Aero2 – Druga zmiana wyglądu kart SIM
Niedawno Aero2 zmieniło numerację kart SIM, o czym wspomniałem na Facebooku. Ponieważ pierwsze karty z nowej puli dotarły do odbiorców, zauważyłem, że zmienił się także nieco wygląd kart SIM wydawanych przez Aero2. Niektórzy pamiętają, że to nie pierwsza zmiana wyglądu kart SIM – o poprzedniej informowałem w październiku 2011. W międzyczasie dotarło do mnie zdjęcie… jeszcze jednego wyglądu karty SIM i generalnie okazuje się, że mamy chyba dwa obowiązujące wzory. Niestety porównując je chociażby z kartami dostarczanymi przez T-Mobile zobaczymy, że zastosowany w Aero2 wzór ciągle nie jest pozbawiony wad.
Przyjrzyjmy się zatem bliżej tym kartom.
Zmiana numeracji…
Od kilku dni wysyłane są karty SIM należące do nowej puli numeracyjnej. Wcześniej, od sierpnia 2011 do użytkowników docierały karty z puli numeracyjnej 894817110000xxxxxxk, gdzie k to cyfra kontrolna. Aktualnie dostarczane karty mają numerację 894817120000xxxxxxk. Prawdopodobnie pula ta nie jest numerowana od zera, gdyż karta którą widać na poniższym zdjęciu (wydana około 7 września) miała wysoki numer kolejny – nieco ponad 60 000.
…oraz wyglądu
Wraz z nową numeracją, także wygląd kart uległ niewielkim zmianom. Przód karty jest w zasadzie identyczny:
Ledwo zauważalny może być nieco inny, lekko żółtawy odcień plastiku. Jednak z tyłu zauważymy drobne zmiany kosmetyczne:
Dodrukowywane kody (paskowy, ICCID, PIN i PUK) są nieco bledsze, krój czcionki używanej do numeru ICCID jest nieco inny, co widać zwłaszcza na wycinanym fragmencie karty SIM. Sam napis na tym fragmencie jest także umieszczony wyżej.
Jeżeli weźmiemy do ręki jednocześnie obie karty zauważymy, że o ile starsza karta jest błyszcząca, to nowsza jest wykonana z matowego plastiku. Zauważyłem także, że plastik jest mniej prześwitujący: układ elektroniczny pod numerem ICCID jest mniej widoczny.
To jednak nie wszystko. Otrzymałem także zdjęcie jeszcze innej karty, tym razem ze starszej puli 1711:
Tutaj możemy zauważyć cechy karty z puli 1712, jednak czcionka pod kodem paskowym jest zupełnie inna. Wygląda to tak, jakby ktoś po prostu eksperymentował z drukarką do tych oznaczeń.
Inni robią to lepiej
Jednym z częstszych problemów użytkowników Aero2 jest przypadkowe wyłamanie karty do rozmiaru microSIM. Jak sobie z tym radzić pisałem już na blogu. Wszystko z powodu ażurowej konstrukcji karty, która nadmiernie ułatwia wyłamanie karty do najmniejszego rozmiaru. Jest to szczególnie irytujące w przypadku tej usługi, gdyż na rynku w zasadzie nie ma modemów ma karty microSIM, a bardzo mały odsetek użytkowników usługi darmowej decyduje się na zakup urządzeń korzystających z tego najmniejszego rozmiaru (chodzi tu głównie o urządzenia, takie jak iPhone, iPad, czy Nokia N9 i Nokia Lumia 800).
Są jednak operatorzy, którzy ten problem przewidzieli i stosują nieco inny wzór karty SIM. Zobaczmy przykład operatora T-Mobile:
Jak widać nie ma tutaj widocznych wycięć na kartę microSIM. Zobaczmy to z bliska:
Od razu widać różnicę – brak ażurowych wycięć. O ile kartę Aero2 łatwo przypadkiem wyłamać i praktycznie nie da się potem takiego zestawu złożyć bez dodatkowych narzędzi (adaptera lub plastra), o tyle w przypadku karty z T-Mobile trudno wyłamać ją przypadkowo, jednak nadal jest to możliwe bez użycia wycinarki, a potem całkiem łatwo można ponownie złożyć ją w dość stabilną całość.
Co z tego wynika?
Znaczenie zmiany wyglądu jest karty Aero2 drugorzędne, jeżeli chodzi o normalną eksploatację, gdyż wszystkie karty po 1 października będą działały praktycznie tak samo bez względu na ich wygląd. Widzimy jednak, że ciągle są możliwości poprawienia niektórych ich wad i być może w przyszłości wygląd wydawanych kart ulegnie kolejnym przeobrażeniom.
U mnie podobnie pierwsza karta wysłana 30.08 nie dotarła do mnie, teraz dostałem kolejnego maila gdzie informują o wysyłce 12.09, ale zauważyłem że w tej wiadomości dodali taki tekst "Ps. Jeśli list polecony nie dotrze prosimy o złożenie reklamacji na adres bok@aero2.pl, jednakże nie wcześniej niż 28 września br.", także pisanie maili przed tą datą jest chyba bezcelowe
Do mnie BOK jakoś się nie chce odezwać . Wy macie nadmiarowe przesyłki, a ja brak odpowiedzi od ponad tygodnia. Oczywiście ktoś znów wpisał w przesyłkę błędny adres. Jakieś rady, pomysły? Może zapłacić i ewentualnie prosić o zwrot kosztów (przecież to ich błąd, a nie mój)?
ni widać, że mają bałagan. Napisałem do "bok" ciekawe czy się odezwą.
Na sgs3 korzystam z micro sim
Ten telefon też nie zalicza się do budżetowych A raczej do takich wsadza się najczęściej karty Aero2.
mi też na śledzeniu przesyłki nie odnajdywało tamtej przesyłki, ani tej teraz nadanej też nie odnajduje. Z tamtą z sierpnia byłem na poczcie się dowiedzieć bo pewnie mają lepszy wgląd w system, i właśnie mi powiedzieli że została odprawiona do nadawcy bez awizowania :/
No ja mam tak jak Mateusz, 4.09 dostałem maila, że wysłali kartę i 13.09 też dostałem że wysłali, ale sądząc po numerze to teraz wysłali inną.
Ta pierwsza nie dotarła do mnie, jak wyszukałem na stronie poczty polskiej w zakładce śledzenie przesyłek to nie odnajduje…
U mnie to samo w 29 sierpnia mail o wysłanej karcie i info o tym że stara dezaktywuje się 1 września, a dziś tj. 13 września kolejny mail o tym, że nowa karta wysłana i stara nie będzie aktywna po 1 października. Żadnego awizo oczywiście nie dostałem ani karty jeszcze.
Karte którą zamawiałem otrzymałem w czerwcu. W sierpniu otrzymałem kartę na wymianę a dziś przyszła wiadomość identyczna jak w sierpniu i nie wiem której karty ona dotyczy tej pierwszej czy drugiej. A może to tylko omyłkowo wysłana wiadomość?
nie jedną kartę zamawiałem
A ta pierwsza przyszła?
28.08.2012 otrzymalem maila, że wysłano mi nową kartę o numerze ICCID 89481711….
a dziś 13.09.2012r otrzymałem znów maila, że wysłano mi nową kartę o numerze ICCID 89481712…
O co chodzi ? druga karta jeszcze nie aktywna a już wymieniana?
A nie zamawiałeś przypadkiem na jeden adres dwóch kart dla dwóch różnych osób?