Home > Analiza, Promocje > Play – 100 GB ważne rok za 9 PLN – przewodnik

Play – 100 GB ważne rok za 9 PLN – przewodnik

Logo PlayOperatorzy postanowili zachęcić nas do rejestracji kart prepaid różnymi sposobami. Pierwszy i ciągle najbardziej interesujący wydaje się być Play, który nie tylko dał całkiem fajne pakiety, ale przez nałożenie promocji na dość skomplikowaną siatkę ofert spowodował, że można uzyskane w ten sposób środki i pakiety danych przedłużać. Postanowiłem wyłapać co ciekawsze oferty i opisać, jak z nich skorzystać w praktyce.

Na pierwszy ogień idzie dość prosta sprawa: Kupujemy starter za 9 PLN, rejestrujemy i po uruchomieniu promocji mamy 100 GB ważne rok i to z możliwością dalszego przedłużania, choć dalej już nie za darmo. Przez ten rok nie musimy zupełnie nic robić, tylko korzystać. Prosto i przez wszystkim tanio. To idealne rozwiązanie np. do tabletu, czy do awaryjnego zastosowania.

UWAGA: opisany poniżej sposób może już nie działać, ponieważ PLAY modyfikuje właśnie swoją platformę rozliczeniową tak, żeby pozostały pakiet ze 100GB był odbierany po 30 dniach jego działania. Informacje na temat bieżących ustaleń można znaleźć w komentarzach pod artykułem.

Starter Play Internet na Kartę na rok

Po pierwsze musimy się wyposażyć we właściwe startery. Potrzebny nam jest starter z edycji z końca 2015 roku – trudno się pomylić, bo nie ma odpowiadających poniższym starterów w najnowszej serii taryf InK (Internet na Kartę). Chodzi o promocję Play Internet na Kartę 3 GB na start + 3 GB gratis przez rok – za 9 PLN. Można kupić także starter za 19 PLN (dostajemy 9 GB o 6 GB na rok), ale to kosztuje więcej i poza tymi dodatkowymi w sumie 9 GB nie ma z tego żadnego więcej pożytku. Szukamy starterów w torebkach wyglądających tak:

Zadziałają także startery z poprzedniej edycji (koniec 2014), ale z tym samym regulaminem: 1+3 na rok za 9 i 3+3 za 19 PLN (od razu widać, że są jeszcze mniej opłacalne, niż te powyżej, ale ja akurat trafiłem na taki jak poniżej). Warto dodać, że użytkownicy raportują, że mimo napisu, że 9 PLN daje 1+3 faktycznie w Play24 widać, że na start otrzymujemy 3 GB. Podobnie powinno być z wersją droższą.

Większość punktów dodała do starterów przywieszki z informacją o obowiązkowej rejestracji i wygląda to mniej więcej tak:

Takie startery też są OK.

Można także zakupić droższe startery za 50 PLN na rok – na nich też działa ta promocja. Dostępne są dwie wersje: starsza Play Internet na Kartę na rok 12 GB (po prawej – na górze widok reklamowy, na dole faktycznie co dostawaliśmy od operatora, oficjalnie startery były dostępne tylko online) oraz aktualna edycja dająca w sumie 25 GB (1 Gb na start i po dwa GB miesięcznie):

Startery Play Internet za 50 PLNJeżeli zdobędziemy lub znajdziemy starszy starter, warto dokonać przejścia na nową edycję – zawsze to 12 GB więcej w ciągu roku.

Nie kupujemy natomiast żadnego z tych starterów z najnowszej edycji 2016:

Charakterystyczne punkty: Brak informacji o pakiecie rocznym, jaśniejszy kolor (wnętrze jest białe) oraz żółty pasek z informacją o rejestracji.

Oryginalna oferta była niezbyt atrakcyjna: co prawda co miesiąc dostajemy dodatkowy pakiet, ale i tak musimy płacić za utrzymanie konta: wychodzi niecałe 1 PLN za dzień (najbardziej opłacalne doładowanie to 2×125 PLN, co daje nam 2×150 dni ważności oraz 2×34 GB.

Jednak tutaj wchodzi promocja związana z rejestracją kart Prepaid.

Rejestrujemy kartę

Od czerwca zaczęła się wielka akcja z rejestracją kart w Play. W przypadku Play Internet na Kartę otrzymujemy za to możliwość uruchomienia bonusa: 1 rok ważności konta (głównego) oraz 100 GB transferu (ważne 30 dni).

No to gdzie jest haczyk?

Konto na dane to posiada osobną datę ważności, ale w założeniu taryfy jest ona taka sama lub większa, niż data ważności konta na połączenia wychodzące, dlatego nie jest wyświetlana w systemie Play24. Jednak w przypadku pakietów cyklicznych zawartych w powyższych starterach okazuje się, że wszystkie te dane lądują na jednym koncie, którego termin ważności przedłuża się co miesiąc o 30 dni, a saldo kumuluje się – czyli jest inaczej, niż w przypadku słynnego już pakietu #Freemium w Virgin, gdzie miesięczne bezpłatne pakiety (dane, minuty i SMS) co miesiąc resetują się.

Tu uwaga techniczna

To nie jest dokładnie kumulowanie się pochodzące z założenia taryfy. To raczej efekt uboczny działania systemu billingowego Play. Mianowicie co noc operator uruchamia procedury, które porządkują nasze konta. Dla nas interesujące są dwie takie procedury:

  • sprawdzanie, czy należy nam się przedłużenie/cykliczne naliczenie jakiegoś pakietu i ew. zmiana daty ważności.
  • sprawdzanie, czy wygasła ważność pakietów pakietów.

I teraz ciekawostka: naliczenie pakietów cyklicznych odbywa się między północą a 1 rano każdego dnia. Natomiast kasowanie pakietów, których ważność upłynęła, wykonywane jest między 2-3 rano. Proces można obserwować za pomocą kodów USSD w godzinach nocnych w dniu, w którym przypada rozliczenie kolejnego cyklu. Najpierw koło 1:00 pojawi się kolejny pakiet i przedłuży się ważność konta, a potem po 3 ewentualnie zniknie pakiet, którego ważność skończyła się o północy, jeżeli nie nastąpiło przedłużenie.

Stąd, o ile wszystko jest OK około godziny 1:30 pakiet po dniu, w którym kończyła się ważność danych musi się naliczyć kolejny pakiet cykliczny i to można zweryfikować. Jeżeli przedłużenie nie nastąpiło można prewencyjnie i doraźnie dokonać minimalnego doładowania (za 5 PLN), aby nie stracić 100 GB. Mamy na to od około godz. 1 do 3 rano.

Tak więc aktywacja RWK oraz pakietu 100GB na 30 dni w ramach promocji rejestracyjnej powoduje, że robi się ciekawie. W pierwszym miesiącu korzystania z opisanej tu procedury zobaczymy, że ważność konta danych wynosi właśnie 30 dni.

Jednak startery opisane wyżej mówią o cyklicznym uzupełnianiu konta za pomocą 250 lub 500 MB. Eksperymenty wskazują, że pakiety te sumują się i wzajemnie przedłużają. I faktycznie w Play24 w dziale Pakiety i usługi -> Pakiety -> Internet znajdziemy taki oto wpis:

Warto sprawdzić, czy faktycznie taka pozycja pojawiła się nam w systemie billingowym. Bez niej cała zabawa się nie uda.

Podsumowując: Dzięki RWK nie musimy doładowywać konta, żeby utrzymać jego ważność, a dzięki 100 GB mamy dodatkowe dane do wykorzystania, których ważność będzie podtrzymywana przez pakiet cykliczny – za darmo i bez dodatkowych czynności – przez rok.

Uwaga dotycząca nazewnictwa

Jak widzimy w serwisie Play24, interesująca nas usługa cyklicznego pakietu wbudowanego w taryfę znajduje się tutaj: Pakiety->Internet->Usługa i nazywa się Pakiet 250 MB przez 12 miesięcy – start 30 dni po aktywacji startera. Oglądając inne pozycje widzimy, że niektóre nazywane są pakietem, czasem paczką, czasem usługą mimo, że robią podobną rzecz. Jednak powyższy pakiet jest kompletnie inny od pozostałych pod względem funkcjonalności. Działa on następująco:

  • Pakiet się włącza (staje się zielony) automatycznie w ciągu 24 godzin od aktywacji startera
  • Mija 31 dni.
  • W nocy z 31 na 32 dzień następuje pierwsze dodanie do konta 250/500 MB i zwiększenie ważności konta danych do 30 dni.
  • Mija miesiąc kalendarzowy.
  • W nocy następuje kolejne dodanie danych i wydłużenie ważności.
  • Powyższe dwie operacje powtarzają się w sumie 10 razy.
  • Pakiet znika z konta.

Stąd wyjaśnia się, czemu powinniśmy poczekać 2 dni od momentu aktywacji pakietu cyklicznego do włączenia pakietu RWK i 100 GB za rejestrację.

Procedura

Widzimy, że to działa, więc teraz konkrety. Jak zrobić sobie taką kartę?

  1. Kupujemy prawidłowy starter. Taki, jak na zdjęciu na początku artykułu. Jak nie znajdziemy takiego za 9 PLN, może być ten za 19, jeżeli jesteśmy gotowi wydać więcej. Nie może to być jednak inny starter – ani z aktualnej, najnowszej edycji Play Internet na Kartę, ani w innych podtaryfach PInK i POnK, gdzie konto danych ma osobną datę ważności.
  2. Rejestrujemy kartę (lub ich kilka) w dowolny dozwolony przez operatora sposób.
    • W Salonie Play
    • Kiosku sieci RUCH (tylko przy zakupie)
    • W placówce własnej Poczty Polskiej
  3. Uruchamiamy kartę SIM (wykonujemy choćby jedno połączenie naliczane, np. z Internetem).
  4. Czekamy, aż na naszym koncie aktywuje się pakiet cykliczny (co trwa do 24h). Najłatwiej sprawdzić to w Play24.
    Uwaga: mamy na to tylko kilka dni – w razie problemów trzeba interweniować:
    • PInK 1 PLN – 3 dni
    • PInK 9 PLN – 7 dni (niezależnie od edycji – zarówno 1+3 jak i 3+3 GB)
    • PInK 19 PLN – 14 dni (niezależnie od edycji – zarówno 3+6 jak i 9+6 GB)
  5. Teraz należy odczekać najlepiej dwa dni (minimum to 24 godziny, ale ryzykujemy w tym wypadku utratę pakietu po 30 dniach), aby zrobić sobie margines bezpieczeństwa zazębiania się ważności promocyjnego pakietu danych i pierwszego comiesięcznego doładowania cyklicznym pakietem danych. W przeciwnym wypadku może się zdarzyć, że 100GB się nie przedłuży, bo straci ważność, zanim zadziała kolejny pakiet cykliczny.
  6. Uruchamiamy pakiet Pakiet 100GB i rok ważności konta.
    • Play24: Wybieramy właściwy numer telefonu, Pakiety i Usługi -> Pakiet 100GB i rok ważności konta.
    • USSD: *111*330*1#
    • SMS o treści start.330 pod nr 111

Play24 - Aktywny cykliczny pakiet 250 MB

Play24 - Aktywny cykliczny pakiet 250 MB

 

Status

Stan konta ja sprawdzam za pomocą Play24. Ale można to zrobić jeszcze za pomocą kodu USSD:

  • Ważność i saldo konta głównego i danych: *101#
  • Sama ilość i ważność pozostałych danych: *107# (w dokumentacji taryfy jest błąd i podany jest numer *108#)

Ograniczenia

Nie jest to jednak oferta rozwiązująca wszystkie problemy użytkownika raz na zawsze. Najważniejsze ograniczenia:

  • Korzystamy tutaj z taryfy internetowej PInK (Play Internet na Kartę). Oznacza to, że karta SIM działa tylko w zasięgu sieci macierzystej 3G i LTE Play – nie działa w sieciach partnerów roamingowych. Jeżeli nie jesteśmy zasięgu sieci własnej Play w technologii 3G ani LTE – nie skorzystamy. Nie działa także w zasięgu 2G Play.
  • Jeden użytkownik może skorzystać z promocji rejestracyjnej tylko 310 razy i tylko raz na każdym starterze (2016.10.20 liczba została ograniczona z 10 do 3). Kart możemy zarejestrować ile chcemy, ale aktywacji bonusów związanych z jednym użytkownikiem (identyfikacja zwykle po PESELu) uda się zrobić tylko 10.
  • Promocja rejestracyjna kończy się 1 lutego 2017 roku.
  • Po roku musimy sięgnąć do innych sposobów przedłużania ważności konta, jeżeli będziemy chcieli utrzymać ważność pozostałego pakietu danych – kupując zwykłe doładowania lub korzystając z innych promocji.
  • Promocja działa tylko na tych wskazanych przeze mnie 2 rodzajach starterów.
  • Musimy pilnować aktywacji pakietu cyklicznego przez pakietem promocyjnym 100GB i RWK. Czasem pakiet ten nie aktywuje się lub wcale nie ma go w systemie billingowym – rozwiązaniem jest kontakt z infolinią.
  • Całość może zostać w każdej chwili ukrócona przez Play i wygląda na to, że od listopada 2016 tak się dzieje.

FAQ – najczęściej zadawane pytania

  1. Czy musimy uważać na ustawienia związane z roamingiem?
    Nie, karta działa tylko w zasięgu Play. Nie zaloguje się do żadnej sieci zagranicznej ani partnerów roamingowych Play w Polsce.
  2. Jak wyglądają statery w nowej edycji NPInK? Nie chcę pomylić się przy zakupie.
    Nie ma kart NPInK odpowiadających pakietom 3+3GB lub 9+6GB na rok. Są karty po 9 i 19 złotych, ale oferują odpowiednio jednorazowe pakiety 3 GB i 30 GB. Mają zupełnie inny wygląd (białe) i jaskrawą informację o obowiązku rejestracji. Zdjęcia wszystkich starterów umieściłem w artykule powyżej.
  3. A co z kartą specjalną 12 GB na rok oraz 25 GB na rok w nowej edycji?
    Nie testowałem. Ale ta 12GB powinna działać. Opłacalność jednak jest znacznie niższa. Działa bez problemu ze starterem z nowej edycji, też za 50 PLN.
  4. Czy opisana procedura działa w innych starterach POnK, PInK i NPInK?
    Żadne inne nie zostały potwierdzone. Na pewno nie działa w żadnym POnK ani z podstawowych PInK. NPInK powstał już po wprowadzeniu promocji rejestracyjnej prawdopodobnie w celu załatania opisanej powyżej dziury regulaminowej.
  5. Regulamin zawiera opis startera za 1 PLN. Czy w nim też działa ta „promocja”?
    Działa po wykonaniu dość skomplikowanej procedury, opis będzie poniżej i w osobnym artykule.

Nie ma dokładnie takich starterów? Nic straconego

Przygotowałem i przetestowałem procedurę uruchomienia pakietu cyklicznego dla starterów zasięgowych, które można otrzymać z Play za darmo. Pojawią się w oddzielnym artykule. Pozwala to na uzyskanie powyższego całkiem bezpłatnie, lub (w wersji nieco uproszczonej) za 5 PLN. Ta procedura jest mocno zagmatwana i jeden fałszywy ruch powoduje, że się nie powiedzie, dlatego precyzja opisu jest tutaj bardzo istotna, dlatego prace nad artykułem się przedłużają. Tutaj umieszczę skrót, a pełny opis będzie oddzielnie.

***

Jak dla mnie to najfajniejsza promocja w tej chwili na rynku, aż szkoda, że trwa tylko do 1 lutego 2017 i umożliwia uruchomienie tylko 10 starterów na osobę. Co sądzicie o tej ofercie?

2016.08.16: Dodanie informacji o zgodnych starterach z edycji 2014 oraz FAQ. Poprawienie składni niektórych zdań tak, aby były bardziej jednoznaczne.
2016.08.17: Modyfikacja wyjaśnienia i zrzut pakietu cyklicznego z Play24
2016.08.19: Kolejne uściślenia – dziękuję za komentarze od specjalistów zajmujących się Play
2016.09.01: Informacja o działaniu edycji 2014 – 3 GB zamiast 1 GB wg opisu na start, przykłady zdjęć starterów niewłaściwych oraz przywieszki.
2016.09.06: Link do sklepu Play ze starterami 9+6 GB.
2016.09.07: Zrzut z Play24 z widokiem pakietu cyklicznego 250 MB
2016.09.27: Dopisana informacja o dobowym odstępie między aktywacją a uruchomieniem pakietu 100GB i informacja o tym, że działa ją także karty 50 PLN na rok z nowej i starej edycji, zdjęcie tych starterów oraz usunięcie startera za 50 PLN z nowej edycji z obrazka odradzającego.
2016.10.21: Zmiany w regulaminie rejestracji. Ograniczenie z 10 do 3 aktywacji.
2016.11.05: Wyjaśnienia, uzupełnienia i dodatkowe informacje na podstawie uwag Specjalisty.
2012.12.04: Informacja o możliwym zakończeniu „promocji”.

Regulaminy źródłowe: Cennik PInK 2015, Regulamin rejestracji PInK, Nowy regulamin promocji od 2016.10.20

Data pierwszej publikacji 2016.08.15
Kategorie:Analiza, Promocje
  1. juhyrfe
    Styczeń 19th, 2017 at 19:44 | #1

    A nowego art o starterach zasiegowych jak nie było tak nie ma.

    • marcin
      Styczeń 20th, 2017 at 10:09 | #2

      No wiesz, wobec raportów że wg. nowego regulaminu nie da się w zasadzie przedłożyć bonusa, i tego że Play utrudnił, a nawet zablokował możliwość migracji (chociaż mi się to udało na jednej z kart jeszcze 19.12.16 – ale oczywiście był problem 0 dni ważności konta, konieczność reklamacji i żądania "ręcznego" uruchomienia bonusa ) trochę nie było sensu o tym pisać artykułu.
      A procedura przejścia ze startera zasięgowego do PInK9 i odpalenia bonusa za pomocą doładowania, reklamacji, czy "na żywioł", była jasno opisana w postach.
      W sumie jeszcze można próbować – pewnie się uda ale na 30 dni.

    • Styczeń 21st, 2017 at 10:01 | #3

      Nie potrzeba go teraz opisywać, bo procedura już nie działa.

      • jhygtrf
        Styczeń 21st, 2017 at 11:47 | #4

        czyli , tak jak wielu twierdziło od początku …. :) – artykułu nie było i nie będzie :-D

        • marcin
          Styczeń 21st, 2017 at 14:55 | #5

          Po promocji jest już pozamiatane – kto się załapał przed 20.10.16 ten ma. Rejestracje późniejsze dają bonus tylko 30 dni ( z wyłączeniem wyjątków od reguły) i tyle.

          Jednak jeśli masz darmowy starter "Play online na kartę 4 G lte 1 zł" (albo ten z nowszej dystrybucji) to możesz go odpalić i będziesz miał net przez 30 dni zupełnie za darmo. Na kombinacje z przejściem do PInK9 jest już za mało czasu, zważywszy na długi proces reklamacyjny i zbliżający się koniec promocji bonus za rejestrację.

        • Styczeń 21st, 2017 at 18:25 | #6

          Powiedz mi, po co mam teraz opracować 20-25 zrzutów ekranu i około 2000 słów tekstu, jeżeli procedura nie działa? To jest dzień roboty.

  2. cieńki
    Styczeń 16th, 2017 at 23:06 | #7

    Witam.Play daje za rejestrację karty sim 10GB internetu na 30 dni.Czy po włożeniu takiej karty sim do modemu uda się wykorzystać ten pakiet na komputerze stacjonarnym.

    • Grzegorz
      Styczeń 16th, 2017 at 23:27 | #8

      Jak najbardziej. Jeśli masz jakiś z Playa, to po podłączeniu uruchomi ci się taki mały program Play Online. W opcjach wystarczy pozostawić wszystko domyślnie (APN: internet) i ustawić automatyczny wybór sieci.

      • cieńki
        Styczeń 16th, 2017 at 23:46 | #9

        Mam sierra wireless aircard watcher

        • Styczeń 17th, 2017 at 08:48 | #10

          Jeżeli to modem Sierra/NetGear, to w aplikacji powyższej albo masz gotowy profil dla Play, albo musisz ręcznie dodać nowy profil połączenia o nazwie dowolnej, a w polu APN (Punkt dostępu) podajesz "internet".

      • Styczeń 17th, 2017 at 08:46 | #11

        Za bardzo uprościłeś – obsługa modemu zależy od modelu modemu. Niektóre się po prostu podłącza, a inne trzeba sterować aplikacjami, a inne, będące routerami, a błędnie nazywane często modemami, łączymy się przez WiFi.

    • Styczeń 17th, 2017 at 08:42 | #12

      Bez żadnego problemu.

  3. mirek
    Styczeń 15th, 2017 at 22:06 | #13

    Czy do tych 3-ech nr-ów z nowego regulaminu liczą sie wczesniej uruchomione promocje przed nowym regulaminem z 20go pażdziernika?

    • Styczeń 16th, 2017 at 00:58 | #14

      Regulaminowo nie. Ale i tak trzeba kontaktować się z BOK, żeby cokolwiek załatwić.

      • maxim
        Styczeń 17th, 2017 at 10:12 | #15

        niestety u mnie nie pomogły kontakty z BOK uruchomiłem 2 numery wg starego regulaminu.
        trzeci numer(pierwszy) juz wg nowego i OK. 4 czwarty(drugi) numer nie przyznali bonusa.

        • marcin
          Styczeń 17th, 2017 at 11:19 | #16

          Miałem podobna sytuację – 3 karty zarejestrowane i bonus odpalony przed 20.10.16 i 2 karty i bonus odpalony po 20.10.16. Chciałem odpalić na 3 karcie wg. nowego regulaminu i nie mogłem. Napisałem zgłoszenie powołując się na forumplay gdzie informują że "Od 20.10 jest nowy limit trzech numerów". https://forumplay.pl/showthread.php/40808-Nowy-re…
          Włączyli mi bonus ręcznie w ciągu 24h.
          Zauważyłem to co pisze Jakub – od pewnego czasu, bardzo wiele czynności (pakiety/usługi) które powinny działać automatycznie (przez play24 albo ussd) trzeba zgłaszać i wnosić o ich udostępnienie lub odpalenie "ręczne".

          • Styczeń 17th, 2017 at 11:22 | #17

            Właśnie z powodu "nadużyć" (wg mniemania operatora) zrobili coś takiego. Uzasadnienia technicznego nie ma.

          • Jan
            Styczeń 21st, 2017 at 01:06 | #18

            Skierowałem sprawę do UKE, ponieważ nie mogłem dodać ani drugiego, ani trzeciego numeru, choć wszystkie trzy rejestrowałem w salonie play (celowo piszę z małej litery, wiadomo dlaczego…). Korespondencja z BOK była na żenującym poziomie, m.in. pan odpisał, że nie może się zająć sprawą, ponieważ "nie kontaktuję się z numeru, którego sprawa dotyczy". Kompletna paranoja, jak mam się skontaktować z karty, której nie mogę dodać do swojego konta i uruchomić? Zastanawiam się tylko, czy on był taki głupi, czy celowo takiego udawał, żeby mnie zniechęcić? Na pewno nigdy więcej z play. Czekam na odp. na moją reklamację. Zażądałem w ramach zadośćuczynienia te obiecane 100 GB przez rok na każdej z trzech zarejestrowanych kart, bez żadnych warunków.
            Oni zaczęli celowo kombinować, żeby nas zdenerwować i zniechęcić. Wiedzą, że wielu machnie ręką, przeklnie i zapomni

  4. Z Orangu
    Styczeń 13th, 2017 at 11:25 | #19

    Witam, utracjuszy Play zapraszam na conajmniej 2 mies., do zasięgu Orange w komentarzach z tego linka: http://jdtech.pl/2016/10/play-100gb-za-9-pln-nowy…

  5. Styczeń 7th, 2017 at 17:51 | #20

    witam wszystkich i naszego guru
    chcialem powiadomic ze na jednej z 2 kart zniknely gb bylo ponad 100 i praktycznie nieuzywana i dzisiaj sprawdzam i zostalo 2700mb czy jest szansa ze w nastepnym miesiacy sie doladuje?????
    na tej co jest w uzyciu i wszystko jest ok jest ponad 80gb juz ponad 2 msc
    na karcie w pakietach odpalone wszystkie uslugi ktore byc powinny tak samo jak na tej karcie co dziala idealnie
    ta byla aktywowana po tej dzialajacej 3 tyg dokladnej daty nie pamietam ale juz chyba ponad 2 msc

    • Styczeń 7th, 2017 at 18:06 | #21

      i chcialem zapytac czy jak po kilku tyg nie wskoczy z powrotem bonus czy mozna to jakos reklamowac czy nie ma zadnych podstaw i dac se spokoj?????

      • Tomek
        Styczeń 7th, 2017 at 23:35 | #22

        Niestety wszystko dotąd na to wskazuje i spostrzeżenia potwierdzają, że dla kart zarejestrowanych oraz aktywowanych już w okresie obowiązywania nowego regulaminu promocji rejestracyjnej (od 20 października 2016) bonus 100 GB za rejestrację zostaje wykasowany z konta po miesiącu od jego aktywowania :-/
        Nie ma też za bardzo jak podejść Playa za to, bo w końcu oni od początku bonus ten przyznawali oficjalnie tylko na miesiąc.
        Natomiast ta karta, na której pakiet danych wciąż jest dostępny i przedłuża się, zapewne została aktywowana jeszcze przed zmianą regulaminu i na niej wszystko będzie dalej działać i przedłużać się OK, no chyba że Play i dla takich kart w końcu coś wymyśli, ale trzymajmy kciuki z tamtych kart nic już na mnie zabierze i pozwoli wykorzystać z nich pakiet aż do końca :-)

        • marcin
          Styczeń 9th, 2017 at 09:48 | #23

          Dokładnie tak samo jest w taryfach głosowych. Kto zarejestrował kartę i odpalił bonusa na podstawie pierwszego regulaminu straci to co pozostało z bonusa po 30 dniach.
          Ale, zastanawiam się co w sytuacji osób, które zarejestrowały kartę wg. starego regulaminu, a bonus odpaliły teraz… Na kartach internetowych tego nie sprawdzę, ale mam jedną kartę, z taryf głosowych, którą rejestrowałem w sierpniu i teraz ją aktywuje i odpalę bonus – za miesiąc zobaczę czy uda mi się coś przedłużyć (np. metoda” 10za5”).
          Na forumplay jest w tym temacie gorąca dyskusja – starym rejestracjom przedłuża (podobnie jak w taryfach internetowych), a nowym ucina bez względu na zastosowana metodę przedłużenia (nakrętki, Facebook etc.) https://forumplay.pl/showthread.php/42277-Zabrane…

          • marcin
            Styczeń 9th, 2017 at 09:50 | #24

            w drugim zdanie wkradł sie błąd – oczywiscie chodzi o drugi regulamin z 20.10.2016

          • Gaijin
            Styczeń 12th, 2017 at 08:29 | #25

            Niestety, wszystkie karty aktywowane od chwili nowego regulaminu nie przedłużają bonusa. Rejestrowałem w połowie roku i chcialem mieć net na cały rok, ale nie wyjdzie. Przedłużanie doładowaniem też nie pomaga.

          • Styczeń 12th, 2017 at 09:06 | #26

            A ja dodam, że w przypadku jednej z moich kart: taryfy PInK50 wszystko działa normalnie.
            Niestety nie wszystko wiadomo jak to działa teraz.

          • marcin
            Styczeń 12th, 2017 at 11:09 | #27

            A rejestrowałeś tą kartę, i aktywowałeś bonus, wg. nowego regulaminu czyli po 20.10.206?
            U mnie działają tylko karty (Pink9) rejestrowane przed 20.10.2016 dwie później rejestrowane już padły – lada dzień zapewne padnie trzecia :(

          • Styczeń 12th, 2017 at 12:31 | #28

            Zbiorę wszystkie informacje do kupy, bo wygląda na to, że chodzi o datę uruchomienia BONUSU w kwestii jego przedłużania. Data rejestracji dotyczy tylko liczby starterów, na jakiej możemy odpalić bonus.

          • marcin
            Styczeń 12th, 2017 at 12:38 | #29

            Moje, nadal działające 3 karty rejestrowałem i uruchomiłem bonus przed 20.10.2016.

          • rymi
            Styczeń 17th, 2017 at 09:26 | #30

            czyli dwóch moich starterów 3GB+3GB za 9zł nie ma sensu aktywować, aby mieć net do stycznia 2018? Cztery startery kupiłem w sierpniu i wszystkie wtedy zarejestrowałem, ale dwa nie aktywowałem [nie włożyłem ich do modemu i nie nawiązałem połączenia] – chciałem je aktywować teraz, aby mieć net do stycznia 2018 [oczywiście te dwa startery aktywowane w sierpniu cały czas działają i dają mi net {z tym, że ja strasznie mało z tego korzystam i wciąż mam po 103/104GB do wykorzystania]

          • Styczeń 17th, 2017 at 09:59 | #31

            Niestety prawie na pewno się to nie uda.

          • rymi
            Styczeń 17th, 2017 at 10:32 | #32

            dzięki – zostawię je w takim razie na lepsze czasy (może do czegoś się jeszcze przydadzą ;-D )

        • Styczeń 11th, 2017 at 03:42 | #33

          dzieki za info

    • Styczeń 10th, 2017 at 00:03 | #34

      a czy dobrze mysle??????? mam jeszcze 3 karty nie aktywowane z tej serii prawidlowej za 9zl
      czy jak teraz zarejestruje te karty to chociaz to po kolei co msc moge aktywowac pakiet zeby chociaz przez miesiac dzialalo???? i do kiedy bede mial czas wykorzystac ta promocje chociaz te 100gb /msc??????

      • marcin
        Styczeń 10th, 2017 at 12:33 | #35

        Jeśli masz 3 karty nie rejestrowane jeszcze – i nie rejestrowałeś żadnej karty po 20.10.2016 i nie odpaliłeś na takiej karcie bonusa – to możesz te 3 karty zarejestrować i odpalić na nich bonusy. 3 bonusy to aktualny limit.
        Bonus aktywować musisz do 1.02.2016 i będzie on do wykorzystania przez 30 dni.
        Pakiet cykliczny na tych kartach które posiadasz (Pink9) będzie ci się dodawał i sumował co 30 dni, do stycznia 2018 – w rezultacie, po zsumowaniu będziesz miał 3GB danych.

        • Styczeń 11th, 2017 at 03:40 | #36

          a czy dobrze mysle??????? mam jeszcze 3 karty nie aktywowane z tej serii prawidlowej za 9zl
          dziieki za info
          tak mniej wiecej myslalem w sumie to do uzytku domowego to praktycznie 0 wartosc po 250mb /msc no trudno prawie 40zl wyrzucone w bloto dobrze ze ta jedna chociaz dziala
          ale na tej zarejestrowanej za pozno po 10 list to mam jeszcze 2700 mb wiec jednak jak co msc doloza po 250 to bedzie wiecej niz 3 gb????? wiec jakby za 1 msc bylo 3gb to na kilka dni by spoko starczylo
          moze cos im sie w systemie pomieszalo
          zobaczymy co bedzie dalej i jak bedzie na nowych kartach

        • Styczeń 11th, 2017 at 04:12 | #37

          sory przeciez 3gb jest na start i widocznie to zostaje na kolejne msc jesli sie nie wykorzysta wiec nic nie dodali

          • marcin
            Styczeń 11th, 2017 at 10:07 | #38

            Teoretycznie, jeśli odpalisz bonusa na karcie 3GB + 3GB za 9 zł, której wcześniej nie używałeś (nie zużyłeś ani jednego MB), to po 30 dniach – gdy ważność bonusa wygaśnie, i Play odbierze Ci to czego z bonusa nie wykorzystałeś – powinno pozostać na koncie te 3GB „startowe” ( „MB/GB po doładowaniu” plus 9 zł przeliczone na MB), a potem, przez kolejne 12 cykli (każdy po 250MB)nazbierać się powinno kolejne 3GB.
            To mówi teoria. Ale ja empirycznie doświadczyłem że np. na jednej karcie, w momencie startu bonusa miałem 788MB a po 30 dniach (gdy resztka bonusa wygasła) Play zostawił mi 489MB, przy czym po drodze dostałem pakiet 250MB… – teoretycznie powinno mi zostać około 1GB, a praktycznie zostało połowa. No dobra to mała strata. Ale tu drugi przykład.
            Otóż, mój znajomy, w momencie uruchomienia bonusu, miał około 5GB na koncie (PINK19 9GB + 6GB) – minęło 30 dni i bonus zniknął, a konto wyzerowało się – „MB/GB po doładowaniu” to 0 MB, a konto złotówkowe zostało nienaruszone (19zł). Teoretycznie powinny pozostać nie tylko” złotówki”, ale i 5 GB na koncie „MB/GB po doładowaniu” – bo przecież nie tylko konto ma ważne jeszcze 11 miesięcy, ale i co miesiąc konto „MB/GB po doładowaniu” będzie dostawało kolejne pakiety 500MB (w sumie 6GB), które w taryfie Pink16 sumują się i przedłużają.
            Reklamacja złożona 20 grudnia – do dziś się Play nad nią głowi.

      • Styczeń 10th, 2017 at 14:07 | #39

        Ostatni dzień możliwości odpalenia bonusu to 31 stycznia. Więc nie jest aż tak fajnie.

  6. pieterel
    Styczeń 1st, 2017 at 21:38 | #41

    Może komuś przyda się do reklamacji informacja, że na stronie http://promocje.play.pl/rejestracja-internet/ nadal wisi regulamin sprzed zmiany, czyli z 10 numerami z bonusem.

  7. marcin
    Grudzień 21st, 2016 at 11:54 | #42

    Mam pytanie. Mój znajomy w momencie uruchomienia bonusu miał około 5GB na koncie – „MB/GB po doładowaniu”. Minęło 30 dni i bonus zniknął, a konto wyzerowało się – „MB/GB po doładowaniu” to 0 MB (konto złotówkowe zostało nienaruszone). Czy to normalne? Czy nie Play nie powinien zabrać tylko tych GB, które zostały niewykorzystane ze 100GB bonusa? Czyli, czy na koncie kolegi nie powinny pozostać nie tylko” złotówki”, ale i „MB/GB po doładowaniu” – bo przecież konto ma ważne jeszcze 11 miesięcy?

    • marcin
      Grudzień 21st, 2016 at 12:08 | #43

      Chodzi o PInK9. Co prawda rejestrowany wg. nowego regulaminu, ale kolega nie zrobił żadnego bufora tylko tego samego dnia odpalił kartę i pobrał bonus, wiec trudno stwierdzić z jakiego powodu bonus przepadł.

    • Grudzień 21st, 2016 at 15:47 | #44

      Dzwonić na infolinię i pytać. Od tego jest. Pewnie algorytm źle coś policzył.

      • marcin
        Grudzień 21st, 2016 at 21:24 | #45

        Napisaliśmy zgłoszenie – dam znać co z tego wyjdzie.

        • marcin
          Styczeń 17th, 2017 at 11:29 | #46

          Po 27 dniach (!) Play uznał zgłoszenie i zwrócił zabrane GB… dostały ważność 30 dni – mimo że konto na wychodzące jest ważne jeszcze 10 miesięcy. Czyli jednak liczniki („MB/GB po doładowaniu” i ważność konta) są odrębne i mają dwie rożne daty ważności.

          • hngbf
            Styczeń 17th, 2017 at 11:41 | #47

            Niech poprosi o odsetki! W postaci pieniędzy na koncie, albo GB !

          • hgfff
            Styczeń 17th, 2017 at 11:43 | #48

            zA wogóle to wydawało się ze play jest fajniejszą siecią od innych przez te wszystkie niuanse …a wyszło na to, że są nieudolni :]

          • olaf
            Styczeń 17th, 2017 at 13:28 | #49

            To ciekawe, a jakich argumentów użyliście?
            Ja podobnie tego samego dnia odpaliłem kartę (2.7 GB) i pobrałem bonus (100 GB) i po 30 dniach wszystko przepadło (chodzi oczywiście o te startowe 2.7 GB). I zgłoszenie i kontakt telefoniczny dały ten sam rezultat, czyli że ważność konta nie wpływa na ważność "MB/GB po doładowaniu", a te startowe GB miały ważność 7 dni więc prawidłowo zostały skasowane.

          • nkk
            Styczeń 17th, 2017 at 14:51 | #50

            jak 7 dni? przeciez przez promocje jestt rok

          • marcin
            Styczeń 17th, 2017 at 16:03 | #51

            i ja tez tak uważam. Rozwinąłem ta myśl poniżej

          • marcin
            Styczeń 17th, 2017 at 16:02 | #52

            Szczerze powiem że ja sam nie rozumiem logiki Play – tzn. rozumiem to balansowanie na krawędzi i patrzenie co z tego wyjdzie.
            Kolega ma PInK 19 PLN : odpalił bonus tego samego dnia (ew. nastepnego) co kartę, a więc po jego wygaśnięciu (po 30 dniach) powinien mieć te 5GB jeszcze przez około 14 dni, a konto ważne jeszcze 11 miesięcy. Tak się wydaje jeśli rzeczywiście istnieją dwa liczniki – „MB/GB po doładowaniu” i ważność konta – dwie rożne daty ważności.
            Ale, Play dał w promocji „Bonus za rejestrację” roczną ważność konta, a w „CENNIKU OFERTY PLAY INTERNET NA KARTĘ CENNIK USŁUG TELEKOM UNIKACYJNYCH P4 SP. Z O.O”, punkt II „Zasady rozliczania usług w ofercie Play internet na kartę” napisał, w podpunkcie 15, że: „Premia może być wykorzystana przez Okres ważności połączeń internetowych zależny od kwoty Doładowania zgodnie z Tabelą nr 5 powyżej. Po przekroczeniu Okresu ważności połączeń internetowych Użytkownik traci Premię”. ( http://www.play.pl/resources/pdf/2015/Cennik-Ofer… ),
            Czyli jest niespójność, bo opierając się na tym zapisie „MB/GB po doładowaniu” w ogóle nie powinny przepaść – powinny być ważne do końca okresu ważności połączeń internetowych .

            Ja powołałem się na ten zapis (Cennik oferty PinK…) i Play wyszedł naprzeciw mojemu zgłoszeniu „końskim targiem” – przywrócił te 5 GB danych, niby na 30 dni, ale one się przedłużą kolejnym pakietem 500MB – czyli faktycznie będą dostępne rok. Teoretycznie powinni dać te dane na 14 dni, ale dając na 30 dni zabezpieczyli zazębienie dane z konta/pakiet… No i niby wyszło na moje, ale też wyszło na ich :)

            Osobiście uważam że narzucenie terminu ważności kontu „MB/GB po doładowaniu” jest niezgodne z regulaminem taryfy rozpatrywanym w powiazaniu z regulaminem Bonusa za rejestrację. Ale wobec rozwiązania mojego zgłoszenia, które zastosował Play, nie bardzo jest sens dalej się kłócić (czy tak czy siak dane były by ważne rok) – no ew. można napisać do UOKIK

            Dodam że nie doładowali konta żadną kwotą tylko „ręcznie” wpisali dane – no i trwało to 27 dni.

            Jeszcze raz powtórzę, w tej sytuacji kluczowym jest – moim zdaniem – powołanie się na fakt, że kasując wszystkie środki z konta („ MB/GB po doładowaniu”) wraz z upływem 30 dniowego terminu ważności premiowych 100GB – także te które były na koncie w chwili aktywowania promocji – operator narusza prawa klienta, które ten posiada ze względu na korzystanie z taryfy „Play Internet na Kartę 19 zł”, w powiązaniu z ww. p. II pp. 7.2 Regulaminu „BONUS ZA REJESTRACJĘ NUMERU W PLAY”.

Strony komentarza
1 ... 15 16 17 5399
  1. Brak jeszcze trackbacków
Musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
>