Mój Orange wreszcie prawidłowo pokazuje pakiety danych
Po zmianach w serwisie zarządzania kontem przez Internet u operatora Orange informowałem o tym, że mimo zmian, system nadal źle pokazuje ilość pozostałych danych w pakietach transmisji danych. Przede wszystkim dotyczyło to użytkowników Taryfy Orange Free na Kartę. Wspominałem o tym, że informacja była powtórzona dwa razy, z czego jedna pozycja zaniżała pakiet danych 100 razy, a druga zawyżała 10 razy.
Wreszcie mogę z czysty sumieniem poinformować, że problem został rozwiązany – wreszcie widzę prawidłowe stany kont. Nie spodziewałbym się zniknięcia pozostałych opisywanych przeze mnie wcześniej wad, jednak przynajmniej to jedno mamy z głowy.
Zobaczmy jak to teraz wygląda.
Po zalogowaniu się na swoje konto spodziewam się około 30 GB danych pozostałych do wykorzystania, nie licząc środków wynikających z salda konta. W maju 2015 zobaczyłem coś takiego:
Teraz problem zniknął (podobnie jak część danych, które po prostu zużyłem):
W czasach Orange Online wartość była 1024 razy większa, niż faktyczna, po wdrożeniu systemu Mój Orange była już tylko 10 razy za wysoka. W pozycji w tym bonusowa wartość dostępnego limitu transferu danych w czasach Orange Online wcześniej podawana tutaj wartość była poprawna (choć mogła być nieaktualna), o tyle w Mój Orange ta wartość zawierała wartość podzieloną prze 100. Potem pozycja Pakiet danych zniknęła, ale jak widać wróciła.
Tym razem obie pozycje zawierają poprawne wartości. W przypadku taryfy OFnK te dwie informacje są identyczne i jej dublowanie nadal nie jest dla mnie jasne. Ale przynajmniej nie ma już tutaj przekłamania. Oczywiście dla przypomnienia: oba pola: Pakiet Danych i w tym bonusowa wartość dostępnego limitu transferu danych opisują w rzeczywistości dokładnie tę samą pozycję systemu billingowego zawierającą ilość danych, jaką możemy przesłać w ramach pakietu, jaki otrzymaliśmy w ramach doładowania promocyjnego (opis w osobnym artykule).
Popatrzmy jeszcze na pozycję Wartość dostępnego limitu transferu danych. Zawiera ono sumę transferu Pakiet Danych i wartości środków na koncie abonenta (złotówki) po przeliczeniu na dane. Nie jest to specjalnie użyteczne, ale prawdopodobnie wiąże się ze zobowiązaniem regulaminowym, w którym obiecali daną ilość danych, jednak część tej ilości wynika właśnie z salda rachunku.
Czy u was też już jest wszystko w porządku?
Czy ktoś opócz mnie ma potworne problemy z korzystaniem z Orange na kartę?
Od jakiegoś tygodnia korzystanie z internetu jest dla mnie praktycznie niemożliwe – zrywa mi połączenie co jakieś 30-60 sekund (czasami, jak mam szczęście, "tylko" co kilka minut). Przez krótką chwilę po resecie rutera (co zajmuje około minutę, więc jest uciążliwe) transfer jest szybki i stabilny – ale wkrótce zanika całkowicie.
Wątpię, by była to wina rutera/modemu – Plus i Aero2 działają OK. Orange też potrawi działać poprawnie – tylko że w nocy.
Mam uruchomione 3 pakiety 6/6/60 – ale jak tak dalej pójdzie, to nie zdążę wykorzystać nawet jednego.
Ma ktoś podobny problem?
A ile danych przesyłasz w ciągu jednego dnia? Chodzą słuchy, że platforma billingowa nie daje rady i jak za szybko pobierasz dane, to nie zdążą tego naliczyć.
W ciągu ostatniego tygodnia właśnie malutko. Dla przykładu dziś włączyłem kompa, odpaliłem Google i poszłem wyrzucić śmieci – po powrocie połączenie już leżało (AKA żółty wykrzyknik). Padło też w czasie od otworzenia tej strony do czasu, jaki mi zajęło napisanie połowy odpowiedzi, pomimo iż nie otworzyłem w tym czasie żadnej innej strony.
W ciągu całego tygodnia może udało mi się wycisnąć jakieś 500-700MB – późną nocą i wczesnym rankiem wszystko (jak na razie) śmiga. (Przedtem też nie szalałem za bardzo – do ściągania większych plików używam karty Plus z włączonym transferem nocnym. Orange używałem raczej do przeglądania stron/blogów, czasami Youtube w niskiej rozdzielczości. Miałem nadzieję wykorzystać transfer z 6/6/60 na przeglądanie tutoriali na YT w lepszej jakości, ale problemy zaczęły się zanim znalazłem na to czas.)
Spróbuję jutro wsadzić kartę w tablet i zabrać ją na wycieczkę. Ciekawe, czy na innych pobliskich nadajnikach też będzie rwać.
Bardzo dobry pomysł z tą wycieczką, daj znać jakie wyniki.
Ja teraz używam sporadycznie Orange ale w taryfie OFnK i w LTE 10km od stacji bazowej mam 22 Mbit/s – zero problemów. Ale używam sporadycznie jako zapas.
Kuba, masz nadal problemy z synchronizacją danych w serwisie online ? Od 2 sierpnia nie widzę w ogóle ruchów na koncie mimo, że codziennie korzystam z internetu w taryfie Orange YES.
W tej chwili nie mam pod ręką startera z 6/6/60, ale w OFnK mam na bieżąco rozliczone połączenia z wczoraj. Popatrz na wykaz połączeń, czy jest aktualny.
U mnie ostatni wpis jest 2 sierpnia, mimo, że codziennie praktycznie używam internetu. Przez ok. 2 tygodnie było wszystko w porządku. Teraz widzę, że znów coś mącą.
Mistrzostwo świata – po zalogowaniu widziałem stan na poprzedni dzień! Wczoraj wykorzystałem środki z "Wygadanego Pakietu", wykonując rozmowę która po części zużyła środki z konta głównego. Po zakończeniu rozmowy prawidłowo otrzymałem SMS o wykorzystaniu środków z "Wygadanego Pakietu" oraz o koszcie rozmowy. Dziś zadzwoniłem znów z konta głównego. Po tym wszystkim w "Mój Orange" była niezaktualizowana informacja ostanie środków w ramach "Wygadanego Pakietu" z poprzedniej doby, bez historii dzisiejszej rozmowy. Ewidentnie więc istnieje ciągle problem z synchronizacją danych do wyświetlania.
Synchronizacja – bez zmian, czasem nawet 48h jest opóźnienia, choć zdarzyło się, że widziałem więcej. Ale przynajmniej nie ma bzdur, jak wcześniej.
Nie znalazłem sposobu aby wyświetlało mi tak łądnie ilość zużytych danych jak na pasku po prawej stronie w Windows 8.1 Czy pasek "Sieci" można gdzies umieścić w formie tak jak widget bo klikanie żeby to otwierać jest męczące za każdym razem?>
Licznik z paska Windows jest średnio przydatny, jego dokładność jest taka sobie. Nie znam sposobu, żeby go wyświetlić w innym miejscu, ale jeżeli jest na pasku, to na pewno się da wyciągnąć tę informację inną drogą i jakiś program powinien dać sobie z tym radę, ale nie znam konkretnego tytułu.
Znalazłem widget Network Meter ale on mi zlicza po przecinku na samym dole cztery cyfry i pokazuje jako kB. No ale program jest niezły można limity ustawić nawet
Ale ten program pewnie nie zlicza ruchu tak jak Windows – robi to niezależnie. Mimo to ciekawy.
Zlicza i jeszcze jest doliczanie do tyłu ile zostało trzeba wprowadzić wartości. Nie za bardzo rozumiem co to Peak Time Off / Peak Time On
Billing Cycle / Adjust Usage – tego drugiego nie rozumiem.
http://addgadgets.com/network_meter/
Są na świecie taryfy, które naliczają dane w innej cenie w godzinach szczytu – peak time. Adjust Usage pozwala pewnie uzupełnić to, co już zużyliśmy, albo dodać korektę procentową.
A' propos szczania do zlewu. Kiedyś jeszcze w gimbazie był taki Michał co zawsze był przygotowany na lekcje, zawsze miał zadania domowe, dobrze się uczył itp. Pewnego dnia pojechałem na rower i koło Biedronki jak chciałem przejechać na drugą stronę ulicy(jechałem po ścieżce rowerowej przy chodniku) patrzę na prawo- nic nie jedzie, na lewo też no to jadę, a że światło miałem zielone to niczego się nie bałem i później jeszcze przez park jechałem i w końcu do domu.
co jakie aero2forum co mnie obchodzi jakas badziewioska strona z forum z bootami, ja sie pytam o aero2.pl ktore lezy i kwiczy od kilku dni, a ktos pisze ze to normalny objaw, w normalnym serwisie godzina niedostepnosci to porazka, to cale aero2 to wielka lipa, pakiety 5 gb za 20 zl wazny 2 miechy, ja mam w orange za 6 zl 6 gb i ransfer na poziomie, no problema, a w .upe z tym aero niech to zamkna w .izdu raz na zawsze tak nie mozna w tym kraju to wszystko na odwrot nogami.
Strona Aero2.pl działa bez problemu cały czas. Jak coś konkretnego nie działa na stronie, napisz co.
Jakub w sieci pisza, ze domena aero2 została przejęta przez kogoś, a strona nie działa sprawdzałem po wpsisaniu aero2.pl nic nie ma, ale jazda.
Wszystko działa…
aero2forum przez chwilę była nieprzedłużona. aero2 ma przedłużenie na początku listopada i jeżeli strona chwilę leżała, to była to wina ich ISP, a nie operatora i sprawy domenowej.
Szkoda, że jak napisze się zgłoszenie to nie odpowiadają na nie i dają tylko status "zakończone".
O zgłoszeniu jakim kanałem mówisz?
Orange Online. Kompletnie zero informacji o rozpatrzonej sprawie. Dwa zgłoszenia w różnym czasie.
Jako eks-konsultant Orange (dzięki $deity), Orange Online to czarna dziura zgłoszeń, w której chyba jeszcze większy niż gdzie indziej w tej sieci jest stopień spychologii charakterystycznej dla Orange – nie moja działka, zły numer. Ale co zrobić, jak kasę zarabiają związkowcy, a reszta to debile zatrudnieni za minimalną krajową z paroma przebsłyskami wśród spadochroniarzy na kilka miesięcy. Ech.
Jak w ogóle skontaktować się z Pomarańczami? Próbowałem kiedyś pisać na bok@orange.pl ale na kilka wiadomości nic nie odpowiedzieli, więc już chyba tak zgłoszeń nie przyjmują…
Przyjmują, ale je wyrzucają Niestety list polecony oraz infolinia to jedyne dwie skuteczne metody.
Takiego… Jak mają za dużo klientów to pchać się nie będę
Pewnie nie tyle to spychologia Orange, ale jako taka korporacyjna. Wcale mnie nie zaskakuje, że kanały o mniejszej bezpośredniości kontaktu są spychane na bok.
O ile dobrze pamiętam, to jeżeli karta nie została zarejestrowana na konkretną osobę, to oni nie muszą wcale informować o szczegółach (bo nie wiedzą kogo). Może to o to chodzi?
karta abonamentowa, zgody na kontakt udzielone.
Czyli niestety wiele wskazuje na to, co opisuje kolega Daniel…
Ale Mój Orange ci szwankuje, czy Play24?
Przy rozliczaniu pakietów pamiętaj, że liczony jest nie tylko ruch przychodzący, ale też wychodzący i stąd może być różnica 1 MB na niezbyt dużych sesjach.
No i pytanie na poziomie jakiej warstwy (jakiego protokołu) ty liczysz dane, a gdzie to robi operator.
Kiedyś nasze narzędzia w Windows liczyły to na poziomie TCP/IP bez opakowania, a operator liczył ruch zapakowany warstwę niżej i rozbieżność była większa.
No i jak wielokrotnie operator próbuje ci wysłać paczkę danych, a zakłócenia uniemożliwiają odbiór, to też się zdarza, że te ponowne wysyłki są zliczane.
Różnice 10% między tym, co nalicza oprogramowanie routera a tym, co operator – to norma.
A sprawdź w cenniku oferty, jak są zaokrąglane dane? Praktycznie wszyscy operatorzy stosują zaokrąglenia.