Aero2 – wydłuża się czas oczekiwania na kartę SIM
Ostatnio coraz więcej osób w sieci zaczyna skarżyć się na długi czas oczekiwania na przetworzenie wniosku o kartę SIM w ramach usługi Bezpłatnego dostępu do Internetu przez operatora Aero2.
W początkowej fazie Biuro Obsługi Klienta odpowiadało większości zgłaszających się osób w ciągu 1-2 dni roboczych. Tyle trwało między innymi przetworzenie mojego wniosku. Jednak w miarę rosnącej liczby napływających wniosków, czas ten zaczął się znacząco wydłużać i w tej chwili wynosi już ponad 7 dni. Można zakładać, że w tym tempie, przy niezmienionej polityce operatora czas ten nadal będzie się wydłużał.
Dodatkowo użytkowników frustruje brak możliwości uzyskania jakiegokolwiek kontaktu z operatorem za pomocą email i telefonu. Jedyne, na co mogą liczyć użytkownicy to oczekiwanie na ewentualną odpowiedź po przygotowaniu karty SIM do odbioru.
Przykładowe komentarze dotyczące wydłużającego się czasu oczekiwania pojawiły się między innymi w dyskusjach pod artykułami o UBDI na telepolis.pl, na forum bez-kabli oraz w oczywiście w dyskusjach pod wpisami na tej stronie (między innymi pod informacją o pierwszych 300 osobach zainteresowanych usługą).
O ile problem czasu oczekiwania nie jest krytyczny sam w sobie w przypadku tego typu usługi bezpłatnej, o tyle stanowi to poważny problem dla osób, które muszą stawić się w jedynym dostępnym na razie punkcie na ul. Lwowskiej w Warszawie, a nie mieszkają blisko Stolicy. Sporo zainteresowanych osób musi w tym celu udać się w podróż do Stolicy, a tego typu wycieczkę w dniu powszednim trzeba zwykle z pewnym wyprzedzeniem zaplanować. Dodatkowo regulamin nie wyznacza żadnych konkretnych terminów z tym związanych.
W celu zapoznania się z problemem u źródła wysłałem zapytanie do rzecznika prasowego firmy Aero2, pana Krzysztofa Piotrowskiego. Na razie czekam na odpowiedź i jeżeli ją otrzymam, znajdziecie ją na pewno na blogu.
Update 12 lipca: Wygląda na to, że oczekiwanie niektórych osób się skończyło: kilka osób w komentarzach tutaj na blogu i na forum bez-kabli poinformowało, że udało im się dziśodebrać karty SIM. Zamówienie składali w okolicach 28-30 czerwca, więc czekali niecałe dwa tygodnie. Czekam na kolejne raporty dotyczące czasu realizacji zamówień na karty SIM. Jednocześnie informuję wszystkich zainteresowanych, że ciągle nie otrzymałem od rzecznika prasowego Aero2 odpowiedzi na moje zapytanie wysłane drogą mailową – zakładam, że jej już nie otrzymam.
Update 14 lipca: Sytuacja nieco się poprawiła, znowu pojawiły się w Sieci informacje o odbiorach kart. Opisałem to między innymi tutaj.
jakby co – dziś dodzwoniłem się do BOK. Powiedzieli mi ze przetwarzają właśnie wnioski z 29.06 – tych podobno, tego dnia, było bardzo dużo…
Czekam już od 4 tj. 9 dni. Najbardziej wkurza mnie, że z UKE nic nie można załatwić. Dupy nie chce im się ruszyć tylko by kasę za nic dostawali. Co oznacza w dzisiejszych czasach w dużych komercyjnych firmach albo organizacjach jakaś skarga czy podanie? Nic z tym nie robią. Jak w filmach: ja dam do Pani z wydziału (…), a to ja dam dalej do wydziału(…) nie to nie u nas to proszę zgłosić się do wydziału(…). Żałosne, lecz niestety takie są realia.
Szczerze mówiąc ja nie narzekam na UKE. Załatwiałem z nimi kilka spraw i generalnie, jeżeli przestrzegasz procedur i postępujesz zgodnie z ich wymaganiami to można całkiem dużo zdziałać. Ale ze względy na wielkość nie jest to instytucja prowadząca człowieka za rękę – to jednak wielki urząd załatwiający teraz już dziesiątki tysięcy spraw rocznie i to wymaga zachowania procedur.
Odpowiedź aero2 na zapytanie o średni czas oczekiwania na powiadomienie o odbiorze karty SIM (mail wysłany 12.07.2011 o godz. 13:10) a odpowiedź przyszła 12.07.2011 o godz. 13:25 o następującej treści:
Witam,
Karty SIM przygotowywane są wg. kolejności zgłoszeń, o której decyduje data wpłaty Depozytu na nasze konto.
Z uwagi na bardzo duże zainteresowanie Usługą nie możemy potwierdzić czasu oczekiwania.
Pozdrawiam,
Biuro Obsługi Klienta
Aero 2 Sp. z o.o.
… czyli odpisują szybko…
Do mnie nic nie odpisują czekam 15 dzień…
Mi odpisali po szóstym emailu, tak więc polecam jutro napisać kolejny raz, następnego dnia jeszcze raz i powinni odpisać wklejając to samo co u mnie.
Jak minie 14 dzień oczekiwania to napiszę skargę do UKE.
ja mam zamiar zrobić to samo – minie 14 dzień (roboczy) i pisze skargę do UKE. Patrzyłem na stronę UKE i piszą że trzeba wyczerpać możliwości reklamowania u operatora – skoro BOK nie odpowie to będę miał podkładkę ze mnie olali. A mnie najbardziej irytuje nawet nie samo czekanie, ale brak jakiejkolwiek informacji.
Ja tez przed chwilą napisałem do BOK AERO 2, bo żadnej informacji od nich nie dostałem – nawet takiej ze przyjeli zgłoszenie i prosza o czekanie na informację o odbiorze karty SIM….
Generalnie nie muszą tego robić (choć automat by się przydało wstawić) bo wszystko napisali na stronie i w regulaminie. I póki co się wywiązują, choć faktycznie brakuje informacji zwrotnej.
Czekam 9 dzień, ale wreszcie otrzymałem taki oto email
"Witam,
Pana dokumenty wpłynęły.
Karty SIM przygotowywane są wg. kolejności zgłoszeń, o której decyduje data wpłaty Depozytu na nasze konto.
Z uwagi na bardzo duże zainteresowanie Usługą nie możemy potwierdzić czasu oczekiwania. Prosimy czekać na informację o odbiorze karty SIM.
Pozdrawiam,
Biuro Obsługi Klienta
Aero 2 Sp. z o.o."
Wiem, wiem też takiego dostałem. Za parę dni wyślesz im kolejne ponaglenie a oni przyślą Ci taki sam e-mail tylko dopiszą na początku "Ponownie Pana informujemy że ……….". Czekałem łącznie 13 dni ale było warto, internet działa zaj%biście. Tak stabilnego internetu mobilnego jeszcze nie używałem. Oragne Free wymiata.
Witam. Sokoro tak się sprawy mają, to ja sobie dalej czekam – już się nie nakręcam, obstawiam że kartę dostane w przyszłym tygodniu. Jeśli tak się sprawy mają z tym przetwarzaniem wniosków i nawałem zgłoszeń 29.06 (wysłałem meil po południu).
Martwi mnie natomiast to sprowadzanie kart z zagranicy – czytaj Chin…. Kiedyś pracowałem w firmie która sprowadzała towar z Chin. Zawsze trochę trzeba było czekać, ale raz był sztorm na Morzu Południowochińskim (czy gdzieś)… statek miał miesiąc opóźnienia… Znając nasze szczęście…
Oby to był tylko czarny humor…pozdrawiam….
Nie zawsze karty SIM są sprowadzane z Chin, choć to faktycznie wielce prawdopodobne. Poza tym to nie jedyna rzecz, którą trzeba zrobić: wszystkie karty w ich oryginalnym stanie muszą być jeszcze wpisane do systemu i aktywowane. No i kolejna ważna sprawa: raczej nie są one sprowadzane kontenerami, bo Aero2 nie potrzebuje ich aż takich ilości: raczej pewnie zamawiają jakimś systemem kurierskim, poczekać tylko trzeba na ich nadrukowanie i oprogramowanie przez producenta.
Będziemy mogli powiedzieć z większą pewnością, że chodziło właśnie o brak kart, jeżeli teraz opóźnienie realizacji zamówienia zauważalnie się skróci – ale wątpię w to, bo chętnych stale przybywa.
Pocieszające – liczę że jest tak jak piszesz. Czekam 14 dzień (lub 10 dzień roboczy – jak kto woli)…
Dzwoń do nich, ja dzwoniłem. Zaczęli wreszcie odbierać telefony, mi się udało dodzwonić już przy trzeciej próbie. E-maila przysłali mi 3min. po rozmowie telefonicznej.
To bardzo ważna informacja, dzięki.
ja to się tam chyba z buta wybiorę – mam po drodze do pracy. Teraz meila wysłałem to poczekam do końca tygodnia – zaznaczyłem żądanie potwierdzenia dostarczenia i odczytania, na razie nic nie wróciło….
Ja w dniu dzisiejszym odwiedziłem firmę Aero2. Dowiedziałem się, że mail ode mnie doszedł do nich i mają mnie na liście. Niestety karta nie była dla mnie przygotowana. Dopytałem się dlaczego cała procedura wydawania kart trwa tak długo (29.06 pani powiedziała mi, że trwa to dzień góra dwa dni – tego samego dnia wpłaciłem pieniądze oraz wysłałem do nich maila). Pani odpowiedziała mi, że po konferencji prasowej bardzo wzrosła liczba zgłoszeń. Dopytałem się też, czy przypadkiem nie skończyły im się karty sim (taką informację przeczytałem gdzieś na forum) – odp. "brakuje kart, ale w momencie kiedy się kończą zamawiamy kolejne z zagranicy ". Przewidywany okres oczekiwania wynosi 2 tygodnie. Taką informację również otrzymałem.
Bardzo cenne informacje, dzięki, dopiszę je do tego wpisu.
Pomieszczenia specjalnego nie zrobili – wchodzi się przez szklane drzwi i pierwsza napotkana Pani wydaje kartę – wygląda to właśnie na sekretariat.
Z tego co widziałem to miała mały segregatorek (30-50 kartek) z zaaprobowanymi wnioskami i kartami do nich. Byłem w godzinach, w których większość pracuje, więc nikogo innego odbierającego nie widziałem
Dzięki za informację: czyli w zasadzie bez zmian od czasu jak ja odbierałem kartę.
Dzięki za informacje, to dobrze wiedzieć jak jest. Czyli pewnie dozują sobie pracę – liczą ile osób mogą dziennie przyjąć i w miarę jak kart gotowych im z półek (segregatorów) ubywa, wysyłają kolejne powiadomienia… a że nie wszyscy mogą odebrać od razu, to się schodzi…
Nareszcie jakaś optymistyczna wiadomość Ja złożyłem wniosek 29 po południu, to może niedługo się doczekam. Oczywiście dam znać.
A co do regulaminu – ja myślę że on nie jest w porządku. 27.06 pojawiły się informacje medialne że UKE domaga się od Aero2 wyjaśnień ws. opłaty depozytowej. Myślę ze jeśli już więzili się za sprawę to i sprawdzą regulamin. Zwłaszcza jeśli będą napływać skargi.
Regulamin AERO 2 – jeśli jest niezgodny z prawem –nie jest żadnym odstępstwem od reguły a raczej regułą. Ze znanych firm niedawno problemy miał Provident (nadrabiają teraz kampania medialną o szklanym blacie – ha, ha, ha) i Play (0,5 mln zł – kara z 15.06 nałożona przez UKE za zawyżanie wysokości roszczeń z tytułu jednostronnego rozwiązania umowy przed upływem terminu) – ten bez szemrania karę obiecuje zapłacić zwrócić klientom pieniądze.
Myślę ze naruszenia prawa w różnych Regulaminach są nagminne – ten proceder trzeba zwalczać.
IMHO – ten regulamin sprawia wrażenie bardzo wczesnej i niedopracowanej wersji – przynajmniej jeśli chodzi o poziom językowy – mnóstwo w nim literówek i błędów.
Błędu dotyczącego adresu email też nie poprawili (ciągle jest PLliterka w adresie).