Aero2 – jak zdobyć kartę SIM wg nowego regulaminu
Często pojawiającym się pytaniem jest jak właściwie można w tej chwili zostać szczęśliwym posiadaczem karty SIM, aby mieć możliwość korzystania z usług bezpłatnego dostępu do Internetu. Postanowiłem więc w oparciu o nowy regulamin obowiązujący od 1 września 2011 i stronę internetową operatora, a także doświadczenia własne oraz czytelników opisać całą procedurę.
W tej chwili możliwe jest uzyskanie karty na trzy sposoby: zamówienie z odbiorem osobistym, zamówienie z wysyłką pocztą (te metody wymagają oczekiwania od 1 do 2 miesięcy) oraz załatwienie wszystkich formalności od ręki w punkcie dystrybucyjnym bez dodatkowego oczekiwania. W pierwszych dwóch przypadkach mamy możliwość skorzystania z elektronicznego formularza na stronie operatora. Regulamin przewiduje także odbiór karty za pośrednictwem punktów dystrybucyjnych. Od 15 grudnia 2011 działają trzy punkty na terenie Warszawy w ramach salonów firmowych operatora Sferia S.A.
Poszczególne metody opisałem oddzielnie, podobnie jak to uczynił operator na swojej stronie. Zacznę od najpopularniejszego rozwiązania.
Zamówienie z wysyłką pocztą
Operator przygotował procedurę zamówienia karty za pośrednictwem poczty.
A. Wersja z użyciem formularza online (zalecana):
1. Wchodzimy na stronę http://www.aero2.pl i ściągamy sobie Regulamin Bezpłatnego Dostępu do Internetu, aby zapoznać się precyzyjnie z zasadami, na jakich korzystać będziemy z usług.
2. Przelewamy na konto podane na stronie Aero2 depozyt 20 PLN. Przelew opisujemy Imię i nazwisko PESEL, gdzie Imię i nazwisko zastępujemy naszym imieniem i nazwiskiem, a zamiast PESEL podajemy oczywiście nasz numer PESEL lub numer paszportu (w przypadku obywateli innych państw). Po zaksięgowaniu generujemy sobie potwierdzenie wykonania przelewu – zwykle dostaniemy wygenerowany przez bank plik PDF.
3. Na kolejne konto (uwaga, jak widać trzeba wykonać dwa oddzielne przelewy na dwa różne konta) na podanej wyżej stronie (konto zaczynające się od 74) należy przelać 7 PLN tytułem Imię i nazwisko PESEL, oczywiście zastępując Imię i nazwisko oraz PESEL jak powyżej. Po zaksięgowaniu generujemy sobie potwierdzenie wykonania przelewu – zwykle dostaniemy wygenerowany przez bank plik PDF.
4. Przechodzimy na stronę https://bdi.aero2.pl/ i wypełniamy elektroniczny formularz zamówienia. Strona ta prowadzi nas za rękę przez całą procedurę. W środku formularza jest pole, w którym możemy załączyć PDF z potwierdzeniem przelewu za depozyt i opłatę za wysyłkę. Warto go tutaj od razu załączyć.
5. Po chwili otrzymamy wiadomość email, w której znajdziemy odnośnik, za pomocą którego musimy potwierdzić złożenie wniosku i swój adres email.
6. Po potwierdzeniu otrzymamy kolejną wiadomość z załącznikiem PDF, który zawiera gotowy wniosek do wydrukowania i podpisania (w dwóch miejscach) i szczegółową instrukcję, co i gdzie mamy wysłać zwykłą pocztą.
Przewodnik po procedurze wypełniania formularza online można obejrzeć tutaj: Aero2 – jest interaktywny formularz zamówienia.
Co zrobić, gdy formularz w postaci PDF nie dotrze do nas emailem?
Jeżeli pomyliliśmy się przy podawaniu adresu email, nie uda nam się potwierdzić wniosku i po 24 godzinach będziemy mogli ponownie wypełnić wniosek. Jeżeli jednak wszystko wypełnione zostało poprawnie, operator informuje: Jeśli wiadomość nie zostanie dostarczona prosimy o informację e-mailem na adres bok@aero2.pl. Koniecznie w temacie wiadomości do Aero2 wpisz swój numer PESEL i informację „Brak Zamówienia”.
Można także samodzielnie formularz utworzyć ponownie wypełniając przygotowany przeze mnie Interaktywny formularz zamówienia BDI 03042012. Można także wydrukować PDFa ze strony operatora i wypełnić go ręcznie, ale wtedy koniecznie musimy zadbać o czytelność.
7. Otrzymany w ten sposób (za pośrednictwem email lub pobrany bezpośrednio po wypełnieniu) wypełniony formularz zamówienia karty SIM drukujemy i podpisujemy (w dwóch miejscach) po dokładnym sprawdzeniu.
6. Pakujemy do koperty:
- Wydrukowany, wypełniony i podpisany formularz
- Potwierdzenie wniesienia depozytu
- Potwierdzenie wniesienia opłaty za przesyłkę pocztową
- Kopię dowodu tożsamości (w przypadku dowodu osobistego – obie strony)
I wysyłamy (najlepiej za pomocą przesyłki poleconej) do operatora na adres:
Aero2 Sp. z o.o.
Bezpłatny Dostęp do Internetu
ul. Trembeckiego 11A II piętro
35-234 Rzeszów
8. Czekamy cierpliwie na przeanalizowanie formularza oraz powiązanie go z przelewem przez BOK operatora. Gdy operator będzie miał dla nas gotową kartę SIM, prześle do nas powiadomienie emailem, a następnie karta zostanie wysłana pocztą na adres wskazany w formularzu. Informacje o aktualnym czasie oczekiwania publikuję regularnie na blogu. W tej chwili jest to od 2 to 4 tygodni.
B. Wersja z tradycyjna:
(operator oficjalnie jej nie oferuje, ale jeżeli nie mamy dostępu do Internetu można z niej skorzystać należy jednak pamiętać, że realizacja takiego zamówienia może trwać dłużej).
1. Zawsze należy najpierw zapoznać się z regulaminem usługi. Jest on dostępny na stronach Aero2 – http://www.aero2.pl/bdi.html. Tam znajdziemy także dokument PDF o nazwie Wzór Zamówienia Bezpłatnego Dostępu do Internetu.
2. Drukujemy formularz zamówienia pobrany wyżej i wypełniamy go ręcznie. Dla osób, które podobnie jak ja piszą niewyraźnie, ale ciągle potrafią się podpisać, przygotowałem interaktywną wersję formularza: Interaktywny formularz zamówienia BDI 03042012. Następnie drukujemy go i podpisujemy w dwóch miejscach. Pamiętamy o zaznaczeniu pola Wysyłka Karty SIM Poczta Polska (opłata 7 zł).
3. Przelewamy na konto podane na stronie Aero2 (to zaczynające się od 24) depozyt 20 PLN. Przelew opisujemy Imię i nazwisko PESEL, gdzie Imię i nazwisko zastępujemy naszym imieniem i nazwiskiem, a zamiast PESEL podajemy oczywiście nasz numer PESEL lub numer paszportu (w przypadku obywateli innych państw). Po zaksięgowaniu generujemy sobie potwierdzenie wykonania przelewu – zwykle dostaniemy wygenerowany przez bank plik PDF.
4. Na kolejne konto (uwaga, jak widać trzeba wykonać dwa oddzielne przelewy na dwa różne konta) na podanej wyżej stronie (to zaczynające się od 74) należy przelać 7 PLN tytułem Imię i nazwisko PESEL, oczywiście zastępując Imię i nazwisko oraz PESEL jak powyżej. Po zaksięgowaniu generujemy sobie potwierdzenie wykonania przelewu – zwykle dostaniemy wygenerowany przez bank plik PDF.
5. Pakujemy do koperty:
- Wydrukowany, wypełniony i podpisany formularz
- Potwierdzenie wniesienia depozytu
- Potwierdzenie wniesienia opłaty za przesyłkę pocztową
- Kopię dowodu tożsamości (w przypadku dowodu osobistego – obie strony)
I wysyłamy (najlepiej za pomocą przesyłki poleconej) do operatora na adres:
Aero2 Sp. z o.o.
Bezpłatny Dostęp do Internetu
ul. Trembeckiego 11A II piętro
35-234 Rzeszów
6. Czekamy cierpliwie na przeanalizowanie formularza oraz powiązanie go z przelewem przez BOK operatora. Gdy operator będzie miał dla nas gotową kartę SIM, prześle do nas powiadomienie emailem, a następnie karta zostanie wysłana pocztą na adres wskazany w formularzu. Informacje o aktualnym czasie oczekiwania publikuję regularnie na blogu. W tej chwili jest to od 2 do 4 tygodni.
Mamy kartę, co dalej?
Teraz musimy umieścić ją w odpowiednim urządzeniu. Polecam listę zgodnych modemów, jak sprawdzić, czy mój telefon/modem jest zgodny i krótki materiał szczegółowy o wymaganiach technicznych.
Warto pamiętać, że karta regulaminowo jest aktywowana w ciągu 7 dni roboczych, jednak dotychczas wszystkie wydane karty były aktywne od razu.
Porady ogólne
1. Jeżeli wiadomości z BOKu Aero2 do nas nie docierają, koniecznie sprawdźmy skrzynkę ze spamem, jeżeli mamy taką możliwość.
2. Im lepiej się przygotujemy i spełnimy wszystkie wymagania, tym łatwiej i sprawniej przebiegnie cała procedura.
3. Warto sprawdzić, czy posiadamy właściwe urządzenie zgodne z wymaganiami operatora, a także czy tam, gdzie chcemy korzystać z usługi znajdziemy się w jej zasięgu. Krótki poradnik na ten temat zamieściłem tutaj.
4. Operator bez problemu akceptuje standardowe potwierdzenia przelewów generowane przez większość polskich banków w ich interfejsach internetowych.
5. Przy przelewie należy podać adres operatora, np. ten podany powyżej (dostępny także na stronie operatora).
6. Nie trzeba wyrażać zgód na przetwarzanie danych osobowych, zalecam jednak zaznaczenie dwóch pierwszych zgód dotyczących elektronicznego informowania o zmianach w danych operatora i regulaminie – szkoda ewentualnych drzew na przesyłanie tego zwykłą pocztą.
7. Uwaga: formularz podpisujemy w dwóch miejscach. W przypadku zamawiania przez pocztę wykonujemy dwa przelewy na dwa różne konta.
8. Przesyłki najlepiej wysyłać do operatora pocztą poleconą, choć operator nigdzie tego nie wymaga (ale także zaleca). Karty są przysyłane za zwykłym listem poleconym.
Źródło: Aktualna strona BDI operatora Aero2
Historia: zmian:
2012.04.08 – uaktualniony został Interaktywny formularz zamwienia BDI 03042012 w formie pliku PDF w związku ze zmianami na początku kwietnia 2012.
2012.12.20 – uaktualnienia dotyczące zmian liczby punktów dystrybucyjnych i informacje o pełnomocnictwie.
2012.12.22 – wyjaśnienie co zrobić, gdy email z PDF formularza nie przyjdzie.
2013.01.20 – usunięcie informacji o odbiorze na Lwowskiej 19, nowy formularz interaktywny.
2013.02.20 – Dodanie informacji o tym, że operator dosyła formularz PDF, jeżeli nie dojdzie.
2013.09.14 – Nowy adres korespondencyjny Aero2 i ostateczne usunięcie informacji o odbiorach osobistych.
2013.09.15 – Aktualizacja szczegółów procedury
2013.11.15 – Aktualizacja odnośników
2013.12.30 – Aktualizacja odnośników po przebudowie strony Aero2.
2012-02-09 ad. A 4
niestety, po wypełnieniu formularza online nie można go od razu pobrać jako pdf. Jest tylko "Dziękujemy za rejestrację.
Za chwilę na podany adres email powinno trafić Zamówienie wraz z dodatkowymi informacjami." I rzeczywiście na pocztę przyszedł od razu.
Co z tego jak po wysłaniu kasy w listopadzie i formularzy pocztą nie można się dodzwonić na infolinię która nie działa (lecz ściąga kasę za połączenie z automatem), maili do BOK nie odbierają – brak możliwości wyjaśnienia czy zwrotu pieniędzy.
Jak większa grupa ludzi dowiedziała się o usłudze postanowili ściągnąć kasę na depozyty i ją przetrzymywać.
Całkiem sporo ludzi wie o Aero2 i wyposażyło bądź wyposaża się w karty w tej chwili. Kasa na depozyty jest generalnie rzecz biorąc skromna, żeby nie powiedzieć mało istotna w budżecie firmy Aero2, więc z pewności nie chodzi o to.
Po prostu nie chcą wydawać kasy na obsługę klienta i takie są efekty.
PYTANIE…. Na stronie aero2 są elegancko podane numery kont oraz co należy wpisać w tytule przelewu , ale jak na złość nie ma ADRESU który mam wpisać czy w jednym i drugim przelewie ma być taki sam jeśli tak TO JAKI??? Bardzo dziękuję za konkretną i rzetelną wiadomość….
Aero2 Sp. z o.o.
ul. Lwowska 19
00-660 Warszawa
Jeżeli nie planujesz pomylić się w numerze konta, wystarczy wpisać tylko nazwę odbiorcy przelewu – adres nie jest obowiązkowy w eliksirze już od dawna.
Jest drobna (pewnie bez znaczenia) różnica między formularzem tu dostępnym i oficjalnym.
W formularzu interaktywnym kapitał zakładowy jest o 10 milionów mniejszy. Być może dlatego, że jest oparty na starszej wersji (01.09.2011 vs 10.10.2011).
http://jdtech.pl/wp-content/uploads/2011/09/Inter…
o kapitale zakładowym w wysokości 1 050 000 PLN („Operator”).
(Zamówienie wz01092011)
http://www.aero2.pl/pdfs/Zamowienie_BDI_Aero2_101…
o kapitale zakładowym w wysokości 11 050 000 PLN („Operator”).
(Zamówienie wz10102011)
Pisałem o tym: http://jdtech.pl/2011/10/aero2-zmiany-na-stronie-…
Faktycznie, postaram się to zaktualizować, ale nie ma to większego znaczenia dla operatora.
Czy z drobnym przekreśleniem Aero2 uzna formularz za "poprawny"?
Odruchowo napisałem nr budynku w polu "ulica" za nazwą ulicy.
Wątpię, żeby tak drobiazgowo podchodzili do poprawek – jeżeli podpisałeś się przy poprawce, tym bardziej nikt nie będzie się czepiał.
Mam pytanie czy mzoe odebrac tz złozyc wniosek wpłacic pieniadze znajoma upowazniona na pismie i odebrac karte
Będę dziś w salonie, to sprawdzę, ale prawo tego nie zabrania.
Ale są gorące !!! a tu sklep internetowy bez regulaminu? mogą być problemy z prawnikami, czego nie życzę, a przestrzegam…
Za to że sprzedaje ma być karany? Na Allegro też sprzedaje bez swojego regulaminu i jest ok. mam 100% Pozytywów.
Mogl by kolega podac podstawe prawna? Co prawda nie rozgladalem sie po sklepach tak bardzo, ale nie widzialem nigdy w zadnym sklepie regulaminu (miesny, AGD, spozywczy, cukiernia, kioski, itp)..
no właśnie nie pamiętam dokładnie. ( trochę banału – znajdźcie w internecie) Ale wiem, że jest okrutna kancelaria prawna, chyba we Wrocławiu, która poluje na sklepy internetowe z regulaminami które mają wady. Żyją z tego i to całkiem nieźle. A jak ktoś w ogóle nie ma regulaminu, to sprawa prze…. . Wszyscy przyłapani płaczą i płacą.
Allegro to inna sprawa, bo ma już regulamin obowiązujący sprzedających i kupujących.
Strzeżcie się złych "papug".
Chłopcy papugowcy muszą najpierw ode mnie coś kupić i wziąć na siebie fakturę – łatwo ich rozpoznać. Natomiast oni specjalizowali się nie brakach regulaminów, a w klauzulach niedozwolonych – dlatego wolę regulaminu nie mieć, niż mieć błędny.
Robert, polecam lekturę informacji z netu na temat sklepów internetowych i pewnej kancelarii prawniczej, która specjalizowała się w pozywaniu (i wyciąganiu kasy) od tłumaczy, potem sklepów internetowych itd.
Mam pełną świadomość zasad, na jakich musi działać sklep internetowy, dlatego właśnie na razie regulaminu nie ma wcale. Ale będzie, bo być musi. A wymów prawny jest nałożony przez 3 albo 4 ustawy, choć bardziej męczący jest rejestr klauzul niedozwolonych, który trzeba stale monitorować.
hmm, to mnie zaskoczyles. Nie mialem pojecia, ze az takie roznice wystepuja miedzy sklepami fizycznymi a internetowymi. Nie interesowalem sie tym tematem, bo nie prowadze dzialalnosci. Zabrakolo by mi czasu na zycie, gdybym zaglebial sie we wszytkie tematy ktorymi sie nie zajmuje.
Myslalem, ze logika wystarczy, w tym przypadku moje przypuszczenia okazaly sie bledne.
(.. chyba, ze jednak w sklepach wisza regulaminy, tylko ja ich nigdy nie dostrzeglem?)
Dokładnie – lepiej robić kilka rzeczy dobrze, niż tysiące źle
Wiem, że wymagany jest regulamin i kilka innych rzeczy. Odpowiednie dokumenty pojawią się w najbliższym czasie (o ile sklep się utrzyma, bo pewności nie ma) choć jak sądzę nikt ich nie przeczyta ani nie zrozumie. Wolę zapłacić karę za brak regulaminu, niż kilka kar za każdą błędnie napisaną klauzulę, która zostanie uznana za niedozwoloną. Na razie grozi mi kara nałożona przez UOKIK wysokości 10% od przychodów za poprzedni rok, czyli dokładnie zero złotych – na to się świadomie godzę, bo na razie nie stać mnie na wynajęcie prawnika, który zaopiniuje regulamin. Liczę jeszcze jakiś czas na zadowolonych klientów (na razie innych nie ma), a potem spokojnie to rozwinę.
Od strony fiskalnej nie ma problemów, bo działalność gospodarczą prowadzę.
Niedługo twój sklep przestanie istnieć i cała twoja strona, zostaniesz pociągnięty do odpowiedzialności karnej za łamanie prawa.
Polecam zapoznanie się z podstawami prawa (ja taki przedmiot miałem na studiach) i czym różni się kodeks karny od kodeksu cywilnego i jakimi sprawami się zajmują. To bardzo ciekawa sprawa jest skądinąd, aż smutne, że mało kto wie o co chodzi.
Widzę że konkurencja nie śpi i straszy
Jaka tam konkurencja, wesoły jajcarz A ja nie buduję imperium modemowego tylko próbuję zasilić blog środkami, żeby tu i ówdzie go rozwinąć.
wiadomo jak wygląda sprawa z tym odbiorem osobistym w punktach cyfrowego Polsatu pojawił się tu wontek ale jakoś szybko ucichło na ten temat??
Wiadomo, że nic pewnego nie wiadomo. Chodzą słuchy, że karty zostały dostarczone do punktów, ale ich nie wolno wydawać. Inni mówią, że podobno karty Aero2 mają przyciągać ludzi do punktów Sferii, które radzą sobie gorzej (dlatego tylko 3 wydają karty). Do tego jest różnica między punktem, a czymś na kształt salonu firmowego. W sumie nie wiadomo jak to jest. Czekamy na decyzje i zmiany.
Jak pojawi się cokolwiek pewnego, na jdtech na pewno o tym poinformuję.
http://www.aero2.pl – tu zawsze gorące wiadomości z pierwszej ręki
Problem w tym, że niepełne, niedokładne, niejasne, brakuje informacji o awariach, nie działa pomoc telefoniczna ani mailowa. W zasadzie nie ma tam nic, poza najbardziej podstawowymi informacjami, które jednak często są zrozumiałe dla nielicznych. Dlatego właśnie istnieje JDtech.
Chyba "na" trzeba przenieść o jedno słowo do przodu.
"[...]który działa na tylko Mazowszu. "
Dzięki, poprawione!
"Jeżeli nie załączyliśmy dowodu wpłaty do formularza elektronicznego, to należy dosłać go za pomocą emaila."
Po co wysyłać mailem, skoro:
- operator nie obsługuje maili (przynajmniej na nie nie odpowiada)
- przy wysyłce "tradycyjnej" w ogóle nie wysyła się potwierdzenia mailem lub w formularzu elektronicznym, tylko w kopercie.
Pytam bo nie mogłem ani pobrać formularza po wypełnieniu (błąd 404), ani nie przyszedł email od operatora. Mógłbym uznać, że operator uniemożliwia mi skorzystanie z UBDI i pożalić się gdzie trzeba, ale zakładam że wszystko z ofertą jest ok, a po prostu w BOK aero2 pracują tybetańscy mnisi, oszczędni w słowach
Chyba wystarczy jak wyślę wszystko wydrukowane listem?
Po prostu u operatora pracuje JEDNA osoba i obsługuje całą Polskę – dlatego nie ma czasu na takie (z jego punktu widzenia) "pierduły", jak potwierdzenia A jak nie dostarczysz dokumentów, to nie dostaniesz karty SIM i tyle