Home > Wiadomości > Poważna awaria sieci Aero2 – 13 stycznia 2014

Poważna awaria sieci Aero2 – 13 stycznia 2014

Od godzin wieczornych (około 22) 13 stycznia 2014 użytkownicy bezpłatnego dostępu do Internetu mają problemy z korzystaniem z usługi na znaczącym obszarze kraju. Urządzenia normalnie łączą się z siecią, sygnał sieci jest normalny, jednak sama usługa nie działa, co w systemie Windows objawia się komunikatem o braku dostępu lub ograniczonym dostępie do sieci Internet. Nie ma także żadnego ruchu przychodzącego z Internetu.

Problem mogą mieć również użytkownicy sieci Plus korzystający z zasięgu Aero2 w technologii UMTS 900 MHz.

Do północy problem rozszerzał swój zasięg i raporty pojawiały się między innymi z Warszawy, Bielska Białej, Zamościa, Lublina, Szczecina i Śląska. Raporty na ten temat można obserwować między innymi na fanpage Aero2 na Facebooku.

Aktualizacja 14.01.2014 9:30: Raporty (w komentarzach pod artykułem i na facebooku jdtech) potwierdzają ogólnopolski problem z dostępem do usługi bezpłatnej. Pojawiają się informacje o zanikaniu utrudnień w niektórych rejonach, ale w Warszawie ciągle dostępu do Internetu przez Aero2 nie ma. Zniknął natomiast problem z UMTS 900 w sieci Plus. Nie pojawiło się na razie żadne oświadczenie ze strony Aero2 na fanpage facebooku ani na stronie.

Aktualizacja 14.01.2014 10:20: Od godziny 10:10 problem zaczyna przemijać – w centrum Warszawy Aero2 działa znowu normalnie.

Aktualizacja 14.01.2014 10:40: Aero2 umieściło krótką informację o rozwiązaniu problemu na FB:

Informacja o awarii na fanpage Aero2

Informacja o awarii na fanpage Aero2

Data pierwszej publikacji 2014.01.14
Kategorie:Wiadomości
  1. wojtek
    Styczeń 14th, 2014 at 06:47 | #1

    Poznań około 22 łączy, ale nie pobiera danych

  2. Daniel
    Styczeń 14th, 2014 at 06:37 | #2

    Olsztyn, to samo

  3. Greg
    Styczeń 14th, 2014 at 05:33 | #3

    Kraków Krowodrza – logowanie poprawne, sygnał OK, – brak dostępu do internetu 14.01.2014r. g. 05:30.

  4. fk4mil
    Styczeń 14th, 2014 at 05:24 | #4

    Rzeszów, okolice też nie działa.

  5. Andrzej
    Styczeń 14th, 2014 at 05:18 | #5

    Okolice W-wy nie dziala, iPlus dziala.

  6. arek
    Styczeń 14th, 2014 at 05:14 | #6

    Gdańsk Rębiechowo także nie działa.

  7. Leszek
    Styczeń 14th, 2014 at 05:07 | #7

    Bełchatów też nie ma

  8. Paweł
    Styczeń 14th, 2014 at 03:20 | #8

    U mnie też nie działa (okolice Lublina) od godzin wieczornych.

  9. luQas
    Styczeń 14th, 2014 at 01:04 | #9

    Gdynia również bez internetu. Natomiast. na karcie plusa, po wymuszeniu UMTS 900 Mhz internet działa choć dość powoli.

    • Styczeń 14th, 2014 at 01:39 | #10

      Czyli to niekoniecznie musi być awaria całej infrastruktury UMTS 900. Z tym, że mój nadajnik jest niezależny od stacji bazowych Plus – powstał jeszcze przed "połączeniem z Plusem".

      • gość
        Styczeń 14th, 2014 at 09:56 | #11

        i na tym niezależnym nadajniku aero2 jest internet ?

      • luQas
        Styczeń 14th, 2014 at 16:53 | #12

        Nie całkiem rozumiem, co masz na myśli mówiąc, że jest niezależny od stacji bazowych plus. Ale mój też powstał jeszcze przed fuzją. A po fuzji zmienił się jedynie CID.

        • Styczeń 14th, 2014 at 17:29 | #13

          Moja stacja nie jest zainstalowana na maszcie sieci Plus, a prawdopodobnie Orange lub całkiem niezależnie.

    • Piotr
      Styczeń 14th, 2014 at 17:41 | #14

      W Skierniewicach ( woj. łódzkie) też nie było dostępu do sieci Aero2 wczoraj późnym wieczorem i dzisiaj rano.

  10. Tommyy
    Styczeń 14th, 2014 at 00:56 | #15

    Aero zawija żagiel

    • gość
      Styczeń 14th, 2014 at 09:57 | #16

      zwija żagle i spływa bo użyszkodnicy dali w kość aero2

  11. Styczeń 21st, 2014 at 11:37 | #17

    1. Masz dobry transfer, póki nie zostaniesz zrzucony z HSPA do UMTS. Pierwsza stacja może mieć jakieś problemy, a druga ma po prostu więcej użytkowników – stąd widoczny spadek w godzinach szczytu. Po połączeniu cię nie rozłącza, tylko zrzuca do wolnego UMTS, który też jest przeciążony i z tamtejszego 384 kbit/s do ciebie dociera np. jedna setna.
    2. Po północy jest mniej osób, ale ciągnących na maksa – być może użytkowników BDI też jest mniej, dlatego wbić i utrzymać połączenie łatwiej, ale bezpośrednio o tych godzinach i przez kilka-kilkanaście minut osiągane prędkości są niższe.

  12. Styczeń 21st, 2014 at 16:50 | #18

    Ograniczenie 8-9 dotyczy oczywiście liczby użytkowników osiągających maksymalne transfery. Przy 20 mamy po prostu po około 250 kbit/s dla każdego, przy 200 – 25 kbit/s, ale wtedy oczywiście już zaczynają działać ograniczenia na innych poziomach (np. maksymalnej liczby aktywnych połączeń z jednym sektorem stacji bazowej).
    I jak zwykle – sektory mamy zwykle od 1 do 9 na jedną stację bazową, a poza tym mało jest osób ciągnących 100% możliwości non-stop (po to są właśnie też ograniczenia ilości danych, jakie możemy przesłać w ciągu miesiąca). Stacja bazowa 3G w centrum miasta może mieć więc połączonych nawet 500 osób i wszyscy mogą całkiem swobodnie korzystać z niej, choć maksymalnych transferów nie osiągają. Trzeba też pamiętać, że połączenia głosowe mają priorytet nad transmisją danych
    Natomiast całkowite odłączenie – tego nie rozumiem. Dzieje się coś takiego, jak naciśnięcie rozłącz, czy też jakby ktoś odłączył i podłączył modem? Jaki kolor diody jest po rozłączeniu (czy jest chwila z zielonym miganiem diody – dotyczy tylko Huawei)?

  13. Styczeń 21st, 2014 at 18:20 | #19

    Nie musisz publikować wpisu kilka razy – po prostu lądują z jakiegoś powodu w spamie – wyciągam je po jednym.

  14. Styczeń 21st, 2014 at 18:44 | #20

    Ewidentnie masz problem z niedoborem zasilania. Jaki sygnał sieci komórkowej pokazuje router w interfejsie zarządzania przez sieć? Jeżeli jest bardo słaby, to po prostu przy większym obciążeniu modem pobiera więcej prądu, niż router jest chętny mu dać. Ustawienie w miejscu o lepszym sygnale na pewno pomoże, ale całkiem rozwiąże problem pewnie tylko aktywny koncentrator USB z zasilaczem.

  15. bipr
    Styczeń 22nd, 2014 at 11:57 | #21

    ok ;-)

  16. Styczeń 22nd, 2014 at 16:49 | #22

    To nie jest koniecznie wina routera, tylko zbiegu okoliczności – poboru mocy, zakłóceń, siły sygnału itd. Przedłużacz też ma znaczenie – może mieć za duży opór i spadek napięcia na nim nie pomaga, jeżeli nei spełnia wymogów elektrycznych standardu USB. Spróbuj bez. Laptop daje zwykle więcej mocy i z zapasem dlatego działać tutaj może to lepiej.
    Modem E3131s-2 ciągnie w szczycie (pojedyncze piki) do 1A, poza tym zwykle trzyma się normy dla USB 2.0 wynoszącej 500mA, ale te skoki powodują czasem, że urządzenie zasilające odmawia podania odpowiedniego prądu i modem się resetuje.

  17. Styczeń 23rd, 2014 at 12:03 | #23

    Jeżeli modem wpadnie w kłopoty ze swoim działaniem z powodu niedoboru zasilania – po prostu się resetuje. Jeżeli router stwierdzi, że coś mu za bardzo obciąża układy zasilania – też może po prostu na krótką chwilę odciąć zasilanie.

Strony komentarza
1 2 3 ... 10 3238
  1. Brak jeszcze trackbacków
Musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
>