Home > Wiadomości > Aero2 – Co w trawie piszczy, 11 stycznia 2013

Aero2 – Co w trawie piszczy, 11 stycznia 2013

Co W Trawie Piszczy?Witam w kolejnym zbiorczym artykule CWTP z nowinkami ze świata Aero2. Zebrało się kilka drobnych informacji, o których warto wiedzieć, ale które nie wymagają publikacji w postaci osobnych artykułów. Zacznę od problemów z uzyskaniem karty w salonie Sferii. Jest także kilka nowych pozwoleń radiowych, przy okazji których warto przypomnieć o związanych z rozbudową okresowych problemach z działaniem nadajników. Na koniec ciekawostka – Aero2 stara się pomóc w przebrnięciu przez proces uzyskania karty SIM.

Zapraszam.

Problemy z wydawaniem kart SIM w salonie Sferii

Od styczna otrzymuję coraz więcej raportów o problemach z uzyskaniem karty SIM Aero2 w salonie Sferii – w jedynym takim punkcie w Polsce, gdzie kartę BDI można uzyskać od ręki. W przeciętnym dniu w grudniu oczekiwanie na obsługę trwało około godziny, czasem kolejka bywała krótsza lub dłuższa. Teraz mało kto wychodzi stojąc krócej niż 2 godziny, a część osób rezygnuje z uzyskania karty tą drogą. Jakby tego było mało od jakiegoś czasu salony wydają karty Aero2 tylko w dni powszednie i tylko od godziny 10 do 17.

Sytuacja jest o tyle dziwna, że w salonie może być czynnych nawet 6 stanowisk wydawania kart i zwykle działały one bardzo sprawnie. Co prawda klienci usług komercyjnych zawsze byli obsługiwani poza kolejnością, mimo to do tej pory aż takich problemów z tym nie było.

Nie wiem, czy jest to spowodowane zwiększonym zainteresowaniem po okresie świątecznym, czy też problemami technicznymi lub organizacyjnymi w samym salonie, mam jednak nadzieję, że jest to sytuacja tymczasowa.

Aktualizacja: podobno jedna osoba może (mając odpowiednie upoważnienia) otrzymać na raz tylko 3 karty SIM – to ważna informacja dla osób, które zaplanowały uzyskać od razu karty dla rodziny i znajomych.

Nowe pozwolenia radiowe

Na opublikowanych właśnie listach pozwoleń radiowych widnieje 35 nowych lokalizacji, w których mogą pojawić się w najbliższym czasie nadajniki Aero2. Nie jest znacząca liczba przy ponad 1200 lokalizacjach opisanych w poprzedniej edycji listy. Prawdopodobnie jest to część lokalizacji, które nie zdążyły się znaleźć na opublikowanej poprzednio liście.

Mimo to wielu użytkowników Aero2 zauważyło faktyczne pojawienie się sygnału sieci w lokalizacjach, w których do tej pory go nie było lub był bardzo słaby. Dodatkowo otrzymałem wiele raportów wskazujących na to, że rozbudowa sieci powiązana z rekonfiguracją dotychczasowych nadajników trwa. Objawia się to (niestety) okresowymi wyłączeniami poszczególnych lokalizacji i powrocie sygnału (często znacznie mocniejszego) po kilku dniach. Szkoda tylko, że tego typu prace są wykonywane w dzień i wyłączenia czasem trwają nawet wiele dni, co może wzbudzać niepokój użytkowników. Zwykle jednak po takiej operacji sieć działa lepiej.

Niestety jednocześnie pogłębiają się w niektórych lokalizacjach problemy związane z nietypową konfiguracją sieci. Niektóre modemy nie radzą sobie z tym, że sieć operatora ma nadajniki pracujące w 2G i 3G na wielu pasmach, ale modemy użytkowników Aero2 są wpuszczane tylko w sieci UMTS 900 MHz – o ile w niektórych modemach Huawei można wymuszać pracę w tej technologii, o tyle użytkownicy innych modemów muszą zmagać się z wydłużonym czasem logowania do Aero2, a czasem nawet brakiem dostępu do sieci, gdy sygnał UMTS 2100 MHz jest znacznie silniejszy od UMTS 900 MHz.

Aero2 przypomina o niedokończonej procedurze zamówienia

Z pewnym zaskoczeniem przyjąłem wiadomość, że Aero2 stara się pomagać przy przebrnięciu przez proces zamawiania karty przez Internet. Jeżeli skorzystamy z elektronicznego formularza zamawiania karty SIM, ale nie dokończymy procedury – np. nie prześlemy dokumentów lub nie wszystkie dotrą do operatora, to na przekazany adres email możemy otrzymać następujące przypomnienie:

Temat: PRZYPOMNIENIE!! Zamówienie – Karta SIM BDI (brak : opłat, oryginału Zamówienia i kopii dokumentu tożsamości) IDxxxxxx
Witam,
Zamówienie na Bezpłatny Dostęp do Internetu nie może zostać zrealizowane ponieważ procedura nie została zakończona. Zgodnie z procedurą wydania karty SIM Aero2 BDI, za pośrednictwem wysyłki pocztowej podaną na http://www.aero2.pl/bdi-2.html, oryginał podpisanego Zamówienia wraz z kopiami wpłat (brak Informacji o ich uiszczeniu) i dokumentu tożsamości należy wysłać pocztą do Aero2. Wymagane są podpisy Korzystającego w dwóch miejscach podanych na Zamówieniu. (Wzór poprawnie wypełnionego wniosku znajduje się na www.aero2.pl w zakładce BDI).

Prosimy o niezwłoczne uzupełnienie dokumentów na adres:

Aero2 Sp. z o.o. ul. Lwowska 19 00-660 Warszawa (z dopiskiem BDI uzupełnienie dokumentów),

lub informację zwrotną (e-mail: bdi_dokumenty@aero2.pl) w przypadku rezygnacji z zamówienia.

Pozdrawiam,

Biuro Obsługi Klienta
Aero 2 Sp. z o.o.

W załączniku znajdziemy formularz do wydrukowania i przesłania do operatora.

Nie wiem, czy wiadomość ta jest wysyłana automatycznie do każdego, kto nie dokończy procedury (co sugeruje wysłanie wiadomości za pomocą skryptu automatyzującego wysyłkę o nazwie PHPMailer), czy też była to akcja jednorazowa związana z wymianą kart SIM (w tym przypadku wiadomość przesłana została podobno po roku od próby zamówienia karty). Tak czy inaczej jest to interesujący gest ze strony Aero2.

Data pierwszej publikacji 2013.01.11
Kategorie:Wiadomości
  1. Eustachy
    Styczeń 14th, 2013 at 11:07 | #1

    http://zapodaj.net/201d9a3a6f9cb.png.html

    • Styczeń 14th, 2013 at 11:58 | #2

      Speedtest daje linki które można bezpośrednio podawać, nie trzeba pośrednio wrzucać na inne serwisy.

  2. Mateusz
    Styczeń 13th, 2013 at 20:14 | #3

    Czy jest taka możliwość aby osoba niepełnoletnia posiadająca pisemne upoważnienie mogła odebrać kartę SIM na ulicy Lwowskiej?

    • Styczeń 13th, 2013 at 21:13 | #4

      Osoba niepełnoletnia (zgodnie z KC) nie posiada pełnej zdolności do czynności prawnych i przez to Sferia (a więc i Aero2) może odmówić realizacji nawet takiego upoważnienia. Ale jak masz dowód osobisty i wyglądasz na dorosłego – to mogą nie zauważyć.

      • Mateusz
        Styczeń 14th, 2013 at 17:58 | #5

        Dziękuję serdecznie za odpowiedź.

  3. Piotrek
    Styczeń 12th, 2013 at 19:59 | #6

    Ja byłem na Dzielnej tuż przed nowym rokiem. Czekałem ok 1,5 , nie wiele brakowało a bym musiał zrezygnować bo natura wzywała, a w salonie Sferi nie ma toalety dla klientów. Karty wydawano przy maks trzech stanowiskach, o ile nie było akurat żadnych klientów Sferii. Tak się zastanawiam kim w takim razie dla Sferii są osoby odbierające karty Aero2, jeśli nie klientami? Cóż, ja się czułem jak petent. Nie palę się do organizowania pracy w salonie Sferii, ale nie mogę się oprzeć skojarzeniom z organizacją pracy w urzędach. Przy stanowiskach widziałem tam pięć osób, plus dwie w kasach, z tych siedmiu trzy rzeczywiście pracowały, dwie w kasach trochę pracowały, pozostałe dwie patrzyły w sufit. Oceńcie sami.

    • Styczeń 13th, 2013 at 01:30 | #7

      Niestety z punktu widzenia dochodu z obsłużonej osoby jesteś dla Sferii petentem, a nie klientem, a z punktu widzenia Aero2 – odwrotnością klienta – przyjdziesz, to pracownik Sferii musi się narobić, firma nie zarobi prawie nic, a Aero2 od tego momentu ma straty – musi ci zapewnić kartę SIM, przechować papiery, rejestrować ruch (na potrzeby służb) i potem obsłużyć papierologię, jak zdecydujesz się oddać kartę SIM.
      A jak jeszcze zaczniesz korzystać z tej karty, to już generujesz Aero2 same straty – obciążenie sieci. A jak jeszcze zechcesz napisać emaila albo pogadać z BOA…

      • goral2099
        Styczeń 13th, 2013 at 09:45 | #8

        Same straty… a to nie jest tak że była jakaś spora zniżka przy kupnie częstotliwości? Bo to takie przedstawienie sprawy jakby ktoś z łaski i dobrego serca ten internet rozdawał. A to przecież oszczędność dla aero2, prawda?

        • Styczeń 13th, 2013 at 14:37 | #9

          Oczywiście: http://jdtech.pl/2012/01/aero2-skad-wzial-sie-bez…
          Ale niestety UKE zapomniało w ramach umowy wyszczególnić takie drobiazgi, jak np. sposób udostępniania kart SIM (oryginalny pomysł zakładał, że w ogóle kart miało nie być, ale to się nie udało, ale też wymogu nie było takiego). Właśnie brak takich drobiazgów powoduje problemy, z jakimi mamy do czynienia.
          Ale mimo wszystko sama usługa działa poprawnie, co już jest niejakim zaskoczeniem dla wielu.

  4. 1337
    Styczeń 12th, 2013 at 14:14 | #10

    Nadajnik w Tarnowie się dławi od 2 dni (skoki od 0 do 38% zasięgu, transfer też od 0 do 64 KB/s), generalnie pocieszające jest to, że podobno ten syf się skończy po kilku dniach…

  5. uzytkownik htc
    Styczeń 12th, 2013 at 12:58 | #11

    Witam,

    Kilka tygodni temu chciałem na chwilę przetestować kartę aero w moim telefonie HTC TP 2. Byłem zadowolony bo karta chodziła bez problemu, poustawiałem APN i Internet śmigał. Wczoraj chciałem wykonać ponowny manewr i niestety teraz wyskakuje mi błąd. Przy każdej próbie połączenia wyskakują dwa komunikaty:

    "Modem odbierający połączenie rozłączył sie. Aby sprawdzić ustawienia, połączenia i w razie potrzeby je zmienić, wybierz opcję Ustawienia."

    i

    "Wystąpił problem z nawiązaniem połączenia z usługą GPRS w sieci macierzystej, gdzie jesteś zarejestrowany"

    Dodam jeszcze że sieć wyświetla mi jako 3G Aero2 i do tego włącza się roaming. Jest też zasięg i pojawia się ikonka "H" na wyświetlaczu. Ustawienia APN są identyczne jak wcześniej.

    Czy ktoś potrafi mi pomóc z tym Internetem? Mile widziane porady co zrobić żeby znowu działał.

    • Styczeń 12th, 2013 at 13:53 | #12

      Usuń profil i dodaj jeszcze raz – to typowy problem z Windows Mobile.

      • uzytkownik htc
        Styczeń 12th, 2013 at 15:33 | #13

        Dzięki za szybką odpowiedź.

        Niestety usunięcie profilu i ponowne ustawienie nic nie pomogło. W opcjach telefonu mam możliwość także ręcznej zmiany rodzaju sieci i zakresu częstotliwości. Wcześniej ustawienia były na auto a teraz wybrałem ręcznie rodzaj sieci na WCDMA a zakres częstotliwości na UMTS (2100+900). Po zmianie tych ustawień straciłem zarówno zasięg sieci jak i zniknęła ikonka "H". Nie wyświetla mi obecnie żadnej sieci. Przy takich ustawieniach i próbie połączenia z Internetem wyskakuje pierwszy komunikat a drugiego o GPRS już nie ma.

        Co do samego windows mobile to za pomocą aplikacji haret uruchomiłem na moim telefonie androida 2.3.7 i próbowałem już pod nim połączyć się z Internetem. Zasięg sieci jest widoczny i włącza się roaming. Skonfigurowałem APN ustawiając "darmowy" i niestety efekt końcowy jest ten sam czyli brak Internetu. Tutaj natomiast pod androidem żadne komunikaty o GPRS i modemie odbierającym się nie pokazują.

        Sam Internet pod androidem i windowsem mobile przetestowałem także na karcie z sieci play i tutaj pełen sukces bo działa.

        Czy jest możliwe że to może być jakaś awaria w samej sieci aero? A może jest jakaś rozbudowa sieci w Zamościu ( tu próbuje się połączyć) i stąd te moje obecne problemy?

        pozdrawiam

        • Styczeń 12th, 2013 at 17:02 | #14

          Wszystko wskazuje na problem z zasięgiem Aero2 w tej lokalizacji, ale sprawdzę na swoim TP2 – ostatnio nie sprawdzałem jak radzi sobie z tą dziwną konfiguracją sieci.

          • uzytkownik htc
            Styczeń 12th, 2013 at 17:41 | #15

            Wygląda na to że to problem sieci. Sprawdziłem jeszcze tą kartę na modemie E169. Początkowo nic nie wykrywał ale przypomniałem sobie że przecież ma simlocka na sieć play. Szybko go zdjąłem za pomocą kodu i programu Mobile Partner. Teraz modem łapie sygnał sieci aero ( dioda miga na niebiesko ) a w programie w lewym dolnym rogu obok poziomu sygnału wyskakuje "WCDMA Aero 2 (Roaming)". Stworzyłem nowy profil ze statycznym APN o nazwie "darmowy" ustawiając go jako domyślny. Niestety każda próba połączenia to wyskakuje mi błąd – 619.

            Pozostaje mi chyba wywiesić białą flagę i dać sobie spokój na jakiś czas z aero.

          • Styczeń 12th, 2013 at 17:48 | #16

            A na jakim poziomie jest sygnał? Bo ten błąd jest dość ogólny i niewiele mówi o naturze problemu.

          • uzytkownik htc
            Styczeń 12th, 2013 at 18:07 | #17

            Na głównej stronie programu poziom sygnału powyżej 90% a w zakładce diagnostyka i stan sieci pokazuje mi:

            RSSI: -83dBM
            Rejestracja sieci CS: Roaming
            Rejestracja sieci PS: Odmowa rejestracji
            Załącznik sieci PS: Nie dotyczy

          • Styczeń 13th, 2013 at 00:53 | #18

            A nie masz przypadkiem zaznaczonego zakazu łączenia się w roamingu? Choć ta odmowa rejestracji w PS (do transmisji danych) może oznaczać także problem z uprawnieniami karty SIM, ale tego w Aero2 jeszcze nie widziałem.

          • uzytkownik htc
            Styczeń 13th, 2013 at 11:24 | #19

            Sprawdziłem to w programie top_netinfo i roaming jest włączony. Spróbowałem też za pomocą tego programu połączyć się z Internetem. W ustawieniach w zakładce połączenie z dostępnej listy wybrałem APN do sieci aero2 i przy próbie połączenia wyskakuje błąd nr 619. Obstawiam że obecnie u operatora nie jest włączona obsługa przesyłu danych.

          • Styczeń 13th, 2013 at 14:38 | #20

            Stąd propozycja – wybierz się na wycieczkę w zasięg innego nadajnika.

          • Styczeń 13th, 2013 at 01:24 | #21

            Dobra, sprawdziłem w międzyczasie TP2 – w nowej konfiguracji sieci TP2 bardzo opornie loguje się do Aero2 – bez przerwy próbuje się dobić do sieci UMTS 2100 (w miejscu testów mam mocniejszy sygnał 2100 niż 900).
            Nie pomaga żadne ustawianie interfejsów. Można jedynie zostawić automat i czekać, a nóż a widelec uda mu się zalogować – potem działa.

  6. QWert
    Styczeń 11th, 2013 at 20:13 | #22

    Proszę, bezmózgom poprzedni system się nie podobał. Jeszcze za mało burżuje d…li?

  7. Styczeń 11th, 2013 at 18:59 | #23

    Aero2 wczoraj odpaliło UMTS900 na dachu dworca w Krynicy oto fotka
    http://www.kolejowe-sprawy.pl/download.php?id=162…

  8. Łukasz
    Styczeń 11th, 2013 at 16:59 | #24

    Niesłuszny to jest teraz.

  9. MMS
    Styczeń 11th, 2013 at 14:20 | #25

    Panie Jakubie, a może dobrym pomysłem byłoby wrzucenie listy tych nowych (ewentualnych) lokalizacji tutaj na stronę?

    • Łukasz
      Styczeń 11th, 2013 at 20:47 | #26

      Przecież masz je na btsearch.

    • Styczeń 11th, 2013 at 20:57 | #27

      Właśnie dlatego, że są ewentualne i do tego kompletnie nieprzydatne w formie tabelarycznej odsyłam do serwisu mapa.btsearch.pl – tam można sobie to ładnie zwizualizować nawet.

  10. Gall
    Styczeń 11th, 2013 at 09:38 | #28

    W dniu 5.10.2013 roku, w sobotę podjechałem pod salon Sferii .
    Na drzwiach przeczytałem, że salon wydają karty Aero2 tylko w dni powszednie, w godzinach miedzy 10 a 17-tą. Poza tym , na drzwiach salonu jest wywieszona informacja, że Klienci Sferii są obsługiwani w pierwszej kolejności.

    W dniu 10.01.2012 roku ponownie udałem się do salonu Sferii po odbiór kart SIM Aero2 dla Rodziców i Teściów. Kolejka po kartę Areo2 kończyła sie na chodniku przed salonem. Stałem około 3 godzin, 11.30-14.30. Konsultantaka poinformowała mnie, że na upoważnienia można otrzymać tylko 3 karty SIM Areo2. Na moja uwagę, że ta informacja nie jest podana na stronie www, ani nie jest wywieszona na drzwiach , konsultantka stwierdziła, że to jest decyzja "kierownictwa". Można ja reklamować na Lwowskiej 19.

    • trhthtth
      Styczeń 11th, 2013 at 11:12 | #29

      Złota rada – jeszcze raz stanąć w kolejke

      • Styczeń 11th, 2013 at 11:56 | #30

        Wygląda na to, że to jedyne rozwiązanie. Czyżby metoda walki Sferii z pośrednikami?

        • trhthtth
          Styczeń 11th, 2013 at 12:53 | #31

          Nooooo !, rozwiązania z poprzedniego niesłusznego systemu panującego w Polsce zdadzą egzamin i dzisiaj. :-D

          • t_j
            Styczeń 11th, 2013 at 20:01 | #32

            Nic dziwnego, w końcu pan o kilku imionach i nazwiskach szkolił się w tym systemie.

          • Styczeń 11th, 2013 at 20:56 | #33

            Po latach błędów i wypaczeń wraca nowe :)

    • Styczeń 11th, 2013 at 11:50 | #34

      A to ci ciekawostka, tego nie słyszałem. Dopisuję do informacji.

Strony komentarza
1 2 2642
  1. Brak jeszcze trackbacków
Musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
>