Home > Wiadomości > Aero2 – co w trawie piszczy, 11 sierpnia

Aero2 – co w trawie piszczy, 11 sierpnia

Dzisiaj kolejny zestaw informacji z frontu Aero2 vs użytkownicy. Między innymi udało mi się ustalić kilka nowych faktów dotyczących numeracji kart. Mam także raport (i zdjęcia) z siedziby operatora na ul. Lwowskiej 19, dzięki którym można ustalić, ile mniej więcej kart SIM czeka na odebranie. Wiem także, że operator przyspieszył przetwarzanie wniosków i delikatnie spada czas oczekiwania.

Numeracja kart – nowe ustalenia

Okazuje się, że od kilku dni zaczęło się wydawanie kart z całkowicie nowej puli. O ile karty wydawane do niedawna miały początek numeru ICCID w postaci 89481799010000xxxxx (będę nazywał tę serię 1799), o tyle od około 8 sierpnia karty są z puli 89481711000000xxxxx (tę będę nazywał 1711). Jeżeli ktoś dostał kartę SIM z innej puli, to proszę o stosowną informację.

Liczba kart oczekujących na odbiór

Otrzymałem dziś zdjęcie skoroszytów, w których znajdują się gotowe do odebrania karty SIM:

Skoroszyty z kartami SIM oczekującymi na odbiór

Skoroszyty z kartami SIM oczekującymi na odbiór

Jak widać, skoroszytów jest 11. W każdym jest od 10 do 30 koszulek z gotowymi do wydania kartami SIM. Wygląda na to, że gotowych do wydania kart jest więc około 220 kart SIM. Jednocześnie w czasie oczekiwania na wydanie karty została dostarczona porcja opracowanych formularzy, których było około 50-60, czyli mniej więcej dzienna porcja, jaką w tej chwili opracowuje operator.

Co ciekawe od jakiegoś czasu operator żąda także dostarczenia kopii dowodu osobistego i odmawia wykonywania tej czynności osobiście. Na szczęście informuje o tym w emailu zapraszającym po odbiór. Ja także uzupełniłem procedurę zdobywania karty SIM.

Przy okazji za zainteresowanych dwa zdjęcia. Pierwsze może ułatwić osobom spoza Warszawy dotarcie do siedziby operatora:

Zdjęcie siedziby Aero2

Zdjęcie siedziby Aero2

Oraz drugie, które dowodzi, że faktycznie istnieje bliski związek między operatorami Aero2, Mobylandem (którego właścicielem jest Aero2) oraz CenterNetem (operator marki wRodzinie). Przy wychodzeniu z windy na pierwszym piętrze widać następujący zestaw znaków firmowych:

Znaki w siedzibie Aero2

Znaki firmowe w siedzibie Aero2

Widać tutaj także, że w tym samym budynku mieści się fundusz NFI Midas, który zarządza wszystkimi trzema operatorami.

Szybkość wydawania kart

Dzięki najnowszym informacjom od osób otrzymujących karty wiem, że karty z najnowszej serii 1711 są przygotowywane do wydania mniej więcej z szybkością 60 kart dziennie, czyli prawie dwa razy szybciej, niż w przypadku tzw. drugiej serii kart, która była wydawania od 21 lipca, jak informowałem w swojej analizie. W niedzielę planuję opublikować uaktualnienie tej analizy, gdyż dzięki stale nadsyłanym informacjom mam coraz dokładniejsze informacje.

Postępy w testowaniu modemów

Chciałbym także poinformować, że dzięki udziałowi wielu czytelników bloga powoli uzupełniana jest tabela zgodności modemów z nowymi kartami SIM: Między innymi udało się ustalić brak zgodności modemu/routera WiFi Huawei E5832 z nowymi kartami, oraz potwierdzić problemy w Mac OS X z Huawei E173u-2 z oprogramowaniem w wersji z Play. Sukcesywnie dodaję także nowe modemy do listy na podstawie informacji z komentarzy pod zestawieniem modemów.

W tym tygodniu dzięki pomocy Leszka i Krzystofa być może uda się uzupełnić listę zgodności o szereg modemów OPTION z serii iCON.

PS: Podziękowania dla autora zdjęć o nicku Valtari oraz wszystkich czytelników, którzy przyczyniają się do zbierania informacji na temat poczynań Aero2.

Kategorie:Wiadomości
  1. pali
    Sierpień 11th, 2011 at 23:15 | #1

    Długopis recepcyjny ma logo sieci wRodzinie :)

    A dowód owszem pani mi skserowała sama. Trzeba umieć rozmawiać z kobietami :)

  2. Sierpień 11th, 2011 at 21:37 | #2

    Listę firmware jakie sprawdził Piotr może uzyskasz od niego – cały dzień nad tym spędził. Niestety żadna z testowanych wersji nie wykazuje jakichkolwiek zmian zachowania modemu. Raczej nie warto dalej eksperymentować, zbyt mało osób ma to urządzenie, a nikt prawie nie ma tak problematycznych kart SIM.
    Co do microSIMów, w sieci masz dużo zdjęć, tutaj na blogu także: http://jdtech.pl/2011/06/aero2-usluga-bezplatnego…

  3. Orea 1+1
    Sierpień 11th, 2011 at 19:49 | #3

    Witam,
    formularz złożony 12.07 – zaproszenie i odbiór 10.08. karta działa z modemem HUAWEI K3765-HV. Pani wydająca karty… ewidentnie widać widać nie lubi swojej pracy – tyle do kompletu nt obsługi klientów przez aero 2. Jak wygląda od strony kontaktu poprzez mail/telefon każdy może się przekonać. Telefon u pani w aero maksymalnie wyciszony by jej nie przeszkadzał w "harówie". UKE w końcu przyciśnięte do muru (kilka pism) przyznało że nie narzuciło żadnych obowiązków dotyczących dystrybucji kart a problemy z jakimi borykają się klienci aero2 chcący skorzystać z powszechnie dostępnej usługi bezpłatnego dostępu do internetu – wyjaśnia: cytuję: "… Być może fakt, że mała liczba osób była zainteresowana warunkami tego przetargu i przesyłaniem swoich opinii do Prezesa UKE, powoduje, że post factum pojawiają się pewne skargi i zarzuty dotyczące działalności operatora który ten przetarg wygrał, to jest Aero 2 Sp. z o.o. …"
    Proszę mnie wyprowadzić na prostą jeśli się mylę: czyli UKE nie zadało sobie trudu opracowania solidnych warunków przetargu a jedynie oparła się na opiniach przesłanych przez nielicznych zainteresowanych przetargiem? Hmm… może samo aero 2 jako zainteresowany złożyło wnioski i UKE je przyjęło?
    "Pewne skargi i zarzuty" – jestem ciekaw ile osób poskarżyło się UKE na działania operatora aero 2?
    Kogo należy winić za problemy i sposób dystrybucji kart? Prosze sobie samemu na nie odpowiedzieć. Na kolejne moje pismo do UKE nie otrzymałem odpowiedzi (jeszcze).
    pozdrawiam forumowiczów.

    • Sierpień 11th, 2011 at 20:14 | #4

      Tak, kłopoty UKE z Aero2 są znane od samego początku. Piękny art. w Gazecie: http://wyborcza.biz/biznes/1,101562,6212820.html – Aero2 miała (podchodząc do przetargu) kapitał zakładowy 50 tyś PLN (minimalny swego czasu dla sp. z o.o.) i istniała kilka miesięcy.

  4. wenus
    Sierpień 11th, 2011 at 19:26 | #5

    Wpłata i wysłanie wniosku – 12 lipca br., info na maila – 10 sierpnia br. 
    Dzisiaj odebrałam kartę SIM :)

  5. abcmax
    Sierpień 11th, 2011 at 18:19 | #7

    Zżera mnie ciekawość, co oznacza zwrot: "delikatnie spada czas oczekiwania". Dzień, dwa dni mniej w stosunku do ostatnio opublikowanego raportu?

    • Sierpień 11th, 2011 at 19:07 | #8

      Dokładne statystyki opublikuję w niedzielę, jak pisałem. Ale w tym tygodniu czas oczekiwania osiągnął szczyt na poziomie 32 dni i teraz znowu opadł do 29-30. Przy tych danych, które mam efekt jest ledwo mierzalny na razie, ale jest.

  6. maly mis
    Sierpień 11th, 2011 at 17:36 | #9

    Witam wszystkich.
    Czy ktokolwiek probowal zlozyc zamowienie PO 20 lipca?
    Znalazlem odpowiedzi ze wszystko co bylo PRZED 20 bedzie sukcesywnie wydawane… ale co PO?

    • Sierpień 11th, 2011 at 17:57 | #10

      Bez zmian. Wiele osób złożyło formularze i dokonało przelewów. Na razie nic się nie zmieniło.

    • marcin
      Sierpień 11th, 2011 at 20:28 | #11

      Moja znajoma złozyła wniosek 08.08 na starych zasadach. Zakładam ze póki co – póki nie wyjasni sie sprawa przetargu (a to moze potrwać) bądą działali po staremu – tyle ze (może) nieco szybciej. I przynajmniej tego sie trzymajmy. Choć mówią że nadzieja matka głupich, ale…

    • Fryderyk
      Sierpień 12th, 2011 at 12:41 | #12

      Wysłałem im maila 27/07 i nic. Potem prośbę o wyznaczenie terminu odbioru i dalej cisza.

      • radosc
        Sierpień 12th, 2011 at 16:16 | #13

        Wniosek złożony 3 sierpnia a więc sporo po 20. Odpowiedź nie jest "optymistyczna"

        "Witam,

        Pana dokumenty wpłynęły, zostały zweryfikowane i oczekują na przydział
        karty.

        Karty SIM przygotowywane są wg. kolejności zgłoszeń, o której decyduje data
        wpłaty Depozytu na nasze konto.
        Z uwagi na bardzo duże zainteresowanie Bezpłatnym Dostępem do Internetu nie
        możemy potwierdzić dokładnego czasu oczekiwania. Informujemy, że czekamy na 
        dostawę kolejnych kart SIM. Wg aktualnych informacji otrzymanych od naszego
        dostawcy karta SIM będzie przygotowana w październiku br. 

        Prosimy czekać na informację o odbiorze karty SIM.

        Pozdrawiam,"

        • Sierpień 12th, 2011 at 17:50 | #14

          Już o tym napisałem, bo ręce opadają: http://jdtech.pl/2011/08/aero2-znowu-koncza-sie-k…

  7. ezaq
    Sierpień 11th, 2011 at 16:52 | #15

    Moja "nowa" karta odebrana 3 sierpnia też jest z tej drugiej serii, nazwanej przez Ciebie 1711. Może dlatego u mnie E173u-2 po włożeniu tej karty loguje się bez problemów do sieci i sygnalizuje to niebieską diodą? Bo z tego co czytałem to zwykle logowanie do sieci w tym modemie następuje dopiero w momencie połączenia z internetem.

    • Sierpień 11th, 2011 at 17:11 | #16

      Nie, raczej przypadkowe błędne skonfigurowanie karty – nie pierwszy, nie ostatni raz. Dziś miałem w ręku kartę z tej serii i zachowuje się tak, jak normalna, nowa karta.

  8. Int
    Sierpień 11th, 2011 at 16:38 | #17

    Aero2 łamie własny regulamin, nigdzie nie ma obowiązku przedstawienia ksera dowodu osobistego, to sprawa do zgłoszenia w UOKiK i UKE.

    "5.1.3. zgłosić się po odbiór Karty SIM do Biura Obsługi Klienta, które znajduje się w 
    Warszawie, ul. Lwowska 19 piętro I w terminie wyznaczonym przez Operatora;
    przy odbiorze Karty SIM podmiot odbierający Kartę SIM powinien przekazać
    oryginał formularza, o którym mowa w ust. 5.1.1 w którym Abonent przekazuje
    Operatorowi swoje dane oraz dowód osobisty i oryginał dowodu wpłaty Depozytu; "

    • Sierpień 11th, 2011 at 17:12 | #18

      Zgadza się. To kolejny zniechęcacz. Tym razem chodzi o oszczędność tonera i papieru :) Ale jak dociśniesz, to jednak kopię robią "w drodze wyjątku".

      • abcmax
        Sierpień 11th, 2011 at 17:20 | #19

        A może chodzi o zwiększenie tempa przetwarzania wniosków? ;) W końcu w tym czasie można zająć się przetwarzaniem kolejnych wniosków, a nie stać nad urządzeniem kserującym i oczekiwać na wydruk.

        • Sierpień 11th, 2011 at 17:34 | #20

          Z pewnością przetwarzaniem wniosków zajmuje się ktoś inny – z tego co słyszałem, to te dodatkowe wnioski do posortowania po tych skoroszytach przyniosła osoba z czeluści biura.

        • marcin
          Sierpień 11th, 2011 at 20:25 | #21

          Myślę że Jakub ma rację. Gdy osobiście udałem się do BOK by dowiedzieć się co z moją kartą, Pani z obsługi uprzejmie zadzwoniła gdzieś w „czeluści biura” by się upewnić ze karty nie ma (bo w segregatorze nie miała). Natomiast gdy odbierałem Kartę w poniedziałek (01.08) ok. 9:10 rano, to na biurku leżał pokaźny stos nijak nieposortowanych – widać świeżo dostarczonych, przetworzonych wniosków… No i widać postęp – jak byłem za pierwszym razem to segregator z przetworzonymi kartami był JEDEN, a teraz 11! To dobry znak :)

          • Sierpień 11th, 2011 at 20:30 | #22

            LIczba segregatorów świadczy o tym, że liczba NIEODBRANYCH kart dość szybko rośnie i to w zasadzie tyle. Czy to efekt szybkości obróbki formularzy to wątpię. Racze zapobiegliwości zamawiających.

          • marcin
            Sierpień 11th, 2011 at 21:45 | #23

            A mi się wydaje – co sądzę śledząc wpisy na blogu – ze czekający starają się karty odebrać jak najszybciej, po otrzymaniu informacji z BOK o takiej możliwości. Większość osób pisze że odbiera kartę tego samego dnia lub dnia następnego po powzięciu informacji o takiej możliwości. Ja tez tak zrobiłem :)

          • Ja1
            Sierpień 12th, 2011 at 00:04 | #24

            Warszawiacy mają łatwiej, z głębi interioru trudno tak podskoczyć na zawołanie.

          • marcin
            Sierpień 12th, 2011 at 09:48 | #25

            To racja. Miejmy nadzieje że ucywilizują w końcu system dystrybucji kart, bo to co teraz jest to jakaś porażka. Prowizorycznie można się ratować (przed kosztami i strata czasu) pomocą rodziny lub znajomych – piszę tak, myśląc o udziale pełnomocnika w tym przedsięwzięciu, i mając na uwadze trafne uwagi Jakuba na ten temat (zaufanie, ochrona danych osobowych…). Nie zmienia to faktu ze póki co mieszkańcy Warszawy maja łatwiej.

  9. tomaszwaniewski
    Sierpień 11th, 2011 at 16:15 | #26

    Czy nowe karty SIM wydawane teraz na pewno nie współpracują z E5832 ?? Właśnie jutro chciałem taki modem kupić a tutaj zonk! Może to ktoś jeszcze potwierdzić ? może jakiś upgrade firmware na tym routerku, pomoże?

    • Sierpień 11th, 2011 at 17:17 | #27

      To trzeci raport o tym modemie jaki mam. Sam testowałem go dzięki pomocy Piotrka wczoraj wieczorem. Żadne kombinacje z firmware, ustawieniami, opcjami z Mobile Partnerem przy podłączeniu przez USB nie pomagają. Bez problemu działa za to na starej karcie. Do tego nie miałem żadnego raportu pozytywnego o działaniu nowych kart. Więc faktycznie chyba nie warto ryzykować.

  10. Łukasz
    Sierpień 11th, 2011 at 16:12 | #28

    Dzisiaj odebrałem kartę SIM i jest to numer (podaje ostatnie pięć cyfr z wyjątkiem ostatniej) 162XX

    • Sierpień 11th, 2011 at 16:26 | #29

      Nie chcę cię martwić, ale w ten sposób… podałeś cały numer. Ostatnią cyfrę wylicza się z algorytmu, a wszystkie pierwsze też znamy :) wyedytowałem ci ten wpis i zaXowałem jeszcze jedną cyfrę.

      • Łukasz
        Sierpień 11th, 2011 at 18:22 | #30

        Wiem, czytałem o tym ale skoro już taka jest anonimowość to nich zostanie:)

        • Sierpień 11th, 2011 at 19:09 | #31

          Otwarcie przekazywanie takich informacji jest może nie tak niebezpieczne, jak publikowanie PESELa, NIPu, czy numeru dowodu, ale jednak może w specyficznych przypadkach prowadzić do nieprzyjemności, a choćby np. ze strony operatora. Dlatego lepiej takich informacji nie publikować aż tak jawnie.

Strony komentarza
1 2 709
  1. Brak jeszcze trackbacków
Musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
>