Home > Wiadomości > Aero2 – UKE relacjonuje swoje spotkanie z zarządem spółki

Aero2 – UKE relacjonuje swoje spotkanie z zarządem spółki

Dzisiaj na stronie UKE pojawiła się relacja ze spotkania prezesa UKE, p. Anny Streżyńskiej z zarządem spółki Aero2, które miało miejsce 20 lipca 2011. Tematyka spotkania dotyczyła oczywiście usługi UBDI, którym zajmuję się w dużym stopniu na tym blogu, a przede wszystkim wprowadzenia zmian dotyczących sposobu udostępniania tej usługi zainteresowanym. Wygląda więc na to, że nasze skargi i interwencje odniosły skutek. Ważne jest jednak to, co konkretnie wynika z tego spotkania.

Raport zaczyna się od standardowego zapewnienia, że UBDI jest priorytetem zarówno dla UKE, jak i Aero2, gdyż ma na celu walkę z wykluczeniem cyfrowym. Następnie Aero2 zwraca uwagę na wielkie zainteresowanie usługą i związane z tym problemy. Prezes UKE zwraca tutaj uwagę, że mimo to realizacja tego zapisu koncesyjnego musi odbywać się zgodnie z jego warunkami.

Następnie Prezes UKE i Aero2 podkreślają swoją pełną gotowość do współpracy. Operator zapewnił, że w trybie pilnym zmieni sposób dystrybucji kart SIM oraz wysokość i formę opłat z tym związanych. Jednocześnie spółka zapowiedziała, że zmiana (uproszczenie) procedury może spowodować przejściowe utrudnienia (sic!) w dostępie do kart SIM dla nowych użytkowników przy jednoczesnym priorytetowym potraktowaniu użytkowników już zarejestrowanych (nie ma wyjaśnienia, o kogo chodzi).

Wszystkie przekazane do 20 lipca formularze (wraz z przekazanymi depozytami) będą stopniowo rozpatrywane w miarę dostępności kart SIM (których, jak wiemy, zabrakło). Jednocześnie Aero2 obiecało poinformować osoby oczekujące o czasie oczekiwania za pomocą emaila lub strony WWW. Osoby niezadowolone z czasu oczekiwania będą mogły wystąpić o niezwłoczny zwrot wpłaconego depozytu, po czym ponownie zamówić kartę SIM, zgodnie z nową (nie znaną jeszcze) procedurą.

Jednocześnie Aero2 obiecało poprawić regulamin w zakresie wskazanym przez Prezesa UKE (szczegółów nie podano). Wiadomo tylko, że dotyczyć to ma przede wszystkim wysyłkowej realizacji zamówień, wysokości depozytu tak, aby pokrywała jedynie koszt jej produkcji i dystrybucji – dokładna kwota zostanie ustalona w drodze dalszych dyskusji na linii UKE-Aero2.

Komentarz mój: Na razie (w krótkim czasie) wynikają dla nas z tego dla zainteresowanych dwie podstawowe rzeczy, niestety niezbyt pozytywne. Po pierwsze zmiana procedury może (i raczej na pewno tak się stanie) jeszcze bardziej spowolni wydawanie kart, albo może całkowicie ją zatrzymać. Możliwość rezygnacji natychmiastowej wygląda mało interesująco, gdyż i tak trzeba będzie czekać na przetworzenie i tego wniosku. Informacja o czasie realizacji będzie na pewno, ale z pewnością na tyle ogólna, że mało przydatna. No chyba, że rozesłany wczoraj/dzisiaj mail (na końcu wpisu) miał być taką informacją, to jest jeszcze gorzej, niż myślałem. Troszkę wygląda mi to na przeciąganie sprawy, ale cieszę się, że p. Anna Streżyńska tupnęła nogą na nasz (klientów) wniosek. Czekamy więc z niecierpliwością na konkretne ruchy ze strony operatora Aero2.

A póki co: jest źle, ale obiecujemy, że kiedyś będzie lepiej, dlatego w tym celu na razie będzie jeszcze gorzej, ale przecież się staramy :)

Źródło: komunikat UKE, kopia na stronie Aero2 via Tomek z komentarzy na tym blogu

Data pierwszej publikacji 2011.07.21
Kategorie:Wiadomości
Musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
>