Home > Wiadomości > Aero2 i CAPTCHA – UKE nie widzi problemu

Aero2 i CAPTCHA – UKE nie widzi problemu

Nasz problem z CAPTCHA stał się teraz nieco większy. Na pytania do Urzędu Komunikacji Elektronicznej wysyłane przez użytkowników wszyscy otrzymują długi i skomplikowany list, z którego wynika mniej więcej tyle: Aero2 wywiązuje się ze swoich obowiązków. Użytkownicy przeciążali sieć, dlatego Aero2 postanowiło wprowadzić mocniejszą kontrolę sesji 60-minutowych. Kody mimo, że mogą utrudniać, to jednak zwiększą powszechność dostępu do BDI (tego nie bardzo rozumiem – przyznam).

UKE nie widzi także problemu w punkcie 4. c. c) rezerwacji – ograniczenia usług tutaj (według Urzędu) nie ma i Aero2 nie musi zastosować tego samego rozwiązania dla usług komercyjnych.

W rozwinięciu artykułu pełna treść odpowiedzi, którą na pewno otrzyma większość pytających Urząd o problem CAPTCHA.

Szanowny Panie,

w nawiązaniu do wiadomości e-mail przesłanej do Urzędu Komunikacji Elektronicznej w sprawie korzystania z BDI świadczonej przez Aero2 Sp. z o. o., pragnę przedstawić następujące wyjaśnienia.

Spółka Aero2 udostępnia  bezpłatny dostęp do Internetu (BDI) na podstawie decyzji wydanej przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej z dnia 10 listopada 2009 r., zmieniona decyzją Prezesa UKE z dnia 4 września 2012 r., a dotycząca rezerwacji na rzecz Aero2 częstotliwości z zakresu 2570-2620 MHz. Graniczną datą wygaśnięcia BDI jest 21 grudnia 2016 r., po upływie którego Spółka Aero2 nie będzie miała obowiązku świadczenia BDI.

W omawianych decyzjach Prezes UKE zobowiązał Aero2 do:

1)      przeznaczenia, co najmniej 20% pojemności sieci na świadczenie BDI i świadczenia usług odpłatnych, wyłącznie wówczas, gdy równocześnie na tym samym obszarze i w tym samym czasie zostanie zapewniony BDI;

2)     zapewnienia dostępu przez sieć o charakterze otwartym i udostępnienia go nieoznaczonemu gronu odbiorców, analogicznie do działających punktów dostępowych WiFi (tzw. hot spoty);

3)      wprowadzenia i zapewnienia mechanizmu zarządzania ruchem w sieci, który zapewni:

czas jednorazowego dostępu do BDI na poziomie nie dłuższym niż 60 minut;
prędkość dostępu na poziomie nie mniejszym niż 128 kb/s i nie większym niż 256 kb/s w ciągu pierwszych 12 miesięcy oraz nie mniejszym niż 256 kb/s i nie większym niż 512 kb/s w okresie kolejnych 36 miesięcy;
4)     zapewnienia, że ograniczenia treści i protokołów dostępnych dla użytkowników korzystających z BDI, nie będą dalej idące niż takie same ograniczenia stosowane dla użytkowników usług płatnych;

5)     zagwarantowania, takiej organizacji i konfiguracji sieci oraz jej funkcjonalności, która zapewni interoperacyjność z dostępnymi na rynku urządzeniami końcowymi.

Pragnę w tym miejscu zaznaczyć, iż wskazane w decyzji rezerwacyjnej wymagania dotyczące wprowadzenia i utrzymania mechanizmu zarządzania ruchem w sieci dotyczą jedynie nieodpłatnego powszechnego dostępu do sieci Internet z wykorzystaniem częstotliwości z zakresu 2570 – 2620 MHz. W rezerwacji nie zostały zamieszczone natomiast inne wymagania dla Spółki które ma stosować oraz ograniczenia, których nie mogłaby wykorzystać.

Niemniej jednak na podstawie wpływu do Urzędu znacznej ilości zapytań konsumentów w sprawie wprowadzenia do korzystania z BDI kodu captcha Urząd wystąpił do Aero2 o przedstawienie wyjaśnień.

Dokonana przez UKE analiza przesłanych wyjaśnień oraz wykonywania obowiązków przez Aero2, nie wskazuje na niewykonywanie przez Spółkę zobowiązań określonych ww. decyzją.

Należy podkreślić, iż dostarczana przez Aero2 BDI jest niekomercyjną forma dostępu, z tytułu której Spółka nie pobiera opłat abonamentowych. Obecnie wzrost popularności BDI powoduje, że zmalała efektywność w rzeczywistym zapewnieniu przez Aero 2 usługi zgodnie z decyzją rezerwacyjną. W praktyce korzystania z BDI przerwana sesja jest automatycznie łączona ponownie przez oprogramowanie sterujące urządzeniem z którego korzysta użytkownik BDI, praktycznie bez konieczności ingerowania przez korzystającego w ten proces. Jak się okazuje w rezultacie ponad połowa użytkowników BDI korzysta z automatycznego wznawiania sesji, wydłużając znacząco czas sesji  efektywnej, co ma negatywny wpływ na dostępność BDI dla wszystkich zainteresowanych.

Należy zaznaczyć również, iż Aero2 zapewnia BDI drogą radiową, w ramach możliwości technicznych, co wiąże się z tym, że jego jakość zależy od ilości Użytkowników korzystających w jednym czasie z usługi. Jak wynika z przedstawionych przez Spółkę statystyk od stycznia 2013 r. średnio każdy korzystający z BDI generuje ponad 2,5 GB transferu miesięcznie, a 17% użytkowników ściągnęło miesięcznie więcej niż średnio komercyjny użytkownik sieci. Tak wysoki wolumen ściągania danych wynika właśnie z automatycznego wznawiania sesji co z kolei powoduje ograniczony dostęp innym potencjalnie zainteresowanym, którzy chcieliby skorzystać z ofert BDI.

Wprowadzenie przez Aero2 konieczności wpisywania przez użytkowników BDI po każdej zakończonej sesji kodu captcha może ograniczyć i utrudnić użytkownikom korzystanie z tej usługi jednakże z drugiej strony zwiększy powszechność dostępu do BDI, w szczególności wśród osób wykluczonych cyfrowo, nie mających innej formy dostępu do Internetu, używających BDI jako dostęp do wiadomości i poczty, czy przeglądania stron www, a nie do ściągania wszelkiego rodzaju plików muzycznych, filmów, czy tez do prowadzenia działalności gospodarczej, jak również ma na celu poprawę stopnia przestrzegania przez użytkowników BDI zawartego w decyzji rezerwacyjnej obowiązku aby jednorazowa sesja nie trwała dłużej niż 60 min, a także zmniejszenia ryzyka zaburzenia konkurencji względem ofert komercyjnych.

Ponadto wprowadzenie kodów, tak jak Pan podnosi w zapytaniu, może utrudnić wykorzystanie BDI np. przez osoby słabowidzące czy też wykorzystanie BDI w urządzeniach z małym ekranem, jednak kwestie te nie są regulowane decyzją. Niemniej jak Spółka zapewnia mechanizm, który zamierza wprowadzić przewiduje także korzystanie przez osoby o ograniczonej zdolności widzenia.

Odnosząc się zaś do tego czy wprowadzenie kodu kaptcha naruszy pkt 4. c. c) decyzji wskazać należy, iż decyzja stanowi jedynie, że jakiekolwiek ograniczenia treści lub protokołów dostępnych dla użytkownika korzystającego z dostępu nieodpłatnego nie będą dalej idące niż takie same ograniczenia stosowane dla użytkownika korzystającego z usług odpłatnych. Z zapisu tego nie wynika, że  po wprowadzeniu kodu kaptcha dla użytkowników BDI, Aero2 musiałaby zastosować takie kody dla użytkowników korzystających z usług odpłatnych.

W związku z powyższym, dopóki nie zaistnieje sytuacja różnicująca przez Spółkę ograniczenia treści lub protokołów dostępnych dla użytkownika korzystającego z BDI oraz dostępnych dla użytkowników korzystających z usług odpłatnych, trudno mówić o naruszeniu zapisów decyzji.

Mam nadzieję, iż przekazane wyjaśnienia będą dla Pana wystarczające.

W przypadku dodatkowych pytań bądź wątpliwości zapraszam do kontaktu telefonicznego z naszym Centrum Informacji Konsumenckiej UKE 801-900-853 (koszt połączenia zgodny z cennikiem operatora telekomunikacyjnego) lub 22 534-91-74 od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Urzędu 08:15 – 16:15.

Z poważaniem,
Andrzej Płachecki

Centrum Informacji Konsumenckiej
Urząd Komunikacji Elektronicznej

Podsumowując – nie jest dobrze patrząc oczami Urzędu Komunikacji Elektronicznej – UKE nam nie pomoże i nie widzi problemu. Nie mam 100% przekonania, że jest to jedyna możliwa droga rozumowania, ale nie jestem specjalistą, żeby to skutecznie ocenić. Nie znam się i nie potrafię powiedzieć (tu potrzeba pomocy prawników i specjalistów od tego tematu), czy można tego typu rozumowanie Urzędu jakoś zaskarżyć albo w inny sposób wpłynąć na UKE albo operatora.

Kategorie:Wiadomości
  1. Artur
    Kwiecień 2nd, 2014 at 22:10 | #1

    Wygląda na to, że "kapeć" był żartem ponieważ dzisiaj owe złośliwe niewygodne Obuwie" nie pojawiło się, i co wy na to?

    • Max66
      Kwiecień 2nd, 2014 at 22:19 | #2

      Jeśli to miało być żartem, to "uśmiałem się" również i dziś, gdyż godzinę temu musiałem wklepywać to, co uda mi się odczytać z tego obrzydliwego bohomazu… po czym, oczywiście przerywać i ponawiać połączenie.

    • zzz
      Kwiecień 3rd, 2014 at 08:51 | #3

      Ja na to, że nieuważnie czytasz wiadomości, ale masz czas bełkotać w komentarzach. Przez pierwszy tydzień captcha będzie wprowadzana stopniowo – może jeszcze dziś ją zobaczysz.

      • Artur
        Kwiecień 3rd, 2014 at 10:30 | #4

        Pobełkoczę trochę bo dziś znów jestem bez "kapcia"

    • Artur
      Kwiecień 3rd, 2014 at 10:33 | #5

      Jeszcze dodam, takie utrudnienia powinny dotykać tych, którzy nadużywają "szczodrobliwości" Aero

    • bez kapcia – protest
      Kwiecień 3rd, 2014 at 11:22 | #6

      Chyba ci się tylko wydaje

      • Artur
        Kwiecień 4th, 2014 at 10:55 | #7

        Kolejny dzień bez kapcia :)

  2. Anett
    Kwiecień 2nd, 2014 at 21:40 | #8

    dostaje wscieklizny, kiedy po kilka razy wprowadzam ten rozmazany belkot i dowiaduje sie, ze jestem glupia maszyna. nie zostalam poinformowana rowniez o takich zmianach, moja rodzina rowniez. mysle, ze tato bardzo szybko zakupi sobie normalny internet by nie wpisywac tych szlaczkow. i zrobi tak wiele innych osob, a tym sposobem zarobia na nowych klientach inne firmy. ja nei mam kasy na droie uslugi, wiec nadal bede sie wsciekac, przepisujac te rozmazane slimaki :(

    • niah
      Kwiecień 2nd, 2014 at 21:44 | #9

      No to niech zarobią. Przecież Aero2 nie zarabia na klientach. Poza tym jak kod jest nieczytelny to masz strzałeczki by odświeżyć kod i pojawi się inny. Na siłę nie musisz akurat wpisywać tego co się pojawi.

      • Anett
        Kwiecień 2nd, 2014 at 22:55 | #10

        oczywiscie. i zamiast kontynuowac prace na internecie, mam wklikiwac po kilka razy jakies rozmazane znaki. jest to bardzo rozpraszajace i wkurzajace. a aero2 musi na czyms zarabiac. to nie jest akcja charytatywna i ktos, kto sie podjal tego tematu tez ma z niego korzysci. inaczej by sobie nawet tylka nie zawracal tak duzym przedsiewzieciem.

  3. marcin
    Kwiecień 2nd, 2014 at 21:38 | #11

    Nowy pomysł zgłaszamy oficjalny profil aero2 do fb jako spam lub oszustwo bo pod to juz podlega, im wiecej osob tym wiecej zgloszen, oczywiscie trzeba tez zaprzestac polubienia ich profili a maja 4 tys ludzi i ta liczba ciagle rosnie ,to ciekawe ,fb tez powinno zalezec na tym aby ludzie mieli jak najwiekszy dostep do neta i do fb z racji reklam,

  4. Dominik
    Kwiecień 2nd, 2014 at 21:30 | #12

    Z kapciem jest kolejny problem.
    Spadek prędkości transferu.
    Wcześniej było pełne 512kbps, a teraz średnio 80kbps.
    Szczególnie od 16 do 22.

  5. ePawel
    Kwiecień 2nd, 2014 at 21:07 | #13

    A ja to mam w tyłku XD, dzięki wam Aero2 za to że jesteście! wklepuje kapcia i śmigam dalej xD korzystam z tej sieci od ponad roku i Aero2 bardzo mi pomaga, jak zabiorą mi go teraz to nie będę protestował, oddam kartę i jeszcze podziękuje, gdyby nie Aero2 to musiałbym wykupić jakiś abonament. Ludzie, kogo wy chcecie oddawać do sądu, idźcie do Playa, albo Plusa po LTE i nie narzekajcie że kapcia musicie wklepać. Trzeźwo na to spoglądając to ten net jest za darmo. Grasz, gadasz, oglądasz i to za free. Ja zauważyłem że po dodaniu tego kapcia to mój router lepiej się łączy z tą siecią. Pozdrawiam! :) P. S. A na Aero2 sporo można było zaoszczędzić jak się go używa juz długo. :)

    • rafa
      Kwiecień 2nd, 2014 at 23:47 | #14

      racja ja mam od samego początku i parę ładnych tysiączków zostało mi w kieszeni :D

    • Ryś
      Kwiecień 3rd, 2014 at 10:12 | #15

      "Grasz, gadasz, oglądasz i to za free" – a ty widziałeś w ogóle na oczy to, o czym piszesz? Aero nie pozwoli ci płynnie obejrzeć na YT nawet czystej pixelozy w 144p, tylko się zacina co kilka sekund (w każdym razie u mnie, od zawsze i nadal)…
      To na dokładkę jeszcze to gówno dodali…

  6. niko
    Kwiecień 2nd, 2014 at 20:55 | #16

    Porównywanie do usługi płatnej jest bez sensu. Z dwóch powodów. Po pierwsze ten zapis dotyczy treści i protokołów. Po drugie nie cytujecie zapisu, który mówi, że Aero2 nie ma być i nie może być konkurencją dla usług płatnych. A przed wprowadzeniem captcha było, bo rozłączane było niezauważalne. Ponadto usługa była bez limitu transferu. Co było jeszcze bardziej atrakcyjne od usług płatnych pomimo mniejszych prędkości do 512 kb/s. Dla Play przy dzisiejszych prędkościach był konkurencją już pod tym względem. Nie licząc nolimit i lepsze pokrycie Aero2.

    • PMN
      Kwiecień 2nd, 2014 at 21:04 | #17

      Przecież następuje ograniczenie w dostępie do treści i protokołów, więc nie wiem, dlaczego cytowanie tego jest bez sensu.

      • niko
        Kwiecień 2nd, 2014 at 21:08 | #18

        Nie ma ograniczenia, bo możesz przeglądać tę samą treść i są otwarte te same porty, możesz ściągać to samo co w usłudze komercyjnej. Jedynie mechanizm autoryzacji jest inny. Ale ludzie sobie już to interpretują jak chcą.

        • PMN
          Kwiecień 2nd, 2014 at 21:11 | #19

          Nie, nie mogę. Po połączeniu z siecią mam dostęp jedynie do strony, na której są kody (o ile mam urządzenie/przeglądarkę, które taką stronę obsługuje), a więc ogranicza mi się dostęp do innych treści. Jeśli to samo będzie w usłudze płatnej, to będzie ok.

          • niko
            Kwiecień 2nd, 2014 at 21:15 | #20

            No pewnie, klikniecie ponowne połącz co godzinę też by cie ograniczało. Zgodne z koncesją, a nie jest w usłudze płatnej.

          • PMN
            Kwiecień 2nd, 2014 at 21:19 | #21

            To było zgodne z koncesją – sesja trwająca nie dłużej niż 60 min. było jednym wymienionych ograniczeń różnicujących usługę płatną i BDI. Zauważ, że w koncesji wymienione są wszystkie ograniczenia różnicujące, a punkt, na który większość się powołuje mówi, że więcej takich różnic nie może być.

          • niko
            Kwiecień 2nd, 2014 at 21:28 | #22

            A myślisz, ze ten zapis został wprowadzony dlatego, żebyś ci zerwać pobieranie dużego z portu 80? Żebyś potem kliknął wznów? Zostało to wprowadzone w jednym celu – brak nadużyć, a co za tym idzie obciążeń dla sieci, tylko po to. W 2009 roku nie było urządzeń wznawiających połączenie. A tym bardziej telefonów czy innych urządzeń mobilnych. Teraz doszły GPS, kamery IP, monitoringi, a nawet kasy z terminalami jako połączenie awaryjne. Nie mówiąc już o wszystkich podstawowych urządzeniach. To, że ludzie wykorzystali lukę w wyniku postępu technologicznego, nie znaczy, że tej luki niemożna wykluczyć. Zgodnie z postanowieniami między UKE, a operatorem.

          • damiaszek
            Kwiecień 2nd, 2014 at 21:36 | #23

            2009, a nawet 1999 były urządzenia i oprogramowanie wznawiające połączenia, przecież to nie modem wznawia połączenie – tylko oprogramowanie

          • niko
            Kwiecień 2nd, 2014 at 21:50 | #24

            Tak, bo to oprogramowanie dostaje PDP Contex i IP. Zlituj się.

          • Zygmunt Solorz
            Kwiecień 2nd, 2014 at 22:05 | #25

            Chłopie co ty bredzisz? O co Ci chodzi?
            Nie potrafisz zrozumieć, że automatyczne wznawianie połączenia to jest banał?
            Do tego raczysz ten mechanizm nazywać postępem technologicznym?

          • Daro
            Kwiecień 2nd, 2014 at 21:47 | #26

            Kto ci płaci?

        • damiaszek
          Kwiecień 2nd, 2014 at 21:21 | #27

          Jest ograniczenie. W usługach komercyjnych i do tej pory z ograniczeniem połączenia do 60 min np. takie urządzenie http://www.dension.com/product/3G-USB-internet-mo… działało i można było słuchać radia. Z kapciem to niemożliwe.

          • niko
            Kwiecień 2nd, 2014 at 21:49 | #28

            To masz problem, korzystać w radiu samochodowym z internetu dla wykluczonych cyfrowo. Dla mnie to tylko potwierdzenie, że UKE i Aero2 dobrze robili.

          • Zygmunt Solorz
            Kwiecień 2nd, 2014 at 22:51 | #29

            "Internet dla wykluczonych cyfrowo" – to dlaczego rozdają karty SIM na lewo i prawo?

    • Anett
      Kwiecień 2nd, 2014 at 22:58 | #30

      hahaha, to pewnie twoje kapcie pojawily sie u mnie. jutro ci podrzuce moj przydzial, a ja spokojnie na niecie posiedze :D

  7. Sir Nick
    Kwiecień 2nd, 2014 at 20:26 | #31

    Napiszcie konkretnie w czym wam przeszkadza Captcha, bo ja nie widzę problemu.
    Internet wreszcie działa cały dzień bardzo dobrze. Nie ma problemów z połączeniem.
    O co wam tak naprawdę chodzi?

    • damiaszek
      Kwiecień 2nd, 2014 at 20:31 | #32

      Nie zauważyłem żeby lepiej działał, wręcz przeciwnie. Dodatkowo nie działa mi radio internetowe, tzn działa ale jak uruchomię komputer i wpiszę kapcia, wtedy przez jakiś czas działa.

      • marcin
        Kwiecień 2nd, 2014 at 22:33 | #33

        Wszystko do tej pory dzialalo ok mialem transfer do 50-60kb, szczecin pogodno ,mam program autoconnect ktory sam sie laczy ,a teraz bede musial wpisywac jakis zjebany kod ,w tym jest problem poprostu ludzie w aero2 sa tak tepi ze nie sa w stanie wymyslec sposobu ograniczenia darmowego internetu o ktorym nie wie 90% spoleczenstwa bo tego sie nie reklamuje ,wiec wykorzystuja sprawdzony sposob ale jestem pewien ze da sie to obejsc kwestia kontaktu z tym co wymyslil captcha, pozatym dla wielu innych podmiotow np jak facebook takie cos jest bardzo niekorzystne bo spada liczba i czas uzytkowania fb przez danego uzytkownika a co za tym idzie zysk z reklam wiec wprowadzajac to gowno sami wypowiedzili wojne innym a fb sie nie pierdoli z konkurencja, ich wali czy wchodzisz z domu,z wifi, czy aero2 ,czy srarero8 ,wazne ze jestes na fb i reklamy dzialaja a tu nagle kilkaset tys. osob bedzie miec problem z reklamami czyli spadna zyski a to ich juz na pewno zainteresuje wiec najlepiej zglaszac do fb oficjjalny profil aero2 jako spam lub niezgodny z zasadami itd. bo na to sie pisza od dawna ,jebana banda zlodzei ,trzeba w to wszystko zaangazowac unie europejska ktora sponsoruje caly temat .

    • new Nick
      Kwiecień 2nd, 2014 at 20:35 | #34

      zabieraj sie na interie.pl tam moze ktos cie wyslucha

      • niko
        Kwiecień 2nd, 2014 at 20:38 | #35

        Nie widzę nic złego w captcha. Jedynie ten reset połączenia mnie denerwuje.

        • damiaszek
          Kwiecień 2nd, 2014 at 20:47 | #36

          Bo faktycznym problemem nie jest sama captcha, tylko sposób w jaki to zaimplementowali:
          1. DNS rebinding
          2. Wymuszenie restartu routera

      • rehhgrhe
        Kwiecień 4th, 2014 at 12:02 | #37

        a wy tu zostańcie, grupo wzajemnej adoracji i wspólnego użalania się nad swoim losem

    • Andrzej
      Kwiecień 2nd, 2014 at 20:53 | #38

      Zgadzam się z tobą. Od wczoraj łącze się za pierwszym razem. A jak u Ciebie prędkość, wieczorem jeszcze zapchana sieć, ale jestem dobrej myśli. A czy lepiej działa, to sprawa indywidualna.

      • Sir Nick
        Kwiecień 2nd, 2014 at 21:06 | #39

        Prawie cały czas jest ok. 512 kbps.
        Wcześniej było to 100 do 200 kbps.

      • r2s2
        Kwiecień 2nd, 2014 at 22:23 | #40

        Ja też nie mam teraz problemów. Fakt jest czasami nieczytelna captcha, ale jak potrzebuję się połączyć to mogę. A wcześniej to się nie dało.

    • damiaszek
      Kwiecień 2nd, 2014 at 21:31 | #41

      poniżej bezproblemowy ping do googla ;) :
      Upłynął limit czasu żądania.
      Odpowiedź z 8.8.8.8: bajtów=32 czas=79ms TTL=49
      Upłynął limit czasu żądania.
      Upłynął limit czasu żądania.
      Odpowiedź z 8.8.8.8: bajtów=32 czas=90ms TTL=49
      Odpowiedź z 8.8.8.8: bajtów=32 czas=76ms TTL=49
      Odpowiedź z 8.8.8.8: bajtów=32 czas=73ms TTL=49
      Odpowiedź z 8.8.8.8: bajtów=32 czas=71ms TTL=49
      Odpowiedź z 8.8.8.8: bajtów=32 czas=70ms TTL=49
      Odpowiedź z 8.8.8.8: bajtów=32 czas=159ms TTL=49
      Odpowiedź z 8.8.8.8: bajtów=32 czas=69ms TTL=49

      Statystyka badania ping dla 8.8.8.8:
      Pakiety: Wysłane = 5290, Odebrane = 4447, Utracone = 843
      (15% straty),
      Szacunkowy czas błądzenia pakietów w millisekundach:
      Minimum = 32 ms, Maksimum = 3584 ms, Czas średni = 165 ms

    • Zygmunt Solorz
      Kwiecień 2nd, 2014 at 21:56 | #42

      W czym przeszkadza kapeć? Na przykład nie da się korzystać z Internetu na komputerze z Linuxem bez środowiska graficznego.

      • niko
        Kwiecień 2nd, 2014 at 21:59 | #43

        Nom, nie działa do tego mój dron,, którego zdalnie sterowałem za pomocą SIM. Nie będę już mógł śledzić lęgowiska bobrów z powietrza.

        • Zygmunt Solorz
          Kwiecień 2nd, 2014 at 22:09 | #44

          Bawi Cię to, że z powodu kapcia wiele urządzeń wykorzystujących Internet przestało działać, pomimo iż w usługach komercyjnych nadal działa bez problemu? Czy Tobie też wydaje się, jak firmie Aero2, że Internet to tylko przeglądarka WWW?

          • r2d2
            Kwiecień 2nd, 2014 at 22:21 | #45

            Zapominasz po co ta usluga zostala wprowadzona. Nie po to, żeby ludzie mieli darmowy internet tylko po to, żeby upowszechnić dostęp do internetu. Taki był zamysł UKE tylko kiepsko został opisany – mial to być internet z ograniczeniami, wolny ale darmowy. A tu sie okazalo, ze ludzie sobie monitoring domów robią, że w ipadach za 2klocki internet z Aero wrzucają.
            To nie jest usługa komercyjna i nie porównuj jej do komercyjnej.

          • Zygmunt Solorz
            Kwiecień 2nd, 2014 at 22:47 | #46

            Napisz mi proszę, jak oni chcą upowszechniać internet powodując, że z dnia na dzień przestaje on działać na wielu urządzeniach?
            Dlaczego mam nie porównywać do komercyjnej usługi, skoro zapisy w decyzji UKE przyznającej częstotliwości, są ujęte właśnie w porównaniu do usług komercyjnych?

          • Gwintownik_Trapezowy
            Kwiecień 2nd, 2014 at 22:52 | #47

            no to kup sobie usługę komercyjną i po problemie !

          • Zygmunt Solorz
            Kwiecień 2nd, 2014 at 22:55 | #48

            Po co w takim razie w ogóle BDI? Przecież wystarczy kupić usługę komercyjną i już mamy Internet.

      • r2d2
        Kwiecień 2nd, 2014 at 22:27 | #49

        Na komputerze z linuksem nie da się korzystać z niektórych modemów co nie dają sterowników. I co? Pozwiesz linuksa? :) To tak jakbyś pijał tylko mleko Łaciate i marudził, że w każdym sklepie nie ma twojego mleka. Linuks to mniejszosciowy system operacyjny. Na MacOSX i Windowsach działa :)

        • Zygmunt Solorz
          Kwiecień 2nd, 2014 at 22:40 | #50

          Podaj model modemu, który nie działa na Linuxie.
          Linux systemem mniejszościowym, tak zwłaszcza na serwerach internetowych.
          Chodzi o zasadę, jeszcze w weekend Internet działał, teraz nie ma takiej możliwości. Z dnia na dzień.

    • maciek
      Kwiecień 2nd, 2014 at 22:01 | #51

      Jeżeli posiadasz smartfona w dual sim to przy każdej blokadzie ustawień blokują ci się dwie karty. To praktycznie wyklucza korzystanie z telefonu. Żeby to odblokować trzeba albo wyjąc kartę aero albo wpisać kapacze w każdej innej przeglądarce tylko w nie w operze mini, która jako jedyna działa bardzo płynie pod aero. Gdy już uda ci się przepisać poprawnie te literki musisz zrestartować połączenie czyli: wejść w ustawienia/ więcej ustawienia/sieci komórkowe/operatorzy sieci i kliknac szukaj, co zajmuje około minuty wybrać aero no i dopiero wtedy możesz korzystać z DARMOWEGO Internetu. Zaznaczam ze w skali miesiąca ściągam max 150 – 300 mb

  8. ew ka
    Kwiecień 2nd, 2014 at 19:58 | #52

    Zablokowałam wszystkie kanały Polsatu w moim LCD 52 cale

    • niko
      Kwiecień 2nd, 2014 at 20:34 | #53

      A ja właśnie zaczynam oglądać TopChef.

    • Gwintownik_Trapezowy
      Kwiecień 2nd, 2014 at 22:53 | #55

      no, Solorz już się pewnie zapłakał na śmierć z tego powodu

    • Abbadon
      Kwiecień 3rd, 2014 at 18:17 | #56

      A ja przestałem oglądać ruskie porno strony w duchu bojkotowania produktów tej nacji.

  9. Damian
    Kwiecień 2nd, 2014 at 19:12 | #57

    Abstrahując od wszystkiego, Jakub teraz nieźle zarobi na reklamach, bo taki się ruch zrobił na stronie od tych kapci :D :D

    • Kwiecień 2nd, 2014 at 19:20 | #58

      Byłoby fajnie – ale od samego ruchu dochody nie rosną. Poza tym i tak jak zarobię na utrzymanie serwera, to będzie nieźle.

  10. zenek
    Kwiecień 2nd, 2014 at 19:08 | #59

    Zastanawialiście się, czy tym tekstem UKE nie strzela sobie w kolano?

    Koncesja przewiduje stworzenie sieci LTE, której wprowadzenie AERO opóźnia.
    UKE umożliwia późniejsze wprowadzenie LTE, jednocześnie tłumacząc iż problemy z dostępem (m.in. wynikające ze zbyt wolnego wywiązywania się z umowy – rozbudowy sieci LTE) uzasadniają wprowadzane ograniczenia.
    Czy UKE nie powinno w związku z dostrzeżonymi ograniczeniami dostępu nie powinno naciskać na aero żeby zamiast OGRANICZAĆ DOSTĘP – bo bezspornym jest że dodatkowe utrudnienie dostępu ogranicza dostęp – powinno WYMUSIĆ na spółce szybszą rozbudowę sieci, co ROZWIĄŻE PROBLEM DOSTĘPU DO internetu.

    Może ten pomysł ktoś posiadający konto w Epuap prześle do UKE aby wyjaśnił dlaczego mając świadomość iż pojemność sieci jest zbyt mała zgadza się na ograniczenia zamiast wyciągać konsekwencje z opóżnień realizacyjnych umowy.

Strony komentarza
  1. Brak jeszcze trackbacków
Musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
>