Aero2 – nowa pula adresów IP – listopad 2013
I kolejna dobra wiadomość dla użytkowników darmowego dostępu do Internetu w Aero2 – operator ponowie rozszerzył pulę adresów IP dostępnych dla użytkowników BDI. Oznacza to, że nie grożą nam problemy przy nawiązywaniu połączenia. To kolejna pozytywna informacja po uruchomieniu fanpage na Facebooku i skróceniu czasu oczekiwania na wydanie karty SIM do 7 dni.
Sprawę cały czas obserwuję uważnie i staram się informować o tym na bieżąco.
Szczegółowa analiza aktualnego rozszerzenia puli adresów IP w dalszej części artykułu.
Analiza dostępnych adresów IP
Poprzednia analiza dostępnych pul, którą opublikowałem w związku z rozwiązaniem problemu z nawiązywaniem połączeń opiewała na prawie 43 tysiące adresów. Ekstrapolując mój wykres z alarmującego artykułu o dużym niedoborze adresów IP z marca 2013 można dojść do wniosku, ze teraz potrzebnych jest nam w tej chwili ponad 60 tysięcy adresów.
Zobaczmy, jak to teraz wygląda w bazie danych RIPE:
inetnum: 37.209.128.0 - 37.209.147.255 inetnum: 37.209.148.0 - 37.209.159.255 inetnum: 78.30.80.0 - 78.30.123.255 inetnum: 84.39.160.0 - 84.39.167.255 inetnum: 84.39.168.0 - 84.39.175.255 inetnum: 93.154.128.0 - 93.154.159.255 inetnum: 93.154.160.0 - 93.154.191.255 inetnum: 93.154.192.0 - 93.154.223.255 <--- Nowa pula inetnum: 93.154.224.0 - 93.154.255.255 <--- Nowa pula inetnum: 151.248.32.0 - 151.248.39.255 inetnum: 151.248.40.0 - 151.248.47.255 inetnum: 185.4.212.0 - 185.4.213.255 inetnum: 185.4.214.0 - 185.4.215.255
Nowe pule adresów IP zaznaczyłem od razu na liście. Widzimy, że doszło nieco ponad 16 tysięcy adresów IP.
W sumie maksymalna liczba jednocześnie połączonych użytkowników Aero2 wynosi teraz niecałe 60 tysięcy co mniej więcej zgadza się z moimi szacunkami związanymi z potrzebami operatora.
Analiza sytuacji
Na razie wszystko jest w porządku. Korzystania z sieci nie zakłócają nam problemy techniczne związane z konfiguracją usługi. Aktualnie największymi bolączkami są przeciążenia pojawiające się lokalne w godzinach szczytu telekomunikacyjnego (od 18 do 22 w dni powszednie) oraz trwająca rozbudowa sieci, w czasie której niektóre stacje bazowe są wyłączane pozbawiając niektórych użytkowników zasięgu usługi lub awarie pojedynczych węzłów sieci, które powodują różne objawy takie, jak brak możliwości zalogowania się do sieci, czy też brak ruchu po nawiązaniu połączenia. Tego typu objawy warto zgłaszać do operatora za pomocą specjalnego formularza dostępnego na stronach operatora.
transfer jeszcze bardziej spadł http://www.speedtest.pl/test/75664558
O północy i po 1 rano wchodzą co sieci masowo ci, co mają nielimitowany lub 50GB transfer nocny i wtedy sieć dostaje ostro po d….
robi sie korek ! po 1 w nocy …tym bardziej w zimę. żenada swoją drogą. co się stało z przepisem, że ma być gwarantowana minimalna prędkość każdego internetu po kablu i gsm? Ktoś wie?
Nie ma i nigdzie na świecie nigdy nie będzie. To jest niewykonalne technicznie.
jest 18 i dalej to samo sieć przycięta to 300 http://www.speedtest.pl/test/75717821
Godziny 18-22 to godziny szczytu i największego ruchu w sieciach.
W jakim trybie działa twój modem? UMTS/3G, czy to jest pomiar podczas pracy w HSPA+?
modem to e3131 po pingu widać ze to jest tryb hspa+ mieszkam na wschodzie może coś modernizują bo czuje ostatnio przez kilka dni ze sieć jakoś troche zwolniła