Home > Wiadomości > Aero2 – Poranna awaria 13.11.2012

Aero2 – Poranna awaria 13.11.2012

Dzisiaj, 13 listopada 2012 w godzinach porannych wystąpiła większa awaria w sieci Aero2. Do godziny 11-12 problemy z nawiązaniem połączenia z Internetem zgłaszały osoby praktycznie na całym obszarze kraju. W większości przypadków sygnał sieci był dostępny, jednak próba uzyskania dostępu do Sieci kończyła się niepowodzeniem.

Przed godziną 12 problemy z działaniem sieci zaczęły ustępować.

UPDATE 14.11.2012: Dwie dodatkowe informacje: problem nie został rozwiązany i problemy pojawiły się ponownie około południa (w Warszawie i okolicach na pewno). Po drugie okazuje się, że problem dotyczył także abonentów sieci Plus – jest to więc jednak poważniejszy problem.

PS: Jak widać, dzisiaj mamy 13-tego :)

Data pierwszej publikacji 2012.11.13
Kategorie:Wiadomości
  1. saf
    Listopad 24th, 2012 at 20:33 | #1

    Dodam jeszcze, że w trybie WCDMA wszystko działa tak wolno, że aż nie chce się używać aero 2, czy będzie tak jak kiedyś z tym darmowym internetem bez kombinowania i normalne działanie?

  2. saf
    Listopad 24th, 2012 at 20:31 | #2

    Tak się zastanawiam dzisiaj w Otwocku łącze się bez problemu, zasięg z anteną 99%, ale po połączeniu nie chce w ogóle przejść w tryb HSDPA tylko ciągle jest w WCDMA, macie pomysł jak to naprawić, czyżby coś grzebali w sieci, modem Huawei 3131?

    • Listopad 24th, 2012 at 23:06 | #3

      Jeżeli masz taką możliwość, pomaga wymuszenie UMTS 900 MHz (tylko w modemach Huawei).

      • saf
        Listopad 25th, 2012 at 08:34 | #4

        Nie pomaga od wczoraj jest tak i nie działa, muszę sprawdzić na innym modemie te huawei się strasznie psują, tak czytałem na forum.

        • saf
          Listopad 25th, 2012 at 16:07 | #5

          Już wiem to nie wina aero 2 tylko modemu, uszkodziło się złącze antenowe w modemie huawei, dopiero mam go 1 miesiąc i już się popsuło, jutro daję do Play na gwarancję, ale pewnie nie uwzględnią, ale będę walczył hehe:). Bez anteny w dużym mieście modem i sieć działa jak należy. Za taką jakość to powinni karać producenta i również dystrybutora, duża kara i łącza nie niszczyłby się w ogóle, przejrzałem fora i wiele osób ma z tym problemy.

          • jaro
            Listopad 25th, 2012 at 19:37 | #6

            nie pchaj na siłe nie każda dziurka to lubi.. bez urazy i z humorem

          • saf
            Listopad 25th, 2012 at 20:26 | #7

            Może to racja, ale jeszcze jestem młody hehe i brak doświadczenia;) robi swoje, ale już na serio to sprzęt marny szkoda zakupu, mam jeszcze taki sam modem i nie wyciągam z niego anteny jest na stałe umocowana może tak szybko się nie popsuje. Powalczę z Playem zobaczę co się da ugrać.

    • jaro
      Listopad 25th, 2012 at 09:21 | #8

      mam 2 modemy huawei 173 u-2 na jednym i drugim nie przefhodzi w tryb hsdpa w orange wszystko dziala jak trzeba znaczy wina po stronie aero a nie modemów

      • Listopad 25th, 2012 at 11:57 | #9

        Zaraz, a jak poznajesz, że przechodzi/nie przechodzi w tryb HSPA?

        • jaro
          Listopad 25th, 2012 at 19:34 | #10

          po kolorze diody – niebieski błękitny, w TNI UMTS,

          • Zbychu
            Listopad 26th, 2012 at 08:32 | #11

            W Łodzi od soboty rano cały czas jest problem :/ ciągle tylko ustawia się na WCDMA modem huawei 3131. Mam też telefon milestone, który działał z aero, aż miło a teraz ni hu hu

  3. ghoes
    Listopad 24th, 2012 at 20:03 | #12

    po prostu, to jest uboczny skutek dołączenia wszystkich plusów, polsatów i aero2 w jedną sieć… wzrosła liczba korzystających w obrębie pojedyńczych nadajników jak i ogólnie całej sieci ponieważ jest to w tej chwili jedna sieć.
    Siedlce, problem z zalogowaniem do sieci, albo będąc już zalogowanym nie można się połączyć. Jak się już uda połączyć to czasami zdarzają się rozłączenia, lub transfer jest na zaniżonym poziomie… Coś jest nie tak, a w tym pier.dolniku i UKE teraz nie pomoże, bo zawsze się obroni argument, że pasmo jest wysycone… i po to właśnie była ta wymiana kart, bez niej nie mogli tego zrobić… Takie moje zdanie na ten temat jest

    • saf
      Listopad 25th, 2012 at 09:22 | #13

      Może powinniśmy jakieś zbiorowe zażalenie złożyć, bo to są niezłe jaja, dobrze, że płatnego internetu się nie pozbywałem.

      • Listopad 25th, 2012 at 09:50 | #14

        Z płatnym bywa podobnie, chbya, że się mieszka w jakiejsc wiosce gdzie przypada kilka osob na nadajnik ;)

  4. Listopad 24th, 2012 at 16:38 | #15

    Teraz zaczęło rozłączać 20-30minut a nie co 60 jak powinno… Coś się dziwnego dzieje, przydałoby się sprawdzenie czy po tym jak aero2 wpuściło plusa realny zasięg i pokrycie nie spadło poniżej umownego.

    Raz plus nie wpuszcza, raz roaming znika z eteru a raz rozłącza jakby kogoś z plusa chciał wpuścić :| Inne teorie?

    Po rozlaczeniu nagle sie okazuje, ze nadla da sie polaczyc…

    • Tiger
      Listopad 24th, 2012 at 17:36 | #16

      Wiem, co się dzieje. PO nie udanym zamachu nasiliły się podsłuchy i inwigilowanie sieci. ABW, CBA, CBŚ, US, ZUS, KRUS i cholera wie, co jeszcze. Wszyscy wszystkich podsłuchują, więc normalne, że sieć nie wytrzymuje, bo większość ruchu w sieci generują konfidenci. Jedyne sensowne i prawdziwe wyjaśnienie złego działania aero2.

      • Listopad 24th, 2012 at 19:05 | #17

        Tak poważnie to albo plus celowo ogranicza aero2 (w jakikolwiek sposób) albo mają jakieś problemy techniczne.

        Od roku działało ok, u mnie nic się nie zmieniło a odkąd przeszło na plusa to syf i malaria.

  5. Wojtek
    Listopad 24th, 2012 at 09:48 | #18

    A może problemy z Aero2 wynikają z tego, że połowa z nas korzysta z modemu Huawei E173u-2 który jak wiemy nie jest zgodny z regulaminem aero? Kolega ma dwa modemy jeden E173 oraz E3131 (i oczywiście dwie karty od aero) i na jednym mówi że sam zauważył drobne problemy ale na drugim wszystko jest ok. po weekendzie ma sprawdzić który to który i dać znać… Kurcze może i błędna interpretacja rozwiązania problemu ale może i modem również na decydujący "głos"….. Jakub jak uważasz/uważacie?

    • falitorek
      Listopad 24th, 2012 at 10:01 | #19

      A nie zauważyłeś że przed wymianą kart było powiedzmy super, a po wymianie dno ?

      • Listopad 24th, 2012 at 14:16 | #20

        Zmiana wydawanych kart nastąpiła w połowie lipca. Ale przełączenie konfiguracji sieci wystąpiło po 1 października i wtedy zaczęła się większość opisywanych tutaj problemów.

    • Wojtek
      Listopad 24th, 2012 at 10:16 | #21

      Parę osób rzeczywiście cały czas pisze o tej wymianie kart…. Powiem tak, wymiana jak wymiana ale jak już to wydaje mi się że od zmiany transferu dzieją się takie rzeczy…. Jak widzisz każdy ma jakąś swoją teorie od jakie momentu to się zaczęło dziać. Po zmianie transferu chodziło ładnie z 1,5 miesiąca a potem lipa. Ale transfer jak transfer, mi strony otwierają się zadowalająco, główny problem to dość częste rozłączanie i tym samym gubienie zasięgu po którym router (bo pod niego mam podpięty modem – TP-link MR3420 z najnowszym aktualnym firmware) łączy się ponownie z siecią ok 5 minut….

      • falitorek
        Listopad 24th, 2012 at 10:32 | #22

        Powiem tak:
        Mam dwie kart, obie z modemami w routerze RT-N16 z firmware DualWan.
        Taki zestaw mam od bardzo dawna.
        Przed wymianą w mojej okolicy syg. na poziomie 80% w robocie, około 40% w domu.
        Po wymianie 40% w robocie, a w domu 0% – brak zasięgu – nadajnik ok. 400m w prostej linii, ale mieszkanie parter i zasłonięte dość mocno, robota odległość podobna, ale widoczność lepsza.
        Co to za pierdoły by przeciętny śmiertelnik kombinował z ustawianiem modemu – technologia, priorytet, pasmo, roaming, jakieś pc i cs ?
        Co to do cholery jest ? to ma działać dla przeciętniaka, a nie kombinacje alpejski.
        To jest specjalna praktyka solorza !!!
        UKE powinno sprawdzić obecny zasięg usługi – podejrzewam że nie ma ani 40% z tego co powinno być 70% !!!

        • jejeje
          Listopad 24th, 2012 at 10:46 | #23

          Myślę, że u źródła pomysł zakładał wykorzystanie wifi. Wtedy można by powiedzieć, że każdy miałby dostęp do internetu.

          • Listopad 24th, 2012 at 14:18 | #24

            Tutaj raczej mam wątpliwości – zapewnienie zasięgu WiFi wymaga postawienia nadajnika co 100-200m. Komórkowe stawia się co kilkanaście km – różnica w kosztach oczywista.

    • kiszka z tym aero
      Listopad 24th, 2012 at 11:35 | #25

      Ja korzystam z modemu Huawei e352, który spełnia wszystkie wymagania Aero2 i stwierdzam, że nastąpiło drastyczne pogorszenie w dostępie do internetu po wymianie na nowe karty sim.

      To co robi Aero2 to jest skandal, co chwila modem nie łączy się z internetem, spadła jakość połączenia – na starej karcie miałem CSQ 15-16, teraz mam CSQ 10-11 i to jak się pomęczę z anteną, bo czasami jest gorzej, albo w ogóle nie łączy.

    • Listopad 24th, 2012 at 14:15 | #26

      Na pewno używanie modemów kategorii niższych nie wpływa pozytywnie na działanie sieci – http://jdtech.pl/2011/11/aero2-o-co-chodzi-z-hspa… – ale w tej chwili wpuszczeni do niej zostali także zwykli abonenci Plusa, którzy korzystają ze wszelkiego sprzętu, łącznie z prymitywnym UMTS/3G (bez HSPA). Sieć musi sobie z tym radzić i to nie jest nasz problem.

  6. Jade
    Listopad 23rd, 2012 at 11:35 | #27

    W Przemyślu w ogóle nie widzi sieci aero2 (operator: brak danych, miga podwójnie zielone światełko modemu). Problem nie jest tylko u mnie. Siostra też ma kartę aero2 i u niej też nie działa. Jest bardzo dobry zasięg Plusa, ale nie łączy w roamingu. Na tym samym modemie można spokojnie połączyć się używając karty SIM sieci Plusa. Wina leży zatem po stronie aero2. Czy ktoś wie co się dzieje?

    • Krzysztof
      Listopad 23rd, 2012 at 13:38 | #28

      Witam
      Mam Aero2 od niedawna i niestety same problemy , mieszkam okolicach Przemyśla ( Żurawica ) do 
      przekaźnika niecałe 3 km i nic , cisza eterze brak jakiegokolwiek sygnału , dioda sobie miga i nic .
      Od 2 dni nie mogę się zalogować do sieci , wybierając wyszukiwanie ręczne znajduję inne sieci np. Plus , Orange , Play . T-Mobile , ale Aero2 gdzieś zniknęło .
      Może ktoś wie o co tu chodzi .

      • bubu
        Listopad 24th, 2012 at 08:21 | #29

        aero przejął plus i teraz będzie się tylko wyświetlał plus
        ustaw roaming w top netinfo i na stałe 900MHz

        tu masz fotkę jak >>> http://s6.ifotos.pl/img/beztytuuJ_xnapsqh.JPG

        • Listopad 24th, 2012 at 14:04 | #30

          Dla ścisłości – sieć Aero2 została włączona logicznie w infrastrukturę Plusa (to jedna grupa finansowa), ale na pewno nie nastąpiło żadne przejęcie w bezpośrednim tego słowa znaczeniu.

  7. znafffca
    Listopad 23rd, 2012 at 10:43 | #31

    Wcześniej przed wymianą karty bardzo sobie chwaliłem stabilność połączenia Aero2 i dobry ping. Było wpięte w ruter TP-MR3220 z E3131 i wszystko działo idealnie. Oraz w szeregu telefonów było ok.
    Tydzień temu włożyłem tą nową kartę bo miałem przerwę w użytkowaniu od wakacji. Tym razem do mojego telefonu HTC Desire i jest dramat. Karta sim się nie rejestruje (można czekać i 20min) jak już się zarejestruje to się rozłącza. Prędkość to tragedia a ping to dramat. Mowa o centrum Warszawy.
    Uważam że powinna się tym zająć UKE bo nie spełnia ten internet żadnych wymogów ustawy bo po prostu nie działa.

    • znafffca
      Listopad 23rd, 2012 at 10:47 | #32

      Dodam że mam MUIU i wszystko dobrze skonfigurowane. Telefon jest sprawny po prostu to aero2 nie działa. Brak usług. 3 restarty to załapie i co z tego jak po 30 min rozłączy.
      Oczywiście czasem działa i pół dnia. Ale pewności nigdy nie ma.
      Przed wymianą karty było idealnie.

  8. zeed
    Listopad 22nd, 2012 at 23:28 | #33

    Mysle,ze wszystko jest juz jasne.Ta awaria to nie byl przypadek,tylko poczatek ograniczenia predkosci w Aero2.Przez rok cieszyslimy sie fajnym,darmowym netem nawet kiedy na poczatku bylo 256kb.Pozniej jak zrobili 512kb to juz w ogole miod malina.Niestety przyszedl Solorz i Plus i sie skonczyly dobre czasy.Predkosc w okolicach kilkudziesieciu kb,czesto kilkunastu lub wrecz niemoznosc polaczenia.Od tego czasu ani razu nie mialem polaczenia HSDPA i blekitnej diody na modemie,caly czas jest granatowa i WCDMA.Nie ma co sie ludzic,ze to "naprawia" i bedzie jak wczesniej.Niestety nie bedzie,to juz staly stan a to pewnie skloni wiele do odpuszczenia sobie z korzystania z Aero2 bo to jest porazka,zero komfortu.I sadze,ze taki byl/jest cel Solorza.Zniechecic ludzi do Aero2.

    • Listopad 23rd, 2012 at 00:49 | #34

      Ja bym mimo wszystko nie przesadzał – ciągle na co dzień korzystam z Aero2 i radio internetowe oraz przeglądanie stron działa normalnie – poruszam się po mieście cały czas i w okolicach Warszawy.

    • ja79
      Listopad 23rd, 2012 at 19:05 | #35

      przyznać rację trzeba -to nie była awaria -od 14 straciłem zasięg z nadajnika gdzie miałem 40 procent mocy i przestawienie na innego zwiększyło zasięg

    • saf
      Listopad 25th, 2012 at 09:19 | #36

      Widzicie nic nie ma za darmo, nastąpił odpływ klientów z płatnych sieci to już wiedzieli co zrobić i gdzie są urzędy to nadzorujące, a nigdzie. Ja mama ten sam problem WCDMA i nic więcej.

  9. Listopad 22nd, 2012 at 19:42 | #37

    O ile wcześniej można było narzekać na regularne problemy to teraz naprawdę lecą sobie w kulki, Aero2 znika z eteru (tzn. plus 900), siec Aero2 w roamingu odrzuca połączenia albo w ogóle nie pozwala się zalogować do sieci.

    Lokalizacje na dwóch końcach polski. Teraz naprawdę można się wkurzyć… Bo da się połączyć średnio raz na 4 godziny (średnio czyli np. tylko rano a potem już nic )

  10. Piotr
    Listopad 22nd, 2012 at 19:20 | #38

    IMHO Możemy się pożegnać z działającym normalnie Aero2.

    Od BOK Aero2:

    "Zgłoszenie usterki należy złożyć na druku dostępnym na stronie internetowej http://www.aero2.pl

    Informujemy ponadto, że BDI jest udostępniany bez szczególnych gwarancji
    jakości. Wspomina o tym w szczególności punkt 3.8 Regulaminu, stwierdzający
    iż " (.) Operator zapewnia Bezpłatny Dostępu do Internetu w ramach
    możliwości technicznych (.) chyba że lokalne warunki techniczne dotyczące
    pojemności Sieci Telekomunikacyjnej Operatora nie będą umożliwiały takiego
    zalogowania.

    Pozdrawiam,

    BOK Aero2 Sp. z o.o.
    Bezpłatny Dostęp do Internetu"

    • Paweł z Krakowa
      Listopad 23rd, 2012 at 12:12 | #39

      Takie podejście BOKu Aero2 to kpina. Powinni być po stronie swoich klientów/użytkowników a nie szukać wymówek i nawet nie zainteresować się problemem. W końcu de facto to nie jest jednak darmowa usługa, jak to opisywał Jakub na tym blogu – dzięki "naszemu" internetowi zaoszczędzili milony złotych przy zakupie praw do korzystania z częstotliwości, więc łaski nam nie robią.

      Teraz piszę z WiFi, bo Aero2 w ogóle nie działa (Kraków, Łobzów; tablet). Normalnie chodzi jak trzeba, czasem trzeba się raz rozłączyć/znowu połączyć; dziś jest wyjątek. Wygląda na to, że nie jest to problem samego Aero2 ale całej sieci po integracji (kiedy byłem w salonie Plusa z tydzień temu klient internetu z Plusa na kartę skarżył się na te same objawy co Wy tutaj). Co BOK powinien wiedzieć, gdyby robił co do niego należy a nie zwalał na wysycenie sieci.

      Inna sprawa to jak/czy się da pilnować, żeby klienci Plusa nie włazili na nasze 20%. Ale z takim podejściem BOKu jak powyżej raczej nie można mieć nadziei, że będą pilnowali naszych interesów. A nawiązując do tego, co napisałem wyżej łaski nam nie robią i nie powinniśmy mieć podejścia/dawać sobie wmawiać, że to darmowe więc nic nam nie są winni…

    • Wojtek
      Listopad 23rd, 2012 at 13:32 | #40

      Kiedyś jak będą świadczyć płatne usługi dostępu do internetu to takim zachowaniem zniechęcą do siebie teraźniejszych a później być może potencjalnych klientów… Masakra…

      • zeed
        Listopad 23rd, 2012 at 13:51 | #41

        Ja w Plusie nigdy nie kupie zadnej uslugi internetowej,po takich numerach jak wykrecili z Aero2 bede sie trzymal od nich z daleka.

    • t_j
      Listopad 23rd, 2012 at 20:05 | #42

      Po takim tekście odpowiedni urząd powinien w trybie natychmiastowym wezwać do bezzwłocznego naprawienia wszelkich awarii. Dać czas np. do końca roku a jeżeli w styczniu nadal będzie się to działo to odebrać koncesje na pasmo! Jak na dłoni widać że Solorzowi chodzi wyłącznie o częstotliwość a spełnianie wymogu świadczenia usługi traktuje jako zło konieczne.

Strony komentarza
1 ... 5 6 7 8 9 ... 11 2575
  1. Brak jeszcze trackbacków
Musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
>