Kontakt

Można się ze mną skontaktować na szereg sposobów.

Zawsze jednak zachęcam do skorzystania spisu najczęściej zadawanych pytań o Aero2.

Poza tym można mnie także znaleźć na wszystkich podstawowych komunikatorach internetowych (od GG, przez ICQ, MSN, aż po Skype): wystarczy poszukać mnie w katalogu użytkowników danego systemu po imieniu i nazwisku: Jakub Danecki

W miarę możliwości staram się odpowiedzieć na wszystkie pytania i uwagi, ale zachęcam do korzystania z forum.jdtech.pl, gdzie można uzyskać pomoc od społeczności powstającej wokół bloga.

We wszystkich innych kwestiach proszę o kontakt na adres jak@danecki.net.

UWAGA: funkcja komentarzy poniżej nie jest przeznaczona do zadawania pytań technicznych (proszę o korzystanie z forum lub komentarzy pod pasującym do zadawanego pytania artykułem), a powinna być stosowania do wymiany informacji na temat kontaktu z autorem bloga.

  1. Magda
    Grudzień 23rd, 2015 at 17:05 | #1

    Witam
    Użytkownikiem Aero2 jestem od 2lat. Używam modemu Huawei 3131. Do połowy grudnia br. internet działał 'jako-tako' :) w sieciach WCDMA i HSDPA . Od połowy grudnia Aero2 działa jedynie w sieci EDGE (msc.Sierpc_maz.) z szybkością do 236,8 kb/s. Przy czym występują długotrwałe spadki szybkości w okol. 0-30 paru kb/s. Skutkuje to tym, że strona ładuje się godzinami, a poczty w ogóle nie można otworzyć. Czy coś można na to zaradzić?
    Pozdrawiam i Dziękuję za odpowiedż

    • Mirek11
      Grudzień 23rd, 2015 at 22:16 | #2

      Spróbuj wymusić na urządzeniu w ustawieniach sieci: łączność tylko 3G (tylko WCDMA).
      A może modem gubi zasięg – spróbuj przełożyć kartę do telefonu.

      • Grudzień 23rd, 2015 at 23:21 | #3

        W przypadku czasowego wyłączenia najbliższej stacji BTS – to faktycznie pomaga, o ile sygnał z dalszych stacji jest wystarczająco mocny. Jeżeli nie – sygnału nie będzie wcale i trzeba poczekać do ponownego uruchomienia stacji bazowej.

        • Magda
          Grudzień 24th, 2015 at 09:47 | #4

          Witam
          Panie Jakubie – podziękowania za odpowiedż.
          Podejrzewam, że oczekiwanie na ponowne uruchomienie stacji bazowej może pooooootrwać.
          Składam skargę do UKE

          • Grudzień 24th, 2015 at 09:53 | #5

            Plus realizuje teraz unifikację sieci i wymienia elektronikę większości stacji bazowych zbudowanych przez Aero2 – taka operacja trwa od 1 do 2 tygodni. Poza tym zdarzają sie po prostu awarie. Proponuję spróbować wyjść z laptopem i modemem przed dom, albo wyżej i bliżej okna – to czasem pomaga.

          • Magda
            Grudzień 24th, 2015 at 11:38 | #6

            Sprawa na tyle się komplikuje, że po wymuszeniu WCDMA całkowicie zanika zasięg – nie pomaga antena (podłączona cały czas do modemu, mimo że i bez niej wcześniej był b.db zasięg) ani wyjście z laptopem i modemem po za dom.
            W tej sytuacji wypożyczyłam kartę aero2 od koleżanki. Modem pozostał ten sam. Na mojej karcie mam sieć EDGE, a na koleżanki WCDMA.

          • Grudzień 25th, 2015 at 15:55 | #7

            Jeżeli zmiana karty SIM rozwiązuje problem – zgłosić się trzeba do operatora.

          • Magda
            Grudzień 26th, 2015 at 11:26 | #8

            Dzięki za odpowiedż. Tak też zrobię.
            Szczęśliwego Nowego Roku 2016 !!!

      • Magda
        Grudzień 24th, 2015 at 09:43 | #9

        Witam
        Dzięki za pomoc.
        Po wymuszeniu WCDMA brak zasięgu. Pewnie wyłączono najbliższą stację BTS.
        Składam skargę do UKE

        • Wojtax
          Grudzień 24th, 2015 at 12:05 | #10

          Jakub spelnia dzisiaj wszystkie zyczenia nawet tym, ktorzy na niego pluja, ze…. ;)

  2. Agi
    Grudzień 15th, 2015 at 21:21 | #12

    Od 2 tygodni mam problem z Areo w centrum Warszawy. Mój modem E3131 wyświetla "brak usługi". Nic nie było instalowane ani zmieniane a po włożeniu karty Virgin modem działa bez problemu.
    Natomiast po przełożeniu karty Areo do starego, dawno nieużywanego modemu E173 świeci na niebiesko i internet działa ale często przerywa i trzeba łączyć się ponownie.
    Czy mogę prosić o jakąś wskazówkę co to może być? Zdarzało się czasami, że Areo nie działało tu 2-3 dni ale to już trwa 2 tyg i cały czas "brak usługi".

    • Grudzień 16th, 2015 at 08:18 | #13

      Możliwości jest kilka, podstawowa to to, że w modemie została wymuszona praca w pasmie UMTS 900- MHz, a w tej części Warszawy stacja bazowa akurat jest modernizowana. Warto spróbować wyłączyć to wymuszenie, bo nie jest już potrzebne – na wszelki wypadek. http://forum.jdtech.pl/Watek-wymuszanie-umts-900-…

      • Agi
        Grudzień 16th, 2015 at 12:09 | #14

        Czy dobrze rozumiem, że muszę zainstalować topnetinfo czy może jest możliwość sprawdzenia tego wymuszania w inny sposób?

        • Grudzień 16th, 2015 at 22:37 | #15

          To jedyna skuteczna metoda wymuszenia lub jego wyłączenia, a także sprawdzenia aktualnego stanu.

  3. wiesiek
    Listopad 17th, 2015 at 16:32 | #16

    Mam nowy E3131 kupiony JD TECH.pl problem w tym że wyłącza się brak sygnału po chwili jest OK. i tak kilka razy na godz. jaka jest przyczyna modem pracuje z antenom zew. sygnał cały czas 5 kresek.

    • Listopad 17th, 2015 at 19:50 | #17

      Pojawia się brak sygnału, czy odłącza się całe urządzenie i trzeba się ponownie łączyć?
      Jeżeli cały modem znika z systemu – problem z zasilaniem lub kontaktem w gnieździe USB (warto wypróbować inne).
      Jeżeli modemowi znika sygnał, to warto sprawdzić złącze antenowe, czy nie zostało uszkodzone, a jeżeli nie – wymusić pasmo UMTS 900 lub 2100 w zależności od tego, na którym sygnał jest dobry.

  4. Dawid
    Październik 5th, 2015 at 21:01 | #18

    Witam,

    jakoś w lipcu kupiłem u Pana jakoś modem Huawei E3131, który jak wyczytałem jest odpowiedni do sieci Aero. Od niedawna zaczyna się coś dziać. Mobile Partner wykrywa urządzenie, pokazuje pełny zasięg, jednak prędkość pobierania jest cały czas zerowa. Co za tym idzie nie uruchamia się strona do autoryzacji. Nie pomogła zmiana karty aero, ponowna instalacja samego urządzenia. Co może być powodem? Co Pan radzi?

    Będę wdzięczny za jakiekolwiek wskazówki.

    • Październik 5th, 2015 at 23:29 | #19

      Polecam lekturę artykułów na blogu – tego typu problemy operatora (nie mają związku ze sprzętem) opisuję na bieżąco, m.in. tutaj: http://jdtech.pl/2015/07/problemy-z-szybkoscia-ae… – trzeba cały czas utrzymywać ruch na łączu, a kod spróbować wyświetlić od razu po połączeniu, a nie po jakimś czasie. Warto też zgłosić problem do Aero2, ale są rejony, gdzie ten problem się nasila, gdy w innych rejonach nie ma go wcale.

  5. MAREK
    Wrzesień 24th, 2015 at 00:42 | #20

    PANIE JAKUBIE WITAM. MAM PROBLEM MAM NOWEGO LAPTOPA I NIE DZIALA MNIE NA NIM INTERNET AERO… ZAINSTALOWALEM PROGRAM MOBILE PARTNER ALE MIGA ZOLTA DIODA ZAMIAST NIEBIESKIEJ NA MODEMIE HUAWEY E3131 A W PROGRAMIE MOBILE PARTNER WYSWIETLA SIE BRAK URZADZENIA… MAM WINDOWS 8.1 NA TYM NOWYM LAPTOPIE DELL INSPIRON 15 3000 SERIES NA POPRZEDNIM LAPTOPIE FUJITSU SIEMENS AMILO DZIALA NADAL BEZ ZARZUTU CO MAM ROBIC? PROSZE O POMOC?

    • Piotr_
      Wrzesień 24th, 2015 at 08:19 | #21

      Być może tu są odpowiednie sterowniki – nie mam jak sprawdzić.

      Bespośredni link do pobrania
      http://download-c.huawei.com/download/downloadCen…

      Lub przez stronę
      http://consumer.huawei.com/en/mobile-broadband/do…

      Potem
      http://consumer.huawei.com/en/mobile-broadband/do…

      • Wrzesień 24th, 2015 at 10:21 | #22

        Bardzo bym uważał z tym, bo niektóre pliki z Huawei modyfikują modemy raz na zawsze i jeżeli mamy np. oprogramowanie w modemie z jdtech, to je utracimy i konfigurację Aero2 będziemy musieli wprowadzać ręcznie.

    • Wrzesień 24th, 2015 at 10:20 | #23

      To jak zwykle kwestia instalacjii śmieci w systemie – trzeba sprawdzić w Menedżerze Urządzeń i ręcznie wskazać sterowniki z folderu instalacyjnego Mobile Partnera. E3131 z jdtech działają równie dobrze z Windows 2000, jak i Windows 10.

  6. Wojtax
    Wrzesień 20th, 2015 at 16:18 | #24

    Czesc Jakub. Mam problem z pakietami internetu (siecia) orange i play na smartfonie samsung galaxy trend lite. Chodzi o to, ze przy korzystaniu z neta czesto mi sie wiesza na pare sekund lub minut. Jak widze skacze mi zasieg z H+ na 3G potem H i nie pobiera danych. Czy wiesz co moze byc przyczyna ? Dodam, ze jak wloze karte z bardzo dobrego Aero2 ten problem nie wystepuje….

    • Wrzesień 20th, 2015 at 20:34 | #25

      Zwykle takie objawy to przeciążenie sieci, choć raczej powinno być spowolnienie, a nie całkowity brak ruchu. Przy małym zapotrzebowaniu na pasmo telefonu przeskok na 3G (czyli goły UMTS bez przyspieszenia) jest normalny, po czym jak potrzeba – moduł komórkowy powinien powrócić do trybu HSPA lub HSPA+. Z tym, że jeżeli spada z H+ na 3G, a potem wskakuje już tylko na H, to trzeba popatrzeć co dzieje się za pomocą np. Netmonitora – może telefon przeskakuje ci ze stacji bazowej dobrej na przeciążoną i dodatkowo taką, która nie ma HSPA+. Albo sygnał jest tak słaby, że utrzymanie połączenia HSPA+ jest niemożliwe i stąd spadek na H i problemy z transmisją.
      To się da zdiagnozować, ale informacji jest za mało i generalnie głównie potrzebne są testy – z innym sprzętem i kartami też.

      • Wojtax
        Wrzesień 20th, 2015 at 23:42 | #26

        Wlasnie u mnie jest calkowity przestoj. Widac przy H strzalke ktora pokazyje, ze wysyla ale nie pobiera, sciaga i to nie wazne jak pora, nawet w nocy gdy obciazenia sieci orange czy play sa male. A potem wyskakuje komunikat cytuje: Strona internetowa jest niedostępna
        Mniej
        Przeglądarka nie może wczytać strony internetowej, ponieważ oczekiwanie na odpowiedź serwerawww…pl trwa zbyt długo. Witryna może być wyłączona lub mogły wystąpić problemy z połączeniem internetowym.
        Sprawdź połączenie internetowe.
        Sprawdź wszystkie kable i uruchom ponownie wszelkie używane routery, modemy i inne urządzenia sieciowe.
        Jeśli ten program znajduje się na liście programów mogących korzystać z sieci, spróbuj go z niej usunąć i dodać ponownie.
        Jeśli używasz serwera proxy…
        Sprawdź ustawienia serwera proxy lub skontaktuj się z administratorem sieci, by upewnić się, że serwer proxy działa.
        Kod błędu: ERR_TIMED_OUT
        A czy to nie moze byc spowodowane zbyt mala iloscia pamieci RAM ten smartfon ma tylko 512MB ?

        • Wrzesień 21st, 2015 at 10:39 | #27

          Komunikaty z przeglądarki internetowej są mało dla nas pomocne, bo mogą informować np. o awarii… strony internetowej, którą przeglądamy/chcemy przeglądać.
          Reszta – jeżeli te same karty SIM działają bez problemu w innym urządzeniu – to nawet na awarię telefonu. Stąd na początek proponowałbym – przywrócenie ustawień fabrycznych telefonu i test, czy to pomoże – bez instalacji jakichkolwiek aplikacji.

          • Wojtax
            Wrzesień 21st, 2015 at 13:24 | #28

            Wlasnie bede musial tak zrobic chociaz duzo z tym roboty przywracaniem do ustawien, ponowna instalacja wszystkiego. Jednak dziwi mnie ze karta sim z Aero2 wlozona do tego smartfona dziala bez zadnych przyciec czy zawich oprocz rozlaczania co godzine ale dz. za merytoryczne odpowiedzi. Bede sprawdzal jeszcze dlaczego i pytal jak by co Ciebie

          • Wrzesień 21st, 2015 at 15:33 | #29

            jakkolwiek sugeruję zajrzeć na forum bo komentarze do bloga są dość kiepskim miejscem na rozwiązywanie problemu (a dział "kontakt" to już jak "trafienie kula w płot")

          • Wrzesień 21st, 2015 at 20:07 | #30

            W razie czego konkretny przypadek wraz ze zrzutami ekranu itd wygodniej wrzucić na forum.jdtech.pl i dalej tam dyskutować.

  7. nikoś
    Lipiec 22nd, 2015 at 14:16 | #31

    Jakub – pojawiła się nowa oferta Internetu od Heyah (na abonament)
    PIERWSZY PRAWDZIWY NO LIMIT NETA (bez lejków), przydałby się nowy artykuł i testy, pozdro!

    • 333
      Lipiec 22nd, 2015 at 16:34 | #32

      tutaj pojawił się prawdziwy no limit.
      http://www.play.pl/oferta/kampanie/internet-na-ka…

      • 333
        Lipiec 22nd, 2015 at 16:35 | #33

        najtańszy internet no-limit na rynku tylko 4 zł :x

        • nikoś
          Lipiec 22nd, 2015 at 16:42 | #34

          w heyah jest teraz cały miesiąc bez limitu w każdym paśmie 2g/3g/4g/lte i żadnych lejków po przekroczeniu 100 czy 200gb. takiej oferty nigdzie nie ma. jeszcze umowę można zerwać w każdym momencie

          • Lipiec 22nd, 2015 at 18:25 | #35

            Bo ograniczenie może być założone w każdej chwili, nawet po 2GB… warto czytać regulaminy.

        • Lipiec 22nd, 2015 at 18:24 | #36

          I 100 GB limitu na miesiąc. Jak zawsze.

      • Lipiec 22nd, 2015 at 18:21 | #37

        Taki sam prawdziwy, jak wszystkie inne nolimity – jest limit w regulaminie jasno podany.

    • Lipiec 22nd, 2015 at 18:20 | #38

      Testów nie zrobię, bo nie kupię abonamentu. Ale opisać można. I zaznaczyć, jakie to są "bezlimity".

      • wojskowy
        Lipiec 22nd, 2015 at 22:40 | #39

        No ale dla 3G to moża najlepsza oferta dla tych co nie mają Play u siebie.

        • Lipiec 22nd, 2015 at 23:06 | #40

          Faktycznie warto o tym wiedzieć. Postaram się zebrać jakoś do kupy informacje na ten temat.

          • wojskowy
            Lipiec 23rd, 2015 at 09:40 | #41

            Regulamin jest zabójczy: "Abonent może korzystać z Usługi wyłącznie w telefonie komórkowym z Kartą SIM związaną z Umową, której dotyczą niniejsze warunki."
            http://www.spidersweb.pl/2015/07/heyah-smart-xl-i…

          • Lipiec 23rd, 2015 at 13:10 | #42

            Co nie zmienia faktu, że da się i tak udostępnić dalej.

  8. Angelo
    Lipiec 21st, 2015 at 22:41 | #43

    Witam mam taki problem ponieważ zamówiłem karte z play do internetu tą za 50zł z roczną ważnoscią konta na koncie było 5zł więc doładowałem za 15zł bo chciałem uruchomić ten pakiet bez limitu po lte za 20zł gdy go uruchamiam kodem *111*672*1# wyskakuje informacja : usługa dla Ciebie niedostepna. O co może chodzić?

    • 333
      Lipiec 22nd, 2015 at 09:17 | #44

      doładuj jeszcze za 10 zł wtedy włącz promocje no i to działa tylko w wybranych starterach RBM

      • 333
        Lipiec 22nd, 2015 at 09:21 | #45

        RBM na Karte 5 to działa w takiej taryfie

        • 333
          Lipiec 22nd, 2015 at 09:22 | #46

          a soory tutaj chodzi o play wiec to inna bajka

          • Angelo
            Lipiec 23rd, 2015 at 10:40 | #47

            Jednak nie ma już tej usługi w Play

          • Lipiec 23rd, 2015 at 13:11 | #48

            Napisałem niżej – jest, ale dla niektórych abonamentów tylko.

          • Angelo
            Lipiec 23rd, 2015 at 16:01 | #49

            Dostepne tylko w abonamencie a na karte w stałej ofercie to już 45zł w obu technologiach

    • Lipiec 22nd, 2015 at 13:11 | #50

      Wyjaśnia to pierwszy punkt regulaminu tej usługi:
      "Z Usługi "Nielimitowany Internet LTE" (zwanej dalej „Usługą”) mogą korzystać Abonenci Oferty Formuła Play Unlimited, Formuła 4.0 Unlimited, Formuła Europa Unlimited, SIM Formuła Rodzina, którzy na podstawie Ofert Promocyjnych w ramach których zawarli Umowy, mają przyznawany dowolny pakiet na transmisję danych."
      Dla Play Internet na Kartę jedyna dostępna oferta tego typu to http://www.play.pl/uslugi/pok-miesiac-bez-limitu/ – za 45 PLN za miesiąc.

  9. Kamil
    Lipiec 20th, 2015 at 20:39 | #51

    Witam, mam problem z modemem Huawei E3372. Posiadam go z playa i również jest w nim wlozona karta Play i korzystam z programu PLAY Online, wszystko jest okej, tylko problem polega na tym, iż nie mogę wymusić pracy w LTE w tym programie. Jakaś podpowiedz?

    • Lipiec 21st, 2015 at 20:11 | #52

      A co dzieje się po wymuszeniu LTE? Czy tez pytanie jest o to, jak to zrobić? Czy na pewno program nazywa Play Online, czy też Play Internet? Czy jest to aplikacja uruchamiania z pulpitu, czy w przeglądarce internetowej?

  10. Mefi201
    Maj 2nd, 2015 at 03:59 | #53

    Czy Aero zmieniło sposób nadawania? Modemy HUAWEI E1550 i E1750 są opisane jako niezgodne, a u mnie oba działają z tą siecią… Czy może ma wpływ fakt, że oba modemy rozprowadza MEDION w swojej sieci? Wgrałem Mobile Partnera i poszło od pierwszego uruchomienia…

    • Maj 2nd, 2015 at 10:38 | #54

      Tak, Aero2 nieoficjalnie zmieniło konfigurację sieci – niestety tylko nieoficjalnie: http://jdtech.pl/2015/01/chaos-po-udostepnieniu-u…

Strony komentarza
  1. Brak jeszcze trackbacków
Musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
>