Home > Analiza > Aero2 – nowa pula adresów IP – listopad 2013

Aero2 – nowa pula adresów IP – listopad 2013

Ikona wykresuI kolejna dobra wiadomość dla użytkowników darmowego dostępu do Internetu w Aero2 – operator ponowie rozszerzył pulę adresów IP dostępnych dla użytkowników BDI. Oznacza to, że nie grożą nam problemy przy nawiązywaniu połączenia. To kolejna pozytywna informacja po uruchomieniu fanpage na Facebooku skróceniu czasu oczekiwania na wydanie karty SIM do 7 dni.

Sprawę cały czas obserwuję uważnie i staram się informować o tym na bieżąco.

Szczegółowa analiza aktualnego rozszerzenia puli adresów IP w dalszej części artykułu.

Analiza dostępnych adresów IP

Poprzednia analiza dostępnych pul, którą opublikowałem w związku z rozwiązaniem problemu z nawiązywaniem połączeń opiewała na prawie 43 tysiące adresów. Ekstrapolując mój wykres z alarmującego artykułu o dużym niedoborze adresów IP z marca 2013 można dojść do wniosku, ze teraz potrzebnych jest nam w tej chwili ponad 60 tysięcy adresów.

Zobaczmy, jak to teraz wygląda w bazie danych RIPE:

inetnum:        37.209.128.0 - 37.209.147.255
inetnum:        37.209.148.0 - 37.209.159.255
inetnum:        78.30.80.0 - 78.30.123.255
inetnum:        84.39.160.0 - 84.39.167.255
inetnum:        84.39.168.0 - 84.39.175.255
inetnum:        93.154.128.0 - 93.154.159.255
inetnum:        93.154.160.0 - 93.154.191.255
inetnum:        93.154.192.0 - 93.154.223.255  <--- Nowa pula
inetnum:        93.154.224.0 - 93.154.255.255  <--- Nowa pula
inetnum:        151.248.32.0 - 151.248.39.255
inetnum:        151.248.40.0 - 151.248.47.255
inetnum:        185.4.212.0 - 185.4.213.255
inetnum:        185.4.214.0 - 185.4.215.255

Nowe pule adresów IP zaznaczyłem od razu na liście. Widzimy, że doszło nieco ponad 16 tysięcy adresów IP.

W sumie maksymalna liczba jednocześnie połączonych użytkowników Aero2 wynosi teraz niecałe 60 tysięcy co mniej więcej zgadza się z moimi szacunkami związanymi z potrzebami operatora.

Analiza sytuacji

Na razie wszystko jest w porządku. Korzystania z sieci nie zakłócają nam problemy techniczne związane z konfiguracją usługi. Aktualnie największymi bolączkami są przeciążenia pojawiające się lokalne w godzinach szczytu telekomunikacyjnego (od 18 do 22 w dni powszednie) oraz trwająca rozbudowa sieci, w czasie której niektóre stacje bazowe są wyłączane pozbawiając niektórych użytkowników zasięgu usługi lub awarie pojedynczych węzłów sieci, które powodują różne objawy takie, jak brak możliwości zalogowania się do sieci, czy też brak ruchu po nawiązaniu połączenia. Tego typu objawy warto zgłaszać do operatora za pomocą specjalnego formularza dostępnego na stronach operatora.

Kategorie:Analiza
  1. gość
    Styczeń 4th, 2014 at 00:20 | #1

    transfer jeszcze bardziej spadł http://www.speedtest.pl/test/75664558

    • Styczeń 4th, 2014 at 10:18 | #2

      O północy i po 1 rano wchodzą co sieci masowo ci, co mają nielimitowany lub 50GB transfer nocny i wtedy sieć dostaje ostro po d….

      • iuythgfds
        Styczeń 4th, 2014 at 13:58 | #3

        robi sie korek ! :-D po 1 w nocy …tym bardziej w zimę. żenada swoją drogą. co się stało z przepisem, że ma być gwarantowana minimalna prędkość każdego internetu po kablu i gsm? Ktoś wie?

      • gość
        Styczeń 4th, 2014 at 18:12 | #5

        jest 18 i dalej to samo sieć przycięta to 300 :) http://www.speedtest.pl/test/75717821

        • Styczeń 5th, 2014 at 12:10 | #6

          Godziny 18-22 to godziny szczytu i największego ruchu w sieciach.
          W jakim trybie działa twój modem? UMTS/3G, czy to jest pomiar podczas pracy w HSPA+?

          • gość
            Styczeń 5th, 2014 at 15:48 | #7

            modem to e3131 po pingu widać ze to jest tryb hspa+ :) mieszkam na wschodzie może coś modernizują bo czuje ostatnio przez kilka dni ze sieć jakoś troche zwolniła

Strony komentarza
1 2 3159
  1. Brak jeszcze trackbacków
Musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
>