Aero2 mini – teraz reklama w poczcie elektronicznej
Aero2 uruchamia kolejny etap kampanii reklamowej płatnych pakietów dla korzystających z bezpłatnego dostępu do internetu. Najpierw pojawiła się informacja na stronie internetowej. Następnie pojawił się banner pod oknem wpisywania kodu CAPTCHA. Ostatnio banner ten stał się kolorowy i zaczął migać. Dzisiaj Aero2 zaczęło rozsyłać pocztę elektroniczną z reklamą do korzystających.
Wiadomość jest w obrazkową informacją o pakietach Aero2 znaną nam ze strony aero2.pl wraz z hasłem: Już tysiące osób cieszy się Internetem bez CAPTCHA! – brzmi to dość śmiesznie biorąc pod uwagę, że tysiące użytkowników Aero2 po prostu zrezygnowało z Aero2 BDI i faktycznie nie ma tego problemu
Poniżej dokładna treść wiadomości i dwie ciekawostki…
Wiadomość od operatora wygląda następująco:
Informacja na końcu mówi nam, że wiadomość otrzymujemy od Aero2, ponieważ udzieliliśmy zgody na informacje marketingowe od operatora. I już otrzymałem informacje, że otrzymują go osoby, które zgody takiej nie udzieliły, a także część osób, które zgody udzieliły, ale wiadomości nie otrzymały. A jak to jest u was?
Interesujące szczegóły techniczne: Wiadomość została wysłana za pomocą narzędzia phpmailer (narzędzie do masowego rozsyłania wiadomości stanowiące w zasadzie część środowiska PHP) i phplist (darmowe narzędzie do masowego rozsyłania wiadomości). Adresem źródłowym noreply@mailer.aero2.com.pl, ale technicznym adresem nadawcy jest administrator@aero2.com.pl. Problem w tym, że w konfiguracji domeny jest coś na kształt błędu, który może spowodować, że do potencjalnych klientów wiadomość nie dotrze, bo zatrzyma się na filtrze antyspamowym: adres IP komputera wysyłającego mailing nie został dopisany do rekordu SPF.
Uwaga: rysunek jest pobierany bezpośrednio z serwera mailer.aero2.com.pl (nie jest załącznikiem do wiadomości), co oznacza, że jego załadowanie jest raportowane firmie Aero2 – w celu sprawdzania statystyk. Każde kliknięcie także jest raportowane i łączone z konkretnym emailem. Pełna inwigilacja
Mnie odpowiada ta forma wpisywania CAPTCHA. Nie zapłacę 5zł! Ostatnio co zauważyłem to spadek sygnału do jednej kreski, czasami na moment są trzy lub dwie a były trzy normalnie. Podejrzewam że takie działanie ma wymusić zakup internetu bez CAPTCHA. Ostrów Wlkp.
Nie, to nie to. Prawie na pewno to efekt tego: http://jdtech.pl/2015/01/karty-aero2-loguja-sie-d…
Mam to samo. Dla mnie to zmiana na gorsze, bo mam modem Sierra 307 i nie mogę wymusić UMTS tylko 900.
Do czasu wpuszczenia użytkowników Aero2 na nadajniki Plusa miałem sygnał ok -80 dBm (używam anteny ATK-10 skierowanej na nadajnik oddalony o 6 km). Teraz prawie zawsze jestem zalogowany do nadajnika Plusa UMTS 2100 oddalonego o 9 km przy sygnale ok. -100 dBm.
Czy może być tak, że Aero2 ustawiło preferencję dla nadajników UMTS 2100 mimo znacznie słabszego sygnału? Czy antena ATK-10 ma jakiś wpływ dla UMTS 2100? Dla testów odłączyłem antenę i modem utracił sygnał. Po podłączeniu z powrotem zalogował się, ale znów do UMTS 2100
Prawdopodobnie zadziałały tutaj priorytety Plusa i wcale mnie nie dziwi, że przerzucani jesteśmy do 2100, o ile jest możliwość.
ATK-10 z pewnością ma niezerowy zysk także dla 2100, choć pewnie znacznie mniejszy, niż dla 900.
Biorąc pod uwagę ostatnie oferty Orange i Play na kartę to atrakcyjność Aero bardzo spadła. Mnie padła karta od nich i chyba nie złożę wniosku o duplikat.
Ciągle Aero2 ma zastosowanie dla wielu użytkowników – np. tych, co są poza sensownym zasięgiem tych operatorów, a dociera do nich Plus przez Aero2, a nie stać ich na prepaidy.
No to Jakubie kolejny artykuł będzie o tematyce finansowej. Co robić żeby zarobić nie na wspaniałej lokacie w banku tylko na odszkodowaniu za odebranie spamu.
Pomysł spoko, ale bez przesady