Home > Analiza, Promocje > Play – 100 GB ważne rok za 9 PLN – przewodnik

Play – 100 GB ważne rok za 9 PLN – przewodnik

Logo PlayOperatorzy postanowili zachęcić nas do rejestracji kart prepaid różnymi sposobami. Pierwszy i ciągle najbardziej interesujący wydaje się być Play, który nie tylko dał całkiem fajne pakiety, ale przez nałożenie promocji na dość skomplikowaną siatkę ofert spowodował, że można uzyskane w ten sposób środki i pakiety danych przedłużać. Postanowiłem wyłapać co ciekawsze oferty i opisać, jak z nich skorzystać w praktyce.

Na pierwszy ogień idzie dość prosta sprawa: Kupujemy starter za 9 PLN, rejestrujemy i po uruchomieniu promocji mamy 100 GB ważne rok i to z możliwością dalszego przedłużania, choć dalej już nie za darmo. Przez ten rok nie musimy zupełnie nic robić, tylko korzystać. Prosto i przez wszystkim tanio. To idealne rozwiązanie np. do tabletu, czy do awaryjnego zastosowania.

UWAGA: opisany poniżej sposób może już nie działać, ponieważ PLAY modyfikuje właśnie swoją platformę rozliczeniową tak, żeby pozostały pakiet ze 100GB był odbierany po 30 dniach jego działania. Informacje na temat bieżących ustaleń można znaleźć w komentarzach pod artykułem.

Starter Play Internet na Kartę na rok

Po pierwsze musimy się wyposażyć we właściwe startery. Potrzebny nam jest starter z edycji z końca 2015 roku – trudno się pomylić, bo nie ma odpowiadających poniższym starterów w najnowszej serii taryf InK (Internet na Kartę). Chodzi o promocję Play Internet na Kartę 3 GB na start + 3 GB gratis przez rok – za 9 PLN. Można kupić także starter za 19 PLN (dostajemy 9 GB o 6 GB na rok), ale to kosztuje więcej i poza tymi dodatkowymi w sumie 9 GB nie ma z tego żadnego więcej pożytku. Szukamy starterów w torebkach wyglądających tak:

Zadziałają także startery z poprzedniej edycji (koniec 2014), ale z tym samym regulaminem: 1+3 na rok za 9 i 3+3 za 19 PLN (od razu widać, że są jeszcze mniej opłacalne, niż te powyżej, ale ja akurat trafiłem na taki jak poniżej). Warto dodać, że użytkownicy raportują, że mimo napisu, że 9 PLN daje 1+3 faktycznie w Play24 widać, że na start otrzymujemy 3 GB. Podobnie powinno być z wersją droższą.

Większość punktów dodała do starterów przywieszki z informacją o obowiązkowej rejestracji i wygląda to mniej więcej tak:

Takie startery też są OK.

Można także zakupić droższe startery za 50 PLN na rok – na nich też działa ta promocja. Dostępne są dwie wersje: starsza Play Internet na Kartę na rok 12 GB (po prawej – na górze widok reklamowy, na dole faktycznie co dostawaliśmy od operatora, oficjalnie startery były dostępne tylko online) oraz aktualna edycja dająca w sumie 25 GB (1 Gb na start i po dwa GB miesięcznie):

Startery Play Internet za 50 PLNJeżeli zdobędziemy lub znajdziemy starszy starter, warto dokonać przejścia na nową edycję – zawsze to 12 GB więcej w ciągu roku.

Nie kupujemy natomiast żadnego z tych starterów z najnowszej edycji 2016:

Charakterystyczne punkty: Brak informacji o pakiecie rocznym, jaśniejszy kolor (wnętrze jest białe) oraz żółty pasek z informacją o rejestracji.

Oryginalna oferta była niezbyt atrakcyjna: co prawda co miesiąc dostajemy dodatkowy pakiet, ale i tak musimy płacić za utrzymanie konta: wychodzi niecałe 1 PLN za dzień (najbardziej opłacalne doładowanie to 2×125 PLN, co daje nam 2×150 dni ważności oraz 2×34 GB.

Jednak tutaj wchodzi promocja związana z rejestracją kart Prepaid.

Rejestrujemy kartę

Od czerwca zaczęła się wielka akcja z rejestracją kart w Play. W przypadku Play Internet na Kartę otrzymujemy za to możliwość uruchomienia bonusa: 1 rok ważności konta (głównego) oraz 100 GB transferu (ważne 30 dni).

No to gdzie jest haczyk?

Konto na dane to posiada osobną datę ważności, ale w założeniu taryfy jest ona taka sama lub większa, niż data ważności konta na połączenia wychodzące, dlatego nie jest wyświetlana w systemie Play24. Jednak w przypadku pakietów cyklicznych zawartych w powyższych starterach okazuje się, że wszystkie te dane lądują na jednym koncie, którego termin ważności przedłuża się co miesiąc o 30 dni, a saldo kumuluje się – czyli jest inaczej, niż w przypadku słynnego już pakietu #Freemium w Virgin, gdzie miesięczne bezpłatne pakiety (dane, minuty i SMS) co miesiąc resetują się.

Tu uwaga techniczna

To nie jest dokładnie kumulowanie się pochodzące z założenia taryfy. To raczej efekt uboczny działania systemu billingowego Play. Mianowicie co noc operator uruchamia procedury, które porządkują nasze konta. Dla nas interesujące są dwie takie procedury:

  • sprawdzanie, czy należy nam się przedłużenie/cykliczne naliczenie jakiegoś pakietu i ew. zmiana daty ważności.
  • sprawdzanie, czy wygasła ważność pakietów pakietów.

I teraz ciekawostka: naliczenie pakietów cyklicznych odbywa się między północą a 1 rano każdego dnia. Natomiast kasowanie pakietów, których ważność upłynęła, wykonywane jest między 2-3 rano. Proces można obserwować za pomocą kodów USSD w godzinach nocnych w dniu, w którym przypada rozliczenie kolejnego cyklu. Najpierw koło 1:00 pojawi się kolejny pakiet i przedłuży się ważność konta, a potem po 3 ewentualnie zniknie pakiet, którego ważność skończyła się o północy, jeżeli nie nastąpiło przedłużenie.

Stąd, o ile wszystko jest OK około godziny 1:30 pakiet po dniu, w którym kończyła się ważność danych musi się naliczyć kolejny pakiet cykliczny i to można zweryfikować. Jeżeli przedłużenie nie nastąpiło można prewencyjnie i doraźnie dokonać minimalnego doładowania (za 5 PLN), aby nie stracić 100 GB. Mamy na to od około godz. 1 do 3 rano.

Tak więc aktywacja RWK oraz pakietu 100GB na 30 dni w ramach promocji rejestracyjnej powoduje, że robi się ciekawie. W pierwszym miesiącu korzystania z opisanej tu procedury zobaczymy, że ważność konta danych wynosi właśnie 30 dni.

Jednak startery opisane wyżej mówią o cyklicznym uzupełnianiu konta za pomocą 250 lub 500 MB. Eksperymenty wskazują, że pakiety te sumują się i wzajemnie przedłużają. I faktycznie w Play24 w dziale Pakiety i usługi -> Pakiety -> Internet znajdziemy taki oto wpis:

Warto sprawdzić, czy faktycznie taka pozycja pojawiła się nam w systemie billingowym. Bez niej cała zabawa się nie uda.

Podsumowując: Dzięki RWK nie musimy doładowywać konta, żeby utrzymać jego ważność, a dzięki 100 GB mamy dodatkowe dane do wykorzystania, których ważność będzie podtrzymywana przez pakiet cykliczny – za darmo i bez dodatkowych czynności – przez rok.

Uwaga dotycząca nazewnictwa

Jak widzimy w serwisie Play24, interesująca nas usługa cyklicznego pakietu wbudowanego w taryfę znajduje się tutaj: Pakiety->Internet->Usługa i nazywa się Pakiet 250 MB przez 12 miesięcy – start 30 dni po aktywacji startera. Oglądając inne pozycje widzimy, że niektóre nazywane są pakietem, czasem paczką, czasem usługą mimo, że robią podobną rzecz. Jednak powyższy pakiet jest kompletnie inny od pozostałych pod względem funkcjonalności. Działa on następująco:

  • Pakiet się włącza (staje się zielony) automatycznie w ciągu 24 godzin od aktywacji startera
  • Mija 31 dni.
  • W nocy z 31 na 32 dzień następuje pierwsze dodanie do konta 250/500 MB i zwiększenie ważności konta danych do 30 dni.
  • Mija miesiąc kalendarzowy.
  • W nocy następuje kolejne dodanie danych i wydłużenie ważności.
  • Powyższe dwie operacje powtarzają się w sumie 10 razy.
  • Pakiet znika z konta.

Stąd wyjaśnia się, czemu powinniśmy poczekać 2 dni od momentu aktywacji pakietu cyklicznego do włączenia pakietu RWK i 100 GB za rejestrację.

Procedura

Widzimy, że to działa, więc teraz konkrety. Jak zrobić sobie taką kartę?

  1. Kupujemy prawidłowy starter. Taki, jak na zdjęciu na początku artykułu. Jak nie znajdziemy takiego za 9 PLN, może być ten za 19, jeżeli jesteśmy gotowi wydać więcej. Nie może to być jednak inny starter – ani z aktualnej, najnowszej edycji Play Internet na Kartę, ani w innych podtaryfach PInK i POnK, gdzie konto danych ma osobną datę ważności.
  2. Rejestrujemy kartę (lub ich kilka) w dowolny dozwolony przez operatora sposób.
    • W Salonie Play
    • Kiosku sieci RUCH (tylko przy zakupie)
    • W placówce własnej Poczty Polskiej
  3. Uruchamiamy kartę SIM (wykonujemy choćby jedno połączenie naliczane, np. z Internetem).
  4. Czekamy, aż na naszym koncie aktywuje się pakiet cykliczny (co trwa do 24h). Najłatwiej sprawdzić to w Play24.
    Uwaga: mamy na to tylko kilka dni – w razie problemów trzeba interweniować:
    • PInK 1 PLN – 3 dni
    • PInK 9 PLN – 7 dni (niezależnie od edycji – zarówno 1+3 jak i 3+3 GB)
    • PInK 19 PLN – 14 dni (niezależnie od edycji – zarówno 3+6 jak i 9+6 GB)
  5. Teraz należy odczekać najlepiej dwa dni (minimum to 24 godziny, ale ryzykujemy w tym wypadku utratę pakietu po 30 dniach), aby zrobić sobie margines bezpieczeństwa zazębiania się ważności promocyjnego pakietu danych i pierwszego comiesięcznego doładowania cyklicznym pakietem danych. W przeciwnym wypadku może się zdarzyć, że 100GB się nie przedłuży, bo straci ważność, zanim zadziała kolejny pakiet cykliczny.
  6. Uruchamiamy pakiet Pakiet 100GB i rok ważności konta.
    • Play24: Wybieramy właściwy numer telefonu, Pakiety i Usługi -> Pakiet 100GB i rok ważności konta.
    • USSD: *111*330*1#
    • SMS o treści start.330 pod nr 111

Play24 - Aktywny cykliczny pakiet 250 MB

Play24 - Aktywny cykliczny pakiet 250 MB

 

Status

Stan konta ja sprawdzam za pomocą Play24. Ale można to zrobić jeszcze za pomocą kodu USSD:

  • Ważność i saldo konta głównego i danych: *101#
  • Sama ilość i ważność pozostałych danych: *107# (w dokumentacji taryfy jest błąd i podany jest numer *108#)

Ograniczenia

Nie jest to jednak oferta rozwiązująca wszystkie problemy użytkownika raz na zawsze. Najważniejsze ograniczenia:

  • Korzystamy tutaj z taryfy internetowej PInK (Play Internet na Kartę). Oznacza to, że karta SIM działa tylko w zasięgu sieci macierzystej 3G i LTE Play – nie działa w sieciach partnerów roamingowych. Jeżeli nie jesteśmy zasięgu sieci własnej Play w technologii 3G ani LTE – nie skorzystamy. Nie działa także w zasięgu 2G Play.
  • Jeden użytkownik może skorzystać z promocji rejestracyjnej tylko 310 razy i tylko raz na każdym starterze (2016.10.20 liczba została ograniczona z 10 do 3). Kart możemy zarejestrować ile chcemy, ale aktywacji bonusów związanych z jednym użytkownikiem (identyfikacja zwykle po PESELu) uda się zrobić tylko 10.
  • Promocja rejestracyjna kończy się 1 lutego 2017 roku.
  • Po roku musimy sięgnąć do innych sposobów przedłużania ważności konta, jeżeli będziemy chcieli utrzymać ważność pozostałego pakietu danych – kupując zwykłe doładowania lub korzystając z innych promocji.
  • Promocja działa tylko na tych wskazanych przeze mnie 2 rodzajach starterów.
  • Musimy pilnować aktywacji pakietu cyklicznego przez pakietem promocyjnym 100GB i RWK. Czasem pakiet ten nie aktywuje się lub wcale nie ma go w systemie billingowym – rozwiązaniem jest kontakt z infolinią.
  • Całość może zostać w każdej chwili ukrócona przez Play i wygląda na to, że od listopada 2016 tak się dzieje.

FAQ – najczęściej zadawane pytania

  1. Czy musimy uważać na ustawienia związane z roamingiem?
    Nie, karta działa tylko w zasięgu Play. Nie zaloguje się do żadnej sieci zagranicznej ani partnerów roamingowych Play w Polsce.
  2. Jak wyglądają statery w nowej edycji NPInK? Nie chcę pomylić się przy zakupie.
    Nie ma kart NPInK odpowiadających pakietom 3+3GB lub 9+6GB na rok. Są karty po 9 i 19 złotych, ale oferują odpowiednio jednorazowe pakiety 3 GB i 30 GB. Mają zupełnie inny wygląd (białe) i jaskrawą informację o obowiązku rejestracji. Zdjęcia wszystkich starterów umieściłem w artykule powyżej.
  3. A co z kartą specjalną 12 GB na rok oraz 25 GB na rok w nowej edycji?
    Nie testowałem. Ale ta 12GB powinna działać. Opłacalność jednak jest znacznie niższa. Działa bez problemu ze starterem z nowej edycji, też za 50 PLN.
  4. Czy opisana procedura działa w innych starterach POnK, PInK i NPInK?
    Żadne inne nie zostały potwierdzone. Na pewno nie działa w żadnym POnK ani z podstawowych PInK. NPInK powstał już po wprowadzeniu promocji rejestracyjnej prawdopodobnie w celu załatania opisanej powyżej dziury regulaminowej.
  5. Regulamin zawiera opis startera za 1 PLN. Czy w nim też działa ta „promocja”?
    Działa po wykonaniu dość skomplikowanej procedury, opis będzie poniżej i w osobnym artykule.

Nie ma dokładnie takich starterów? Nic straconego

Przygotowałem i przetestowałem procedurę uruchomienia pakietu cyklicznego dla starterów zasięgowych, które można otrzymać z Play za darmo. Pojawią się w oddzielnym artykule. Pozwala to na uzyskanie powyższego całkiem bezpłatnie, lub (w wersji nieco uproszczonej) za 5 PLN. Ta procedura jest mocno zagmatwana i jeden fałszywy ruch powoduje, że się nie powiedzie, dlatego precyzja opisu jest tutaj bardzo istotna, dlatego prace nad artykułem się przedłużają. Tutaj umieszczę skrót, a pełny opis będzie oddzielnie.

***

Jak dla mnie to najfajniejsza promocja w tej chwili na rynku, aż szkoda, że trwa tylko do 1 lutego 2017 i umożliwia uruchomienie tylko 10 starterów na osobę. Co sądzicie o tej ofercie?

2016.08.16: Dodanie informacji o zgodnych starterach z edycji 2014 oraz FAQ. Poprawienie składni niektórych zdań tak, aby były bardziej jednoznaczne.
2016.08.17: Modyfikacja wyjaśnienia i zrzut pakietu cyklicznego z Play24
2016.08.19: Kolejne uściślenia – dziękuję za komentarze od specjalistów zajmujących się Play
2016.09.01: Informacja o działaniu edycji 2014 – 3 GB zamiast 1 GB wg opisu na start, przykłady zdjęć starterów niewłaściwych oraz przywieszki.
2016.09.06: Link do sklepu Play ze starterami 9+6 GB.
2016.09.07: Zrzut z Play24 z widokiem pakietu cyklicznego 250 MB
2016.09.27: Dopisana informacja o dobowym odstępie między aktywacją a uruchomieniem pakietu 100GB i informacja o tym, że działa ją także karty 50 PLN na rok z nowej i starej edycji, zdjęcie tych starterów oraz usunięcie startera za 50 PLN z nowej edycji z obrazka odradzającego.
2016.10.21: Zmiany w regulaminie rejestracji. Ograniczenie z 10 do 3 aktywacji.
2016.11.05: Wyjaśnienia, uzupełnienia i dodatkowe informacje na podstawie uwag Specjalisty.
2012.12.04: Informacja o możliwym zakończeniu „promocji”.

Regulaminy źródłowe: Cennik PInK 2015, Regulamin rejestracji PInK, Nowy regulamin promocji od 2016.10.20

Data pierwszej publikacji 2016.08.15
Kategorie:Analiza, Promocje
  1. gonzo
    Kwiecień 28th, 2017 at 20:26 | #1

    Witam i mam pytanie – czy ktoś próbował łączyć się w LTE na tych SIM-ach? Zgłosiłem to pytanie w Play24 i dowiedziałem się, że obecnie wszystkie taryfy, również PInK9, działają w LTE. Szarpnąłem się na E3372 i rzeczywiście pochodził na LTE ale tylko jeden dzień. Dziś przestał, myślałem że to jakiś kłopot z nadajnikiem, ale widzę że w Play Internet / Network type nie mogę włączyć ani LTE Only ani AUTO, na którym wczoraj hulał. Nie wiem czy to modem nawalił czy też może operator zdalnie zablokował. Mieliście tak?

    • Kwiecień 29th, 2017 at 07:23 | #2

      Tak, wszystkie współczesne karty Play działają bez problemu w LTE.
      Jeżeli masz zasięg, to zadziała. Jak nie masz (choćby awaria BTSa) to nie zadziała.
      Nie możesz zmieniać konfiguracji rodzaju sieci, jak masz nawiązane połączenie – w większości modemów. Rozłącz się i dopiero próbuj.

      • gonzo
        Kwiecień 29th, 2017 at 13:08 | #3

        OK, to jasne, nie można zmieniać ustawień przy aktywnym połączeniu. O awarii BTS-a też już myślałem. Jednak niepokojące jest to, że w ręcznym wyborze operatora wykrywa prawidłowo ich czterech, ale żaden z nich nie ma LTE, tylko 2G i 3G. Jednoczesna awaria 4 BTS-ów jest mało prawdopodobna. Czy mogło modemowi zaszkodzić TNI, którym próbowałem zlokalizować BTS-a?

        • Kwiecień 29th, 2017 at 20:38 | #4

          Mogłeś w TNI np. wymusić pracę na konkretnym paśmie LTE, którego w twojej okolicy nie ma, albo ograniczyć działanie tylko do wybranych pasm 2G i 3G.

          • gonzo
            Kwiecień 30th, 2017 at 20:30 | #5

            Racja – ustawiałem dla 2G i 3G bo nie zauważyłem opcji 'modem Huawei LTE', LTE już wrócił, dzięki. Ciekawe że w TNI komenda AT 'przywróć ustawienia fabryczne' jest akceptowana, ale najwyraźniej niewykonywana – powinna zresetować wszystkie wcześniej wprowadzone zmiany.

  2. Wojtek
    Kwiecień 28th, 2017 at 14:35 | #6

    Hej, na kartach aktywowanych sprzed zmiany regulaminu w październiku, 2016 gdzie 100GB było ważne przez rok, teraz kasują pozostały pakiet danych. Np. mój do niedawna był ważny do 09.10.2017, czyli tak jak połączenia wychodzące, a teraz pojawiła się data 5.05.2017… Napisałem reklamację i otrzymałem taką odpowiedź:
    Szanowny Panie,

    dziękuję za przesłanie zgłoszenia dotyczącego Bonusu za rejestrację.

    Zweryfikowałam Pana sytuację w systemie.

    Dnia 9 października 2016 roku otrzymał Pan bonus za rejestrację numeru internetowego.

    Chciałabym poinformować, że w ramach Oferty Promocyjnej, Użytkownik otrzymuje następujące bonusy:
    100 GB ważne przez 30 dni,
    Rok ważności konta.

    Fakt, że promocyjne GB nie dezaktywowały się po 30 dniach jest błędem systemowym.

    Niestety nie mam możliwości wydłużenia daty ważności promocyjnych GB.

    Czyli ogólnie słabo…

    • marcin
      Kwiecień 28th, 2017 at 19:18 | #7

      Nie dobrze to brzmi…

      Ja mam, między innymi takie karty (gdzie 1000 GB jest nie ruszone – przed chwilą sprawdziłem bo to "martwe dusze" leżące w szufladzie), na których bonus przedłuża się zawsze po godzinie 0:00, 30-tego oraz 1-ego dnia każdego miesiąca. Czyli niedługo napisze czy się przedłużyło.

    • Specjalista;)
      Kwiecień 28th, 2017 at 23:45 | #8

      Kolego @Wojtek, nie panikuj i nie siej dezinformacji (wspólnie z konsultantem z Play :) ).

      1. 100GB NIE miałeś ważne rok (i nikt nie miał). Konto główne było ważne rok, a nie 100GB. 100GB było ważne zawsze miesiąc do przodu po przyznaniu pakietu 250MB (który był/jest przyznawany przez 12 miesięcy i przez 12 miesięcy przedłuża te 100GB).

      2. Data, którą wcześniej widziałeś (9.10.2017) to była tylko i wyłącznie data ważności konta głównego (czyli np. złotówek i rozmów wychodzących).

      3. Data ważności GB NIE była widoczna w Play24 (aż do 19 kwietnia 2017 roku) dlatego błędnie założyłeś (jak kiedyś tutaj @JakubD i wielu innych), że jest to również data ważności GB. Datę ważności GB zawsze mogłeś sprawdzić kodem *101# i *107# i zawsze była ona na miesiąc do przodu (chyba, że doładowałeś konto takim nominałem, który dawał np. 60dni ważności).

      4. Od 20 kwietnia nic się nie zmieniło w kwestii przepadania GB: pakiet 250MB ciągle przedłuża konto GB w PInK. Zmienił się za to tylko sposób prezentacji w Play24 – doszła wreszcie data ważności GB i już nie trzeba wklepywać kodu aby ją sprawdzić.

      5. Jedynym "błędem systemowym" (czytaj "celowym działaniem Play"), który Play naprawił 20 kwietnia 2017 roku był brak informacji (przez ostatnie 2 lata!) o dacie ważności GB (trzeba było sprawdzać kodem albo dzwonić na infolinię).

      6. Konsultanci mają kiepska wiedzę (ten który Ci odpisał się do nich zalicza) i stosują spychologię stosowaną.

      To tyle z mojej strony.

  3. lehun
    Marzec 8th, 2017 at 13:23 | #9

    Włączyłem pakiet "24h bez limitu" za 4 zł. Chyba zaciął się i leci już 2 dobę. Ktoś z Was tak miał? :D

    • lkjhgf
      Marzec 8th, 2017 at 16:46 | #10

      Jak będzie lecial trzecią i czwartą to daj znać.

      • lehun
        Marzec 9th, 2017 at 12:18 | #11

        Mój dobowy pakiet już sie zamknął – trwał dwie doby. Chciałem serdecznie podziękować playowi za miłą niespodziankę :D

  4. marcin
    Luty 3rd, 2017 at 12:27 | #12

    Chciałem tu podsumować i podziękować wszystkim za udział w poprawianiu promocji Play, ale moje wpisy na ten temat zawisły gdzieś w niebycie ("Ten komentarz musi być zatwierdzony przez administratora strony zanim zostanie opublikowany"). Jakubie zatwierdź jeden a "nadwyżkę" skasuj. Pozdrawiam

    • Luty 3rd, 2017 at 15:36 | #13

      Tak, za dużo napisałeś długich wiadomości i przytrzymało na filtrze.

      • marcin
        Luty 3rd, 2017 at 16:20 | #14

        Wybacz – chciałem dobrze :)
        Jeszcze raz dzięki za wkręcenie mnie, i wielu innych w ta bardzo udaną promocję.
        Oby takich więcej.

      • Wojtax
        Luty 3rd, 2017 at 18:23 | #15

        Jakub czego blokujesz, czy filtr pojedyncze merytoryczne komentarze i zapytania ?

        • Luty 3rd, 2017 at 18:56 | #16

          Filtr antyspamowy blokuje zachowania, które wskazują na spamowanie. Kolega wrzucił najpierw kilka postów zwykłych, potem nagle jeden z kilkoma linkami, a potem znowu zwykłe – tak dokładnie zachowują się spamerzy. Ja zaglądam do interfejsu i wyciągam takie wpisy i już. Ale albo to, albo góra spamu na blogu. Co wolisz? Takich blokad jest niedużo – 1-2 posty tygodniowo. Ale jeżeli ktoś wpadnie, to blokowane są wszystkie wpisy tej osoby do czasu ręczne ich wyciągnięcia. Ponowne postowanie nie ma sensu.

Strony komentarza
1 ... 16 17 18 5399
  1. Brak jeszcze trackbacków
Musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
>