Play – 100 GB ważne rok za 9 PLN – przewodnik
Operatorzy postanowili zachęcić nas do rejestracji kart prepaid różnymi sposobami. Pierwszy i ciągle najbardziej interesujący wydaje się być Play, który nie tylko dał całkiem fajne pakiety, ale przez nałożenie promocji na dość skomplikowaną siatkę ofert spowodował, że można uzyskane w ten sposób środki i pakiety danych przedłużać. Postanowiłem wyłapać co ciekawsze oferty i opisać, jak z nich skorzystać w praktyce.
Na pierwszy ogień idzie dość prosta sprawa: Kupujemy starter za 9 PLN, rejestrujemy i po uruchomieniu promocji mamy 100 GB ważne rok i to z możliwością dalszego przedłużania, choć dalej już nie za darmo. Przez ten rok nie musimy zupełnie nic robić, tylko korzystać. Prosto i przez wszystkim tanio. To idealne rozwiązanie np. do tabletu, czy do awaryjnego zastosowania.
UWAGA: opisany poniżej sposób może już nie działać, ponieważ PLAY modyfikuje właśnie swoją platformę rozliczeniową tak, żeby pozostały pakiet ze 100GB był odbierany po 30 dniach jego działania. Informacje na temat bieżących ustaleń można znaleźć w komentarzach pod artykułem.
Starter Play Internet na Kartę na rok
Po pierwsze musimy się wyposażyć we właściwe startery. Potrzebny nam jest starter z edycji z końca 2015 roku – trudno się pomylić, bo nie ma odpowiadających poniższym starterów w najnowszej serii taryf InK (Internet na Kartę). Chodzi o promocję Play Internet na Kartę 3 GB na start + 3 GB gratis przez rok – za 9 PLN. Można kupić także starter za 19 PLN (dostajemy 9 GB o 6 GB na rok), ale to kosztuje więcej i poza tymi dodatkowymi w sumie 9 GB nie ma z tego żadnego więcej pożytku. Szukamy starterów w torebkach wyglądających tak:
Zadziałają także startery z poprzedniej edycji (koniec 2014), ale z tym samym regulaminem: 1+3 na rok za 9 i 3+3 za 19 PLN (od razu widać, że są jeszcze mniej opłacalne, niż te powyżej, ale ja akurat trafiłem na taki jak poniżej). Warto dodać, że użytkownicy raportują, że mimo napisu, że 9 PLN daje 1+3 faktycznie w Play24 widać, że na start otrzymujemy 3 GB. Podobnie powinno być z wersją droższą.
Większość punktów dodała do starterów przywieszki z informacją o obowiązkowej rejestracji i wygląda to mniej więcej tak:
Można także zakupić droższe startery za 50 PLN na rok – na nich też działa ta promocja. Dostępne są dwie wersje: starsza Play Internet na Kartę na rok 12 GB (po prawej – na górze widok reklamowy, na dole faktycznie co dostawaliśmy od operatora, oficjalnie startery były dostępne tylko online) oraz aktualna edycja dająca w sumie 25 GB (1 Gb na start i po dwa GB miesięcznie):
Jeżeli zdobędziemy lub znajdziemy starszy starter, warto dokonać przejścia na nową edycję – zawsze to 12 GB więcej w ciągu roku.
Nie kupujemy natomiast żadnego z tych starterów z najnowszej edycji 2016:
Charakterystyczne punkty: Brak informacji o pakiecie rocznym, jaśniejszy kolor (wnętrze jest białe) oraz żółty pasek z informacją o rejestracji.
Oryginalna oferta była niezbyt atrakcyjna: co prawda co miesiąc dostajemy dodatkowy pakiet, ale i tak musimy płacić za utrzymanie konta: wychodzi niecałe 1 PLN za dzień (najbardziej opłacalne doładowanie to 2×125 PLN, co daje nam 2×150 dni ważności oraz 2×34 GB.
Jednak tutaj wchodzi promocja związana z rejestracją kart Prepaid.
Rejestrujemy kartę
Od czerwca zaczęła się wielka akcja z rejestracją kart w Play. W przypadku Play Internet na Kartę otrzymujemy za to możliwość uruchomienia bonusa: 1 rok ważności konta (głównego) oraz 100 GB transferu (ważne 30 dni).
No to gdzie jest haczyk?
Konto na dane to posiada osobną datę ważności, ale w założeniu taryfy jest ona taka sama lub większa, niż data ważności konta na połączenia wychodzące, dlatego nie jest wyświetlana w systemie Play24. Jednak w przypadku pakietów cyklicznych zawartych w powyższych starterach okazuje się, że wszystkie te dane lądują na jednym koncie, którego termin ważności przedłuża się co miesiąc o 30 dni, a saldo kumuluje się – czyli jest inaczej, niż w przypadku słynnego już pakietu #Freemium w Virgin, gdzie miesięczne bezpłatne pakiety (dane, minuty i SMS) co miesiąc resetują się.
Tu uwaga techniczna
To nie jest dokładnie kumulowanie się pochodzące z założenia taryfy. To raczej efekt uboczny działania systemu billingowego Play. Mianowicie co noc operator uruchamia procedury, które porządkują nasze konta. Dla nas interesujące są dwie takie procedury:
- sprawdzanie, czy należy nam się przedłużenie/cykliczne naliczenie jakiegoś pakietu i ew. zmiana daty ważności.
- sprawdzanie, czy wygasła ważność pakietów pakietów.
I teraz ciekawostka: naliczenie pakietów cyklicznych odbywa się między północą a 1 rano każdego dnia. Natomiast kasowanie pakietów, których ważność upłynęła, wykonywane jest między 2-3 rano. Proces można obserwować za pomocą kodów USSD w godzinach nocnych w dniu, w którym przypada rozliczenie kolejnego cyklu. Najpierw koło 1:00 pojawi się kolejny pakiet i przedłuży się ważność konta, a potem po 3 ewentualnie zniknie pakiet, którego ważność skończyła się o północy, jeżeli nie nastąpiło przedłużenie.
Stąd, o ile wszystko jest OK około godziny 1:30 pakiet po dniu, w którym kończyła się ważność danych musi się naliczyć kolejny pakiet cykliczny i to można zweryfikować. Jeżeli przedłużenie nie nastąpiło można prewencyjnie i doraźnie dokonać minimalnego doładowania (za 5 PLN), aby nie stracić 100 GB. Mamy na to od około godz. 1 do 3 rano.
Tak więc aktywacja RWK oraz pakietu 100GB na 30 dni w ramach promocji rejestracyjnej powoduje, że robi się ciekawie. W pierwszym miesiącu korzystania z opisanej tu procedury zobaczymy, że ważność konta danych wynosi właśnie 30 dni.
Jednak startery opisane wyżej mówią o cyklicznym uzupełnianiu konta za pomocą 250 lub 500 MB. Eksperymenty wskazują, że pakiety te sumują się i wzajemnie przedłużają. I faktycznie w Play24 w dziale Pakiety i usługi -> Pakiety -> Internet znajdziemy taki oto wpis:
Warto sprawdzić, czy faktycznie taka pozycja pojawiła się nam w systemie billingowym. Bez niej cała zabawa się nie uda.
Podsumowując: Dzięki RWK nie musimy doładowywać konta, żeby utrzymać jego ważność, a dzięki 100 GB mamy dodatkowe dane do wykorzystania, których ważność będzie podtrzymywana przez pakiet cykliczny – za darmo i bez dodatkowych czynności – przez rok.
Uwaga dotycząca nazewnictwa
Jak widzimy w serwisie Play24, interesująca nas usługa cyklicznego pakietu wbudowanego w taryfę znajduje się tutaj: Pakiety->Internet->Usługa i nazywa się Pakiet 250 MB przez 12 miesięcy – start 30 dni po aktywacji startera. Oglądając inne pozycje widzimy, że niektóre nazywane są pakietem, czasem paczką, czasem usługą mimo, że robią podobną rzecz. Jednak powyższy pakiet jest kompletnie inny od pozostałych pod względem funkcjonalności. Działa on następująco:
- Pakiet się włącza (staje się zielony) automatycznie w ciągu 24 godzin od aktywacji startera
- Mija 31 dni.
- W nocy z 31 na 32 dzień następuje pierwsze dodanie do konta 250/500 MB i zwiększenie ważności konta danych do 30 dni.
- Mija miesiąc kalendarzowy.
- W nocy następuje kolejne dodanie danych i wydłużenie ważności.
- Powyższe dwie operacje powtarzają się w sumie 10 razy.
- Pakiet znika z konta.
Stąd wyjaśnia się, czemu powinniśmy poczekać 2 dni od momentu aktywacji pakietu cyklicznego do włączenia pakietu RWK i 100 GB za rejestrację.
Procedura
Widzimy, że to działa, więc teraz konkrety. Jak zrobić sobie taką kartę?
- Kupujemy prawidłowy starter. Taki, jak na zdjęciu na początku artykułu. Jak nie znajdziemy takiego za 9 PLN, może być ten za 19, jeżeli jesteśmy gotowi wydać więcej. Nie może to być jednak inny starter – ani z aktualnej, najnowszej edycji Play Internet na Kartę, ani w innych podtaryfach PInK i POnK, gdzie konto danych ma osobną datę ważności.
- Rejestrujemy kartę (lub ich kilka) w dowolny dozwolony przez operatora sposób.
- W Salonie Play
- Kiosku sieci RUCH (tylko przy zakupie)
- W placówce własnej Poczty Polskiej
- Uruchamiamy kartę SIM (wykonujemy choćby jedno połączenie naliczane, np. z Internetem).
- Czekamy, aż na naszym koncie aktywuje się pakiet cykliczny (co trwa do 24h). Najłatwiej sprawdzić to w Play24.
Uwaga: mamy na to tylko kilka dni – w razie problemów trzeba interweniować:- PInK 1 PLN – 3 dni
- PInK 9 PLN – 7 dni (niezależnie od edycji – zarówno 1+3 jak i 3+3 GB)
- PInK 19 PLN – 14 dni (niezależnie od edycji – zarówno 3+6 jak i 9+6 GB)
- Teraz należy odczekać najlepiej dwa dni (minimum to 24 godziny, ale ryzykujemy w tym wypadku utratę pakietu po 30 dniach), aby zrobić sobie margines bezpieczeństwa zazębiania się ważności promocyjnego pakietu danych i pierwszego comiesięcznego doładowania cyklicznym pakietem danych. W przeciwnym wypadku może się zdarzyć, że 100GB się nie przedłuży, bo straci ważność, zanim zadziała kolejny pakiet cykliczny.
- Uruchamiamy pakiet Pakiet 100GB i rok ważności konta.
- Play24: Wybieramy właściwy numer telefonu, Pakiety i Usługi -> Pakiet 100GB i rok ważności konta.
- USSD: *111*330*1#
- SMS o treści start.330 pod nr 111
Status
Stan konta ja sprawdzam za pomocą Play24. Ale można to zrobić jeszcze za pomocą kodu USSD:
- Ważność i saldo konta głównego i danych: *101#
- Sama ilość i ważność pozostałych danych: *107# (w dokumentacji taryfy jest błąd i podany jest numer *108#)
Ograniczenia
Nie jest to jednak oferta rozwiązująca wszystkie problemy użytkownika raz na zawsze. Najważniejsze ograniczenia:
- Korzystamy tutaj z taryfy internetowej PInK (Play Internet na Kartę). Oznacza to, że karta SIM działa tylko w zasięgu sieci macierzystej 3G i LTE Play – nie działa w sieciach partnerów roamingowych. Jeżeli nie jesteśmy zasięgu sieci własnej Play w technologii 3G ani LTE – nie skorzystamy. Nie działa także w zasięgu 2G Play.
- Jeden użytkownik może skorzystać z promocji rejestracyjnej tylko 3
10razy i tylko raz na każdym starterze (2016.10.20 liczba została ograniczona z 10 do 3). Kart możemy zarejestrować ile chcemy, ale aktywacji bonusów związanych z jednym użytkownikiem (identyfikacja zwykle po PESELu) uda się zrobić tylko 10. - Promocja rejestracyjna kończy się 1 lutego 2017 roku.
- Po roku musimy sięgnąć do innych sposobów przedłużania ważności konta, jeżeli będziemy chcieli utrzymać ważność pozostałego pakietu danych – kupując zwykłe doładowania lub korzystając z innych promocji.
- Promocja działa tylko na tych wskazanych przeze mnie 2 rodzajach starterów.
- Musimy pilnować aktywacji pakietu cyklicznego przez pakietem promocyjnym 100GB i RWK. Czasem pakiet ten nie aktywuje się lub wcale nie ma go w systemie billingowym – rozwiązaniem jest kontakt z infolinią.
- Całość może zostać w każdej chwili ukrócona przez Play i wygląda na to, że od listopada 2016 tak się dzieje.
FAQ – najczęściej zadawane pytania
- Czy musimy uważać na ustawienia związane z roamingiem?
Nie, karta działa tylko w zasięgu Play. Nie zaloguje się do żadnej sieci zagranicznej ani partnerów roamingowych Play w Polsce. - Jak wyglądają statery w nowej edycji NPInK? Nie chcę pomylić się przy zakupie.
Nie ma kart NPInK odpowiadających pakietom 3+3GB lub 9+6GB na rok. Są karty po 9 i 19 złotych, ale oferują odpowiednio jednorazowe pakiety 3 GB i 30 GB. Mają zupełnie inny wygląd (białe) i jaskrawą informację o obowiązku rejestracji. Zdjęcia wszystkich starterów umieściłem w artykule powyżej. - A co z kartą specjalną 12 GB na rok oraz 25 GB na rok w nowej edycji?
Nie testowałem. Ale ta 12GB powinna działać. Opłacalność jednak jest znacznie niższa. Działa bez problemu ze starterem z nowej edycji, też za 50 PLN. - Czy opisana procedura działa w innych starterach POnK, PInK i NPInK?
Żadne inne nie zostały potwierdzone. Na pewno nie działa w żadnym POnK ani z podstawowych PInK. NPInK powstał już po wprowadzeniu promocji rejestracyjnej prawdopodobnie w celu załatania opisanej powyżej dziury regulaminowej. - Regulamin zawiera opis startera za 1 PLN. Czy w nim też działa ta „promocja”?
Działa po wykonaniu dość skomplikowanej procedury, opis będzie poniżej i w osobnym artykule.
Nie ma dokładnie takich starterów? Nic straconego
Przygotowałem i przetestowałem procedurę uruchomienia pakietu cyklicznego dla starterów zasięgowych, które można otrzymać z Play za darmo. Pojawią się w oddzielnym artykule. Pozwala to na uzyskanie powyższego całkiem bezpłatnie, lub (w wersji nieco uproszczonej) za 5 PLN. Ta procedura jest mocno zagmatwana i jeden fałszywy ruch powoduje, że się nie powiedzie, dlatego precyzja opisu jest tutaj bardzo istotna, dlatego prace nad artykułem się przedłużają. Tutaj umieszczę skrót, a pełny opis będzie oddzielnie.
***
Jak dla mnie to najfajniejsza promocja w tej chwili na rynku, aż szkoda, że trwa tylko do 1 lutego 2017 i umożliwia uruchomienie tylko 10 starterów na osobę. Co sądzicie o tej ofercie?
2016.08.16: Dodanie informacji o zgodnych starterach z edycji 2014 oraz FAQ. Poprawienie składni niektórych zdań tak, aby były bardziej jednoznaczne.
2016.08.17: Modyfikacja wyjaśnienia i zrzut pakietu cyklicznego z Play24
2016.08.19: Kolejne uściślenia – dziękuję za komentarze od specjalistów zajmujących się Play
2016.09.01: Informacja o działaniu edycji 2014 – 3 GB zamiast 1 GB wg opisu na start, przykłady zdjęć starterów niewłaściwych oraz przywieszki.
2016.09.06: Link do sklepu Play ze starterami 9+6 GB.
2016.09.07: Zrzut z Play24 z widokiem pakietu cyklicznego 250 MB
2016.09.27: Dopisana informacja o dobowym odstępie między aktywacją a uruchomieniem pakietu 100GB i informacja o tym, że działa ją także karty 50 PLN na rok z nowej i starej edycji, zdjęcie tych starterów oraz usunięcie startera za 50 PLN z nowej edycji z obrazka odradzającego.
2016.10.21: Zmiany w regulaminie rejestracji. Ograniczenie z 10 do 3 aktywacji.
2016.11.05: Wyjaśnienia, uzupełnienia i dodatkowe informacje na podstawie uwag Specjalisty.
2012.12.04: Informacja o możliwym zakończeniu „promocji”.
Regulaminy źródłowe: Cennik PInK 2015, Regulamin rejestracji PInK, Nowy regulamin promocji od 2016.10.20
Jak kioski i sklepiki aktywują startery ? Dostali jakiś sprzęt ? Czy te same maszynki co doładowania drukują ?
Gdzie w Play24 widaç na kogo zarejestrowana jest karta SIM ?
RUCHu jeszcze nie testowałem. Poczta Polska ma komputery z Windows i dodali im aplikację do aktywacji na platformie przeglądarkowej. Ale po aktywacji minęło już 3h i Plusowa karta nie działa.
"W kioskach i salonikach RUCH na terenie całego kraju zarejestrujesz kartę SIM.
Od dnia 25 lipca br., czyli daty wprowadzenia obowiązkowej rejestracji kart SIM, system rejestracyjny został uruchomiony we wszystkich kioskach i salonikach RUCH na terenie całego kraju. Oznacza to, że teraz można w nich nie tylko kupić kartę SIM, ale od razu ją zarejestrować. Można również zarejestrować funkcjonującą już kartę telefoniczną. Wystarczy przyjść do najbliższego kiosku lub saloniku RUCH i okazać dowód osobisty sprzedawcy. Proces rejestracji odbywa się on-line, a dane osobowe nie są zapisywane na kasach RUCH – są od razu wysyłane na serwer operatora komórkowego. Tym samym podmiotem zarządzającym danymi osobowymi kart pre-paid jest operator komórkowy. Już dzisiaj w punktach RUCH zarejestrujesz karty Orange, Nju Mobile, Virgin Mobile, Play, RedBull Mobile, Fakt Mobile, T-mobile, Heyah oraz tuBiedronka, Plus." http://ruch.com.pl/uslugi/kioskach-salonikach-ruc…
Z powyższego by wynikał, że wykorzystują kasy "dane osobowe nie są zapisywane na kasach RUCH"
Ciekawe jakie dane wprowadzają (imię+nazwisko+pesel) czy coś więcej
"Plus zapewnia o bezpieczeństwie procesu rejestracji numerów klientów w sieci Ruch, jako że dane użytkowników trafiają bezpośrednio na serwery operatora, z zachowaniem regulacji prawnych dotyczących ochrony danych osobowych."
Więc tak jakby mieli wspólną aplikację. Chyba wszytko kręci się wokół kas-maszynek (doładowania)
ps. a na poczcie, robią wydruk z rejestracji, jakie dane Tobie pobrali
Tyle, że Plus rezerwuje sobie 7 dni na uruchomienie startera zarejestrowanego tą drogą. Sprawdzę i RUCH – dla jaj, Poczta Polska – właśnie tak to trwa.
Ja rejestrowałem na poczcie, wydruku nie dostałem.
Po rejestracji w kiosku (Play), po 10 minutach byłem w domu i starter działał prawidłowo.
Uwielbiam rejestrację Plusa – drugi dzień i nie działa dalej.
"Gdzie w Play24 widaç na kogo zarejestrowana jest karta SIM ? "
1. Zarządzaj swoimi usługami w Play PRZEJDŹ
2. Lewy górny róg pod:
Mój numer
111 222 333
masz:
Moje numery
a pod nim:
Moje dane
i jak tu klikniesz to masz:
…………………
Dane numeru 111 222 333
Taryfa
Promocja
PUK
a poniżej:
Dane niezarejestrowane
lub
Dane zarejestrowane
no i tutaj wtedy dane: Imię, Nazwisko, PESEL a ponieważ łamią ustawę to jeszcze pojawia się Nr Do. Osob.
Dzięki Jakubie ! Ostatni starter z kiosku kupiłem. Działa. Ma. 100 GB do routera mobilnego.
Ja też korzystam Dzięki za potwierdzenie.
Mam pytanie może głupie ale ważne, czy można zrobić duplikat tej karty na starterze voice, tzn żeby net był w roamingu krajowym?.
Tylko proszę o uzasadnienie odpowiedzi.
Zdefiniuj "duplikat". Jeżeli karta ci zdechnie, to możesz zamówić jej zamiennik (trzeba chyba zapłacić). Dostaniesz (co naturalne) coś, co działa… tak samo jak oryginał. Czyli nadal PInK i nadal bez roamingu.
Jakby można było dostać kartę PInK bez ograniczenia roamingu to byłaby to niezła dziura. Ale na szczęście system Play nie jest aż tak zrąbany.
To co proponujesz to jakieś połączenie migracji na taryfę głosową (zabronione w Play) z zamówieniem duplikatu karty. Niewykonalne bez utraty środków z karty.
Jeśli nie działa w 3G i lte to w czym i jaka jest szybkość łącza?
nie czytamy dokładnie. Chodzi o to, że działa tylko w Play, w roamingu nie działa.
A w 2G(EDGE/GPRS) działa?
Nie, nie działa.
Dokładnie.
w sumie możnaby przeredagować treść trochę, bo w czsach kiedy wszyscy czytają co drugie zdanie jest trochę mylące.
OK, dzięki za wyjaśnienie. A czy ze starszymi starterami też to działa?
Jakim dokładnie?
Po to są komentarze i zbierze się więcej, to poprawię.
Poza zasięgiem macierzystym 3G i LTE operatora Play – nie działa wcale i prędkość wynosi zero
Starter za 9zł kupiony – w małym osiedlowym sklepiku.
Będę testował.
Ja na razie nie mogłem więc poprosiłem kuzyna coby dzisiaj skro świt polatał po salonach.
No i się trochę nalatał, w saloonach w centrum już tylko nówki żółtym paskiem, stare znalazł dopiero na peryferiach miasta, ale się udało
W kioskach i na stacjach leżą. Czasem nawet latami.
o stacjach benzynowych nie pomyślałem…
Ja szukam w Pepco, Żabka, Stokrotka.
Kupię ten starter i wykonam połączenie aktywacyjne i potem zarejestruję kartę. I czy jak aktywuję pakiet 1 lutego 2017 to będę musiał doładować konto i mieć je nadal aktywne aby móc wykorzystać te 100 GB? Czy na zablokowanym też działa?
Teraz chyba już za późno na aktywacje bo już po 25 lipca, więc wg obecnego prawa, nowe startery trzeba najpierw zarejestrować, no chyba że kupisz już aktywny – używany.
Nie wykonasz połączenia aktywacyjnego bez rejestracji od 25 lipca tego roku. NAJPIERW rejestracja.
Jeżeli aktywujesz starter dziś i nie aktywujesz promocji, starter zdechnie po 14 dniach.
Jak aktywujesz 100GB, to masz jednocześnie 100 GB i 365 dni aktywności. Ale na martwym starterze tego nie uruchomisz Musi być zarejestrowany i aktywny JEDNOCZEŚNIE, żeby móc skorzystać z promocji.
No i to jest dobra oferta! Dzięki za info
Dlatego ją opisałem po jej sprawdzeniu.
Czy tak? http://i.imgur.com/PzFRpjP.png
Jeśli moje przypuszczenia się potwierdzą to może istnieć jeszcze ciekawy sposób
Ale masz go wyłączony, więc teraz nie działa.
1.
"Potrzebny nam jest starter z edycji z końca 2015 roku. (…) Kupujemy prawidłowy starter. (…) Nie może to być jednak inny starter – ani z aktualnej, najnowszej edycji Play Internet na Kartę"
Dobra, mamy fotę wąłściwego ale jak się nie pomylić, czym się rózni tez "z aktualnej, najnowszej edycji Play Internet na Kartę" ? Czymś istonym, co od razu wpada w oko czy jakimś szczególikiem ?
2.
"Ponieważ jest tylko jedna, globalna data ważności, to uruchomienie promocji z rejestracją ….powoduje, że ważność także tych 100 GB z promocji zostaje ustawiona na cały rok od razu."
Czyli nie musimy doładowywać co miesiąc, tak jak to było ostatnio w promocji 10/10/30 w Play ? (w innym miejscu wspomniałeś o jakiś kapslach za Fantę itp ?
Wychodzi, że za 9 czy 19 zł mamy 100 GB na rok ?
ps. OK jest "Po roku musimy sięgnąć do innych sposobów przedłużania ważności konta"
Ad.1. Zestawenie kart starych i nowych, widać czym się różnią, nowe to z oferty lipcowej 2016: https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/fs.siteor.com/…
Ad.2. hmm, "jedna globalna data" ale czy (nie zmieniając nic w Play 24) nie mogą mieć u siebie "ręcznej wajchy", takiej możliwości że po miesiącu niewykorzystane GB danych, po prostu znikną ? Technicznie chyba możliwe ?
https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/fs.siteor.com/…
Słusznie pokazane, potwierdzam w 100%
1. Dodam zdjęcia aktualnych pakietów startowych dla pewności. Są one jeszcze trudno dostępne, ale już się pojawiają.
2. Nie mogą, bo musieliby zmienić regulamin taryfy. "Integracja" wynika z treści regulaminu, a nie widzimisię programistów systemu billingowego (a więc pośrednio i Play24).
3. Na pewno nie migrują sami z siebie na nowsze taryfy.
Właśnie potwierdziłem, że nie ma sensu dodawać zdjęć, bo nie ma odpowiedników w NPInK tych taryf z rocznym bonusem 3+3 i 9+6GB.
Od razu widac roznice miedzy tymi nowymi i starymi starterami…… http://www.play.pl/oferta/play-internet/internet-…
Jak nie działa 3g i lte, to co zostaje? 2G ?
"Nie ma zasięgu Play 3G ani LTE – nie skorzystamy." = Jka nie ma zasięgu Play 3G ani LTE w naszej okolicy to nie skorzystamy bo w 2G nie działa".
PInK i POnK nigdy nie działały w 2G z tego co wiem.
Dobre! Pytanieco zrobić, żeby nie przełączyło się na inną sieć? Ręcznie wymusić w ustawieniach?
Nie przełączy bo w ofertach internetowych nie ma roamingu
Nie trzeba nic robić. Po prostu żaden roaming nie zadziała.
No chyba jedank nie, tylko w Play a nie tak jak był w 10/10/30
"Oznacza to, że karta SIM działa tylko w zasięgu sieci macierzystej Play – nie działa w sieciach partnerów roamingowych."
Bardzo dobre pytanie, również zastanawiam się, od kiedy zaczyna się naliczanie czasu i jeśli dopiero po aktywacji (pierwszym nawiązaniu połączenia), to jaki jest czas ważności takiego zarejestrowanego startera i tego bonusowego pakietu danych (czy nie przepadną, jesli zostaną aktywowane np. kiedyś tam w przyszłym roku). Niezależnie od tej wątpliwości jest to świetna oferta, tylko ciekawe czy cięzko będzie trafić na te startery w sprzedaży (po tym artykule Jakuba zapewne zostaną wkrótce powykupywane )
Jakbyś się nie starał, karta nie ruszy w żadnej innej sieci. Po prostu odmówi zalogowania – zarówno w kraju, jak i za granicą. Specyfika oferty Play Internet na Kartę (i POnK też). To jest zakodowane już na poziomie karty SIM, dlatego nie ma możliwości przechodzenia bezpośredniego między taryfami głosowymi za internetowymi w Play.
Nie trzeba nic robić, nawet zabraniać roamingu.
Sztuczka jest już znana od jakiegoś czasu, ja tylko uściśliłem. Nie spodziewam się masowego wykupu, ja nie jestem aż tak dalekozasięgowy – to jednak dość niszowy blog.
Wracając do meritum: Rejestracja jest oddzielona od aktywacji pakietu. To znaczy, że
- Możemy zarejestrować 100 kart.
- Na dowolnie wybranych 10 możemy aktywować bonus za rejestrację
- 365 dni jest liczone od chwili akceptacji aktywacji przez operatora (do 24h od chwili zamówienia pakietu)
- Ostatni dzień na aktywację pakietu rejestracyjnego to właśnie 1 lutego 2017.
Nie. Uogólniłeś. Tylko w tych dwóch PInKach, które podałem na początku artykułu, które są w odmianie z rocznym bonusem co miesiąc. W zwykłym PInK i POnK to nie działa, bo tam są daty ważności osobne.
RWK na starterach za 50 (nowym i starym) nie testowałem i nie wiem do końca jak to działa. Mam stary, który zmigrowałem do nowego i muszę przetestować. Ale różnica w cenie jest dramatyczna – 9 vs 50 PLN i to już nie jest aż tak pozytywnie zaskakujące cenowo.
Ale interesujące, można/trzeba sprawdzić.
Nie musisz się wstrzymywać – odpalisz promo kiedy chcesz, a rejestrujesz nawet dzisiaj.
Tylko jak zarejestruję dzisiaj to starter nie dotrzyma z ważnością do tego stycznia?
Przecież rejstracja to jedno (działa od razu i kodem USSD to sprawdzisz) a aktywacja takiej karty możesz dokonać do 1.02.2017 a faktycznie do 31.01.2017 g.23:59 ale patrząc jak długo trwa aktywacja u mnie i u innych, to lepiej z dzień a nawet dwa wcześniej
Rejestracja nie powoduje aktywacji.
Czekaj 24 godziny, potem sprawdż, czy masz aktywną promocję 250mb, jeśli nie to wyślij zgłoszenie przez play24, jeśli tak to włącz promocję 100gb, a jeśli się nie włączy, to wyślij zgłoszenie przez play24.
Ruszył mój drugi starter ! Promocja 250 MB uaktywniła się. Wysłałem smsa na 111 i przyjął zgłoszenie na promocję 100 GB i RWK.
Mam nadzieję, że któryś starter będzie miał te 100 GB przez rok.
Szkoda że straciłem 9 zł . Jakby tak oba działały !
Czy przyszło jakieś info SMSem o aktywacji promocji 250MB czy trzeba okresowo sprawdzać na P24 ?
oo, a ja ciągle czekam, zaraz będe do nich pisać , wrrrrr..
Tak, po prostu włączasz ten pakiet na rok i już.
Tak.
Tak powinno być, ale nie mam dostępu do tej oferty, więc nie jestem w stanie tego sprawdzić.
Ciekawe, teraz na jednej z kart mam: "Play na Kartę Rok Ważności Konta" a jednocześnie mogę za 0 zł zmienić na:
……………………..
1.Play na Kartę
2.Play na Kartę Lubię to!
3.FORMUŁA MINI MAX na Kartę
4.Formuła Play na Kartę
……………………….
Czyli mogę zmienić na każdą w której mógłbym uruchomić usługę ROK INTERNETU ZA DARMO (RIZD).
Na karcie mam 0,36 zł, nie chciałbym doładowywać tylko najtańszym kosztem przejść na RIZD
Który z powyższych powinienem wybrać 1,2,3 czy 4 ?
Czy przy migracji na powyższe traci się dotychczasowe złotówki ?
Karta nie jest jeszcze zarejestrowana, więc chyba najlepszy sposób postępowania jest taki:
A. Zmieniam taryfę np. na: 1."Play na Kartę"
B. Pojawia się możliwość włączenia promocji RIZD kodem: *111*782*1# lub poprzez PLAY24 więc ją włączam.
C Dla pewności odczekuję 1 dzień i rejestruję kartę oraz od razu uruchamiam bonus za rejestrację: 10GB internetu + RWK
D. Traktuję te 10GB jako rezerwowe, więc po 30 dniach ( i tak przez 12 m-cy) dostanę bonusowe 1GB internetu, które wydłuży mi ważność 10 GB internetu na 12 m-cy a faktycznie: 10+1, 11+1, 12+1…21+1 ???
Nie muszę też doładowywać bo z promo za rejestrację mam RWK ??
Jest tak jak napisał Grzegorz. Poprzez Play24 możesz zarejestrować kartę na numer który masz już zarejestrowany. Najpierw wysyła kod SMS na numer już zarejestrowany, wprowadzasz ten kod, potem podajesz numer który chcesz zarejestrować, następnie kolejny kod SMS który przyjdzie na numer który chcesz zarejestrować lub klikasz poniżej, że chcesz poprzez PUK i podajesz PUK.
Z moich dotychczasowych obserwacji wynika, że na samym początku trochę to szwankowało, teraz działa ale nie chce działać dla RBM, ciągle komunikat o problemach w komunikacji z serwerem. RBM musiałem rejestrować telefonicznie.
I to też prawda. Operatorzy utrzymują np. mnóstwo wiekowych taryf – zwłaszcza głosowych – które zmuszają ich do utrzymywania kosztownej infrastruktury i obsługi, a mimo to nie wypowiadają umów swoim opornym klientom (tym którzy nie są skłonni przyjąć często ciekawych ofert zastępczych). Konkurencja jest zabójcza. Ale myślę że obecna oferta Play zostanie zmodyfikowana, bo jest/będzie znacznym obciążeniem (technicznym i ekonomicznym) dla sieci – startów z którymi można kombinować jest wciąż dużo na rynku, a możliwość zarejestrowania 10 promocyjnych kart jest kosząca…
Oj, raczej taka sytuacja nie jest możliwa, bo numer telefonu jest w HLR powiązany z ICCID karty SIM – zanim przypisze się ten sam numer telefonu (MSISDN) do nowego ICCID stary trzeba unieważnić – i na 100% taki stary starter nie zadziała, a system nie pozwoliłby na rejestrację numeru.
Chętnie to poskładam, ale muszę to przetestować najpierw sam – dlatego u mnie pojawiają się poradniki z opóźnieniem, ale staram się zebrać informacje i sprawdzić je.
ech…."Promocję można aktywować tylko raz do 30 kwietnia"
Zaraz, o jakiej ofercie RIZD mówisz? Tej, która była dostępna do końca kwietnia 2016? Czy jakiejś innej?
"Promocję można aktywować tylko raz do 30 kwietnia" – 2016 roku czyli już po ptakach. Ale kto włączył ten ma
Ps. przy zmianach taryf kasy nie tracisz ale skraca się ważność konta do 7 lub 14 dni zależy od taryfy.
Właśnie.
Do Sierra i Specjalista : jesteście może na forum jdtech ? I jakie macie loginy – jeżeli tak.
Działa LTE-A, sprawdzone. Pytanie oczywiście, czy na wszystkich sztukach kart.
Specjalista niestety nie, a przydałby się
No tak, to możliwe – ale tamta oferta nie ma związku z opisywaną procedurą tutaj.
użyj kodu *101# wtedy się okaże co i jak.
1. Na PInKa ch i POnKach nie kojarzę, żeby były pakiety danych do kupienia z salda konta.
2. Nie wiem, czy można ponownie uruchomić pakiet na rok na starterze – w InK jest taka możliwość, tutaj po prostu nie wiem, nie widziałem na oczy startera ze zużytym pakietem na rok.
3. Włączenie pakietu za rejestrację nie skraca konta – najwyżej je wydłuża. Ale data ważności konta danych jest niezależna od konta głównego.
Za skomplikowane pytanie wychodzące poza zakres moich eksperymentów i możliwości przetestowania bez posiadania odpowiednio "zużytego" startera rocznego – po prostu nie wiem. Brzmi logicznie – pakiet roczny po zmianie taryfy powinien być naliczany od zera. Ale czy tak jest? Co trzeba zrobić, żeby się włączył? Nie mam gotowego rozwiązania, trzeba gadać z infolinią.
Oficjalnie salony już nie sprzedają tych starterów mimo, że są na wystawkach. Ale jak pogadać czasem spod lady dadzą.
Najwięcej przydatnych starterów jest na Orlenie, spokojnie można kupić 3+3, albo RB z puszką
Namierzyłem sklep za starterem takim jak na zdjęciu lewym górnym, lecz z doczepioną tekturową zawieszką na klipsie plastikowym o obowiązku rejestracji numeru. Czy jest to starter właściwy?
A znasz takie przysłowie "… chytry dwa razy traci…" ?
Ja znalazłem w Warszawie w samym centrum w jakimś stoisku z gazetami (nie RUCH, niezależny) – wziąłem kilka, zostawiłem jeszcze ze 2 z tego co było widać.
No z tym dowodem do bym nie przesadzał, aż tak źle nie jest. Ale faktycznie handlować można bez ograniczeń.
O którym starterze 1+3 mówisz? tym starym z 2014 roku też za 9 PLN, który jest na zdjęciu w artykule?
Nie mylmy salonów z punktami partnerskimi. Teraz jest moda na nieuprawnione nazywanie różnych klitek salonami (nawet zakładów fryzjerskich gdzie pracuje na samozatrudnieniu jedna osoba), barów restauracjami ("… zapraszamy do …") i tak dalej. Wystarczy wziąć z większości "salonów" z telefonami paragon lub ulotkę z pieczątką firmową i już widać że jest to tylko sklep partnerski, czyli podmiot jedynie oferujący usługi firmowe jakiegoś operatora, pomimo że jest powszechnie nazywany salonem i tego też słowa używają jego pracownicy.
Moim zdaniem w pozostałych sklepach (typu "mydło i powidło") sprzedaż starterów jest wygaszana – tylko do końca tych co na stanie, gdyż z jakichś niezrozumiałych dla mnie powodów "obawiają się" sprzedawać zestawów bez możliwości rejestracji na miejscu.
RBM z puszką faktycznie ciągle się zdarzają na orlenach. Uwaga: napój może być już przedatowany, ale ciągle dobry, jak ktoś lubi
No to jest w artykule Tak, to ten z pierwszej edycji i tak, działa.
ten napój to i tak gówno, lepiej dwie kawy wypić niż ten słodzik z odrobiną tauryny jak wszystkie one.
Pewnie by mogl ale czego on ma to robic i narazac sie na koszty, jak do konca roku i jeden miesiac darmowego neta mamy pod dostatkiem, roznych opow nie masz Boga w sercu….
Mieć to mam, ale kończą się mi możliwości rejestracyjne. Potrzebuję jakiegoś "jelenia" na rejestrację, a żadnego wolnego nie mam.
A tego to nie wiedziałem i nie wiem, czy jest całkiem zgodne z regulaminem.
Zarówno salon, jak i punkt mają praktycznie takie same uprawnienia, co do obsługi klienta, ale jakość obsługi może być inna.
Specjalnie zerknąłem jaki status w serwisie internetowym ma mój najbliższy sklep partnerski z ofertą PLAY – okazuje się że jest to też rzekomo salon. Dla porównania Orange też już nazywa sklepy swoich parterów salonami, choć kiedyś w serwisie internetowym partnerzy i prawdziwe salony własne były oznaczane inaczej. W sklepach partnerskich normalne jest podpisywanie umów i modyfikacja różnych usług. Sprawdź na paragonie czy oprócz słów "Salon Play Emplk" (które mogą być naciągane) są dane operatora PLAY-a, czyli "P4 Sp. z o.o., ul. Taśmowa 7, 02-677 Warszawa, NIP 951-21-20-077" – jeśli nie, nie będzie to salon firmowy.
Większy problem jest taki, że swój starter 50 PLN na rok niestety już uruchomiłem i skonwertowałem na najnowszą taryfę 50 PLN na rok.
Faktycznie, dziś po aktywowaniu zauważyłem że starter 1+3 za 9 zł dał na starcie ok. 3 GB danych do wykorzystania (taki stan pakietu danych pokazuje się w play24) – może jest to jakiś błąd w działaniu systemu Play, ablo może Play celowo "zaokrąglił w górę" te starsze startery, aby tak jak nowsze (sprzedawane za tą samą cenę) oferowały tyle sam na starcie.
Mówi się "słupa"
A wogóle, to już nie pamiętam czy jest, ale może by sięp rzydała uwaga w artykule, że jak się play ogarnie z systemem komputerowym, to się skończy :/
W sieci Orange kilka razy w punkcie partnerskim (naśladującym salon) odesłano mnie na infolinię lub do prawdziwego salonu własnego, z tłumaczeniem że partner nie posiada odpowiednio wysokich uprawnień i niektóre zgłoszenia może rozwiązać tylko serwis własny Orange.
Zarówno w Orange jak i w PLAY w moich najbliższych sklepach partnerskich niby będących salonami sprzedawcy mylą bity z bajtami a jak mówią "giga" Internetu to już sami nie wiedzą czego "giga".
Jest to salon własny. Ciekawe więc dlaczego nie robią tam doładowań.
zarejestrowałem 3 startery PUKiem i zaznaczyłem opcję, że mają się pojawić w PLAY24 – niestety nie pojawiły się w PLAY24. Jeden starter i tak używam więc go po aktywacji w telefonie dodałem do PLAY24 SMSem, ale 2 startery nadal nie są widoczne. Jak sprawdzić czy są one zarejestrowane [nie chcę ich aktywować do stycznia ;-D, aby mieć 100GB do stycznia 2018 ]
Dopiszę tę informacje do artykułu. Ciekawe, czy ze starterem starym za 19 jest tak samo.
Słup to ktoś, kto nie wie lub nie interesuje go, za kasę/wódę/piwo zrobi cokolwiek. Ja szukam jelenia kogoś znajomego, kto ma zaufanie do mnie, ale nie planuje korzystać z tej usługi.
W nazewnictwie na stronie chodzi o to, żeby nie wyróżniać w żaden sposób poszczególnych współpracujących firm.
No właśnie nie chodzi mi o dawcę tego typu, bo przecież mam testować promocję za rejestrację – a tu jest limit 10 na PESEL – pewnie wykorzystany będzie w całości.
Dzwoń na infolinię, idź do salonu – i tam mogą sprawdzić.
Jest w artykule wspomniany. Być może chodzi o zasięgowy, ale dla nas nieprzydatny, bo nie ma cyklicznego pakietu (i nie znamy 100% potwierdzonej metody jego aktywacji).
MB w strefie taniego internetu to zabytkowe konto dotyczące transferu do wykorzystania tylko w zasięgu macierzystym Play. Teraz chyba nie jest już używane, ale kiedyś było to tańsze znacznie.
Bonus jest taki mały właśnie dlatego, że trafia na konto normalne danych, czyli dostępne u wszystkich operatorów – i dlatego w PInK, POnK i InK jest tego aż 100 GB – bo to ich własna sieć i nie płacą za to ekstra.
Ja takich testów nie będę robił, bo dla mnie to jakoś mało etyczne.
Co do RWK – tak, w styczniu też odpalę sobie kilka takich kart.
1. Tak, działa w całej sieci.
2. Nijak się nie ma do DIL – to niezależna usługa, ale pakiet danych musisz mieć, żeby działał DIL – możesz go wziąć właśnie z tej oferty. Ale DIL oznacza, że nie ma RWK i odwrotnie.
3. Przełączy się bez problemu, ale DIL nie działa wtedy – choćby dlatego, że roaming krajowy nie obejmuje LTE – tylko 2G i 3G.
4. No ty tak używasz RBM5 – ale faktycznie od początku to były taryfy głosowe, a DIL był tylo ekstra dodatkiem i nadal oficjalnie tak jest.
Oczywiście, że lepszy wtedy będzie PInK, ale my mówimy o 100GB ważnych rok czyli jakieś 5-20GB miesięcznie za 9/19/max50zł a nie o ofercie 49zł lub 45zł miesięcznie za odpowiednio równo "100GB" lub "100GB i więcej" bo to zupełnie różne oferty i zupełnie różne przeznaczenie co oczywiście nie przeszkadza ich używać na raz.
Idealnie po prostu mieć np. w smartfonie 100GB ważne rok (obojętnie z jakiej oferty PInk9/19 czy InK50) a w domu (i udostępnione poprzez WIFi) tylko i wyłącznie PInK (choćby darmowy starter) z aktywnym pakietem nieimitowanego neta za 45zł (choć do tego drugiego celu czyli neta domowego lepiej użyć DILa w RBM póki jest i jeśli w danej lokalizacji się da i ma się oczywiście "sprzęt" do LTE).
Takie jest moje skromne zdanie w tych sprawach.
Zaraz, a jak utworzyłeś konto w Play24? Przecież robi się to potwierdzeniem SMS, które przychodzi na (wyłączoną przecież) kartę.
To jest jeden, wspólny pakiet – pojawia się w różnych działach, ale od razu wrzuca zarówno złotówki, dane jak i ważność.
Może warto pomyśleć o jakimś zestawieniu takich aplikacji, żeby ludzie mogli łatwo ustalić, ile danych przesyłają miesięcznie.
I jak przy każdej sprzedaży takiego molocha liczy się liczba dusz – choćby były "martwe" – w momencie sprzedażny. Im więcej zarejestrowanych numerów tym wyżej można podbić cenę. Typowa taktyka np.banków – super promocje tuz przed ogłoszeniem zamiaru sprzedaży, albo zjazdem akcjonariuszy…
Zgoda – wycofanie się z bonusa rejestracyjnego jest mało prawdopodobne. Ale regulaminowy bonus rejestracyjny jest do wykorzystania w miesiąc, natomiast opisany przez Jakuba patent 100/RWK/9 nie jest kryty regulaminem i korzysta – jak rozumiem – z uproszczonej implementacji konta dla historyczych taryf 'x+y'. Jak oceniać szanse załatania tej luki przez opa co kładłoby całą ideę bez naruszania regulaminów?
Do tej pory nie robili takich rzeczy bez jasnego komunikatu prasowego/blogplay. Oni wiedzą o tych "lukach" i jakby chcieli je łatać, byłoby pozamiatane natychmiast.
Chyba karta jako taka nie ma tu żadnego znaczenia. Istotne są możliwości techniczne modemu w którym działa.
Można ograniczyć dostęp do LTE-A, są też karty i usługi, które nie działają w LTE.
Jakub zrób rejestrację na firmę i masz problem z głowy
No to masz internet nawet do 1 lutego 2018 I masz ich kilka w razie czego.
Firma i ja mamy ten sam PESEL.
Grzegorz, po co starter za 50zł? Lepiej zaproponowałbyś, żeby przetestować starter z Allegro – Play za 180 tys zł. Tak tak – sto osiemdziesiąt tysięcy złotych. Ciekawe, czy jak sięłączy z netem, to lecą płatki złota z nieba? Jakubie, sprawdzisz to dla Grzesia?
dokładnie. 1 lutego 2017 zarejestruję i uruchomię 4 startery które wykorzystam do końca stycznia 2018. średnio zużywam 30gb/mc
Cieszę się, że nie tylko ja mam poczucie humoru na tym blogu
Uruchom te startery 2 dni wcześniej, żeby procedurę wykonać prawidłowo – a promo odpal dzień przed końcem, żeby mieć czas na reklamację jak nie zadziała.
Ładnie promujesz Virgin Ale ja opisywałem już to na blogu i korzystam też w kilku specyficznych miejscach z tej oferty.
Bez pakietu i tylko przy aktywnym koncie? Nie wiem, napisałem wyraźnie, że nie orientuję się aż tak dobrze
W Orange w sieci jest za darmo, wystarczy utrzymywać aktywne konto. Sama korzystam. Ale chcę do wszystkich, może być za 19zł/mies do wszystkich, u różnych operatorów jak widziałam, ale ja pytałam na początku o to, czy da się taniej to zrobić jakimś sposobem, tak jak właśnie 100GB netu na rok w tym poradniku. Ale widzę, że nikt nie zna sposobu. Rozmowy tanie są w pakietach chyba już tylko, po kilka groszy u pomarańczowych, ale ja nie chciałam pakietów a jakiś cudowny sposób żeby nie bawić się w pakiety.
Pracownik Play
Przecież oni mają system billingowy i widzą ile statystyczne przypada dochodu w danej grupie z danego konta i jaki jest koszt usług – jeżeli okazuje się, że koszt jest za duży względem dochodu, to dojście skąd coś takiego to kilka minut przejrzenia historii diagnostycznej kont. Dostęp do Internetu też mają i oglądają o czym ludzie piszą, nie tylko na forumplay.
Stare były POnK, PInK, nowy to jest InK – InKP trudno wymówić dlatego pewnie przyjmie się raczej InK, poza tym od razu nawiązuje do PInK dlatego będzie częściej stosowany. To 'w Play' jest o tyle bez sensu w skrócie, że i tak mówi się "sprawdź ofertę InK w Play", albo "POnK w Play".
A to wszystko w zasadzie skróty slangowe.
RBM z puszką są nowe i stare, jak je rozróżniacie? Nowe bez kłopotu ą nawet w sklepach PLAY, "salonach" także, chociaż salonem można nazwać cokolwiek co na tę nazwę zasługuje, bo na pewno nie sklep z telefonami.
Co do doładowań, to w każdej sieci i w każdym sklepie z telefonami nie chcieli mi doładować, mówili żeby sobie kupić w kiosku )) Nie wiem o co biega.
"Ale chcę do wszystkich, może być za 19zł/mies do wszystkich"
Przecież w Virgin jest za 19 zeta we Freemium DO WSZYSTKICH, w tym na stacjonarne także i BEZ LIMITU!
Czytać ze zrozumieniem!
W salonach nie widziałem starterów z puszką od kilku lat. Zdjęcia na ścianie tak, ale samych starterów nie.
A od kiedy RBM5 jest taryfą głównie do transmisji danych i można przenosić numery do i z taryf typu Internet na Kartę?
Domyśliłem się
Trochę przeszacowałeś wg mnie. sporo, ale nie tyle.
Ale od strony technicznej zero związku z taryfami internetowymi.
Zawsze zostają kody z bigmilka.
tak, całe 3 dni zostały – do 15 września tylko kody z BM
Póki co PESEL dotyczy tylko osoby fizycznej i może co najwyżej służyć do identyfikowania Ciebie jako przedstawiciela firmy.
Spróbuj zarejestrować na firmę starter. Ja mam część starterów na firmę, a część na siebie. Nawet przy rejestracji w salonie Pani zadała mi pytanie czy chcę na firmę czy na osobę fizyczną.
Przejdę się do salonu i zapytam. Ale po PESELu znajdują mnie jako firmę i mnie jako osobę fizyczną.
Usluga jest widoczna w play24 – ale nie mam absoutlnie żadnej możliwości włączenia lub wyłączenia. Tak jak każda inna usługa ma opcje włącz, to tutaj tego poprostu nie ma.
Równie dobrze mogę napisać że usługa nie uruchamia się od razu, po 72 także się nie uruchmiła. Jej działanie, czyli bonus po 30 dniach jest wszystkim znany.
To znaczy, że nie znamy procedury uruchamiania tego pakietu i tyle
Ja z kolei nie mogę poprzez Play24 zarejestrować karty PInK.
Chodzi tutaj oczywiście o kartę nową, jeszcze nie aktywowaną.
Do konta w Play24 mam już przypisaną inną kartę Play, która została dawniej zarejestrowana w salonie, a więc wydawałoby się, że spełniam warunek rejestrowania kolejnych kart online, a jednak po wybraniu opcji dodaj numer (numer tel. karty, która ma zostać zarejestrowana), system Play wysyła SMS weryfikujący na ten numer, jednak ponieważ karta jest nieaktywna, to SMS nie można na niej odebrać i tak powstaje błędne koło :-/
Wiem że Play24 powinien dać możliwość wpisania PUK zamiast kodu z SMSa, tak jak pokazuje to np. zrzut ekranu jednego z użytkowników z forum na telepolis: http://www.telepolis.pl/forum/viewtopic.php?f=22&…
Jednak u mnie w Play24 taka możliwość wpisania PUK zupełnie się nie pojawia, przez co nie mogę zarejestrować online starterów jeszcze nie aktywowanych :-/
Źle robisz: nie możesz dodać karty do Play24, która jest nieaktywna i niezarejestrowana.
Najpierw musisz ją zarejestrować. Aby zarejestrować musisz zalogować się na numer juz zarejestrowany i wybrać opcję "Zarejestruj numer". Łapiesz?
Hmm, to może ankieta? Albo konkurs można zrobić . Obstawiam potencjalną odpowiedź c): skończą z BDI, bo to zła marka jest : – D
Jak zrezygnują z koncesji na 2600 TDD, to i obowiązku BDI, bo to w niej jest on zapisany.
W jakiej kolejności aktywować? Najpierw 100GB czy 500MB? I na ile to starcza?
Pakiet sam się aktywuje czy trzeba kliknąć włącz?
I drugie pytanie: na ile ten pakiet wystarcza, czy trzeba go najpierw zużyć i co po jego zużyciu?
Dzięki
Nic odkrywczego, po prostu muszę zebrać wszystkie informacje w jednym miejscu.
Najpierw pakiet cykliczny, odczekać dobę i dopiero 100GB. Starcza na rok
Jak masz przycisk włącz – to jesteś dość wyjątkowym przypadkiem
Zgadza się. Ale Zapominasz o tym, że pakiet promocyjny za rejestrację daje 100GB ORAZ 1 rok ważności.
u mnie na dzis wyglada to tak;
Stan konta numeru 730 xxx xxx
Konto9,00 zł (ważne do 24.08.2017)
Data ważności połączeń wychodzących 24.08.2017
Data ważności połączeń przychodzących 22.11.2017
MB/GB po doładowaniu 52114 MB 100 GB bylo , ale zaszałem kilka dni na ściaganie wiadomo czego „tego i owego„
dziś net śmigał rano sprawdzałem
Operatorzy na razie rozwiązali to w taki sposób, że nigdy nie dawali nam konta ze złotówkami, tylko wirtualną walutę o nazwie pakiet złotówek – głównie dlatego, żeby dało się ich wypłacić ot tak, gdy karty były anonimowe. To w celu uniemożliwienia prania brudnych pieniędzy. Jeżeli teraz zrównane zostaną pieniądze z saldami kont prepaid, to operatorzy komórkowi staną się formą banków/instytucji płatniczych, a nawet emitentami pieniędzy i to się zrobi ciekawe.
Kolejny problem to podatki – jak wpłacasz do banku 123 PLN, to bank z tego dostaje 123 PLN. Jak kupujesz doładowanie 123 PLN, to operator z tego dostaje między 80 a 90 PLN (23% VAT i prowizja dla pośredników).
Więc teraz problem: czy operatorzy mają oddawać saldo w gotówce? Ile? po odjęciu podatku? Czy w naturze – w postaci usług? Czy mają zostać bankami? Koniec z doładowaniami przez terminale?
Robi się ciekawie.
Opis nie dotyczy usług dodanych do tej taryfy, tylko wykorzystania 100GB + dodatki w ramach jednorazowego użycia startera. 125 GB na rok to jednak więcej, niż 112GB. I tyle. Ale jak ktoś chce "nolimit", to z pewnością nie interesuje go 100 GB na rok.
Wszystko ląduje na jednym koncie i nigdy nie następuje skrócenie ważności.
Tak.
To pytanie do playa, serio. A to i tak chyba sie nie da przedłużyć na rok?
Możliwości są dwie. Albo zadziałał punkt drugi nowego regulaminu, albo przekroczyłeś dozwoloną obecnie ilość aktywacji, czyli 3 szt. Czy wcześniej aktywowałeś bonusy na innych starterach?
No to limitu trzech nie przekroczyłeś, czyżby jednak punkt 2. nowego regulaminu?
Czyli co już w ogóle nie działa ten bonus i nie można mieć RWK i 100GB? Właśnie kupiłem dziś 3 startery 3+3 i chcę za pare dni aktywować bonus.
Jeśli nigdy wcześniej nie aktywowałeś Bonusu, a te 3 nowe startery zarejestrowałeś/zarejestrujesz po 19 października to na 100% na 3 kartach możesz "nowy" Bonus uruchomić ("nowy" w sensie, że wg nowego regulaminu).
Jeśli wcześniej aktywowałeś 3 i/lub więcej Bonusów albo masz startery aktywowane do 19 października to możesz już żadnego Bonusu nie aktywować.
Nowy regulamin po prostu ogranicza liczbę Bonusów do 3 ale nie precyzuje czy do tej liczby wlicza się Bonusy aktywowane do 19 października.
Dodatkowo nowy regulamin jest tylko dla numerów zarejestrowanych od 20 października a stary regulamin przeszedł do promocji "Archiwalnych" co oznacza, że jeśli nie aktywowałeś Bonusu do 19 października (na numerze już zarejestrowanym) to od 20 października już tego nie zrobisz (promocja się zakończyła) ale z reguły jest kilka dni poślizgi zanim w systemie faktycznie to przestanie działać więc radziłbym każdemu jak najszybciej na takich starterach Bonus aktywować (o ile się jeszcze będzie dało).
Może tak też być. To jedna z możliwości.
A stary regulamin jest/był ważny do 1 lutego ale regulamin ten mógł też być w dowolnym momencie odwołany, co właśnie uczyniono po wprowadzeniu jego nowej wersji, a dla potwierdzenia tego faktu stary regulamin przeniesiono do archiwalnych ofert (archiwalna to znaczy już nie obowiązująca z jakiegoś powodu).
Na tą samą usługę/promocje nie mogą istnieć teoretycznie 2 "prawie" identyczne regulaminy.
I to jest druga możliwość.
Zupełnie inną sprawą jest to czy w systemie już wyłączono możliwość aktywacji Bonusów dla numerów zarejestrowanych przed 20 października (dla 2. wariantu).
Możliwe, że w ogóle tego nie będzie się respektować tak jak innych zapisów w regulaminie Bonusów w Play (nie będę wymieniał których konkretnie).
Brzmi rozsądnie i zachowuje prawa nabyte już zarejestrowanych kart.
Niepokojący jednak jest fakt, że na zarejestrowaną we wrześniu ale jeszcze nie aktywowaną kartę nie udało mi się wejść do Play24 by zobaczyć czy i jak zmienił się jej status. Czyżby została przez Play 'odrejestrowana'? Jeśli tak to trudno będzie udowodnić fakt wcześniejszego zarejestrowania – w Play24 nie pozostaje żaden ślad po rejestracji karty poprzez ten portal.
Jeszcze wcześniej nie aktywowałem ani nie rejestrowałem numeru dopiero dziś 3 startery kupiłem i bez rozpakowywania poszedłem zarejestrować te 3 numery.
Ok jak dziś jest 21.10 to powinienem się załapać na bonusy dla tych trzech Aktywuję je za 2-3 dni dla pewności, żeby działało. Ten pakiet cykliczny potrzebny do działania to jest to w Play24 ? "Pakiet 250 MB przez 12 miesięcy – start 30 dni po aktywac…" Jak mam w Play24 na zielono "włączone" to od teraz odczekać 2-3 dni i potem aktywować bonus kodem, po tym te 100GB już będzie ważne na rok i się automatycznie przedłużało przez cały czas i nic nie będę musiał robić nawet używać karty przez jakiś czas?
Ciekawe czy da się teraz aktywować bonusy na więcej niż 3 zarejestrowanych kartach (do 10), może w systemie jeszcze to nie zaskoczyło? Chętnie bym kupił jeszcze parę starterów, ale wydawać kasy na darmo też nie chcę jak ma potem nie działać na większej ilości.
Akurat regulamin tej promocji nie precyzuje w jaki sposób zostanie "zakomunikowane" jego odwołanie więc równie dobrze można podnieść argument, że wprowadzenie nowego regulaminu tej samej promocji z jednoczesnymi przeniesieniem starego do archiwum jest wystarczające wg np. Play do tego aby uznać, że "stara" promocja została zakończona.
Ale tak jak napisałem to są na razie spekulacje teoretyczne bo każdy wariant jest możliwy mniej lub bardziej i błędem będzie zakładać, że nic się nie stało i dalej można 10 Bonusów aktywować dla "starych" rejestracji (do 19 października).
I tak jak napisałem wcześniej jeszcze inna sprawą jest jak to wszystko zaprogramowano i jest liczone bo jest kilka możliwości, których regulamin nie precyzuje.
Odpowiedź brzmi TAK na wszystkie Twoje pytania.
Jeśli system zaprogramowano prawidłowo i już działa (respektuje nowy regulamin) to albo 2 albo 3 Bonusy na każdym numerze (po prostu nie wiadomo czy zlicza do tych regulaminowych 3 Bonusów "stare" Bonusy).
Jeśli jest błąd w systemie albo tzw. poślizg to może jeszcze 9 dzisiaj/jutro "zbonusujesz".
Im bliżej końca okresu tym promocje będą gorsze, albo znikną. Sensem promocji jest to, zeby pogonic owieczki, zebynnie było na koniec zatoru. oprocz oczywiscie odejscia do konkurencji.
Chyba z 99% promocji z takim tekstem w regulaminie nigdy nie miało komunikatu na stronie http://www.play.pl o ich zakończeniu. Czasami jak się rzecznika przycisnęło albo przypilnowało to na blogu podawał.
Play od pewnego momentu po prostu przenosi regulaminy zakończonych promocji do archiwum i chyba uznaje że to jest wystarczające.
Oczywiście co innego cenniki taryf archiwalnych, które dalej są aktywne na niektórych numerach.
Zobaczymy co przyniosą kolejne dni i co będą zgłaszać użytkownicy.
Pytałem się na fanpejdżu playa o karty zarejestrowane przed zmianą regulaminu, wspomniałem że już zapisałem na siebie parę kart, na pewno więcej niż 3, części nie aktywowałem jednak i zapytałem czy mimo nowego regulaminu będzie przyznany na te karty bonus. Odpowiedz: "Jeśli zostały zarejestrowane przed zmianą regulaminu to tak – dla tych kart obowiązuje stary regulamin.
Ze względów technologicznych zlecenie aktywacji bonusu należy zgłosić Obsłudze Klienta na takich kartach".
Czy musiałeś w w celu włączenia bonusu kontaktować się z bok lub infolinią, czy po prostu włączył się z opóźnieniem?
Trochę nie na temat, ale wczoraj włączyłem bonus na taryfie rbm (pierwszy) i w systemie wisi nadal jako w trakcie włączania, ale fakt, że jeszcze 24 godziny nie minęło. Na innym numerze play zleciłem zmianę taryfy i również nic się nie dzieje. Znam regulamin i wiem, że Play ma na to 7 dni, ale też nie raz zmieniałem taryfę i praktycznie najdalej następnego dnia była zmieniona. Myślę, że ogólnie system się obecnie nie wyrabia, są jakieś zacięcia. Dlatego Cię dopytywałem.
Faktycznie – chyba nie można zmienić też konta administrującego bez odebrania SMSa.
Z tego co pamiętam, to podczas rejestracji numeru można zaznaczyć "checkbox" dołącz numer do mojego konta w Play24. Raz chyba go zaznaczyłem, ale numer później "zniknął" (?) z listy i musiałem dodać go ponownie (przez sms autoryzacyjny).
Ale zaznaczam, że to co napisałem powyżej, to tylko mgliste wspomnienia
I co na to nasz norbi?
jest tak jak mówi Artur. Po rejestracji i zmianie taryfy w play24 po pierwszym przelogowaniu numer jest widoczny (bez smsa na niego). Jednak później niektóre z nich znikają, jeśli się "normalnie" go nie doda
Albo użyć telefonu bez obsługi transmisji danych lub włączaną tylko na żądanie (stare dobre klawiaturkowce bez ekranu dotykowego).
Numer telefonu może się nie dodać, nawet jeśli zaznaczymy podczas jego rejestracji, że chcemy go dołączyć naszego konta. Jest to wina tego, że starter jest nieaktywny i system może go nie zobaczyć. W większości przypadków system nie widzi tych starterów, jest to loteria po prostu.
Po dodaniu numeru z wykorzystaniem SMSa nastąpiła jego aktywacja. I Dopiero po tej czynności zmieniałeś taryfę, zgadza się?
Ktoś się pomylił i napisał "Od JaCkaT" zamiast chyba "Od JaRkaT" (powinno być R zamiast C) bo to kopiuj/wklej wpisu właśnie "JarkaT" z forum telepolis: https://www.telepolis.pl/forum/viewtopic.php?f=22…
Ten link był tu na blogu już gdzieś podawany ale był z błędem i nie działał po kliknięciu na niego (trzeba było edytować link w przeglądarce)
Link poprawiłem, ale "nazwy użytkownika", który opublikował tekst nie można zmienić.
Ale u mnie jest to druga zarejestrowana karta, a pierwsza z aktywnym bonusem. Wszystko działa oprócz tego, że PLAY24 pokazuje złą informację o aktywnych pakietach. I zobaczymy, czy bonus się przedłuży po miesiącu, a może operator coś wymyślił i jest to objaw tego, że 100GB się nie odnowi???
Daj mu niech sie zacznie ogarniac z darmowymi starterami zasiegowymi (sam pisales, ze jeszcze sa dostepne) i cos pisze, bo ludzie czekaja na szczegolowy opis a czas plynie.
u mnie tak samo karta z 24 sierpnia dziala do dzis [wykorzystane ok 50GB] stan konta 9 zl bez zmian
druga karta z 8 pazdziernika wykorzystane 8 GB tez działa
Jakieś bzdury. Zarejestrowałem kartę, za chwilę założyłem konto play24, miałem aktywny pakiet 250MB od ręki, włączyłem bonus 100GB i RWK i od dwóch miesięcy na tym jadę. Po co to czekanie 48h itp podchody?
Ważne, żeby starter nie utracił ważności na połączenia wychodzące. A to zależy od rodzaju startera/taryfy.
Masz to wyjaśnione w treści.
W skrócie: Jak nie poczekasz, pakiet danych będziesz miał tylko na 30 dni.
Pierwszy SMS przychodzi na numer ZAREJESTROWANY – to taka dodatkowa autoryzacja (dodatkowe zabezpieczenie). Dopiero po wprowadzeniu kodu z tego SMSa przystępujesz do właściwej rejestracji numeru: podajesz jego numer a potem albo kod z kolejnego SMSa (ale już z numeru REJESTROWANEGO i aktywnego) albo PUK (jedyna możliwość dla numerów nieaktywnych) – aby podać PUK klikasz "chcę zarejestrować za pomocą PUK".
Wszystko opiszę w tworzonym przeze mnie artykule. Ale podczas próby rejestracji jest odpowiednia opcja na ekranie – nie możesz SMS, kliknij tutaj i podaj PUK.
pierwsza reklamacja nieudana… mam trochę tych kart wiec nie wiem, czy jest sens ich draznic… zobacze jak system zachowa się przy kolejnych btw, czy na tych kartach można wymusić LTE?
Zmigrowany starter pink9. Wczoraj kończyła się ważność pakietu 100GB. Doładowanie za 5pln zsumowało i wydłużyło ważność pakietu do 4 grudnia. Mimo to po północy pakiet został pomniejszony o 100 BG. Data ważności się nie zmieniła, nadal jest 4 grudnia. Ewidentnie pomimo, że pod *101# oba pakiety się sumowały, to daty ważności musiały być różne, albo operacja została wykonana "ręcznie"
Ja bym reklamował, że zniknęły dane. Oczywiście o ile to była data ważności pakietów, a nie samego konta.
Ważność konta to 28-10-2017. Ważność danych 4-12-2016. Dzisiaj zapewne się wydłuży, bo powinien się przyznać pierwszy pakiet 250 MB. Konto zostało doładowane 27-11-2016 właśnie po to, żeby zapełnić lukę między ważnością pakietu 100 GB (27-11-2016 23:59:59), a momentem przyznania pierwszego pakietu 250 MB. Po doładowaniu pakiet danych powiększył się o 6 MB i wyniósł 102658 MB. 28-11-2016 rano było już tylko 258 MB. 102400 MB zniknęło. Reklamacja oczywiście złożona, ale z jakim skutkiem trudno przewidzieć.
No to jest bardzo dziwna sytuacja, koniecznie daj znać co się wydarzyło.
Ponawiam pytanie, czy na tych starterach możliwy jest tryb LTE?
Dwie reklamacje rozpatrzone negatywnie. Na razie nie mam siły na następną.
Nikt Ci nie odpowiedział? Te startery działają tylko w LTE i 3G więc możesz w urządzeniu wymusić tryb "tylko LTE" albo np. "tylko 3G".
A co do meritum ostatnich "rewelacji" o kasowaniu tych 100GB to mogę od siebie dodać około 55 kart na których 100GB skasowano w ostatnich dniach przy czym skasowanie odbyło się na 3 różne sposoby i wygląda to tak jakby Play badał różne możliwości oczywiście kosztem tych 100GB bo raczej po "testach" ich nie zwrócą.
dzięki. czyli powoli trzeba się godzić z końcem "Promocji"..
Słuchajcie, a ten nowy starter co ma 50zł ? Internet na kartę 50zł? przecież on też ma 1 konto GB i wbudowany pakiet 2gb co miesiąc…. ? Dodam, że jego również można bez kłopotu "stworzyć"
Zobaczę co z moimi kartami, ale na razie działały wszystkie.
Przy starterach za 50 PLN (stary 12 GB i nowy 24 GB) nie ma problemów (poza ceną), bo konto danych też jest ważne od razu rok.
Jednak jest inny problem, o którym piszemy wyżej – oni kombinują z tym 100 GB, żeby je jednak odebrać po 30 dniach, a nie zrobili dotychczas osobnego subkonta na te dane, jak w Plusie i Orange.
No właśnie?
Uwzględniająć minimalną stawkę za godzinę pracy w Polsce to ..miescie sie w normie +-
Może po to, żeby nie biegać po salonach w poszukiwaniu startera, a zaoszczędzony czas przeznaczyć na coś/dla kogoś innego? Czas to pieniądz
Ja sam od 3 miesięcy próbowałem szukać startera we Wrocku (choć w Tesco nie byłem a ponoć tam są teraz) , okolicach Bolesławca – nie było nigdzie, więc gdyby nie darmówki pewnie też bym sam kupił
Puszki się znowu pojawiły w wielu miejscach, sam jestem zdziwiony. Ale biorąc pod uwagę możliwość migracji – nie ma powodu, żeby z tego korzystać.
Niestety wygląda na to, że naprawdę dzieje się coś niedobrego, kombinują jak powoli wyeliminować możliwość przedłużania się bonusu 100GB przez cykliczny pakiet 250MB. Mi ostatnio zjadło bonus, 28.11. przyznał się pakiet 250MB i wszystko było cacy, a 29.11. już było po bonusie, kartę zarejestrowałem i aktywowałem 28.10. a rwk i 100GB włączyłem 29.10. i wszystko się zazębiło a i tak nie przedłużyło, to wygląda na ręczne losowe wyłączanie bonusu, chyba naprawdę to testują, boję się o pozostałe karty, 2 mam je już od 12 września i 9 października, ciekawe czy dalej będą działały, a na jeszcze jednej mam przyznany pakiet 250MB i na razie jeszcze mam bonus 100GB, karta zarejestrowana i aktywowana 30.10., rwk i 100GB włączone 31.10. i jestem w strachu…czy to możliwe, że za krótka była ta przerwa…napisałem reklamację, a oto zaskakująca odpowiedź:
"Szanowny Panie, dziękuję za przesłane zgłoszenie dotyczące bonusu 100GB na 30 dni. Chiałabym Pana poinfirmować, że bonus, o którym Pan wspomina jest ażny przez 30 dni. Bonus został przyznany 30.10.2016r. Fakt, iż udawało się Panu przedłużać ważność bonusu poprzez włączenie cyklicznego pakietu 250MB wynikał z błędu systemu, za który serdecznie przepraszam. Błąd został naprawiony i dlatego nie można już korzystać z powyższej opcji przedłużania bonusu. "
Niebywale zaskakująca odpowiedź. Albo udają głupich, albo naprawdę coś jest na rzeczy i kart zarejestrowanych po 20.10. nie da się już w ten sposób przedłużać pakietem 250MB.
Generalnie to jest dziura w systemie, ale moje pytanie jest o algorytm rozliczania – nie mogą zdjąć po prostu 100 GB po 30 dniach, tylko tyle, co nie zostało wykorzystane.
No i niestety stało się, na drugiej karcie aktywowanej 30.10. z włączonym bonusem 31.10. też mi zeżarło 100GB, więc albo zrobiłem za małą przerwę(w co nie wierzę, ponieważ najpierw przyznał się pakiet 250MB, a dopiero następnego dnia tuż po północy zjadało mi bonus, więc warunek do przedłużania się pakietu spełniłem) albo to już jest systemowe wyeliminowanie możliwości przedłużania się bonusu cyklicznym pakietem 250MB. Chyba cała ta zabawa będzie jeszcze działać tylko na kartach aktywowanych z włączonym bonusem przed 20.10. i po to pewnie była ta zmiana regulaminu…Sprawdzę to jeszcze na jednej karcie, zrobię maksymalną 6,7 dniową przerwę i zobaczę czy zaskoczy, ale chyba ta odpowiedź z bok była na rzeczy. Czy nie ma Pan raportów od ludzi którzy zarejestrowali kartę i aktywowali po 20.10.? Czy im ten pakiet cykliczny przedłuża bonus jak dawniej?
Chyba było by głupotą operatora gdyby teraz zaczął mieszać w tych promocjach, startery PINK sprzedały się świetnie choć mogły zalegać w magazynach , problem chyba polega na tym o czym wspominał Specjalista , że luty ma 28 dni czyli miesiąc księżycowy , a Ty aktywowałeś 30 dnia miesiąca kalendarzowego , kwestia interpretacji prawa ustawień programu , u mnie aktywacja 24.10. przebiegła pomyślnie.
Ja aktywowałem zmigrowany starter zasięgowy – 30.10.2016. Drugą kartę – "zwykłą" z kiosku za 9 zł – 29.10.2016 – i wszystko zadziałało jak trzeba. Pakiet przyszedł nawet na kartę która była nie aktywna na wychodzące i oczekiwała na rozpatrzenie reklamacji (problem 0 dni ważności konta). Na karcie z kiosku zrobiłem rezerwę 5 dni, na starterze nie pamiętam.
Opisy sugerują coś innego. Specjalista wie co mówi, czekam na dodatkowe informacje.
Ale jaki luty, halo…jest przecież mowa o październiku, jak np aktywowałem kartę 30.10., włączyłem 100GB 31.10. i pakiet po 30 dniach mi się włączył, czyli licząc 31 października+29 dni listopada, czyli prawidłowo 30 listopada, a bonus skończył się 30 listopada o północy, dokładnie o tej porze sprawdzałem na koncie co się dzieje. Albo źle to zrobiłem, albo promocja dla użytkowników aktywowanych po 20.10. się skończyła.
Mi w nocy kolejny bonus przepadł. Około 0:30 zabrano bonus, chwilę później dodano pakiet 250mb. 2 inne numery (doładowane za 5zł) przedłużyły się… Były to pierwsze przedłużenia, sądzę, że w kolejnym miesiącu nie przedłuży się.
Na razie wszystko zgodnie z tym, co napisałem w artykule (poza datami, których do tej pory nie poprawiłem).
Słuchaj mogę skomentować Twój koment ale mam jedną uwagę i prośbę o doprecyzowanie.
Nie piszcie nigdy "o północy tego i tego dnia" czy "po północy tego i tego dnia". Północ jest powiedzmy jedna ale zawsze wspólna dla dwóch dni: mijającego i następującego albo bieżącego i kolejnego i z tego powodu każdy dzień ma dwie Północe. Z południem nie ma tego problemu
To jest ważne aby bardzo precyzyjnie ustalić o którą północ chodzi gdy zgłaszasz problem i liczysz na pomoc (ewentualnie).
Więc nie używajcie "o północy" i "po północy" a tylko 23:59 i 0:01 i "po 23:59" i "po 0:01".
Pisania w sumie mniej i ja od razu wiem, że jak napiszesz, że pakiet przepadł "30 listopada po 0:01" albo "29 listopada po 23:59" (te 2 sformułowania dotyczą więc tego samego w zasadzie momentu w czasie) to chodzi Ci o ten konkretny dzień.
Gdy napiszesz "po północy 30 listopada" to nie wiem o który moment chodzi: czy o północ z 29 na 30 czy z 30 na 1 grudnia.
A jeśli chodzi o ten luty i 28 dni to ten problem dopiero przed nami – teraz są większe problemy z innego powodu.
Masz rację to teraz napiszę precyzyjnie. Pakiet 250MB przyznał się około godziny 0:45 dnia 30.11. a bonus 100GB został odebrany około 0:15 dnia 1.12. Mam wrażenie, że karty aktywowane po 20.10. nie mają możliwości przedłużania bonusu pakietem 250MB. Dwie karty wcześniej włączone na razie działają bez problemów. O problemach z lutym zdaję sobie sprawę. Zaciekawił mnie Twój wpis o większych problemach z innego powodu na chwilę obecną. Może uchyliłbyś rąbka tajemnicy, albo chociaż naprowadził na problem, żeby się domyślić o co chodzi.
Nie poddawaj się.Ja złożyłem 4 reklamacje i 2 rozpatrzono pozytywnie (po 24h i po 30 dniach!) a na dwie czekam – reklamując nic nie tracisz a zyskać możesz.
Jezeli aktywowali po 50 kart sim przed 20.10, a inni 2 moze 3 karty PInK to teraz nie dziwne, ze przecietni (uczciwi) zjadacze maja takie problemy i traca przez takie nieodpowiedzialne osoby swoje bonusy.
Ja bede wiedzial 15 w nocy czy mi przedluza, bo aktywowalem tylko JEDEN starter PInK1 darmowy ale jezeli mi nie przyznaja (przedluza) kolejnego, to bede wiedzial do kogo….. i gdzie szukac tych psudo "Specjalistow"
Jeśli z mojego tekstu:
"mogę od siebie dodać około 55 kart na których 100GB skasowano w ostatnich dniach"
jesteś w stanie wysnuć więcej faktów poza takim, że mam wiedzę, że z 55 kart skasowano 100GB to gratuluję umysłu.
I przyznaję, masz rację – to przeze mnie kasują Wam te 100GB. Dostałem nawet maila z Play (prosto z Grecji) zaczynającego się w którymś momencie od słów, cytuję:
"Przez Ciebie musieliśmy…"
Grzegorz a czy starter PINK9 odpalałeś przed zmianą regulaminu (bodajże połowa października) czy później?
Sam liczę na to, żeby chociaż te startery odpalane wcześniej zachowały te 100 GB – śledzę kilka takich starterów, odpalanych dla siebie i osób znajomych i jak na dziś na żadnym Play nie wykasował jeszcze pakietu danych, pomimo że na niektórych czas "przekręcenia na kolejny miesiąc" mijał właśnie niedawno.
Choć z drugiej strony widziałem w dyskusjach poniżej wpis Specjalisty (który tak samo jak Jakub odwala kapitalną robotę dzieląc się swoją wiedzą), z którego wynika, że Play i za te startery podlegające poprzedniemu regulaminowi się zabierze :-/
Całe to działanie Playa budzi duży niesmak. To prawda że 100 GB za zarejestrowanie było przyznawane oficjalnie na miesiąc, ale z drugiej strony to nie jest wina użytkowników, że te starsze startery PInK zawierały comiesięczny pakiet przedłużający konto danych, więc Play powinien albo jakoś zablokować je ze sprzedaży, albo wprost napisać od razu w regulaminie, że pakietu 100 GB nie wolno na nich wykorzystywać w ten sposób, w każdym razie jeśli popełnił błąd ze swojej strony, to nie powinien naprawiać go w tak nieelegancki sposób.
Jakoś nie chce mi się też wierzyć, żeby te nieliczne startery, które udawało się powynajdywać w kioskach i to tylko tym osobom obeznanym w tym zagadnieniu, z aktywowanym pakietem 100 GB stanowiły łącznie zauważalne obciążenie dla Playa.
A już na pewno zablokowanie tych pakietów nie przełoży się na kupowanie przez tych użytkowników innych usług internetowych w Playu – raczej użytkownicy poszukujący tak skormnych ilości transferu na miesiąc za jak najmniejszą opłatę przeniosą się np. na pakiety 3GB/5zł w Aero2.
Potwierdzam, u mnie też nie przedłużyło tych 100 GB, niby jak pakiet 250 MB dodał się do tych 100 GB, to wydłużyło ich ważność (sprawdzane kodem), ale jak upłynął miesiąc, to 100 GB przepadło. To już chyba koniec.
Ktoś się orientuje, czy da się przedłużać, niewielkim kosztem, 20 GB za przeniesienie numeru na kartę do Playa? Tam nie ma ograniczeń, co do ilości starterów, na jakie możemy otrzymać bonus za rejestrację.
Mam starter 12GB na rok za 50zł. I niestety są tylko możliwe do wyboru – już odpalone – dwie opcje
Pakiet 100GB i rok ważności konta
Pakiet 1 GB przez 11 miesięcy – start 30 dni po First Call
Nie ma tych pakietów cyklicznych…
U mnie na razie wszystko działa dobrze na kilku kartach rejestrowanych wg. starego i jednej wg. nowego regulaminu. Najbliższy pakiet cykliczny na nowej karcie aktywowanej 20.11 – bonus odpaliłem po 7 dniach – powinien wejść i przesłużyć konto 20/21 grudnia – zobaczymy czy będzie ok
szkoda, ale faktycznie wszystko to, co tu ostatnio czytam, wskazuje że już po ptakach.Ostatecznie przekonamy się jak będzie 27. Mam jeszcze możliwość uruchomienia jednego bonusa (wg. nowego regulaminu) – ale na razie poczekam do stycznia. A może znowu wprowadzą jakąś nowa wersję regulaminu… dobry i miesiąc jeśli uda się go odpalić na starterze zasięgowym za 0 zł.
ciekawe co będzie z kartami wg. starego regulaminu – najbliższy termin pakietu mam 01.01.2017
Potwierdzam. Bez bloga musielibyśmy zatrudnić cały zespół testerów i analityków żeby rozpracować tę kaszankę billingową, którą zostawili nam poprzednicy. Zaczynamy już orientować się w sytuacji i prostować wypaczenia. Wyrazy wdzięczności za współpracę wszystkim blogerom
Myślisz, ze oni tego nie biorą pod uwagę, że duża grupa starterów jest po prostu jednorazowa?
Akcja 100GB – tak. Sprawa z przypadkowym powiązaniem z pakietem 250 GB – wątpię. Po prostu to stało się istotnym problemem dla sieci i dlatego to posprzątali.
No ten 1 GB przez 11 miesięcy to właśnie taki pakiet cykliczny, tylko w wersji na bogato (taryfa/starter za 50 PLN, a nie za 9).
Mam sierra wireless aircard watcher
Za bardzo uprościłeś – obsługa modemu zależy od modelu modemu. Niektóre się po prostu podłącza, a inne trzeba sterować aplikacjami, a inne, będące routerami, a błędnie nazywane często modemami, łączymy się przez WiFi.
Jeżeli to modem Sierra/NetGear, to w aplikacji powyższej albo masz gotowy profil dla Play, albo musisz ręcznie dodać nowy profil połączenia o nazwie dowolnej, a w polu APN (Punkt dostępu) podajesz "internet".
Nie dobrze to brzmi…
Ja mam, między innymi takie karty (gdzie 1000 GB jest nie ruszone – przed chwilą sprawdziłem bo to "martwe dusze" leżące w szufladzie), na których bonus przedłuża się zawsze po godzinie 0:00, 30-tego oraz 1-ego dnia każdego miesiąca. Czyli niedługo napisze czy się przedłużyło.
Kolego @Wojtek, nie panikuj i nie siej dezinformacji (wspólnie z konsultantem z Play ).
1. 100GB NIE miałeś ważne rok (i nikt nie miał). Konto główne było ważne rok, a nie 100GB. 100GB było ważne zawsze miesiąc do przodu po przyznaniu pakietu 250MB (który był/jest przyznawany przez 12 miesięcy i przez 12 miesięcy przedłuża te 100GB).
2. Data, którą wcześniej widziałeś (9.10.2017) to była tylko i wyłącznie data ważności konta głównego (czyli np. złotówek i rozmów wychodzących).
3. Data ważności GB NIE była widoczna w Play24 (aż do 19 kwietnia 2017 roku) dlatego błędnie założyłeś (jak kiedyś tutaj @JakubD i wielu innych), że jest to również data ważności GB. Datę ważności GB zawsze mogłeś sprawdzić kodem *101# i *107# i zawsze była ona na miesiąc do przodu (chyba, że doładowałeś konto takim nominałem, który dawał np. 60dni ważności).
4. Od 20 kwietnia nic się nie zmieniło w kwestii przepadania GB: pakiet 250MB ciągle przedłuża konto GB w PInK. Zmienił się za to tylko sposób prezentacji w Play24 – doszła wreszcie data ważności GB i już nie trzeba wklepywać kodu aby ją sprawdzić.
5. Jedynym "błędem systemowym" (czytaj "celowym działaniem Play"), który Play naprawił 20 kwietnia 2017 roku był brak informacji (przez ostatnie 2 lata!) o dacie ważności GB (trzeba było sprawdzać kodem albo dzwonić na infolinię).
6. Konsultanci mają kiepska wiedzę (ten który Ci odpisał się do nich zalicza) i stosują spychologię stosowaną.
To tyle z mojej strony.
Odnoszą wrażenie, że plaju zatrudnił się jakiś kret konkurencji, albo "artysta" który wcześniej tworzył ofertę w plusie. Play nie jest juz tak fajny jak kiedys. Pojawiają się nowe oferty w plaju, które tylko pozornie są lepsze, a po wczytaniu się w szczególy wychodzi kwaskowość..
ad4. zmieniło się, bo cykliczne 250mb nie przedłużyło 100gb
Spokojnie, spokojnie. U mnie – na obu ww. kartach – zgodnie z planem wszystko się przedłużyło – mam no we daty ważności 29.05 i 31.05. A więc wszystko gra. pozdrawiam
Ale to normalne: Play jedzie na swojej legendzie bycia tańszym i lepszym,podobnie jak Biedronka – ani jeden ani druga nie są tańsze.
Chodzi o to, że Play nie jest dotowany przez innych operatorów jak było wcześniej i nie ma siły, musi jakoś to sobie odbijać. Ale legenda jest umiejętnie pielęgnowana.
Ja odpaliłem na naszym dobrym Play Internet na Kartę 9 zł – zobaczymy jak dzieła. Pisza że Gigabajty się sumują i są ważne do końca września
Dodam że dane z promocji na lato nie dodają się do skarbonki "MB/GB po doładowaniu", ale dostają nową pozycje w tabeli – pod nazwą "Promocyjny Internet" .
Z tego co pamiętam, w regulaminie podają warunek ważności połączeń wychodzących, więc pewnie trzeba samemu. Taryfy nieinternetowe chyba można przełączyć na taryfę RWK. Za 3 miesiące ważności pinka najwyraźniej trzebaby sporo zabulić.
Gdzie to jest ? Podaj jakieś linki, regulamin itp. bo patrzę w Play24 i tam nic nie mam ani w tryfie Plat RWK jak i w INK-50 z RWK noi w INKach, które jesze istnieją dzięki ważności na przychodzące
"trzeba to zrobić w mobilnym Play24, bo na zestawie modem+laptop ten pakiet się nie pokazuje w ofercie. Po uruchomieniu już widać te 6GB również w modemie."
Tu jest pies pogrzebany, modem+komp i nie widzę. Możliwe, że Play coś skopał ? chyba, że świadomie promuje mobilnych (
OK, no problem
tu jest regulamin. odpala się albo w aplikacji albo kodem:
W ramach Usługi Użytkownik otrzymuje:
1.1. możliwość korzystania z maksymalnie 3 pakietów na transmisję danych z limitem 3 GB
– aktywacja przez kod USS
lub
1.2. możliwość korzystania z maksymalnie 3 pakietów na transmisję danychz limitem 6 GB
– aktywacja przez aplikację mobilną Play24 zwanych dalej „Pakietami” na zasadach opisanych w niniejszym regulaminie.
https://www.play.pl/resources/pdf/2018/Regulamin-…
Przejście na Ink50 kasuje środki, więc gdzie tu korzyść?
Złotówki z konta głównego przechodzą, przepadają wszelkie promocyjne ZŁ i GB. A korzyści jak podał przemo czyli RWK+ 12m-cy po 2GB +jakieś okazje w trakcie jak 3x6GB czy w zeszłym GB na Koniec Lata
A cytując za Specjalistą:
…………………………….
Gdybyś … zmigrował do InK50 i dopiero doładował 50zł i uruchomił 24GBnaROK łącznie miałbyś:
- 37GB na rok;
- rok ważności konta.
Można też 24GBnaROK uruchomić dopiero po 60 dniach (ostatniego dnia ważności GB i konta) i wtedy miałbyś łącznie:
- 37GB na 14 miesięcy;
- 14 miesięcy ważności konta.
No i sprawdziło się – znowu mamy promocje na lato (2018) – tym razem nawet 30GB
pozdro