Aero2 – dobre wieści dla oczekujących
Jeszcze kilka dni temu donosiłem, że czas oczekiwania na odbiór karty się wydłuża. W zasadzie ze wszystkich stron dochodziły znacznie gorsze wiadomości: w zasadzie nikt nie zgłaszał, że udało mu się odebrać kartę po 29tym czerwca – ale tej informacji nie bardzo udało mi się potwierdzić. Na podstawie doniesień o braku wydzielonego biura obsługi klienta w Aero2 i wiedzy, że zajmują się tym najwyżej 2 osoby pojawiły różne teorie wyjaśniające opóźnienia.
Niektórzy podejrzewali, że po prostu ekipa zajmująca się kartami SIM poszła na urlop. Ja osobiście obstawiałem po prostu dużą liczbę zgłoszeń, która zalała firmę. Niedawno pojawiła się także koncepcja, że po prostu operatorowi skończyły się karty SIM i stąd cały problem.
Niezależnie od tego, co było przyczyną tych problemów wygląda na to, że karty znowu są wydawane: wczoraj i dziś potwierdzenie przygotowania kart SIM otrzymały niektóre z osób, które złożyły swoje formularze i wysłały przelewy 29 czerwca.
Dodatkowo wygląda na to, że obsługa biura zaczęła także odpowiadać na telefony, a także poprawiła obsługa adres email i wiele osób otrzymało odpowiedź na zapytania o stan realizacji zamówienia. O ile BOK nie podaje konkretnego czasu oczekiwania i każe czekać na powiadomienie, o z komentarzy na tym blogu oraz wpisów na forach, takich jak bez-kabli wiem, że czas oczekiwania wynosi teraz mniej więcej 14-16 dni roboczych.
PS: Oczywiście życie zweryfikowało moje wyliczenia i już wiadomo oficjalnie, że przyczyną opóźnień jest brak kart SIM.
Witam wszystkich. Tak samo jak wiekszosc czytelnikow tego bloga zlozylem fomularz do Aero 2, byl to bodajze poniedzialek w tym tygodniu. Troche zasmucily mnie informacje, ze kart nie maja nawet ludzie z 29.06. Zastanawia mnie tez jeden fakt – jak mozna byc tak bezczelnym i probowac wszczynac klotnie/skargi na usluge, ktora jest swiadczona (prawie, wydaje mi sie, ze 55zl nie jest wielkim majatkiem, jednak domyslam sie ze nie jest to tez suma bez znaczenia) za darmo. Drodzy koledzy troche cierpliwosci i nie probojcie sie dowartosciowywac jako konfidenci. Przez takich ludzi jak wy jest najwiecej problemow i kolejek. Nie szukajcie dziury w calym i docencie to, ze ludzie to nie roboty i swoj czas odpoczynku i pracy maja wyznaczony. Na pewne rzeczy trzeba poczekac, bo nie wyszystkie rzeczy mozna zalatwic podpierdalaniem i wlazeniem w dupe przelozonym. Ktos musi za was zrobic to co wy potraficie zwalic na kogos innego.
To taki bulwers z mojej strony, przepraszam osoby ktore nie zainteresowalem i byly zmuszone czytac moja grafomanie, bo moje slowa byly skierowane do osob, ktore spiesza sie do UKE.
Pozdrawiam, zycze szybkiego odebrania kart:)
Każdy ma prawo wypowiedzi. Ja osobiście jestem zwolennikiem spokojnego i rzeczowego załatwiania wszystkich spraw – w ten sposób załatwić można więcej, szybciej i skuteczniej. Jednak w przypadku usługi typu UBDI jest potrzebna szczególna transparentność. O ile nikt nie każe reklamować usługi w mediach i tworzyć od razu rozległej sieci dystrybucji, o tyle ukrywanie informacji przez miesiąc, ograniczanie dostępu przez powolne wydawanie kart bez otwartego wyjaśnienia sytuacji (przecież informacja prasowa na stronie nic nie kosztuje) sugeruje uchylanie się od koncesyjnego obowiązku i może powodować frustrację wśród zainteresowanych i nie należy się temu dziwić.
UKE prędzej czy później sprawdzi realizację usługi UBDI, ale nie powinno to mieć żadnego wpływu na samo wydawanie kart. Ja osobiście oczekuję od Aero2 tylko jednego: oficjalnych informacji, najlepiej od rzecznika prasowego.
Widać bardzo boli ta skarga do UKE. Skończy się robota, co ? Bo UKE już wam się dobiera do tyłków.
Na nic nie zda się te marne maskowanie, cieniutki jesteś pracowniku wiadomej firmy.
Szczerze mówiąc nie podejrzewam Aero2 o jakikolwiek internetowy marketing szeptany. Ten operator nie musi dbać o swój wizerunek – na razie jest tylko hurtowym dostawcą usług, a nasze zdanie o UBDI raczej jest tej firmie obojętny. Świadczą tę usługę, bo muszą i tyle.
To nie marketing. To strach przed skargami do UKE, bo taka skarga to potężne narzędzie do walki dla UKE, czarno na białym widać ile osób ma kłopoty z daną firmą. UKE może nałożyć karę liczoną w milionach złotych, a nawet cofnąć koncesję, to już nie są zabawy o wizerunek.
teraz banki standardowo robią miedzy sobą po 3 sesje elixir – przelewów/księgowania na dobę (zobacz tu http://sesje-elixir.e-banki.com/ ), więc to tak naprawdę nie ma znaczenia – jeśli przelew wyszedł po 18 z jednego banku to został zaksięgowany na pierwszej sesji w drugim banku, powiedzmy o 8 rano dnia następnego (godziny są abstrakcyjne, bo z tym akurat jest różnie w różnych bankach – ale sesje są trzy). Tak ze kilka godzin w ta, kilka w tamtą (najdalej doba )– dużej różnicy to nie robi… no chyba ze weekend wypada po drodze…
"Czekającym na "Darmowy Internet" z #Aero2 zalecam cierpliwość: SIM-y będą dostępne najwcześniej w ostatnim tygodniu lipca" – http://twitter.com/#!/maciejbe/status/91775194036…
Źródło wiarygodne, ale mimo wszystko mam nadzieję, że ta informacja się nie potwierdzi.
Czyli nie mają kart SIM, co za żenada. W przyszłym tygodniu napiszę skargę do UKE.
Mi się tłumaczyli ze nie wyrabiają z przetwarzaniem wniosków… ostatnie posty na frach mówiły właśnie o ludziach którzy 29.06 złożyli wnioski i karty odebrali. Ja przyjmuję to za dobra monetę, bo mój wniosek wysłałem 29.06, ale po południu (o 18), a informacje były o wnioskach wysłanych przed południem…
Oni pisali, że dla nich liczy się wyłącznie data zaksięgowania depozytu na koncie.
Bo to są "lamy". Zamiast skonstruować prosty CMS do wprowadzania danych, to oni każdy wniosek przesłany skanem muszą przetwarzać ręcznie, albo przez OCR. Jak zgłosi się do nich kilka mln osób to zobaczą co to jest jedna placówka na polskę, i system opierający się na zeskanowanych dokumentach.
Na potrzeby operatorów prosty CMS (a raczej CRM) to za mało – przewidywać trzeba obciążenie na poziomie milionów użytkowników, a nie kilkuset. Na razie jak widziałem odbywało się to metodą… skoroszytową z tradycyjnymi folijkami na dokumenty i podpisami prosto na papierze spiętymi z wyciętymi pracowicie nożyczkami paskami z info o przelewach na konto. Delikatnie mówiąc średniowiecze biurowe ze wskazaniem na przyjęte założenie, że wszyscy papiery wszystkich klientów UBDI zmieszczą w kilkunastu skoroszytach.
To jest informacja dnia. Dzięki za link!
Nie uwierzycie, ale udało mi się dodzwonić do BOK! Bardzo miła Pani (naprawdę) poinformowała mnie że w tej chwili przetwarzane są wnioski z 29.06, a że było ich tego dnia bardzo dużo, więc to trwa. Prosiła o cierpliwość i zapewniła że powinni się uporać z tym nieszczęsnym 29.06 w przyszłym tygodniu…
Szału dostane jak mi jakąś reklamę z "Czebolu Solorz-Żaka” przyślą – a internetu od nich nie będę miał… Chyba naprawdę trzeba pójść tam z buta – dziś od rana próbuję się dodzwonić – nie to żeby nr. był zajęty, po prostu nikt nie podejmuje słuchawki….
Oj nie takie dobre te wieści dla mnie – nie dobre bo ich nie ma czyli wciąż czekam…
Na meile mi nie odpowiadają, a telefonu nie odbierają…
Czekam 16 dzień…To jakaś makabra….
ps. dla zniechęconych czekaniem dołozyli "Formularz zwrotu Depozytu",
Niestety wszystko co piszę to tylko szacunkowe informacje: oficjalnych danych nie ma i nie będzie. Daj znać jak już dostaniesz kartę. Dzięki za info o formularzu zwrotu depozytu.
Hahahahaahaha a to dobre. Ciekawe czy przy zwrocie depozytu obowiązuje taka sama procedura. Czyli najpierw przesłanie skanu na ich maila a potem osobiste złożenie formularza. Przecież to dopiero będzie kuriozalna sytuacja kiedy np. ktoś ze Śląska będzie jechał specjalnie do Warszawy żeby złożyć formularz. Większość ludzi nie odzyska pieniędzy bo dojazd do stolicy często przewyższa kwotę 55 zł. Pan Soloż ma łeb na karku. Na wszystkim da się zarobić, nawet na darmowym internecie.
Czekam od 29.06 – zero kontaktu ze strony BOK AERO 2, na moje zapytania w ogóle nie odpowiadają:(
czytałem regulamin , kartę odebrac można tylko w Warszawie , czyli nie ma innej możliwości hmm !
Pod tym względem na razie się nic nie zmieniło.
Czytać nie umiesz? http://jdtech.pl/2011/07/aero2-odbior-karty-sim-p…
ja czekam na kartę od 28 czerwca godz 15.30 – do dzisiaj zero informacji o terminie odbioru
Tak, to dobre wiadomości, zawsze mogło być jak w powieści Douglasa Adamsa "Autostopem przez Galaktykę"
– Plany były wywieszone…
– Wywieszone? By je znaleźć, musiałem zejść do piwnicy!
– Tam jest dział informacji.
– Potrzebowałem latarki.
– No, może światło było zepsute.
– Schody też.
– Znalazł pan jednak ogłoszenie, nie?
– Znalazłem. Tak, znalazłem – stwierdził Artur. – Było wywieszone na dole zamkniętej szafy na akta, stojącej w nieużywanym klozecie, na drzwiach którego napis ostrzegał: UWAGA ZŁY LEOPARD!
Uwielbiam Douglasa Adamsa I to jest bardzo trafiony komentarz.