Home > Wiadomości > Cyfrowy Polsat – kolejna piątka za obsługę klienta

Cyfrowy Polsat – kolejna piątka za obsługę klienta

Kilka dni temu pisałem o śmiesznej fakturze na 2gr za okres testowy. Co oczywiste została ona wystawiona błędnie i zupełnie przypadkowo. To co mnie zaskoczyło, to po raz kolejny zostałem bardzo rzeczowo i skutecznie potraktowany przez Biuro Obsługi Abonenta. Wszystko to mimo faktu zgłoszenia się jako zupełnie zwykły testowy użytkownik zupełnie normalnym kanałem komunikacji dla zupełnie normalnego klienta.

Sprawa została wyjaśniona w zaledwie kilka chwil i oczywiście opłata została anulowana wraz z całą fakturą. Przepraszam wszystkich, że po raz kolejny (w zasadzie trzeci raz) muszę pochwalić obsługę klienta Cyfrowego Polsatu.

Jest to rzecz, która dla mnie, jako użytkownika usługi  jest najważniejsza – o ile problemy techniczne zwykle dla mnie nie stanowią przeszkody, która mogłaby mi utrudnić korzystania z oferty dowolnego podmiotu, o tyle sprawy umów, faktur, reklamacji powstałe w wyniku błędów i problemów po stronie operatora są rzeczą, które powinno się dać wyjaśnić szybko i bezboleśnie. Wtedy natrafienie na taki problem nie powoduje po stronie użytkownika drgawek o nie, znowu muszę rozmawiać z BOKiem. Póki co Cyfrowy Polsat zdał egzamin na piątkę. Aż szkoda, że na razie jeszcze nie mam znaku jakości JDtech :)

Kategorie:Wiadomości
  1. Czesław Ukwiał
    Lipiec 8th, 2012 at 18:03 | #1

    Na rynku pokazał się nowy Lark FreeMe 70.7, który ma wbudowany modół 3G+ oraz GPS. Obsługuje HSDPA+ 900MHz. Cena ok. 599 PLN.

  2. czesiek
    Wrzesień 1st, 2011 at 00:27 | #3

    na stronie aero2.pl jest juz zaprezentowany regulamin, kubuś przespal sprawe hehe

    • Wrzesień 1st, 2011 at 00:35 | #4

      Nie przespał, tylko czyta :) News, że jest nowy to za mało. Ważne co jest dokładnie w nim napisane :)

  3. pytanie
    Sierpień 31st, 2011 at 12:04 | #5

    W Carrefour jest teraz promocja na tablet Lark FreeMe 70.4 wraz z modemem HSDPA Lark FreeNet za łącznie 499 PLN
    Według poniższej prezentacji obsługuje on UMTS 900: http://gsmonline.pl/download/files/freeme_tablety…
    Byłoby to fajne mobilne rozwiązanie za niewielką kasę … może ktoś sprawdzić czy ten modem rzeczywiście chodzi w UMTS 900 ?

    • Sierpień 31st, 2011 at 12:19 | #6

      Ten Lark to jest jakiś wynalazek i efemeryda. Ale specyfikacja nie kłamie i to może działać, ale pewności nie ma z powodu nowych kart SIM. Ja nie mam takich kontaktów, żeby zdobyć to do testów.

      • tester
        Sierpień 31st, 2011 at 12:42 | #7

        eee tam wynalazek , chińska masówa na nowym android 2.3 plus tuner DVB-T …. podobno Huawei E-169 na nim działa bez problemu – za taką kasę to nie jest zły sprzęt wiadomo że nie ipad ale swoje funkcje spełnia
        ludzie na forum http://forum.android.com.pl/f355/ sprzęt sobie chwalą

        • Sierpień 31st, 2011 at 14:22 | #8

          No to jeżeli E169 działa na tym, to biorąc pod uwagę, że Aero2 działa bez problemu na E169 – będzie działało bez pudła. Ale jak z tym modemikiem larka to nie wiem.

    • wiedzacy
      Sierpień 31st, 2011 at 19:47 | #9

      Lark FreeMe 70.4 nie posiada modemu 3G. Jedynie wersja 70.5, ale nie jestem pewny czy ten modem obsługuje UMTS900.

      • pytanie
        Wrzesień 1st, 2011 at 16:06 | #10

        Żaden Lark nie posiada WBUDOWANEGO modemu. Tu w komplecie dają modem USB HSDPA który PODOBNO obsługuje UMTS 900. Do Larka da się podłączyć większość modemów Huawei po uprzedniej deaktywacji ewentualnego czytnika kart mikroSD.

  4. zygzak
    Sierpień 31st, 2011 at 10:36 | #11

    Z doświadczenia z kontaktów z bok-ami różnych instytucji wiem, że Twoja radość może być przedwczesna. Będzie można powiedzieć, że sprawa jest załatwiona pozytywnie, jeśli przez najbliższe pół roku nie przyjdzie monit o zapłatę zaległych 0,02pln, nota odsetkowa i przedsądowe wezwanie do zapłaty ;)
    Swoją drogą, jak nasza rzeczywistość daleko zdryfowała od szeroko pojętej normalności, skoro ta normalność w kontaktach z bok stała się wydarzeniem wartym opisania na blogu ;)

    • Sierpień 31st, 2011 at 11:04 | #12

      I TUTAJ MASZ RACJĘ – co prawda o fakturę na 2gr się nie boję (stać mnie, zapłacę gotówką :) zwłaszcza, że dostałem dodatkowe potwierdzenie, że problem jest rozwiązany. Natomiast faktycznie przetrenowałem bardzo wiele kontaktów z BOKami, POKami i BOAmi: od dość normalnych, jak w Erze, gdzie w zasadzie wszystko działało skutecznie, ale czasem dość powoli – zwłaszcza jak zredukowali inwestycję w dział obsług klienta, a liczba awarii im drastycznie wzrosła, przez słynną na cały świat Błękitną linię, która została wprowadzona mimo braku jakichkolwiek możliwości załatwienia podstawowych spraw (skończyło się z resztą na sądzie za jedną linię), aż po Plusa, w którym podpisanie głupiej umowy na głupiego mixa trwało nie 20 minut, a ponad tydzień. Dlatego sytuacja, w której nie czekam na linii godzinami na obsługę, operator prowadzi mnie za rączkę mimo, a do tego problemy rozwiązuje się sprawnie są… zaskakujące w takim stopniu, że musiałem to opisać.
      Oczywiście jak podpiszę umowę komercyjną i pojawi się konieczność kontaktu z biurem i sytuacja się zmieni – nie bójcie się, WSZYSTKIE posty zostaną opatrzone odpowiednimi komentarzami. Niestety z klientem jest jak z polem minowym – operator myli się tylko raz :) a potem odkręcanie tego trwa latami – do dziś wielu "boi się" kontaktu z błękitną linią mimo, że działa ona teraz nad wyraz sprawnie.

  5. marcin
    Sierpień 31st, 2011 at 09:34 | #13

    żeby tak BOK AERO2 zaczął działać jak ten "mityczny" (z opowieści Jakuba) BOK CP – Niby jedna bajka (jeden własciciel) a jaka róznica…

    • Sierpień 31st, 2011 at 10:57 | #14

      Właśnie o to mi chodziło w tym kontraście :) Ale sytuacja (od strony operatora) jest niestety zrozumiała… Co nie zmienia faktu, że tak nie powinno być.

  6. piotrek
    Sierpień 30th, 2011 at 23:37 | #15

    CD…
    Suma sumarum: wybacz ale robi się z tego gadżeciarski blog a zapowiadało się dość solidnie. Pozdrawiam.

    PS. Kartę Aero2 mam nową wnioskując z Twojego własnego opisu, działa w obu modemach – E182e i E173U-2. Działała od pierwszego razu, standardowo używam MB w wersji 11.302.09.01.539_Voice_USSD. Testowałem również z softem CP i Play, również działało. Pod WinXP: CP i Play, pod Win7 testowałem tylko soft Play. Działał również mój OFNK. Nie polecam obu tych aplikacji bo m.in. instalują w systemie dodatkowe usługi – moim zdaniem zupełnie zbędne, ale najgorsze jednak, że po deinstalacji tego brandowanego softu z poziomu windowsowego "Dodaj/Usuń…." te usługi jednak pozostają i działają w tle.

    E182e
    Wersja sprzętu: CP1E182PM
    Wersja firmware: 11.828.03.11.618

    E173U-2
    Wersja sprzętu: CD1E153M
    Wersja firmware: 11.126.83.00.264

    I to by było na tyle.

    • Sierpień 31st, 2011 at 01:14 | #16

      CP faktycznie wrzuca różne dodatki takie, jak IPLA, ale da się tego spokojnie pozbyć, tylko trzeba ręcznie je wybrać – to są osobne pozycje na liście Dodaj/Usuń. Nie zauważyłem, żeby soft Play instalował jakieś śmieci. Prawidłowe usunięcie wszystkich kopii Mobile Partnera/PLAY ONLINE (te opcje brandowania nazwy są męczące) powoduje, że modem całkowicie przestaje działać i znowu widać tylko jego napęd Flash.
      Jednak jak jest w przypadku E182e nie wiem w szczegółach – nie miałem tego modemu w ręku.

  7. piotrek
    Sierpień 30th, 2011 at 23:36 | #17

    CD…
    Spodziewanego szału z LTE nie ma i to już widać. Trzeba mieć świadomość, że dziś najbliższa przyszłośc tej oferty w bardzo dużym stopniu zależy od samych użytkowników, a ściślej ich ilości. Czy jest zapotrzebowanie na taką ofertę – na pewno, ale nie w tym kształcie. W tym kształcie to jest bubel, i w zupełności zgadzam się z kol. Zegarkiem odnośnie targetu. Są ludzie, czy miejsca na mapie dla których nawet ten bubel byłby rozwiązaniem – ale co to zmienia? Inna sprawa, że do nich ta usługa jeszcze długo nie dotrze, jeśli w ogóle. Kolejna kwestia: "o ile problemy techniczne zwykle dla mnie nie stanowią przeszkody" – no tak, dla mnie też, wszystko mi zawsze działa, a jak nie, to i tak zaraz zadziała. Zawsze tak było. Jednak nie wszyscy tak mają. Wielu nie potrafi i nie musi, i dla nich pomoc BOK jest najważniejsza. Ja bym tego nie bagatelizował, a jedna jaskółka wiosny nie czyni. Ja po swoich doświadczeniach (i obserwacjach) – omijam ich z daleka, jak pewnie wielu.

  8. piotrek
    Sierpień 30th, 2011 at 23:34 | #18

    Ostatnio mam nieodparte wrażenie, że przy próbie wejści na JD.tech.pl coś jakby mnie przekierowuje na CP.tech.pl i zerkam w stronę paska adresu czy coś przypadkiem się nie zmieniło ;/

    Ja rozumiem, że ten blog w swoich założeniach jest niejako "subiektywny", nie mniej jednak odbywa się to – jak zawsze – kosztem pewnej wiarygodności. Nie szkoda, by ten potencjał został zmarnowany?

    • Sierpień 31st, 2011 at 01:09 | #19

      Ja tylko raportuję to, z czym mam do czynienia – napisałem o problemie z fakturą (bardziej zabawny, niż faktycznie niepokojący) i zgodnie z obietnicą zdałem relację z wyników rozwiązania problemów. Okazało się, że w odróżnieniu od Play, czy Ery sprawa została rozwiązana bez pisania reklamacji i bez czekania 30 dni.
      Przy okazji widać, jaka jest różnica między Aero2 a CP :)
      W najbliższym czasie będzie pewnie mniej o tej firmie, no chyba, że po zakupie zestawu pojawią się jakieś ciekawe informacje. Wrzucę najwyżej unboxing zestawu komercyjnego. Niestety za reklamowanie CP nie dostaję żadnych pieniędzy, bo jestem dla nich za mały pikuś. Ale postanowiłem podzielić się wnioskami z testów zwłaszcza, że tak wesoło kontrastuje to właśnie z Aero2.

  9. Angelika
    Sierpień 30th, 2011 at 20:11 | #20

    "ssą rzeczą"? :) co i gdzie ci ssało? )

  1. Brak jeszcze trackbacków
Musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
>