Play – 100 GB ważne rok za 9 PLN – przewodnik
Operatorzy postanowili zachęcić nas do rejestracji kart prepaid różnymi sposobami. Pierwszy i ciągle najbardziej interesujący wydaje się być Play, który nie tylko dał całkiem fajne pakiety, ale przez nałożenie promocji na dość skomplikowaną siatkę ofert spowodował, że można uzyskane w ten sposób środki i pakiety danych przedłużać. Postanowiłem wyłapać co ciekawsze oferty i opisać, jak z nich skorzystać w praktyce.
Na pierwszy ogień idzie dość prosta sprawa: Kupujemy starter za 9 PLN, rejestrujemy i po uruchomieniu promocji mamy 100 GB ważne rok i to z możliwością dalszego przedłużania, choć dalej już nie za darmo. Przez ten rok nie musimy zupełnie nic robić, tylko korzystać. Prosto i przez wszystkim tanio. To idealne rozwiązanie np. do tabletu, czy do awaryjnego zastosowania.
UWAGA: opisany poniżej sposób może już nie działać, ponieważ PLAY modyfikuje właśnie swoją platformę rozliczeniową tak, żeby pozostały pakiet ze 100GB był odbierany po 30 dniach jego działania. Informacje na temat bieżących ustaleń można znaleźć w komentarzach pod artykułem.
Starter Play Internet na Kartę na rok
Po pierwsze musimy się wyposażyć we właściwe startery. Potrzebny nam jest starter z edycji z końca 2015 roku – trudno się pomylić, bo nie ma odpowiadających poniższym starterów w najnowszej serii taryf InK (Internet na Kartę). Chodzi o promocję Play Internet na Kartę 3 GB na start + 3 GB gratis przez rok – za 9 PLN. Można kupić także starter za 19 PLN (dostajemy 9 GB o 6 GB na rok), ale to kosztuje więcej i poza tymi dodatkowymi w sumie 9 GB nie ma z tego żadnego więcej pożytku. Szukamy starterów w torebkach wyglądających tak:
Zadziałają także startery z poprzedniej edycji (koniec 2014), ale z tym samym regulaminem: 1+3 na rok za 9 i 3+3 za 19 PLN (od razu widać, że są jeszcze mniej opłacalne, niż te powyżej, ale ja akurat trafiłem na taki jak poniżej). Warto dodać, że użytkownicy raportują, że mimo napisu, że 9 PLN daje 1+3 faktycznie w Play24 widać, że na start otrzymujemy 3 GB. Podobnie powinno być z wersją droższą.
Większość punktów dodała do starterów przywieszki z informacją o obowiązkowej rejestracji i wygląda to mniej więcej tak:
Można także zakupić droższe startery za 50 PLN na rok – na nich też działa ta promocja. Dostępne są dwie wersje: starsza Play Internet na Kartę na rok 12 GB (po prawej – na górze widok reklamowy, na dole faktycznie co dostawaliśmy od operatora, oficjalnie startery były dostępne tylko online) oraz aktualna edycja dająca w sumie 25 GB (1 Gb na start i po dwa GB miesięcznie):
Jeżeli zdobędziemy lub znajdziemy starszy starter, warto dokonać przejścia na nową edycję – zawsze to 12 GB więcej w ciągu roku.
Nie kupujemy natomiast żadnego z tych starterów z najnowszej edycji 2016:
Charakterystyczne punkty: Brak informacji o pakiecie rocznym, jaśniejszy kolor (wnętrze jest białe) oraz żółty pasek z informacją o rejestracji.
Oryginalna oferta była niezbyt atrakcyjna: co prawda co miesiąc dostajemy dodatkowy pakiet, ale i tak musimy płacić za utrzymanie konta: wychodzi niecałe 1 PLN za dzień (najbardziej opłacalne doładowanie to 2×125 PLN, co daje nam 2×150 dni ważności oraz 2×34 GB.
Jednak tutaj wchodzi promocja związana z rejestracją kart Prepaid.
Rejestrujemy kartę
Od czerwca zaczęła się wielka akcja z rejestracją kart w Play. W przypadku Play Internet na Kartę otrzymujemy za to możliwość uruchomienia bonusa: 1 rok ważności konta (głównego) oraz 100 GB transferu (ważne 30 dni).
No to gdzie jest haczyk?
Konto na dane to posiada osobną datę ważności, ale w założeniu taryfy jest ona taka sama lub większa, niż data ważności konta na połączenia wychodzące, dlatego nie jest wyświetlana w systemie Play24. Jednak w przypadku pakietów cyklicznych zawartych w powyższych starterach okazuje się, że wszystkie te dane lądują na jednym koncie, którego termin ważności przedłuża się co miesiąc o 30 dni, a saldo kumuluje się – czyli jest inaczej, niż w przypadku słynnego już pakietu #Freemium w Virgin, gdzie miesięczne bezpłatne pakiety (dane, minuty i SMS) co miesiąc resetują się.
Tu uwaga techniczna
To nie jest dokładnie kumulowanie się pochodzące z założenia taryfy. To raczej efekt uboczny działania systemu billingowego Play. Mianowicie co noc operator uruchamia procedury, które porządkują nasze konta. Dla nas interesujące są dwie takie procedury:
- sprawdzanie, czy należy nam się przedłużenie/cykliczne naliczenie jakiegoś pakietu i ew. zmiana daty ważności.
- sprawdzanie, czy wygasła ważność pakietów pakietów.
I teraz ciekawostka: naliczenie pakietów cyklicznych odbywa się między północą a 1 rano każdego dnia. Natomiast kasowanie pakietów, których ważność upłynęła, wykonywane jest między 2-3 rano. Proces można obserwować za pomocą kodów USSD w godzinach nocnych w dniu, w którym przypada rozliczenie kolejnego cyklu. Najpierw koło 1:00 pojawi się kolejny pakiet i przedłuży się ważność konta, a potem po 3 ewentualnie zniknie pakiet, którego ważność skończyła się o północy, jeżeli nie nastąpiło przedłużenie.
Stąd, o ile wszystko jest OK około godziny 1:30 pakiet po dniu, w którym kończyła się ważność danych musi się naliczyć kolejny pakiet cykliczny i to można zweryfikować. Jeżeli przedłużenie nie nastąpiło można prewencyjnie i doraźnie dokonać minimalnego doładowania (za 5 PLN), aby nie stracić 100 GB. Mamy na to od około godz. 1 do 3 rano.
Tak więc aktywacja RWK oraz pakietu 100GB na 30 dni w ramach promocji rejestracyjnej powoduje, że robi się ciekawie. W pierwszym miesiącu korzystania z opisanej tu procedury zobaczymy, że ważność konta danych wynosi właśnie 30 dni.
Jednak startery opisane wyżej mówią o cyklicznym uzupełnianiu konta za pomocą 250 lub 500 MB. Eksperymenty wskazują, że pakiety te sumują się i wzajemnie przedłużają. I faktycznie w Play24 w dziale Pakiety i usługi -> Pakiety -> Internet znajdziemy taki oto wpis:
Warto sprawdzić, czy faktycznie taka pozycja pojawiła się nam w systemie billingowym. Bez niej cała zabawa się nie uda.
Podsumowując: Dzięki RWK nie musimy doładowywać konta, żeby utrzymać jego ważność, a dzięki 100 GB mamy dodatkowe dane do wykorzystania, których ważność będzie podtrzymywana przez pakiet cykliczny – za darmo i bez dodatkowych czynności – przez rok.
Uwaga dotycząca nazewnictwa
Jak widzimy w serwisie Play24, interesująca nas usługa cyklicznego pakietu wbudowanego w taryfę znajduje się tutaj: Pakiety->Internet->Usługa i nazywa się Pakiet 250 MB przez 12 miesięcy – start 30 dni po aktywacji startera. Oglądając inne pozycje widzimy, że niektóre nazywane są pakietem, czasem paczką, czasem usługą mimo, że robią podobną rzecz. Jednak powyższy pakiet jest kompletnie inny od pozostałych pod względem funkcjonalności. Działa on następująco:
- Pakiet się włącza (staje się zielony) automatycznie w ciągu 24 godzin od aktywacji startera
- Mija 31 dni.
- W nocy z 31 na 32 dzień następuje pierwsze dodanie do konta 250/500 MB i zwiększenie ważności konta danych do 30 dni.
- Mija miesiąc kalendarzowy.
- W nocy następuje kolejne dodanie danych i wydłużenie ważności.
- Powyższe dwie operacje powtarzają się w sumie 10 razy.
- Pakiet znika z konta.
Stąd wyjaśnia się, czemu powinniśmy poczekać 2 dni od momentu aktywacji pakietu cyklicznego do włączenia pakietu RWK i 100 GB za rejestrację.
Procedura
Widzimy, że to działa, więc teraz konkrety. Jak zrobić sobie taką kartę?
- Kupujemy prawidłowy starter. Taki, jak na zdjęciu na początku artykułu. Jak nie znajdziemy takiego za 9 PLN, może być ten za 19, jeżeli jesteśmy gotowi wydać więcej. Nie może to być jednak inny starter – ani z aktualnej, najnowszej edycji Play Internet na Kartę, ani w innych podtaryfach PInK i POnK, gdzie konto danych ma osobną datę ważności.
- Rejestrujemy kartę (lub ich kilka) w dowolny dozwolony przez operatora sposób.
- W Salonie Play
- Kiosku sieci RUCH (tylko przy zakupie)
- W placówce własnej Poczty Polskiej
- Uruchamiamy kartę SIM (wykonujemy choćby jedno połączenie naliczane, np. z Internetem).
- Czekamy, aż na naszym koncie aktywuje się pakiet cykliczny (co trwa do 24h). Najłatwiej sprawdzić to w Play24.
Uwaga: mamy na to tylko kilka dni – w razie problemów trzeba interweniować:- PInK 1 PLN – 3 dni
- PInK 9 PLN – 7 dni (niezależnie od edycji – zarówno 1+3 jak i 3+3 GB)
- PInK 19 PLN – 14 dni (niezależnie od edycji – zarówno 3+6 jak i 9+6 GB)
- Teraz należy odczekać najlepiej dwa dni (minimum to 24 godziny, ale ryzykujemy w tym wypadku utratę pakietu po 30 dniach), aby zrobić sobie margines bezpieczeństwa zazębiania się ważności promocyjnego pakietu danych i pierwszego comiesięcznego doładowania cyklicznym pakietem danych. W przeciwnym wypadku może się zdarzyć, że 100GB się nie przedłuży, bo straci ważność, zanim zadziała kolejny pakiet cykliczny.
- Uruchamiamy pakiet Pakiet 100GB i rok ważności konta.
- Play24: Wybieramy właściwy numer telefonu, Pakiety i Usługi -> Pakiet 100GB i rok ważności konta.
- USSD: *111*330*1#
- SMS o treści start.330 pod nr 111
Status
Stan konta ja sprawdzam za pomocą Play24. Ale można to zrobić jeszcze za pomocą kodu USSD:
- Ważność i saldo konta głównego i danych: *101#
- Sama ilość i ważność pozostałych danych: *107# (w dokumentacji taryfy jest błąd i podany jest numer *108#)
Ograniczenia
Nie jest to jednak oferta rozwiązująca wszystkie problemy użytkownika raz na zawsze. Najważniejsze ograniczenia:
- Korzystamy tutaj z taryfy internetowej PInK (Play Internet na Kartę). Oznacza to, że karta SIM działa tylko w zasięgu sieci macierzystej 3G i LTE Play – nie działa w sieciach partnerów roamingowych. Jeżeli nie jesteśmy zasięgu sieci własnej Play w technologii 3G ani LTE – nie skorzystamy. Nie działa także w zasięgu 2G Play.
- Jeden użytkownik może skorzystać z promocji rejestracyjnej tylko 3
10razy i tylko raz na każdym starterze (2016.10.20 liczba została ograniczona z 10 do 3). Kart możemy zarejestrować ile chcemy, ale aktywacji bonusów związanych z jednym użytkownikiem (identyfikacja zwykle po PESELu) uda się zrobić tylko 10. - Promocja rejestracyjna kończy się 1 lutego 2017 roku.
- Po roku musimy sięgnąć do innych sposobów przedłużania ważności konta, jeżeli będziemy chcieli utrzymać ważność pozostałego pakietu danych – kupując zwykłe doładowania lub korzystając z innych promocji.
- Promocja działa tylko na tych wskazanych przeze mnie 2 rodzajach starterów.
- Musimy pilnować aktywacji pakietu cyklicznego przez pakietem promocyjnym 100GB i RWK. Czasem pakiet ten nie aktywuje się lub wcale nie ma go w systemie billingowym – rozwiązaniem jest kontakt z infolinią.
- Całość może zostać w każdej chwili ukrócona przez Play i wygląda na to, że od listopada 2016 tak się dzieje.
FAQ – najczęściej zadawane pytania
- Czy musimy uważać na ustawienia związane z roamingiem?
Nie, karta działa tylko w zasięgu Play. Nie zaloguje się do żadnej sieci zagranicznej ani partnerów roamingowych Play w Polsce. - Jak wyglądają statery w nowej edycji NPInK? Nie chcę pomylić się przy zakupie.
Nie ma kart NPInK odpowiadających pakietom 3+3GB lub 9+6GB na rok. Są karty po 9 i 19 złotych, ale oferują odpowiednio jednorazowe pakiety 3 GB i 30 GB. Mają zupełnie inny wygląd (białe) i jaskrawą informację o obowiązku rejestracji. Zdjęcia wszystkich starterów umieściłem w artykule powyżej. - A co z kartą specjalną 12 GB na rok oraz 25 GB na rok w nowej edycji?
Nie testowałem. Ale ta 12GB powinna działać. Opłacalność jednak jest znacznie niższa. Działa bez problemu ze starterem z nowej edycji, też za 50 PLN. - Czy opisana procedura działa w innych starterach POnK, PInK i NPInK?
Żadne inne nie zostały potwierdzone. Na pewno nie działa w żadnym POnK ani z podstawowych PInK. NPInK powstał już po wprowadzeniu promocji rejestracyjnej prawdopodobnie w celu załatania opisanej powyżej dziury regulaminowej. - Regulamin zawiera opis startera za 1 PLN. Czy w nim też działa ta „promocja”?
Działa po wykonaniu dość skomplikowanej procedury, opis będzie poniżej i w osobnym artykule.
Nie ma dokładnie takich starterów? Nic straconego
Przygotowałem i przetestowałem procedurę uruchomienia pakietu cyklicznego dla starterów zasięgowych, które można otrzymać z Play za darmo. Pojawią się w oddzielnym artykule. Pozwala to na uzyskanie powyższego całkiem bezpłatnie, lub (w wersji nieco uproszczonej) za 5 PLN. Ta procedura jest mocno zagmatwana i jeden fałszywy ruch powoduje, że się nie powiedzie, dlatego precyzja opisu jest tutaj bardzo istotna, dlatego prace nad artykułem się przedłużają. Tutaj umieszczę skrót, a pełny opis będzie oddzielnie.
***
Jak dla mnie to najfajniejsza promocja w tej chwili na rynku, aż szkoda, że trwa tylko do 1 lutego 2017 i umożliwia uruchomienie tylko 10 starterów na osobę. Co sądzicie o tej ofercie?
2016.08.16: Dodanie informacji o zgodnych starterach z edycji 2014 oraz FAQ. Poprawienie składni niektórych zdań tak, aby były bardziej jednoznaczne.
2016.08.17: Modyfikacja wyjaśnienia i zrzut pakietu cyklicznego z Play24
2016.08.19: Kolejne uściślenia – dziękuję za komentarze od specjalistów zajmujących się Play
2016.09.01: Informacja o działaniu edycji 2014 – 3 GB zamiast 1 GB wg opisu na start, przykłady zdjęć starterów niewłaściwych oraz przywieszki.
2016.09.06: Link do sklepu Play ze starterami 9+6 GB.
2016.09.07: Zrzut z Play24 z widokiem pakietu cyklicznego 250 MB
2016.09.27: Dopisana informacja o dobowym odstępie między aktywacją a uruchomieniem pakietu 100GB i informacja o tym, że działa ją także karty 50 PLN na rok z nowej i starej edycji, zdjęcie tych starterów oraz usunięcie startera za 50 PLN z nowej edycji z obrazka odradzającego.
2016.10.21: Zmiany w regulaminie rejestracji. Ograniczenie z 10 do 3 aktywacji.
2016.11.05: Wyjaśnienia, uzupełnienia i dodatkowe informacje na podstawie uwag Specjalisty.
2012.12.04: Informacja o możliwym zakończeniu „promocji”.
Regulaminy źródłowe: Cennik PInK 2015, Regulamin rejestracji PInK, Nowy regulamin promocji od 2016.10.20
Coś się nie pokazuje przewodnik dla starterów zasięgowych, dawno też nie było wspierających finansowo bloga zachęt do korzystania z promocji bankowych. Chyba nie wziąłeś Jakubie kasy od Play za wstrzymanie się z opisem swych ustaleń?
Bardzo chętnie przyjąłbym jakąś kasę od jakiegoś operatora za zrobienie lub niezrobienie czegoś, ale niestety jakoś się nie kwapią.
Niestety na razie zarabiać na jedzenie muszę sam wykonując normalną pracę i po prostu nie mam ostatnio czasu. Przyszły tydzień wygląda na łagodniejszy dla mnie, ale na razie idę spać, bo przez 2 dni spałem 3h w sumie i jestem ledwo ciepły
@Jakub
"Działa on następująco:
-Pakiet się włącza (staje się zielony) automatycznie w ciągu 24 godzin od aktywacji startera
-Mija 31 dni.
-W nocy z 31 na 32 dzień następuje pierwsze dodanie do konta 250/500 MB i zwiększenie ważności konta danych do 30 dni.
-Mija 30 dni.
-W nocy z 30 na 31 dzień następuje kolejne dodanie danych i wydłużenie ważności.
-Powyższe dwie operacje powtarzają się w sumie 10 razy.
-Pakiet znika z konta.
Stąd wyjaśnia się, czemu powinniśmy poczekać 2 dni od momentu aktywacji pakietu cyklicznego do włączenia pakietu RWK i 100 GB za rejestrację."
Czy z tego wynika, że na początku ten pakiet 250 MB dodaje się po 31 dniach, potem po 30 dniach, potem znów po 31, później po 30 i tak na zmianę do końca? Nie powinno być czasem tak, że ten pakiet powinien się uruchamiać tego samego dnia każdego miesiąca, czyli np. w marcu po 28 dniach, bo luty jest krótszy (np. od 15 lutego do 15 marca jest 28 dni)?
Czy nie jest czasem tak, że te 2 dni zapasu to jest za mało jak ktoś chce korzystać z tych 100 GB pod koniec przyszłego roku? Rok ma 365 dni, a z tego co piszesz wynika, że konto z GB przedłuża się o 30 dni (za każdym razem?), 30 x 12 = 360, czyli brakuje kilku dni do pełnego roku i po kilku miesiącach wszystko się rozjedzie. W pewnym momencie pakiet 250 MB doda się już po utracie tych 100 GB.
Jakub trochę się zagalopował w tym szczegółowym wyjaśnianiu działania tego pakietu (i próbowania pisania na siłę po swojemu i popełnił błąd.
Nie chciałem o tym pisać wcześniej bo zawsze się znajdzie ktoś kto napisze, że jestem przemądrzały, albo że znowu się chwalę, albo "skąd mogę być tego pewien".
Ale skoro ktoś podniósł ten temat to wyjaśniam kolejny raz:
Tylko pierwszy raz pakiet 250/500MB jest przyznawany po określonej liczbie dni (i to Jakub rozpisał dobrze) niezależnie od tego jakie miesiące są objęte tym początkowym "cyklem".
Kolejne pakiety nie są jednak – tak jak napisał Jakub – przyznawane po określonej liczbie dni.
Kolejne pakiety są przyznawane w cyklach MIESIĘCZNYCH z wszystkimi tego konsekwencjami.
Jeśli pakiet mamy np. ważny do 15. lutego to 16. lutego o 1:00 się on odnowi i jego ważność będzie do 15. marca BEZ WZGLĘDU na to ile dni ma luty (czy inny miesiąc) co oznacza, że pakiet będzie ważny tym razem 28 lub 29 dni (bo luty ma 28 lub 29 dni).
Oznacza to również, że po 28 lub 29 dniach – 16. marca pakiet się znowu odnowi o 1:00 i będzie ważny do 15. kwietnia co oznacza, że pakiet będzie ważny 31 dni (marzec ma 31 dni).
Oznacza to również, że tym razem po 31 dniach – 16. kwietnia pakiet się znowu odnowi o 1:00 i będzie ważny do 15. maja co oznacza, że pakiet będzie ważny tym razem 30 dni (kwiecień ma 30 dni).
Co oznacza, że tym razem po 30 dniach – 16. maja pakiet się znowu odnowi o 1:00 i będzie ważny do 15. czerwca co oznacza, że pakiet będzie ważny tym razem 31 dni (maj ma 31 dni).
I tak dalej. Jeśli ktoś dalej nie rozumie to proszę pisać. Postaram się napisać jeszcze jaśniej i wolniej .
A Jakuba proszę nieskromnie o poprawki w artykule
Aha: trochę bardziej sprawa się komplikuje czy gmatwa jeśli ważność pakietu ma przypaść na 31, 30, 29 lub 28 dzień miesiąca – te dni (lub dzień występujący po nich) nie występują w każdym miesiącu (np. luty nigdy nie ma 30 i 31 dni a czasami nawet 29 dni).
Tej kwestii nie będę rozpisywał szczegółowo (jest o niej wzmianka w regulaminie) ale aby uniknąć tej dodatkowej gmatwaniny proponuję każdemu AKTYWOWANIE STARTERA najlepiej w dniach od 2 do 27 dnia miesiąca.
No i jako podsumowanie: pakiet w powyższym przykładzie zawsze odnawia się 16. dnia miesiąca o 1:00 a ważny jest zawsze do 15. dnia kolejnego miesiąca.
Ponieważ miesiące mają różną ilość dni to z powyższego wynika, że pakiet ma różną ważność liczoną w dniach i po różnej ilości dni się odnawia – raz 31 dni i po 31 dniach, raz 30 dni i po 30 dniach, rzadziej 28 dni i po 28 dniach i co 4 lata 29 dni i po 29 dniach (w 2017 roku luty będzie miał 28 dni).
Ale ważność wyrażoną w miesiącach pakiet ma zawsze równą miesiąc i odnawia się – licząc w miesiącach – równo co miesiąc.
Dzięki za odpowiedzi, tak myślałem, że to wynika z tego ile miesiąc ma dni (z wyjątkiem tego pierwszego okresu po aktywacji).
A co sądzisz o rozjechaniu się pakietu 100 GB i 250 MB, pod koniec trwania RWK na danej karcie (w ostatnich kilku miesiącach), jeżeli przerwa między nimi na początku będzie zbyt mała, np. tylko 2 dni, jak niektórzy tutaj podają? Według mnie jeśli konto ze 100 GB jest za każdym razem przedłużane tylko o 30 dni, to to musi się w końcu rozjechać. Jeśli aktywujemy kartę np. dziś to za pierwszym razem pakiet 250 MB aktywuje się po 31 dniach (w grudniu) i już tracimy 1 dobę zapasu, pozostaje tylko jedna, w styczniu tracimy kolejną dobę, bo grudzień ma 31 dni i najpóźniej w lutym jest "po zawodach", bo styczeń też ma 31 dni. Dopiero w marcu można zyskać 2 dni, bo luty ma ich 28, ale jest już po wszystkim. Według mnie im dłuższa przerwa tym lepiej.
Ja chcę "jechać" na tym internecie, za darmo, do końca przyszłego roku dlatego zależy mi, aby te pakiety 100 GB jak najdłużej wytrzymały. Do tego, mając RWK, na każdej z tych kartach można włączyć na miesiąc, na próbę, Weekendy bez Limitu, Nocny Transfer i Formułę WWW.
Znalazłem sposób jak zmienić taryfę z PInK 1zł na PInK 9 zł z aktywacją tego pakietu 250 MB i bez żadnych doładowań, bez żadnych reklamacji, itd. Jak chcesz możemy się wymienić informacjami i porównać czy to jest ta sama metoda. Jak jesteś zainteresowany to daj znać, ustalimy formę kontaktu i sprawdzimy to.
Za informacje dziękuję ale nie skorzystam bo je wszystkie znam więc nie możesz wiedzieć czegoś czego ja nie wiem (niestety mam taką wadę, że wiem wszystko ).
Co do meritum: "rozjeżdżanie się" i "zapasowe dni" – te dwie sprawy W OGÓLE nie mają miejsca od 2. i kolejnych przyznań pakietu.
Zapas początkowy 2-3 dni (czy 4-5) jest TYLKO i WYŁĄCZNIE dla pierwszego przyznania pakietu. Głównie z tego powodu bo po prostu mamy taką możliwość zrobić to przesunięcie i odczekać te 2-3 dni bo Bonus za rejestrację aktywujemy ręcznie.
Ale gdy po 30 dniach przyzna się pierwszy pakiet 250MB, załóżmy że będzie to 16 listopada o 1:00 a 100GB i konto GB mieliśmy ważne do 18 listopada to w tym momencie wszystkie te 3 rzeczy: 100GB, konto GB i pakiet 250MB otrzymują nową WSPÓLNĄ ważność do 15 grudnia.
I od tego momentu nie ma już żadnego przesunięcia, zapasu bezpieczeństwa ani zapasowych dni.
Jeśli się obawiasz utraty 100GB – a jest to możliwe bo awarie w przyznawaniu pakietów cyklicznych cały czas się zdarzają (ostatnia poważna awaria miała miejsce kilka dni temu, 11 listopada) to musisz sobie zrobić co miesiąc "doładowanie ratunkowe" 5zł 1-3 dni przed terminem ważności konta GB.
Albo zabawić się w hardkora…
1. Szkoda Mógłbym nawet jako pierwszy podać swój sposób.
2. Dzięki za odpowiedzi.
3. W tym "doładowaniu ratunkowym" za 5 zł chodzi o bonus GB za doładowanie, który przedłuży te 100 GB awaryjnie o kilka dni?
ad.3. Tak – 7 dni ważności dodatkowej za 5zł i dodatkowe 6MB (słownie: sześć mega – mało ale nie o wielkość tutaj chodzi
ad.1. Z publikacją takich "rewelacji" to najlepiej siedzieć cicho ale zrobisz jak chcesz (tak samo jak Jakub, ja czy inni). Możesz oczywiście dzięki temu (dzięki publikacji) stać się na chwilę sławny ale ogólnie w dalszej perspektywie (czasami bardzo krótkiej) wszyscy na tym tylko najprawdopodobniej stracimy.
ad.2. Czyli z tego wynika, że gdybym miał nawet (załóżmy hipotetycznie) odpalony starter z taryfą PInK 9 zł z tym aktywnym pakietem cyklicznym 250 MB (starter bez żadnych kombinacji i migracji z taryfy PInK 1 zł) i np. włączoną usługą RWK, ale bez żadnych GB, to te 250 MB też powinny się same ze sobą sumować? Dla przykładu, po 5 odnowieniach tego pakietu, powinienem mieć 1,25 GB na koncie i jakby za szóstym razem pojawiło się opóźnienie w przyznaniu tych 250 MB, to bym stracił te 1,25 GB?
Z tego wynika, że jeśli nie ma żadnych awarii w przyznawaniu tego cyklicznego pakietu, wszystko powinno działać idealnie?
Załóżmy, że chcę w styczniu "odpalić" 10 kart z tym bonusowymi 100 GB i tym przedłużaniem przez cykliczny pakiet 250 MB. Żeby jak najdłużej one działały, to chyba najlepiej chyba każdy "odpalić" w inny dzień (w odstępie co 2, 3 dni), żeby zdywersyfikować szansę na awarię z pakietem cyklicznym, bo w razie czego to padnie tylko jeden starter, zgadza się?
Ale gdybym chciał odpalić te 10 starterów jednego dnia w styczniu, to znaczy, że na wszystkich kartach ten pakiet cykliczny 250 MB, będzie "pojawiał" się tego samego dnia, o mniej więcej tej samej godzinie i gdybym kontrolował jeden losowy starter z tych 10, czy ten pakiet 250 MB się przyznał do tej godziny 1:30 w nocy i by się okazało, że jest awaria i się jednak nie przyznał, to czy znaczyłoby to, że na pozostałych 9 starterach też jest ten sam problem i trzeba je doładowywać od razu, bez sprawdzania na każdym, czy ten pakiet się przyznał na nich, czy nie? Jeśli awaria byłaby na wszystkich to jeden starter może "robić" za "papierek lakmusowy" dla pozostałych.
ad.1. Chcę sprawdzić, czy są "dwie drogi do celu", a gdybym to chciał ogłosić to najwcześniej w ostatniej dekadzie stycznia, gdy moje startery już będą "zrobione", ale nawet nie wiem, czy Play by się nie pokapował, że coś się dzieje.
Odpowiedź na wszystkie Twoje pytania brzmi TAK.
Odpalenie 10 kart jednego dnia to szaleństwo a przynajmniej duże ryzyko z powodów o których pisałem (awarie) i które wydaje się, że rozumiesz.
Tu masz ostatni raport utraty jednego dnia na 20 kartach (11 listopada) ponad 100GB na każdej z tych 20 kart – pakiet kolejny raz przyznał się z 20 godzinnym opóźnieniem: https://www.telepolis.pl/forum/viewtopic.php?f=22…
Z jednej strony odpalenie 10 kart jednego dnia to szaleństwo, ale z drugiej, jak się na jednym starterze zorientuję, że pakiet się nie przyznał, to mogę od razu doładować wszystkie. Ile jest bezpiecznego czasu na reakcję, żeby zdążyć doładować przykładowe 10 starterów? Do której mogę maksymalnie czekać na ten pakiet 250 MB, do 2:00 w nocy? Jakub pisze, że nieopłacone pakiety znikają po 3:00 w nocy, czyli mam tą 1 godzinę na doładowanie wszystkich kart? To jest "bezpieczna godzina"? Czy zdarza się może, że kasowanie pakietów następuje wcześniej, np o 1:00, albo 2:00 w nocy?
"Odpalając" 10 starterów jednocześnie wystarczy "czuwać" tylko jeden raz w miesiącu, "odpalając co 2 dni, trzeba " czuwać 10 razy w miesiącu, albo pogodzić się ze stratą 2, 3, może 4 starterów, bo znając Playa takie awarię mogą powtórzyć się kilka razy, w czasie korzystania z tych 10 kart. Doładowania "prewencyjne" za 5 zł tuż przed przyznawaniem tych 250 MB, nie wchodzą w ogóle w grę, bo to jest nieopłacalne przy tylu kartach.
Pamiętaj, że operator ma 24 godziny na doładowanie konta i to od momentu jak dostanie zlecenie. Tym momentem jest np. moment zatwierdzenia kodu *100*kod#. Ale moment zakupu doładowania przez bank czy w bankomacie to jeszcze nie ten moment – takie doładowanie przechodzi przez kilka pośrednich etapów zanim wejdzie w "ten moment".
Najgorsze jest jednak to, że doładowania tymi wszystkimi kanałami (poza kodem *100*kod#) są w godzinach 23.00-3.00, a szczególnie 0:00-2.00 obarczone ryzykiem sporego opóźnienia lub zawieszenia do rana (nawet 4-5 rano i później) czy nawet dłużej niż na 24h (znam takie przypadki) z tego powodu, że w tych godzinach systemy informatyczne banków, operatorów telko, różnych pośredników płatności itp. mają "zwis" na kluczowe przetwarzanie danych, a cała reszta operacji sobie czeka nawet kilka godzin, a jak taka operacja trafi w zły moment takiego przetwarzania to jest przenoszona w wyniku błędu nawet na następny dzień rano.
Podziel te 10 starterów na 3 paczki: po 3, 3 i 4 startery i aktywuj co 2-3 dni te grupy w styczniu – 3 nocki w miesiącu to znacznie mniej niż 10 a niewiele więcej niż 1. W razie czego (problemów z doładowaniem gdyby pakiet się nie przyznał) stracisz tylko 100GB z 3-4 numerów a nie z 10.
A co do godzin to poczytaj moje komentarze – pisałem już o tym kilka razy.
I nie bierz tych godzin dosłownie. Operator ma kilkanaście milionów numerów na których codziennie trzeba przeprowadzić kilkadziesiąt różnych operacji, przesłać, wymienić, zrobić 3 kopie bezpieczeństwa na 3 różne sposoby (przyrostowe, dzienne, tygodniowe), zweryfikować wszystko 2 razy itp. itd. i pewne rzeczy dzieją się raz 0 0:30 a raz o 2:30 a czasami o 16:00 jeszcze nie zrobione.
Z moich doświadczeń wynika, że nieopłacone pakiety kasują się między 1:00 a 2:00, zazwyczaj 1:30.
A promocyjne złotówki lub MB mogą docierać na konto nawet po 3-4 dniach (wg regulaminu do 72h).
Co do publikacji "rewelacji" – Play już Ci dało odpowiedź, ograniczając promocję do 3 numerów na osobę, bo masa ludzi rzuciła się na sposób 100GB na rok za 9zł. Niestety najlepiej siedzieć cicho.
@Roller11: "Dla przykładu, po 5 odnowieniach tego pakietu, powinienem mieć 1,25 GB na koncie i jakby za szóstym razem pojawiło się opóźnienie w przyznaniu tych 250 MB, to bym stracił te 1,25 GB?
IMO jest to na pewno podstawa do złożenia reklamacji i skutecznego domagania się przywrócenia stanu posiadania + rekompensaty za krzywdy moralne (stres po utracie GB, kilka siwych włosów, nadciśnienie, przyspieszone tętno) a podstawa jest zapis z regulaminu PINK
"Dodatkowe, cykliczne pakiety…. o których mowa w Tabeli… kumulują się w kolejnych miesiącach, jeżeli nie zostaną wykorzystane w danym miesiącu. Środki pochodzące z pakietów nie mogą zostać wykorzystane po upływie okresu przyznawania pakietów."
Więc tu sprawa jasna, to że Play ma problemy techniczne, softwarowe to jego sprawa, zdarzają się też awarie, opóźnienia, które rodzą dla klienta skutki jakie ty opisałeś ale operator powinien to naprawić.
Ale zastanawiam się nad reklamacją wariantu utraty np. 1,25GB (jak podałeś) + jeszcze gigabajtów z bonusa 100GB np. w dniu awarii było jeszcze 50 GB a system pokazywał łacznie 51,25 GB. No bo skoro system pokazuje klientowi łaczną ilość GB, to ogranicza mu możliwość kontroli i co ważne wprowadza w bląd (podaje przecież datę ważności całego pakietu (1,25+50GB). Zapewne to samo widza operatorzy Playa, więc nie sposób tego rozdzielić. Jest podstawa do reklmawania całośći ale IMO bez wspominania o jakiś GB z Bonus 100GB, tylko w rekalmacji pisać o zniknięciu, utracie 61,25GB ważnych do np. 15.11.2017r (bo tak podaje system.
Dzięki za info, aktualizacja w toku – kolejna
Z tymi pozostałymi starterami nie poszło tak łatwo jak z pierwszym minął miesiąc i pakiety dopiero uruchomiły się po reklamacji złożonej przez Play24 oraz dodatkowo przez >>>Forum Play<<< w dziale Pomoc.To najszybsza forma w 24 godz!
Po zgłoszeniu reklamacji na Play24 i ponownym zalogowaniu wniosek z rubryki zniknie i dlatego trzeba zapamiętać nr. zgłoszenia żeby podać na Forum Play.Oczywiście tam należy się zarejestrować no i przypominam o aktywnym koncie na reklamowanym numerze np. 5zł. – 7 dni.
Powodzenia!
Mój wniosek nie zniknął z Play24. Złożyłem reklamację 31.10.2016 – wnioskowałem o przywrócenie ważności konta (starter zasięgowy po migracji uzyskał pakiet 250MB, ale został aktywowany przez Play ze skróconym okresem ważności konta do 0 dni) – i znajduje się ona nadal w Play24 jako zgłoszenie "rozpatrywane"
Jakubie, kiedy poradnik dla starterów zasięgowych? Miał być…
Dzisiaj siadam i kończę go, szukam jeszcze opisu metody bez doładowanie za 5 PLN.
Czyli masz juz startery, przyszly Ci ?
Ja wlozylem karte sim do starej Noki 6020, zeby dodac do Play24 i nie przyszedl sms (brak zasiegu) potem probowalem jeszcze raz i nic. Wlozylem do modemu Huawei 3131 i tez nic ale zasieg byl. Wlozylem inna karte z RBM, ktora jest zarejestrowana w Play24 przyszedl wtedy sms z haslem do portalu Play. Jednak jak wpisuje probuje zapisac, ciagle wyskakuje "Blad wysylki hasła jednorazowego"
Czy te hasla sa przydzielane raz na 24h ?
Informacyjnie mi anulowali zamówienie na dwa startery zasięgowe ,pisząc że można jeden, to zamówiłem jeden zobaczy
kombinują coś. Ja trochę ponad miesiąc temu zamówiłem 3 startery a przysłali 5. Inni tez raportowali podobnie. A teraz proszę – sępią. A jak pytałem w salonie (Galeria Gocław) to powiedziano mi że owszem mieli, ale aktualnie dystrybucja jest wstrzymana.
U mnie przyszły 3 bez problemu. I to nie pierwszy raz.
z 9 listopada " Wiadomość dotyczy zamówienia numer: PS23648….. na aktywację z nowym numerem.
Nie możemy zrealizować Twojego zamówienia. Zamówienie zostało anulowane w związku z przekroczeniem limitu darmowych starterów dla jednego klienta. "
Przyszły, ale mam inne obowiązki chwilowo pilne do wykonania, do tego jeszcze raz chcę przeczytać wszystkie wpisy specjalisty.
Nokia 6020 nie ma 3G, więc nie dziwne, że nie widzi żadnej sieci na kartach internetowych.
E3131 powinien już działać bez pudła i u mnie działa właśnie tak – jego użyłem do testów.
Błąd wysyłki to ich wewnętrzny problem, nie twój. Hasła możesz sobie wysyłać nawet co kilka sekund.
Ty nie masz czytac wpisy, tylko sprawdzac w praktyce jak zachowuje z doladowaniem i bez. Jezeli masz mozliwosc wykorzystania bonusow na wiecej niz jeden Pesel.
Wlasnie, ze nie bo jak jest blad, to musze (nie przychodza co kilka sekund) czekac 24h albo reklama ale wtedy nastapi aktywacja karty sim i dupa blada, kolejny stracony starter.
Sprawdziłem. Teraz chcę wiedzieć, jak to zrobić bez doładowania, bez reklamacji i bez problemu.
Kiedy?
Niestety jak zwykle gównozjadztwo, Play ograniczył możliwość skorzystania z Bonusu 100GB do trzech kart sim. Czy kiedyś te dzikie firmy w tym dzikim kraju, nauczą się przełykać gorzkie pigułki własnej głupoty? Czy zawsze będą klientów wkurzać? Jak miałem 20 lat temu kartę sim którą kupiłem w Londynie i lata używałem, to jakoś tamta sieć nie zlikwidowała mi możliwości dzwonienia, tylko czasem dzwonili i pytali czy nie dam się skusić na darmowy abonament, kilka razy proponowali odkupienie karty !!! Ale nie odważyli mi się wyłączyć możliwości karty. A karta miała chociażby darmowe rozmowy do Polski, plus inne fajne możłiwości. A w PL, te pseudofirmy robią z klientami co chcą, podobnie do rządów czy nawet byle ciecia który uważa się za Bóg wie kogo, dziki kraj,.
Zapominasz chyba, że to wszystko w tym kraju to agenturalno-koszerne geszefty, wszystko na czym może zarobić to plemię jest w ich rękach, brudna robota za grosze dla gojów.
Rozumiem, że każdy człowiek i firma zarabiający na jakimkolwiek handlu (usługami lub towarami) to "agenturalno-koszerny geszeft".
Polecam książkę "Pod słońcem polsatu".Swego czasu Solorz nazywał się chyba Piotr Podgórski TW Zegarek.
Czy kosżerne to nie wiem, Solorzowi w spodnie nie zaglądam, ale mafinje są na pewno.
Ależ skąd, tylko te najbardziej opłacalne gdzie nie trzeba się namęczyć, firmy czy posadki gdzie nic się nie robi a kasa jest niewspółmiernie duża. Albo geszefty z kasą podatników. Do normalnej pracy się nie garną. A że siedzą w służbach, czy za komuny czy teraz, to nic nowego. Ci wszyscy "biznesmeni" najbogatsi to od nich i z nimi. Ale już tyle książek napisano i informacji podano, że chyba każdy to wie? Pytanie tylko, dlaczego nic z tym nie robią właściciele tych ziem? I wcale nie namawiam do krwawych rozliczeń, chociaż się należy. Jestem gorącym zwolennikiem przepadku mienia dla nich i rodzin z całym koleżeńskim zapleczem, i do dożywotnich kamieniołomów dla wszystkich. To dla nich najgorsza kara.
A odnośnie ukócania ofert, to jeszcze się nie nauczyli, że tak się nie opłaca, nie tylko pozostaje niesmak, ale prowokuje opuszczenie tego operatora, dla zasady nawet. Warto?
Nie rozumiem twojego podejścia. Jeżeli wpadniesz na jakiś super pomysł, w którym na końcu niewiele robisz, ale dostajesz za to niezłą kasę, to co w tym złego? Nie mówię o stanowiskach w państwowych firmach, ale po faktycznie rzeczywiście kreatywnym pomyśle, jak np. iPhone i całe Apple (dla przykładu).
Kreatywność to jest właśnie to, na czym można zarobić.
To co dzieje się wyżej – spółki państwowe itd. to jest poza nami – mam to gdzieś, póki kradną tak, że nie widać tego za bardzo. Po prostu kraść trzeba umieć.
Sorry za wtrącenie, ale co jest w pomyśle Apple? Ukradzione cudze pomysły i tyle. To tak kraść trzeba umieć? Jak ma się pusty łeb jak ci koszerni panowie którzy przywłaszczyli sobie czyjeś pomysły, jak w przypadku Windowsa, Apple, Facebook itp itd. Coca-Cola itd itp. Wyliczać można długo takie sprawy na tych obrzezanych złodziejach. To mają być wzory? Litości.
Skrajne lewactwo i antysemityzm jednocześnie – rzadkie połączenie. Czy do pustego łba odpornego na kojarzenie faktów i rozumienie rzeczywistości dociera fakt że wymyślenie jakiegoś patentu wymaga jednych umiejętności, a jego rozpropagowanie i sprzedaż – innych? Taki matoł będzie twierdził że każdy sklepikarz jest złodziejem bo sprzedaje nie swoje. Do psychiatry póki jeszcze czas!
Rozumiem, że jedyna dozwolona droga, to kupować drożej, sprzedawać taniej, albo najlepiej rozdawać za darmo. Nie bardzo rozumiem podstaw takiej gospodarki. No chyba, że wracamy to "czy się stoi, czy się leży, 2,50 się należy" – każdemu po równo.
Wiesz, weź też pod uwagę fakt, że do wyłączenia niezarejestrowanych numerów obliguje ich "Dobra Zmiana". Więc jakby nie było, i tak zrobili nam łaskę, że w ogóle z tej okazji przygotowali jakąś promocję. Podejrzewam, że gdyby pozostałe telekomy nie oferowały nadal bonusów za rejestrację, to Play już dawno by się z tego wycofał.
No mówiłem od początku że to komuszo-pejsate gównozjadztwo i tak jest. Dotąd dokąd to będzie tolerowane przez ludzi to będzie się działo, mają was za nic. uważają, że mogą zrobić wszystko. Dali d…y to powinni szlochać w kącie ale przyjąć sprawę na klatę. A tu najpierw ograniczyli ilość starterów na łeb a później zamknęli całą sprawę. Skoro nie potrafią ruszyć tym swoim tępym koszernym łbem, to niech płaczą. A nie kradną komuś JEGO dane.
czy ten limit 3 szt bonus za rejestracje karty dotyczy tylko kart internetowych czy wszystkich rowniez glosowych?????
Limit jest na osobę (PESEL) ale w ramach regulaminu dla danej taryfy (taryf).
Jest pięć regulaminów:
1. taryfy głosowe Play
2. taryfy internetowe Play
3. taryfy RBM1 i RBM5 (nie ma RWK ale w tych taryfach jest DIL)
4. taryfy RBM7MNP i rbmE (jest RWK ale nie ma DILa)
5. taryfa FaktM
Więc jest 5 osobnych limitów na taryfy objęte danym regulaminem.
Pytanie jak jest w praktyce
Jak na końcu nie piszę tekstu w stylu "Tak jest w teorii/regulaminie, natomiast w praktyce jest zupełnie inaczej" albo "Tak jest w teorii/regulaminie, natomiast jak jest w praktyce to jeszcze nie wiem" to znaczy, że wiem jak jest w praktyce i że nie różni się zbytnio od teorii .
Ale to marna wiedza. Jutro wszystko się może zmienić: i w regulaminie i w systemach (doświadczam tego niemalże codziennie). Także proszę się na mnie nie powoływać. Co najwyżej dzisiaj do północy .
zobaczymy 16 minie miesiac wiec tak czy inaczej napisze co sie wydarzylo
ok dzieki za odpowiedz bo zastanawialem sie czy moze promocja 100 gb zgasla bo juz mialem 3 karty glosowe zarejestrowane
promocja zgasla ale oczywiscie przyznane gb z promocji sa ale obawialem sie ze po miesiacy promocja sie nie przedluzy ale jesli to jest 1 karta internetowa i spelnilem wszystkie warunki tzn promocje wlaczylem po 5 dniach od rejestracji startera to powinno byc wszystko ok
pozdrawiam tomek
Witam,
Aktywowałem PiNK19w dniu 8.października. Pakiet cykliczny 500MB aktywował się. Nie pamiętam ile czasu czekałam na włączenie RWK i 100GB, ale zadziałało. Sporadycznie korzystałem z tego Internetu. Dziś zaglądam na 24.play.pl i widzę że Pakiet 100GB i rok ważności konta jest WYŁĄCZONY! Dlaczego? Widzę, że mogę go ponownie włączyć jeszcze 1 raz. Zrobić to teraz? Czekać?
Sprawdź salda danych i konta i sprawdź, czy wszystko się zgadza. Jak możesz włączyć, to włącz ponownie – ale raczej nie pozwoli, jak już użyłeś.
19,00 zł – ważne jeszcze prawie rok)
Gdy chciałem ponownie włączyć to napisał że usługa już była aktywowana.
Gdzie zrobiłem błąd? Za szybko aktywowałem 100GB i RWK?
Błąd zrobiłeś w tym momencie (tylko Ty wiesz która wtedy była godzina i jaki był dzień), w którym pomyślałeś, że będziesz miał 200GB i być może nawet 2 lata ważności
Specjalista – co masz na mysli to piszac??? Pytam, bo ja chcialam aktywowac ten starter wkrotce, no i boje sie bledu… A z tego co tu pisze NoJaTel – wyglada to zagadkowo…
Jakas rada Specjalisto ??? Dzieki
Oj Basia! On aktywował normalnie i poprawnie (bez błędu!) 100GB, a potem próbował aktywować ponownie (i to był błąd hehe) bo myślał, że drugi raz dostanie 100GB na tym samym numerze i że razem będzie miał 200GB.
Czy teraz już załapałaś mój żarcik o "błędzie" NoJaTel'a?
Jasne, te “ironie” zlapalam od razu…:)) – ale on mowi, ze bonus wskazywal ‘WYLACZENIE” no I korzystal sporadycznie??
Niewazne, bede sie trzymac Twych wyjasnien i procedury… Dzieki
Po prostu na liście aktywnych usług w Play24 (czyli takich, które mają "zielone" kółko a nie szare czy pomarańczowe) nagle usługa "Bonus 100GB" zmieniła się po pewnym czasie u niego (jak i u innych) z zielonej na szarą z dopiskiem (no bo była w końcu na szaro czyli wyłączona), że może ją włączyć, co oczywiście nie jest prawdą bo z godnie z regulaminem Bonus można włączyć tylko raz na danym numerze (z nielicznymi wyjątkami – ale nie będę o tym pisał) i nie ma tutaj znaczenia co pokazuje Play24.
Acha, masz rację: pewnie, ze Bonus włączyć można tylko raz Rozumiem, to zmianą “kolorkow” nie bede sie kierowac, na dodatek mamy jeszcze kody Ussd, Super! Dzieki:)
To też napiszę do wyjaśnień.
Ale najpierw – walczę ze starterami zasięgowymi i nic z tego.
Próba włączenia usługi po raz drugi to był tylko test i to że nie zadziałało nie jest w tej chwili istotne.
Pytanie zasadnicze to gdzie zrobiłem błąd za pierwszym razem, że 100GB nie wpadło na odnawianie cykliczne?
Żarty czy nie żarty to piszesz bzdury.
Skąd ty możesz wiedzieć co myślałem.
No wiadomo, że jak się pisze o tym co ktoś inny myśli (lub być może myśli/myślał) to można napisać bzdury i być może bzdury napisałem – nie przeczę.
Ale skoro jak sam napisałeś, że aktywowałeś 100GB i zadziałało, a potem pytałeś czy możesz DRUGI raz ten pakiet 100GB włączyć to czy aby na pewno nie pomyślałeś choć przez chwilę, że będziesz miał 2 razy po 100GB do wykorzystania? A jeśli nie, no to po co Ci drugi Bonus 100GB jeśli nie po to aby go mieć?
Pytam z ciekawości, bo jednak śmiem twierdzić, że większość z tych osób, która próbowała aktywować drugi raz Bonus 100GB, to robiła to po to aby mieć łącznie 200GB a tylko przy okazji sprawdzić czy to faktycznie zadziała.
Poza tym najpierw napisałeś że zrobiłeś błąd przy próbie aktywacji Bonusu po raz drugi, a teraz napisałeś, że zrobiłeś błąd przy pierwszej aktywacji więc już naprawdę nie wiem z czym masz problem: czy z pierwszym Bonusem (przyznanym), czy z drugim Bonusem (nieprzyznanym).
I nie zrozum mnie źle, ale ja Ci na Twoje pytanie odpowiedziałem ("Gdzie zrobiłem błąd?") choć nie musiałem, a potem dyskutowałem o tym "błędzie" z BasiaK no bo też pytała i nie rozumiała o jaki błąd Tobie chodzi i tylko w zasadzie to było gdybanie (nigdzie nie napisałem ani nie zasugerowałem, że jestem absolutnie pewny co do tego no bo nie mogłem być).
Także nic do Ciebie personalnie nie mam, więc żebyś się nie zagalopował gdzieś niepotrzebnie. Pozdrawiam.
U mnie identycznie: 17.10 – aktywacja i pakiet cykliczny, 19.10 – RWK+100GB, jakiś czas oba na zielono, ostatnio RWK+100GB jest na szaro i niby można aktywować 1, ale się NIE daje. Starter za 9 PLN 3+3GB. Pozdrawiam
czym sie przejmujecie u mnie to samo a internet dziala,czy zielono czy tam szaro oby netem nie sszarpało
U mnie sprawa tak wyglada karta aktywowana 24 sierpien na zielono wyswietla pakiet 100GB pozostalo mi ok 50 GB net dziala druga karta na szaro 100GB net dziala pozostalo ok 95GB ale karta rejstrowana 8 pazdziernika tak wiec zobacze czy 9 listopada net bedzie smigal oczywiscie jest 250mb pakietu cyklicznego ale pobiore jednego dnia wiecej danych zobaczymy czy bedzie dzialac dalej czy GB beda do dyspozycji
Ważne.
Play od któregoś momentu dla Bonusu 100GB zaczął liczyć 30 dni od dnia aktywacji ale w ten sposób, że dzień aktywacji jest dniem nr 1. Kilka dni temu dniem nr 1 był dzień kolejny.
Oczywiście 30 dni na przyznanie pakietu dalej liczą od następnego dnia.
Przez taki trik Play’a (30 dni to dalej 30 dni zgodne z regulaminem, bo on nie precyzuje który dzień jest pierwszym dniem) wszyscy, którzy aktywują Bonus 100GB w dniu aktywacji startera PInk9/PInK19 STRACĄ za 30 dni całość!
Osoby, które poczekają 1 dzień z aktywacją Bonusu to tak jakby dawniej aktywowały go w ten sam dzień – czyli ryzykują utratę Bonusu bo będą się liczyły minuty (między 0:01 a 2:00 31. dnia).
Obecnie więc absolutne minimum to odczekanie 2 dni, a najlepiej 4-5 dni (na dodatkowe problemy takie jak ostatnio) zanim uruchomimy Bonus za rejestrację.
Zawsze powtarzałem, żeby poczekać te 2-3 dni minimum a najlepiej jeszcze parę dni – wiem jakie kroki może Play poczynić aby utrudnić wszystkim klientom życie – i on to regularnie robi bo to biznes.
Udało mi się zarejestrować numer ze startera zasięgowego za pomocą kodu PUK,ale nie mogę teraz zmienić taryfy PnK1 na PInK9.
Po zalogowaniu do Play24>Mój profil,widzę numer na liście a przy nim przycisk "Aktywuj".
Kiedy przechodzę do:Play24>Zarządzaj swoimi usługami w Play, na liście moich numerów nie ma tego nowo-zarejestrowanego numeru to jak dalej postępować aby zmigrować do PInK9
Przy takim "błędzie", dany numer musisz odpiąć od konta i podpiąć ponownie za każdym razem wylogowując się i logując ponownie.
Odpiełam numer,wylogowałam i zalogowałam się ale teraz nie mogę dodać spowrotem tego numeru komunikat:Błąd wysyłki hasła jednorazowego.A gdyby nawet hasło zostało wysłane smsem to aktywuje on mój numer i nici z pakietu cyklicznego-dobrze rozumiem?To jak dodać ponownie numer do konta bez wysyłania smsa na ten numer?
Jakim sposobem ponownie podpiąć numer?
Miałem podobną sytuację, numer się nie dodał do konta, trzeba ręcznie dodać jeszcze raz i potwierdzić kodem z sms. Wtedy numer się aktywuje i można zmienić taryfę, ale pakiet cykliczny 250MB już się nie włączy.
A właśnie o to chodzi aby w nowo-zarejestrowanym numerze,bez aktywacji tego numeru,uzyskać pakiet cykilczny 250MB–>zmienić taryfe na PInK9–>doładować konto za 5zł–>włączyć po kilku dniach bonus 100GB,
Co niektórzy tutaj piszą, że się da odebrać sms i zmienić taryfę nie aktywując kartę sim, ale nikt na razie tego nie udowodnił i nie potwierdził. Próbowałem na dwóch kartach i w oby przypadkach numer się aktywował i pakiet 250MB się nie włączył. Zgłoszenia przez Play24 też nic nie dają, każdy odpowiada inaczej, od razu z bomby oceniam ich jak najniżej. Najlepiej poszukać odpowiedniego startera za 9zł.
I tutaj jest cały problem ,bo w mojej okolicy dawno takich starterów "uże niet",a czytając wpisy niektórych forumowiczów myślałam iż da się uzyskać bonus 100GB na rok kożystając z darmowego startera zasięgowego Play.
U mnie po rejestracji startera zasięgowego ( PnK1) i dodaniu go do play24.pl pojawił się on na liście "Moje Numery" bez dat ważności. Zmieniłem taryfę na PInK9 – pakiet 250MB aktywował się (świecił na zielono) ale pojawiły się daty ważności konta, która wynosiła dla połączeń wychodzacych kilka godzin – do końca dnia 30.10.2016. Dziś konto jest zablokowane na połączenia wychodzące, a na przychodzące jest ważne do 28.01.2017. Pakiet świeci 250MB się na zielono.
Napisałem reklamację z prośbą o włączenie 7 dniowej ważności konta – zobaczymy co wskóram.
W tym miejscu mam pytanie: Jeżeli 10.listopada doładuje konto i będzie ono aktywne dla połączeń wychodzących, to jak będzie liczony okres 12 dni (miedzy 30.10.2016 a 10.11.206) dla pakietu 250MB – czas biegnie tak czy siak i pakiet przyjdzie na aktywne konto 30.11.2016, czy też te 12 dni to będzie "czarna dziura" i pakiet 250MB dostanę około 10 grudnia (bo dla pakietu liczy się czas aktywnego konta na połączenia wychodzące)?
Przed chwilą udało mi się włączyć bonus 100GB i RWK na 4 starterze zarejestrowanym na mnie (wszystkie po 20.10). Niestety pakiet cykliczny mi się nie aktywował, więc 100GB przepadnie po 30 dniach, sprawdziłem tylko na próbę czy się da na więcej niż trzech kartach.
Wysyłałem zgłoszenia, dzwoniłem i każdy odpowiada inaczej odnośnie tego pakietu – jedna że mam doładować konto, druga że włączyć go kodem *111*782*1 (nie działa), koleś przez telefon mówi, że mam poczekać do 01.11 i wtedy się powinien aktywować. Tutaj też nikt mi nie odpowiedział jak mam to skutecznie reklamować żeby włączyli. Mam jeszcze 4 startery zasięgowe na których mogę odpalić bonus, jeden z nich już jest aktywowany i ważność do jutra. Czy ktoś może opisać sposób jak włączyć ten pakiet 250MB albo co napisać w zgłoszeniu żeby go aktywowali?
ja od razu dziś 27-10-2016 po rejestracji nowej karty 9+6GB mialem na play24 właczony pakiet cykliczny i po jakiejś godzinie właczyłem RWK i 100GB. Jak wpisze teraz kod *107# to pokazuje mi że mam około 110GB ważne do nastepnego miesiąca (około 30dni) a połaczenia wazne rok. Czy Wam też sie tak pokazuje? Czy tak powinno pokazywać? Bo nie wiem czy nie za szybko aktywowałem rwk i 100GB.
Aktywowałeś za szybko. Za miesiąc ci wyłączy-pakiety się nie zazębią. W instrukcji jest wyraźnie napisane by włączyć 100gb przynajmniej 24 godz. po włączeniu pakietu cyklicznego. Kup jeszcze jeden starter.
w artykule pisze tylko że może sie nie przedłużyć te 100gb, dlatego radzą poczekać z aktywacją -ale to tylko jest hipoteza bo nikt tego nie sprawdził. Natomiast ja pytałem o date wazności – jaka data wazności powinna sie wyświetlać zaraz po aktywacji tego wszystkiego? Czy po wpisaniu kodu *107# wyświetla Wam sie że pakiet GB jest ważny na rok czy na miesiąc do przodu?
Zacznę od końca. Po wpisaniu kodu *107# wyświetla się miesiąc do przodu. Ja sprawdzałem. Dzisiaj trzeci miesiąc z rzędu przedłużyło mi pakiet 100 GB aktywowany w tym samym dniu co aktywowana karta.
No to własnie o to mi chodziło. Bardzo dobra odpowiedź. Wielkie dzieki.
A wogóle to gdyby ktoś chciał kupić takie karty na których ten myk działa to mam kilka nowych "Play 9+6GB" z data waznosci na 1-2lata.