Home > Komentarz > Mój Orange wreszcie prawidłowo pokazuje pakiety danych

Mój Orange wreszcie prawidłowo pokazuje pakiety danych

Logo OrangePo zmianach w serwisie zarządzania kontem przez Internet u operatora Orange informowałem o tym, że mimo zmian, system nadal źle pokazuje ilość pozostałych danych w pakietach transmisji danych. Przede wszystkim dotyczyło to użytkowników Taryfy Orange Free na Kartę. Wspominałem o tym, że informacja była powtórzona dwa razy, z czego jedna pozycja zaniżała pakiet danych 100 razy, a druga zawyżała 10 razy.

Wreszcie mogę z czysty sumieniem poinformować, że problem został rozwiązany – wreszcie widzę prawidłowe stany kont. Nie spodziewałbym się zniknięcia pozostałych opisywanych przeze mnie wcześniej wad, jednak przynajmniej to jedno mamy z głowy.

Zobaczmy jak to teraz wygląda.

Po zalogowaniu się na swoje konto spodziewam się około 30 GB danych pozostałych do wykorzystania, nie licząc środków wynikających z salda konta. W maju 2015 zobaczyłem coś takiego:

Mój Orange - nowy interfejs, nowe problemy

Mój Orange - błędne saldo

 Teraz problem zniknął (podobnie jak część danych, które po prostu zużyłem):

W lipcu 2015 problemy zniknęły

W lipcu 2015 problemy zniknęły

W czasach Orange Online wartość była 1024 razy większa, niż faktyczna, po wdrożeniu systemu Mój Orange była już tylko 10 razy za wysoka. W pozycji w tym bonusowa wartość dostępnego limitu transferu danych w czasach Orange Online wcześniej podawana tutaj wartość była poprawna (choć mogła być nieaktualna), o tyle w Mój Orange ta wartość zawierała wartość podzieloną prze 100. Potem pozycja Pakiet danych zniknęła, ale jak widać wróciła.

Tym razem obie pozycje zawierają poprawne wartości. W przypadku taryfy OFnK te dwie informacje są identyczne i jej dublowanie nadal nie jest dla mnie jasne. Ale przynajmniej nie ma już tutaj przekłamania. Oczywiście dla przypomnienia: oba pola: Pakiet Danychw tym bonusowa wartość dostępnego limitu transferu danych opisują w rzeczywistości dokładnie tę samą pozycję systemu billingowego zawierającą ilość danych, jaką możemy przesłać w ramach pakietu, jaki otrzymaliśmy w ramach doładowania promocyjnego (opis w osobnym artykule).

Popatrzmy jeszcze na pozycję Wartość dostępnego limitu transferu danych. Zawiera ono sumę transferu Pakiet Danych i wartości środków na koncie abonenta (złotówki) po przeliczeniu na dane. Nie jest to specjalnie użyteczne, ale prawdopodobnie wiąże się ze zobowiązaniem regulaminowym, w którym obiecali daną ilość danych, jednak część tej ilości wynika właśnie z salda rachunku.

Czy u was też już jest wszystko w porządku?

Kategorie:Komentarz
  1. Bartek
    Sierpień 5th, 2015 at 11:01 | #1

    Czy ktoś opócz mnie ma potworne problemy z korzystaniem z Orange na kartę?

    Od jakiegoś tygodnia korzystanie z internetu jest dla mnie praktycznie niemożliwe – zrywa mi połączenie co jakieś 30-60 sekund (czasami, jak mam szczęście, "tylko" co kilka minut). Przez krótką chwilę po resecie rutera (co zajmuje około minutę, więc jest uciążliwe) transfer jest szybki i stabilny – ale wkrótce zanika całkowicie.
    Wątpię, by była to wina rutera/modemu – Plus i Aero2 działają OK. Orange też potrawi działać poprawnie – tylko że w nocy.
    Mam uruchomione 3 pakiety 6/6/60 – ale jak tak dalej pójdzie, to nie zdążę wykorzystać nawet jednego. :(

    Ma ktoś podobny problem?

    • Sierpień 5th, 2015 at 14:42 | #2

      A ile danych przesyłasz w ciągu jednego dnia? Chodzą słuchy, że platforma billingowa nie daje rady i jak za szybko pobierasz dane, to nie zdążą tego naliczyć.

      • Bartek
        Sierpień 5th, 2015 at 20:58 | #3

        W ciągu ostatniego tygodnia właśnie malutko. Dla przykładu dziś włączyłem kompa, odpaliłem Google i poszłem wyrzucić śmieci – po powrocie połączenie już leżało (AKA żółty wykrzyknik). Padło też w czasie od otworzenia tej strony do czasu, jaki mi zajęło napisanie połowy odpowiedzi, pomimo iż nie otworzyłem w tym czasie żadnej innej strony.

        W ciągu całego tygodnia może udało mi się wycisnąć jakieś 500-700MB – późną nocą i wczesnym rankiem wszystko (jak na razie) śmiga. (Przedtem też nie szalałem za bardzo – do ściągania większych plików używam karty Plus z włączonym transferem nocnym. Orange używałem raczej do przeglądania stron/blogów, czasami Youtube w niskiej rozdzielczości. Miałem nadzieję wykorzystać transfer z 6/6/60 na przeglądanie tutoriali na YT w lepszej jakości, ale problemy zaczęły się zanim znalazłem na to czas.)

        Spróbuję jutro wsadzić kartę w tablet i zabrać ją na wycieczkę. Ciekawe, czy na innych pobliskich nadajnikach też będzie rwać.

        • Sierpień 5th, 2015 at 21:25 | #4

          Bardzo dobry pomysł z tą wycieczką, daj znać jakie wyniki.
          Ja teraz używam sporadycznie Orange ale w taryfie OFnK i w LTE 10km od stacji bazowej mam 22 Mbit/s – zero problemów. Ale używam sporadycznie jako zapas.

      • egon
        Sierpień 7th, 2015 at 08:33 | #5

        Kuba, masz nadal problemy z synchronizacją danych w serwisie online ? Od 2 sierpnia nie widzę w ogóle ruchów na koncie mimo, że codziennie korzystam z internetu w taryfie Orange YES.

        • Sierpień 7th, 2015 at 09:58 | #6

          W tej chwili nie mam pod ręką startera z 6/6/60, ale w OFnK mam na bieżąco rozliczone połączenia z wczoraj. Popatrz na wykaz połączeń, czy jest aktualny.

          • egon
            Sierpień 7th, 2015 at 10:13 | #7

            U mnie ostatni wpis jest 2 sierpnia, mimo, że codziennie praktycznie używam internetu. Przez ok. 2 tygodnie było wszystko w porządku. Teraz widzę, że znów coś mącą.

  2. ozor82
    Lipiec 29th, 2015 at 22:40 | #8

    Mistrzostwo świata – po zalogowaniu widziałem stan na poprzedni dzień! Wczoraj wykorzystałem środki z "Wygadanego Pakietu", wykonując rozmowę która po części zużyła środki z konta głównego. Po zakończeniu rozmowy prawidłowo otrzymałem SMS o wykorzystaniu środków z "Wygadanego Pakietu" oraz o koszcie rozmowy. Dziś zadzwoniłem znów z konta głównego. Po tym wszystkim w "Mój Orange" była niezaktualizowana informacja ostanie środków w ramach "Wygadanego Pakietu" z poprzedniej doby, bez historii dzisiejszej rozmowy. Ewidentnie więc istnieje ciągle problem z synchronizacją danych do wyświetlania.

    • Lipiec 29th, 2015 at 22:46 | #9

      Synchronizacja – bez zmian, czasem nawet 48h jest opóźnienia, choć zdarzyło się, że widziałem więcej. Ale przynajmniej nie ma bzdur, jak wcześniej.

  3. wojskowy
    Lipiec 21st, 2015 at 15:08 | #10

    Nie znalazłem sposobu aby wyświetlało mi tak łądnie ilość zużytych danych jak na pasku po prawej stronie w Windows 8.1 Czy pasek "Sieci" można gdzies umieścić w formie tak jak widget bo klikanie żeby to otwierać jest męczące za każdym razem?>

    • Lipiec 21st, 2015 at 20:13 | #11

      Licznik z paska Windows jest średnio przydatny, jego dokładność jest taka sobie. Nie znam sposobu, żeby go wyświetlić w innym miejscu, ale jeżeli jest na pasku, to na pewno się da wyciągnąć tę informację inną drogą i jakiś program powinien dać sobie z tym radę, ale nie znam konkretnego tytułu.

      • wojskowy
        Lipiec 22nd, 2015 at 08:16 | #12

        Znalazłem widget Network Meter ale on mi zlicza po przecinku na samym dole cztery cyfry i pokazuje jako kB. No ale program jest niezły można limity ustawić nawet :D

        • Lipiec 22nd, 2015 at 13:16 | #13

          Ale ten program pewnie nie zlicza ruchu tak jak Windows – robi to niezależnie. Mimo to ciekawy.

          • wojskowy
            Lipiec 22nd, 2015 at 13:32 | #14

            Zlicza i jeszcze jest doliczanie do tyłu ile zostało trzeba wprowadzić wartości. Nie za bardzo rozumiem co to Peak Time Off / Peak Time On

            Billing Cycle / Adjust Usage – tego drugiego nie rozumiem.
            http://addgadgets.com/network_meter/

          • Lipiec 22nd, 2015 at 18:19 | #15

            Są na świecie taryfy, które naliczają dane w innej cenie w godzinach szczytu – peak time. Adjust Usage pozwala pewnie uzupełnić to, co już zużyliśmy, albo dodać korektę procentową.

  4. Ogórek
    Lipiec 19th, 2015 at 19:55 | #16

    A' propos szczania do zlewu. Kiedyś jeszcze w gimbazie był taki Michał co zawsze był przygotowany na lekcje, zawsze miał zadania domowe, dobrze się uczył itp. Pewnego dnia pojechałem na rower i koło Biedronki jak chciałem przejechać na drugą stronę ulicy(jechałem po ścieżce rowerowej przy chodniku) patrzę na prawo- nic nie jedzie, na lewo też no to jadę, a że światło miałem zielone to niczego się nie bałem i później jeszcze przez park jechałem i w końcu do domu.

  5. Kamil
    Lipiec 15th, 2015 at 10:00 | #17

    co jakie aero2forum co mnie obchodzi jakas badziewioska strona z forum z bootami, ja sie pytam o aero2.pl ktore lezy i kwiczy od kilku dni, a ktos pisze ze to normalny objaw, w normalnym serwisie godzina niedostepnosci to porazka, to cale aero2 to wielka lipa, pakiety 5 gb za 20 zl wazny 2 miechy, ja mam w orange za 6 zl 6 gb i ransfer na poziomie, no problema, a w .upe z tym aero niech to zamkna w .izdu raz na zawsze tak nie mozna w tym kraju to wszystko na odwrot nogami.

    • Lipiec 15th, 2015 at 11:59 | #18

      Strona Aero2.pl działa bez problemu cały czas. Jak coś konkretnego nie działa na stronie, napisz co.

  6. przemek
    Lipiec 14th, 2015 at 08:23 | #19

    U mnie dalej szwankuje. Ale jestem w Play i zawsze jest rozbieżność między naliczonym w poszczególnych sesjach transferem a obciążeniem salda na koncie. Przeciętnie znika 1 MB na sesję. Przy licznych a krótkich sesjach to podkradanie robi się znaczące.

    • Lipiec 14th, 2015 at 09:51 | #20

      Ale Mój Orange ci szwankuje, czy Play24?
      Przy rozliczaniu pakietów pamiętaj, że liczony jest nie tylko ruch przychodzący, ale też wychodzący i stąd może być różnica 1 MB na niezbyt dużych sesjach.
      No i pytanie na poziomie jakiej warstwy (jakiego protokołu) ty liczysz dane, a gdzie to robi operator.
      Kiedyś nasze narzędzia w Windows liczyły to na poziomie TCP/IP bez opakowania, a operator liczył ruch zapakowany warstwę niżej i rozbieżność była większa.
      No i jak wielokrotnie operator próbuje ci wysłać paczkę danych, a zakłócenia uniemożliwiają odbiór, to też się zdarza, że te ponowne wysyłki są zliczane.
      Różnice 10% między tym, co nalicza oprogramowanie routera a tym, co operator – to norma.

      • przemek
        Lipiec 15th, 2015 at 08:55 | #21

        Chodzi o niespójność danych podawanych przez samego operatora – w Play24 w zakładce Połączenia podawane są ilości danych Wykorzystanych i Naliczonych w sesji. Te ostatnie zawsze niemniejsze od pierwszych, domyślam się że to skutek zaokrąglania w górę do pełnych MB. Ale nie w tym sęk – ze stanu konta ZAWSZE znika pakiet większy o kilka MB niż suma Naliczonych za ten czas – przeciętnie 1 MB na połączenie. Chyba liczą na to że nikomu się nie będzie chcialo sprawdzać.

        • Lipiec 15th, 2015 at 11:54 | #22

          A sprawdź w cenniku oferty, jak są zaokrąglane dane? Praktycznie wszyscy operatorzy stosują zaokrąglenia.

  7. Kamil
    Lipiec 13th, 2015 at 15:56 | #23

    Jakub w sieci pisza, ze domena aero2 została przejęta przez kogoś, a strona nie działa sprawdzałem po wpsisaniu aero2.pl nic nie ma, ale jazda.

    • Kamil
      Lipiec 13th, 2015 at 21:01 | #24

      Wszystko działa…

    • Lipiec 14th, 2015 at 09:46 | #25

      aero2forum przez chwilę była nieprzedłużona. aero2 ma przedłużenie na początku listopada i jeżeli strona chwilę leżała, to była to wina ich ISP, a nie operatora i sprawy domenowej.

  8. mnb
    Lipiec 13th, 2015 at 13:51 | #26

    Szkoda, że jak napisze się zgłoszenie to nie odpowiadają na nie i dają tylko status "zakończone".

    • Lipiec 13th, 2015 at 14:12 | #27

      O zgłoszeniu jakim kanałem mówisz?

      • mnb
        Lipiec 13th, 2015 at 14:20 | #28

        Orange Online. Kompletnie zero informacji o rozpatrzonej sprawie. Dwa zgłoszenia w różnym czasie.

        • Daniel
          Lipiec 14th, 2015 at 00:34 | #29

          Jako eks-konsultant Orange (dzięki $deity), Orange Online to czarna dziura zgłoszeń, w której chyba jeszcze większy niż gdzie indziej w tej sieci jest stopień spychologii charakterystycznej dla Orange – nie moja działka, zły numer. Ale co zrobić, jak kasę zarabiają związkowcy, a reszta to debile zatrudnieni za minimalną krajową z paroma przebsłyskami wśród spadochroniarzy na kilka miesięcy. Ech.

          • Kamil
            Lipiec 14th, 2015 at 01:24 | #30

            Jak w ogóle skontaktować się z Pomarańczami? Próbowałem kiedyś pisać na bok@orange.pl ale na kilka wiadomości nic nie odpowiedzieli, więc już chyba tak zgłoszeń nie przyjmują…

          • Lipiec 14th, 2015 at 09:48 | #31

            Przyjmują, ale je wyrzucają :) Niestety list polecony oraz infolinia to jedyne dwie skuteczne metody.

          • Kamil
            Lipiec 14th, 2015 at 15:47 | #32

            Takiego… Jak mają za dużo klientów to pchać się nie będę :)

          • Lipiec 14th, 2015 at 09:48 | #33

            Pewnie nie tyle to spychologia Orange, ale jako taka korporacyjna. Wcale mnie nie zaskakuje, że kanały o mniejszej bezpośredniości kontaktu są spychane na bok.

        • Lipiec 14th, 2015 at 09:43 | #34

          O ile dobrze pamiętam, to jeżeli karta nie została zarejestrowana na konkretną osobę, to oni nie muszą wcale informować o szczegółach (bo nie wiedzą kogo). Może to o to chodzi?

  1. Brak jeszcze trackbacków
Musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
>