Home > Wiadomości > Aero2 – wydłuża się czas oczekiwania na kartę SIM

Aero2 – wydłuża się czas oczekiwania na kartę SIM

Ostatnio coraz więcej osób w sieci zaczyna skarżyć się na długi czas oczekiwania na przetworzenie wniosku o kartę SIM w ramach usługi Bezpłatnego dostępu do Internetu przez operatora Aero2.

W początkowej fazie Biuro Obsługi Klienta odpowiadało większości zgłaszających się osób w ciągu 1-2 dni roboczych. Tyle trwało między innymi przetworzenie mojego wniosku. Jednak w miarę rosnącej liczby napływających wniosków, czas ten zaczął się znacząco wydłużać i w tej chwili wynosi już ponad 7 dni. Można zakładać, że w tym tempie, przy niezmienionej polityce operatora czas ten nadal będzie się wydłużał.

Dodatkowo użytkowników frustruje brak możliwości uzyskania jakiegokolwiek kontaktu z operatorem za pomocą email i telefonu. Jedyne, na co mogą liczyć użytkownicy to oczekiwanie na ewentualną odpowiedź po przygotowaniu karty SIM do odbioru.

Przykładowe komentarze dotyczące wydłużającego się czasu oczekiwania pojawiły się między innymi w dyskusjach pod artykułami o UBDI na telepolis.pl, na forum bez-kabli oraz w oczywiście w dyskusjach pod wpisami na tej stronie (między innymi pod informacją o pierwszych 300 osobach zainteresowanych usługą).

O ile problem czasu oczekiwania nie jest krytyczny sam w sobie w przypadku tego typu usługi bezpłatnej, o tyle stanowi to poważny problem dla osób, które muszą stawić się w jedynym dostępnym na razie punkcie na ul. Lwowskiej w Warszawie, a nie mieszkają blisko Stolicy. Sporo zainteresowanych osób musi w tym celu udać się w podróż do Stolicy, a tego typu wycieczkę w dniu powszednim trzeba zwykle z pewnym wyprzedzeniem zaplanować. Dodatkowo regulamin nie wyznacza żadnych konkretnych terminów z tym związanych.

W celu zapoznania się z problemem u źródła wysłałem zapytanie do rzecznika prasowego firmy Aero2, pana Krzysztofa Piotrowskiego. Na razie czekam na odpowiedź i jeżeli ją otrzymam, znajdziecie ją na pewno na blogu.

Update 12 lipca: Wygląda na to, że oczekiwanie niektórych osób się skończyło: kilka osób w komentarzach tutaj na blogu i na forum bez-kabli poinformowało, że udało im się dziśodebrać karty SIM. Zamówienie składali w okolicach 28-30 czerwca, więc czekali niecałe dwa tygodnie. Czekam na kolejne raporty dotyczące czasu realizacji zamówień na karty SIM. Jednocześnie informuję wszystkich zainteresowanych, że ciągle nie otrzymałem od rzecznika prasowego Aero2 odpowiedzi na moje zapytanie wysłane drogą mailową – zakładam, że jej już nie otrzymam.

Update 14 lipca: Sytuacja nieco się poprawiła, znowu pojawiły się w Sieci informacje o odbiorach kart. Opisałem to między innymi tutaj.

Data pierwszej publikacji 2011.07.06
Kategorie:Wiadomości
  1. open
    Lipiec 12th, 2011 at 14:44 | #1

    No proszę państwa – dzisiaj Aero2 się do mnie w końcu odezwało i odebrałem kartę – jestem w szoku, bo myślałem, że "umoczyłem" te 55,00 zł.
    Wniosek i przelew puszczałem 29 czerwca w godzinach porannych, dzisiaj (12.07) w końcu odebrałem kartę.
    Co ciekawe – tym razem już nie musiałem czekać na aktywację (teoretycznie do 3 dni).

    Co do skarg – obawiam się, że nic to nie da – w umowie nie ma nic zapisanego o czasie realizacji wniosku. Myślę, że apetyt wzrósł nam wszystkich po wpisach m.in. Jakuba o odbieraniu karty po 1-2 dniach roboczych.
    Mam nadzieję, że w końcu i Wy się doczekacie :)

  2. bronco
    Lipiec 12th, 2011 at 14:19 | #2

    odp. z UKE
    Dziękujemy za wiadomość skierowaną do Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Niemniej jednak aby dokonać analizy sygnalizowanej sprawy, sprawę przekazaliśmy do właściwego przedmiotowo Departamentu Zarządzania Zasobami Częstotliwości.
    Z poważaniem
    ……………………..

    Gabinet Prezesa
    Urząd Komunikacji Elektronicznej
    ul .Kasprzaka 18/20
    01-211 Warszawa
    Tel. 22/5349392

    • bronco
      Lipiec 20th, 2011 at 10:17 | #3

      dzisiaj odpowiedź z UKE (kart z wniosku z 28 czerwca do dzisiaj nie otrzymałem)

      Szanowny Panie,
      w związku z Pana pytaniem dotyczącym Usługi Bezpłatnego Dostępu do Internetu oferowanej przez Aero2 informuję, iż Prezes UKE wystąpił do Aero2 o złożenie wyjaśnień dotyczących realizacji przez operatora obowiązku zapewnienia nieodpłatnego powszechnego dostępu do sieci Internet z użyciem co najmniej 20% pojemności sieci działających z wykorzystaniem będących przedmiotem Rezerwacji częstotliwości z zakresu 2570 – 2620 MHz oraz będących w dyspozycji Aero2 częstotliwości z zakresu do 1 GHz.

      Celem postępowania wyjaśniającego jest ustalenie w jaki sposób operator realizuje wymóg zapewnienia nieodpłatnego dostępu do sieci Internet, jak ukształtowana jest sieć dystrybucyjna dodatkowych kart SIM oferowanych przez Spółkę oraz wyjaśnienie charakteru opłaty depozytowej stanowiącej zgodnie z Regulaminem Usługi Bezpłatnego Dostępu do Internetu świadczonej przez Aero2 dla Abonentów kwotę zabezpieczenia należności Operatora z tytułu udostępnienia Karty SIM.

      W związku z tym, że zobowiązania zawarte w Rezerwacji dotyczą między innymi warunków wykorzystania częstotliwości i obowiązku wykorzystania wskazanych w Rezerwacji częstotliwości do zapewnienia nieodpłatnego powszechnego dostępu do sieci Internet, a nie zasad dystrybucji usług, Prezes UKE nie ma możliwości ustalania zasad budowania sieci dystrybucyjnej w szczegółach. Działania Prezesa UKE mogą jedynie sprowadzać się do kontroli realizacji zapisów Rezerwacji.

      Jeśli w wyniku prowadzonego przez Prezesa UKE postępowania wyjaśniającego okaże się, że nastąpiło obejście zobowiązań, poprzez celowe ograniczenie dystrybucji, to przez Prezesa UKE zostaną podjęte stosowne kroki przewidziane ustawą Prawo telekomunikacyjne, zmierzające np. do zmiany lub cofnięcia Rezerwacji, w związku z niewywiązywaniem się ze zobowiązań spółki podjętych w ramach przetargu.
      Z poważaniem,
      Irena Bylicka

      Gabinet Prezesa
      Urząd Komunikacji Elektronicznej
      ul .Kasprzaka 18/20
      01-211 Warszawa
      Tel. 22-53-49-344

      Odpowiedź przygotowana przez:
      Departament Detalicznego Rynku Telekomunikacyjnego
      ____________________________________________

  3. marcin
    Lipiec 12th, 2011 at 13:21 | #4

    I to jest chyba ruch w dobrą stronę! Ja jakieś pismo do UKE wystosuje jak minie 14 dni roboczych, i karty nie dostanę. To lekkie przegięcie tak milczeć. Bo już nawet nie chodzi oto ze to długo trwa, ale o to ze nie ma żadnej informacji. Człowiek nie jest bydle i racjonalny argument (np. duża liczba wniosków), ale milczenie jest irytujące. Chyba jakieś prawo do informacji mamy. Ja już pomijam fakt że AERO 2 ma na koncie nasze pieniądze – a to już się tzw. utracone korzyści. Może i 55 zł to niewiele (ale może wiele bo ludzie zamożni raczej nie rzuca się na BDI AERO2), ale zawsze mogły by pracować dla nas (np. można by sobie lokatę na 7 dni założyć), a nie dla nich. Z tego chociażby powodu należą nam się informacje, dotyczące tego co się dzieje z naszymi wnioskami.

  4. bronco
    Lipiec 12th, 2011 at 03:50 | #5

    na wszelki wypadek skargę do UKE napisałem – czekam na kartę od 28 czerwca i to już chyba lekka przesada

  5. adam
    Lipiec 11th, 2011 at 23:18 | #6

    Ja swój wniosek z potwierdzeniem wpłaty wysłałem 6 lipca w godzinach porannych. Dodatkowo znaczyłam potwierdzenie odbioru. Następnego dnia rano otrzymałem potwierdzenie że wiadomość przeczytano. Szczerze to mnie to trochę uspokoiło bo wysłałem do nich tydzień wcześniej 2 maile z różnych kont z pytaniami i tam nie otrzymałem ani żadnej odpowiedzi ani żadnego potwierdzenia a zaznaczyłem to wysyłając maila. A z wnioskiem przyszło znaczy jednak czytają te maila a przynajmniej te dotyczące już wniosku i z zapłatą.

  6. Piotr
    Lipiec 11th, 2011 at 22:50 | #7

    ….. w sumie dla aero2 to niezly biznes….. niech 1mln ludzi wpłaci po 55zł wsadzą tą kase do banku na 3 lata no to zgromadzi im sie ladna sumka :) Zakladajac z reklam 7% rocznie od 55mln zl to przez 3 lata ok 12mln zl na czysto :)

    • Janusz
      Lipiec 12th, 2011 at 21:24 | #8

      nie zarobią – w umowie jest jasno określone, że konto ma być nieoprocentowane ;)

      • jdanecki
        Lipiec 12th, 2011 at 22:09 | #9

        Z punktu widzenia klienta jest ono nieoprocentowane. Ale żadne prawo nie zabrania operatorowi obracania nimi.

  7. rafal
    Lipiec 11th, 2011 at 20:38 | #10

    mam prośbę jak odbierzecie kartę to napiszcie ile dni czekaliście na odpowiedź od aero:)

    • Włodek
      Wrzesień 11th, 2011 at 09:06 | #11

      11 IX 2011.czekam już 33 dni.nie odpowiadają na maile,telefonu nie odbierają.czyżby to aero2 to był wałek???

      • Wrzesień 11th, 2011 at 10:53 | #12

        Polecam najnowsze wpisy o tym temacie – to nie wałek, to polityka operatora. Zgodnie z tabelką powinieneś dostać kartę jeszcze we wrześniu.

  8. marcin
    Lipiec 11th, 2011 at 19:33 | #13

    Na jakim bym forum nie był to wszędzie widzę ze karty przestali wydawać 29.06
    Przeczytałem tez na Facebooku (Aero2 – darmowy internet w Polsce) że ktoś wysłał wniosek bez potwierdzenia dokonania wpłaty i się po tygodniu odezwali żeby wpłacił to wniosek rozpatrzą – można wiec mniemać że w BOKu ktoś pocztę odbiera…
    Ale jedno jest pewne –telefonów i meili z zapytaniami to nie odbierają…
    Przez to milczenie operatora powstaje mnóstwo spiskowych teorii – jedna lepsza od drugiej…
    Jutro wtorek – to bedzie mój 13 dzień czekania. Nie łudze się – to raczej nie bedzie szczęsliwa trzynastka :(

  9. marcin
    Lipiec 11th, 2011 at 16:51 | #14

    ps. zasatanawiam sie jak TP SA podzwignie sie jesli przyjdzie jej zapłacić 127 554 194 euro za nadużywanie pozycji dominującej (akcje juz poszły w dół) – notabene kara jest az praktyki antykonkurencyjne które "zagrażały rozwojowi Internetu oraz gospodarki cyfrowej" (chodzi o internet szerokopasmowy). Moze to dla monopolisty niewiele (oj chyba wiele), ale jak zebrac inne kary i przegrane procesy (np. 1,57 mld zł dla duńskiej spółki DPTG)…

  10. marcin
    Lipiec 11th, 2011 at 15:54 | #15

    Wydaje mi się ze AERO 2 (Z. Solorz-Żak) nie może czuć się zbyt pewnie. Taka np. TP SA przejechała się ostatnio na swoich monopolistycznych kombinacjach – chodzi mi o karę jaką nałożyła za rzeczona firmę Komisja Europejska (http://europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?reference=IP/11/771&format=HTML&aged=0&language=PL&guiLanguage=en ). Choć tu krajowy urzędnik był nie rychliwy, za to Unijny boleśnie sprawiedliwy…

Strony komentarza
  1. Brak jeszcze trackbacków
Musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
>