Home > Wiadomości > Aero2 – Co w trawie piszczy, 11 stycznia 2013

Aero2 – Co w trawie piszczy, 11 stycznia 2013

Co W Trawie Piszczy?Witam w kolejnym zbiorczym artykule CWTP z nowinkami ze świata Aero2. Zebrało się kilka drobnych informacji, o których warto wiedzieć, ale które nie wymagają publikacji w postaci osobnych artykułów. Zacznę od problemów z uzyskaniem karty w salonie Sferii. Jest także kilka nowych pozwoleń radiowych, przy okazji których warto przypomnieć o związanych z rozbudową okresowych problemach z działaniem nadajników. Na koniec ciekawostka – Aero2 stara się pomóc w przebrnięciu przez proces uzyskania karty SIM.

Zapraszam.

Problemy z wydawaniem kart SIM w salonie Sferii

Od styczna otrzymuję coraz więcej raportów o problemach z uzyskaniem karty SIM Aero2 w salonie Sferii – w jedynym takim punkcie w Polsce, gdzie kartę BDI można uzyskać od ręki. W przeciętnym dniu w grudniu oczekiwanie na obsługę trwało około godziny, czasem kolejka bywała krótsza lub dłuższa. Teraz mało kto wychodzi stojąc krócej niż 2 godziny, a część osób rezygnuje z uzyskania karty tą drogą. Jakby tego było mało od jakiegoś czasu salony wydają karty Aero2 tylko w dni powszednie i tylko od godziny 10 do 17.

Sytuacja jest o tyle dziwna, że w salonie może być czynnych nawet 6 stanowisk wydawania kart i zwykle działały one bardzo sprawnie. Co prawda klienci usług komercyjnych zawsze byli obsługiwani poza kolejnością, mimo to do tej pory aż takich problemów z tym nie było.

Nie wiem, czy jest to spowodowane zwiększonym zainteresowaniem po okresie świątecznym, czy też problemami technicznymi lub organizacyjnymi w samym salonie, mam jednak nadzieję, że jest to sytuacja tymczasowa.

Aktualizacja: podobno jedna osoba może (mając odpowiednie upoważnienia) otrzymać na raz tylko 3 karty SIM – to ważna informacja dla osób, które zaplanowały uzyskać od razu karty dla rodziny i znajomych.

Nowe pozwolenia radiowe

Na opublikowanych właśnie listach pozwoleń radiowych widnieje 35 nowych lokalizacji, w których mogą pojawić się w najbliższym czasie nadajniki Aero2. Nie jest znacząca liczba przy ponad 1200 lokalizacjach opisanych w poprzedniej edycji listy. Prawdopodobnie jest to część lokalizacji, które nie zdążyły się znaleźć na opublikowanej poprzednio liście.

Mimo to wielu użytkowników Aero2 zauważyło faktyczne pojawienie się sygnału sieci w lokalizacjach, w których do tej pory go nie było lub był bardzo słaby. Dodatkowo otrzymałem wiele raportów wskazujących na to, że rozbudowa sieci powiązana z rekonfiguracją dotychczasowych nadajników trwa. Objawia się to (niestety) okresowymi wyłączeniami poszczególnych lokalizacji i powrocie sygnału (często znacznie mocniejszego) po kilku dniach. Szkoda tylko, że tego typu prace są wykonywane w dzień i wyłączenia czasem trwają nawet wiele dni, co może wzbudzać niepokój użytkowników. Zwykle jednak po takiej operacji sieć działa lepiej.

Niestety jednocześnie pogłębiają się w niektórych lokalizacjach problemy związane z nietypową konfiguracją sieci. Niektóre modemy nie radzą sobie z tym, że sieć operatora ma nadajniki pracujące w 2G i 3G na wielu pasmach, ale modemy użytkowników Aero2 są wpuszczane tylko w sieci UMTS 900 MHz – o ile w niektórych modemach Huawei można wymuszać pracę w tej technologii, o tyle użytkownicy innych modemów muszą zmagać się z wydłużonym czasem logowania do Aero2, a czasem nawet brakiem dostępu do sieci, gdy sygnał UMTS 2100 MHz jest znacznie silniejszy od UMTS 900 MHz.

Aero2 przypomina o niedokończonej procedurze zamówienia

Z pewnym zaskoczeniem przyjąłem wiadomość, że Aero2 stara się pomagać przy przebrnięciu przez proces zamawiania karty przez Internet. Jeżeli skorzystamy z elektronicznego formularza zamawiania karty SIM, ale nie dokończymy procedury – np. nie prześlemy dokumentów lub nie wszystkie dotrą do operatora, to na przekazany adres email możemy otrzymać następujące przypomnienie:

Temat: PRZYPOMNIENIE!! Zamówienie – Karta SIM BDI (brak : opłat, oryginału Zamówienia i kopii dokumentu tożsamości) IDxxxxxx
Witam,
Zamówienie na Bezpłatny Dostęp do Internetu nie może zostać zrealizowane ponieważ procedura nie została zakończona. Zgodnie z procedurą wydania karty SIM Aero2 BDI, za pośrednictwem wysyłki pocztowej podaną na http://www.aero2.pl/bdi-2.html, oryginał podpisanego Zamówienia wraz z kopiami wpłat (brak Informacji o ich uiszczeniu) i dokumentu tożsamości należy wysłać pocztą do Aero2. Wymagane są podpisy Korzystającego w dwóch miejscach podanych na Zamówieniu. (Wzór poprawnie wypełnionego wniosku znajduje się na www.aero2.pl w zakładce BDI).

Prosimy o niezwłoczne uzupełnienie dokumentów na adres:

Aero2 Sp. z o.o. ul. Lwowska 19 00-660 Warszawa (z dopiskiem BDI uzupełnienie dokumentów),

lub informację zwrotną (e-mail: bdi_dokumenty@aero2.pl) w przypadku rezygnacji z zamówienia.

Pozdrawiam,

Biuro Obsługi Klienta
Aero 2 Sp. z o.o.

W załączniku znajdziemy formularz do wydrukowania i przesłania do operatora.

Nie wiem, czy wiadomość ta jest wysyłana automatycznie do każdego, kto nie dokończy procedury (co sugeruje wysłanie wiadomości za pomocą skryptu automatyzującego wysyłkę o nazwie PHPMailer), czy też była to akcja jednorazowa związana z wymianą kart SIM (w tym przypadku wiadomość przesłana została podobno po roku od próby zamówienia karty). Tak czy inaczej jest to interesujący gest ze strony Aero2.

Data pierwszej publikacji 2013.01.11
Kategorie:Wiadomości
  1. Przemek
    Marzec 15th, 2013 at 08:19 | #1

    Gdzie można zgłaszać problemy techniczne z aero2 ?
    Od jakiegoś czasu mam tak kiepski transfer (jesli wogóle jest !), że nic nie można zrobić :-(

    • Marzec 15th, 2013 at 09:15 | #2

      Polecam lekturę zmian w regulaminie http://jdtech.pl/2013/03/aero2-od-kwietnia-2013-o… i oczywiście samą stronę Aero2, gdzie dokładnie jest opisany sposób zgłaszania reklamacji. W zasadzie mogę ci wkleić odpowiedź, jaką przyśle do ciebie Aero2, jeżeli podasz, że korzystasz z niezgodnego modemu (reklamacja nie zostanie rozpatrzona) oraz gdy jednak podasz im, że korzystasz ze zgodnego modemu ("u nas OK").

  2. Luty 20th, 2013 at 01:14 | #3

    Działa, czy działał?

  3. Gosia
    Luty 18th, 2013 at 22:27 | #4

    Witam, od kwietnia ub. roku korzystam z Internetu w AERO 2. Modem Huawei e 3131 z Playa. Zauważyłam pewną prawidłowość po wymianie karty i pojawieniu się roamingu Plusa.
    Logując się do sieci wybieram połączenie skonfigurowane jeszcze przed wymianą karty poprzez wybieranie numeru – czasem pojawia się komunikat błąd 619 lub błąd 628 ale po kilku próbach połączenie zostaje nawiązane i działa bardzo szybko. Zauważyłam, że przy wyborze połączenia w roamingu internet działa wolniej i niektóre strony w ogóle się nie otwieraja, podobnie przy korzystaniu z interfejsu play'a. Jaka moze być tego przyczyna? Modem cały czas świeci na niebiesko, przeważnie jasno-przy roamingu na granatowo. Jak można rozwiązać ten problem z wybieraniem numeru i nawiązywaniem połączenia?

    • Luty 18th, 2013 at 22:56 | #5

      W miejscach, gdzie sieć jest bardziej obciążona pojawiają się problemy z nawiązywaniem połączenia i spadek szybkości. Jeżeli połączenie zostało skonfigurowane jeszcze przed 1 października, warto profil dla Aero2 usunąć i dodać go ponownie. Można także spróbować przełączyć tryb pracy modemu (z NDIS na RAS lub odwrotnie – w Narzędzia->Opcje jest takie pole wyboru).

      • Gosia
        Luty 19th, 2013 at 23:14 | #6

        Dziekuję za odpowiedź. Problem w tym, ze właśnei na profilu utworzinym przed 1 października Internert działa o wiele szybciej. Tego nie rozumiem

  4. manius
    Styczeń 18th, 2013 at 20:44 | #7

    od kilku dni mam problem z aero2 alsbo dziala czesto strony sie nie laduja dzialam na modemie huawei e398 do nadajnika plusa mam 30 metrow do aero 1,5 km download na poziomie 512 jest upload 128 nie wiem wczesniej bylem zadowolony a teraz od paru dni taka lipa ze nie da sie korzystac

  5. wrocus
    Styczeń 18th, 2013 at 17:29 | #8

    Co można zrobić ?? nie moge zalogować się do nadajnika , który przed wymianą kart działał popranie , teraz od listopada nie loguje się choć zasięg mam aero2 2G i3G!!. Mam modem sierra usb307 ( nowe sterowniki , program do obsługi , top net info ) żadne ustawienia nie pomagają . Sprzęt działa w zasięgu innych nadajników . Awaria potwierdzona przez innych użytkowników . Tyko coś długo trwa . Chyba olewają nas Aerowców ;( i blokują dostęp do niektórych nadajników . Jestem z Wrocławia , a nadajnik na ul. Bierutowskiej 8. Macie jakieś propozycje ?? W biurze obsługi olewają sprawę twierdząc , ze z ich strony wszystko OK i proponują wymianę karty , która działa tylko nie tam , gdzie potrzeba.

    • Styczeń 18th, 2013 at 19:29 | #9

      We Wrocławiu ciągle jest problem z zasięgiem – mało nadajników było od zawsze, ale pojawiło się sporo nowych pozwoleń, nadajników pewnie też dostawią. Nie ma czegoś takiego, jak zasięg Aero2 2G – to co widzisz to nazwa Plus zamieniona przez kartę SIM na Aero2 (zauważ, że sieci Plus nie widzisz wcale) – nie znaczy to, że widzisz nadajniki UMTS 900 MHz Aero2.
      Zgłosić awarię można, ale najpierw spróbuj wystawić modem bliżej okna – może poprawienie sygnału pomoże.

      • Łukasz
        Styczeń 20th, 2013 at 08:48 | #10

        Nie pomoże, problem jest od ponad miesiąca, na całym osiedlu. Wcześniej wszystko działało OK, teraz też działa, ale w innych częściach Wrocławia

        • Styczeń 20th, 2013 at 11:58 | #11

          Awaria lub wyłączenie nadajnika związane być może z rozbudową sieci – bardzo dużo nowych lokalizacji jest we Wrocławiu.
          Zgłosić problem Aero2 można, żeby wiedzieli. Wymiana karty oczywiście bez sensu.

          • Łukasz
            Styczeń 20th, 2013 at 15:52 | #12

            Zgłaszane było setki razy (bez odzewu), sytuacja jest od prawie dwóch miesięcy.

          • fbshdfh
            Styczeń 25th, 2013 at 17:31 | #13

            Aero 2 już się popsuło i to bardzo, warto mieć jednak płatny internet i nie mieć problemów, ten też ale tak raz na rok go odpalać, kiedyś było lepiej.

          • Styczeń 25th, 2013 at 18:27 | #14

            Jak zawsze powtarzam – wszystko zależy od lokalizacji oraz godziny. Są miejsca, gdzie działa gorzej (cała infrastruktura Plusa jest przeciążona), a są miejsca, gdzie działa świetnie. Ja mam problemy w swojej lokalizacji teraz, ale nadajniki Plusa też ledwo zipią.

          • Paweł
            Styczeń 31st, 2013 at 03:24 | #15

            Gdzieś od 2 stycznia w godzinach 20-22 w ogóle nie można zalogować się do sieci. Mieszkam w okolicach Komorskiej/Łukowskiej w Wawie. Pomaga czasem jak się włoży modem bezpośrednio do lapka, wtedy po wielkich mękach połączy czasem, najczęściej jednak za moment rozłącza. Jak modem siedzi w routerze to router głupieje. Próbuje połączyć po jakimś czasie resetuje modem, i tak w kółko przez przynajmniej 2 godz. Przedtem bywały czasem problemy, ale teraz to już reguła. W okolicach godz. 23-ej wszystko zaczyna śmigać, regulaminowo.

          • Styczeń 31st, 2013 at 11:16 | #16

            Ewidentny objaw przeciążenia sieci. Jaki to modem?

          • Paweł
            Styczeń 31st, 2013 at 19:40 | #17

            Jeden to E3131 (v.hilink) a drugi to polsatowy E182e. Na obu jest to samo. Firmware w routerze najnowszy.

          • Styczeń 31st, 2013 at 22:41 | #18

            No to niestety nic nie poradzisz na razie w tej lokalizacji, póki nie dostawią nadajników więcej.

    • asdas
      Styczeń 19th, 2013 at 14:08 | #19

      ja moge sie zalogować , ale po minucie połączenia tak jakby odłączają mnie od sieci i mam brak sieci …

      • Styczeń 20th, 2013 at 11:59 | #20

        Brak sieci to znaczy co? Sygnał spada do zera? Modem się odłącza od sieci? Dioda przełącza się na ciemnoniebieski? Czy w ogóle modem znika z systemu?

  6. Grzesiek
    Styczeń 17th, 2013 at 07:11 | #21

    Szukałem, czy ktoś nie miał podobnych problemów, ale nie znalazłem – przynajmniej nie w takim stopniu.
    Mam problem z zalogowaniem się w dzień. W nocy (po 1 – 2-giej) Aero2 działa znakomicie, przed południem też nie najgorzej, po 14 – 15-tej modem zaczyna migać na zielono i tak do kolejnej nocy.
    Czasem, zwłaszcza niezbyt późnym popołudniem, pomiga niebiesko, da się wtedy zalogować, ale po pewnym czasie znów zaczyna migać na zielono (Windowsy nie rozłączają połączenia, tyle że net nie działa). Czasem, ale rzadko, znów sam załapie i połączenie na jakiś czas wraca.
    Próbowałem logować się ręcznie (w top_netinfo Ustawienia > AT > Zm. operatora), czasem (ale tylko czasem) się udaje, ale po kilkunastu minutach modem znów miga na zielono. To samo w Mobile Partner/Play Online. Natomiast oba programy pokazują kilka sieci, w tym Plusa, tyle że nie da się zwykle zalogować, a jeśli, to na krótko.
    Mieszkam w śródmieściu Warszawy, wg btsearch.pl mam w pobliżu dwa nadajniki Aero2 – jeden 500, drugi 600 metrów od domu, a łączę się raz z takim, który jest 1,6 km, innym razem 2,6 (ten to jest na Pradze). Ale sygnał mam zwykle -87 dBm, albo coś w pobliżu.
    Generalnie wieczorami nie da się ani na chwilę zalogować. Problem nie występował (a w każdym razie nie w takim stopniu) gdy ponad miesiąc temu zaczynałem używać Aero2, potem było coraz gorzej, po świętach/nowym roku właściwie w ogóle nie daje się używać go wieczorami.
    Co z tym zrobić? To wina Aero? Przez skórę czuję, że procedura reklamacyjna u nich to będzie droga przez mękę…

    • Styczeń 17th, 2013 at 13:04 | #22

      Ale te nadajniki sprawdziłeś, że działają, czy tylko popatrzyłeś na wykaz pozwoleń na ich uruchomienie?
      Problem twój wynika w 100% ze spadkiem zasięgu sieci przy dużym obciążeniu. Przedłużacz USB, modem bliżej okna i problem z głowy w większości lokalizacji w Warszawie.

    • Paweł
      Styczeń 31st, 2013 at 19:52 | #23

      Mam to samo, o czym wyżej pisałem. Modem mam przyklejony do szyby, w nocy sygnał dość dobry – w menu routera pokazuje 58%. Teraz piszę od sąsiada bo mój modem już miga na zielono, do 23-ej na oko tak będzie :<

  7. artihhb
    Styczeń 15th, 2013 at 16:45 | #24

    odpaliłem fajnie działał przez 2 h czasem sie zacina ,dziwna sprawa poziom sygnału skacze od 0% do 25% niezależnie od tego czy do modemu jest wpięta antena która znajduje się dośc wysoko czy działa bez anteny normalnie w oknie na przedłużaczu modem przy kompie nawet jak sobie go wsadze w dupe zawsze poziom sygnału jest losowy.HSPA+ plus aero 2 roaming

  8. Dominik
    Styczeń 15th, 2013 at 12:57 | #25

    Cześć , mam problem od wczoraj od godziny 15stej, najpierw ustawili mi limit 5kb/s , a teraz nie mogę się zalogować do sieci, chociaż zasięg mam, z modemem wszystko ok, nie moge sie zalogować do aero UMTS, wczesniej wszystko chodziło , co teraz robić , czy prosić o wymianę karty , czy zamówić jeszcze jedną kartę. Czy ktos z was miał już taki problem ? Proszę o pomoc…
    Dodam że na karcie internetowej z PLUSA i PLAY wszystko chodzi.

    • Styczeń 15th, 2013 at 13:12 | #26

      Czy po rozłączeniu i natychmiastowym połączeniu (zanim modem zacznie świecić na ciemnoniebiesko) wszystko działa normalnie? Czy od razu jest UMTS? Bo to może być problem z nowym nadajnikiem Aero2, który właśnie postawili, ale nie skończyli go instalować.

      • dasdvc
        Styczeń 15th, 2013 at 14:23 | #27

        wogóle sie nie świeci na niebiesko, nawet nie moge sie zalogować do GPRS , a zawsze mogłem

        • Styczeń 15th, 2013 at 14:29 | #28

          Jak nie świeci na niebiesko (ani przed połączeniem nie miga) i miga na zielono to w ogóle modem jest poza zasięgiem sieci Aero2. Aero2 nigdy nie pozwalało na logowanie się w trybie 2G/GPRS, więc to nie to.
          Miganie na zielono wskazywałoby na to, że nadajnik Aero2 po prostu nie działa.

          • Dominik
            Styczeń 15th, 2013 at 14:57 | #29

            Nie, nie miga na zielono, moge sie tylko zalogować do sieci GPRS, ale nie moge nawiazac polaczenia GPRS

          • Styczeń 15th, 2013 at 17:07 | #30

            Nie bardzo rozumiem. Może bardziej ogólnie – jaka aplikacja, co się dzieje, jaki jest komunikat.

          • Dominik
            Styczeń 16th, 2013 at 13:01 | #31

            w tej chwili mam zasięg na full , aplikacja cyfrowy polsat od modemu zte mf669, no i co prawda łączy się z siecią , ale nawet pingów nie można sprawdzić ani otworzyc zadnej stonki transfer na poziomie 0-100bajtów/s

          • Styczeń 16th, 2013 at 13:06 | #32

            Wiele osób zgłasza takie problemy, ale one zwykle mijają po 1-2 dniach – wygląda to na prace na nadajnikach.

          • Szymon
            Styczeń 16th, 2013 at 11:51 | #33

            Wbił Ci się na inny nadajnik bo jesteś poza zasięgiem Aero2. To tak jak phone, jak nie ma Twojej sieci loguje sie do VRL nasilniejszej obcej – zebys mogl na 112 zadzwonic.

  9. Szymon
    Styczeń 15th, 2013 at 12:05 | #34

    Dajcie zdjęcia z tego salonu :D Bareja by się uśmiał :D

Strony komentarza
1 2 2642
  1. Brak jeszcze trackbacków
Musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
>