Aero2 – jak zdobyć kartę SIM wg nowego regulaminu
Często pojawiającym się pytaniem jest jak właściwie można w tej chwili zostać szczęśliwym posiadaczem karty SIM, aby mieć możliwość korzystania z usług bezpłatnego dostępu do Internetu. Postanowiłem więc w oparciu o nowy regulamin obowiązujący od 1 września 2011 i stronę internetową operatora, a także doświadczenia własne oraz czytelników opisać całą procedurę.
W tej chwili możliwe jest uzyskanie karty na trzy sposoby: zamówienie z odbiorem osobistym, zamówienie z wysyłką pocztą (te metody wymagają oczekiwania od 1 do 2 miesięcy) oraz załatwienie wszystkich formalności od ręki w punkcie dystrybucyjnym bez dodatkowego oczekiwania. W pierwszych dwóch przypadkach mamy możliwość skorzystania z elektronicznego formularza na stronie operatora. Regulamin przewiduje także odbiór karty za pośrednictwem punktów dystrybucyjnych. Od 15 grudnia 2011 działają trzy punkty na terenie Warszawy w ramach salonów firmowych operatora Sferia S.A.
Poszczególne metody opisałem oddzielnie, podobnie jak to uczynił operator na swojej stronie. Zacznę od najpopularniejszego rozwiązania.
Zamówienie z wysyłką pocztą
Operator przygotował procedurę zamówienia karty za pośrednictwem poczty.
A. Wersja z użyciem formularza online (zalecana):
1. Wchodzimy na stronę http://www.aero2.pl i ściągamy sobie Regulamin Bezpłatnego Dostępu do Internetu, aby zapoznać się precyzyjnie z zasadami, na jakich korzystać będziemy z usług.
2. Przelewamy na konto podane na stronie Aero2 depozyt 20 PLN. Przelew opisujemy Imię i nazwisko PESEL, gdzie Imię i nazwisko zastępujemy naszym imieniem i nazwiskiem, a zamiast PESEL podajemy oczywiście nasz numer PESEL lub numer paszportu (w przypadku obywateli innych państw). Po zaksięgowaniu generujemy sobie potwierdzenie wykonania przelewu – zwykle dostaniemy wygenerowany przez bank plik PDF.
3. Na kolejne konto (uwaga, jak widać trzeba wykonać dwa oddzielne przelewy na dwa różne konta) na podanej wyżej stronie (konto zaczynające się od 74) należy przelać 7 PLN tytułem Imię i nazwisko PESEL, oczywiście zastępując Imię i nazwisko oraz PESEL jak powyżej. Po zaksięgowaniu generujemy sobie potwierdzenie wykonania przelewu – zwykle dostaniemy wygenerowany przez bank plik PDF.
4. Przechodzimy na stronę https://bdi.aero2.pl/ i wypełniamy elektroniczny formularz zamówienia. Strona ta prowadzi nas za rękę przez całą procedurę. W środku formularza jest pole, w którym możemy załączyć PDF z potwierdzeniem przelewu za depozyt i opłatę za wysyłkę. Warto go tutaj od razu załączyć.
5. Po chwili otrzymamy wiadomość email, w której znajdziemy odnośnik, za pomocą którego musimy potwierdzić złożenie wniosku i swój adres email.
6. Po potwierdzeniu otrzymamy kolejną wiadomość z załącznikiem PDF, który zawiera gotowy wniosek do wydrukowania i podpisania (w dwóch miejscach) i szczegółową instrukcję, co i gdzie mamy wysłać zwykłą pocztą.
Przewodnik po procedurze wypełniania formularza online można obejrzeć tutaj: Aero2 – jest interaktywny formularz zamówienia.
Co zrobić, gdy formularz w postaci PDF nie dotrze do nas emailem?
Jeżeli pomyliliśmy się przy podawaniu adresu email, nie uda nam się potwierdzić wniosku i po 24 godzinach będziemy mogli ponownie wypełnić wniosek. Jeżeli jednak wszystko wypełnione zostało poprawnie, operator informuje: Jeśli wiadomość nie zostanie dostarczona prosimy o informację e-mailem na adres bok@aero2.pl. Koniecznie w temacie wiadomości do Aero2 wpisz swój numer PESEL i informację „Brak Zamówienia”.
Można także samodzielnie formularz utworzyć ponownie wypełniając przygotowany przeze mnie Interaktywny formularz zamówienia BDI 03042012. Można także wydrukować PDFa ze strony operatora i wypełnić go ręcznie, ale wtedy koniecznie musimy zadbać o czytelność.
7. Otrzymany w ten sposób (za pośrednictwem email lub pobrany bezpośrednio po wypełnieniu) wypełniony formularz zamówienia karty SIM drukujemy i podpisujemy (w dwóch miejscach) po dokładnym sprawdzeniu.
6. Pakujemy do koperty:
- Wydrukowany, wypełniony i podpisany formularz
- Potwierdzenie wniesienia depozytu
- Potwierdzenie wniesienia opłaty za przesyłkę pocztową
- Kopię dowodu tożsamości (w przypadku dowodu osobistego – obie strony)
I wysyłamy (najlepiej za pomocą przesyłki poleconej) do operatora na adres:
Aero2 Sp. z o.o.
Bezpłatny Dostęp do Internetu
ul. Trembeckiego 11A II piętro
35-234 Rzeszów
8. Czekamy cierpliwie na przeanalizowanie formularza oraz powiązanie go z przelewem przez BOK operatora. Gdy operator będzie miał dla nas gotową kartę SIM, prześle do nas powiadomienie emailem, a następnie karta zostanie wysłana pocztą na adres wskazany w formularzu. Informacje o aktualnym czasie oczekiwania publikuję regularnie na blogu. W tej chwili jest to od 2 to 4 tygodni.
B. Wersja z tradycyjna:
(operator oficjalnie jej nie oferuje, ale jeżeli nie mamy dostępu do Internetu można z niej skorzystać należy jednak pamiętać, że realizacja takiego zamówienia może trwać dłużej).
1. Zawsze należy najpierw zapoznać się z regulaminem usługi. Jest on dostępny na stronach Aero2 – http://www.aero2.pl/bdi.html. Tam znajdziemy także dokument PDF o nazwie Wzór Zamówienia Bezpłatnego Dostępu do Internetu.
2. Drukujemy formularz zamówienia pobrany wyżej i wypełniamy go ręcznie. Dla osób, które podobnie jak ja piszą niewyraźnie, ale ciągle potrafią się podpisać, przygotowałem interaktywną wersję formularza: Interaktywny formularz zamówienia BDI 03042012. Następnie drukujemy go i podpisujemy w dwóch miejscach. Pamiętamy o zaznaczeniu pola Wysyłka Karty SIM Poczta Polska (opłata 7 zł).
3. Przelewamy na konto podane na stronie Aero2 (to zaczynające się od 24) depozyt 20 PLN. Przelew opisujemy Imię i nazwisko PESEL, gdzie Imię i nazwisko zastępujemy naszym imieniem i nazwiskiem, a zamiast PESEL podajemy oczywiście nasz numer PESEL lub numer paszportu (w przypadku obywateli innych państw). Po zaksięgowaniu generujemy sobie potwierdzenie wykonania przelewu – zwykle dostaniemy wygenerowany przez bank plik PDF.
4. Na kolejne konto (uwaga, jak widać trzeba wykonać dwa oddzielne przelewy na dwa różne konta) na podanej wyżej stronie (to zaczynające się od 74) należy przelać 7 PLN tytułem Imię i nazwisko PESEL, oczywiście zastępując Imię i nazwisko oraz PESEL jak powyżej. Po zaksięgowaniu generujemy sobie potwierdzenie wykonania przelewu – zwykle dostaniemy wygenerowany przez bank plik PDF.
5. Pakujemy do koperty:
- Wydrukowany, wypełniony i podpisany formularz
- Potwierdzenie wniesienia depozytu
- Potwierdzenie wniesienia opłaty za przesyłkę pocztową
- Kopię dowodu tożsamości (w przypadku dowodu osobistego – obie strony)
I wysyłamy (najlepiej za pomocą przesyłki poleconej) do operatora na adres:
Aero2 Sp. z o.o.
Bezpłatny Dostęp do Internetu
ul. Trembeckiego 11A II piętro
35-234 Rzeszów
6. Czekamy cierpliwie na przeanalizowanie formularza oraz powiązanie go z przelewem przez BOK operatora. Gdy operator będzie miał dla nas gotową kartę SIM, prześle do nas powiadomienie emailem, a następnie karta zostanie wysłana pocztą na adres wskazany w formularzu. Informacje o aktualnym czasie oczekiwania publikuję regularnie na blogu. W tej chwili jest to od 2 do 4 tygodni.
Mamy kartę, co dalej?
Teraz musimy umieścić ją w odpowiednim urządzeniu. Polecam listę zgodnych modemów, jak sprawdzić, czy mój telefon/modem jest zgodny i krótki materiał szczegółowy o wymaganiach technicznych.
Warto pamiętać, że karta regulaminowo jest aktywowana w ciągu 7 dni roboczych, jednak dotychczas wszystkie wydane karty były aktywne od razu.
Porady ogólne
1. Jeżeli wiadomości z BOKu Aero2 do nas nie docierają, koniecznie sprawdźmy skrzynkę ze spamem, jeżeli mamy taką możliwość.
2. Im lepiej się przygotujemy i spełnimy wszystkie wymagania, tym łatwiej i sprawniej przebiegnie cała procedura.
3. Warto sprawdzić, czy posiadamy właściwe urządzenie zgodne z wymaganiami operatora, a także czy tam, gdzie chcemy korzystać z usługi znajdziemy się w jej zasięgu. Krótki poradnik na ten temat zamieściłem tutaj.
4. Operator bez problemu akceptuje standardowe potwierdzenia przelewów generowane przez większość polskich banków w ich interfejsach internetowych.
5. Przy przelewie należy podać adres operatora, np. ten podany powyżej (dostępny także na stronie operatora).
6. Nie trzeba wyrażać zgód na przetwarzanie danych osobowych, zalecam jednak zaznaczenie dwóch pierwszych zgód dotyczących elektronicznego informowania o zmianach w danych operatora i regulaminie – szkoda ewentualnych drzew na przesyłanie tego zwykłą pocztą.
7. Uwaga: formularz podpisujemy w dwóch miejscach. W przypadku zamawiania przez pocztę wykonujemy dwa przelewy na dwa różne konta.
8. Przesyłki najlepiej wysyłać do operatora pocztą poleconą, choć operator nigdzie tego nie wymaga (ale także zaleca). Karty są przysyłane za zwykłym listem poleconym.
Źródło: Aktualna strona BDI operatora Aero2
Historia: zmian:
2012.04.08 – uaktualniony został Interaktywny formularz zamwienia BDI 03042012 w formie pliku PDF w związku ze zmianami na początku kwietnia 2012.
2012.12.20 – uaktualnienia dotyczące zmian liczby punktów dystrybucyjnych i informacje o pełnomocnictwie.
2012.12.22 – wyjaśnienie co zrobić, gdy email z PDF formularza nie przyjdzie.
2013.01.20 – usunięcie informacji o odbiorze na Lwowskiej 19, nowy formularz interaktywny.
2013.02.20 – Dodanie informacji o tym, że operator dosyła formularz PDF, jeżeli nie dojdzie.
2013.09.14 – Nowy adres korespondencyjny Aero2 i ostateczne usunięcie informacji o odbiorach osobistych.
2013.09.15 – Aktualizacja szczegółów procedury
2013.11.15 – Aktualizacja odnośników
2013.12.30 – Aktualizacja odnośników po przebudowie strony Aero2.
Mam pytanie następujące: jaka jest procedura postępowania Aero2 w przypadku, gdy użytkownik zgubi kartę sim lub gdy się ona zniszczy? Czy można uzyskać duplikat karty sim?
Tak, w regulaminie jest to opisane (proponuję lekturę). Mam w planach osobny artykuł na ten temat, żeby informacja była łatwiej dostępna.
wita, a co sie dzieje z karta sim jak mina te 3 lata bezplatnego internetu ??
Jeżeli chcesz odzyskać kaucję, to wypełniasz formularz zwrotu i odsyłasz lub odnosisz kartę do siedziby operatora. Kasę z kaucji przeleją ci na wskazane konto i po sprawie. Istnieje niewielkie ryzyko, że być może zaczną świadczyć usługi detaliczne, ale wydaje mi się, że raczej odeślą cię do Cyfrowego Polsatu, o ile zgodziłeś się na przekazanie danych w formularzu.
czyli 3 lata uzytkowania i koniec tego dobrego ?? tzn juz nie bede mogl dalej z niego korzystac ??
Polecam artykuł: http://jdtech.pl/2011/08/aero2-jak-to-jest-z-tym-…
Mam pewnie oczywiste pytanie :
Czy można za jednym razem zamówić dwie karty (dwa komplety dokumentów- dwa pesele, wysyłka pocztą)
Nigdzie w regulaminie tego nie zabraniają, ale żeby to ustalić ponad wszelką wątpliwość trzeba by skontaktować się z Aero2.
No to już wiem – można, ale osobno wysyłają. Od każdej karty trzeba opłacić wysyłkę.
Hmm, zamawiałeś dwie karty na dwie różne osoby?
W ogóle czy możne jedna osoba podpisać kilka umów i mieć kilka kart SIM?
To oczywiste, że na dwie różne osoby Jedna karta na jeden PESEL. Ale w małżeństwie np. przydatne mogą być dwie karty (w końcu regulamin tego nie zabrania).
Dzięki za wyczerpujący artykuł.
Hmm jednak dla pecetów sama karta to za mało aby surfować po sieci…nie każdy ma laptopa z wbudowanym czytnikiem takich kart.
Więc moje zapytanie jaki zakupić należy do niej czytnik do PC?
Nie musisz pisać konkretnych marek, powiedz po jakich parametrach szukać np. na aukcjach.
W sumie niezła myśl, żeby dodać do materiału odpowiednią informację na końcu – dzięki za sugestię. Ale odpowiem na szybko: najczęściej oglądanym materiałem na moim blogu jest: http://jdtech.pl/2011/06/aero2-zestawienie-zgodny… – nad którym tale pracuję: Link mówi sam za siebie
A na jakiej podstawie wymagają ksero dowodu osobistego? Nawet w bankach nie jest to wymagane (można odmówić jak wołają).
Na podstawie…. regulaminu? Próbowałeś kiedyś odmówić operatorowi (któremuś w W3+Play) przedstawienie dokumentu tożsamości przy podpisywaniu umowy abonamentowej?
Okazanie dowodu a jego skserowanie to 2 różne rzeczy. O ile wiem to nie mają prawa wymagać ksera dowodu, wiąże się to m.in. z ochroną wizerunku. W jakimś banku z tego powodu kserowali 2 razy: na pierwszej odbitce zamazywali zdjęcie i kserowali ponownie. Pierwszą kopię niszczyli. Może ktoś wie jak to z tym jest?
Nie bardzo rozumiem tego problemu. Aero2 przetwarza dane osobowe jako ich administrator i korzysta z tych informacji do realizacji zadań. W celu potwierdzenia PESELa potrzebuje zobaczyć dowód. Ponieważ odbywa się to wysyłkowo, to załącza się do pakietu zamówienia kopię dowodu. Dla ujednolicenia procedury dla wszystkich wymagany jest on przy wszystkich metodach.
Ochrona wizerunku dotyczy chyba tylko jego wykorzystania w celach zarobkowych i komercyjnych, a nie do realizacji umów, w których nie następuje żadna publikacja.
Można jak najbardziej złożyć sprzeciw w kwestii kserowania DO. W T-Mobile w taki przypadku sprzedający na odpowiednim formularzu wykonuje odpis z DO. W Aero2 tego nie ma, więc to tylko kwestia czasu gdy być może zostanie najpierw wezwane do wdrożenia takiej procedury.
Na razie po prostu skończy się na… odmowie wydania karty i tyle. Ale Jakby zahaczyć ich UOKiKiem to kto wie… Ale najpierw musisz dostać na piśmie odmowę wydania karty bez kopii dowodu.
obie strony dowodu mam im wysłać??
No to jest w miarę oczywiste, że tak ale faktycznie dopiszę.
Kiedy aero2 wysyła emaila? Kiedy otrzyma komplet dokumentów potwierdzając złożenie wniosku, czy dopiero kiedy jest karta SIM do odbioru?
Aktualne (z poprzedniego regulaminu) doświadczenia pokazują, że Aero2 oszczędza elektroniczny atrament i powiadamia samo z siebie tylko i wyłącznie w momencie "wydania", czyli przygotowania karty (a teraz także zapakowania jej w kopertę i wysłania). Czasem udawało się także uzyskać odpowiedź na pytania wysłane niezależnie od zamówienia, ale to niestety sprawa była dość losowa. Ponieważ jednak powstaje jednak dział dla tej usługi w Aero2, być może sytuacja się poprawi.
już znalazłam adres i numery kont
Mam nadzieję, że oczywiste jest, dlaczego nie wkleiłem numerów kont na swojej stronie. Jeżeli to nie jest oczywiste, to napiszę: wklejanie takich danych jest podwójnie niebezpieczne. Po pierwsze mogę się pomylić i np. podać własny numer konta a po drugie nie chcę odpowiadać za ew. zmiany numerów kont operatora. Dlatego w sytuacjach związanych z pieniędzmi należy odsyłać na stronę właściciela konta.
jakie są numery kont i adresy na które mam przesłać 20 i 7 zł? .dziękuję
jeszcze jedno pytanie: czy niepełnoletni mogą dostać karte skanujac np. paszport?
regulamin tego nie precyzuje, ale trzeba pamietac, ze:
- Ograniczoną zdolność do czynności prawnych mają osoby małoletnie, które ukończyły 13 lat, a także osoby częściowo ubezwłasnowolnione
- Pełną zdolność do czynności prawnych mają osoby, które ukończyły 18 lat (oraz kobiety od 16 roku życia, jeśli zawarły małżeństwo) i nie są ubezwłasnowolnione
no i w przypadku osoby maloletniej do zawarcia umowy jest wymagana zgoda opiekuna prawnego,
wiec sam skan paszportu z pewnoscia nie bedzie wystarczajacy (ale moze byc potrzebny – przykladowo przydal sie gdy syn zakladal sobie mlodziezowe konto w banku)
Dodam tylko, że na to pytanie odpowiedź została już udzielona przez operatora: http://jdtech.pl/2011/09/aero2-odpowiedzi-na-pyta… choć faktycznie w regulaminie nie zabronili tego jasno. Z drugiej strony wiem o co najmniej dwóch przypadkach 16-17 latków, którzy mając wyrobione dowody dostali kartę bez problemu – po prostu wiek nie został im sprawdzony i pewnie nie wyglądali na dzieci na zdjęciach.