Home > Analiza > Oficjalny koniec DIL w RBM7MNP

Oficjalny koniec DIL w RBM7MNP

Logo RedBullMobileI sytuacja oficjalne się wyjaśniła raz na zawsze. Darmowy Internet LTE pozostaje w taryfach RedBull Mobile na Kartę I i II (zwanych także RBM7 i RBM5, czasem RBM9) jednak definitywnie znika z „dziwnej” taryfy RBM7MNP. Krótkie przypomnienie: DIL to usługa dająca 100GB transferu za darmo pod warunkiem posiadania aktywnego konta na usługi wychodzące i salda co najmniej 30 PLN tylko w technologii LTE.

Zmiana wchodzi w życie od jutra – warto więc włączyć DIL już dziś, jeżeli chcemy jeszcze ostatni raz skorzystać z tej opcji.

Taryfy RBM7 i RBM5 nie są oficjalnie dostępne i dystrybuowane, ale w moim specjalnym poradniku z końca 2015 jest opisane, jak cały czas można stworzyć taką kartę poprzez migrację – nie trzeba szukać starych starterów z puszką po mniejszych miejscowościach i stacjach benzynowych.

Taryfa RBM7MNP była dostępna dla osób przenoszących karty od innych operatorów w trybie automatycznym (dawało się to kiedyś uzyskać przez Fakt) i jest nadal dostępna dla osób przychodzących od innych operatorów (stąd skrót MNP). Jej główną zaletą był pakiet 1 GB ważny rok jako nagroda za przeniesienie numeru. Drugą zaletą jest oczywiście ważność doładowania za 50 PLN wynosząca 150 dni (RBM5: tylko 100 dni), co jest charakterystyczne dla taryfy RBM7.

Co mogą teraz zrobić użytkownicy RBM7MNP?

  1. Jeżeli nasz DIL się właśnie wyłączył lub wyłączy się dzisiaj – włączamy go ostatni raz, będzie działał normalnie 30 dni.
  2. Jeżeli nie mamy żadnych zachomikowanych pakietów danych np. z pakietów 10/10/30 lub pakietów cyklicznych – po prostu przechodzimy do taryfy RBM5 za pomocą kodów USSD (menu pod numerem *163#), Play24 lub konsultanta. Po migracji zostaną nam tylko środki na koncie głównym. Ważność konta oficjalnie skróci się do 14 dni, ale praktyka pokazuje, że zwykle konto zostaje z tą samą ważnością (informacja jednak nie jest 100% pewna, mogli znowu coś pozmieniać w systemie billingowym).
  3. Jeżeli mamy dużo pakietów dodatkowych (w tym danych) po prostu najlepiej je zużyć, a potem dopiero przenieść się do RBM5.

Niestety nie ma możliwości przejścia z taryfy RBM7MNP do RBM7 bez tego MNP.

Dlaczego Play grzebie przy RBM7MNP, ale poza tym DILa zostawia?

Przyczyn jest kilka.

Po pierwsze chodzi o promocję dla rejestrujących numer (w związku z ustawą antyterrorystyczną/inwigilacyjną) – w taryfie RBM7MNP obowiązuje tutaj wydłużenie ważności konta do 1 roku. Co oznacza, że Play nie dostawałby od nas żadnych pieniędzy przez rok i świadczył usługi. To się im po prostu nie opłaca.

Drugi argument to tak zwani janusze biznesu handlujący kartami RBM m.in. na Allegro i związane z tym obciążenie nie tyle samej sieci ruchem internetowym, co usług dookoła – biur obsługi itd. Stworzenie karty RBM7MNP wymaga migracji – kiedyś do Faktu, teraz do innego operatora i powrót do Play – typowy sztuczny ruch generujący sporo pracy ze strony operatorów, a ma tylko jeden cel – wykorzystanie błędów regulaminowych i systemowych operatora. To tym bardziej się operatorowi nie opłaca.

Dlaczego jednak DIL ciągle jest? Nie mam jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie, ale z pewnością jest to mieszanka kilku argumentów: w jakimś stopniu jest to promowanie oferty i trzymanie pozytywnego wizerunku u bardziej zorientowanych użytkowników, na pewno chodzi o testowanie sieci LTE (której rozbudowa intensywnie trwa) jednak w miarę możliwości bez szkody powodowanej przez nadmiernie zalewanie sieci ruchem (nieco utrudniona dostępność usługi).

Jak długo podziała DIL? Zobaczymy, na pewno gdy operatorowi zacznie nadmiernie ciążyć, zniknie tak szybko, jak to było w Play i nie będzie ostrzeżenia. Na razie jednak DIL działa i ma się dobrze. I dobrze :)

Kategorie:Analiza
  1. Patryk
    Październik 18th, 2016 at 20:54 | #1

    Znowu tną DIL do 2/0.5 choć na liczniku ledwie 120GB. Ticket złożony, ale pewnie ze cztery dni miną zanim coś odpiszą.

  2. Kazimierz
    Październik 5th, 2016 at 14:34 | #2

    Mam RBM na kartę 5 i ok 31zł na koncie. 6.10 (jutro) kończy mi się ważność konta. Czy warto z tym starterem coś jeszcze zrobić np. doładować (za ile? 50zł?); przejść do Play (i zyskać za rejestracje RWK)? Czy jakieś inne pomysły? W play24 mam możliwość zmiany taryfy tylko na RBM Energy na kartę. Z góry bardzo dziękuje za pomoc.

  3. Amadeusz
    Wrzesień 4th, 2016 at 13:48 | #3

    Nowy regulamin od 1.07.2016r.
    A w nim:
    "W ramach usłu
    gi „Darmowy Internet
    LTE”, w trakcie 30 dniowego okresu ważności usługi prędkość transmisji danych wynosi maksymalnie 15 Mb/s w przypadku danych pobieranych i 5 Mb/s w przypadku danych wysyłanych, w technologii LTE i HSPA+."

    • Grzegorz
      Wrzesień 4th, 2016 at 14:21 | #4

      To nie ma znaczenia – nie stosują tego ograniczenia od dawna. http://www.speedtest.net/my-result/5602153715 – mój wynik z wczoraj (RBM5).

    • Wrzesień 4th, 2016 at 14:29 | #5

      I dalej, że nie muszą go stosować – zawsze tak było. I nie stosują się do tego ograniczenia.

      • Joysk1
        Wrzesień 27th, 2016 at 16:52 | #6

        Trochę z innej beczki. Mając trochę środków na koncie można przedłużyć ważność konta kupując pakiet np cykliczny, czy jednak to nic nie da i trzeba doładować konto. Chodzi o RBM5

        • Wrzesień 27th, 2016 at 20:09 | #7

          Pakiet danych to pakiet danych, a ważność konta jest niezależna. Musisz doładować.

  4. Heniu
    Sierpień 30th, 2016 at 20:08 | #8

    Wyłączono dzisiaj DIL w RBM5 ( po włączeniu pojawia się komunikat, że DIL będzie włączony do 24 godzin, ale nic się nie dzieje ) , konsultant na infolinii potwierdza koniec darmowego internetu LTE w RBM 5.

    • Heniu
      Sierpień 30th, 2016 at 20:14 | #9

      Oczywiście mam na myśli brak możliwości aktywacji DILa w RBM 5 ( po włączeniu pojawia się komunikat, że DIL będzie włączony do 24 godzin, ale nic się nie dzieje ) , konsultant na infolinii potwierdza koniec darmowego internetu LTE w RBM 5

      • hAdrian
        Sierpień 31st, 2016 at 09:10 | #10

        Miałem ten sam problem od wczoraj, ale po prawie 24h usługa normalnie mi się włączyła i przyszedł SMS: Promocja Darmowy Internet LTE została włączona. Korzystaj z nielimitowanego transferu danych w technologii LTE przez 30 dni. Szczegóły na redbullmobile.pl. Tak więc nie wiem z jakim niekompetentnym konsultantem rozmawiałeś – jak w ogóle z nim rozmawiałeś.

      • Grzegorz
        Sierpień 31st, 2016 at 13:48 | #11

        Konsultant na 99,99% kłamie. Gdyby tak było, to zniknęłaby opcja aktywacji w Play24, a na blogu pojawiłaby się jakaś wiadomość. Również włączyłem dzisiaj DIL. Jest jakieś opóźnienie – od ok. 3 godzin wyświetla się status "W trakcie włączania", ale skoro system nie odrzucił zlecenia, to pewnie do końca dnia DIL powinien się aktywować. Dam znać, jak coś się zmieni.

        • Piter
          Sierpień 31st, 2016 at 17:51 | #12

          Dziś rano po godz. 10-tej włączyłem usługę, zlecenie przyjęte, potwierdzone smsem. Aktywowali dopiero kwadrans przed godz. 18-tą. Nigdy tak długo to nie trwało.

        • Grzegorz
          Sierpień 31st, 2016 at 18:21 | #13

          Potwierdzam, że promocja jest nadal aktualna. Włączyłem o 11:00, aktywacja nastąpiła po 6 godz. i 20 min. Domyślam się, że ta oferta nie jest priorytetowa dla Playa. Więc możliwe, że następnym razem na aktywację będziemy musieli czekać jeszcze dłużej.

    • Sierpień 31st, 2016 at 11:02 | #14

      Na razie jeden wpis na forum play i tyle. Nie potwierdzam.

      • Maniek
        Sierpień 31st, 2016 at 13:18 | #15

        Jakubie, a jak rozpoznać jaką się posiada taryfę w RBM? Czy jest to 7 czy inna? Na stronie play24 mam tylko wpis taryfa: RedBullMobile, a gdy wejdę w zakładkę zmiany taryfy do wyboru mam RBM5 i jakaś inna jeszcze nazwy teraz nie pamietam?

        • Sierpień 31st, 2016 at 13:42 | #16

          Jak nie ma nic poza RedBullMobile, to masz oryginalną, pierwszą taryfę RBM7 zwaną także RBM na kartę I.

  5. Lipiec 27th, 2016 at 22:02 | #17

    Dziś kupiłem starter z puszką RMB na Kartę II za 9zł, na koncie 7zł. Warto z tym starterem coś działać ?

    Na przykład: zarejestruję go, skorzystam z bonusu za rejestrację, czyli dostanę RWK, doładuję aby było co najmniej 30zł. Dzięki temu będę miał DIL co miesiąc 100GB przez rok i przez rok nic już nie będę musiał doładowywać ? To tylko taka moja teoria, ale może macie już jakieś doświadczenia ?

  6. Lipiec 24th, 2016 at 10:41 | #18

    W zależności od miejsca: 2 Mbit/s, ale w kilku miejscach w Warszawie nawet 110 Mbit/s, a zdarzają się miejsca (siedziba Play), gdzie jest 320 Mbit/s.

    • mar
      Lipiec 24th, 2016 at 15:19 | #19

      czyli zapewne antena odgrywa tu dużą rolę, rozumiem, że kierować ja należy na nadajniki playa ?
      jaka antenę do lte polecacie : panel czy kierunkową ?

      • Lipiec 24th, 2016 at 16:18 | #20

        Wszystkie podane wyniki na gołym modemie E3372 lub AirCard AC810U. Bez anten.
        Siła sygnału jest ważna, ale nie krytyczna – ważniejsze jest to, jak stacja bazowa jest podłączona do szkieletu (radiolinia, światłowód czy coś gorszego) oraz jak jest obciążona – w danym paśmie w przypadku urządzeń jednopasmowych oraz sumarycznie – w przypadku urządzeń wielopasmowych (kat. 6 i 9).
        Jak masz antenę kierunkową (zarówno panelowe jak i Yagi to anteny kierunkowe), to wybierasz stację bazową, która jest mniej obciążona. Ale jak jakiś BTS jest za blisko, to może ci się nie udać wybrać konkretnego masztu. Jak kupujesz anteny to pamiętaj, że najlepsze wyniki daje zakup dwóch anten lub podwójnej anteny, bo gniazda są dwa – a anteny powinny być obrócone o 90 stopni w swojej polaryzacji (ale wskazywać zawsze na ten sam maszt).

      • gaga
        Listopad 29th, 2016 at 14:17 | #21

        Ja pod Warszawą mam w porywach do 80Mbit/s download i 40Mbit/s upload

  7. mar
    Lipiec 24th, 2016 at 07:56 | #23

    jakie odsiągacie prędkości w tej usłudze, bou mnie pod w-wą max nieraz 16mb/s

  8. Kris
    Lipiec 16th, 2016 at 11:48 | #24

    Może by tak .htaccess i jakiś plugin filtrujący? Żal wchodzić ostatnio przez tego trolla.

    • fvvvffs
      Lipiec 16th, 2016 at 12:03 | #25

      ee tam, to jakiś psychopata głupek. do psychiatry powinien isc. żal takiego zwierzęcia. szczelniejsza moderacja by sie przydała. póki co pozostaje nam to ignorować. … idiotów nie brakuje.

      • Wojtax
        Lipiec 16th, 2016 at 14:47 | #26

        Skoro sam admin ignoruje typa piszac, ze to jakies niegrozne "dziecko" i kasuje tylko pojedyncze komentarze, to co my mozemy….
        Sam zaglada (sledzi) swoj blog co kilka dni, wiec co tu sie dziwic, ze ma tyle spamu.

        • Lipiec 16th, 2016 at 23:13 | #27

          Kasuję wszystkie śmieci, ale ostatnie kilka dni byłem dostępny mniej, więc chwilę wisiało.
          Dziecię nasze z pieluchą w zębach łączy się najczęściej z Play, ale nauczyło się chyba używać TORa, bo pojawia się z okolic Częstochowy i Białegostoku.

    • Lipiec 16th, 2016 at 23:00 | #29

      Nie ma skutecznych metod na trolli, zawsze się prześlizgną, ale to w historii bloga dopiero drugi.
      Alternatywą jest obowiązkowe meldowanie się przez Facebooka, Twittera lub Google+, ale część cennych komentarzy pojawia się tylko dlatego, że nie ma takiego obowiązku.

  9. aero
    Lipiec 15th, 2016 at 14:23 | #30

    Pakiet wakacyjny w aero2 30GB na 30 dni za 0 zł https://aero2.pl/data/Pliki/61/plik/Pakiet-wakacy…
    https://aero2.pl/2_oferta/9_pakiet-testowy

    • Lipiec 16th, 2016 at 22:58 | #31

      To kolejne wcielenie pakietu testowego. Nie rozwala, ale aktualizacja potrzebna.

      • Wojtax
        Lipiec 17th, 2016 at 10:31 | #32

        Zapomniales o tym, ze tylko dla nowych ktorzy nie korzystali z probnego pakietu w przeszlosci ale przy dzisiejszych roznych promocjach malo interesujace, tylko darmowy.

        • Lipiec 17th, 2016 at 13:13 | #33

          No właśnie to miałem na myśli – żadna rewelacja, bo jak ktoś miał jakikolwiek pakiet testowy, to już nie skorzysta.

  10. Wiktor
    Lipiec 14th, 2016 at 18:54 | #34

    OK, u mnie pojawił się inny problem: nie byłem świadom kończenia się taryfy, nawet nie wiedziałem, że mam RBM 7 MNP. wczoraj dostałem info, że kończy się ważność konta, więc z przyzwyczajenia nabiłem za 50 zł. I szok, bo LTE się nie włącza. Dopiero teraz doczytałem co się dzieje.
    Co mi pozostaje? dobić resztę transferu (ok 1GB) co zostało na karcie i przenosić się do RBM 5? Oby ważność konta pozostała…

    • Lipiec 16th, 2016 at 22:56 | #35

      Tylko przenosiny do RBM5 po zjedzeniu danych. Ja mam gorzej, bo mam 120 GB zapasu jeszcze. Ważność konta – zaraz po informacji powyżej zachowywana była po zmianie taryfy, ale oficjalnie mogą skrócić do 14 dni.

      • Wiktor
        Lipiec 17th, 2016 at 19:10 | #36

        Ogarnąłem to w ten sposob: zużyłem resztę transferu, po czym *163# i zmiana taryfy na RBM5 modląc się o zachowanie ważności konta. Udało się, póki co zachowana. Kolejna rzecz, trzeba mieć jakiś pakiet na koncie, więc kupiłem 2 GB, po czym normalnie wlączyłem LTE na 30 dni. Działa.
        Jednak okazuje się, że te 2GB jest też na 30 dni. Pojawia sie pytanie: jest opcja by wstawić kilkaset mb na stałe na konto? Czy muszę co miesiąc kupić trochę internetu?

        • Lipiec 17th, 2016 at 21:47 | #37

          W tej chwili nie ma pewnego rozwiązania na zdobycie ważności konta danych n a rok. Jedyne słuszne i pewne to doładowanie za 50 PLN, które daje 2 GB – ale te dane poszły w diabły wraz ze zmianą taryfy na RBM5. Proponuję wziąć ten najtańszy pakiet cykliczny i już – on podtrzyma ważność tego, co już jest i co miesiąc będzie dodawał 500/600 MB.

          • Wiktor
            Lipiec 18th, 2016 at 00:00 | #38

            To chyba jedyne rozwiązanie. Może jeszcze jakiś pomysł wpadnie.
            Dziękuję bardzo za odpowiedź i porady. Pozdrawiam!

Strony komentarza
1 2 5358
  1. Brak jeszcze trackbacków
Musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
>