Home > Wiadomości > Aero2 i CAPTCHA – UKE nie widzi problemu

Aero2 i CAPTCHA – UKE nie widzi problemu

Nasz problem z CAPTCHA stał się teraz nieco większy. Na pytania do Urzędu Komunikacji Elektronicznej wysyłane przez użytkowników wszyscy otrzymują długi i skomplikowany list, z którego wynika mniej więcej tyle: Aero2 wywiązuje się ze swoich obowiązków. Użytkownicy przeciążali sieć, dlatego Aero2 postanowiło wprowadzić mocniejszą kontrolę sesji 60-minutowych. Kody mimo, że mogą utrudniać, to jednak zwiększą powszechność dostępu do BDI (tego nie bardzo rozumiem – przyznam).

UKE nie widzi także problemu w punkcie 4. c. c) rezerwacji – ograniczenia usług tutaj (według Urzędu) nie ma i Aero2 nie musi zastosować tego samego rozwiązania dla usług komercyjnych.

W rozwinięciu artykułu pełna treść odpowiedzi, którą na pewno otrzyma większość pytających Urząd o problem CAPTCHA.

Szanowny Panie,

w nawiązaniu do wiadomości e-mail przesłanej do Urzędu Komunikacji Elektronicznej w sprawie korzystania z BDI świadczonej przez Aero2 Sp. z o. o., pragnę przedstawić następujące wyjaśnienia.

Spółka Aero2 udostępnia  bezpłatny dostęp do Internetu (BDI) na podstawie decyzji wydanej przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej z dnia 10 listopada 2009 r., zmieniona decyzją Prezesa UKE z dnia 4 września 2012 r., a dotycząca rezerwacji na rzecz Aero2 częstotliwości z zakresu 2570-2620 MHz. Graniczną datą wygaśnięcia BDI jest 21 grudnia 2016 r., po upływie którego Spółka Aero2 nie będzie miała obowiązku świadczenia BDI.

W omawianych decyzjach Prezes UKE zobowiązał Aero2 do:

1)      przeznaczenia, co najmniej 20% pojemności sieci na świadczenie BDI i świadczenia usług odpłatnych, wyłącznie wówczas, gdy równocześnie na tym samym obszarze i w tym samym czasie zostanie zapewniony BDI;

2)     zapewnienia dostępu przez sieć o charakterze otwartym i udostępnienia go nieoznaczonemu gronu odbiorców, analogicznie do działających punktów dostępowych WiFi (tzw. hot spoty);

3)      wprowadzenia i zapewnienia mechanizmu zarządzania ruchem w sieci, który zapewni:

czas jednorazowego dostępu do BDI na poziomie nie dłuższym niż 60 minut;
prędkość dostępu na poziomie nie mniejszym niż 128 kb/s i nie większym niż 256 kb/s w ciągu pierwszych 12 miesięcy oraz nie mniejszym niż 256 kb/s i nie większym niż 512 kb/s w okresie kolejnych 36 miesięcy;
4)     zapewnienia, że ograniczenia treści i protokołów dostępnych dla użytkowników korzystających z BDI, nie będą dalej idące niż takie same ograniczenia stosowane dla użytkowników usług płatnych;

5)     zagwarantowania, takiej organizacji i konfiguracji sieci oraz jej funkcjonalności, która zapewni interoperacyjność z dostępnymi na rynku urządzeniami końcowymi.

Pragnę w tym miejscu zaznaczyć, iż wskazane w decyzji rezerwacyjnej wymagania dotyczące wprowadzenia i utrzymania mechanizmu zarządzania ruchem w sieci dotyczą jedynie nieodpłatnego powszechnego dostępu do sieci Internet z wykorzystaniem częstotliwości z zakresu 2570 – 2620 MHz. W rezerwacji nie zostały zamieszczone natomiast inne wymagania dla Spółki które ma stosować oraz ograniczenia, których nie mogłaby wykorzystać.

Niemniej jednak na podstawie wpływu do Urzędu znacznej ilości zapytań konsumentów w sprawie wprowadzenia do korzystania z BDI kodu captcha Urząd wystąpił do Aero2 o przedstawienie wyjaśnień.

Dokonana przez UKE analiza przesłanych wyjaśnień oraz wykonywania obowiązków przez Aero2, nie wskazuje na niewykonywanie przez Spółkę zobowiązań określonych ww. decyzją.

Należy podkreślić, iż dostarczana przez Aero2 BDI jest niekomercyjną forma dostępu, z tytułu której Spółka nie pobiera opłat abonamentowych. Obecnie wzrost popularności BDI powoduje, że zmalała efektywność w rzeczywistym zapewnieniu przez Aero 2 usługi zgodnie z decyzją rezerwacyjną. W praktyce korzystania z BDI przerwana sesja jest automatycznie łączona ponownie przez oprogramowanie sterujące urządzeniem z którego korzysta użytkownik BDI, praktycznie bez konieczności ingerowania przez korzystającego w ten proces. Jak się okazuje w rezultacie ponad połowa użytkowników BDI korzysta z automatycznego wznawiania sesji, wydłużając znacząco czas sesji  efektywnej, co ma negatywny wpływ na dostępność BDI dla wszystkich zainteresowanych.

Należy zaznaczyć również, iż Aero2 zapewnia BDI drogą radiową, w ramach możliwości technicznych, co wiąże się z tym, że jego jakość zależy od ilości Użytkowników korzystających w jednym czasie z usługi. Jak wynika z przedstawionych przez Spółkę statystyk od stycznia 2013 r. średnio każdy korzystający z BDI generuje ponad 2,5 GB transferu miesięcznie, a 17% użytkowników ściągnęło miesięcznie więcej niż średnio komercyjny użytkownik sieci. Tak wysoki wolumen ściągania danych wynika właśnie z automatycznego wznawiania sesji co z kolei powoduje ograniczony dostęp innym potencjalnie zainteresowanym, którzy chcieliby skorzystać z ofert BDI.

Wprowadzenie przez Aero2 konieczności wpisywania przez użytkowników BDI po każdej zakończonej sesji kodu captcha może ograniczyć i utrudnić użytkownikom korzystanie z tej usługi jednakże z drugiej strony zwiększy powszechność dostępu do BDI, w szczególności wśród osób wykluczonych cyfrowo, nie mających innej formy dostępu do Internetu, używających BDI jako dostęp do wiadomości i poczty, czy przeglądania stron www, a nie do ściągania wszelkiego rodzaju plików muzycznych, filmów, czy tez do prowadzenia działalności gospodarczej, jak również ma na celu poprawę stopnia przestrzegania przez użytkowników BDI zawartego w decyzji rezerwacyjnej obowiązku aby jednorazowa sesja nie trwała dłużej niż 60 min, a także zmniejszenia ryzyka zaburzenia konkurencji względem ofert komercyjnych.

Ponadto wprowadzenie kodów, tak jak Pan podnosi w zapytaniu, może utrudnić wykorzystanie BDI np. przez osoby słabowidzące czy też wykorzystanie BDI w urządzeniach z małym ekranem, jednak kwestie te nie są regulowane decyzją. Niemniej jak Spółka zapewnia mechanizm, który zamierza wprowadzić przewiduje także korzystanie przez osoby o ograniczonej zdolności widzenia.

Odnosząc się zaś do tego czy wprowadzenie kodu kaptcha naruszy pkt 4. c. c) decyzji wskazać należy, iż decyzja stanowi jedynie, że jakiekolwiek ograniczenia treści lub protokołów dostępnych dla użytkownika korzystającego z dostępu nieodpłatnego nie będą dalej idące niż takie same ograniczenia stosowane dla użytkownika korzystającego z usług odpłatnych. Z zapisu tego nie wynika, że  po wprowadzeniu kodu kaptcha dla użytkowników BDI, Aero2 musiałaby zastosować takie kody dla użytkowników korzystających z usług odpłatnych.

W związku z powyższym, dopóki nie zaistnieje sytuacja różnicująca przez Spółkę ograniczenia treści lub protokołów dostępnych dla użytkownika korzystającego z BDI oraz dostępnych dla użytkowników korzystających z usług odpłatnych, trudno mówić o naruszeniu zapisów decyzji.

Mam nadzieję, iż przekazane wyjaśnienia będą dla Pana wystarczające.

W przypadku dodatkowych pytań bądź wątpliwości zapraszam do kontaktu telefonicznego z naszym Centrum Informacji Konsumenckiej UKE 801-900-853 (koszt połączenia zgodny z cennikiem operatora telekomunikacyjnego) lub 22 534-91-74 od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Urzędu 08:15 – 16:15.

Z poważaniem,
Andrzej Płachecki

Centrum Informacji Konsumenckiej
Urząd Komunikacji Elektronicznej

Podsumowując – nie jest dobrze patrząc oczami Urzędu Komunikacji Elektronicznej – UKE nam nie pomoże i nie widzi problemu. Nie mam 100% przekonania, że jest to jedyna możliwa droga rozumowania, ale nie jestem specjalistą, żeby to skutecznie ocenić. Nie znam się i nie potrafię powiedzieć (tu potrzeba pomocy prawników i specjalistów od tego tematu), czy można tego typu rozumowanie Urzędu jakoś zaskarżyć albo w inny sposób wpłynąć na UKE albo operatora.

Kategorie:Wiadomości
  1. wsrdtfyguhkujhgfd
    Kwiecień 1st, 2014 at 23:53 | #1

    Czekamy na wybory do sejmu, będą zmiany !!!! bojkotuje solorza spółki..

  2. Marian Paździoch
    Kwiecień 1st, 2014 at 23:32 | #2

    Pozwolę sobie napisać komentarz jednego z użytkowników Aero2 ( oczywiście popieram w całej rozciągłości ) – " Ludzie! Opamiętajcie się! Nie jest ważne kto i ile pobierał, ważne jest to, że Aero miało psi obowiązek zapewnić odpowiednią przepustowość sieci – czyli KAŻEDEMU 512Kb/s i koniec i kropka. Prawda jest taka, że wymóg 512Kb/s., jest śmiesznym wymogiem, któremu Aero2 i tak nie potrafi sprostać i to nas właśnie ma w doopie, a nie fakt, że jest technologicznie słabe. i ostatnia sprawa NIE MA NIC ZA DARMO. Za te żenujące popłuczyny o prędkości 512Kb/s. których i tak nie było w stanie zagwarantować otrzymało od Państwa nie lada gradkę – nieprawdaż? I w zamian taki syf z ograniczeniami. To to dopiero złoty interes. Po co poprawiać swoją żałosną usługę rzekomych 512Kb/s. dla KAŻDEGO, jak można rozpowszechnić w sieci, że to z winy użytkowników, którzy nadużywali łącza. Ale jak u licha mogli nadużywać skoro to było im przyznane – czyli każdemu rzekome i nędzne 512Kb/s! Zresztą nie ważne, ciemnota i tak to kupi i będzie się wzajemnie obwiniać zamiast wskazać palcem jedynego winnego – czyli Aero2 i rozprawić się z nim poprzez zrzeszenie się internautów w sieci i WYWALCZENIU swojego prawa – skoro w są dymani w doopę. Do czubków – tak pobierałem dużo danych, a i tak nigdy nie uzyskałem tych żenujących 512Kb/s."

  3. BOJKOTUJEMY SOLOZA
    Kwiecień 1st, 2014 at 23:12 | #3

    JEST COS CO MOZEMY ZROBIC Z AERO2 I TO NIE WYMAGA WSPARCIA UKE ANI NIKOGO INNEGO!! SPRAWA JEST PROSTA:

    NIE KUPUJCIE INTERNETU ANI NIC INNEGO OD PLUSA ANI CYFROWEGO POLSATU. JEZELI CHCECIE KUPIC INTERNET MOBILNY PLATNY ZAMIAST AERO TO WYBIERZCIE TMOBILE LUB PLAY LUB ORANGE.

    AERO2 O TO CHODZI W KODACH CAPTCHA BY LUDZIE KUPILI PLATNY PLUS ZAMIAST AERO2!!!! BOJKOTUJEMY PLUSA! JAK MACIE PLUSA TO PRZENIESCIE NUMER DO INNEGO OPERATORA! JAK MACIE TELEWIZJE OD POLSATU TO ZMIENCIE NA INNA!

    NIECH SOLOZ DOSTANIE PO KIESZENI!!!!! ZA KAPCIA!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Paweł
      Kwiecień 2nd, 2014 at 07:56 | #4

      No nie wiem, panazegarkowy internet jest jedynym działającym na HSPA+ w moim zadupiu nadbużańskim koło Gnojna.

    • Dominik
      Kwiecień 2nd, 2014 at 11:27 | #5

      Wypowiedziałem Plusowi umowę na utrzymywanie kilkudziesięciu firmowych numerów i przeniosłem je do Play, telewizję zmieniłem na NC+.
      Nie dam się wydoić.
      Można?
      Można.

      • PMN
        Kwiecień 2nd, 2014 at 11:43 | #6

        Jak to zrobiłeś? Bez kar umownych i "dodatkowych" opłat?

        • Dominik
          Kwiecień 2nd, 2014 at 11:48 | #7

          Nie ma kar umownych bo jest kilkumiesięczny okres wypowiedzenia.
          Niestety przez parę miesięcy będę jeszcze w Plusie, ale potem dowidzenia. :)

          • Reishen
            Kwiecień 2nd, 2014 at 12:07 | #8

            Ja tak samo poprzenoszę ponad setkę numerków w kilku firmach, niestety cyrografy są na jeszcze 7-8 miesięcy… Zanim Polkomtel został pochłonięty przez TW Zegarek w dziale utrzymania dla biznesu dawało się wynegocjować całkiem ciekawe oferty, obecnie oferty dla firmy z ulicy są czasami lepsze… Niech spadają na cypr!

            HTH.

    • polakmały
      Kwiecień 2nd, 2014 at 18:54 | #9

      pedryle z UOKIK-u sa na garnku solorza,i kwiczą jak ten im karze,to lizusy ,oni nie idą za narodem tylko za oszustem,co wyłudził pasmo od podatnika,a teraz nie wywiązuje sie z umowy,oby bóg pogardził takimi ludżmi,bo jak nie to drugi majdan murowany,naród dłuzej robienia w konia nie wytrzyma…

  4. pas72
    Kwiecień 1st, 2014 at 23:06 | #10

    Czy AERO2 dostosowało CAPTCHA do telewizorów ze Smart TV?
    Pod koniec roku któryś operator szykuje przetasowanie własnościowe, to i wyniki muszą się poprawić.
    Równi i równiejsi byli, są i bedą w tym kraju, w którym "zmiana ustroju" dla stołków w sądownictwie i wszelakich służbach znaczy tylko tyle, że teraz już w niczym się nie muszą ograniczać. Kluska wszystkim konfrontującym się z nimi poleca zawierzyć się Bogu.

  5. sorry takie prawo
    Kwiecień 1st, 2014 at 22:43 | #11

    To jest ciekawe zdanie

    "czas jednorazowego dostępu do BDI na poziomie nie dłuższym niż 60 minut;"

    Włączam komputer, klikam połącz – wykonuje "jednorazowy dostęp do BDI"

    modem się łączy, jest połączenie, włączam przeglądarkę i wpisuje adres www

    pojawia się przekierowanie i muszę wpisać kapcia

    ok. wpisuję kapcia

    i co ?

    mój jednorazowy dostęp do BDI właśnie się zakończył, nie mogę się dostać na żadną stronę www

    aero2 nie zapewniło mi "jednorazowego dostępu do BDI na poziomie nie dłuższym niż 60 minut"

    drugie połączenie, to nie jest połączenie "jednorazowe"

    To chyba tak załatwiają sprawy prawnicy. Liczą się słówka, przecinki i "lub czasopisma"

    • Piotr
      Kwiecień 2nd, 2014 at 12:20 | #12

      oj zapewnił, zapewnił, Twoje połączenie trwało pewnie niecałą minutę (jeżeli kapeć się szybko wyświetlił) czyli NA PEWNO NIE DŁUŻEJ NIŻ 60min czyli wszystko działa OK.
      To jak z prędkością -wszędzie w umowach masz zapis że dostęp do internetu z prędkością do 2MB czyli jak dadzą Tobie 200kB to warunek będzie spełniony.

      • Zygmunt Solorz
        Kwiecień 2nd, 2014 at 12:30 | #13

        Jednak w trakcie tego połączenia nie działają żadne protokoły internetowe poza HTTP z jednym serwerem, co narusza pkt 4. c. c) decyzji.

  6. OLEK
    Kwiecień 1st, 2014 at 22:38 | #14

    Piszę skargę na Aero2 BDI do UKE. Jeśli dostanę odpowiedź podobną do zamieszczonej wyżej , następnym krokiem, będzie skarga do UOKiK, a jeśli i to nie pomoże pozostaje pismo do Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.
    JEŚLI POZA UŻALANIEM SIĘ CHCECIE COŚ WSKÓRAĆ, ZRÓBCIE TO SAMO.

    • Alek
      Kwiecień 2nd, 2014 at 03:13 | #15

      Podaj jak możesz wzór skargi. Zrobimy to samo.

      • Konrad
        Kwiecień 2nd, 2014 at 17:18 | #16

        Ja się zastanawiam nad kwestią złożenia wniosku o wszczęcie postępowania. Wniosek do UKE, celem uchylenia decyzji AERO2. Pisze na gorąco z tym pomysłem, przeanalizuje ten pomysł i napisze jakie czynności byłyby najtrafniejsze.

    • bez kapcia – protest
      Kwiecień 2nd, 2014 at 18:02 | #17

      wzór skargi już był opublikowany : http://jdtech.pl/2014/04/aero2-i-captcha-uke-nie-…

    • u2ere5eer
      Kwiecień 2nd, 2014 at 18:16 | #18

      a dlaczego nie do unii europejskiej, trybunału i baraka obamy?

    • ankaasss
      Kwiecień 2nd, 2014 at 19:26 | #19

      dokladnie mozna podac ich do ministerstw oni sie tego boja ewentalnie do telewizji prasy i programow interwencyjnych nawet i do premiera.

  7. Mariusz
    Kwiecień 1st, 2014 at 22:14 | #20

    Po wprowadzeniu (oczywiście niezgodnie z umową koncesyjną!!!) KAPTCHA, jeśli już jakimś cudem uda mi się połączyć z internetem to transfery spadły (Kraków-Krowodrza, 400m od BTS-a): download z 0,5 Mbps na 0,1 Mbps, a upload z 0,3 Mbps na 0,03 Mbps. W praktyce korzystanie z internetu stało się niemożliwe.

    • damiaszek
      Kwiecień 1st, 2014 at 22:49 | #21

      Kraków – Mydlniki, też transfery spadły, nie tak drastycznie, ale zauważalnie download 0.31Mbps i upload 0,20Mbps, zazwyczaj miałem pełne 0,50-0,49 i 0.25 upload

  8. Jan
    Kwiecień 1st, 2014 at 22:07 | #22

    Super, na tablecie teraz lacze sie z 5 razy dluzej :/
    1) odpalic polaczenie 3G
    2) odpalic przegladarke
    3) wywolac jakas strone
    4) kliknac link
    5) za n-tym razem przepisac poprawnie kapcia
    6) wylaczyc 3G
    7) wlaczyc 3G
    Bez punktu 6 i 7 caly czas mnie przewala na kapcia mimo iz juz go podalem :/

    Nie ma co wygodne jak nic :/
    Pogielo ich

    • Leszek
      Kwiecień 2nd, 2014 at 00:18 | #23

      A mój tablet w ogóle nie wyświetla żadnej strony z kapciem.Zasięg jest, przesył danych włączony, flash w przeglądarce działa i jak miałem do czynienia z kodami captcha na jakichś stronach nie miałem problemu.A tu coś chwilę pomieli i nic się dalej nie dzieje.Jeszcze się dzisiaj nie połączyłem z aero.Nie chce się tego komentować.

  9. Dominik
    Kwiecień 1st, 2014 at 22:00 | #24

    Coś mi tu w tym wszystkim śmierdzi.
    Od kiedy ten urząd zgadza się na wszystkie rzeczy które robi ta korporacja?
    Nawet jeśli są sprzeczne z regulaminem BDI.
    Myślę że $olorz dał Pani Prezes łapówkę, aby wszystkie spory rozstrzygała na korzyść Aero2.
    Myślę kontrola CBA by rozwiązała wszystkie nasze problemy.
    Co o tym uważacie?

    • PMN
      Kwiecień 1st, 2014 at 22:52 | #25

      Ja uważam, że odpowiedź UKE jest skandaliczna. Dla mnie to nie tylko naruszenie regulaminu, ale i koncesji. Skoro mam dostęp do strony z kodami, a nie mam dostępu do innych stron, to na pewno jestem połączony z siecią Aero2 i na pewno ogranicza mi się dostęp do innych treści i protokołów. A więc takie samo ograniczenie musi być w usłudze komercyjnej. Wysłałem już zapytanie do UKE o interpretację.

  10. PMN
    Kwiecień 1st, 2014 at 21:36 | #26

    Czy ktoś mi może wytłumaczyć, dlaczego gdy pytałem UKE w tamtym roku, dostałem odpowiedź: Z zapisu tego wynika, że po wprowadzeniu kodu kaptcha dla użytkowników BDI, Aero2 musiałaby zastosować takie kody dla użytkowników odpłatnych. Czyli dokładnie coś przeciwnego, co opublikował Pan Jakub?

    • Kwiecień 1st, 2014 at 21:49 | #27

      Skieruj pismo do UKE z cytatem tamtej odpowiedzi, jaką udzieliło ci UKE – tylko wrzuć im całą korespondencję, jaką z nimi wykonałeś.

    • david
      Kwiecień 2nd, 2014 at 00:16 | #28

      A może by tak ową korespondencję zamieścić tutaj? Żeby każdy mógł się z nią zapoznać i lepiej ukierunkować zapytanie do tych 'nie'rządnych instytucji?

      • PMN
        Kwiecień 2nd, 2014 at 00:58 | #29

        Ok, publikuję. Nie będę powtarzał tego, co pisałem w tamtym roku, bo to były tylko domysły, dziś wysłałem konkretne zapytania odnośnie stanu faktycznego.

        Dzień dobry,
        Jestem użytkownikiem usługi Bezpłatny Dostęp do Internetu, świadczonej przez Aero2 sp. z o.o. i zwracam się do Państwa o udzielenie informacji, czy wprowadzone przez operatora kody CAPTCHA są zgodne z punktem 4 c. c) Koncesji. W szczególności bardzo proszę o odpowiedź na moje wątpliwości, które przedstawiam poniżej.

        1. Następuje różnicowanie użytkownika korzystającego z BDI oraz korzystającego z usług odpłatnych (AeroPacket, SpeedNet oraz usługi hurtowe) pod względem dostępności treści i protokołów, bowiem w usłudze BDI po zalogowaniu do sieci uzyskuję dostęp jedynie do strony internetowej bdi.free.aero2.net.pl, gdzie znajdują się kody CAPTCHA, a przy korzystaniu z usług odpłatnych, po połączeniu uzyskuję dostęp do wszystkich treści i protokołów. Jeśli Państwo uważacie, że jest inaczej, bardzo proszę o wyjaśnienie i kontrargumentację. Pragnę przypomnieć, że jeszcze w tamtym roku Państwa stanowisko było zbieżne z moim (poniżej cytuję fragment korespondencji z maja 2013 r. – Państwa odpowiedź, w której pytałem o to różnicowanie, a na dole listu przedstawiam pełną korespondencję zeszłoroczną):

        " Odnosząc się zaś do tego czy wprowadzenie kodu kaptcha naruszy pkt 4. c. c) decyzji wskazać należy, iż decyzja stanowi jedynie, że jakiekolwiek ograniczenia treści lub protokołów dostępnych dla użytkownika korzystającego z dostępu nieodpłatnego nie będą dalej idące niż takie same ograniczenia stosowane dla użytkownika korzystającego z usług odpłatnych. Z zapisu tego wynika, że po wprowadzeniu kodu kaptcha dla użytkowników BDI, Aero2 musiałaby zastosować takie kody dla użytkowników korzystających z usług odpłatnych. (…)

        Wioletta Biernacka

        Centrum Informacji Konsumenckiej
        Urząd Komunikacji Elektronicznej"

        2. Następuje różnicowanie użytkownika BDI oraz użytkownika odpłatnego pod względem dostępności treści i protokołów, bowiem użytkownik korzystający z usług odpłatnych może używać urządzeń, które nie są w ogóle wyposażone w przeglądarkę internetową, ani żaden inny "przyrząd" pozwalający na wyświetlenie kodów CAPTCHA, a użytkownik BDI korzystając z takich rozwiązań ma zablokowany dostęp do większości treści i protokołów, mimo, że nawiąże połączenie z siecią Aero2.

        Będę bardzo wdzięczny za wyjaśnienie moich wątpliwości i odniesienie się konkretnie to powyższych dwóch punktów (bardzo bym prosił o nieprzesyłanie szablonowej odpowiedzi).

        Pragnę podkreślić, że operator Aero2 borykający się z przeciążeniami sieci może, zgodnie z obowiązującym regulaminem, wyłączyć dostęp tym użytkownikom, którzy generują ciągły duży ruch sieciowy bez uciekania się do wprowadzania kodów CAPTCHA (poniżej wyciąg z zaakceptowanego przez Państwa regulaminu):
        "Operator jest uprawniony do dezaktywacji Karty SIM w przypadku (…) świadomego i nieuzasadnionego powodowania zjawiska przeciążenia Sieci Telekomunikacyjnych"

        Kończąc, serdecznie Państwu dziękuję za zajęcie się tą sprawą.

        Pozdrawiam serdecznie,

        • david
          Kwiecień 2nd, 2014 at 09:01 | #30

          Także czekamy na odpowiedź ze strony UKE.

Strony komentarza
  1. Brak jeszcze trackbacków
Musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
>