Home > Komentarz > Aero2 – krajobraz po bitwie

Aero2 – krajobraz po bitwie

plamaPo dwóch tygodniach od rozpoczęcia procesu połączenia sieci Aero2 i Plus można już powiedzieć kilka słów na temat efektów tej operacji. Dla użytkowników bezpłatnego dostępu do Internetu operacja wiązała się z wymianą kart SIM, bez której dalsze korzystanie z sieci jest niemożliwe. Natomiast użytkownicy Cyfrowego Polsatu, których ta atrakcja ominęła, także mogli spotkać się z różnymi problemami.Prawdopodobnie nawet niektórzy użytkownicy Plusa zauważyć mogli pewne problemy.

Jak to zwykle bywa przy tego typu skomplikowanych procesach prawdopodobnie nie wszystko przebiegło zgodnie z planem. Z jednej strony największa wada dotychczasowych kart SIM Aero2: blokada TS11 zniknęła, ale z drugiej strony praca w roamingu sieci Plus także nastręcza problemów.

Postanowiłem zebrać wrażenia użytkowników i rozwiązania niektórych problemów. W ten sposób powstał materiał podsumowujący bieżący stan rzeczy. Wygląda na to, że prace związane z konfiguracją sieci ciągle trwają, więc sytuacja może się poprawić lub… pogorszyć.

Co się zmieniło?

Od 1 października 2012 wszyscy użytkownicy bezpłatnego dostępu do Internetu Aero2 korzystają z roamingu sieci Plus. Nadajniki Aero2 zostały włączone w struktury Plusa i nadają tylko wyróżnik tego operatora: 260-01. Dotychczasowy wyróżnik Aero2: 260-17 nie jest już nadawany i dlatego (między innymi) konieczna była wymiana kart SIM.

Wszystkie wymienione karty SIM oraz nowe karty, które wymianie nie podlegają, są pozbawione blokady TS11, która sprawiała kłopoty przede wszystkim użytkownikom telefonów i powodowała między innymi, że nie pojawiała się informacja o zasięgu sieci, a mimo to można było korzystać z Internetu.

Wszystkie inne karty są już w tej chwili bezużyteczne i jeżeli nie wymieniliśmy ich na nowe – z darmowego dostępu do Internetu nie skorzystamy.

Niestety praca w roamingu sieci Plus nie oznacza, że automatycznie zasięg Aero2 został rozszerzony na całą sieć Polkomtela: niestety nadal jesteśmy ograniczeni tylko do nadajników uruchomionych na podstawie koncesji Aero2, czyli pracujących w technologii 3G w paśmie 900 MHz. Próba zalogowania do sieci 2G albo 3G w paśmie 2100 MHz kończy się odmową rejestracji w sieci.

Co na tym zyskaliśmy?

Podstawową korzyścią z wymiany kart jest oczywiście brak blokady TS11 – teraz korzystanie z Aero2 w zgodnych telefonach nie nastręcza zwykle większych problemów. Niektóre urządzenia działają także dłużej na baterii, gdyż blokada powodowała nieprzewidziane efekty takie, jak niepotrzebne wyszukiwanie sieci i nieskuteczne próby zalogowania się do usług głosowych.

Wiele osób zauważyło, że ich urządzenia szybciej się logują do sieci, usługa często działa stabilniej, zwłaszcza w obszarach, gdzie sygnał 3G operatora był słabszy lub wcześniej go nie było, co wiąże się między innymi z uruchomieniem nowych nadajników Aero2.

Zawsze są jakieś problemy…

Niestety cała ta operacja doprowadziła sporą grupę użytkowników na skraj załamania nerwowego ze względu na efekty uboczne, które dotknęły niemałą grupę użytkowników.

Wymiana karty SIM. Pisałem o tym dużo, ale do dziś nie wszyscy abonenci Aero2 otrzymali nowe karty. A bez nowej karty nie da się już z BDI korzystać. Na szczęście operator dość sprawnie reaguje na reklamacje z tym związane i w ciągu kilku-kilkunastu dni kartę można otrzymać. Na problemy tego typu narażone są przede wszystkim osoby, które zmieniły adres zamieszkania i nie poinformowały o tym Aero2. Trudno mi jednak litować się nad osobami, które kartę postanowiły zakupić kompletnie niezgodnie z regulaminem za pośrednictwem Allegro.

Praca w roamingu. Bardzo wiele urządzeń domyślnie nie zezwala na połączenia transmisji danych w roamingu. O ile w przypadku przebywania za granicą jest to wskazane, gdyż koszty takiej zabawy bywają kosmiczne, o tyle w przypadku Aero2 roaming to stan normalny i nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi kosztami mimo ostrzeżeń różnego rodzaju aplikacji. Dlatego należy w tym wypadku zawsze pozwalać na transmisję danych w roamingu – odpowiednią opcję znajdziemy w konfiguracji połączenia transmisji danych w telefonie, tablecie, czy oprogramowaniu sterującym modemem – to jeden z najczęstszych problemów użytkowników Aero2 po zmianie karty.

Jeżeli ręcznie wcześniej wybraliśmy operatora, teraz należy przywrócić automatyczny wybór, albo wybrać sieć Plus – bez tego urządzenie także może mieć trudności z zalogowaniem się do sieci.

Problem z zalogowaniem się do sieci. Pierwsze logowanie do sieci trwa teraz znacznie dłużej, niż było to wcześniej w sieci macierzystej – operator ostrzega, że może to trwać nawet kilka minut. Warto umieścić modem na czas pierwszego logowania jak najbliżej sprawdzonego nadajnika Aero2, żeby logowanie w ogóle się udało. Potem zwykle tego problemu nie ma.

Problem z siłą sygnału sieci. Wiele osób zauważyło, że sygnał sieci pogorszył się. Sytuacja jest widoczna przede wszystkim w miastach, ale nie tylko, dodatkowo nie wszędzie jest ten efekt zauważalny. Prawdopodobnie jest to związane gwałtownym zwiększeniem obciążenia sieci: bezpośrednie włączenie nadajników Aero2 w struktury Plusa spowodowało, że dotychczasowi abonenci Plusa i MVNO w tej sieci automatycznie korzystają z nadajników Aero2, jeżeli pojawi się taka potrzeba – wcześniej korzystali oni z Aero2 tylko po ręcznym wybraniu sieci. Jak pisałem wielokrotnie, w przypadku sieci 3G zwiększenie ruchu powoduje realny i dobrze zauważalny spadek zasięgu nadajnika.

Problem z pojemnością sieci. Jak wiemy, na potrzeby BDI zarezerwowanych ma być 20% zasobów sieci operatora. Po pojawieniu się dużego ruchu własnego z Plusa wiele pustych dotychczas nadajników zostało mocno obciążonych. Na składane reklamacje dotyczące szybkości działania operator potrafi odpowiedzieć, że wskazany nadajnik jest po prostu przeciążony (nie bardzo wiem jak to się ma do rezerwacji 20% zasobów i określonej w koncesji minimalnej prędkości 256 kbit/s – jako użytkownicy nie mamy możliwości potwierdzenia, że faktycznie wysycone pozostało właśnie to zarezerwowane 20% zasobów sieci).

Niestety pojedynczy 5MHz kanał UMTS należący do Aero2 nie zapewnia zbyt dużej pojemności sieci i takie problemy też mogą się pojawiać.

Niestabilna praca. Dociekliwi użytkownicy obserwujący oscylacje prędkości od 50 do 500kbit/s zauważyli, że prędkość ta zmienia się w takt przełączania modemu z trybu wysokiej wydajności HSPA (w modemach Huawei jasnoniebieska dioda i czasem informacja w programie sterującym) do trybu oszczędzania energii i pasma 3G/UMTS (dioda ciemnoniebieska). O ile normalne przełączanie się między tymi trybami nie jest niczym zaskakującym, o tyle tkwienie modemu w trybie UMTS, gdy próbujemy ściągać większą ilość danych jest nieprawidłowe.

Przyczyna tego problemu wydaje się tkwić w tym, że modem, jak każde rozsądne urządzenie komórkowe, stara się logować do najbliższego nadajnika operatora. W miastach jednak większość nadajników Plusa to maszty pracujące w paśmie 2100 MHz, które dla użytkowników Aero2 nie są dostępne. Modem próbuje więc przełączyć do takiego masztu, po czym jest odrzucany – wiąże się to albo z chwilową utratą sygnału sieci, albo z nieprawidłowym przełączaniem między trybami U<->H. Posiadacze modemów Huawei mogą spróbować wymusić pracę modemu tylko w paśmie 8 (UMTS 900 MHz) za pomocą Top NetInfo, co opisałem na forum. Niestety większość modemów innych producentów nie ma takiej opcji i trzeba polegać na automatyce i algorytmach wbudowanych w modem – tutaj zalecam zadbać o jak najlepszy sygnał sieci.

Problem z określeniem zasięgu sieci. Od czasu udostępnienia zasięgu sieci Plus dla abonentów Cyfrowego Polsatu i likwidacji map Plusa z podziałem na technologie i pasma pojawił się problem ze sprawdzeniem, gdzie dokładnie jest możliwość połączenia się z Aero2. Nie da się też tego łatwo sprawdzić za pomocą telefonu zgodnego z Aero2: sieci 260-17/PL17 nie ma już „w eterze”, a zasięg sieci Plus o niczym nam nie mówi. Jedyną w miarę pewną metodą jest użycie modemu Huawei z wymuszonym pasmem 900 MHz i sprawdzenie, czy na liście operatorów w danej lokalizacji widoczna jest sieć Plusa. O ile mamy odpowiedni modem to ryzyko zamówienia karty (20-27 PLN) jest niewielkie, o tyle przy braku odpowiedniego sprzętu ryzyko stanowczo rośnie.

Jedyne co mogę doradzić to korzystanie z map Cyfrowego Polsatu i Plusa troszkę „na czuja” – większe plamy zasięgu na pewno dotyczą sieci UMTS 900 MHz, gdyż jej zasięg jest po prostu znacznie większy, niż UMTS na częstotliwości 2100 MHz. W lokalizacjach, w których plama zasięgu jest stosunkowo niewielka możemy się spodziewać, że chodzi  o nadajnik 2100 MHz. Można się posiłkować mapą rozkładu masztów operatorów serwisu btsearch.pl, jednak o nim napiszę osobno, gdyż nie jest to źródło informacji, z którego można korzystać bez pewnego doświadczenia.

Co się polepszy…

Podsumowując można powiedzieć tylko tyle – są osoby, którym teraz Aero2 działa lepiej, jest też sporo osób, dla których karta Aero2 stała się bezużyteczna (miejmy nadzieję tylko przez jakiś czas). Widać także, że ciągle trwają prace w sieci – tu i ówdzie sygnał zanika, a potem pojawia się ponownie i sieć działa lepiej (a czasem gorzej). Dodam, że nie tylko użytkownicy usługi bezpłatnej narzekają – abonenci usług komercyjnych Plusa i Cyfrowego Polsatu także spotykają się z problemami, a nawet awariami segmentów sieci, jak niedawne problemy z LTE na dużym obszarze kraju.

Mam jednak nadzieję, że działanie sieci będzie nadal się stabilizowało i wrócimy do stanu jakiej-takiej niezawodności znanej nam i cenionej przed 30 września 2012.

Tymczasem zapraszam do wypowiedzenia się w ankiecie na temat doświadczeń z działaniem sieci po zmianach z początku października 2012.

Kategorie:Komentarz
  1. owies
    Listopad 5th, 2012 at 21:03 | #1

    No i chyba już całkiem przestało mi działać aero na modemie w samsungu nc10, przed wymianą karty było super, po wymianie miałem problemy, ale ogarnąłem a teraz to już w ogóle nie da się połączyć, "usługa ograniczona" i koniec.

    • owies
      Listopad 5th, 2012 at 23:20 | #2

      Czy była znów jakaś aktualizacja kart sim ? W huawei 173u2 po godzinie udało się rozruszać kartę, znów działa poprawnie w nc10. Te przekładki są jednak denerwujące, bo w efekcie nie mogę skorzystać z zapasowego łącza wtedy kiedy naprawdę go potrzebuje…

      • Listopad 5th, 2012 at 23:38 | #3

        Te przekładki nie mają sensu – wystarczy uruchomić nc10 i umieścić w miejscu o lepszym sygnale.

        • owies
          Listopad 5th, 2012 at 23:50 | #4

          Pełny zasięg mam i miałem cały czas, wg aplikacji samsunga – do tej pory zawsze wiarygodnej.
          Stary nadajnik aero 17 widzę z okna… dawniej 173u2 pokazywał również pełny zasięg, dziś już tylko dwie, max trzy kreski. Oczywiście wszystko w tym samym miejscu.

  2. Rafał
    Listopad 1st, 2012 at 11:09 | #6

    Popieram problemy. Używałem sporadycznie na modemie Huawei E353. W centrum Warszawy miałem pingi na poziomie 70 i zawsze stała prędkość w okolicach 0,4-0,5 Mb. Tak więc internet całkiem wystarczający do przeglądania stron. A wczoraj jak sprawdziłem to ping 150 (dzis czasami 400) i prędkość 0,09 Mb. Czy Aero2 miała zapewnić d400-500 kbpso 0,5Mb czy 0,5Mb?

    • Listopad 1st, 2012 at 11:45 | #7

      Zabrzmiało trochę jak przycisk "Lubię to" przy jakimś problemie :)
      Aero2 koncesyjnie ma obowiązek zapewnić prędkość od 256 do 512 kbit/s (czyli od 0,25 do 0,5 Mbit/s, albo mierząc inaczej od 32 do 64 kbajt/s). O pingach mowy nie ma, ale jest ogólna informacja, że usługa ma poza prędkością i zrywaniem działać tak samo, jak usługi komercyjne tego operatora.

      • Rafał
        Listopad 2nd, 2012 at 09:57 | #8

        Teraz zobaczylem, ze zrobiłem niezłą literówkę:) Ale widzę, że i tak wiadomo o co chodzi. Czyli generalnie rzecz ujmując łamią prawo, bo powinno być minimum 256 kbps. Kary oczywiście nikt nie nałoży bo i po co:) A przecież żadnej łaski nie robią, bo za koncesję zapłacili taniej;/

        • Listopad 2nd, 2012 at 10:38 | #9

          Właśnie z tą prędkością minimalną to jest pewien zgrzyt – temat wchodzi w szarą strefę niestety. Wątpię, żeby ta prędkość minimalna była do wyegzekwowania.

  3. DDT
    Październik 29th, 2012 at 10:06 | #10

    Specjaliści z mgsm.pl wycięli z obu modeli pasmo 900 ;)
    Zatem oba modele obsługują pasma 900 i 2100, najbliższy nadajnik jest działającym nadajnikiem UMTS900 więc zastanawia mnie WTF? Zmieniłem nawet soft w HTC i nadal to samo. Ma ktoś doświadczenia z tym telefonem i Aero2 po wymianie kart ??

    • Październik 29th, 2012 at 11:36 | #11

      Niestety dlatego polecam korzystanie z dokumentów dołączonych do urządzenia, albo gsmarena.com. Może masz jakiś tryb 2G wymuszony, albo coś takiego?

  4. amator13
    Październik 25th, 2012 at 17:42 | #12

    Potwierdzam to, co napisałem 6 dni temu, aero2 chodzi dobrze, CID62012, LAC49001,modem E173.
    Tablet Pentagram TAB8.0 , obecnie jeśli nie wpiszę MCC i MNC to dłużej czekam na połączenie, ale jest to nadal 260 i 017, samo wpisuje się w ustawieniach APN , sieć Plus.

  5. DDT
    Październik 24th, 2012 at 23:19 | #13

    Rzeszów – do 1 października super działało w całym mieście, od 2 października na nowej karcie problem z logowaniem, zrywanie połączenia, dzień potem dead- w centrum pokazuje roaming plusa ale się nie łączy, w południowej części miasta w ogóle nie widzi sieci "brak usługi" (z domu do nadajnika UMTS900 Aero2 mam jakieś 700 metrów w linii prostej od okna). Załamka.

    • Październik 25th, 2012 at 11:06 | #14

      Zawsze zadaję to pytanie – masz 900 m do nadajnika, czy do pozwolenia na zbudowanie nadajnika?

      • DDT
        Październik 25th, 2012 at 16:41 | #15

        Istniejący nadajnik 22869

        • Październik 25th, 2012 at 17:07 | #16

          Ten kod to jest co? Bo jeżeli CID, to jeszcze podaj LAC :)

          • DDT
            Październik 28th, 2012 at 19:33 | #17

            StationID czy coś takiego :)
            Wspomnę tylko, że gdy włożę moją kartę Aero2 do Samsunga I7500, zapina się od razu na 3G/HSDPA i działa bardzo stabilnie, natomiast na HTC Magic na którym działało do tej pory nie ma zasięgu (oba telefony obsługują UMTS tylko w wersji 2100). Czyżby Samsung miał lepszy zasięg i ciągnął z innego nadajnika ? Jak wspomniałem ten obok mnie na btsearch jest oznaczony jako UMTS900. Z drugiej strony w tym samym miejscu Samsung ma zasięg na 5 kresek a HTC "brak sieci"…

  6. Paweł
    Październik 23rd, 2012 at 15:14 | #18

    Nie żebym był jakoś strasznie zdruzgotany lub zawiedziony prędkością aero2 ale zapi*** jak szalony: http://i.imgur.com/3bSh1.jpg?1 :D

    • Październik 23rd, 2012 at 15:40 | #19

      Przetestuj za pomocą speedtest.net – to co pokazuje MP może być efektem ubocznym błędu występującego między innymi w Viście.

  7. Gościu
    Październik 22nd, 2012 at 14:53 | #20

    Witam!
    Moje Aero2 przestało działać jakieś 5 miesięcy temu, jakże było moje zdziwienie kiedy kazałem żonie umyć okna i wszystko działa, internet w mgnieniu oka.

    • MarzenkaGG16026379
      Październik 23rd, 2012 at 01:01 | #21

      Jak net przestanie dzialac(oby cie to nie spotkalo) Kaz zonie myc okna(pomimo ze sa Czyste:-D

  8. Jan
    Październik 22nd, 2012 at 12:44 | #23

    U mnie nie widać Plusa na nowej karcie tylko Aero2 (nie ma za to Plusa). W tablecie Samsung Galaxy 8.9.LTE w Warszawie w dalszym ciągu aero2 nie działa. Autor bloga napisał, że to dlatego, że tablet usiłuje się łączyć w paśmie 2100 MHz. Nie wiem czy w związku z tym mam zgłaszać reklamację. Napisałem do Boku maila ok 2 tyg temu, lecz nie dostałem żadnej odpowiedzi. Pisać skargę do UKE? Czy wina jest moja, że mam zły sprzęt. (choć przed zmianą aero2 śmigało jak marzenie). Kupowanie dodatkowego modemu do tabletu chyba trochę mija się z celem. Po to mam tablet z modemem 3G i LTE, żeby nie musieć nic podłączać. Mam internet w domu u innego operatora i modem byłby mi potrzebny tylko do urządzenia mobilnego.

    • olo
      Październik 22nd, 2012 at 13:33 | #24

      Mam ten tablet w Warszawie i wszystko działa bez większego problemu.
      No nie jest to to co przed zmianą, ale..
      Kilka dni po zmianie coś się zacięło na 2 dni – był komunikat że karta uniemożliwia zalogowanie się do sieci Aero2 – ale po kilku restartach, wkładaniu i wyjmowaniu karty zaskoczyło.

      Tryb pracy sieci = WCDMA

      • Jan
        Październik 23rd, 2012 at 00:00 | #25

        Wielkie dzięki! Po restarcie i wyjęciu karty i ustawieniu tylko WCDMA aero2 zadziałało! Wcześniej wykonywałem już te czynności wielokrotnie (nawet czasami w tej samej kolejności) ale nie łączyło za nic. Może coś poprawili. W każdym razie na dzień dzisiejszy działa. Plus podziękowania dla Twórcy bloga – najwięcej info o aero2 jest tutaj :)

    • Październik 22nd, 2012 at 14:02 | #26

      Dokupienie modemu USB nie ma sensu, bo i tak nie zadziała. Tylko mobilny router WiFi może tutaj pomóc.
      Problem z 8.9 LTE jest znany i na razie nikt nie podał rozwiązania.
      Zgłaszać do Aero2 i UKE możesz, ale Aero2 powie, że to nie ich wina, ale co zrobi UKE, to nie wiem.

      • olo
        Październik 22nd, 2012 at 17:11 | #27

        no ale nie jest to chyba problem permanentny, bo mi wszystko na nim smiga –
        Samsung Galaxy Tab 8.9 LTE android 3.2

  9. goral2099
    Październik 22nd, 2012 at 12:19 | #29

    Witam. Moja karta BDI przestała działać. Ostatnio była używana na przełomie września i października. Teraz gdy wkładam ją do modemów (e3131, e586, k3520, k3765) mam komunikat o mniej więcej takiej treści: brak kary sim lub karta uszkodzona/nieprawidłowa. Sprawdzałem wcześniej i karta wg formularza aero2 nie miała być wymieniana. Pytanie czy jednak ją wyłączyli czy po prostu dokonała żywota akurat teraz z jakiegoś powodu. Jaki komunikat otrzymujecie gdy wkładacie starą nieaktywną kartę aero2?

    • Październik 22nd, 2012 at 14:06 | #30

      Jak włożysz nieaktywną kartę SIM modem/urządzenie nie łączy się z siecią (brak zasięgu), a co lepsze telefony przekazują komunikat "nieaktywna karta SIM".
      Natomiast "brak karty SIM lub nieprawidłowa/uszkodzona karta" oznacza, że modem nie kontaktuje się z kartą SIM – 99,9% przypadków przyczyną jest nieprawidłowe jej włożenie do gniazda. 0,01% to faktycznie uszkodzona karta i (po sprawdzeniu w innym urządzeniu GSM, np. telefonie – czy też pojawia się podobny komunikat) należy zgłosić reklamację – Aero2 wymieni kartę na nową po potwierdzeniu uszkodzenia karty.

      • goral2099
        Październik 22nd, 2012 at 14:23 | #31

        Wielkie dzięki za szybką odpowiedź. Poszukam teraz jak by tu reklamacje złożyć. Pozdrawiam.

      • goral2099
        Listopad 26th, 2012 at 22:56 | #32

        Witam ponownie. Niestety nie odpowiadają na maile. Dodzwonić się też nie idzie do nich… Nie wiem jak się z Aero2 skontaktować w sprawie reklamacji niedziałającej karty. Jakieś pomysły?

        • Linux-Kubuntu
          Listopad 26th, 2012 at 23:46 | #33

          Pisz maile, jak w Skazani na Shawshank. W końcu odpowiedzą. Tylko czy masz tyle wytrwałości? Skorzystałeś z formularza zgłoszenia usterki? http://www.aero2.pl/bdi.html

          • goral2099
            Listopad 27th, 2012 at 14:09 | #34

            Tak. W ostatnim mailu skorzystałem… więc będę czekał i pisał jeżeli dalej będzie cisza. Zastanawiam się czy po prostu nie zamówić duplikatu na swój koszt chociaż nie zniszczyłem/ uszkodziłem karty tylko sama zdechła.

          • Linux-Kubuntu
            Listopad 27th, 2012 at 14:36 | #35

            Po wysłaniu maila dostałeś potwierdzenie, że ktoś w aero go otworzył? Każda firma ma filtr antyspamowy, wiec czasem ważne maile też trafiają do spamu, dlatego lepiej nie wysyłać maili w html, bo mogą trafić do spamu.

          • goral2099
            Listopad 27th, 2012 at 17:56 | #36

            Żadnego potwierdzenia nie dostałem. Po żadnym mailu. Czyli jak powinienem twoim zdaniem to zrobić?

      • goral2099
        Styczeń 2nd, 2013 at 23:17 | #37

        Witam ponownie. Dalej brak kontaktu via mail… dziś dostałem za to potwierdzenie odbioru przez aero listu w którym wysłałem uszkodzoną kartę z formularzem usterki. Ciekawe kiedy i jak na to odpowiedzą?

        • goral2099
          Styczeń 2nd, 2013 at 23:19 | #38

          I czy w ogóle odpowiedzą…

          • Styczeń 3rd, 2013 at 00:05 | #39

            Na forum pojawiła się kopia emaila z informacją o procedurze testowania/wymiany karty SIM: http://forum.jdtech.pl/Watek-nie-laczy-lub-wyrzuc…
            Na pewno odpowiedzą, nie masz się co martwić. Nie wiadomo, ile im to zajmie.

          • goral2099
            Styczeń 3rd, 2013 at 00:30 | #40

            "Weryfikacji będą podlegały wyłącznie karty SIM zgłoszone zgodnie z powyższą procedurą oraz z załączonym wypełnionym formularzem wniosku o sprawdzenie karty SIM."
            Szkoda że taka instrukcja nie pojawiła się wcześniej.Nie dołączyłem do listu koperty ze znaczkami… i co to jest za formularz wniosku o sprawdzenie karty sim? Rozumiem że jest to formularz zgłoszenia usterki?
            Coś czuje że będą kombinować jak tylko się da żeby nie wymienić tej karty…

          • Styczeń 3rd, 2013 at 01:52 | #41

            To tylko informacja od jednego z użytkowników Aero2, który wrzucił wiadomość od Aero2. Z tego co wiem, to nie utrudniają aż tak bardzo, jak piszesz, ale nie chcą się narażać na koszty, jeżeli wina jest po stronie użytkownika – to zrozumiałe.

          • goral2099
            Styczeń 3rd, 2013 at 07:54 | #42

            No pewnie że nie chcą narażać się na koszty… ale nie za wszelką cenę. A widząc po dotychczasowym kontakcie i pomocy, a raczej ich braku, i po treści cytowanej wiadomości mogę sądzić że nie są przychylni użytkownikom, prawda?

          • Styczeń 3rd, 2013 at 14:54 | #43

            No to mnie akurat nie zaskakuje – przy tej wielkości biura (na prawdę pracuje tam mało osób jak na taką grupę klientów) niestety muszą się izolować od klienta/petenta procedurami, żeby normalnie chociaż szły wysyłki – i to przynajmniej im ostatnio idzie coraz lepiej.

          • goral2099
            Styczeń 3rd, 2013 at 17:23 | #44

            Dziś jest pamiętny dzień… udało mi się dodzwonić do BOK ( wprawdzie "na około" nie bezpośrednio, ale zawsze:) ). Miły pan po wysłuchaniu mnie i potwierdzeniu że ja to ja, poinformował mnie że karta jest dziś wysłana/ma być wysłana i za kilka dni mogę się jej spodziewać. Szczerze mówiąc jestem bardzo pozytywnie zaskoczony – spodziewałem się innego przebiegu sprawy. Mam nadzieję że wszystko dobrze się potoczy i już niedługo będę się cieszył moim BDI.

          • Styczeń 3rd, 2013 at 17:39 | #45

            Aż się łezka w oku zakręciła – BOK jednak żyje :) Ale po prawdzie dzwonienie tylko po to, żeby potwierdzić ew. wysyłkę to zajmowanie im czasu. No chyba, że są wątpliwości lub faktyczne problemy.

          • goral2099
            Styczeń 3rd, 2013 at 18:00 | #46

            Może to i upierdliwe trochę ale lubię wiedzieć jak sprawy wyglądają a że minęło już kilkanaście dni od przyjęcia karty i żadnego info nie było… jak na razie nie zamierzam ich dalej męczyć swoimi pytaniami/wątpliwościami.

          • Styczeń 3rd, 2013 at 18:09 | #47

            Terminy realizacji są podane na stronie – teraz to około 4 tygodni. Maile potwierdzające wysyłkę do wielu osób nie docierają, bo zjada je często system antyspamowy.

          • goral2099
            Styczeń 3rd, 2013 at 18:19 | #48

            Sprawdzam folder SPAM w swojej skrzynce na bieżąco bo już się zdarzało że lądowały tam ważne wiadomości ale z BOKu nic tam nigdy nie znalazłem…

          • Styczeń 3rd, 2013 at 19:40 | #49

            Niektóre rodzaje spamu są odrzucane już na poziome dostawcy usług i nigdy nie trafiają do spamu użytkownika. Niestety, tak się kończy źle rozumiany wyścig zbrojeń antyspamowy.

      • goral2099
        Styczeń 9th, 2013 at 05:03 | #50

        No i wczoraj przyszedł upragniony i wyczekiwany list od Aero2. Jak do tej pory wszystko gra, prędkości 0.3 – 0.6 Mb/s. Wieczorami trochę gorzej, w nocy najlepiej. Dziękuję za pomoc. Ten blog i pan Jakub naprawdę bardzo pomagają bo, tak jak gdzieś było napisane BOK nie zawsze ma czas.

  10. asd
    Październik 21st, 2012 at 17:24 | #51

    Jakieś 2 tygodnie temu w popołudniowej Panoramie w TVP2 mówiono o Aero2. Ale to jedyna tego typu akcja informacyjna w powszechnym medium (to w nawiązaniu do postów u góry).

    • Październik 21st, 2012 at 20:17 | #52

      A pamiętasz jakieś inne wiadomości z tego dnia? Łatwiej by było namierzyć właściwy odcinek: http://www.tvp.pl/publicystyka/programy-informacy… – chętnie bym obejrzał informację o Aero2.

Strony komentarza
  1. Brak jeszcze trackbacków
Musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
>