Aero2 – jest interaktywny formularz zamówienia
Przed chwilą natknąłem się na interaktywny formularz zamawiania UBDI utworzony przez Aero2. Na specjalnej stronie operator przygotował formularz, który można wypełnić bez konieczności ręcznego mocowania się z długopisem nad wydrukowanym PDFem. Jak niektórzy zauważyli przygotowałem wcześniej własną wersję interaktywnego PDFa w procedurze, którą opublikowałem tutaj. Wygląda na to, że niedługo nie będzie to już potrzebne.
Zapraszam do zapoznania się z działaniem tego nowego i znacznie ułatwiającego życie abonentów rozwiązania.
Formularz Interaktywny znajduje się w specjalnie utworzonej poddomenie bdi.aero2.pl (połączenie szyfrowane). Po przejściu na tę stronę naszym oczom ukaże się bardzo zgrabnie przygotowany formularz, który prowadzi nas za rączkę:
Jak widzimy umożliwia on tylko zamówienie przesyłki z wysyłką pocztową – także na inny adres, niż ten podany w dowodzie osobistym.
Po poprawnym wypełnieniu wszystkich pól pojawi się potwierdzenie przyjęcia z prośbą o potwierdzenie zamówienia:
Jednocześnie na wskazany adres email przyjdzie wiadomość następującej treści:
Szanowni Państwo,
Dziękujemy za wypełnienie Wniosku o Bezpłatny Dostęp do Internetu.
W celu potwierdzenia poprawności adresu poczty elektronicznej prosimy o kliknięcie w poniższy link.
Kliknięcie na poniższy link stanowi potwierdzenie złożenia Wniosku. Link będzie aktywny przez 24 godziny od chwili wprowadzenia Wniosku. Brak potwierdzenia spowoduje, że Państwa Wniosek zostanie anulowany, a Państwa dane usunięte z naszego systemu.
Potwierdzam złożenie zamówienia.W przypadku problemów z aktywacją (np. blokowanie otwierania łączy przez klienta poczty) prosimy w wklejenie poniższej zawartości do paska adresu przeglądarki internetowej i wciśnięcie klawisza Enter.
„https://bdi.aero2.pl/activation.php?act_code= xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx” Pozdrawiam,
Biuro Obsługi Klienta
Aero 2 Sp. z o.o.
Teraz oczywiście musimy wykonać instrukcję, czyli kliknąć w odnośnik Potwierdzam złożenie zamówienia albo skopiować odnośnik i wkleić go ręcznie do ulubionej przeglądarki (koniecznie bez cudzysłowów). W przeglądarce zobaczymy następującą stronę:
Wypełniony Wniosek można również pobrać bezpośrednio tutaj
Pozdrawiam,
Biuro Obsługi Klienta
Aero 2 Sp. z o.o.
Warto od razu pobrać wniosek klikając napis tutaj, ponieważ czasem emaile z załączonymi PDFami potrafią wylądować w spamie.
Po potwierdzeniu naszego adresu email i wniosku otrzymamy kolejną wiadomość email z załączonym PDFem wniosku do wydrukowania oraz instrukcją, która tłumaczy zawiłości ostatniego etapu procedury:
Szanowni Państwo,Dziękujemy za wypełnienie Wniosku o Bezpłatny Dostęp do Internetu.
Informujemy, że karty SIM Bezpłatnego Dostępu do Internetu przygotowywane są po otrzymaniu kompletu dokumentów zgodnie z zasadami podanymi na stronie www.aero2.pl/bdi-2.html.
O terminie realizacji Wniosku, decyduje data zakończenia całej procedury BDI: wpłata Depozytu i opłaty pocztowej na konto Aero2, dostarczenie podpisanego w 2 miejscach oryginału Wniosku i kopii dokumentu tożsamości poczta tradycyjną na adres korespondencyjny podany niżej.
Zgodnie z zasadami udostępniania Bezpłatnego Dostępu do Internetu, po weryfikacji dokumentów i przydzieleniu karty SIM poinformujemy Państwa e-mailem o wysyłce karty SIM listem poleconym na adres podany we Wniosku.
Załączony do niniejszej korespondencji Wniosek, należy wydrukować i podpisać w dwóch miejscach oraz wraz z kopiami dokumentu tożsamości i wniesionych opłat niezwłocznie wysłać
pocztą tradycyjnąna adres:
Aero2 Sp. z o.o.
Bezpłatny Dostęp do Internetu
ul. Trembeckiego 11A II piętro
35-234 RzeszówPrzypominamy, że wpłaty należy realizować zgodnie z poniższymi zasadami:
1. Depozyt w wysokości 20,00 zł na konto o numerze:
24 1680 1248 0000 3000 1872 7122 – w tytule przelewu należy podać swoje dane (imię, nazwisko i nr PESEL).
2. Opłata pocztowa w wysokości 7,00zł na konto o numerze:
74 1680 1248 0000 3000 2077 9227 – w tytule przelewu należy podać swoje dane (imię, nazwisko i nr PESEL).
Informujemy, że prawidłowe opisanie wpłat ułatwia weryfikację Wniosku.
Z uwagi na bardzo duże zainteresowanie Bezpłatnym Dostępem do Internetu nie możemy potwierdzić dokładnego czasu oczekiwania. Na stronie www.aero2.pl/bdi.html prezentujemy aktualne stany magazynowe kart SIM i szacowany harmonogram realizacji przyjętych Wniosków.
Prosimy czekać na e-maila z informacją o wysyłce karty SIM. Jeśli zgodnie z harmonogramem e-mail nie zostanie wysłany prosimy o kontakt pod adresem bok@aero2.pl.
Pozdrawiam,
Biuro Obsługi KlientaAero 2 Sp. z o.o.
Do wiadomości dołączony jest interaktywny formularz PDF z wypełnionymi polami, który wygląda w zasadzie bardzo podobnie do tego, który przygotowałem w ramach mojego opisu procedury:
W tym momencie kończy się zadanie interaktywnego formularza – otrzymany plik PDF drukujemy, podpisujemy tradycyjnie, długopisem i odsyłamy zwykłą pocztą do operatora – szczegóły opisałem w osobnym artykule.
2013.09.15 – aktualizacja procedury
Czy ktoś dostał już kartę zamawianą w ten sposób ? Ja zamówiłem 7.X i do tej pory nie mam.
W mailu potwierdzającym nie miałem PDFa – dobrze, że zapisałem go po wysłaniu formularza.
A teraz jest jeszcze jedna przyjemność, o czym pisałem już też w innym komentarzu – PDFa nie ma ani w mailu ani nie ma już linku na stronie pojawiającej się po wysłaniu formularza.
Jeżeli wysłałeś do nich także przelew około 7-mego października, to powinieneś w najbliższych dniach dostać potwierdzenie. W razie czego możesz zawsze do nich zadzwonić.
Z dzwonienia niewiele wyjdzie – nikt tam nie odbiera.
Pójdę dziś i się zapytam, co jest grane – być może mail od nich też trafił do spamu.
Okazało się, że potwierdzenie przelewu jest niezbędne do rozpoczęcia procedury przydzielania karty – trzeba je albo załączyć do formularza interaktywnego albo dosłać mailem – sami nie poszukają, mimo, że w tytule przelewu podaje się PESEL.
Pan od wydawania powiedział, że spróbuje sprawę przyśpieszyć – ale przez to, że potwierdzenie przelewu zrobionego 7.X dosłałem 9.XI, to dopiero od 9.XI jestem w kolejce
No generalnie wszędzie jest napisany zestaw dokumentów, jaki trzeba im dostarczyć – elektronicznie, czy też pocztowo.
Wg mnie właśnie – zapewne przypadkowo, ale jednak – wprowadzają w błąd opisem zamówienia poprzez wniosek on-line – nie ma tam ani słowa o tym, że trzeba dosłać mailem potwierdzenie przelewu (jest tylko, że trzeba mieć wydrukowane przy odbiorze), zaś pole w formularzu do załączenia skanu/PDFa nie jest obowiązkowe.
Bo chyba po to podaje się PESEL w tytule przelewu, by można go było jednoznacznie powiązać z zamówieniem – i po to też robi się formularz on-line, żeby nie trzeba było wypełniać ręcznie (bo wydrukować jednak trzeba) i zapychać skrzynki skanami – ale jak widać wcale tak różowo być nie musi.
W każdym razie proponuję dodać radę, by potwierdzenie przelewu załączyć do formularza albo wysłać mailem – z artykułu, tak samo jak ze strony aero2, nie wynika jednoznacznie, że trzeba im to potwierdzenie przesłać, jeśli planuje się odbiór osobisty.
Narzekałem – a tu mail, że można dziś odebrać kartę – więc jednak nie są tacy źli
A przynajmniej Pan od wydawania.
W sumie racja, dopiszę ten punkt do porad na końcu – ale muszę przyznać, że ten artykuł zrobił się duży i skomplikowany – a to odstrasza
Strona dziala wlasnie wygenerowalem zamowienie i wplacilem depozyt.
Potwierdzenie juz mam.
https://bdi.aero2.pl/
Juz dziala
Trwają testy jednak.
Na chwilę obecną, strona bdi.aero2.pl nie działa
Zablokowali – za dużo ludzi próbowało skorzystać
Teraz to już prawie pewne że sieć się październiku listopadzie zapcha… I pozostaną tylko startery wrodzinie. )))) A tak z ciekawości pytam czy CenterNet ma wykupiony podobnie jak polsat dostęp hurtowy w Aero2.
Nie, CenterNet tylko sprzedaje dostęp do swojej sieci dla Cyfrowego Polsatu. wRodzinie realizuje natomiast na zasadzie roamingu krajowego – tylko.
Po prostu mi jakoś wygodniej
Obstawiam, że i tak nie będzie to za darmo
To i tak dobrze wolę tak niż płacić za wysyłkę ;p
Czekam na odbiór w punkcie wtedy pójdę i kupię
Nie chcę cię martwić, ale…. nie kupisz. Procedura będzie taka jak teraz. Tyle, ze zamiast poczty, będziesz mógł pójść i odebrać (jak cię już powiadomią o jej przygotowaniu) kartę w wybranym punkcie. Nie liczyłbym na żadne rewolucyjne zmiany.
Pewnie się zorientowali, że koszt trzymania papierów będzie za duży. Lepiej późno, niż wcale
a nie, nie połapali się, dalej trzeba wydrukować i wysłać pocztą.