Aero2 – znowu kończą się karty SIM?
Dzisiaj otrzymałem niepokojące wiadomości od czytelników niniejszego bloga. Mianowicie całkiem sporo osób nadal składa formularze zamówienia kart zgodnie z ciągle obowiązującą procedurą. Osoby te złożyły niedawno (w granicach 5-10 dni temu) formularze zgłoszeniowe wraz z obowiązkowym depozytem na 55 PLN. Nie mając pewności co do zmian po 21 lipca postanowili jednak dopytać się przez email, ile może zająć wydanie karty SIM w ich przypadku. Zgodnie z żądaniem UKE ze spotkania 20 lipca, operator dość sprawnie przedstawił sytuację w odpowiedzi (identycznej w obu przypadkach).
Po potwierdzeniu otrzymania wpłaty i poprawnych dokumentów wczytujemy się w dalszą część listu. Zawarte tam informacje potrafią zmrozić krew w żyłach nawet najbardziej cierpliwych:
Karty SIM przygotowywane są wg. kolejności zgłoszeń, o której decyduje data
wpłaty Depozytu na nasze konto.
Z uwagi na bardzo duże zainteresowanie Bezpłatnym Dostępem do Internetu nie
możemy potwierdzić dokładnego czasu oczekiwania. Informujemy, że czekamy na
dostawę kolejnych kart SIM. Wg aktualnych informacji otrzymanych od naszego
dostawcy karta SIM będzie przygotowana w październiku br.Prosimy czekać na informację o odbiorze karty SIM.
Czy 3 miesiące oczekiwania wymaga komentarza? I ponowne wyczerpanie kart SIM?
Chyba jednak wymaga
Mianowicie już kilkanaście dni temu, zaraz po wspomnianym powyżej spotkaniu operator udzielał wielu oczekującym odpowiedzi, że kart mogą spodziewać się około 10 września. Część z tych osób już otrzymała karty, więc wydaje mi się, że nie powinno być aż tak źle. Przy aktualnie utrzymującej się tendencji i szybkości wydawania kart czas oczekiwania nie powinien jednak odbiegać od 30 dni, o ile nie zdarzy się jakiś wypadek losowy i faktycznie Aero2 nie wstrzyma wydawania kart.
Ale na razie wygląda na to, że posiadam lepsze szacunki od Aero2 w kwestii tego, ile może zająć oczekiwanie na kartę (pytanie – jak długo . W związku z tym wydaje mi się, że takie odpowiedzi mogą mieć na celu zniechęcenie potencjalnych klientów i skierowanie ich na drogę rezygnacji z zamówienia.
Przed wydłużonym weekendem wakacyjnym pozdrawiam czytelników i zapraszam w niedzielę na kilak chwil w celu zapoznania się z uaktualnioną analizą szybkości wydawania kart oraz ich numeracji.
PS: Podziękowania między innymi dla obu Radosławów, którzy nadesłali kopie wiadomości od Aero2.
PS2: Pozdrawiam także czytelników mojego bloga z firmy Aero2
PS3: Już jutro zostanie tylko 1000 dni do końca świadczenia UBDI przez Aero2. Czas na smutny toast?
To jak Panowie pozew zbiorowy? Jeśli ktoś ma dobrego znajomego prawnika, to proponuję żebyśmy razem złożyli pozew zbiorowy – kilka tysięcy ludzi co najmniej to może być niezła siła. Niech przyznają choćby milion kary, to nie tylko będziemy mieli darmowy Internet ale jeszcze taki który płaci
Nie bardzo wiem na jakiej podstawie można by oprzeć ten pozew. Operator cię nie oszukał, nie okradł, nie zmniejszył usług, a do tego wywiązuje się w 100% ze wszystkich terminów (bo ich w regulaminie nie ma). To chyba nie takie łatwe do ugryzienia.
Tak patrzę, i stwierdzam z pewnym niepokojem, że jakoś raporty o odebranych kartach przestały się spływać
mam nadzieje ze to nie zapowiadany zastój…
Ostatni dostałem z… 11 sierpnia. To wygląda na prawdę źle.
Bo trzeba było nie wysyłać polecenia zapłaty przez agencję pana Gienka (króla obornika w twoim rejonie) tylko przez PP z poleceniem śledzenia przesyłki. Ja wysłałem w piątek, a w następną sobotę listonoszka przyniosła kartę. Wysyłałem przez WBK. Nara. S
Witam. Chciałem się dowiedzieć czy jak wpłacę depozyt i dostanę po jakimś czasie informację, że mogę odebrać modem to ile mam czasu na jego odebranie. Czy jest możliwość, by po wiadomości, że można odebrać odczekać miesiąc albo więcej i dopiero wtedy odebrać?
Regulamin milczy na ten temat, czyli spokojnie można zostawić kartę u nich i odebrać kiedyś, później. Oczywiście po paru latach leżenia w końcu oddadzą ci pewnie kasę i anulują zamówienie
Dzięki za odpowiedź. Zamierzam niedługo zamówić kartę, ale w Warszawie jestem raz na ok. 3 miesiące, bo mam kontrolę w szpitalu, a jechać specjalnie 300 km nie mogę. Na razie zamówiłem modem i czekam teraz na paczkę (E173U-2).
Dzisiaj (16/08) rano dostąłem takiego samego maila: "Wg aktualnych informacji otrzymanych od naszego dostawcy karta SIM będzie przygotowana w październiku br."
Skandal!
Odpowiedź idzie z automatu. Dziś, po wysłaniu do BOKu czwartej wiadomości z pytaniem czy mój wniosek o wydanie karty został pozytywnie rozpatrzony, otrzymałem identyczną odpowiedź. Wniosek wysłałem 28. lipca, nie wydaje mi się, żeby powstał taki przestój. Wg szacunków do wydania karty zostało mi jeszcze jakieś 11 dni. Poza tym Jakub dostaje na bieżąco informacje o wydawanych kartach, gdyby wydawanie kart zostało przerwane na pewno dowiedzielibyśmy się o tym.
W miarę na bieżąco. Ostatni raport mam na razie z 10 sierpnia.
No to nieciekawie. Długi weekend już minął, mogłoby się coś ruszyć.
Witajcie. Czy nadal można składać wnioski i wpłacać kasę czy jest to wstrzymane do czasu opublikowania nowego regulaminu jakoś niejednoznacznie jest to napisane na ich stronie?
Nic się nie zmieniło – można. Ale jak widzisz operator odstrasza brakiem kart. Ale jeżeli ktoś dostanie zaproszenie po odbiór w najbliższych dniach to ja bardzo poproszę o informację.
hehe krętactwo aero na całego
chciałem zamówić kartę dla mamy, przy odbiorze mojej karty spytałem czy nadal można składać papiery a było to już bo ogłoszeniu wniosków ze spotkania z UKE usłyszałem że do czasu ogłoszenia nowego regulaminu wniosków nie przyjmują…
Powołali się na jakieś konkretne papiery? Regulamin przecież jest stary i… obowiązuje.
Nie na nic się nie powołali. Nie przyszło mi do głowy aby się o coś jeszcze pytać bo odp mnie trochę zaskoczyła. Jednak z perspektywy czasu wydaje mi się że jest to sposób na zniechęcenie potencjalnych zainteresowanych.
Dałeś się zrobić w "nie bo nie"
Zasada jest tutaj prosta: obowiązuje regulamin. Jeżeli coś się zmieniło w zasadach, to proszę mi je przedstawić. Póki co obowiązuje stary (do niczego, ale lepszy taki niż żaden) i tego się trzymamy. Tymczasem trzymamy kciuki za UKE i liczymy na nowy
oni są po prostu niepoważni.
UKE nic nie zrobi… UKE samo dało ciała.
Mam nadzieje ze prezes UKE zlapie kogos tam za pewna czesc ciala i zresetuje licznik udostepniania neta za takie zagrywki… to jest ewidentne granie na czas.
Działaniem "na zniechęcenie" jest również nie odbieranie telefonów. Dziś od samego rana próbowałem się tam dodzwonić w celu zadania kilku pytań, jednak się nie doczekałem.
Ja też tak sądzę – myślę że to działanie „na zniechęcenie”. Nie wierzę żeby poważna firma zamawiała z zagranicy przecież po 1000 (albo i mniej kart) – przecież to są koszty. Grają na czas i zniechęcenie po prostu. Aż nie mogę się do czekać jakie wyniki przyniesie przetarg na dystrybucje kart – trochę się obawiam że to kolejna „sztuczka” AERO2:(