Home > Analiza, Promocje > Play – 100 GB ważne rok za 9 PLN – przewodnik

Play – 100 GB ważne rok za 9 PLN – przewodnik

Logo PlayOperatorzy postanowili zachęcić nas do rejestracji kart prepaid różnymi sposobami. Pierwszy i ciągle najbardziej interesujący wydaje się być Play, który nie tylko dał całkiem fajne pakiety, ale przez nałożenie promocji na dość skomplikowaną siatkę ofert spowodował, że można uzyskane w ten sposób środki i pakiety danych przedłużać. Postanowiłem wyłapać co ciekawsze oferty i opisać, jak z nich skorzystać w praktyce.

Na pierwszy ogień idzie dość prosta sprawa: Kupujemy starter za 9 PLN, rejestrujemy i po uruchomieniu promocji mamy 100 GB ważne rok i to z możliwością dalszego przedłużania, choć dalej już nie za darmo. Przez ten rok nie musimy zupełnie nic robić, tylko korzystać. Prosto i przez wszystkim tanio. To idealne rozwiązanie np. do tabletu, czy do awaryjnego zastosowania.

UWAGA: opisany poniżej sposób może już nie działać, ponieważ PLAY modyfikuje właśnie swoją platformę rozliczeniową tak, żeby pozostały pakiet ze 100GB był odbierany po 30 dniach jego działania. Informacje na temat bieżących ustaleń można znaleźć w komentarzach pod artykułem.

Starter Play Internet na Kartę na rok

Po pierwsze musimy się wyposażyć we właściwe startery. Potrzebny nam jest starter z edycji z końca 2015 roku – trudno się pomylić, bo nie ma odpowiadających poniższym starterów w najnowszej serii taryf InK (Internet na Kartę). Chodzi o promocję Play Internet na Kartę 3 GB na start + 3 GB gratis przez rok – za 9 PLN. Można kupić także starter za 19 PLN (dostajemy 9 GB o 6 GB na rok), ale to kosztuje więcej i poza tymi dodatkowymi w sumie 9 GB nie ma z tego żadnego więcej pożytku. Szukamy starterów w torebkach wyglądających tak:

Zadziałają także startery z poprzedniej edycji (koniec 2014), ale z tym samym regulaminem: 1+3 na rok za 9 i 3+3 za 19 PLN (od razu widać, że są jeszcze mniej opłacalne, niż te powyżej, ale ja akurat trafiłem na taki jak poniżej). Warto dodać, że użytkownicy raportują, że mimo napisu, że 9 PLN daje 1+3 faktycznie w Play24 widać, że na start otrzymujemy 3 GB. Podobnie powinno być z wersją droższą.

Większość punktów dodała do starterów przywieszki z informacją o obowiązkowej rejestracji i wygląda to mniej więcej tak:

Takie startery też są OK.

Można także zakupić droższe startery za 50 PLN na rok – na nich też działa ta promocja. Dostępne są dwie wersje: starsza Play Internet na Kartę na rok 12 GB (po prawej – na górze widok reklamowy, na dole faktycznie co dostawaliśmy od operatora, oficjalnie startery były dostępne tylko online) oraz aktualna edycja dająca w sumie 25 GB (1 Gb na start i po dwa GB miesięcznie):

Startery Play Internet za 50 PLNJeżeli zdobędziemy lub znajdziemy starszy starter, warto dokonać przejścia na nową edycję – zawsze to 12 GB więcej w ciągu roku.

Nie kupujemy natomiast żadnego z tych starterów z najnowszej edycji 2016:

Charakterystyczne punkty: Brak informacji o pakiecie rocznym, jaśniejszy kolor (wnętrze jest białe) oraz żółty pasek z informacją o rejestracji.

Oryginalna oferta była niezbyt atrakcyjna: co prawda co miesiąc dostajemy dodatkowy pakiet, ale i tak musimy płacić za utrzymanie konta: wychodzi niecałe 1 PLN za dzień (najbardziej opłacalne doładowanie to 2×125 PLN, co daje nam 2×150 dni ważności oraz 2×34 GB.

Jednak tutaj wchodzi promocja związana z rejestracją kart Prepaid.

Rejestrujemy kartę

Od czerwca zaczęła się wielka akcja z rejestracją kart w Play. W przypadku Play Internet na Kartę otrzymujemy za to możliwość uruchomienia bonusa: 1 rok ważności konta (głównego) oraz 100 GB transferu (ważne 30 dni).

No to gdzie jest haczyk?

Konto na dane to posiada osobną datę ważności, ale w założeniu taryfy jest ona taka sama lub większa, niż data ważności konta na połączenia wychodzące, dlatego nie jest wyświetlana w systemie Play24. Jednak w przypadku pakietów cyklicznych zawartych w powyższych starterach okazuje się, że wszystkie te dane lądują na jednym koncie, którego termin ważności przedłuża się co miesiąc o 30 dni, a saldo kumuluje się – czyli jest inaczej, niż w przypadku słynnego już pakietu #Freemium w Virgin, gdzie miesięczne bezpłatne pakiety (dane, minuty i SMS) co miesiąc resetują się.

Tu uwaga techniczna

To nie jest dokładnie kumulowanie się pochodzące z założenia taryfy. To raczej efekt uboczny działania systemu billingowego Play. Mianowicie co noc operator uruchamia procedury, które porządkują nasze konta. Dla nas interesujące są dwie takie procedury:

  • sprawdzanie, czy należy nam się przedłużenie/cykliczne naliczenie jakiegoś pakietu i ew. zmiana daty ważności.
  • sprawdzanie, czy wygasła ważność pakietów pakietów.

I teraz ciekawostka: naliczenie pakietów cyklicznych odbywa się między północą a 1 rano każdego dnia. Natomiast kasowanie pakietów, których ważność upłynęła, wykonywane jest między 2-3 rano. Proces można obserwować za pomocą kodów USSD w godzinach nocnych w dniu, w którym przypada rozliczenie kolejnego cyklu. Najpierw koło 1:00 pojawi się kolejny pakiet i przedłuży się ważność konta, a potem po 3 ewentualnie zniknie pakiet, którego ważność skończyła się o północy, jeżeli nie nastąpiło przedłużenie.

Stąd, o ile wszystko jest OK około godziny 1:30 pakiet po dniu, w którym kończyła się ważność danych musi się naliczyć kolejny pakiet cykliczny i to można zweryfikować. Jeżeli przedłużenie nie nastąpiło można prewencyjnie i doraźnie dokonać minimalnego doładowania (za 5 PLN), aby nie stracić 100 GB. Mamy na to od około godz. 1 do 3 rano.

Tak więc aktywacja RWK oraz pakietu 100GB na 30 dni w ramach promocji rejestracyjnej powoduje, że robi się ciekawie. W pierwszym miesiącu korzystania z opisanej tu procedury zobaczymy, że ważność konta danych wynosi właśnie 30 dni.

Jednak startery opisane wyżej mówią o cyklicznym uzupełnianiu konta za pomocą 250 lub 500 MB. Eksperymenty wskazują, że pakiety te sumują się i wzajemnie przedłużają. I faktycznie w Play24 w dziale Pakiety i usługi -> Pakiety -> Internet znajdziemy taki oto wpis:

Warto sprawdzić, czy faktycznie taka pozycja pojawiła się nam w systemie billingowym. Bez niej cała zabawa się nie uda.

Podsumowując: Dzięki RWK nie musimy doładowywać konta, żeby utrzymać jego ważność, a dzięki 100 GB mamy dodatkowe dane do wykorzystania, których ważność będzie podtrzymywana przez pakiet cykliczny – za darmo i bez dodatkowych czynności – przez rok.

Uwaga dotycząca nazewnictwa

Jak widzimy w serwisie Play24, interesująca nas usługa cyklicznego pakietu wbudowanego w taryfę znajduje się tutaj: Pakiety->Internet->Usługa i nazywa się Pakiet 250 MB przez 12 miesięcy – start 30 dni po aktywacji startera. Oglądając inne pozycje widzimy, że niektóre nazywane są pakietem, czasem paczką, czasem usługą mimo, że robią podobną rzecz. Jednak powyższy pakiet jest kompletnie inny od pozostałych pod względem funkcjonalności. Działa on następująco:

  • Pakiet się włącza (staje się zielony) automatycznie w ciągu 24 godzin od aktywacji startera
  • Mija 31 dni.
  • W nocy z 31 na 32 dzień następuje pierwsze dodanie do konta 250/500 MB i zwiększenie ważności konta danych do 30 dni.
  • Mija miesiąc kalendarzowy.
  • W nocy następuje kolejne dodanie danych i wydłużenie ważności.
  • Powyższe dwie operacje powtarzają się w sumie 10 razy.
  • Pakiet znika z konta.

Stąd wyjaśnia się, czemu powinniśmy poczekać 2 dni od momentu aktywacji pakietu cyklicznego do włączenia pakietu RWK i 100 GB za rejestrację.

Procedura

Widzimy, że to działa, więc teraz konkrety. Jak zrobić sobie taką kartę?

  1. Kupujemy prawidłowy starter. Taki, jak na zdjęciu na początku artykułu. Jak nie znajdziemy takiego za 9 PLN, może być ten za 19, jeżeli jesteśmy gotowi wydać więcej. Nie może to być jednak inny starter – ani z aktualnej, najnowszej edycji Play Internet na Kartę, ani w innych podtaryfach PInK i POnK, gdzie konto danych ma osobną datę ważności.
  2. Rejestrujemy kartę (lub ich kilka) w dowolny dozwolony przez operatora sposób.
    • W Salonie Play
    • Kiosku sieci RUCH (tylko przy zakupie)
    • W placówce własnej Poczty Polskiej
  3. Uruchamiamy kartę SIM (wykonujemy choćby jedno połączenie naliczane, np. z Internetem).
  4. Czekamy, aż na naszym koncie aktywuje się pakiet cykliczny (co trwa do 24h). Najłatwiej sprawdzić to w Play24.
    Uwaga: mamy na to tylko kilka dni – w razie problemów trzeba interweniować:
    • PInK 1 PLN – 3 dni
    • PInK 9 PLN – 7 dni (niezależnie od edycji – zarówno 1+3 jak i 3+3 GB)
    • PInK 19 PLN – 14 dni (niezależnie od edycji – zarówno 3+6 jak i 9+6 GB)
  5. Teraz należy odczekać najlepiej dwa dni (minimum to 24 godziny, ale ryzykujemy w tym wypadku utratę pakietu po 30 dniach), aby zrobić sobie margines bezpieczeństwa zazębiania się ważności promocyjnego pakietu danych i pierwszego comiesięcznego doładowania cyklicznym pakietem danych. W przeciwnym wypadku może się zdarzyć, że 100GB się nie przedłuży, bo straci ważność, zanim zadziała kolejny pakiet cykliczny.
  6. Uruchamiamy pakiet Pakiet 100GB i rok ważności konta.
    • Play24: Wybieramy właściwy numer telefonu, Pakiety i Usługi -> Pakiet 100GB i rok ważności konta.
    • USSD: *111*330*1#
    • SMS o treści start.330 pod nr 111

Play24 - Aktywny cykliczny pakiet 250 MB

Play24 - Aktywny cykliczny pakiet 250 MB

 

Status

Stan konta ja sprawdzam za pomocą Play24. Ale można to zrobić jeszcze za pomocą kodu USSD:

  • Ważność i saldo konta głównego i danych: *101#
  • Sama ilość i ważność pozostałych danych: *107# (w dokumentacji taryfy jest błąd i podany jest numer *108#)

Ograniczenia

Nie jest to jednak oferta rozwiązująca wszystkie problemy użytkownika raz na zawsze. Najważniejsze ograniczenia:

  • Korzystamy tutaj z taryfy internetowej PInK (Play Internet na Kartę). Oznacza to, że karta SIM działa tylko w zasięgu sieci macierzystej 3G i LTE Play – nie działa w sieciach partnerów roamingowych. Jeżeli nie jesteśmy zasięgu sieci własnej Play w technologii 3G ani LTE – nie skorzystamy. Nie działa także w zasięgu 2G Play.
  • Jeden użytkownik może skorzystać z promocji rejestracyjnej tylko 310 razy i tylko raz na każdym starterze (2016.10.20 liczba została ograniczona z 10 do 3). Kart możemy zarejestrować ile chcemy, ale aktywacji bonusów związanych z jednym użytkownikiem (identyfikacja zwykle po PESELu) uda się zrobić tylko 10.
  • Promocja rejestracyjna kończy się 1 lutego 2017 roku.
  • Po roku musimy sięgnąć do innych sposobów przedłużania ważności konta, jeżeli będziemy chcieli utrzymać ważność pozostałego pakietu danych – kupując zwykłe doładowania lub korzystając z innych promocji.
  • Promocja działa tylko na tych wskazanych przeze mnie 2 rodzajach starterów.
  • Musimy pilnować aktywacji pakietu cyklicznego przez pakietem promocyjnym 100GB i RWK. Czasem pakiet ten nie aktywuje się lub wcale nie ma go w systemie billingowym – rozwiązaniem jest kontakt z infolinią.
  • Całość może zostać w każdej chwili ukrócona przez Play i wygląda na to, że od listopada 2016 tak się dzieje.

FAQ – najczęściej zadawane pytania

  1. Czy musimy uważać na ustawienia związane z roamingiem?
    Nie, karta działa tylko w zasięgu Play. Nie zaloguje się do żadnej sieci zagranicznej ani partnerów roamingowych Play w Polsce.
  2. Jak wyglądają statery w nowej edycji NPInK? Nie chcę pomylić się przy zakupie.
    Nie ma kart NPInK odpowiadających pakietom 3+3GB lub 9+6GB na rok. Są karty po 9 i 19 złotych, ale oferują odpowiednio jednorazowe pakiety 3 GB i 30 GB. Mają zupełnie inny wygląd (białe) i jaskrawą informację o obowiązku rejestracji. Zdjęcia wszystkich starterów umieściłem w artykule powyżej.
  3. A co z kartą specjalną 12 GB na rok oraz 25 GB na rok w nowej edycji?
    Nie testowałem. Ale ta 12GB powinna działać. Opłacalność jednak jest znacznie niższa. Działa bez problemu ze starterem z nowej edycji, też za 50 PLN.
  4. Czy opisana procedura działa w innych starterach POnK, PInK i NPInK?
    Żadne inne nie zostały potwierdzone. Na pewno nie działa w żadnym POnK ani z podstawowych PInK. NPInK powstał już po wprowadzeniu promocji rejestracyjnej prawdopodobnie w celu załatania opisanej powyżej dziury regulaminowej.
  5. Regulamin zawiera opis startera za 1 PLN. Czy w nim też działa ta „promocja”?
    Działa po wykonaniu dość skomplikowanej procedury, opis będzie poniżej i w osobnym artykule.

Nie ma dokładnie takich starterów? Nic straconego

Przygotowałem i przetestowałem procedurę uruchomienia pakietu cyklicznego dla starterów zasięgowych, które można otrzymać z Play za darmo. Pojawią się w oddzielnym artykule. Pozwala to na uzyskanie powyższego całkiem bezpłatnie, lub (w wersji nieco uproszczonej) za 5 PLN. Ta procedura jest mocno zagmatwana i jeden fałszywy ruch powoduje, że się nie powiedzie, dlatego precyzja opisu jest tutaj bardzo istotna, dlatego prace nad artykułem się przedłużają. Tutaj umieszczę skrót, a pełny opis będzie oddzielnie.

***

Jak dla mnie to najfajniejsza promocja w tej chwili na rynku, aż szkoda, że trwa tylko do 1 lutego 2017 i umożliwia uruchomienie tylko 10 starterów na osobę. Co sądzicie o tej ofercie?

2016.08.16: Dodanie informacji o zgodnych starterach z edycji 2014 oraz FAQ. Poprawienie składni niektórych zdań tak, aby były bardziej jednoznaczne.
2016.08.17: Modyfikacja wyjaśnienia i zrzut pakietu cyklicznego z Play24
2016.08.19: Kolejne uściślenia – dziękuję za komentarze od specjalistów zajmujących się Play
2016.09.01: Informacja o działaniu edycji 2014 – 3 GB zamiast 1 GB wg opisu na start, przykłady zdjęć starterów niewłaściwych oraz przywieszki.
2016.09.06: Link do sklepu Play ze starterami 9+6 GB.
2016.09.07: Zrzut z Play24 z widokiem pakietu cyklicznego 250 MB
2016.09.27: Dopisana informacja o dobowym odstępie między aktywacją a uruchomieniem pakietu 100GB i informacja o tym, że działa ją także karty 50 PLN na rok z nowej i starej edycji, zdjęcie tych starterów oraz usunięcie startera za 50 PLN z nowej edycji z obrazka odradzającego.
2016.10.21: Zmiany w regulaminie rejestracji. Ograniczenie z 10 do 3 aktywacji.
2016.11.05: Wyjaśnienia, uzupełnienia i dodatkowe informacje na podstawie uwag Specjalisty.
2012.12.04: Informacja o możliwym zakończeniu „promocji”.

Regulaminy źródłowe: Cennik PInK 2015, Regulamin rejestracji PInK, Nowy regulamin promocji od 2016.10.20

Data pierwszej publikacji 2016.08.15
Kategorie:Analiza, Promocje
  1. pieterel
    Styczeń 1st, 2017 at 21:38 | #1

    Może komuś przyda się do reklamacji informacja, że na stronie http://promocje.play.pl/rejestracja-internet/ nadal wisi regulamin sprzed zmiany, czyli z 10 numerami z bonusem.

  2. marcin
    Grudzień 21st, 2016 at 11:54 | #2

    Mam pytanie. Mój znajomy w momencie uruchomienia bonusu miał około 5GB na koncie – „MB/GB po doładowaniu”. Minęło 30 dni i bonus zniknął, a konto wyzerowało się – „MB/GB po doładowaniu” to 0 MB (konto złotówkowe zostało nienaruszone). Czy to normalne? Czy nie Play nie powinien zabrać tylko tych GB, które zostały niewykorzystane ze 100GB bonusa? Czyli, czy na koncie kolegi nie powinny pozostać nie tylko” złotówki”, ale i „MB/GB po doładowaniu” – bo przecież konto ma ważne jeszcze 11 miesięcy?

    • marcin
      Grudzień 21st, 2016 at 12:08 | #3

      Chodzi o PInK9. Co prawda rejestrowany wg. nowego regulaminu, ale kolega nie zrobił żadnego bufora tylko tego samego dnia odpalił kartę i pobrał bonus, wiec trudno stwierdzić z jakiego powodu bonus przepadł.

    • Grudzień 21st, 2016 at 15:47 | #4

      Dzwonić na infolinię i pytać. Od tego jest. Pewnie algorytm źle coś policzył.

      • marcin
        Grudzień 21st, 2016 at 21:24 | #5

        Napisaliśmy zgłoszenie – dam znać co z tego wyjdzie.

        • marcin
          Styczeń 17th, 2017 at 11:29 | #6

          Po 27 dniach (!) Play uznał zgłoszenie i zwrócił zabrane GB… dostały ważność 30 dni – mimo że konto na wychodzące jest ważne jeszcze 10 miesięcy. Czyli jednak liczniki („MB/GB po doładowaniu” i ważność konta) są odrębne i mają dwie rożne daty ważności.

          • hngbf
            Styczeń 17th, 2017 at 11:41 | #7

            Niech poprosi o odsetki! W postaci pieniędzy na koncie, albo GB !

          • hgfff
            Styczeń 17th, 2017 at 11:43 | #8

            zA wogóle to wydawało się ze play jest fajniejszą siecią od innych przez te wszystkie niuanse …a wyszło na to, że są nieudolni :]

          • olaf
            Styczeń 17th, 2017 at 13:28 | #9

            To ciekawe, a jakich argumentów użyliście?
            Ja podobnie tego samego dnia odpaliłem kartę (2.7 GB) i pobrałem bonus (100 GB) i po 30 dniach wszystko przepadło (chodzi oczywiście o te startowe 2.7 GB). I zgłoszenie i kontakt telefoniczny dały ten sam rezultat, czyli że ważność konta nie wpływa na ważność "MB/GB po doładowaniu", a te startowe GB miały ważność 7 dni więc prawidłowo zostały skasowane.

          • nkk
            Styczeń 17th, 2017 at 14:51 | #10

            jak 7 dni? przeciez przez promocje jestt rok

          • marcin
            Styczeń 17th, 2017 at 16:03 | #11

            i ja tez tak uważam. Rozwinąłem ta myśl poniżej

          • marcin
            Styczeń 17th, 2017 at 16:02 | #12

            Szczerze powiem że ja sam nie rozumiem logiki Play – tzn. rozumiem to balansowanie na krawędzi i patrzenie co z tego wyjdzie.
            Kolega ma PInK 19 PLN : odpalił bonus tego samego dnia (ew. nastepnego) co kartę, a więc po jego wygaśnięciu (po 30 dniach) powinien mieć te 5GB jeszcze przez około 14 dni, a konto ważne jeszcze 11 miesięcy. Tak się wydaje jeśli rzeczywiście istnieją dwa liczniki – „MB/GB po doładowaniu” i ważność konta – dwie rożne daty ważności.
            Ale, Play dał w promocji „Bonus za rejestrację” roczną ważność konta, a w „CENNIKU OFERTY PLAY INTERNET NA KARTĘ CENNIK USŁUG TELEKOM UNIKACYJNYCH P4 SP. Z O.O”, punkt II „Zasady rozliczania usług w ofercie Play internet na kartę” napisał, w podpunkcie 15, że: „Premia może być wykorzystana przez Okres ważności połączeń internetowych zależny od kwoty Doładowania zgodnie z Tabelą nr 5 powyżej. Po przekroczeniu Okresu ważności połączeń internetowych Użytkownik traci Premię”. ( http://www.play.pl/resources/pdf/2015/Cennik-Ofer… ),
            Czyli jest niespójność, bo opierając się na tym zapisie „MB/GB po doładowaniu” w ogóle nie powinny przepaść – powinny być ważne do końca okresu ważności połączeń internetowych .

            Ja powołałem się na ten zapis (Cennik oferty PinK…) i Play wyszedł naprzeciw mojemu zgłoszeniu „końskim targiem” – przywrócił te 5 GB danych, niby na 30 dni, ale one się przedłużą kolejnym pakietem 500MB – czyli faktycznie będą dostępne rok. Teoretycznie powinni dać te dane na 14 dni, ale dając na 30 dni zabezpieczyli zazębienie dane z konta/pakiet… No i niby wyszło na moje, ale też wyszło na ich :)

            Osobiście uważam że narzucenie terminu ważności kontu „MB/GB po doładowaniu” jest niezgodne z regulaminem taryfy rozpatrywanym w powiazaniu z regulaminem Bonusa za rejestrację. Ale wobec rozwiązania mojego zgłoszenia, które zastosował Play, nie bardzo jest sens dalej się kłócić (czy tak czy siak dane były by ważne rok) – no ew. można napisać do UOKIK

            Dodam że nie doładowali konta żadną kwotą tylko „ręcznie” wpisali dane – no i trwało to 27 dni.

            Jeszcze raz powtórzę, w tej sytuacji kluczowym jest – moim zdaniem – powołanie się na fakt, że kasując wszystkie środki z konta („ MB/GB po doładowaniu”) wraz z upływem 30 dniowego terminu ważności premiowych 100GB – także te które były na koncie w chwili aktywowania promocji – operator narusza prawa klienta, które ten posiada ze względu na korzystanie z taryfy „Play Internet na Kartę 19 zł”, w powiązaniu z ww. p. II pp. 7.2 Regulaminu „BONUS ZA REJESTRACJĘ NUMERU W PLAY”.

  3. peter1819
    Grudzień 15th, 2016 at 09:22 | #13

    Czy oferta jest jeszcze aktualna ?
    Na znanych portalach aukcyjnych można jeszcze dostać statery z Play Red Bull Mobile i z Play Internet na Kartę z tych pierwszych i drugich zdjęć.

    • Grudzień 15th, 2016 at 10:14 | #14

      W tym artykule nie ma nic o RedBullMobile.
      W tej chwili prawie na pewno przedłużanie nie działa na tych zasadach, jak opisane w artykule – ostrzeżenia wiszą w treści. Play kombinuje z odbieraniem pakietów danych po 30 dniach niezależnie od tego, co wskazują systemy billingowe.

      • Wojtax
        Grudzień 15th, 2016 at 10:42 | #15

        Napisze krotko, bo czasu mało…..Play nic nie kombinuje. Dzisiaj w nocy przedluzył mi się pakiet cykliczny 250MB wraz z bonusem 100GB obecnie mam nie cale 90GB. Starter darmowy PInK był aktywowany po 20.10 takze juz w nowym regulaminie.

        • Grudzień 15th, 2016 at 12:22 | #16

          Coś kombinuje, bo mi na jednym starterze zniknęło, a na innym nie. Nie wiem od czego to zależy.

          • marcin
            Grudzień 15th, 2016 at 13:41 | #17

            U mnie, na kartach działających wg. starego regulaminu wszystko ładnie się przedłuża.
            Na tych wg. nowego dowiem się 27.12 – bonus startowałem 27.11, a zmigrowany do PInK 9 starter zasięgowy aktywowałem 20.11 (pakiet 250 MB działa i powinien wejść 21.12)…

          • Wojtax
            Grudzień 15th, 2016 at 15:02 | #18

            Jezeli wczesnie byli i sa tu tacy, ktorzy właczali po 5, 10, 20 czy nawet 100 kart sim z bonusem, to co sie dziwic, że teraz tracą, zostają pozbawieni.

            Mi jeszcze nie miną okres 30 dniowy od uruchomienia bonusa 17.12. bedzie ale na dziś mam przedłuzony ( całość pierwszy raz ) do 14.01.2017r. 23:59, wiec nie widze podstaw do pisania zbiorczego zażalenia na sieć ani skargi do rzecznik Play czy nawet UOKiK.

          • Grudzień 15th, 2016 at 15:38 | #19

            U mnie tez 3 startery się przedłużyły prawidłowo, może to kasowanie jest robione wybiórczo (ręcznie?)albo powyżej np. 3 starterów.

          • Wojtax
            Grudzień 15th, 2016 at 16:44 | #20

            Ze starego czy nowego regulaminu zarejestrowane i wlaczone po 20.10.16r ?

          • Rafal
            Grudzień 18th, 2016 at 08:07 | #21

            U mnie karta aktywowana ok. 14 listopada, potem rejestracja, przyznany bonus 100GB itp. itd., niestety 100GB zniknęło. Mam tylko i wyłącznie jeden numer zarejestrowany w Play. Także raczej Play kasuje te bonusy.

          • Grudzień 18th, 2016 at 14:17 | #22

            Nie do końca wszystkim, ale algorytmu nie znamy. Ktoś używał na tych kartach za 50 PLN i może potwierdzić, ze mu zniknęło albo nie?

          • Norbert
            Grudzień 19th, 2016 at 08:21 | #23

            dam znać w Nowy Rok

          • max_99
            Grudzień 21st, 2016 at 11:06 | #24

            U mnie starter za 9 PLN rej.17.10/ aktyw. 19.10 – 100 GB nadal jest.
            Pozostałe 3 szt. rejestrowane na różne osoby po 20.10 – wszystkie promocyjne GB zniknęły.

  4. marcin
    Grudzień 12th, 2016 at 15:35 | #25

    To jeśli komuś zniknie bonus ze starej puli, czyli z przed 20.10.2016 można i trzeba reklamować.

    Jeszcze raz to napiszę, bo wiele z wypowiedzi jakie zaczęły się tu ostatnio pojawiać , są kubłami pomyj wylewanych na Play – a to nie jest potrzebne.

    Play stworzył taką promocje jaką stworzył – z furtką w systemie – i ubrał ją w regulamin, który w pewnych kwestiach „związał mu ręce”. My skorzystaliśmy z tej furtki – i jestem pewny że niektórzy z nas będą długo (do wyczerpania bonusów) z niej korzystać.

    Już wyjaśniam dla czego tak sądzę.
    Zanim operator zorientował się w sytuacji i znalazł „właściwe” rozwiązanie problemu (z jego wdrożeniem 20.10.2016), pewnej liczbie klientów udało się przedłużyć bonusy wielokrotnie – niektórym pewnie już po 3-4 razy.

    Z praktyki ochrony praw konsumentów wiemy, że praw nabytych nie można odebrać, argumentując np. że – jak mogło by być w naszym przypadku – nie taki był cel promocji, bo odpowiedzialność przewidzenia konsekwencji ciąży na tym, kto organizuje tego typu akcje, a nie na ich odbiorcach.
    Po prostu, konstruując warunki promocji Play – dysponując możliwością skorzystania
    z profesjonalnej obsługi prawnej – powinien przewidzieć różne możliwości korzystania z warunków promocji, w tym także zachowań polegających na nadużyciu prawa.
    Ale wszystkich możliwości operator nie przewidział, a na dokładkę – czysty paradoks -„zabezpieczył” te niekorzystne dla siebie (te „furtki” w promocji i systemie), literalnie, regulaminem.
    Tym samym niektórzy klienci – ci z „właściwymi „ kartami – dostali więcej korzyści, czyli nabyli więcej praw niż inni i niżby chciał operator .

    Przy fatalnie skonstruowanym regulaminie (co podnosiło tu wiele osób) niewiele można było z tym zrobić – po prostu odebranie, nawet „przypadkowo” przedłużanych o kolejne miesiące(3-ci, 4-ty, 5-ty etc.) bonusów, wprost naruszało by prawa już przez klientów nabyte. I kropka.
    Jest tak ponieważ samo ucięcie możliwości korzystania z przedłużenia się bonusa o kolejne miesiące można by po pierwsze:
    - rozpatrywać pod kątem nieuczciwej praktyki rynkowej polegającej na utrudnianiu konsumentom skorzystania z przyznanych przez operatora uprawnień;
    a po drugie:
    - nie można wykluczyć kwalifikowania informacji z regulaminu promocji jako przyrzeczenia
    publicznego w rozumieniu Kodeksu Cywilnego – fatalne jest tu dla operatora powiązanie sformułowania z regulaminu mówiące że jego odwołanie „…nie wpływa na prawa i obowiązki uprzednio nabyte przez Użytkownika…” z kontekstem – z tym że bonusy się przedłużały.

    • marcin
      Grudzień 12th, 2016 at 15:36 | #26

      c.d.

      Prawnicy Play na pewno wiedzą że kombinowanie na tej płaszczyźnie to grząski grunt, więc operator zrobił tylko to co mógł. Aby być w zgodzie z prawem zaradził problemowi poprzez wdrożenie nowego regulaminu 20.10.2016 i – zapewne tego samego dnia – systemowego zapobiegania przedłużania się bonusów.
      Wcześniej, nim wprowadzono „właściwe” rozwiązanie problemu, Play sztucznie uniemożliwił – poprzez „kontrolowane awarie” – zazębienie się pierwszego pakietu z bonusem, tym klientom którzy pozostawili za mało czasu między uruchomieniem pakietu 250MB a startem bonusa .
      Ale to nie była idealna metoda – wycinała nowych „kombinatorów”, ale generowała wiele innych problemów – w tym wizerunkowy (co to za sieć w której ciągle sa awarie).

      Wprowadzając nowy regulamin i zabezpieczenie systemowe, Play, zapewne całkowicie zablokował przedłużanie się bonusów dla nowych rejestracji.
      Ci jednak którzy mają stare bonusy (3-cie, 4-te,… przedłużenie), związane ze starym regulaminem powinni spać spokojnie – ich Play ścierpi, bo po prostu nie jest ich dużo.

      Jeśli jednak komuś „uwalą” starego bonusa (załóżmy po 3-cim 4-tym przedłużeniu) powinien składać reklamację – argumentując ją właśnie tym, że naruszono jego prawa nabyte. Założę się że Play nie będzie z tym argumentem polemizował, bo z jego punktu widzenia gra nie jest warta świeczki.

      Jeśli zdarzy się taka sytuacja że stary bonus zniknął, to raczej składałbym ja na karb przypadku niż celowego działania. Choć takiego nie można wykluczyć – wiele osób przecież nie będzie się odwoływać nie znając ,czy nie będąc pewnymi swoich praw.

      Ja apeluję: składajcie reklamacje – nic nie tracicie (poza czasem na ich pisanie) a macie coś do ugrania.

      Pozdrawiam

      • max_99
        Grudzień 12th, 2016 at 19:53 | #27

        _Jeśli jednak komuś „uwalą” starego bonusa…_

        "Uwalą" w lutym – krótszy miesiąc.

        • marcin
          Luty 28th, 2017 at 13:46 | #28

          A nie uwalili :) Mam jedną kartę na która pakiet 250 MB wchodził zawsze 30 dnia miesiąca – no i… dzisiaj – 28.02.2017 – elegancko przedłużył mi bonusika na następne 30 dni. Dodam że na tej karcie jadę od 5.10.2016

  5. lolek
    Grudzień 10th, 2016 at 10:23 | #29

    A co zrobić z PINK zasięgowym darmowym?

  6. marcin
    Grudzień 8th, 2016 at 11:45 | #30

    Być może Play nie ruszy w ogóle kart rejestrowanych wg. starego regulaminu – i dalej będzie można korzystać z przedłużanego 100GB (tego co z niego zostaje) w dalszych miesiącach – z obawy o lawinę reklamacji, które trudno będzie uznać za nieuzasadnione. Chodzi o punkt 14, części III regulaminu i prawa nabyte:

    „Operator zastrzega sobie prawo do odwołania niniejszego regulaminu w każdym czasie bez podawania przyczyny, z zastrzeżeniem, że odwołanie nie wpływa na prawa i obowiązki uprzednio nabyte przez Użytkownika…”

    Skoro rejestrujący kartę przed 20.10.16 nabyli prawo do przedłużania się bonusa – przypadkowo, to prawda, ale jednak nabyli uczciwie z powodu błędu/niedopatrzenia operatora – i on się przedłużał, to trudno byłoby Play-owi racjonalnie uzasadnić to że nagle przestanie się on przedłużać, i to że nie jest to łamanie regulaminu. Prawa zostały nabyte i ucięcie możliwości przedłużania się bonusa będzie ich naruszeniem.

    I tu przykład – bardzo adekwatny. Zobaczcie jakie kłopoty ma Lidl w związku z odwołaniem promocji "absolutna satysfakcja lub zwrot pieniędzy", z powodu "wykorzystywania promocji wbrew jej celom" (listopad 2016). Niby Lidl ma racje, ale jednak naruszył regulamin który sam stworzył – a ten gwarantował klientom pewne prawa (wszelkie zmiany miały być wprowadzane z 7-dniowym wyprzedzeniem, a lidl zakończył promocje z dnia na dzień).
    Sprawa jest w toku, ale z komunikatów UOKIK wiemy że jest podejrzenie iż Lidl naruszył prawa nabyte, w myśl zasady że: „ Na tym, kto organizuje tego typu akcje, ciąży odpowiedzialność przewidzenia konsekwencji. Nie można po prostu powiedzieć, że coś poszło niezgodnie z planem”.

    Ja w każdym razie – jeśli na „starej” karcie przestanie mi się przedłużać bonus – będę to reklamował.

    Co innego z nowym regulaminem – wszedł w życie 20.10.16, zapewne razem z jakimś „mechanizmem zabezpieczającym” przed przedłużaniem się bonusa, i tu nic nie da się ugrać. Żaden bonus się nie przedłuży (chyba że jednostkowo – gdy będzie jakiś błąd systemu) i wszystko będzie zgodnie z prawem.

    • Eugeniusz
      Grudzień 10th, 2016 at 11:10 | #31

      tak trzymac masz racje , ja jak na razie mam 2 karty z sierpnia i wrzesnia i na jednaj mam 90GB a na drugiej 50GB do wykorzystania i pakiet działa.

  7. Mirek
    Grudzień 8th, 2016 at 00:53 | #32

    Pytania:
    1. W jaki sposób składa się reklamację w Play, przez konsultanta, czy przez konto na stronie play po zalogowaniu?
    2. W Play uzyskałem 100zł/10GB za przeniesienie numeru na 60 dni i 100z/10GB za rejestrację na 30 dni. Po sprawdzeniu kodem mam 200zł/20GB na 60 dni. Czy po 30 dniach ten pierwszy bonus 100zł/10GB przepadnie, czy też zgodnie z wyświetlaną datą wygaśnie po 60 dniach łącznie z drugim bonusem o dłuższym terminie?

    • Grudzień 8th, 2016 at 13:31 | #33

      Teraz – nie wiadomo.
      Reklamacje: masz 4 podstawowe drogi: Formularz, email i kontakt telefoniczny oraz tradycyjnie na piśmie (listem poleconym za potw. odbioru)

      • Mirek
        Grudzień 10th, 2016 at 19:28 | #34

        Jakubie dziękuję za informację. Mam nadziej, że te pakiety ważne są dla dłuższego terminu tj. 60dni. W przeciwnym razie play wprowadzałby konsumenta w błąd. Bo skoro wyświetla się informacja, że dostępne jest 200zł przez 60dni to tak powinno być. Pozdrawiam.

  8. Henry
    Grudzień 7th, 2016 at 22:23 | #35

    Coraz bardziej odczuwam niesmak do Playa, chciałem włączyć jeszcze jeden bonus 100GB na piątej już karcie, na 2 włączyłem to przed 20.10., na 2 po 20 (i na tych nowszych dwóch zeżarło mi bonus) i dla 100% pewności chciałem to przetestować na jeszcze jednej i zonk!!! nie spełniam warunków promocji, ten ich system obsługi jest naprawdę trochę zryty, teraz to już całkiem zgłupiałem i nie wiem jak oni liczą te 3 bonusy, które można włączyć i według którego regulaminu, starego, nowego czy nie wiadomo jakiego, byłem pewny że według nowego mogę włączyć jeszcze jeden, skoro liczą tak precyzyjnie to już wcześniej nie powinni mi umożliwić włączenia 4 z kolei bonusu, a jednak mogłem. To czyszczenie i poprawianie systemu wydaje mi się, że nie nastąpiło od razu 20.10., tylko chyba w momencie tej słynnej rzekomej "awarii" w okolicach 11.11. Jak będę kupował jakąś kolejną usługę Playa to naprawdę będę się musiał mocno zastanowić…

    • Kupuj@cy (były)
      Grudzień 8th, 2016 at 03:31 | #36

      Właśnie, twoja wypowiedź jest istotna. Czy te dwa nowe rejestrowałeś także już po 20-tym, czy tylko je aktywowłeś????
      Podejrzewam, że rejestrowałeś też i przy nie małym na początku zamieszaniu wtedy jeszcze, zmieściłeś się 'na czwartego'. Po tym, jak zaczęli uszczelniać ten 'hydrant promocyjnej wody', to już nie dało się nią napoić ponownie lub bardziej zachłysnąć …. jak tą całą prrr (czyli stop)…o(e)mocją….

    • Grudzień 8th, 2016 at 13:30 | #37

      Nigdzie oficjalnie nie znalazłem info, że te 10 i te 3 są liczone oddzielnie. To tylko gdybania infolinii i czytelników.

  9. pre-paidowiec
    Grudzień 7th, 2016 at 12:51 | #38

    Szczerze wątpię w taki zwrot wydarzeń, ale gdyby sieci Play naprawdę zależało na wyjściu z tej sytuacji z twarzą, to mogliby w styczniu oficjalnie zaproponować klientom bonus 100GB, ważny przez rok (czyli wydłużenie ważności obydwu kont: głównego i promocyjnego) i nałożyć limit np. 2 bonusów na klienta. Dla sieci nie byłoby to zbyt wielkie obciążenie, a jednocześnie wyróżniliby się na tle konkurencji, która od początku złotówki i gigabajty przyznaje tylko na miesiąc, bez jakiejkolwiek możliwości przedłużenia.

    • corek66
      Grudzień 8th, 2016 at 07:40 | #39

      no właśnie zastanawiam się jak będzie wyglądał świat po 31.01.2017r. kiedy zakończy się obowiązek rejestracyjny, czy skończą się promocje a status quo między operatorami zostanie na wieki, czy małe rybki dzierżawiące nadajniki nie będą pożarte przez rekiny.

      • Grudzień 8th, 2016 at 13:34 | #40

        Nie bardzo rozumiem wątpliwości: po 1 lutego wszystkie karty będą musiały być zarejestrowane (te, które nie były – przestaną działać), więc skończą się promocje i tyle. Obowiązek rejestracyjny nie skończy się, tylko zostanie narzucony na te karty, które zostały aktywowane pół roku temu i dawniej.
        Status quo między operatorami to zupełnie inna historia.

  10. Henry
    Grudzień 6th, 2016 at 16:45 | #41

    Chyba powoli będzie trzeba pogodzić się z końcem tej zaje….ej promocji. Teraz powoli wyjaśniają się te dziwne kombinacje, które pojawiły się z dniem 20.10. Zastanawia mnie tylko po co wprowadzono nowy regulamin promocji bonus 100GB za rejestrację karty pomijając oczywisty cel, jakim jest ograniczenie liczby możliwych kart na których można włączyć 100GB z 10 do 3. Nasuwa się takie pytanie w związku z tym, że na razie operator usuwa niewykorzystane dane po 30 dniach od włączenia tylko na kartach zarejestrowanych po 20.10. Tak przynajmniej jest w moim przypadku, nie wiem jak jest u innych, jak macie jakieś dane na ten temat, to dajcie znać. Zaskakuje mnie również to, że skoro usuwają to na kartach zarejestrowanych po 20 i ma to wykonywać jakiś specjalny skrypt, to dlaczego nie robi tego po równo i nie zabiera się za te stare karty sprzed 20. Co ich hamuje przed czymś takim, co powstrzymuje, no bo chyba przecież nie regulamin promocji 100GB, który jest praktycznie taki sam jak ten stary z pominięciem ograniczenia do 3 kart. W reklamacjach konsultanci z szelmowskim uśmiechem na twarzy piszą, że był to błąd systemu, który został wyeliminowany i dlatego pakiet 100GB nie może się przedłużyć. Dla mnie jest to po prostu nałożenie się warunków taryfy PINK na zasady promocji 100GB za rejestrację, ich oczywiste niedopatrzenie przy tak ogromnej liczbie co raz to wprowadzanych taryf i promocji. Naprawdę można się totalnie pogubić. Czy można reklamować naruszenie warunków taryfy PINK, dlatego, że usuwane są niewykorzystane dane z konta na którym lądują wszystkie pakiety, no bo i tak nie ma innego subkonta?Czy to ma sens?Dodatkowo wyjaśniło się, dlaczego na starych kartach wyłączone było podświetlenie włączonego bonusu, mimo, że był on włączony. Dla rozróżnienia kogo dotyczy stary regulamin, a kogo nowy. Z tego wynika, że można byłoby skorzystać aż z 13 bonusów, 10 na kartach sprzed 20 i na 3 po 20.

    • Kupuj@cy (były)
      Grudzień 7th, 2016 at 02:47 | #42

      Zgadzam się, tak jak jest bajzel z tym tzw., jak ja nazwałem to "Pinowaniem" przez play, to tu masz zupełną rację i może to nieco tylko osłodzi tę gorycz pinowania. Play, co tu słychać w odpowiedziach kieruje się jednym, że stary regulamin promocji sprzed 20 paź. dla tych, co do tego czasu rejestrowali numery, nowy, dla tych co po 20-tym, czy bardziej od 20-go już nawet… Otóż jeszcze występuje trzeci przypadek użytkownika usług telekomunikacyjnych P4, który rejestrował przed i rejestruje po, czyli obecnie. Teraz, jeśli przyjąć, że przed 20-tym zarejestrował on conajmniej 10 numerów, ale np. nieaktywował on żadnej promocji za rejestracje jeszcze i teraz obecnie poszedł sobie i zarejestrował np. u Pana Tadzia w Ruchu trzy nowe numery, to po pierwsze w myśl nowego regulaminu ma prawo aktywować promocję na tych trzech nowych numerach a po drugie w myśl starego – prawa nabyte nie mogą mu zostać odebrane. Spełnił warunki starego regulaminu dla swoich dziesięciu nr i zarejestrował je w poprzednim okresie promocji, czyli przed 20-tym paź…stąd może może mieć nawet 13 promocji…(najpierw nowe potem stare aktywując, he, he)
      Jeżeli w starej promocji aktywowałby np. tylko jeden do wykorzystania w celu promocji, ale ma jeszcze np. 9 niewykorzystane, to do nowej promocji dwa prawa przenosi, jeśli play by uznał, że może być "już obecnie" tylko trzy, natomiast, jeśli w starej wykorzystałby już 3 /10, to w nowej może już tylko rejestrować numery, bez prawa do promocji…ale może oczywiście i ma prawo skorzystać jeszcze z promocji dla pozostałych siedmiu zarejestrowanych przed 20-tym. Czyli widać czas tu gra kluczową rolę…
      Dla mnie jednak zapisy te, jak i promocje nie są tożsame nadal, nawet wynikałoby z nich, że play zamiast ograniczyć, podarowało jeszcze dodatkowe 3 promocje starym użytkownikom..:).
      Bo absurdem byłoby myśleć, że jesli ktoś np. miał stary numer w starej promocji zarejestrowany, to z nowej już nie może skorzystać, albo, że nie może, no bo już przekroczył trzy…(nie ma takiego zapisu), więc to powinno działać oddzielnie, wręcz musi, czyli tak, że nowa promocja nie ogranicza starych użytkowników, a tylko wył. nowych (co wcześniej nic nie zarejestrowali) i wyłącznie oni mają już tylko trzy, a starzy 10+3., he he.
      W skrócie są to dwie niezależne promocje i tyle….skończyła się stara, jest nowa…też dla wszystkich…Pozdr.

    • Grudzień 7th, 2016 at 08:52 | #43

      Na podstawie komentarzy – nie ma znaczenia, kiedy starter był aktywowany.

    • martin
      Grudzień 7th, 2016 at 11:08 | #44

      U mnie, na kilku kartach rejestrowanych wg. starego regulaminu, kolejne pakiety 250MB wchodzą i bonusy się przedłużają.
      Na pierwsza kartę rejestrowaną wg. nowego regulaminu pakiet wejdzie 20/21 grudnia i wtedy zobaczę co będzie.
      Mam jeszcze kartę którą reklamowałem, a że reklamacja (raczej 3 reklamacje do tej karty) rozpatrywana były ponad miesiąc, to pakiet 250MB na nią wszedł przed uruchomieniem bonusa – kolejny powinien wejść 30.12.2016 – ciekawe co w takiej sytuacji…

Strony komentarza
1 ... 12 13 14 15 16 ... 18 5399
  1. Brak jeszcze trackbacków
Musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
>