Aero2 mini – procedura zamawiania pakietu
Okazuje się, że wiele osób nie ma pewności co do różnych procedur zakupu usług przez Internet. Dlatego postanowiłem pisać krok po kroku, jak wygląda proces rejestracji naszej karty i zamawiania pakietu w Aero2. Całość nie jest może skomplikowana, ale składa się z szeregu istotnych kroków. Przy okazji pokażę, jakie są dostępne formy płatności, co jest bardzo istotne dla wielu osób. Od razu mówię, że nie ma możliwości bezpośredniego wnoszenia opłat kartami płatniczymi i kredytowymi.
Cały proces nie różni się specjalnie od zakupów w innych sklepach internetowych, jednak kilka ciekawostek znalazłem, które mogą być przydatne.
Zacznijmy jednak od wymagań.
Wymagania wstępne
Podstawowym warunkiem skorzystania z usługi Aero2 mini jest posiadanie aktywnej i działającej poprawnie karty Bezpłatnego Dostępu do Internetu w Aero2. Jeżeli karty nie posiadamy, należy ją zamówić. Koszt jednorazowy: 27 PLN,w tym 20 PLN to zwrotna kaucja.
Jeżeli kartę już mamy, potrzebny będzie oczywiście odpowiedni modem lub inny sprzęt dostępowy (tablet, telefon dualsim, telefon zwykły). Całość trzeba oczywiście odpowiednio skonfigurować, tak jak do pracy z Aero2 (dla przypomnienia: głównym ustawieniem, jakie musimy zrobić jest wprowadzenie dla APN słowa „darmowy” – z małej litery). Musimy oczywiście być w zasięgu usługi i nawiązać połączenie z siecią.
Jeżeli kartę mamy, ale są z nią jakieś problemy, zawsze możemy zwrócić się do operatora o pomoc i w przypadku jej awarii, wymienić ją na nową.
Musimy także znać wszystkie informacje, jakie umieściliśmy w formularzu zamówienia karty SIM. Najważniejsze to numer PESEL korzystającego oraz 8-cyfrowy numer PUK związany z kartą SIM – można go znaleźć na ramce, z której wyłamujemy kartę SIM.
Zamiast kodu PUK można spróbować użyć adresu email, który podaliśmy przy zamawianiu, jednak tego nie testowałem. Jeżeli nie znamy kodu PUK, można zwrócić się do BOKu Aero2 w celu jego ustalenia.
Operator mówi także o numerze ICCID (identyfikator karty SIM) – jest wydrukowany nie tylko na ramce karty pod kodem kreskowym, ale także nadrukowany na właściwej, wyłamywanej karcie SIM. Nie trzeba go jednak przepisywać, jeżeli połączymy się z systemem zamawiania za pomocą tej właśnie karty SIM.
Ostatnim wymaganiem jest posiadanie pełnego dostępu do Internetu. Jeżeli łączymy się za pomocą karty Aero2, najpierw musimy oczywiście wprowadzić kod CAPTCHA i rozłączyć się, po czym połączyć ponownie. Dopiero teraz będzie można przejść dalej.
Sklep Aero2
Operator przygotował dla nas system zamawiania usługi i sprawdzania statusu naszej karty SIM. System znajduje się na szyfrowanej stronie pod adresem sklep.aero2.pl.
Strona jest prosta i czytelna. Wybieramy interesujący nas pakiet. Ja wyliczyłem, że bardziej mi się opłaca 3 GB za 5 PLN, niż 5 GB za 10 PLN, dlatego kliknąłem górny przycisk Wybieram. Rozpoczynamy tym samym procedurę zakładania konta.
Jeżeli łączymy się z Internetem za pomocą karty Aero2, pola z numerem ICCID zostaną automatycznie wypełnione przez operatora. Jeżeli usługę chcemy aktywować właśnie na tej karcie, pozostawiamy te pola niezmienione. W pozostałych przypadkach podajemy (dwukrotnie) 10 ostatnich cyfr numeru ICCID karty SIM. Następnie wpisujemy nasz numer PESEL oraz numer PUK – związane z tą kartą SIM.
Zamiast PESEL można podać numer dokumentu tożsamości (dotyczy głównie cudzoziemców), a zamiast numeru PUK możemy podać użyty podczas rejestracji adres email (tej drugiej możliwości nie testowałem).
Jeżeli jakiekolwiek podane informacje nie zgadzają się z bazą danych Aero2, pojawi się komunikat „Wprowadziłeś błędne dane”.
Teraz przechodzimy do etapu sprawdzenia naszych danych osobowych.
Na tym etapie można sprawdzić, czy dane osobowe się zgadzają (czy to jest nasza karta, o którą nam chodzi) i ewentualnie poprawić numer telefonu kontaktowego oraz adres email, jeżeli uległy zmianie. Adres email jest o tyle ważny, że na niego przychodzą wszystkie komunikaty związane z działaniem usługi. Możemy tutaj także podać dane do faktury VAT i inne dane korespondencyjne (ale zamawiania faktury papierowej nie polecam, Aero2 ustanowiło na to cenę zaporową wysokości 200 PLN).
Następnie przechodzimy do udzielania różnych zgód związanych z przetwarzaniem naszych danych osobowych i dokumentów. Zestaw minimalny widoczny jest na zrzucie poniżej:
Po zatwierdzeniu tego ekranu pojawia się podsumowanie i podsumowany groźnie brzmiącym przyciskiem:
Ten dość kuriozalny przycisk wygląda dość odstraszająco. W rzeczywistości informuje jedynie, że jego kliknięcie przeniesie nas na stronę płatności trasferuj.pl:
Dostępne formy płatności obejmują kilka aplikacji mobilnych do płatności QR kodami, IKO, PeoPay, szereg przelewów natychmiastowych jak i ręcznych z większości dużych banków, a także wpłatę w urzędzie pocztowym.
Czego nie ma? Najdroższych z punktu widzenia operatora kart płatniczych i kredytowych. Nie są one dostępne bezpośrednio, ale np. posiadacze kart kredytowych mBanku mogą zapłacić z karty kredytowej za pomocą usługi mTransfer.
Dalsze czynności zależą już od wybranego sposobu płatności. Warto pamiętać, że w godzinach nocnych i w weekendy niektóre banki nie realizują płatności natychmiast i uruchomienie pakietu może potrwać nawet do następnego dnia roboczego.
Uruchomienie pakietu
Po zaakceptowaniu płatności przez transferuj.pl i potwierdzeniu przyjęcia środków przez operatora otrzymamy na wskazany wyżej adres email następującą wiadomość:
Witaj xxxx xxxx,
Dziękujemy za wybór naszej oferty.
Uprzejmie informujemy, że został aktywowany wybrany przez Ciebie pakiet [Pakiet 512kB/s 3GB 30 dni]. Aktualny stan zużycia pakietu możesz sprawdzić na swoim osobistym koncie pod adresem https://moje.aero2.pl .
W przypadku jakichkolwiek pytań bądź wątpliwości prosimy o kontakt z Elektronicznym Biurem Obsługi Klienta dostępnym pod adres e-mail bok@aero2.pl .
Wiadomość została wygenerowana automatycznie prosimy na nią nie odpowiadać.
Pozdrawiamy
Biuro Obsługi Klienta Aero2
I od tej chwili faktycznie możemy zalogować się w elektronicznym biurze obsługi abonenta i sprawdzić ile zostało nam danych z bieżącego pakietu. Ale to już temat na kolejny artykuł.
Podsumowanie
Proces działa bardzo sprawnie, a system zarządzania kontem (eBOK) nie sprawia problemów. Całość robi dobre wrażenie i widać, że system został dopracowany. Ewentualne problemy z jego działaniem mogą pojawić się wraz z rosnącym obciążeniem i ewentualnym zainteresowaniem użytkowników.
Witam,
zależy mi na tym by nie płacić za fakturę papierową 200 zł jednorazowo. W regulaminie doczytałam, że taka faktura jest wystawiana na specjalne życzenie. Proszę jednak podpowiedzieć czy na pewno tak jest, że to faktura elektroniczna jest automatycznie przypisana do każdego konta a nie papierowa. Pytam bo nigdzie nie widzę wyboru rodzaju faktury na moim koncie a dane na moim koncie do faktury widnieją z adresem stacjonarnym; oczywiście w danych abonenta podany jest adres e-mail; dodam, że dane abonenta, dane do korespondencji oraz dane do faktury są obowiązkowo podane; nie jest natomiast sprecyzowane co za faktura przypisana jest do konta; rozumiem, że elektroniczna?
Nie naciągają klientów na faktury papierowe i te 200 PLN. Jest wyraźna opcja i póki jej nie zaznaczysz (pojawia się ostrzeżenie), to nic nam nie grozi.
Wykupiłem pakiet, mam w profilu że posiadam i że poszło 30 parę MB, ale nadal mam captche. Cos chyba nie działa jak należy. Dobrze że to tylko 5zł. Mam nadzieję, że to naprawią.
Zgłaszaj się do BOKu Aero2 – na pewno wyjaśnią. U mnie jak testowałem – działało wszystko OK.
Jeśli poszukujecie aplikacji wspierającej usługę "Aero2 Mini" to "Aero2 Asystent PRO" potrafi już to robić. Aplikacja informuje o limicie danych w MB oraz pokazuje czas do końca ważności pakietu.
Prędkość nie powalającą ale czy gdzieś można dostać 3gb za 5 złotych. Wykupiłem na próbę i wszystko działa stabilnie….
mi przez cały dzień ostro szarpało aero2 teraz jest już ok… Czy przez cały dzień łącznie ze szczytem komunikacyjnym internet działał Ci stabilnie ?
Witam a Kaliszu działa stabilnie może w mieście w którym mieszkam jest niewiele użytkowników Aero2.
Witam, jeśli wykupiłeś 3Giga danych za 5 zł w aero2 to automatycznie przerzuciło Cie na pozostałe 80% zasobów nadajnik dlatego działa Ci stabilnie tak podejrzewam korzystając z pozostałych 20% zasobów pasma korzystanie dla mnie jest trudne i wymaga "anielskiej" cierpliwości.
Jak Aero2 wprowadziło kapcia dołem sobie spokój. Neta netbooku używam do odbioru poczty i przeglądania stron, jakiś komunikator, Facebook więc wskoczyłem na Play Online na kartę… ale coś mi się zdaje, że wrócę do Aero2. Nie potrzebuję jakiś obłędnych prędkości.
Ciekawe czy po zaprzestaniu dostarczania bezpłatnego netu będą świadczyć usługi odpłatnie… mam na myśli większe prędkości i pakiety danych.
w sumie już teraz aero2 świadczy usługi z wiekszymi pakietami i prędkościami ale tylko na podkarpaciu, heh ciekawe czy ktoś z tego korzystał bądź korzysta ja osobiście używałem na przemian Red bull mobile i Play w LTE podobno od nowego roku ma się skończyć " darmowe" LTE no i nie wykupuje aktualnie tej usługi dla LTE zobacze co bedzie się działo dalej po nowym roku. Wracając do pytania wydaje mi się, że aero2 natrudziło się troche żeby zbudować system zarządzania siecią itp. i od tak sobie nie zrezygnują z tego jestem prawie pewny w sumie już teraz aero2 świadczy usługi z wiekszymi pakietami i prędkościami ale tylko na podkarpaciu, heh ciekawe czy ktoś z tego korzystał bądź korzysta ja osobiście używałem na przemian Red bull mobile i Play w LTE podobno od nowego roku ma się skończyć " darmowe" LTE no i nie wykupuje aktualnie tej usługi dla LTE zobacze co bedzie się działo dalej po nowym roku. Wracając do pytania wydaje mi się, że aero2 natrudziło się troche żeby zbudować system zarządzania siecią itp. i od tak sobie nie zrezygnują z tego jestem prawie pewny że bedą dalej ale już odpłatnie świadczyć swoje usługi ale to dopiero za 723 dni
pomieszało mi się z komentarzem, chyba zobiłem za dużo razy kopiuj wklej…
Pożyjemy zobaczymy… coś kolego zapętliłeś się w swojej wypowiedzi
heh bo musiałem kapcie wpisać a nie chciałem stracić komentarza więc zrobiłem kopiuj a potem za dużo razy wklej
ja na razie korzystam z Aero2 bez kapcia…
kapeć sprawia, że mało odporni wymiękają na migotanie zwieracza i za 5zł przechodzą na mini, a bardziej odporni opanowują techniki ekwilibrystyczne dostępne przeciętniakom tylko po spożyciu
Aero2 normalnie świadczy usługi hurtowe dla Plusa i CP (de facto sami sobie, bo wszystkiego właścicielem jest i tak Solorz-Żak).
Już oferują, ale potem pewnie bardziej przekierują ludzi do Plusa/CP.
Pewnie jest jak piszesz. Dlatego bardziej stabilne mam łącze.
pewnie już aero2 zaczyna trzepać kaske na tych pakietach danych, no i teraz wiecej miejsca zrobi się dla wykluczonych cyfrowo. Jak to się mawia wilk bedzie syty i owca cała. Moim zdaniem nieźle to wykombinowali
Pewnie tak… coś mi się wydaje, że wiele osób skusi się na te pakiety bo cena jest nie zła i wygoda też… łącze wolne ale chodzi stabilnie.
Ja przymierzam się do oceny tego rozwiązania – są alternatywy, ale rocznie 3×12 PLN – trudno znaleźć coś tańszego.
3×12 PLN coś nie kumam?
Liczę za rok. Najtańsza konkurencja to Play 50 za rok, ale tylko 1 GB miesięcznie.
Liczę też za rok Aero2 5zł x 12miesięcy= 60zł 3 GB na miesiąc (36 GB na rok)
Biorąc pod uwagę, że po wykupieniu płatnej usługi łącze chodzi stabilnie wydaje mi się. że mimo wszystko Aero2 wygrywa.
Ech, no tak, policzyłem GB a nie PLN
można………………..
To odpowiedź na który wpis, bo się pogubiłem?
Witam, jak wprowadzili Aero2 mini normalne aero2 w OLSZTYNIE całkiem zdechło.co jest grane??
Jeżeli mówisz o całym Olsztynie, to ile stacji bazowych sprawdziłeś z dostępnych około 10?
Widzieliście elektroniczny ebok aero2? https://ebok.aero2.pl/app.php
To jest ebok do innych usług: http://jdtech.pl/2014/02/aeropacket-i-speednet-of… a nie do BDI i Aero2 mini.
http://www.play.pl/oferta/play-internet/internet-na-kart...
Chwyć Play Internet na Kartę 12 GB na cały rok tylko za 50 zł
1GB miesięcznie za 4-5 PLN. W Aero2 taniej ale nie szybciej.
1 GB miesiecznie za 4,17
Zapomniałeś chyba o kosztach przesyłki karty – dostać ją można tylko online
A dodatkowo usługa działa tylko w zasięgu nadajników play
Ile?
10 PLN co najmniej.
no i to kiepsko, że nie ma płatności kartami, bo dla mnie to najłatwiejsza metoda i najszybsza. Wykonując przelew musisz się logować na konto, dodam jeszcze, ze banki podejrzliwie patrzą na logowanie się z aero, bo z klient np. z adresem z Bieszczad logujący się z aero jest widziany przez bank jako klient z Warszawy, do tego dochodzą dziwne sztuczki z kapciem, które akurat się włączają jak robisz przelew w banku (dość częste z autopsji). Wolałbym gdyby była możliwość płatności kartą.
Płatność kartą kosztuje tyle, że z tych 5 PLN do operatora niewiele by dotarło.
"kuriozalny przycisk" – przyzwyczajcie sie do nieg, od 25 grudnia bedzie w kazdym sklepie internetowym, Aero2 tylko sie 3 tygodnie posieszylo
w sklepie JDTech tez
W sklepie jdtech będę się trzymał bardziej polskiej i równie dozwolonej terminologii według tego: http://prokonsumencki.pl/blog/nie-tylko-zamowieni…
Hm… chodzi ci o poinformowanie klienta, że to jest "point of no return" i płacimy? Nie trzeba robić tego w ten sposób.
Ustawa która wchodzi w życie nakazuje stosowania takich zwrotów.
Ustawa nakazuje użycie tego zwrotu (i tutaj najważniejsze) lub równoważnego.
Pokazalbys ten ich eBOK dostepny po zakupie.
Właśnie przygotowuję artykuł o tym. Publikacja w piątek, jak dokończę.
Który piątek?
Ten co był, nie zdołałem ukończyć – dziecko to jednak czasu zjada więcej, niż sądziłem choć takie małe niby.
Jutro też jest piątek…