Home > Wiadomości > Aero2 zaczyna straszyć

Aero2 zaczyna straszyć

Aero2 zaczęło rozsyłanie ostrzeżeń do użytkowników Aero2, których podejrzewa o nadużywanie systemu reCAPTCHA „chroniącego” dostęp do Internetu Aero2 od 1 kwietnia 2014. Powołuje się przy tym na generowanie ruchu automatycznego, który zaburza działanie sieci i działa na szkodę innych użytkowników. W przypadku stwierdzenia ponownego naruszenia regulaminu (który zabrania zaburzania działania sieci Aero2) grozi odcięciem od sieci.

Sytuacja jest o tyle bulwersująca, że prawie na pewno chodzi o domniemany atak (jak to żartobliwie nazywam) znanych sprawców. Nazwałem to tak, bo przecież Aero2 ma oczywiście podgląd całego ruchu i logów całej sieci, jak i systemu autoryzacji opartego na kodach). ten pseudoatak spowodował już jedną zmianę kodów na mniej czytelne w połowie kwietnia teraz ponownie pojawił się taki problem (i trwa od niedzieli). Wiemy, że operator wprost przyznał, że nie kontroluje systemu kodów, z którego korzysta (zastosowany został system reCAPTCHA firmy Google). De facto Aero2 przerzuca więc odpowiedzialność na użytkowników i to od razu wszystkich na raz, bo znacznie trudniejsze kody pojawiają się nie tylko dla użytkowników podających je błędnie (celowo albo nie, to bez znaczenia według mnie), ale ze względu na sposobu implementacji w usłudze bezpłatnej – dla wszystkich korzystających z BDI.

Treść listu rozsyłanego przez Aero2 oraz dodatkowe uwagi techniczne – w rozwinięciu.

Mój największy niepokój wzbudza to, że tego typu wiadomości mogą otrzymywać nie tylko użytkownicy, którzy faktycznie napisali oprogramowanie, które w kółko wpisuje błędne kody (np. pracując nad systemem odczytywania czy automatycznego przepisywania kodów), ale także zdesperowani użytkownicy, którzy nie mogą odczytać kodu po prostu wpisują cokolwiek tylko po to, żeby dało się wyświetlić kolejny, czytelniejszy kod. Niektóre osoby raportują wiele nieudanych prób, zanim uda im się wpisać prawidłowo ten bardzo nieczytelny kod.

Przy okazji problem samoczynnie się napędza: im bardziej nieczytelne kody, tym więcej nieudanych prób odczytu kodu robią użytkownicy, i tym bardziej systemy reCAPTCHA uznają to za atak.

Dodatkowo operator nie dostarczył (osobom, które jeszcze nie nawiązały połączenia) informacji, jak należy korzystać z okna kodów, ciągle nie działa pomoc, więc mało kto wie, że kolejny kod najłatwiej wyświetlić za pomocą przycisku z dwiema niebieskimi strzałkami (które czasem wyświetlają faktycznie czytelniejsze kody).

Poniżej znajduje treść listu rozsyłanego do użytkowników podejrzewanych o nadużycie systemu kodów.

Drogi Użytkowniku BDI,

Zaobserwowaliśmy, że przy użyciu Twojej karty SIM Aero2 BDI generowany był ruch automatyczny zaburzający działanie sieci Aero2 oraz działanie na szkodę innych Użytkowników. Takie działanie jest sprzeczne z Regulaminem BDI, i może skutkować dezaktywacja karty SIM zgodnie z pkt. 11.2.8, 11.2.9 i 11.2.11. W przypadku stwierdzenia ponownego naruszenia Regulaminu karta SIM zostanie bez kolejnego ostrzeżenia dezaktywowana.

Pozdrawiam,

BOK Aero2 Sp. z o.o.

Bezpłatny Dostęp do Internetu

Źródło: użytkownicy Aero2

Kategorie:Wiadomości
  1. zxcV5
    Kwiecień 30th, 2014 at 14:57 | #1

    Hmm. Wygląda na to że po ostatniej aferze z trudnymi kodami (gdy znowu Google potraktował to jako atak), na razie odpuścili nieco z kodami dla niektórych użytkowników żeby nie generować zbyt dużego obciążenia. I teraz zastanawiają się co dalej zrobić z tym fantem. Ja np od 2 dni nie widziałem w ogóle żadnego kodu.

    Z tego samego zresztą powodu nie ma jeszcze kodu co godzinę i długo jeszcze zapewne nie będzie. Moim zdaniem sami się wkopali i nie bardzo na razie wiedzą co zrobić. Wycofać się z kodów oficjalnie – nie uchodzi. Inna captcha – za łatwo albo płatna. Mają problem.

    • asd
      Kwiecień 30th, 2014 at 17:30 | #2

      znowu dostalem trudne kody za 20 razem poszlo

  2. Pijawka
    Kwiecień 30th, 2014 at 14:54 | #3

    Nie jest żle. Wcześniej było transferu 4,8Gb dziennie a obecnie koło 3Gb …….

    • Zygmunt Solorz
      Kwiecień 30th, 2014 at 15:16 | #4

      Masz jakiś automat do rozwiązywania kapcia, czy ręcznie klepiesz?

  3. Kwiecień 30th, 2014 at 12:27 | #5

    Dają (sprzedają) ludziom, a teraz blokują i straszą. Jak coś takiego może w ogóle przechodzić?

    • Marian
      Kwiecień 30th, 2014 at 13:14 | #6

      Standard w Polsce. Tak samo jak w polityce. Przecież oni nam tylko sprzedali obietnice a to niekaralne w polskim ustroju

  4. Jacek
    Kwiecień 30th, 2014 at 12:04 | #7

    Chciałbym zwrócić uwagę na jedną rzecz, dotyczącą pisania skarg do UKE. Skarga musi być rzeczowa. Nie należy się spieszyć. Należy obiektywnie i bez emocji opisać problem, załączyć ewentualną korespondencję z operatorem, screeny, itp.

    Skargi typu "Aero2 łamie prawo, regulamin, bo mi nie działa" nie są traktowane poważnie. Ludzie często piszą to pod wpływem impulsu, poświęcając na to 2 minuty max. To nie tak.

    Skargę należy profesjonalnie przygotować. Poświęcić na nią kilka dni, udokumentować wszystko co się da (trudne i nieczytelne kody, niedziałającą stronę z kodami, godziny, daty nieudanych prób, testy prędkości…)

    • Marian
      Kwiecień 30th, 2014 at 13:10 | #8

      Wszystko pięknie tylko to nic nie daje. Trzykrotnie pisałem do UKE. Załączałem skany kodów. Nad każdym e-mailem ślęczałem kilka godzin. I guzik. Odpowiadają sztampowo z automatu wcale nie odnosząc się merytorycznie do wysuwanych zarzutów tylko klepią te same formułki. Gdybyś ich nawet najbardziej obraził to grzecznie i miło odpiszą bo nawet nie czytają skarg tylko taśmowo odpowiadają. Działa tam zasada kopiuj-wklej

      • Jacek
        Kwiecień 30th, 2014 at 13:53 | #9

        To w takich przypadkach należy ponowić list, oznaczając kolorem fragmenty, do których autor odpowiedzi się nie odnosi, a jeśli kolejna odpowiedź będzie również niekonkretna i wymijająca, napisać do Rzecznika Praw Konsumentów lub do zwierzchnika UKE – Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.

    • Kwiecień 30th, 2014 at 14:11 | #10

      Bardzo dobra uwaga.

    • toja
      Kwiecień 30th, 2014 at 14:12 | #11

      Ja przysiadłem i napisałem coś takiego:

      Szanowni Państwo,

      Blisko miesiąc temu operator usługi BDI (bezpłatyny Dostęp do Internetu) firma Aero2 sp. z o.o. wprowadził poważne ograniczenia w dostępie do tej usługi. W związku z tym proszę o wyjaśnienie kilku kwestii, które moim zadaniem pozostają w sprzeczności z regulaminami, wydaną Aero2 koncesją jak też dobrymi praktykami technicznymi.
      Jak zapewne Państwo się orienują konstrukcja sieci telekomunikacyjnych opiera się na przyjętym w 1984 roku przez ISO, a później przez ITU modelu OSI. Generalną zasadą tego modelu jest to, że warstwa wyższa nie może w żaden sposób wpływać na pracę warstwy niższej, przyjęte też jest, że operator telekomunikacyjny oferuje użytkownikowi interface oparty na ściśle zdefiniowanej warstwie. Myślę, że podzielą Państwo moje zdanie, że w przypadku sieci Internet taką warstwą udostępniną przez opratorów jest warstwa sieci, czyli poziom protokołu IP. Takie rozumienie pojęcia "dostępu do Internetu" potwerdza również fakt specyfikowania przez operatorów (np. Plus, Cyfrowy Polsat, ale równieź w komercyjnej ofercie Aero2) usług możliwych do zrealizowania w sieci na innych warunkach niż "dostęp do sieci Internet" tj. poprzez specyficzne protokoły warstwy aplikacji (w szczególności http, https ale też sip).
      W związku z powyższym proszę o informację:
      - z jakich dokumentów wynika prawo firmy Aero2 sp. z o.o. do stosowania dodatkowym zabezpieczeń warunkujących dostęp do warstwy sieci od poprawnego zadziałania aplikacji używającej specyficznego protokołu warstwy aplikacji? Takie działanie jest niespójne z modelem OSI, w którym autentykacja użytkowanika następuje wyłącznie w warstwie łącza danych, do takiej autentykacji ograniczją się też komercyjne oferty wszystkich operatorów, w tym Aero2,
      - zakładając, że podzielacie Państwo pogląd, że operator może warunkować dostęp do warstwy sieci poprawnym wykonaniem specyficznej aplikacji na urządzeniu użytkownika, czy Aero2 sp. z o.o. ma analogicznie prawo do przygotowania własnej aplikacji dostępowej, używającej własnego zastrzeżonego protokołu warstwy aplikacji i jej ograniczonej dystrybucji – np. tylko dla specyficznych systemów operacyjnych zainstalowanych w sprzęcie użytkownika?,
      - z jakich dokumentów wynika, że BDI jest ograniczone wyłącznie do urządzeń z interface graficznym? Firma Aero2 sp. z o.o. udostępnia komercyjnie dostęp dla usług SIP (AeroPacket), projekt ten został dofinansowany z funduszy europejskich w ramach programu Innowacyjna Gospodarka, dlaczego analogiczna usługa oparta o BDI jest niemożliwa do zrealizowania w obecnym scenariuszu używania BDI? (Zakładamy scenraiusz używania dedykowanego routera/bramki SIP – z takim scenariuszem używania usługi SIP w oparciu o BDI spotkałem się kilkukrotnie, w szczególności u osób, które mozna zaliczyć do kategorii "wykluczonych cyfrowo").
      Z góry dziękuję za pomoc w rozwianiu moich wątpliwości dotyczących ograniczeń w funkcjonowaniu usługi BDI.

      • Jacek
        Kwiecień 30th, 2014 at 14:24 | #12

        Wszystko dobrze, tylko czy:

        1. Tekst skargi będzie zrozumiały dla przeciętnego urzędnika?

        2. Czy urzędnik zdoła przeczytać całość ze zrozumienie, zwłaszcza że w ciągu dnia czyta wiele takich pism.

        Ja skupiłbym się raczej na prostocie. Napisać (łopatologicznie) co nie działa, kiedy, udokumentować to screenami, umiejscowić w czasie (data, godzina), zawrzeć informacje o posiadanym sprzęcie, na którym są kłopoty, pisać prostym językiem i – co najważniejsze – zadawać konkretne i krótkie pytania.

        • toja
          Kwiecień 30th, 2014 at 14:25 | #13

          Urzędnicy, podobnie jak sieci telekomunikacyjne używają modelu warstwowego:)

        • Jacek
          Kwiecień 30th, 2014 at 14:27 | #14

          Ponadto"

          - koniecznie nie zapomnieć napisać informacji o posiadanym sprzęcie (urządzenie, system operacyjny, przeglądarka…) i jak najwięcej obrazków!

          Ponadto – DANE KONTAKTOWE, PESEL… Aby Aero2 mogło zidentyfikować użytkownika

  5. misio
    Kwiecień 30th, 2014 at 11:56 | #15

    propozycja dla asreoo!!!
    kod kapcia należy wpisać w ciągu 5 sekund :)
    tolerowane 3 pomyłki potem wykluczmy połączenie na 48 godz
    Pozdrawiamy asreoo

  6. tolek
    Kwiecień 30th, 2014 at 11:02 | #16

    ponoć ma być tak !!!
    3-błedy kapcia i wyłączenie na dobe z Asreoo2
    dziękujemy .

  7. tolek
    Kwiecień 30th, 2014 at 10:52 | #17

    Powinni dać fotke DUPY i napis pod spodem czyja to ??? to będzie łatwiej

  8. tolek
    Kwiecień 30th, 2014 at 10:49 | #18

    KUR>A nerwica gwarantowana ponad 20 min i trafiłem kapcia sam nie wiem jak

    • tymek
      Kwiecień 30th, 2014 at 11:07 | #19

      Zrob tak ;kliknij widok//powiekszenie/powieksz i tak z 5 razy az okienko z kapciem bedzie na caly ekran monitora ,wtedy zacznij dopiero odgadywac krowke.ylko popszewijaj troch i poszukaj latwiejszej.

    • Mi5i3k
      Maj 1st, 2014 at 00:16 | #20

      totolotek…

  9. Zibi
    Kwiecień 30th, 2014 at 10:38 | #21

    Mam taką uwagę dzisiaj próbowałem asreo i po 30 razie po odswierzeniu odczytałem kapcia – SUKCES i ku mojemu zaskoczeniu asreo chodzi szybko i sprawnie – sugestia kapcie skutecnie przetrzebiły sieć , wiele osób zrezygnowało z bezmyślnej szyfrowanki i klepaniny, a sieć chodzi tak jak powinna tzn trzyma prędkości przesyłu. Niestety kapcie są tak zamazane ,że cięzko trafić na czytelny.

    • tymek
      Kwiecień 30th, 2014 at 10:56 | #22

      Kapec czytelny jest tak samo nie mozliwy do odczytania przez automat jak kapec tzw krowa ,bo text z kodu to wklejka z prawdziwego textu np gazety.Zatem sa mozliwe do odczytu tylko przez czlowieka.Krowy sa po to by pozbyc sie i wyelminowac klijentow ,Tzn wymusic by placili za net.

    • Jerzy
      Kwiecień 30th, 2014 at 13:20 | #23

      Nie ciesz się na zapas. Do południa to zawsze chodzi płynnie. Spróbuj po 16 a najlepiej około 20 to pogadamy

    • Piotrek
      Kwiecień 30th, 2014 at 13:55 | #24

      JA tam się nie patyczkuję – z reguły pierwszy kapeć – to kompletnie nieczytelna sieczka , pomieszana jeszcze na czarno-biało. Nawet nie staram się tego czytać,bo to masakra jakaś. KLikam nastęopny kod – z reguły jest juz lepszy – jeden wyraz bardzo czytelnie, jak zwykły kawałek tekstu i drugi – w miarę do ogarnięcia. Wpisuję tylko ten drugi – i zawze trafiam. A jak nie jest dostatecznie czytelny – to nie kombinuję, co to może być, tylko biorę następnego kapcia.

      Co dosamej jakości funkcjonowania netu – niestety u mnie akurat od czassu wporwadzenia kapcia jest znacznie gorzej – czasem trzeba 3 razy resetować połączenie , zanim zaskoczy, albo rwie samo po kilku minutach.

      Ale póki co – nie dam Areo2 satysfakcji – na razie karta będzie działać dalej w telefonie dual-sim.

  10. Marian
    Kwiecień 30th, 2014 at 10:17 | #25

    Nie macie serca do aero2. Mnie już też postraszyli wczoraj jak rozwiązywałem przez 34 minuty kapcie. Ale jak ty mnie tak ja tobie. W zamian robię im darmową reklamę na każdym forum (szczególnie Interii, pod byle jakim artykułem) A wygląda tak: KWIETNIOWA PROMOCJA aero2 !!! JESTEŚMY NAJLEPSI!!! Tylko u nas tak niepowtarzalna oferta! Już dziś kup kartę SIM aero2 za jedyne 20 zł a otrzymasz nieograniczony, nielimitowany dostęp do internetu! Będziesz mógł do woli, bez dodatkowych zobowiązań oglądać, przewijać i rozwiązywać kody Captcha! Takiej oferty nie ma nikt! Nie zwlekaj! Już dziś kup naszą kartę! Rozstrój nerwowy gwarantowany za jedyne 20 zł! Nie przepłacaj u konkurencji! Zachęcam do podobnych działań i robienie pośmiewiska z aero2

    • tymek
      Kwiecień 30th, 2014 at 10:24 | #26

      Marian ,niestety musze stwierdzic ,ze robisz zle. Zniechencasz nowych potencjalnych klijentow do areo2. Jm przeciez o to chodzi by zniechecic .

      • Marian
        Kwiecień 30th, 2014 at 12:02 | #27

        Rzecz dyskusyjna. Zwróć uwagę że kiedyś na kartę SIM czekało się około dwóch miesięcy. Teraz wysyłają je od ręki! Takie są fakty podawane na tym blogu przez użytkowników (ten czerwony link). A jak myślisz aero2 stało się nagle dobroduszne? To zaplanowana strategia. Bierzcie karty a my (aero2) i tak was wykończymy. A przynajmniej nikt się nie czepia że opieszale a i kasa leci za wydane karty. Za miesiąc znów coś wymyślą, potem znów i całe to aero2 stanie się bezwartościowe. A wziąłbyś dziś tą kartę gdybyś wiedział jakie są problemy?

        • tymek
          Kwiecień 30th, 2014 at 12:22 | #28

          Problem tkwi nie w aero2 bo to czesc tylko slonego imperium $oloza .Problem w tym ,ze cena neta jest za wysoka i nie ma chetnych na kilka giga miesiecznie.Gosc sie przeliczyl dajac 16 mld zl za plusa i to jest jego wina . Teraz niech plusa sprzeda za pol ceny,bo pewne wiecej nie dostanie.

Strony komentarza
  1. Brak jeszcze trackbacków
Musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
>