Aero2 – awaria usługi bezpłatnej 13 lipca 2013
Godziny wieczorne 13 lipca 2013 okazały się feralne dla użytkowników usługi bezpłatnej Aero2 – BDI przestało działać na terenie całego kraju. Modemy normalnie logują się do sieci i pokazują zasięg, jednak próba nawiązania połączenia powoduje jego odrzucenie z komunikatem błędu. Niektóre modemy raportowały błąd APN.
Awaria zaczęła ustępować przed południem w niedzielę 14 lipca 2013, jednak jeszcze pojawiają się problemy z połączeniem. Mam nadzieję, że problem szybko zniknie i wszystko wróci do normy jak najszybciej.
Oczywiście żadnych informacji od operatora nie można uzyskać.
Kategorie:Wiadomości
No u mnie wczoraj też nawaliło w okolicach 20:00~21:00. Z tym że u mnie lubił się zawiesić router i nie wpuszczał neta więc dałem reboot i ku mojemu zdziwieniu nic. Dzisiaj rano o godzinie dziewiątej połączenia nie było, ale po natychmiastowym reboocie połączył od razu.
Gliwice – przywrócenia dostępu nie ma.
Można wiedzieć, w którym miejscu nie ma dostępu? Wczoraj, tj. 14.07 na Kościuszki łączyło mnie. Dzisiaj też połączenie jest. Problem w Gliwicach mam od przeszło 2 tygodni zupełnie inny. Na Dolnych Wałów korzystam z nadajnika umieszczonego prawdopodobnie na Zwycięstwa, sieć wykrywa, łączy się z nią, ale po kilku, kilkunastu, kilkudziesięciu sekundach internet przestaje działać, tzn. połączenie nie zostaje zerwane, pakiety wysyła, ale nie pobiera. Tak samo jest na Kościuszki, więc domyślam się, że tam też mnie łączy z nadajnikiem ze Zwycięstwa. Myślałem, że to wina modemu – Sierra Wireless USB 307 na Mac OS X, ale na Rybnickiej (w pobliżu tamtejszego nadajnika) problem nie występuje – modem widzi sieć, łączy się z nią i pobiera pakiety. Jeśli zauważył Pan podobne problemy, to proszę dać znać. Oczywiście wysłałem maila do BOK i żadnego odzewu z ich strony nie ma do tej pory.
Objaw z przejściem modemu do trybu UMTS (z HSPA) i przyblokowaniu transmisji wynikać może z dwóch problemów:
1. Przeciążenie tego konkretnego nadajnika – brakuje miejsca dla dodatkowych użytkowników i zamiast w trybie szybkiej transmisji wszystko wisi na UMTS.
2. Uparte logowanie się modemu do nadajnika UMTS 2100 MHz, które nie obsługują Aero2 – pomaga (ale możliwe tylko w Huawei) wymuszenie UMTS 900.
Wszedłem na stronę mapa.btsearch.pl i jeszcze raz sprawdziłem nadajniki, które znajdują się na terenie miasta. Okazuje się, że najbliżej ul. Kościuszki jest nadajnik z ul. Sobieskiego, a nie jak napisałem wcześniej z ul. Zwycięstwa. Tak więc na (prawdopodobnie) dwóch różnych nadajnikach problem jest ten sam. Na trzecim nadajniku, przy ul. Rybnickiej, problem nie występuje. Wydaje się, że to wina modemu i jego próby logowania się do UMTS 2100 MHz. Dziwne o tyle, że wcześniej problem nie występował. Przeszło 2 tygodnie temu pojawiły się problemy, które na kilka dni ustały, by po 2-3 dniach znów się pojawić.
Czy jest jakieś rozwiązanie tego problemu? Zmienić modem na Huawei, w którym da się wymusić UMTS 900?
Jeżeli to problem z UMTS 2100, to pomaga tylko wymuszenie. Jeżeli to jednak przeciążenie, to pomaga tylko… zmiana miejsca korzystania z modemu.
Z map nie jesteśmy w stanie ustalić, z jakiego nadajnika korzystamy – trzeba za pomocą odpowiedniego oprogramowania (np. Top NetInfo) odczytać LAC i CID stacji bazowej, z której korzystamy i poszukać (o ile już została wprowadzona przez kogoś do bazy btsearch) tego nadajnika na liście.
Dzisiaj nadal brak dostępu do internetu na Placu Piłsudskiego. Modem łączy się z siecią. Huawei e173 i e3131.
Opisz dokładniej na czym polega problem – ja i większość innych czytelników połączenie normalnie nawiązujemy i wszystko działa jak trzeba.
Od wczoraj, ok. godz. 15, internet zaczął działać normalnie na ul. Dolnych Wałów. Mój problem zniknął, jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Tak więc mogę napisać, że w 3 gliwickich lokalizacjach, tj. przy ulicach: Dolnych Wałów, Kościuszki i Rybnickiej, internet działa bezproblemowo. Modem Sierra Wireless USB 307.
Czyli to była awaria lokalna stacji bazowej.
Jelenia Góra w niedzielę już wróciło do normy, ale w sobotę wieczorem nie było łączności.
Witam; potwierdzam – na terenie pn. Krakowa również nie było możliwości nawiązania połączenia w godz. od co najmniej 00.00 do 4.00 w dniu 14 lipca 2013. Sytuacja dokładnie zgodna z treścią arykułu Autora.
Myślę, że Aero2 powinien w takiej sytuacji zamieszczać informację o awarii na swojej stronie z określeniem przybliżonego czasu naprawy. Wiem, że w takich sytuacjach najlepiej działa interwencja do UKE; być może też do UOKiK. Pozdrawiam, Maciek
Skoro mają obowiązek świadczenia usługi, to czy nie mają również obowiązku przynajmniej poinformowania (wypadałoby chociaż przeprosić) o większych awariach?
A jak nie działa ci komórka w Sylwestra spowodowana przeciążeniem sieci to też twój operator przysyła ci pocztą przeprosiny?… Wiele awarii jest zmyślonych by tylko zrobić szum wokół Aero2. Jakiś czas temu dyskutowano mocno na temat wprowadzenia kodu captcha i… minęło wiele tygodni i żadnego kodu nie ma. Co ciekawe tą wiadomość opublikowało kilka serwisów typu wp, onet, interia i tylko po to by nowe osoby zainteresowane Aero2 nie starały się o kartę. Ja używam Aero2 praktycznie od samego początku działania i jedyny brak sieci jaki zauważyłem był w styczniu 2013 roku przez kilka godzin porannych. Poza tym przypadkiem sieć mi działa bo z niej korzystam. Od zawsze mówiłem – wiele osób używają nieregulaminowych modemów, obniżają szybkość danego sektora a gdy sieć zwalnia winią operatora a winno się zapytać siebie – czy używam sprzętu zgodnego czy niezgodnego. Takie jest moje zdanie.
Awarie faktycznie się zdarzały i można je było łatwo potwierdzić. Jednak globalnych (jak w ten weekend) nie było dawno – jestem zadowolony ze stabilności sieci Aero2. Co do szumu wokół CAPTCHa, to zrobiła go sama sieć Aero2.
Szum o kapciu . chcieli zniechęcić i sprawdzić reakcje ……… są już pewni, że spowoduje to protesty i bojkot wszystkich spółek Solorza. Jup!
Wysłałem listy do UOKiK i UKE, teraz czekam na odpowiedź, mam udokumentowane logi z prób połączenia i nie puszczę tego płazem!
Oj tam, oj tam. Jak jeden raz nie obejrzałeś przed snem dobranocki to nic wielkiego się nie stało.
Ciekawe o czym miała być ta dobranocka
AERO2 nie świadczy usługi klasy serwera bankowego.
BDI jest usługa, którą "Rząd Tuska" ( zwolnił AERO2 z innych opłat) udostępnił potrzebującym aby spopularyzować internet.
Usterki zdarzają się wszędzie (np UPC zwróciło mi 1/30*60zł=2 zł bo któregoś dnia internetu nie było) .
Za brak internetu Aero2 może Ci zwrócić 1/30 * 0zł = 0 zł.
jeżeli używasz AERO2 do celów profesjonalnych to nie jesteś profesjonalistą.
Jeżeli musisz mieć internet i jakakolwiek przerwa Ci przeszkadza to obok AERO2 wykup i Orange i Play i po kablu itp.
Jak jeden padnie to masz w rezerwie drugi, trzeci …
"Nie puszczę tego płazem" – nie ośmieszaj się, (chyba nie wiesz co ten zwrot znaczy i kiedy się go używa).
Niestety nie chcę Cię martwić, ale był to rząd Kaczyńskiego, który powołał na stanowisko p. Streżyńską i to ona decydowała w tym zakresie bez żadnego wpływu ze strony kolejnego rządu.
OK "Rząd Kaczyńskiego" , ale wcale mnie to nie martwi, bo rzeczy dobre są dobre niezależnie od tego kto to dobro czyni. Swoją drogą jak ten czas szybko leci,
Wlasnie, ze nie Andrzej. AERO2 jak sam napisales dostal spore zwolnienia i tak naprawde najwiekszym zwyciezca BDI jest wlasnie on(przeczytaj sobie chocby swietny artykul na tym blogu na temat przetargow).
Oznacza to, ze im mniej uzytkownikow to tym wiecej AERO2 powinien zwrocic ewentualnie. Ta firma(w sensie matk(i), bo to "wydmuszka do obslugi") i tak ma szczescie, bo w USA przy takich numerach jakie wyprawiala do tej pory mialaby kare dosadna(tam sie nie zwraca "kosztow" tylko kara ma oznaczac, ze ktos bedzie sie bal to powtorzyc) z uzasadnieniem w rodzaju "jak sie nie podoba obowiazek oferowanie odpowiedniej jakosci BDI to po co weszliscie w przetarg".
Polska to dziki kraj. I zgadzam się z tym powiedzeniem. W Polsce prawo obowiązuje obywateli, konsumentów, a władza, urzędnicy mogą robić co chcą. Tak samo jest z dużymi firmami, o ile dobrze dogadują się z władzą. I nie ma przesady w tym, co piszę, bo sami zobaczcie dookoła.
Aż tak źle nie jest – pozwy zbiorowe, interwencje urzędów (w tym UKE) – co prawda brakuje większej odpowiedzialności urzędników niektórych za swoje działania (zwłaszcza skarbowych), ale generalnie z roku na rok jest coraz lepiej.
Coś czuje, że captcha się zbliża.
I'm so very happy
W Olsztynie z problemami jakoś działa ale bardzo wolno.
Zgierz(Łódzkie tak samo)
15km od Ozorkowa też walnęło, ale już działa.
Ja obstawiam że nie było żadnej awarii a raczej rozmyślne testy… może test jak będzie bez darmowych użytkowników…
Mimo wszystkich negatywnych uwag w kierunku Aero2 o takie działanie ich jednak nie podejrzewam.
a ja wręcz przeciwnie – uważam, że to było celowe działanie!
W każdej usłudze dostępu do internetu, zdarzały się, zdarzają i będą zdarzać awarie. A że trafiło na najgorszy możliwy moment (sobota wieczorem) to trwała dość długo. Nie ma sensu dorabiać do tego jakiś niestworzonych historii.
A najgorsze jest oczywiście to, że użytkownik Aero2, który ma dostęp do Internetu TYLKO przez BDI nie ma nawet jak się poskarżyć, że ma awarię – do operatora zadzwonić nie można, a przesłać raport choćby do jdtech też nie ma jak. To może czasem faktycznie denerwować.
może musisz udostępnić adres poczty poczty nie elektronicznej wtedy można by ci wysłać raport zwykłym listem
Ty się nie śmiej, zdarza mi się nawet otrzymywać zamówienia w sklepie zwykłą pocztą pisaną odręcznie.
Jakub, problemy z brakiem Aero2 często są powodem u samych użytkowników co da się zauważyć gdy tylko ktoś powie że Aero2 nie działa i za chwilę masa wpisów że u nich też nie działa – nikt nie poda ci konkretnej lokalizacji bo ważny jest szum. Ponadto korzystam często z komunikacji elektronicznej z biurem Aero2 i kontakt jest natychmiastowy. Może problem leży w tym że pisząc e-mail ludzie zamiast się przedstawić w temacie piszą: NIE DZIAŁA AERO2 a potem swoje wywody?… Najciekawsze jest to że wszyscy piszą że nie działa a ja korzystam. Więc gdzie leży problem bo ja tego nie rozumiem.
Dokładnie mam takie same podejrzenia co ty w kwestii i problemów z działaniem, jak i kontaktem z BOKiem Aero2. Wszelkie awarie weryfikuję dokładnie i publikuję informacje mając pewność co do takiego stanu rzeczy.