Home > Wiadomości > Aero2 i CAPTCHA – UKE nie widzi problemu

Aero2 i CAPTCHA – UKE nie widzi problemu

Nasz problem z CAPTCHA stał się teraz nieco większy. Na pytania do Urzędu Komunikacji Elektronicznej wysyłane przez użytkowników wszyscy otrzymują długi i skomplikowany list, z którego wynika mniej więcej tyle: Aero2 wywiązuje się ze swoich obowiązków. Użytkownicy przeciążali sieć, dlatego Aero2 postanowiło wprowadzić mocniejszą kontrolę sesji 60-minutowych. Kody mimo, że mogą utrudniać, to jednak zwiększą powszechność dostępu do BDI (tego nie bardzo rozumiem – przyznam).

UKE nie widzi także problemu w punkcie 4. c. c) rezerwacji – ograniczenia usług tutaj (według Urzędu) nie ma i Aero2 nie musi zastosować tego samego rozwiązania dla usług komercyjnych.

W rozwinięciu artykułu pełna treść odpowiedzi, którą na pewno otrzyma większość pytających Urząd o problem CAPTCHA.

Szanowny Panie,

w nawiązaniu do wiadomości e-mail przesłanej do Urzędu Komunikacji Elektronicznej w sprawie korzystania z BDI świadczonej przez Aero2 Sp. z o. o., pragnę przedstawić następujące wyjaśnienia.

Spółka Aero2 udostępnia  bezpłatny dostęp do Internetu (BDI) na podstawie decyzji wydanej przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej z dnia 10 listopada 2009 r., zmieniona decyzją Prezesa UKE z dnia 4 września 2012 r., a dotycząca rezerwacji na rzecz Aero2 częstotliwości z zakresu 2570-2620 MHz. Graniczną datą wygaśnięcia BDI jest 21 grudnia 2016 r., po upływie którego Spółka Aero2 nie będzie miała obowiązku świadczenia BDI.

W omawianych decyzjach Prezes UKE zobowiązał Aero2 do:

1)      przeznaczenia, co najmniej 20% pojemności sieci na świadczenie BDI i świadczenia usług odpłatnych, wyłącznie wówczas, gdy równocześnie na tym samym obszarze i w tym samym czasie zostanie zapewniony BDI;

2)     zapewnienia dostępu przez sieć o charakterze otwartym i udostępnienia go nieoznaczonemu gronu odbiorców, analogicznie do działających punktów dostępowych WiFi (tzw. hot spoty);

3)      wprowadzenia i zapewnienia mechanizmu zarządzania ruchem w sieci, który zapewni:

czas jednorazowego dostępu do BDI na poziomie nie dłuższym niż 60 minut;
prędkość dostępu na poziomie nie mniejszym niż 128 kb/s i nie większym niż 256 kb/s w ciągu pierwszych 12 miesięcy oraz nie mniejszym niż 256 kb/s i nie większym niż 512 kb/s w okresie kolejnych 36 miesięcy;
4)     zapewnienia, że ograniczenia treści i protokołów dostępnych dla użytkowników korzystających z BDI, nie będą dalej idące niż takie same ograniczenia stosowane dla użytkowników usług płatnych;

5)     zagwarantowania, takiej organizacji i konfiguracji sieci oraz jej funkcjonalności, która zapewni interoperacyjność z dostępnymi na rynku urządzeniami końcowymi.

Pragnę w tym miejscu zaznaczyć, iż wskazane w decyzji rezerwacyjnej wymagania dotyczące wprowadzenia i utrzymania mechanizmu zarządzania ruchem w sieci dotyczą jedynie nieodpłatnego powszechnego dostępu do sieci Internet z wykorzystaniem częstotliwości z zakresu 2570 – 2620 MHz. W rezerwacji nie zostały zamieszczone natomiast inne wymagania dla Spółki które ma stosować oraz ograniczenia, których nie mogłaby wykorzystać.

Niemniej jednak na podstawie wpływu do Urzędu znacznej ilości zapytań konsumentów w sprawie wprowadzenia do korzystania z BDI kodu captcha Urząd wystąpił do Aero2 o przedstawienie wyjaśnień.

Dokonana przez UKE analiza przesłanych wyjaśnień oraz wykonywania obowiązków przez Aero2, nie wskazuje na niewykonywanie przez Spółkę zobowiązań określonych ww. decyzją.

Należy podkreślić, iż dostarczana przez Aero2 BDI jest niekomercyjną forma dostępu, z tytułu której Spółka nie pobiera opłat abonamentowych. Obecnie wzrost popularności BDI powoduje, że zmalała efektywność w rzeczywistym zapewnieniu przez Aero 2 usługi zgodnie z decyzją rezerwacyjną. W praktyce korzystania z BDI przerwana sesja jest automatycznie łączona ponownie przez oprogramowanie sterujące urządzeniem z którego korzysta użytkownik BDI, praktycznie bez konieczności ingerowania przez korzystającego w ten proces. Jak się okazuje w rezultacie ponad połowa użytkowników BDI korzysta z automatycznego wznawiania sesji, wydłużając znacząco czas sesji  efektywnej, co ma negatywny wpływ na dostępność BDI dla wszystkich zainteresowanych.

Należy zaznaczyć również, iż Aero2 zapewnia BDI drogą radiową, w ramach możliwości technicznych, co wiąże się z tym, że jego jakość zależy od ilości Użytkowników korzystających w jednym czasie z usługi. Jak wynika z przedstawionych przez Spółkę statystyk od stycznia 2013 r. średnio każdy korzystający z BDI generuje ponad 2,5 GB transferu miesięcznie, a 17% użytkowników ściągnęło miesięcznie więcej niż średnio komercyjny użytkownik sieci. Tak wysoki wolumen ściągania danych wynika właśnie z automatycznego wznawiania sesji co z kolei powoduje ograniczony dostęp innym potencjalnie zainteresowanym, którzy chcieliby skorzystać z ofert BDI.

Wprowadzenie przez Aero2 konieczności wpisywania przez użytkowników BDI po każdej zakończonej sesji kodu captcha może ograniczyć i utrudnić użytkownikom korzystanie z tej usługi jednakże z drugiej strony zwiększy powszechność dostępu do BDI, w szczególności wśród osób wykluczonych cyfrowo, nie mających innej formy dostępu do Internetu, używających BDI jako dostęp do wiadomości i poczty, czy przeglądania stron www, a nie do ściągania wszelkiego rodzaju plików muzycznych, filmów, czy tez do prowadzenia działalności gospodarczej, jak również ma na celu poprawę stopnia przestrzegania przez użytkowników BDI zawartego w decyzji rezerwacyjnej obowiązku aby jednorazowa sesja nie trwała dłużej niż 60 min, a także zmniejszenia ryzyka zaburzenia konkurencji względem ofert komercyjnych.

Ponadto wprowadzenie kodów, tak jak Pan podnosi w zapytaniu, może utrudnić wykorzystanie BDI np. przez osoby słabowidzące czy też wykorzystanie BDI w urządzeniach z małym ekranem, jednak kwestie te nie są regulowane decyzją. Niemniej jak Spółka zapewnia mechanizm, który zamierza wprowadzić przewiduje także korzystanie przez osoby o ograniczonej zdolności widzenia.

Odnosząc się zaś do tego czy wprowadzenie kodu kaptcha naruszy pkt 4. c. c) decyzji wskazać należy, iż decyzja stanowi jedynie, że jakiekolwiek ograniczenia treści lub protokołów dostępnych dla użytkownika korzystającego z dostępu nieodpłatnego nie będą dalej idące niż takie same ograniczenia stosowane dla użytkownika korzystającego z usług odpłatnych. Z zapisu tego nie wynika, że  po wprowadzeniu kodu kaptcha dla użytkowników BDI, Aero2 musiałaby zastosować takie kody dla użytkowników korzystających z usług odpłatnych.

W związku z powyższym, dopóki nie zaistnieje sytuacja różnicująca przez Spółkę ograniczenia treści lub protokołów dostępnych dla użytkownika korzystającego z BDI oraz dostępnych dla użytkowników korzystających z usług odpłatnych, trudno mówić o naruszeniu zapisów decyzji.

Mam nadzieję, iż przekazane wyjaśnienia będą dla Pana wystarczające.

W przypadku dodatkowych pytań bądź wątpliwości zapraszam do kontaktu telefonicznego z naszym Centrum Informacji Konsumenckiej UKE 801-900-853 (koszt połączenia zgodny z cennikiem operatora telekomunikacyjnego) lub 22 534-91-74 od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Urzędu 08:15 – 16:15.

Z poważaniem,
Andrzej Płachecki

Centrum Informacji Konsumenckiej
Urząd Komunikacji Elektronicznej

Podsumowując – nie jest dobrze patrząc oczami Urzędu Komunikacji Elektronicznej – UKE nam nie pomoże i nie widzi problemu. Nie mam 100% przekonania, że jest to jedyna możliwa droga rozumowania, ale nie jestem specjalistą, żeby to skutecznie ocenić. Nie znam się i nie potrafię powiedzieć (tu potrzeba pomocy prawników i specjalistów od tego tematu), czy można tego typu rozumowanie Urzędu jakoś zaskarżyć albo w inny sposób wpłynąć na UKE albo operatora.

Kategorie:Wiadomości
  1. Daro
    Kwiecień 2nd, 2014 at 14:40 | #1

    Obczajcie to:

    "Dlaczego Aero2 wprowadził ten mechanizm?

    Jak informuje operator wdrożenie związane jest z rosnącym zainteresowaniem BDI i ma na celu ograniczenie niestandardowych działań, które wykorzystuje część korzystających i potwierdzenia, że z BDI korzysta człowiek a nie maszyna."
    http://serwisy.gazetaprawna.pl/telekomunikacja/ar…

    No czyli się rypło, aero2 przeszkadza duża liczba użytkowników. Poza tym przyznaję, z mojego bdi korzysta maszyna! Mea culpa, psia mać!

    • Daro
      Kwiecień 2nd, 2014 at 14:43 | #2

      Czytamy dalej:

      "Należy podkreślić, iż dostarczana przez Aero2 BDI jest niekomercyjną forma dostępu, z tytułu której Spółka nie pobiera opłat abonamentowych. Obecnie wzrost popularności BDI powoduje, że zmalała efektywność w rzeczywistym zapewnieniu przez Aero 2 usługi zgodnie z decyzją rezerwacyjną. W praktyce korzystania z BDI przerwana sesja jest automatycznie łączona ponownie przez oprogramowanie sterujące urządzeniem z którego korzysta użytkownik BDI, praktycznie bez konieczności ingerowania przez korzystającego w ten proces. Jak się okazuje w rezultacie ponad połowa użytkowników BDI korzysta z automatycznego wznawiania sesji, wydłużając znacząco czas sesji efektywnej, co ma negatywny wpływ na dostępność BDI dla wszystkich zainteresowanych – czytamy w przesłanym do nas oświadczeniu."

      Ręce i nogi opadają..

    • u2ere5ee
      Kwiecień 2nd, 2014 at 15:50 | #3

      czy to znaczy, ze wykupujac komercyjna usluge tez nie moze uzywac jej maszyna a musi czlowiek?

    • Dominik
      Kwiecień 2nd, 2014 at 16:02 | #4

      No przecież z bdi musi korzystać maszyna.
      Przecież innej możliwości nie ma.
      Spróbuj wywalić kompa i modem, wsadzić kartę aero2 do buzi i mieć internet. :D

  2. Marcin
    Kwiecień 2nd, 2014 at 14:30 | #5

    Przed chwilą, tj. o 14.25 odpaliłem lapka, połączenie nawiązało się samo, bez pytania o kapcia, dlatego ciągle mam nadzieję, że to jednak był prima aprilisowy żart…

    • Marcin
      Kwiecień 2nd, 2014 at 14:59 | #6

      po 30 min. korzystania z aero2 pojawiło się jednak okienko z żądaniem wpisania kodu… Nie mam już złudzeń, że jednak nie był to prima aprilisowy żart… :(

      • Borsuk
        Kwiecień 2nd, 2014 at 16:29 | #7

        http://www.aero2.pl/Bezplatny-Internet/Podstawowe…

      • Max66
        Kwiecień 2nd, 2014 at 22:56 | #8

        Dziwne, że dopiero po 30 minutach – u mnie pojawiło się na początku łączenia (ponad 2 h temu) ale trwa już trzecia sesja i nie miałem ponownego "kapcia"

        • Max66
          Kwiecień 2nd, 2014 at 23:00 | #9

          *Edit:
          "Przez pierwszy tydzień od daty wdrożenia mechanizm CAPTCHA będzie wprowadzany sukcesywnie, tak aby każdy użytkownik mógł zapoznać się i przyzwyczaić do nowego sposobu autoryzacji, co oznacza że nie będzie konieczności wpisywania captcha przy każdym wznowieniu sesji.
          Po tym okresie w celu ułatwienia Korzystającym rozwiązywania kodu CAPTCHA, system przy ponownym połączeniu przekieruje każde połączenie INTERNETOWE z przeglądarki na stronę www z kodem CAPTCHA. Użytkownik by ponownie uzyskać dostęp do sieci Internet musi rozwiązać kod CAPTCHA. Po podaniu prawidłowej odpowiedzi strona poinformuje użytkownika o przyznaniu mu 60 minut Bezpłatnego Dostępu do Internetu. Od tej chwili kolejne nawiązane połączenie zapewni dostęp do Internetu."

          "Mamy nadzieję, że wprowadzone zmiany przyczynią się do jeszcze szerszego upowszechnienia BDI i wyrównania szans w dostępie do Internetu dla osób wykorzystujących Bezpłatny Dostęp do Internetu zgodnie z decyzją Prezesa UKE, w szczególności wśród osób wykluczonych cyfrowo"

          psia ich mać…

  3. toudi
    Kwiecień 2nd, 2014 at 14:05 | #10

    jak dla mnie to jest koniec Aero2!
    młodemu człowiekowi z dobrym wzrokiem często ciężko zrozumieć co na tym kapciu za bazgroły widnieją a co dopiero starszej osobie słabo rozgarniętej technicznie jak np. moja mama :(
    jesli nie uda sie wpłynąć na UKE że operator w ten sposób ogranicza dostęp starszych osób to zaczną się wszyscy masowo przepraszać z neostradą!
    co wiecej nie jest to już powszechny dostęp do internetu tylko powszechny dostęp dla młodych!
    zawiodłem sie na UKE proponuje żeby cały urząd popracował przez jeden dzień na kapciu i wtedy dopiero niech wyda opinie w tej sprawie!!

    • Tiger
      Kwiecień 2nd, 2014 at 14:11 | #11

      I o to chodzi, żeby wszyscy zrezygnowali!

    • Daro
      Kwiecień 2nd, 2014 at 14:23 | #12

      "proponuje żeby cały urząd popracował przez jeden dzień na kapciu i wtedy dopiero niech wyda opinie w tej sprawie!!"

      To jest zajebisty pomysł. Jak dla mnie, to nawet mogą próbować popracować bez kapcia, bo jest godz. 14, a u mnie ałero prawie nie chodzi. To ja się pytam, co to za usługa, co więcej nie działa, niż działa? Obowiązkowo powinni urzędasy z UKE testować jakość tej usługi na własnej skórze, a najlepiej, powinni z niej korzystać cały czas (w ramach reklamy), bo w końcu używają chyba netu właśnie "zgodnie z przeznaczeniem internetu socjalnego" (no wiadomo, że biedakowi rozrywka nie przysługuje). Ciekawy jestem, jak długo usługa byłaby na tak nędznym poziomie, jak obecnie!

      • Kinga
        Kwiecień 2nd, 2014 at 15:13 | #13

        Co to znaczy "internet socjalny"? Przecież przy tej prędkości i rozłączaniu co godzinę żadnego filmu się nie ściągnie.

        • Dominik
          Kwiecień 2nd, 2014 at 15:59 | #14

          Ale od czego są torrenty?
          Dobrze że jeszcze tego nie zablokowali a jedynie utrudnili.

          • Daro
            Kwiecień 2nd, 2014 at 16:10 | #15

            No wiadomo, flashget, getright i torrent i i tak można ściągać.

            Ale nie o to chodzi. Kapcza jest po prostu wkurwiająca.

          • Daro
            Kwiecień 2nd, 2014 at 16:17 | #16

            Oczywiście tak czy siak przy takich prędkościach i jakości usługi ściąganie to czysta udręka i robię to najczęściej, jak nie korzystam w danej chwili w inny sposób z neta. Co nie znaczy, że się nie da. W sumie to jestem ciekaw, kto im tak "zasysa" przy tych zawrotnych prędkościach ;D

  4. mariusz
    Kwiecień 2nd, 2014 at 13:44 | #17

    Wczoraj byłem dosyć często proszony o kapcie a dziś nie poprosiło ani razu. ;)

    • damiaszek
      Kwiecień 2nd, 2014 at 13:54 | #18

      Dokładnie to samo zaobserwowałem, dziś na żadnej z kart używanych u mnie, nie poprosiło o wpisanie kapcia. Zobaczymy co dalej.

    • Daro
      Kwiecień 2nd, 2014 at 13:55 | #19

      Za tydzień będzie prosić co godzinę ;)

      • Kinga
        Kwiecień 2nd, 2014 at 15:14 | #20

        To będzie taki prezent na święta.

  5. marek
    Kwiecień 2nd, 2014 at 13:33 | #21

    Coś , czuję że to dopiero początek walki soloża z nami.Jeśli nie będziemy mocno protestować to za pół roku wprowadzą inne utrudnienia.Dlatego prosze Ciebie JG byś stworzył na stronie petycje pod którą każdy zainteresowany może sie wpisać, choćby podając tylko login , będziemy wiedzieć ike nas jest a wtedy bedziemy mogli walczyć .Bo w tym kraju rządzący zaczynają coś robić gdy zaczynają sie bać.Jeśli będzie nas wystarczająco dużo to soloż będzies się bał wprowadzać kolejne utrudnienia a może nawet wywalczymy przedłużenie darmowego netu.Z drugiej strony co za człowiek z tego soloża nie dość że dostał za pół darmo czestotliwość za odstąpienie 20% sieci za darmo tylko przez kilka lat .Przypominam , że to z winy Aero termin został przedłużony do końca 2016r.Gdyby aero wywiązywało sie z umowy to już nie było by darmowego netu.Czyli soloż nie pogodził się z karą nałożoną przez uke i chce ukarać nas użytkowników.Widać że jest to człowiek zawistny i szkolony w Moskwie , robi dokładnie nam na złość jak rosjanie polsce.A przecież soloż mogł by to inaczej rozegrać, przecież większość zadowolonych użytkowników po zakończeniu darmowego internetu przeszło by do plusa, ma naszedane bez problemu może podesłać nam swoje oferte, ale teraz ludzie go znienawidzą i kicha starcił soloź potencjalnych 200 tyś nowych klientów plusa.Źle to rozegrał soloź.

    • Jsjsjdjdd
      Kwiecień 2nd, 2014 at 14:37 | #22

      Może warto taka petycje poparta iloraz tam podpisami wysłać do polityków?
      Może ktos by sie ujął za nami?

      • Kinga
        Kwiecień 2nd, 2014 at 15:10 | #23

        Petycja to dobry pomysł, ale z nazwiskami – będzie wyglądała poważniej.
        Ja na pewno podpiszę.

      • bez kapcia – protest
        Kwiecień 2nd, 2014 at 18:06 | #24

        Nadal twierdzę że więcej zdziałamy skargami.
        W mojej skardze jest przynajmniej dowiedzione naruszenie warunków koncesji, czyli skarga jest lege artis.
        Wzór skargi był już w poście http://jdtech.pl/2014/04/aero2-i-captcha-uke-nie-…

        • zenek
          Kwiecień 2nd, 2014 at 19:36 | #25

          Zastanawialiście się, czy tym tekstem UKE nie strzela sobie w kolano?

          Koncesja przewiduje stworzenie sieci LTE, której wprowadzenie AERO opóźnia.
          UKE umożliwia późniejsze wprowadzenie LTE, jednocześnie tłumacząc iż problemy z dostępem (m.in. wynikające ze zbyt wolnego wywiązywania się z umowy – rozbudowy sieci LTE) uzasadniają wprowadzane ograniczenia.
          Czy UKE nie powinno w związku z dostrzeżonymi ograniczeniami dostępu nie powinno naciskać na aero żeby zamiast OGRANICZAĆ DOSTĘP – bo bezspornym jest że dodatkowe utrudnienie dostępu ogranicza dostęp – powinno WYMUSIĆ na spółce szybszą rozbudowę sieci, co ROZWIĄŻE PROBLEM DOSTĘPU DO internetu.

          Może ten pomysł ktoś posiadający konto w Epuap prześle do UKE aby wyjaśnił dlaczego mając świadomość iż pojemność sieci jest zbyt mała zgadza się na ograniczenia zamiast wyciągać konsekwencje z opóżnień realizacyjnych umowy.

    • anty_captcha
      Kwiecień 2nd, 2014 at 15:54 | #26

      wiele ludzi teraz kupi net od solorza po zakapceniu areo2… taki jest plan solorza on wie ze ludzie i tak wybiora jego net….

    • ssssssss
      Kwiecień 2nd, 2014 at 16:46 | #27

      dokladnie PETYCJA APELE A POTEM SANKCJE

    • kamil
      Kwiecień 2nd, 2014 at 17:17 | #28

      Nie wierzę w sentymenty czy cokolwiek takiego. Ludzie mają po 10 starterów i skaczą po sieciach jakby nie mieli nic innego do roboty. Po pierwsze mało kto wie, że Aero należy do Solorza. Po drugie mało kto wiąże Aero z Plusem i po trzecie jeśli okres korzystania z Aero się zakończy to mało kto będzie brał pod uwagę jakość sieci. Liczy się tylko cena. Jeśli 10 tys. z tej liczby w ogóle skojarzy Aero z Plusem to będzie sukces.

    • Kwiecień 2nd, 2014 at 17:27 | #29

      Od takich działań jest Facebook i już pierwsze takie strony ruszyły: FanPage: https://www.facebook.com/Aero2captcha oraz Grupa: https://www.facebook.com/groups/BDI.Aero2/
      Ja wolę skupiać się na pomocy i rozwiązywaniu problemów i już widzę, że Aero2 kopiuje prosto 1:1 rozwiązania z mojej strony.

      • kamil
        Kwiecień 2nd, 2014 at 17:43 | #30

        No to kto skopiował moje? Przyznać się Aero czy Ty? Bo pisałem o tym już wczoraj w kilku komentarzach na kilku stronach internetowych? :) Do tego dodałem kompresje na serwerach opery i desktopowej i mobilnej.

        • Kwiecień 2nd, 2014 at 18:56 | #31

          O jakim kopiowaniu mówisz? Powyższe linki to założyły osobo co prawda działające na jdtech, ale nie związane bezpośrednio ze mną.

      • Pienio
        Kwiecień 2nd, 2014 at 18:49 | #32

        Wszystko fajnie tylko, że jak dalej będą tak ograniczać to Aero2 to Panie Jakubie niedługo nie będziesz miał Pan komu pomagać…

        • Kwiecień 2nd, 2014 at 18:57 | #33

          Jestem zaskoczony, ale spotkałem kilka osób, które nie są aż tak niezadowolone, ale większość faktycznie ma dość i to mnie martwi. Część jednak zainteresowanych jest i będą nowi, ale znacznie mniej i to jest jasne.

  6. alex
    Kwiecień 2nd, 2014 at 12:42 | #34

    Moja mama emerytka korzystała z Aero2 na zabytkowym XP ustawionym kilka lat temu. Działało.
    Teraz nie działa. Korzystała tylko z poczty email i portalu z programem telewizyjnym.
    KONIEC
    nie da się nic ustawić bez konieczności odwiedzenia mamy.

  7. Arek
    Kwiecień 2nd, 2014 at 12:27 | #35

    ostrzeżenie dla ludzi z pootwieranymi kartami w przeglądarce….od teraz dzieki captcha wasze otwarte wcześniej karty po ponownym uruchomieniu przegladarki "wykasują się" i jeśli nie pamiętaliście co było wcześniej otwarte to dostaniecie puste otwarte karty z zdublowanym kilkukrotnie adresem captcha….

    • Max66
      Kwiecień 6th, 2014 at 00:26 | #36

      Przy całej mojej wielkiej niechęci do captcha – to akurat bzdura, w każdym razie w przypadku Mozilli – zawsze mam otwartych wiele kart – już kilkukrotnie zostałem potraktowany z kapcia i żadna karta się nie "wykasowała". Nawet ta, z której zostaję przekierowany do kapcia, może zostać przywrócona zwykłym "wstecz" – oczywiście już po wznowieniu połączenia. Najlepiej jednak kapcia otwierać w nowej karcie, a potem ją zamknąć.

  8. romek
    Kwiecień 2nd, 2014 at 12:15 | #37

    Ale to ponowne łączenie po wpisaniu dobrego kodu to jakaś ŚCIEMA, niby po co to, taa, jasne na pewno nie mogą po wpisaniu dobrego kodu po prostu odblokować neta na danym połączeniu, TO JEST SKANDAL.

    CELOWO jest tak zrobione, aby jak najbardziej utrudnić połączenie, i nie nie chodzi o tych co "naużywają" (Jeszcze do tego wrócę), tylko o to by utrudnić zwykłym użytkownikom, czyli większości – połączenie, tak, aby przestali korzystać najlepiej. O TO TYLKO O CHODZI i próbę jak największego nie wywiązania się z umowy.

    Wracając do "nadużyć", co to w ogóle znaczy, że z dużo ścigali? Oni tego ZA DARMO NIE ROBIĄ, dostali częstotliwości i NAWET jakby wszyscy naraz ściągali MAKSEM to MUSZĄ zapewnić neta, KONIEC I KROPKA, NA TO SIĘ PISALI i za to dostali co chcieli.

    • Borsuk
      Kwiecień 2nd, 2014 at 12:38 | #38

      Nie jest problemem wpisanie co godzinkę jakiegoś wyrazu, tylko do diabła musi on być czytelny, tymczasem całe te kapcie to jakiś powichrowany, pomazany bzdet, nieczytelny nawet dla osób z sokolim wzrokiem. Przecież są inne kody czytelne lub jako zbitka dwóch wyrazów lub suma dodawania cyfr. Niestety decydenci wybrali najgorsze dla użytkowników (beneficjentów) rozwiązanie i jawnie utrudniają powszechny dostęp do internetu co jest niezgodne z zapisem koncesyjnym.

      • Max66
        Kwiecień 2nd, 2014 at 21:51 | #39

        No właśnie o to chodzi – choć ja sobie, klnąc siarczyście, jakoś z tym dziadostwem poradzę, to znam kilka osób w moim wieku, które od wczoraj już nie mają przez to dostępu do sieci. Sporo korzystam z bramek internetowych i tam kody zwykle są proste i czytelne, ale tu musieli użyć najgorszego badziewia z możliwych, plus jeszcze reset połączenia, zamiast choćby odświeżenia strony. To jest całkowite wykluczenie cyfrowo wykluczonych.

    • r2d2
      Kwiecień 2nd, 2014 at 22:29 | #40

      Ale to proste przeciez. Bylo malo adresow IP i teraz jak widac zrobili tak, ze adres umozliwiajacy dostep do inernetu dostajesz dopiero jak sie odkapcisz. A routerowcy nie zajmuja adresu kiedy nie korzystaja.

  9. to_ja
    Kwiecień 2nd, 2014 at 12:06 | #41

    cyt. za UKE: "używających BDI jako dostęp do wiadomości i poczty, czy przeglądania stron www," To zdanie z tekstu UKE jest nieco nieprawdziwe. Obecnie NIE MA technicznej możliwości dostępu do jakiejkolwiek usługi opartej na protokole IP, bez konieczności używania równocześnie przeglądarki. Spójnik "czy" służy wyliczaniu możliwości, a nie ich obowiązkowej koniunkcji. Dlatego trzeba by zapytać UKE czy poprawne jest narzucenie na użytkownika obowiązku używania protokołu http(s), z odcięciem wszelkich innych protokołów i czy przypadkiem jednak nie ma tu ograniczenia.
    Niestety UKE się zmieniło i obecne urząd zapewne dał się przekonać operatorom, że BDI psuje rynek. Zapewne wszyscy na początku mieli nadzieję, że usługa będzie niszowa.
    Pamiętajmy jednak, że nic nie ma za darmo i wszyscy za to zapłacili w swoich podatkach, a w szczególności w konsekwencjach obniżenia opłaty koncesyjnej.

  10. Dominik
    Kwiecień 2nd, 2014 at 11:54 | #42

    Z ostatniej chwili:
    Wpisywałem kapcia w aero2.
    Wpisałem pierwszy wyraz dobrze, a w drugim się pomyliłem.
    I Aero2 zaakceptowało tego kapcia. :D

    • damiaszek
      Kwiecień 2nd, 2014 at 11:58 | #43

      Wyraz skanowany można pominąć, albo wpisać cokolwiek. Służy on tylko do OCR-u książek przez googla.

      • Dominik
        Kwiecień 2nd, 2014 at 11:59 | #44

        Czyli ten nieczytelny?
        Tak?
        Bo w tym właśnie się pomyliłem.

        • damiaszek
          Kwiecień 2nd, 2014 at 12:05 | #45

          Nie wiem który był nieczytelny :)

    • Kwiecień 2nd, 2014 at 13:16 | #46

      Google możę sprawdzić tylko jedno słowo – to trudniejsze. To łatwiejsze to OCR książek i tego google sprawdzić nie może.

Strony komentarza
1 ... 4 5 6 7 8 ... 11 3407
  1. Brak jeszcze trackbacków
Musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
>