Home > Wiadomości > Aero2 i CAPTCHA – 7 dodatkowych dni testów

Aero2 i CAPTCHA – 7 dodatkowych dni testów

1 kwietnia 2014 Aero2 wprowadziło kody CAPTCHA. Jednocześnie operator poinformował, że kody będą działały przez pierwsze 7 dni (czyli do dzisiaj) w trybie testowym. Polega to na tym, że wpisywanie kodu nie jest jeszcze wymuszane co godzinę, a w bliżej nieokreślony sposób losowo – niektórzy wpisują kody co kilka godzin, inni nie widzieli kodu przez dzień i dłużej. Jeżeli jednak żądanie kodu się pojawi – musimy przejść procedurę, bez której nie uzyskamy dostępu do Internetu. Jeżeli kod się nie pojawia – po prostu co godzinę wznawiamy połączenie „po staremu”.

Dzisiaj operator poinformował na swoim fanpage, że ten okres stopniowego wprowadzania kodów został wydłużony o kolejne 7 dni. Co z tego wynika?

Efektem tego pośredniego stanu jest jedno podstawowe zjawisko – nigdy nie wiemy, w którym momencie nasze połączenie zostanie przerwane i jego wznowieniu zostaniemy poproszeni o wprowadzenie kodu. Usługa staje się przez to nieprzewidywalna, gdyż wprowadzanie kodów jest niezsynchronizowane z dotychczasowym cogodzinnym zrywaniem połączenia.

Poza tym pojawiają się różne mylne wnioski na forach i w komentarzach opisujące domniemane metody „obchodzenia kodów” przez rozłączanie po jakiś ustalonym czasie itd. Niestety dopóki kody nie będą działały w trybie docelowym trudno nawet skutecznie testować programy wspomagające wprowadzanie kodów.

Przy okazji możliwe, że nawet takie losowe kody odstraszyły na tyle użytkowników, że ruch spadł do poziomu akceptowalnego przez operatora. Możliwe także, że interwencja UKE spowodowała takie działania operatora. Niestety szczegółów nie znamy ani faktycznej przyczyny takiego stanu rzeczy – na razie po prostu korzystajmy z tego ułatwienia, a jeżeli nam to nie odpowiada – składajmy skargi, UKE jednak nas słucha.

Poniżej zrzut komunikatu Aero2:

Komunikat Aero2 dotyczący wydłużenia testowania CAPTCHA

Komunikat Aero2 dotyczący wydłużenia testowania CAPTCHA

I tekst:

Wychodząc naprzeciw opiniom użytkowników Bezpłatnego Dostępu do Internetu, informujemy, że okres stopniowego wprowadzania mechanizmu CAPTCHA wydłużyliśmy o kolejny tydzień.

Mamy nadzieję, że ułatwi to wszystkim zainteresowanym przyzwyczajenie się do nowych zasad autoryzacji, obowiązujących od 1 kwietnia br.

Aero2

Źródło: Fanpage Aero2 na Facebooku

Kategorie:Wiadomości
  1. Kwiecień 29th, 2014 at 10:48 | #1

    Jestem załamana nie da się korzystać już z tego Areo, przepisuję Capcha, udaje się za którymś razem (bo kod jest strasznie nieczytelny) i pojawia się komunikat – że jest poprawne połączenie ale nalezy je zrestartować i znowu pojawia się ta Capcha. Masakrrraaaaaa.

    • Kwiecień 29th, 2014 at 11:18 | #2

      A czy faktycznie zrestartowałaś połączenie? To znaczy modem musi odłączyć się od sieci, a potem połączyć ponownie.

  2. Krzysiek
    Kwiecień 16th, 2014 at 07:16 | #3

    W dniu 16.04.2014 wpisuje już 18 raz kod i ciągle jest nie prawidłowy. Mają awarie czy robią sobie żarty ??

    • Zbyszek
      Kwiecień 16th, 2014 at 14:40 | #4

      To co dzisiaj wyprawiają z tym kodem to są jakieś jaja. kto to ma niby odczytać? Też próbowałem wpisać z 50 razy.

    • rummi
      Kwiecień 26th, 2014 at 18:29 | #5

      Ja natomiast na jednej z kart mam okienko kapcia bez obrazka kodu, nie da się odświeżyć obrazka ani zalogować.

Strony komentarza
1 ... 3 4 5 3443
  1. Brak jeszcze trackbacków
Musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
>