Home > Analiza, Promocje > Play – 100 GB ważne rok za 9 PLN – przewodnik

Play – 100 GB ważne rok za 9 PLN – przewodnik

Logo PlayOperatorzy postanowili zachęcić nas do rejestracji kart prepaid różnymi sposobami. Pierwszy i ciągle najbardziej interesujący wydaje się być Play, który nie tylko dał całkiem fajne pakiety, ale przez nałożenie promocji na dość skomplikowaną siatkę ofert spowodował, że można uzyskane w ten sposób środki i pakiety danych przedłużać. Postanowiłem wyłapać co ciekawsze oferty i opisać, jak z nich skorzystać w praktyce.

Na pierwszy ogień idzie dość prosta sprawa: Kupujemy starter za 9 PLN, rejestrujemy i po uruchomieniu promocji mamy 100 GB ważne rok i to z możliwością dalszego przedłużania, choć dalej już nie za darmo. Przez ten rok nie musimy zupełnie nic robić, tylko korzystać. Prosto i przez wszystkim tanio. To idealne rozwiązanie np. do tabletu, czy do awaryjnego zastosowania.

Starter Play Internet na Kartę na rok

Po pierwsze musimy się wyposażyć we właściwe startery. Potrzebny nam jest starter z edycji z końca 2015 roku – trudno się pomylić, bo nie ma odpowiadających poniższym starterów w najnowszej serii taryf InK (Internet na Kartę). Chodzi o promocję Play Internet na Kartę 3 GB na start + 3 GB gratis przez rok – za 9 PLN. Można kupić także starter za 19 PLN (dostajemy 9 GB o 6 GB na rok), ale to kosztuje więcej i poza tymi dodatkowymi w sumie 9 GB nie ma z tego żadnego więcej pożytku. Szukamy starterów w torebkach wyglądających tak:

Zadziałają także startery z poprzedniej edycji (koniec 2014), ale z tym samym regulaminem: 1+3 na rok za 9 i 3+3 za 19 PLN (od razu widać, że są jeszcze mniej opłacalne, niż te powyżej, ale ja akurat trafiłem na taki jak poniżej). Warto dodać, że użytkownicy raportują, że mimo napisu, że 9 PLN daje 1+3 faktycznie w Play24 widać, że na start otrzymujemy 3 GB. Podobnie powinno być z wersją droższą.

Większość punktów dodała do starterów przywieszki z informacją o obowiązkowej rejestracji i wygląda to mniej więcej tak:

Takie startery też są OK.

Można także zakupić droższe startery za 50 PLN na rok – na nich też działa ta promocja. Dostępne są dwie wersje: starsza Play Internet na Kartę na rok 12 GB (po prawej – na górze widok reklamowy, na dole faktycznie co dostawaliśmy od operatora, oficjalnie startery były dostępne tylko online) oraz aktualna edycja dająca w sumie 25 GB (1 Gb na start i po dwa GB miesięcznie):

Startery Play Internet za 50 PLNJeżeli zdobędziemy lub znajdziemy starszy starter, warto dokonać przejścia na nową edycję – zawsze to 12 GB więcej w ciągu roku.

Nie kupujemy natomiast żadnego z tych starterów z najnowszej edycji 2016:

Charakterystyczne punkty: Brak informacji o pakiecie rocznym, jaśniejszy kolor (wnętrze jest białe) oraz żółty pasek z informacją o rejestracji.

Oryginalna oferta była niezbyt atrakcyjna: co prawda co miesiąc dostajemy dodatkowy pakiet, ale i tak musimy płacić za utrzymanie konta: wychodzi niecałe 1 PLN za dzień (najbardziej opłacalne doładowanie to 2×125 PLN, co daje nam 2×150 dni ważności oraz 2×34 GB.

Jednak tutaj wchodzi promocja związana z rejestracją kart Prepaid.

Rejestrujemy kartę

Od czerwca zaczęła się wielka akcja z rejestracją kart w Play. W przypadku Play Internet na Kartę otrzymujemy za to możliwość uruchomienia bonusa: 1 rok ważności konta (głównego) oraz 100 GB transferu (ważne 30 dni).

No to gdzie jest haczyk?

Konto na dane to posiada osobną datę ważności, ale w założeniu taryfy jest ona taka sama lub większa, niż data ważności konta na połączenia wychodzące, dlatego nie jest wyświetlana w systemie Play24. Jednak w przypadku pakietów cyklicznych zawartych w powyższych starterach okazuje się, że wszystkie te dane lądują na jednym koncie, którego termin ważności przedłuża się co miesiąc o 30 dni, a saldo kumuluje się – czyli jest inaczej, niż w przypadku słynnego już pakietu #Freemium w Virgin, gdzie miesięczne bezpłatne pakiety (dane, minuty i SMS) co miesiąc resetują się.

Tu uwaga techniczna

To nie jest dokładnie kumulowanie się pochodzące z założenia taryfy. To raczej efekt uboczny działania systemu billingowego Play. Mianowicie co noc operator uruchamia procedury, które porządkują nasze konta. Dla nas interesujące są dwie takie procedury:

  • sprawdzanie, czy należy nam się przedłużenie/cykliczne naliczenie jakiegoś pakietu i ew. zmiana daty ważności.
  • sprawdzanie, czy wygasła ważność pakietów pakietów.

I teraz ciekawostka: naliczenie pakietów cyklicznych odbywa się między północą a 1 rano każdego dnia. Natomiast kasowanie pakietów, których ważność upłynęła, wykonywane jest między 2-3 rano. Proces można obserwować za pomocą kodów USSD w godzinach nocnych w dniu, w którym przypada rozliczenie kolejnego cyklu. Najpierw koło 1:00 pojawi się kolejny pakiet i przedłuży się ważność konta, a potem po 3 ewentualnie zniknie pakiet, którego ważność skończyła się o północy, jeżeli nie nastąpiło przedłużenie.

Stąd, o ile wszystko jest OK około godziny 1:30 pakiet po dniu, w którym kończyła się ważność danych musi się naliczyć kolejny pakiet cykliczny i to można zweryfikować. Jeżeli przedłużenie nie nastąpiło można prewencyjnie i doraźnie dokonać minimalnego doładowania (za 5 PLN), aby nie stracić 100 GB. Mamy na to od około godz. 1 do 3 rano.

Tak więc aktywacja RWK oraz pakietu 100GB na 30 dni w ramach promocji rejestracyjnej powoduje, że robi się ciekawie. W pierwszym miesiącu korzystania z opisanej tu procedury zobaczymy, że ważność konta danych wynosi właśnie 30 dni.

Jednak startery opisane wyżej mówią o cyklicznym uzupełnianiu konta za pomocą 250 lub 500 MB. Eksperymenty wskazują, że pakiety te sumują się i wzajemnie przedłużają. I faktycznie w Play24 w dziale Pakiety i usługi -> Pakiety -> Internet znajdziemy taki oto wpis:

Warto sprawdzić, czy faktycznie taka pozycja pojawiła się nam w systemie billingowym. Bez niej cała zabawa się nie uda.

Podsumowując: Dzięki RWK nie musimy doładowywać konta, żeby utrzymać jego ważność, a dzięki 100 GB mamy dodatkowe dane do wykorzystania, których ważność będzie podtrzymywana przez pakiet cykliczny – za darmo i bez dodatkowych czynności – przez rok.

Uwaga dotycząca nazewnictwa

Jak widzimy w serwisie Play24, interesująca nas usługa cyklicznego pakietu wbudowanego w taryfę znajduje się tutaj: Pakiety->Internet->Usługa i nazywa się Pakiet 250 MB przez 12 miesięcy – start 30 dni po aktywacji startera. Oglądając inne pozycje widzimy, że niektóre nazywane są pakietem, czasem paczką, czasem usługą mimo, że robią podobną rzecz. Jednak powyższy pakiet jest kompletnie inny od pozostałych pod względem funkcjonalności. Działa on następująco:

  • Pakiet się włącza (staje się zielony) automatycznie w ciągu 24 godzin od aktywacji startera
  • Mija 31 dni.
  • W nocy z 31 na 32 dzień następuje pierwsze dodanie do konta 250/500 MB i zwiększenie ważności konta danych do 30 dni.
  • Mija 30 dni.
  • W nocy z 30 na 31 dzień następuje kolejne dodanie danych i wydłużenie ważności.
  • Powyższe dwie operacje powtarzają się w sumie 10 razy.
  • Pakiet znika z konta.

Stąd wyjaśnia się, czemu powinniśmy poczekać 2 dni od momentu aktywacji pakietu cyklicznego do włączenia pakietu RWK i 100 GB za rejestrację.

Procedura

Widzimy, że to działa, więc teraz konkrety. Jak zrobić sobie taką kartę?

  1. Kupujemy prawidłowy starter. Taki, jak na zdjęciu na początku artykułu. Jak nie znajdziemy takiego za 9 PLN, może być ten za 19, jeżeli jesteśmy gotowi wydać więcej. Nie może to być jednak inny starter – ani z aktualnej, najnowszej edycji Play Internet na Kartę, ani w innych podtaryfach PInK i POnK, gdzie konto danych ma osobną datę ważności.
  2. Rejestrujemy kartę (lub ich kilka) w dowolny dozwolony przez operatora sposób.
    • W Salonie Play
    • Kiosku sieci RUCH (tylko przy zakupie)
    • W placówce własnej Poczty Polskiej
  3. Uruchamiamy kartę SIM (wykonujemy choćby jedno połączenie naliczane, np. z Internetem).
  4. Czekamy, aż na naszym koncie aktywuje się pakiet cykliczny (co trwa do 24h). Najłatwiej sprawdzić to w Play24.
    Uwaga: mamy na to tylko kilka dni – w razie problemów trzeba interweniować:
    • PInK 1 PLN – 3 dni
    • PInK 9 PLN – 7 dni (niezależnie od edycji – zarówno 1+3 jak i 3+3 GB)
    • PInK 19 PLN – 14 dni (niezależnie od edycji – zarówno 3+6 jak i 9+6 GB)
  5. Teraz należy odczekać najlepiej dwa dni (minimum to 24 godziny, ale ryzykujemy w tym wypadku utratę pakietu po 30 dniach), aby zrobić sobie margines bezpieczeństwa zazębiania się ważności promocyjnego pakietu danych i pierwszego comiesięcznego doładowania cyklicznym pakietem danych. W przeciwnym wypadku może się zdarzyć, że 100GB się nie przedłuży, bo straci ważność, zanim zadziała kolejny pakiet cykliczny.
  6. Uruchamiamy pakiet Pakiet 100GB i rok ważności konta.
    • Play24: Wybieramy właściwy numer telefonu, Pakiety i Usługi -> Pakiet 100GB i rok ważności konta.
    • USSD: *111*330*1#
    • SMS o treści start.330 pod nr 111

Play24 - Aktywny cykliczny pakiet 250 MB

Play24 - Aktywny cykliczny pakiet 250 MB

 

Status

Stan konta ja sprawdzam za pomocą Play24. Ale można to zrobić jeszcze za pomocą kodu USSD:

  • Ważność i saldo konta głównego i danych: *101#
  • Sama ilość i ważność pozostałych danych: *107# (w dokumentacji taryfy jest błąd i podany jest numer *108#)

Ograniczenia

Nie jest to jednak oferta rozwiązująca wszystkie problemy użytkownika raz na zawsze. Najważniejsze ograniczenia:

  • Korzystamy tutaj z taryfy internetowej PInK (Play Internet na Kartę). Oznacza to, że karta SIM działa tylko w zasięgu sieci macierzystej 3G i LTE Play – nie działa w sieciach partnerów roamingowych. Jeżeli nie jesteśmy zasięgu sieci własnej Play w technologii 3G ani LTE – nie skorzystamy. Nie działa także w zasięgu 2G Play.
  • Jeden użytkownik może skorzystać z promocji rejestracyjnej tylko 310 razy i tylko raz na każdym starterze (2016.10.20 liczba została ograniczona z 10 do 3). Kart możemy zarejestrować ile chcemy, ale aktywacji bonusów związanych z jednym użytkownikiem (identyfikacja zwykle po PESELu) uda się zrobić tylko 10.
  • Promocja rejestracyjna kończy się 1 lutego 2017 roku.
  • Po roku musimy sięgnąć do innych sposobów przedłużania ważności konta, jeżeli będziemy chcieli utrzymać ważność pozostałego pakietu danych – kupując zwykłe doładowania lub korzystając z innych promocji.
  • Promocja działa tylko na tych wskazanych przeze mnie 2 rodzajach starterów.
  • Musimy pilnować aktywacji pakietu cyklicznego przez pakietem promocyjnym 100GB i RWK. Czasem pakiet ten nie aktywuje się lub wcale nie ma go w systemie billingowym – rozwiązaniem jest kontakt z infolinią.

FAQ – najczęściej zadawane pytania

  1. Czy musimy uważać na ustawienia związane z roamingiem?
    Nie, karta działa tylko w zasięgu Play. Nie zaloguje się do żadnej sieci zagranicznej ani partnerów roamingowych Play w Polsce.
  2. Jak wyglądają statery w nowej edycji NPInK? Nie chcę pomylić się przy zakupie.
    Nie ma kart NPInK odpowiadających pakietom 3+3GB lub 9+6GB na rok. Są karty po 9 i 19 złotych, ale oferują odpowiednio jednorazowe pakiety 3 GB i 30 GB. Mają zupełnie inny wygląd (białe) i jaskrawą informację o obowiązku rejestracji. Zdjęcia wszystkich starterów umieściłem w artykule powyżej.
  3. A co z kartą specjalną 12 GB na rok oraz 25 GB na rok w nowej edycji?
    Nie testowałem. Ale ta 12GB powinna działać. Opłacalność jednak jest znacznie niższa. Działa bez problemu ze starterem z nowej edycji, też za 50 PLN.
  4. Czy opisana procedura działa w innych starterach POnK, PInK i NPInK?
    Żadne inne nie zostały potwierdzone. Na pewno nie działa w żadnym POnK ani z podstawowych PInK. NPInK powstał już po wprowadzeniu promocji rejestracyjnej prawdopodobnie w celu załatania opisanej powyżej dziury regulaminowej.
  5. Regulamin zawiera opis startera za 1 PLN. Czy w nim też działa ta „promocja”?
    Działa po wykonaniu dość skomplikowanej procedury, opis będzie poniżej i w osobnym artykule.

Nie ma dokładnie takich starterów? Nic straconego

Przygotowałem i przetestowałem procedurę uruchomienia pakietu cyklicznego dla starterów zasięgowych, które można otrzymać z Play za darmo. Pojawią się w oddzielnym artykule. Pozwala to na uzyskanie powyższego całkiem bezpłatnie, lub (w wersji nieco uproszczonej) za 5 PLN. Ta procedura jest mocno zagmatwana i jeden fałszywy ruch powoduje, że się nie powiedzie, dlatego precyzja opisu jest tutaj bardzo istotna, dlatego prace nad artykułem się przedłużają. Tutaj umieszczę skrót, a pełny opis będzie oddzielnie.

***

Jak dla mnie to najfajniejsza promocja w tej chwili na rynku, aż szkoda, że trwa tylko do 1 lutego 2017 i umożliwia uruchomienie tylko 10 starterów na osobę. Co sądzicie o tej ofercie?

2016.08.16: Dodanie informacji o zgodnych starterach z edycji 2014 oraz FAQ. Poprawienie składni niektórych zdań tak, aby były bardziej jednoznaczne.
2016.08.17: Modyfikacja wyjaśnienia i zrzut pakietu cyklicznego z Play24
2016.08.19: Kolejne uściślenia – dziękuję za komentarze od specjalistów zajmujących się Play
2016.09.01: Informacja o działaniu edycji 2014 – 3 GB zamiast 1 GB wg opisu na start, przykłady zdjęć starterów niewłaściwych oraz przywieszki.
2016.09.06: Link do sklepu Play ze starterami 9+6 GB.
2016.09.07: Zrzut z Play24 z widokiem pakietu cyklicznego 250 MB
2016.09.27: Dopisana informacja o dobowym odstępie między aktywacją a uruchomieniem pakietu 100GB i informacja o tym, że działa ją także karty 50 PLN na rok z nowej i starej edycji, zdjęcie tych starterów oraz usunięcie startera za 50 PLN z nowej edycji z obrazka odradzającego.
2016.10.21: Zmiany w regulaminie rejestracji. Ograniczenie z 10 do 3 aktywacji.
2016.11.05: Wyjaśnienia, uzupełnienia i dodatkowe informacje na podstawie uwag Specjalisty.

Regulaminy źródłowe: Cennik PInK 2015, Regulamin rejestracji PInK, Nowy regulamin promocji od 2016.10.20

Data pierwszej publikacji 2016.08.15
Kategorie:Analiza, Promocje
  1. Kierowca
    Grudzień 2nd, 2016 at 18:32 | #1

    Jak ktoś szuka starterów to może je znależć na stacji Shell na autostradzie A4 pomiędzy Opolem a Wrocławiem MOP Młyński Staw. Na ścianie wisiało chyba ze 20 takich starterów za 9zł.

  2. vccvcdf
    Grudzień 2nd, 2016 at 10:59 | #2

    Generalnie to … tak naprawdę nie powinno być problemu. Jak dali 100gb to 100gb. A czy w miesiąć czy w rok … to i tak 100gb. Chyba, że chcą dołączyć do nieuczciwych korporacji gsm (i nie tylko), w których każda promocja jest tak naprawdę oszystwem, bo trzeba doczytać regulamin żeby połapać się o co w tym chodzi … ŻENADA. Przez duże ŻŻŻŻŻ.

    • Grudzień 2nd, 2016 at 11:59 | #3

      Tak czy inaczej nie analizujemy tutaj polityki wysokiego poziomu, tylko niskopoziomowo "jak to zrobili technicznie" i "co z tego wynika dla nas". Ja "naprawili" i już nie ma bonusu, to chcę to opisać.

  3. Specjalista;)
    Grudzień 1st, 2016 at 13:59 | #4

    Proponuję aby dyskusję o bieżących problemach z utratą 100GB kontynuować tutaj, w nowej gałęzi bo tamta już jest nieczytelna i źle się już pisze nawet nowe komentarze w niej.

    • Patryk
      Grudzień 1st, 2016 at 17:32 | #5

      A nie lepiej w ogóle przenieść się z tym na forum?

      • Grudzień 1st, 2016 at 22:23 | #6

        http://forum.jdtech.pl – oczywiście, ale jak widzę sporo osób nie chce się nijak rejestrować, a forum bez rejestracji nie bardzo daje się moderować.

    • puchacz
      Grudzień 1st, 2016 at 21:25 | #7

      Wpis nie do końca zgodny z tematem, ale chyba związany. 29-11 próba zarejestrowania dwóch starterów zasięgowych przez play24 zakończona niepowodzeniem. Powtórka przez sms to samo – rejestracja w tej chwili niemożliwa, spróbuj później. Rozmowa pod 730300300, odpowiedź – rejestracja w trakcie, proszę poczekać. Po upływie 24 godzin napisane zgłoszenie, jak dotąd brak odpowiedzi. Mija 48 godzin. Oba numery zawieszone w systemie i nic nie można zrobić.

      • max_99
        Grudzień 1st, 2016 at 22:15 | #8

        U mnie to samo – 29.11 próba rejestracji jednego startera za 9 PLN – zwis w trakcie i do dziś komunikat: "Podany numer posiada aktywne zamówienia. Rejestracja będzie możliwa dopiero po ich zakończeniu" i nic nie można zrobić.

        • Grudzień 1st, 2016 at 22:28 | #9

          Ewidentnie coś grzebią w systemie.

          • tomek
            Grudzień 1st, 2016 at 23:58 | #10

            Uff. Przez to wszystko my użytkownicy PInK możemy się poczuć jak bohaterowie filmu Cube, widać że coś się dzieje, ale nie wiadomo, jak ostatecznie system poukłada te kostki. Mam nadzieję, że wszystko skończy się dobrze i przedłużanie pakietu GB za zarejestrowanie nie zostanie tak brutalnie ucięte.

          • gonzo
            Grudzień 2nd, 2016 at 07:01 | #11

            nadzieja to dobra sprawa, ale jeśli grzebią to raczej po to by uciąć. Nie znam szczegółów ich systemu billingowego, ale jako analyst z pewną praktyką podejrzewam że zakładają tabelę z promocjami i datą ważności. Sprawa dziecinnie prosta w implementacji ale rollout na żywym systemie wymaga zręczności.

    • Norbert
      Grudzień 2nd, 2016 at 11:50 | #12

      Specjalisto, czy z tych Twoich 55nr-ów, które Ci ostatnio skasowali bonus, były również w PINK50?

      • Specjalista;)
        Grudzień 2nd, 2016 at 14:46 | #13

        Nie skasowali "mi" tylko po prostu mam wgląd (i/lub zarządzam) do większej liczby numerów (liczba 4 cyfrowa) z czego sporo jest "fabrycznych" PInKów 9.
        Z tych 55, z których usunięto 100GB i całą resztę jaka była na koncie, to wszystkie co do sztuki były fabrycznymi starterami PInK9 (nie migrowanymi).

        Coraz dziwniejsze "rzeczy" zauważam na tych kartach ale nie będę się rozpisywał i gdybał co wg mnie poszczególne "rzeczy" mogą oznaczać w bliższej czy dalszej przyszłości. Może nic nie znaczą.

        • marcin
          Grudzień 2nd, 2016 at 15:26 | #14

          Specjalisto proszę o wyjaśnienia.
          Trzecia moja reklamacja (0 dni ważności konta po migracji z zasięgowego) rozpatrzona pozytywnie po 22 dniach, ale…

          Konsultant pisze tak:
          „Informuje, że ważność konta zostało wydłużone do dnia 14 grudnia 2016r. Bardzo przepraszam za zaistniały problem. Aby połączenia wychodzące były możliwe proszę o doładowanie konta minimalną kwotą”.

          No i gdy wchodzę w stan konta to w pozycji „Data ważności połączeń wychodzących” widzę 15.12.2016 (konsultant pomylił daty? – sądząc z literówek kopiuj-wklej)

          Ale gdy wchodzę w zakładkę „Pakiety i usługi” mam komunikat:
          „Twój numer stracił ważność konta, aktywacja i dezaktywacja usług będzie możliwa po dokonaniu doładowania. Jeżeli dokonałeś już doładowania, spróbuj ponownie za 15 minut” i nic nie mogę włączyć.

          I teraz moje pytanie: Jak to jest możliwe że mam ważne konto a nie mogę z niego korzystać bez doładowania?
          Dodam że konsultant nie zasilił mi konta żadną kwotą, tylko prosi mnie o doładowanie kwota minimalną?

          Na każdą reklamacje (już 3) o dokładnie tej samej treści otrzymuje inna odpowiedź (1 Taryfa Play online na Kartę $G LTE była aktywowana dnia 29.10.2016.. Z racji tego, że mógł Pan tego nie wiedzieć, przyznałem Panu na konto główne doładowanie” 2. "Przepraszamy za zaistniały problem. Przywracamy 7 dniowy stan ważności konta” 3. Jak wyżej) i inną rekompensatę (1. zasilenie 10 zł, 2. przedłużenie bez zasilenia ale konto ważne i działa, 3. przedłużenie bez zasilenia ale nieaktywne.

          • Specjalista;)
            Grudzień 2nd, 2016 at 15:57 | #15

            Po pierwsze jak składasz reklamację dotyczącą tego problemu (0 dni ważności) to prostu napisz wprost "W ramach rekompensaty wnoszę o doładowanie konta głównego kwotą 10zł".

            Jeśli Cię zadowoli 5zł i jego 7 dni ważności to podaj 5zł – konsultantowi łatwiej będzie to przełknąć i zlecić czy "przepchać" wyżej.
            Jeśli jesteś wściekły i piszesz reklamację już 3 raz (bo trafiasz na matołów) ale wiesz, że masz rację to wnoś o 20 czy 30zł. W każdym razie to Twoja sprawa ile chcesz i na ile szacujesz te "rekompensatę", "odszkodowanie" czy "zadośćuczynienie" (z prawnego punktu widzenia to różne 3 terminy).

            Po drugie gdy zmieni się (powinna się zmienić) data wychodzących (bo np. doładowałeś konto) a wcześniej miałeś zablokowane wychodzące (jak w Twoim przypadku) to na Play24 w "Pakietach i Usługach" jeszcze czasami bardzo długo (nawet do następnego dnia) widnieje informacja, że masz konto nieaktywne i nie możesz zmieniać usług.

            Jeśli minęły 24h i dalej nie możesz zmieniać usług to piszesz kolejną reklamację, że masz ważne konto ale usług i pakietów nie możesz włączyć i wnosisz o… kolejne doładowanie np. 10zł w ramach rekompensaty.

            W PInK jest o tyle fajnie, że nie ma konta promocyjnego na złotówki więc wnosisz o doładowanie na konto główne (ale musisz "wnieść") i konsultant nie ma wyboru :) choćby miał wytyczne z góry aby w pierwszej kolejności zawsze dawać złotówki na konto promocyjne.

          • marcin
            Grudzień 2nd, 2016 at 16:46 | #16

            Dziękuję za wyjaśnienia. Napisałem reklamacje bo minęły 2 doby a sekcja pakiety i usługi jest nadal nieaktywna – zobaczymy co wskóram.

          • Specjalista;)
            Grudzień 2nd, 2016 at 17:05 | #17

            Zgaduję, że w reklamacji nie wnosiłeś o doładowanie?
            Możliwe, że datę na koncie wyedytował Ci (bo o to wnosiłeś) jakiś specjalista wyżej ale system ma jakiś błąd i nie widzi tak zmienionej daty poprawnie. Możliwe jednak, że to celowe działanie, które w końcu i tak Ci nic nie dało i nie o to przecież Tobie chodziło – chciałeś mieć zapewne ważne konto na wychodzące, a nie po prostu zmieniona datę – po to aby móc aktywować usługi, jedną w szczególności :)

          • marcin
            Grudzień 2nd, 2016 at 17:18 | #18

            Masz rację! Sprawdziłem to zgłoszenie i rzeczywiście akurat na nim nie wnosiłem o doładowanie żadną kwotą, ale tylko o przywrócenie mi 7 dniowej ważności konta. Teraz napisałem wniosek o rekompensatę 10 zł.

    • oszukany
      Grudzień 2nd, 2016 at 13:22 | #19

      Niestety, Play zaczął ręcznie kasować środki z bonusu za rejestrację. Usunęli mi je mimo, że konto promocyjne miało ważność jeszcze do 28.12. Oczywiście zaraz złożyłem reklamację i oto, jaką dostałem odpowiedź:
      "Szanowny Panie,
      dziękuję za przesłane zgłoszenie dotyczące konfiskaty środków promocyjnych.

      CENNIK OFERTY

      Punkty regulaminu, które Pan podał są prawidłowe i dotyczą przedłużania standardowych środków promocyjnych, które zostały przyznane w ramach np. pakietu.

      BONUS ZA REJESTRACJE

      Zgodnie z regulaminem „Bonusu za rejestracje” podanym na oficjalnej stronie Play nie wykorzystane środki z bonusu zostają skonfiskowane w ciągu 30 dni. Nie ma tam mowy również o możliwości przedłużenia ważności tych środków. Środki, które zostały Panu skonfiskowane po upływie 30 dni wynikały właśnie z tego bonusu.

      REGULAMIN

      Poniżej przesyłam Panu regulamin tej promocji: http://promocje.play.pl/rejestracja/pdf/Regulamin…

      z pozdrowieniami
      Patrycja Machaj
      konsultant obsługi klienta "

      • oszukany
        Grudzień 2nd, 2016 at 18:44 | #20

        Czy w tej sytuacji warto jeszcze raz spróbować z reklamacją, zaczekać tydzień-dwa i być może zgłoszenie trafi do innego konsultanta? Jakie macie doświadczenia?

      • tomek
        Grudzień 2nd, 2016 at 23:13 | #21

        Zajrzałem we wskazany regulamin i okazuje się, że zupełnie nie odnosi się on do taryfy Play Internet na Kartę (tylko do kilku innych taryf), nawet nie ma w nim wymienionego pakietu 100 GB (jest tylko 10 GB).

    • Dubic
      Grudzień 2nd, 2016 at 15:42 | #22

      Na wszystkich starterach zarejestrowanych i aktywowanych po zmianie regulaminu 100GB wyparowała – na aktywowanych przed wszystko w porządku. Play nie potrafi przyjąć na klatę przegranej :-)

  4. Adam
    Listopad 28th, 2016 at 21:59 | #23

    Witam. Mam do sprzedania nieotwarty i niezarejestrowany zestaw startowy
    Play Internet na Kartę "9B na start + 6 GB gratis przez rok"
    Zainteresowanych proszę o kontakt mailowy al24@wp.pl

    • Kupuj@cy (były)
      Listopad 29th, 2016 at 13:30 | #24

      Dla wszystkich zaintersowanych zakupem, odpowiadam, Adam chce 35 zł z wysyłką listem pol. priorytetowym, Drogi Pan Adam…

    • Grzegorz
      Listopad 29th, 2016 at 14:27 | #25

      Ale po co ktoś miałby przepłacać, jeśli te startery nadal można kupić w niektórych salonach Play?

      • Listopad 30th, 2016 at 08:57 | #26

        No właśnie?

        • Artur
          Listopad 30th, 2016 at 12:48 | #27

          Może po to, żeby nie biegać po salonach w poszukiwaniu startera, a zaoszczędzony czas przeznaczyć na coś/dla kogoś innego? Czas to pieniądz :-)

          • Grzegorz
            Listopad 30th, 2016 at 12:56 | #28

            No bez przesady. Są rzeczy, przy których nie należy się spieszyć. ;)
            Co do dostępności PINK19, to ja znam jeden salon w NS, w którym przeważnie mają wszystkie przydatne startery. Kupiłem w nim też kiedyś 3 puszki RBM9.

          • Listopad 30th, 2016 at 14:03 | #29

            Puszki się znowu pojawiły w wielu miejscach, sam jestem zdziwiony. Ale biorąc pod uwagę możliwość migracji – nie ma powodu, żeby z tego korzystać.

          • Grzegorz
            Listopad 30th, 2016 at 14:59 | #30

            Ale prościej jest kupić starter. :)

        • Norbert
          Listopad 30th, 2016 at 15:28 | #31

          Ja sam od 3 miesięcy próbowałem szukać startera we Wrocku (choć w Tesco nie byłem a ponoć tam są teraz) , okolicach Bolesławca – nie było nigdzie, więc gdyby nie darmówki pewnie też bym sam kupił

    • Grzegorz
      Listopad 29th, 2016 at 14:37 | #32

      starter: 19zł
      przesyłka: 5,50zł (polecony priorytetowy)
      marża dla Adama: 10,50zł ;)

      • hngbfdse
        Listopad 30th, 2016 at 11:03 | #33

        Uwzględniająć minimalną stawkę za godzinę pracy w Polsce to ..miescie sie w normie +-

  5. jaro070
    Listopad 27th, 2016 at 14:06 | #34

    Kiedy będzie instrukcja jak zrobić 100 GB na rok na starterze zasięgowym?

    • Davi
      Listopad 27th, 2016 at 15:33 | #35

      Ja na miejscu Jakuba bym tego nie publikował. Dzisiaj (27 listopada) dosłownie z 25 minut po północy zanim się przyznał kolejny pakiet o 1:00 rano, 100GB (i reszta MB) zostało skasowane z konta! Na koncie po przyznaniu się około 1:00 kolejnego pakietu zostało się tylko 250MB!!!!
      Play widać się ostro bierze za tą "promocję" (pomijam czy zgodnie z regulaminem czy nie), a info o darmowych starterach jeszcze bardziej ich wkurzy. Jest w komentarzach prawie wszystko już napisane jak to zrobić i to kilka razy. Po co artykuł?
      Mam jeszcze kilka starterów zrobionych i nie chciałbym aby i z nich mi skasowali te 100GB ale boję się, że to już nieuniknione. Tylko chyba to doładowanie ratunkowe pomoże więc trzeba się pogodzić z kosztem 5zł miesięcznie. Pozdrawiam rozsądnych i mam nadzieję, że Jakub do nich należy.

      • Listopad 27th, 2016 at 16:08 | #36

        Masz problem z działaniem systemu billingowego Play raczej i tyle.

        • Davi
          Listopad 27th, 2016 at 16:29 | #37

          Czyli nie ma problemu, bo 100GB skasował uszkodzony system bilingowy umiejący sam cofać procedury do tyłu i jestem jedyny w kraju? Możłiwe, ale…
          Przecież z tego co tu wyczytałem to najpierw pakiet ważny do 23:59 poprzedniego dnia (u mnie do 23:59 26 listopada) jest około 1:00 przedłużany na kolejny miesiąc poprzez dodanie kolejnego pakietu cyklicznego 250MB ważnego miesiąc a dopiero około 3:00 pakiet jest kasowany gdyby się kolejny nie przyznał no bo jego ważność była do "wczoraj" do 23:59.
          Tymczasem "procedura" kasowania cofnęła się sama do tyłu dokładnie w sam środek między ostatnią minutę ważności pakietu (powiedzmy 0:00) a pierwsza minutę jego odnowienia (1:00) i dokonała skasowania 100GB?
          Bardzo nieprawdopodobny scenariusz.
          Za to bardzo prawdopodobny jest taki: Play dla pakietu cyklicznego 250MB zamienił procedury miejscami (w ramach tzw. porządkowania taryfy archiwalnej czy jak on to będzie tłumaczył "prasie") dla losowo wybranych numerów aby wybadać sprawę "lamentu" wśród użytkowników i czy może odpalić ten "trik" całej reszcie.
          Pewnie nawet znajdą taką interpretacje regulaminu, że bez problemu uzasadnią najpierw kasowanie poprzedniego pakietu 250MB i całego konta MB (bo przecież mają taką samą ważność do 23:59 dnia poprzedniego) a dopiero po skutecznym skasowaniu (i ta procedurka przyznawania pakietu cyklicznego to dokładnie sprawdzi zanim pakiet przyzna i wydłuży konto) przyzna na puste konto 250MB.
          Takie moje zdanie.

          • Listopad 27th, 2016 at 16:43 | #38

            Ale to by było nie do końca zgodne z regulaminem – i nie tylko tej jednej taryfy.
            Natomiast to, że są różne problemy z ich systemami to wiemy od dawna i często takei kwiatki się zdarzają.

          • Davi
            Listopad 27th, 2016 at 17:04 | #39

            Ale jak niezgodne jak ważność była do wczoraj do 23:59 i nawet minutę po północy Play ma już prawo skasować te środki w całości jeśli nie zrobiłem doładowania 5zł najpóźniej minutę przed skasowaniem. A pakiet 250MB również się przyznał no to na co mam się powołać w reklamacji, na moje widzimisię? Wskaż punkt regulaminu, z którego wyjdzie, że Play nie ma racji i ja tylko Ty. Albo chociaż spróbuj wskazać, zaczynając zdanie od "Wydaje mi się, że punkt… może o tym mówić" (bez obrazy tylko dyskutujemy).

          • Listopad 27th, 2016 at 18:37 | #40

            Teraz nie mam czasu na przeanalizowanie wszystkich powiązanych regulaminów, ale było coś o tym, że się te pakiety łączą – ale nie wiem czyt tutaj, czy w innym miejscu.
            Ja dodam duże ostrzeżenie przed takimi problemami i zaproponuję rozwiązanie niezawodne – starter za 50 PLN… Tutaj oba konta mają od razu rok ważności.

          • Artur
            Listopad 28th, 2016 at 00:56 | #41

            Niestety, w cenniku PInK (w przeciwieństwie do regulaminu cyklicznego pakietu "Rok internetu za darmo" w taryfach głosowych) nie ma mowy o sumowaniu/kumulowaniu niewykorzystanych danych – pisałem o tym kilka dni temu: http://jdtech.pl/2016/10/play-100gb-za-9-pln-nowy…

          • marcin
            Listopad 27th, 2016 at 22:25 | #42

            Zgłaszaj reklamacje – jej pozytywne rozpatrzenie to kwestia trafienia na właściwego konsultanta. Ja reklamowałem 4 numery (startery zasięgowe)- trzy są rozpatrywane, najdłużej 28 dni (zaraz – jeśli przekroczą 30 dniowy okres rozpatrywania postraszę ich uokik-iem), a jeden pozytywnie rozstrzygnięty w 24 h – ta sama treść zgłoszenia w play24!. Poza tym sprawdza sie odczekanie jak najdłużej miedzy załączeniem się pakietu 250MB a uruchomieniem bonusa – na kartach za 9 zł gdzie bonus uruchamiałem po 5-7 dniach wszystko ładnie mi działa od lipca.

          • t_j
            Listopad 27th, 2016 at 19:34 | #43

            Nie jesteś jedyny w kraju. Mi zniknęło 300 giga z konta i nie chcą oddać pomimo że tłumacze obsłudze jak krowie na rowie że to jak zwykle problem plejowego systemu.

          • Norbert
            Listopad 27th, 2016 at 22:19 | #44

            mi również znikło 100gb, ale poprzedniej nocy… ewidentnie zamieniły się miejscami kasowanie z dodaniem…

          • marcin
            Listopad 27th, 2016 at 22:30 | #45

            dlatego ważnym jest odczekanie tych kilku dni miedzy startem 250MB a uruchomieniem bonusa – od dłuższego czasu przypominają o tym m.in. Specjalista i Jakub

          • Norbert
            Listopad 28th, 2016 at 08:10 | #46

            no i mamy winowajcę. pakiet 250mb przyznał się po 33 dniach… co na to Experci?

          • Listopad 28th, 2016 at 08:46 | #47

            Jeżeli to pierwszy – to normalne. Jeżeli drugi lub kolejny – to nie jest normalne.

          • Grzegorz
            Listopad 28th, 2016 at 12:50 | #48

            Jak to normalne? Regulamin PInK – cytaty:
            "(II) 3. Dodatkowy, cykliczny pakiet MB/GB, opisany w Tabelach nr 2 i 3 powyżej, przyznawany jest po 30 dniach od dnia Aktywacji co miesiąc"
            "(II) 5. Każdy z pakietów o których mowa w punkcie 3 powyżej przyznawany jest po raz pierwszy 30 dni od dnia aktywacji. Kolejne pakiety przyznawane
            są co miesiąc poczynając od dnia następującego po pierwszym trzydziestodniowym okresie"
            Pisze jak wół "po 30 dniach od aktywacji". A więc jeśli dostałeś pakiet po 33 dniach i jesteś tego pewny, to masz prawo to reklamować. Podajesz im datę aktywacji oraz datę przyznania pakietu i powołujesz się na powyższe zapisy regulaminu.

          • Grzegorz
            Listopad 28th, 2016 at 12:57 | #49

            A oprócz tego mamy jeszcze punkt 4 (II):
            "[...]Zasady wykorzystania i ważności dodatkowego, cyklicznego pakiet MB/GB są takie same jak w przypadku Premii (opisane w lit. 12 – 15 poniżej) i podlegają sumowaniu ze środkami przyznanymi w ramach Premii."
            Więc jeśli komuś Play wykasował GB z bonusu za rejestrację z powodu opóźnienia w przyznaniu pakietu cyklicznego, to można w uzasadnieniu reklamacji powołać się na ten zapis – środki na koncie MB/GB kumulują się ze wszystkich źródeł: premii z doładowania, bonusu za rejestrację oraz pakietu cyklicznego.

          • Norbert
            Listopad 28th, 2016 at 15:52 | #50

            pierwsza reklamacja nieudana… mam trochę tych kart wiec nie wiem, czy jest sens ich draznic… zobacze jak system zachowa się przy kolejnych btw, czy na tych kartach można wymusić LTE?

          • puchacz
            Listopad 28th, 2016 at 16:29 | #51

            Zmigrowany starter pink9. Wczoraj kończyła się ważność pakietu 100GB. Doładowanie za 5pln zsumowało i wydłużyło ważność pakietu do 4 grudnia. Mimo to po północy pakiet został pomniejszony o 100 BG. Data ważności się nie zmieniła, nadal jest 4 grudnia. Ewidentnie pomimo, że pod *101# oba pakiety się sumowały, to daty ważności musiały być różne, albo operacja została wykonana "ręcznie"

          • Listopad 28th, 2016 at 23:14 | #52

            Ja bym reklamował, że zniknęły dane. Oczywiście o ile to była data ważności pakietów, a nie samego konta.

          • puchacz
            Listopad 29th, 2016 at 00:10 | #53

            Ważność konta to 28-10-2017. Ważność danych 4-12-2016. Dzisiaj zapewne się wydłuży, bo powinien się przyznać pierwszy pakiet 250 MB. Konto zostało doładowane 27-11-2016 właśnie po to, żeby zapełnić lukę między ważnością pakietu 100 GB (27-11-2016 23:59:59), a momentem przyznania pierwszego pakietu 250 MB. Po doładowaniu pakiet danych powiększył się o 6 MB i wyniósł 102658 MB. 28-11-2016 rano było już tylko 258 MB. 102400 MB zniknęło. Reklamacja oczywiście złożona, ale z jakim skutkiem trudno przewidzieć.

          • Listopad 29th, 2016 at 00:42 | #54

            No to jest bardzo dziwna sytuacja, koniecznie daj znać co się wydarzyło.

          • Norbert
            Listopad 29th, 2016 at 01:01 | #55

            Ponawiam pytanie, czy na tych starterach możliwy jest tryb LTE?

          • Specjalista;)
            Listopad 29th, 2016 at 01:10 | #56

            Nikt Ci nie odpowiedział? Te startery działają tylko w LTE i 3G więc możesz w urządzeniu wymusić tryb "tylko LTE" albo np. "tylko 3G".

            A co do meritum ostatnich "rewelacji" o kasowaniu tych 100GB to mogę od siebie dodać około 55 kart na których 100GB skasowano w ostatnich dniach przy czym skasowanie odbyło się na 3 różne sposoby i wygląda to tak jakby Play badał różne możliwości oczywiście kosztem tych 100GB bo raczej po "testach" ich nie zwrócą.

          • Norbert
            Listopad 29th, 2016 at 02:13 | #57

            dzięki. czyli powoli trzeba się godzić z końcem "Promocji".. :-(

          • Norbert
            Listopad 29th, 2016 at 08:26 | #58

            Słuchajcie, a ten nowy starter co ma 50zł ? Internet na kartę 50zł? przecież on też ma 1 konto GB i wbudowany pakiet 2gb co miesiąc…. ? Dodam, że jego również można bez kłopotu "stworzyć" ;-)

          • Listopad 29th, 2016 at 09:58 | #59

            Przy starterach za 50 PLN (stary 12 GB i nowy 24 GB) nie ma problemów (poza ceną), bo konto danych też jest ważne od razu rok.
            Jednak jest inny problem, o którym piszemy wyżej – oni kombinują z tym 100 GB, żeby je jednak odebrać po 30 dniach, a nie zrobili dotychczas osobnego subkonta na te dane, jak w Plusie i Orange.

          • Listopad 29th, 2016 at 09:55 | #60

            Zobaczę co z moimi kartami, ale na razie działały wszystkie.

          • Henry
            Listopad 30th, 2016 at 20:29 | #61

            Niestety wygląda na to, że naprawdę dzieje się coś niedobrego, kombinują jak powoli wyeliminować możliwość przedłużania się bonusu 100GB przez cykliczny pakiet 250MB. Mi ostatnio zjadło bonus, 28.11. przyznał się pakiet 250MB i wszystko było cacy, a 29.11. już było po bonusie, kartę zarejestrowałem i aktywowałem 28.10. a rwk i 100GB włączyłem 29.10. i wszystko się zazębiło a i tak nie przedłużyło, to wygląda na ręczne losowe wyłączanie bonusu, chyba naprawdę to testują, boję się o pozostałe karty, 2 mam je już od 12 września i 9 października, ciekawe czy dalej będą działały, a na jeszcze jednej mam przyznany pakiet 250MB i na razie jeszcze mam bonus 100GB, karta zarejestrowana i aktywowana 30.10., rwk i 100GB włączone 31.10. i jestem w strachu…czy to możliwe, że za krótka była ta przerwa…napisałem reklamację, a oto zaskakująca odpowiedź:
            "Szanowny Panie, dziękuję za przesłane zgłoszenie dotyczące bonusu 100GB na 30 dni. Chiałabym Pana poinfirmować, że bonus, o którym Pan wspomina jest ażny przez 30 dni. Bonus został przyznany 30.10.2016r. Fakt, iż udawało się Panu przedłużać ważność bonusu poprzez włączenie cyklicznego pakietu 250MB wynikał z błędu systemu, za który serdecznie przepraszam. Błąd został naprawiony i dlatego nie można już korzystać z powyższej opcji przedłużania bonusu. "
            Niebywale zaskakująca odpowiedź. Albo udają głupich, albo naprawdę coś jest na rzeczy i kart zarejestrowanych po 20.10. nie da się już w ten sposób przedłużać pakietem 250MB.

          • Grudzień 1st, 2016 at 00:03 | #62

            Generalnie to jest dziura w systemie, ale moje pytanie jest o algorytm rozliczania – nie mogą zdjąć po prostu 100 GB po 30 dniach, tylko tyle, co nie zostało wykorzystane.

          • Henry
            Grudzień 1st, 2016 at 00:52 | #63

            No i niestety stało się, na drugiej karcie aktywowanej 30.10. z włączonym bonusem 31.10. też mi zeżarło 100GB, więc albo zrobiłem za małą przerwę(w co nie wierzę, ponieważ najpierw przyznał się pakiet 250MB, a dopiero następnego dnia tuż po północy zjadało mi bonus, więc warunek do przedłużania się pakietu spełniłem) albo to już jest systemowe wyeliminowanie możliwości przedłużania się bonusu cyklicznym pakietem 250MB. Chyba cała ta zabawa będzie jeszcze działać tylko na kartach aktywowanych z włączonym bonusem przed 20.10. i po to pewnie była ta zmiana regulaminu…Sprawdzę to jeszcze na jednej karcie, zrobię maksymalną 6,7 dniową przerwę i zobaczę czy zaskoczy, ale chyba ta odpowiedź z bok była na rzeczy. Czy nie ma Pan raportów od ludzi którzy zarejestrowali kartę i aktywowali po 20.10.? Czy im ten pakiet cykliczny przedłuża bonus jak dawniej?

          • corek66
            Grudzień 1st, 2016 at 08:50 | #64

            Chyba było by głupotą operatora gdyby teraz zaczął mieszać w tych promocjach, startery PINK sprzedały się świetnie choć mogły zalegać w magazynach , problem chyba polega na tym o czym wspominał Specjalista , że luty ma 28 dni czyli miesiąc księżycowy , a Ty aktywowałeś 30 dnia miesiąca kalendarzowego , kwestia interpretacji prawa ustawień programu :) , u mnie aktywacja 24.10. przebiegła pomyślnie.

          • Grudzień 1st, 2016 at 09:44 | #65

            Opisy sugerują coś innego. Specjalista wie co mówi, czekam na dodatkowe informacje.

          • Henry
            Grudzień 1st, 2016 at 12:05 | #66

            Ale jaki luty, halo…jest przecież mowa o październiku, jak np aktywowałem kartę 30.10., włączyłem 100GB 31.10. i pakiet po 30 dniach mi się włączył, czyli licząc 31 października+29 dni listopada, czyli prawidłowo 30 listopada, a bonus skończył się 30 listopada o północy, dokładnie o tej porze sprawdzałem na koncie co się dzieje. Albo źle to zrobiłem, albo promocja dla użytkowników aktywowanych po 20.10. się skończyła.

          • Specjalista;)
            Grudzień 1st, 2016 at 13:51 | #67

            Słuchaj mogę skomentować Twój koment ale mam jedną uwagę i prośbę o doprecyzowanie.

            Nie piszcie nigdy "o północy tego i tego dnia" czy "po północy tego i tego dnia". Północ jest powiedzmy jedna ale zawsze wspólna dla dwóch dni: mijającego i następującego albo bieżącego i kolejnego i z tego powodu każdy dzień ma dwie Północe. Z południem nie ma tego problemu :)

            To jest ważne aby bardzo precyzyjnie ustalić o którą północ chodzi gdy zgłaszasz problem i liczysz na pomoc (ewentualnie).

            Więc nie używajcie "o północy" i "po północy" a tylko 23:59 i 0:01 i "po 23:59" i "po 0:01".

            Pisania w sumie mniej i ja od razu wiem, że jak napiszesz, że pakiet przepadł "30 listopada po 0:01" albo "29 listopada po 23:59" (te 2 sformułowania dotyczą więc tego samego w zasadzie momentu w czasie) to chodzi Ci o ten konkretny dzień.

            Gdy napiszesz "po północy 30 listopada" to nie wiem o który moment chodzi: czy o północ z 29 na 30 czy z 30 na 1 grudnia.

          • Henry
            Grudzień 1st, 2016 at 18:52 | #68

            Masz rację to teraz napiszę precyzyjnie. Pakiet 250MB przyznał się około godziny 0:45 dnia 30.11. a bonus 100GB został odebrany około 0:15 dnia 1.12. Mam wrażenie, że karty aktywowane po 20.10. nie mają możliwości przedłużania bonusu pakietem 250MB. Dwie karty wcześniej włączone na razie działają bez problemów. O problemach z lutym zdaję sobie sprawę. Zaciekawił mnie Twój wpis o większych problemach z innego powodu na chwilę obecną. Może uchyliłbyś rąbka tajemnicy, albo chociaż naprowadził na problem, żeby się domyślić o co chodzi.

          • Specjalista;)
            Grudzień 1st, 2016 at 13:55 | #69

            A jeśli chodzi o ten luty i 28 dni to ten problem dopiero przed nami – teraz są większe problemy z innego powodu.

          • marcin
            Grudzień 1st, 2016 at 10:19 | #70

            Ja aktywowałem zmigrowany starter zasięgowy – 30.10.2016. Drugą kartę – "zwykłą" z kiosku za 9 zł – 29.10.2016 – i wszystko zadziałało jak trzeba. Pakiet przyszedł nawet na kartę która była nie aktywna na wychodzące i oczekiwała na rozpatrzenie reklamacji (problem 0 dni ważności konta). Na karcie z kiosku zrobiłem rezerwę 5 dni, na starterze nie pamiętam.

          • Norbert
            Grudzień 1st, 2016 at 10:22 | #71

            Mi w nocy kolejny bonus przepadł. Około 0:30 zabrano bonus, chwilę później dodano pakiet 250mb. 2 inne numery (doładowane za 5zł) przedłużyły się… Były to pierwsze przedłużenia, sądzę, że w kolejnym miesiącu nie przedłuży się.

          • Grudzień 1st, 2016 at 10:47 | #72

            Na razie wszystko zgodnie z tym, co napisałem w artykule (poza datami, których do tej pory nie poprawiłem).

          • puchacz
            Grudzień 1st, 2016 at 21:16 | #73

            Dwie reklamacje rozpatrzone negatywnie. Na razie nie mam siły na następną.

          • marcin
            Grudzień 1st, 2016 at 21:23 | #74

            Nie poddawaj się.Ja złożyłem 4 reklamacje i 2 rozpatrzono pozytywnie (po 24h i po 30 dniach!) a na dwie czekam – reklamując nic nie tracisz a zyskać możesz.

          • Grzegorz
            Grudzień 2nd, 2016 at 12:29 | #75

            Jeśli macie problemy z reklamacjami, warto powołać się na odpowiednie zapisy regulaminu PINK. Znakomita większość "konsultantów" w Play (i nie tylko w Play) to studenci po kilku powierzchownych szkoleniach i zazwyczaj sami nie znają szczegółowych warunków ofert (często nie znają regulaminów). Musicie im pokazać, że jesteście w tym doskonale zorientowani i wiecie, jakie prawa wam przysługują.

          • Wojtax
            Grudzień 2nd, 2016 at 14:16 | #76

            Jezeli aktywowali po 50 kart sim przed 20.10, a inni 2 moze 3 karty PInK to teraz nie dziwne, ze przecietni (uczciwi) zjadacze maja takie problemy i traca przez takie nieodpowiedzialne osoby swoje bonusy.
            Ja bede wiedzial 15 w nocy czy mi przedluza, bo aktywowalem tylko JEDEN starter PInK1 darmowy ale jezeli mi nie przyznaja (przedluza) kolejnego, to bede wiedzial do kogo….. i gdzie szukac tych psudo "Specjalistow"

          • Specjalista;)
            Grudzień 2nd, 2016 at 14:54 | #77

            Jeśli z mojego tekstu:
            "mogę od siebie dodać około 55 kart na których 100GB skasowano w ostatnich dniach"
            jesteś w stanie wysnuć więcej faktów poza takim, że mam wiedzę, że z 55 kart skasowano 100GB to gratuluję umysłu.

            I przyznaję, masz rację – to przeze mnie kasują Wam te 100GB. Dostałem nawet maila z Play (prosto z Grecji) zaczynającego się w którymś momencie od słów, cytuję:
            "Przez Ciebie musieliśmy…"

      • Grzegorz
        Listopad 27th, 2016 at 16:16 | #78

        Jeśli podejrzewasz ich o celowe działanie, to ja na Twoim miejscu właśnie chciałbym, by inni wiedzieli, jak zrobić sobie 100GB za prawie darmo. To się nazywa przekora.

    • Listopad 27th, 2016 at 16:04 | #79

      Jest prawie gotowa. Ale muszę mieć 3-4 godziny na dokończenie pracy, a jestem z chorym dzieckiem na ręku. W tym tygodniu postaram się to opublikować.

  6. Listopad 19th, 2016 at 13:00 | #80

    jak obiecalem
    po miesiacy mimo ze 1 pozycja zgasla (100gb / rok) i niby jest do wlaczenia to internet dalej dziala i zostalo jeszcze ponad 90gb -jest ok

  7. Grzegorz
    Listopad 18th, 2016 at 20:48 | #81

    Jakub jakoś się nie spieszy z nowymi poradnikami. Póki co sprawdziłem promocję z kodami Coca Cola. Wszystko działa jak trzeba – 2zł na koncie promocyjnym (przyznawane w niecałą godzinę po rejestracji kodu) przedłuża jego ważność o 30 dni (w moim wypadku do 18.12).

Strony komentarza
1 ... 13 14 15 5399
  1. Brak jeszcze trackbacków
Musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
>