Home > Analiza, Promocje > Play – 100 GB ważne rok za 9 PLN – przewodnik

Play – 100 GB ważne rok za 9 PLN – przewodnik

Logo PlayOperatorzy postanowili zachęcić nas do rejestracji kart prepaid różnymi sposobami. Pierwszy i ciągle najbardziej interesujący wydaje się być Play, który nie tylko dał całkiem fajne pakiety, ale przez nałożenie promocji na dość skomplikowaną siatkę ofert spowodował, że można uzyskane w ten sposób środki i pakiety danych przedłużać. Postanowiłem wyłapać co ciekawsze oferty i opisać, jak z nich skorzystać w praktyce.

Na pierwszy ogień idzie dość prosta sprawa: Kupujemy starter za 9 PLN, rejestrujemy i po uruchomieniu promocji mamy 100 GB ważne rok i to z możliwością dalszego przedłużania, choć dalej już nie za darmo. Przez ten rok nie musimy zupełnie nic robić, tylko korzystać. Prosto i przez wszystkim tanio. To idealne rozwiązanie np. do tabletu, czy do awaryjnego zastosowania.

UWAGA: opisany poniżej sposób może już nie działać, ponieważ PLAY modyfikuje właśnie swoją platformę rozliczeniową tak, żeby pozostały pakiet ze 100GB był odbierany po 30 dniach jego działania. Informacje na temat bieżących ustaleń można znaleźć w komentarzach pod artykułem.

Starter Play Internet na Kartę na rok

Po pierwsze musimy się wyposażyć we właściwe startery. Potrzebny nam jest starter z edycji z końca 2015 roku – trudno się pomylić, bo nie ma odpowiadających poniższym starterów w najnowszej serii taryf InK (Internet na Kartę). Chodzi o promocję Play Internet na Kartę 3 GB na start + 3 GB gratis przez rok – za 9 PLN. Można kupić także starter za 19 PLN (dostajemy 9 GB o 6 GB na rok), ale to kosztuje więcej i poza tymi dodatkowymi w sumie 9 GB nie ma z tego żadnego więcej pożytku. Szukamy starterów w torebkach wyglądających tak:

Zadziałają także startery z poprzedniej edycji (koniec 2014), ale z tym samym regulaminem: 1+3 na rok za 9 i 3+3 za 19 PLN (od razu widać, że są jeszcze mniej opłacalne, niż te powyżej, ale ja akurat trafiłem na taki jak poniżej). Warto dodać, że użytkownicy raportują, że mimo napisu, że 9 PLN daje 1+3 faktycznie w Play24 widać, że na start otrzymujemy 3 GB. Podobnie powinno być z wersją droższą.

Większość punktów dodała do starterów przywieszki z informacją o obowiązkowej rejestracji i wygląda to mniej więcej tak:

Takie startery też są OK.

Można także zakupić droższe startery za 50 PLN na rok – na nich też działa ta promocja. Dostępne są dwie wersje: starsza Play Internet na Kartę na rok 12 GB (po prawej – na górze widok reklamowy, na dole faktycznie co dostawaliśmy od operatora, oficjalnie startery były dostępne tylko online) oraz aktualna edycja dająca w sumie 25 GB (1 Gb na start i po dwa GB miesięcznie):

Startery Play Internet za 50 PLNJeżeli zdobędziemy lub znajdziemy starszy starter, warto dokonać przejścia na nową edycję – zawsze to 12 GB więcej w ciągu roku.

Nie kupujemy natomiast żadnego z tych starterów z najnowszej edycji 2016:

Charakterystyczne punkty: Brak informacji o pakiecie rocznym, jaśniejszy kolor (wnętrze jest białe) oraz żółty pasek z informacją o rejestracji.

Oryginalna oferta była niezbyt atrakcyjna: co prawda co miesiąc dostajemy dodatkowy pakiet, ale i tak musimy płacić za utrzymanie konta: wychodzi niecałe 1 PLN za dzień (najbardziej opłacalne doładowanie to 2×125 PLN, co daje nam 2×150 dni ważności oraz 2×34 GB.

Jednak tutaj wchodzi promocja związana z rejestracją kart Prepaid.

Rejestrujemy kartę

Od czerwca zaczęła się wielka akcja z rejestracją kart w Play. W przypadku Play Internet na Kartę otrzymujemy za to możliwość uruchomienia bonusa: 1 rok ważności konta (głównego) oraz 100 GB transferu (ważne 30 dni).

No to gdzie jest haczyk?

Konto na dane to posiada osobną datę ważności, ale w założeniu taryfy jest ona taka sama lub większa, niż data ważności konta na połączenia wychodzące, dlatego nie jest wyświetlana w systemie Play24. Jednak w przypadku pakietów cyklicznych zawartych w powyższych starterach okazuje się, że wszystkie te dane lądują na jednym koncie, którego termin ważności przedłuża się co miesiąc o 30 dni, a saldo kumuluje się – czyli jest inaczej, niż w przypadku słynnego już pakietu #Freemium w Virgin, gdzie miesięczne bezpłatne pakiety (dane, minuty i SMS) co miesiąc resetują się.

Tu uwaga techniczna

To nie jest dokładnie kumulowanie się pochodzące z założenia taryfy. To raczej efekt uboczny działania systemu billingowego Play. Mianowicie co noc operator uruchamia procedury, które porządkują nasze konta. Dla nas interesujące są dwie takie procedury:

  • sprawdzanie, czy należy nam się przedłużenie/cykliczne naliczenie jakiegoś pakietu i ew. zmiana daty ważności.
  • sprawdzanie, czy wygasła ważność pakietów pakietów.

I teraz ciekawostka: naliczenie pakietów cyklicznych odbywa się między północą a 1 rano każdego dnia. Natomiast kasowanie pakietów, których ważność upłynęła, wykonywane jest między 2-3 rano. Proces można obserwować za pomocą kodów USSD w godzinach nocnych w dniu, w którym przypada rozliczenie kolejnego cyklu. Najpierw koło 1:00 pojawi się kolejny pakiet i przedłuży się ważność konta, a potem po 3 ewentualnie zniknie pakiet, którego ważność skończyła się o północy, jeżeli nie nastąpiło przedłużenie.

Stąd, o ile wszystko jest OK około godziny 1:30 pakiet po dniu, w którym kończyła się ważność danych musi się naliczyć kolejny pakiet cykliczny i to można zweryfikować. Jeżeli przedłużenie nie nastąpiło można prewencyjnie i doraźnie dokonać minimalnego doładowania (za 5 PLN), aby nie stracić 100 GB. Mamy na to od około godz. 1 do 3 rano.

Tak więc aktywacja RWK oraz pakietu 100GB na 30 dni w ramach promocji rejestracyjnej powoduje, że robi się ciekawie. W pierwszym miesiącu korzystania z opisanej tu procedury zobaczymy, że ważność konta danych wynosi właśnie 30 dni.

Jednak startery opisane wyżej mówią o cyklicznym uzupełnianiu konta za pomocą 250 lub 500 MB. Eksperymenty wskazują, że pakiety te sumują się i wzajemnie przedłużają. I faktycznie w Play24 w dziale Pakiety i usługi -> Pakiety -> Internet znajdziemy taki oto wpis:

Warto sprawdzić, czy faktycznie taka pozycja pojawiła się nam w systemie billingowym. Bez niej cała zabawa się nie uda.

Podsumowując: Dzięki RWK nie musimy doładowywać konta, żeby utrzymać jego ważność, a dzięki 100 GB mamy dodatkowe dane do wykorzystania, których ważność będzie podtrzymywana przez pakiet cykliczny – za darmo i bez dodatkowych czynności – przez rok.

Uwaga dotycząca nazewnictwa

Jak widzimy w serwisie Play24, interesująca nas usługa cyklicznego pakietu wbudowanego w taryfę znajduje się tutaj: Pakiety->Internet->Usługa i nazywa się Pakiet 250 MB przez 12 miesięcy – start 30 dni po aktywacji startera. Oglądając inne pozycje widzimy, że niektóre nazywane są pakietem, czasem paczką, czasem usługą mimo, że robią podobną rzecz. Jednak powyższy pakiet jest kompletnie inny od pozostałych pod względem funkcjonalności. Działa on następująco:

  • Pakiet się włącza (staje się zielony) automatycznie w ciągu 24 godzin od aktywacji startera
  • Mija 31 dni.
  • W nocy z 31 na 32 dzień następuje pierwsze dodanie do konta 250/500 MB i zwiększenie ważności konta danych do 30 dni.
  • Mija miesiąc kalendarzowy.
  • W nocy następuje kolejne dodanie danych i wydłużenie ważności.
  • Powyższe dwie operacje powtarzają się w sumie 10 razy.
  • Pakiet znika z konta.

Stąd wyjaśnia się, czemu powinniśmy poczekać 2 dni od momentu aktywacji pakietu cyklicznego do włączenia pakietu RWK i 100 GB za rejestrację.

Procedura

Widzimy, że to działa, więc teraz konkrety. Jak zrobić sobie taką kartę?

  1. Kupujemy prawidłowy starter. Taki, jak na zdjęciu na początku artykułu. Jak nie znajdziemy takiego za 9 PLN, może być ten za 19, jeżeli jesteśmy gotowi wydać więcej. Nie może to być jednak inny starter – ani z aktualnej, najnowszej edycji Play Internet na Kartę, ani w innych podtaryfach PInK i POnK, gdzie konto danych ma osobną datę ważności.
  2. Rejestrujemy kartę (lub ich kilka) w dowolny dozwolony przez operatora sposób.
    • W Salonie Play
    • Kiosku sieci RUCH (tylko przy zakupie)
    • W placówce własnej Poczty Polskiej
  3. Uruchamiamy kartę SIM (wykonujemy choćby jedno połączenie naliczane, np. z Internetem).
  4. Czekamy, aż na naszym koncie aktywuje się pakiet cykliczny (co trwa do 24h). Najłatwiej sprawdzić to w Play24.
    Uwaga: mamy na to tylko kilka dni – w razie problemów trzeba interweniować:
    • PInK 1 PLN – 3 dni
    • PInK 9 PLN – 7 dni (niezależnie od edycji – zarówno 1+3 jak i 3+3 GB)
    • PInK 19 PLN – 14 dni (niezależnie od edycji – zarówno 3+6 jak i 9+6 GB)
  5. Teraz należy odczekać najlepiej dwa dni (minimum to 24 godziny, ale ryzykujemy w tym wypadku utratę pakietu po 30 dniach), aby zrobić sobie margines bezpieczeństwa zazębiania się ważności promocyjnego pakietu danych i pierwszego comiesięcznego doładowania cyklicznym pakietem danych. W przeciwnym wypadku może się zdarzyć, że 100GB się nie przedłuży, bo straci ważność, zanim zadziała kolejny pakiet cykliczny.
  6. Uruchamiamy pakiet Pakiet 100GB i rok ważności konta.
    • Play24: Wybieramy właściwy numer telefonu, Pakiety i Usługi -> Pakiet 100GB i rok ważności konta.
    • USSD: *111*330*1#
    • SMS o treści start.330 pod nr 111

Play24 - Aktywny cykliczny pakiet 250 MB

Play24 - Aktywny cykliczny pakiet 250 MB

 

Status

Stan konta ja sprawdzam za pomocą Play24. Ale można to zrobić jeszcze za pomocą kodu USSD:

  • Ważność i saldo konta głównego i danych: *101#
  • Sama ilość i ważność pozostałych danych: *107# (w dokumentacji taryfy jest błąd i podany jest numer *108#)

Ograniczenia

Nie jest to jednak oferta rozwiązująca wszystkie problemy użytkownika raz na zawsze. Najważniejsze ograniczenia:

  • Korzystamy tutaj z taryfy internetowej PInK (Play Internet na Kartę). Oznacza to, że karta SIM działa tylko w zasięgu sieci macierzystej 3G i LTE Play – nie działa w sieciach partnerów roamingowych. Jeżeli nie jesteśmy zasięgu sieci własnej Play w technologii 3G ani LTE – nie skorzystamy. Nie działa także w zasięgu 2G Play.
  • Jeden użytkownik może skorzystać z promocji rejestracyjnej tylko 310 razy i tylko raz na każdym starterze (2016.10.20 liczba została ograniczona z 10 do 3). Kart możemy zarejestrować ile chcemy, ale aktywacji bonusów związanych z jednym użytkownikiem (identyfikacja zwykle po PESELu) uda się zrobić tylko 10.
  • Promocja rejestracyjna kończy się 1 lutego 2017 roku.
  • Po roku musimy sięgnąć do innych sposobów przedłużania ważności konta, jeżeli będziemy chcieli utrzymać ważność pozostałego pakietu danych – kupując zwykłe doładowania lub korzystając z innych promocji.
  • Promocja działa tylko na tych wskazanych przeze mnie 2 rodzajach starterów.
  • Musimy pilnować aktywacji pakietu cyklicznego przez pakietem promocyjnym 100GB i RWK. Czasem pakiet ten nie aktywuje się lub wcale nie ma go w systemie billingowym – rozwiązaniem jest kontakt z infolinią.
  • Całość może zostać w każdej chwili ukrócona przez Play i wygląda na to, że od listopada 2016 tak się dzieje.

FAQ – najczęściej zadawane pytania

  1. Czy musimy uważać na ustawienia związane z roamingiem?
    Nie, karta działa tylko w zasięgu Play. Nie zaloguje się do żadnej sieci zagranicznej ani partnerów roamingowych Play w Polsce.
  2. Jak wyglądają statery w nowej edycji NPInK? Nie chcę pomylić się przy zakupie.
    Nie ma kart NPInK odpowiadających pakietom 3+3GB lub 9+6GB na rok. Są karty po 9 i 19 złotych, ale oferują odpowiednio jednorazowe pakiety 3 GB i 30 GB. Mają zupełnie inny wygląd (białe) i jaskrawą informację o obowiązku rejestracji. Zdjęcia wszystkich starterów umieściłem w artykule powyżej.
  3. A co z kartą specjalną 12 GB na rok oraz 25 GB na rok w nowej edycji?
    Nie testowałem. Ale ta 12GB powinna działać. Opłacalność jednak jest znacznie niższa. Działa bez problemu ze starterem z nowej edycji, też za 50 PLN.
  4. Czy opisana procedura działa w innych starterach POnK, PInK i NPInK?
    Żadne inne nie zostały potwierdzone. Na pewno nie działa w żadnym POnK ani z podstawowych PInK. NPInK powstał już po wprowadzeniu promocji rejestracyjnej prawdopodobnie w celu załatania opisanej powyżej dziury regulaminowej.
  5. Regulamin zawiera opis startera za 1 PLN. Czy w nim też działa ta „promocja”?
    Działa po wykonaniu dość skomplikowanej procedury, opis będzie poniżej i w osobnym artykule.

Nie ma dokładnie takich starterów? Nic straconego

Przygotowałem i przetestowałem procedurę uruchomienia pakietu cyklicznego dla starterów zasięgowych, które można otrzymać z Play za darmo. Pojawią się w oddzielnym artykule. Pozwala to na uzyskanie powyższego całkiem bezpłatnie, lub (w wersji nieco uproszczonej) za 5 PLN. Ta procedura jest mocno zagmatwana i jeden fałszywy ruch powoduje, że się nie powiedzie, dlatego precyzja opisu jest tutaj bardzo istotna, dlatego prace nad artykułem się przedłużają. Tutaj umieszczę skrót, a pełny opis będzie oddzielnie.

***

Jak dla mnie to najfajniejsza promocja w tej chwili na rynku, aż szkoda, że trwa tylko do 1 lutego 2017 i umożliwia uruchomienie tylko 10 starterów na osobę. Co sądzicie o tej ofercie?

2016.08.16: Dodanie informacji o zgodnych starterach z edycji 2014 oraz FAQ. Poprawienie składni niektórych zdań tak, aby były bardziej jednoznaczne.
2016.08.17: Modyfikacja wyjaśnienia i zrzut pakietu cyklicznego z Play24
2016.08.19: Kolejne uściślenia – dziękuję za komentarze od specjalistów zajmujących się Play
2016.09.01: Informacja o działaniu edycji 2014 – 3 GB zamiast 1 GB wg opisu na start, przykłady zdjęć starterów niewłaściwych oraz przywieszki.
2016.09.06: Link do sklepu Play ze starterami 9+6 GB.
2016.09.07: Zrzut z Play24 z widokiem pakietu cyklicznego 250 MB
2016.09.27: Dopisana informacja o dobowym odstępie między aktywacją a uruchomieniem pakietu 100GB i informacja o tym, że działa ją także karty 50 PLN na rok z nowej i starej edycji, zdjęcie tych starterów oraz usunięcie startera za 50 PLN z nowej edycji z obrazka odradzającego.
2016.10.21: Zmiany w regulaminie rejestracji. Ograniczenie z 10 do 3 aktywacji.
2016.11.05: Wyjaśnienia, uzupełnienia i dodatkowe informacje na podstawie uwag Specjalisty.
2012.12.04: Informacja o możliwym zakończeniu „promocji”.

Regulaminy źródłowe: Cennik PInK 2015, Regulamin rejestracji PInK, Nowy regulamin promocji od 2016.10.20

Data pierwszej publikacji 2016.08.15
Kategorie:Analiza, Promocje
  1. Październik 4th, 2016 at 14:52 | #1

    Uwaga!
    Kto jest chętny na darmowy starter na starych zasadach (pakiet odnawialny mies.45zł. dzień 4zł.) PLAY Internet na kartę może na stronie PLAY taki sobie zamówić.Ja zamówiłem 2 szt. z 10 dni temu dziś przyszły 3 szt :) w dwóch kopertach :)
    Jakie było moje zdziwienie jak zobaczyłem że to stare wydanie z zapasów. POLECAM! to ostatnia taka gratka.Termin ważności 2 lata ale trzeba wcześniej przed lutym po jednym rejestrować :)

    • Wojtax
      Październik 4th, 2016 at 19:51 | #2

      Chodzi o startery Internet na Karte z 300MB w prezencie z data waznosci do 01.09.2018 ?

      • Październik 4th, 2016 at 20:05 | #3

        Dokładnie o te, dziś już jeden aktywowałem i pakiet cykliczny uruchomiony :) Tak dla informacji dziwnie jakoś uruchamia się termin wychodzące u mnie to tylko do dziś 4.10. trzeba doładować 5 zeta. zeby było przerwy chociaż doba a jeszcze wcześniej przejść na PINK9.

        • Wojtax
          Październik 4th, 2016 at 20:33 | #4

          Czyli po aktywacji startera nie wlacza sie pakiet cykliczny 250MB tylko trzeba doladowac min. 5zl ?
          A po co przechodzic z PInK do PInK 9 ? Jaki jest kod do przejscia na ta taryfe ?

          • Październik 4th, 2016 at 21:36 | #5

            Operacje najwygodniej wykonać w play24 po aktywacji startera z taryfą PINK1 nie było cyklicznego pakietu 250MB dopiero się pojawił po przejściu przez play24 (można tez kodem) na PINK9. Doładowanie jest konieczne ponieważ ważność konta po aktywacji była to nie cała doba (10godz.), a przerwa przed aktywacją RWK musi być co najmniej 24godz.

          • rudymax
            Październik 4th, 2016 at 23:30 | #6

            Czyli pakiet cykliczny aktywował się (pokazał na zielono) zaraz po zmianie taryfy na PINK9?

          • Październik 5th, 2016 at 11:23 | #7

            Dokładnie tak.

          • Norbert
            Październik 6th, 2016 at 10:26 | #8

            jeszcze to jest na stronie? podaj link

          • Październik 6th, 2016 at 11:18 | #9

            Wszystkie darmówki wiszą ciągle tutaj: http://jdtech.pl/2015/07/darmowe-startery-operato…
            Pierwszy link. http://www.play.pl/oferta/play-internet/internet-…
            tutaj wyświetla się nowy starter, ale jak klikniesz Zamawiam, na zdjęciu jest stary i do tego taki przychodzi jak widać.

          • Norbert
            Październik 6th, 2016 at 11:38 | #10

            no ok, ale czy ten w 2gim linku to nie jest ten , który nie wiadomo jaki ma numer i nie da się go zarejestrować ?

          • Październik 6th, 2016 at 11:58 | #11

            Dlaczego nie wiadomo? Przecież na plastiku jest PUK. Mam taki właśnie wyciągnąłem z szuflady i sprawdziłem – jest PUK i telefon. Nie da się (a dokładniej – trudniej to zrobić), jeżeli nie chcesz wyciągać z papierka, ale nie widzę powodu dla takiego utrudnienia. Na starterach głosowych niektórych (ale to nie o nich mowa) faktycznie nie ma było czasem numeru telefonu.

          • Norbert
            Październik 6th, 2016 at 12:08 | #12

            chodzi o to: https://forumplay.pl/showthread.php/40411-Rejestr…

          • Październik 6th, 2016 at 12:38 | #13

            Te startery to (z tego co zrozumiałem i widzę w swojej szufladzie) Play na Kartę, a nie Play Internet na Kartę. Z ty,mi drugimi nie ma problemu, numer jest.

          • Norbert
            Październik 24th, 2016 at 21:51 | #14

            te startery działają tylko na urządzeniach z 4g?

          • Październik 25th, 2016 at 11:46 | #15

            To zależy, co rozumiesz po "4g". Z punktu widzenia technologii GSM karty działają w sieci 3G i LTE. Jeżeli przetłumaczysz to na bełkot Play, to tak – wymagana jest ich technologia "4G", czyli stare, dobre 3G: WCDMA, HSPA i HSPA+, ale także LTE i LTE+A (zwane w Play 4G ultra). Nie działają te karty w sieci 2G.

          • Artur
            Październik 24th, 2016 at 14:17 | #16

            A u mnie pakiet cykliczny nie aktywował się po zmianie na PInK9: na jednym starterze zmieniłem taryfę od razu po aktywacji startera, a na drugim zrobiłem to następnego dnia.
            Napisałem zgłoszenia przez Play24, ale jedno wisi jako "rozpatrywane", a drugie jako "zarejestrowane" – pewnie mają dużo zgłoszeń w związku z awarią i się nie wyrabiają.
            Dziś doładowałem pierwszy numer za 5zł (kończyła się jego ważność) – zobaczę, czy jutro pakiet cykliczny się odpali, czy będę musiał czekać na odpowiedź/interwencję z BOK.
            Nie miałem czasu na czytanie regulaminu pakietu cyklicznego, ale z tego co pamiętam, to jest on elementem cennika taryfy, a nie promocją. Tylko, że dotyczy STARTERA za 9zł, a nie taryfy za 9zł…

          • Artur
            Październik 24th, 2016 at 14:18 | #17

            * (…) a nie taryfy PInK 9zł…

          • Artur
            Październik 24th, 2016 at 15:03 | #18

            Tutaj jest cennik Oferty Play Internet na Kartę: http://www.play.pl/resources/pdf/2015/Cennik-Ofer…
            Tabelka mówi jasno, że pakiet cykliczny… no :-(
            Więc jak się uda go włączyć to ok, a jak nie to nie…

          • Ma rusia
            Październik 24th, 2016 at 18:38 | #19

            Czyli jak postąpić w przypadku braku aktywnej 250ki?

          • Artur
            Październik 24th, 2016 at 20:02 | #20

            Ja napisałem zgłoszenie, ale jak pakietu nie włączą to… nie włączą i na tym koniec.

          • Specjalista;)
            Październik 24th, 2016 at 18:52 | #21

            Elementami Zestawu Startowego są złotówki na start i MB na start (jest to dokładnie podkreślone w tabeli).
            Natomiast pakiet cykliczny 250MB/500MB nie jest elementem Zestawu Startowego (nie jest napisane w tabeli, że jest) – bo jest elementem taryfy.

          • Artur
            Październik 24th, 2016 at 19:56 | #22

            No przecież napisałem to samo, tylko nie wprost :-)

            "Tabelka mówi jasno, że pakiet cykliczny… no :-( "

          • Artur
            Październik 24th, 2016 at 20:51 | #23

            Zaraz, zaraz, chyba za szybko przeczytałem Twój post: uważasz, że po zmianie taryfy z PInK1 na PInK9 MUSZĄ włączyć pakiet cykliczny? Obawiam się, że (niestety) nie masz racji.

            1. Tabela nr 2 jest opisana jako "Podstawowe zestawy startowe", a więc startery.
            2. "W ramach Zestawu Startowego" oznacza, że wyszczególnione MB ma się OD RAZU na koncie, w momencie aktywacji startera.
            3. "Dodatkowy, cykliczny pakiet MB" dlatego jest wypisany oddzielnie, ponieważ pierwsze 250/500MB NIE DOSTAJE SIĘ OD RAZU, tylko po 30 dniach.
            4. W pkt. II 3. jest napisane, że "przyznawany jest po 30 dniach od dnia Aktywacji", czyli od dnia uruchomienia startera, a starter był uruchomiony w taryfie PInK1.

            W związku z powyższym podtrzymuję swoje zdanie, że pakiet cykliczny jest przypisywany do STARTERA W MOMENCIE JEGO AKTYWACJI, a nie do taryfy. Jeśli konsultant rozpatrujący zgłoszenie/reklamację braku aktywnego pakietu cyklicznego włączy go, to można tylko się cieszyć, że się pomylił. Jeśli nie włączy, to nie ma podstaw do dalszych roszczeń :-(

          • Ma rusia
            Październik 24th, 2016 at 20:56 | #24

            Czyli jak postąpić w przypadku braku aktywnej 250ki?Jest jakiś myczek?

          • Artur
            Październik 24th, 2016 at 21:00 | #25

            Koleżanko, odpisałem Ci kilka postów wyżej:
            "Ja napisałem zgłoszenie, ale jak pakietu nie włączą to… nie włączą i na tym koniec.".

            Takie jest moje zdanie w tej sprawie, chociaż bardzo bym się ucieszył, gdyby okazało się, że jestem "w mylnym błędzie" ;-)

        • bystry alex
          Październik 5th, 2016 at 05:03 | #26

          4.10 ale za rok pewnie przeoczyłeś że to 2017 a nie 2016

          • Specjalista;)
            Październik 5th, 2016 at 10:33 | #27

            On wtedy jeszcze nie uruchomił Bonusu za rejestrację (100GB/RWK) więc nie miał RWK.

            Datę ważności miał do 04.10.2016 do końca dnia, w którym aktywował starter – i jest to znany (przynajmniej mi) i powtarzalny problem, gdy wykonasz "pewne" operacje w "pewnej" kolejności.

            Można zrobić zgłoszenie (jak tak robię) z powodu niezgodnego z regulaminem skrócenia ważności konta zestawu startowego do 0 (zera) dni. Na kilku numerach otrzymałem rekompensatę 30zł na konto główne (wnosiłem najpierw o 5zł, potem o 10zł a na końcu o 20zł ale przyznano w końcu 30zł z powodu niekompetencji poprzednich konsultantów – zgłoszenia często muszę robić 4-5 razy zanim "odbierze" właściwy konsultant)..

          • Październik 5th, 2016 at 11:31 | #28

            Było tak jak pisze specjalista ważność konta zero (0) dni. RWK konta uruchomię jutro po 48 godzinach tak dla pewnosci :)

          • Październik 5th, 2016 at 12:24 | #29

            Mi właśnie po 3 miesiącach jeden z tych starterów stracił 100GB z promocji – właśnie z powodu zbyt małego marginesu bezpieczeństwa.

          • Październik 5th, 2016 at 12:34 | #30

            To można to odwlec na kilka dni żeby się "zazębiło" :)

          • Październik 5th, 2016 at 12:40 | #31

            Albo można było użyć kodu spod kapsla koli na wszelki wypadek chyba.

          • rudymax
            Październik 5th, 2016 at 13:02 | #32

            Chyba kody z promocji fanta, cola nie działają w tej taryfie. W nawiązaniu do tego co napisał Specjalista;)
            "Datę ważności miał do 04.10.2016 do końca dnia, w którym aktywował starter – i jest to znany (przynajmniej mi) i powtarzalny problem, gdy wykonasz "pewne" operacje w "pewnej" kolejności."
            mam jeszcze pytanie do Adaś Fila. Możesz napisać w jaki sposób aktywowałeś starter?

          • Październik 5th, 2016 at 13:13 | #33

            I znowu napisałem szybciej, niż pomyślałem – specjalista kilka razy mi już to przypominał.

          • Październik 5th, 2016 at 15:09 | #34

            Prosto, włożyłem do modemu rejestracja przez play24 mam juz kilka zarejestrowanych i nie muszę biegać do punktu po godzinie wszystko działało.

          • rudymax
            Październik 5th, 2016 at 15:23 | #35

            Dziękuję za wyjaśnienia. Zamówiłem starter wczoraj, ale jeszcze trwa weryfikacja zamówienia. Jak dostanę właściwy, to przetestuję.

          • Październik 5th, 2016 at 16:13 | #36

            Można więcej niż jeden ja zamówiłem na jeden adres dwa dostałem trzy sztuki.Jednorazowo można tylko jeden ale procedure można powtarzać.
            Najważniejsze że stare wydanie :) Przynajmniej do mnie takie dotarły :)

          • rudymax
            Październik 5th, 2016 at 15:58 | #37

            Czy to było w październiku, czy wcześniej w okolicach 25 września. Jeżeli pod koniec września, to wtedy było więcej przypadków nie przedłużania się pakietów cyklicznych, zarówno płatnych np. w RBM, jak i darmowych w promocji rok internetu za darmo w taryfach głosowych play. Wystąpił jakiś problem z pakietami po stronie Play.

          • Wojtax
            Październik 5th, 2016 at 14:51 | #38

            Tylko czy to dodanie do konta (ta rekompensata) 5zl czy wiecej spwoduje, ze konto wydluzy sie na wychodzace do 48h albo wiecej. Czy jest moze jakis pakiet zeby wlaczajac go przedluzyc polaczenia wychodzace a nastepnie wlaczyc RWK i 100GB….

            Jezeli nie, to twoje rady zdaja sie psu na bude.

          • Październik 5th, 2016 at 15:19 | #39

            Psu na budę to są Twoje domysły przecież wiadomo jest że w tej taryfie doładowanie 5 zł. powoduje przedłużenie ważności konta o 7 dni! Trochę poczytać bo reszta tu jest na tacy.

          • Październik 5th, 2016 at 15:24 | #40

            Specjalista mówił też o reklamacji na infolinii zamiast doładowania ale rozmowy też kosztują i trzeba mieć cierpliwość.

          • Specjalista;)
            Październik 5th, 2016 at 16:54 | #41

            Jeśli ci chodzi o ten fragment mojej wypowiedzi (z tej gałęzi komentarzy):

            "zanim "odbierze" właściwy konsultant",

            to miałem na myśli "odbiór" słowa pisanego, a nie odbiór telefonu – praktycznie nigdy nie dzwonię w takich "trudniejszych" dla konsultantów (wg mnie "trudniejszych" dla nich) sprawach – zawsze piszę zgłoszenie przez Play24. Dzwonienie jest daremne…

            Skrócenie ważności konta nowego startera do 0 dni uważam za nieprawdopodobnie trudny temat dla pracowników Play (nie mogą tego zrozumieć i wypisują głupoty typu "konto straciło ważność, bo nie zostało wykonane doładowanie").

            Najpierw żądałem 5zł (7 dni ważności mi wystarcza), ale po tych ich głupich odpowiedziach piszę odwołanie i podnoszę stawkę o 50-100% do 10zł, a potem do 20zł (w efekcie dostałem i tak doładowanie 30zł i 30 dni ważności konta głównego i MB) i używam coraz ostrzejszych sformułowań (ostatnio w zgłoszeniu napisałem: "albo robi Pan ze mnie idiotę albo sam jest idiotą" – oczywiście trzeba być pewnym swoich racji, znać perfekcyjnie regulamin i mieć nieprzyjemność kontaktu faktycznie z takim konsultantem, który albo faktycznie jest głupi, albo takiego udaje, albo z ciebie próbuje zrobić wariata).

          • rudymax
            Październik 5th, 2016 at 17:22 | #42

            Staram się zrozumieć co piszesz, ale mam pewną trudność, ponieważ nie robiłem zgłoszeń przez Play24 i nie wiem w jakim czasie reagują na zgłoszenie. Podejrzewam, że to jednak trochę trwa, a ponieważ musisz zrobić kilka zgłoszeń, to czas chyba trzeba liczyć w dniach. Czy wtedy konto staje się nieaktywne i dopiero po przyznaniu doładowania ponownie jest aktywne? I jeszcze jedno, czy te zgłoszenia robisz przed zmianą na PINK9?

          • Październik 5th, 2016 at 17:51 | #43

            Sam widzisz żeby to wszystko się łatwo powiodło konieczny jest Play24 tam jest podgląd on line na bieżąco widzisz co się dzieje.
            Innego sposobu nie sprawdzałem i nic więcej nie doradzę na PING9 zmieniałem zaraz po aktywacji karty.

          • Październik 5th, 2016 at 17:55 | #44

            Oczywiście PINK9 aktywacja pełna następuje jak w opisie Jakuba po pierwszym użyciu transferu z puli tych darmowych 300MB.

          • Specjalista;)
            Październik 5th, 2016 at 18:14 | #45

            Konto w takim "przypadku" jak ten tu opisany (0 dni ważności konta) traci ważność kilka minut po północy i zerują się wtedy dodatkowo MB na koncie (jeśli jakieś były).
            Tak – dopiero po przyznaniu tego doładowania rekompensującego konto znów staje się aktywne (trwa to od kilku dni do kilkunastu, być może nawet 30-40 dni).

            1. Jeśli Cię stać i zależy Ci na czasie (chcesz jak najszybciej aktywować te 100GB i z nich korzystać z jednoczesnym zapewnieniem ich przedłużania pakietem 250MB) to po prostu nie piszesz reklamacji tylko jeszcze tego samego dnia (lub kolejnego jeśli nie zależy Ci na utracie startowych MB) doładowujesz konto kwotą 5zł – dostajesz wtedy 7 dni ważności konta (licząc od kolejnego dnia, który jest dniem numer 1 z tego 7 dniowego okresu ważności). Czekasz powiedzmy dodatkowo 2-3 dni i dopiero wtedy aktywujesz Bonus 100GB/RWK (zakładam oczywiście, że najważniejsza rzecz czyli "Usługa – Pakiet 250MB co miesiąc" jest już aktywna przed tym 2-3 dniowym odczekaniem).

            2. Jeśli natomiast zależy Ci na czasie ale nie chcesz swoich pieniędzy dokładać do tego biznesu (tych 5zł na doładowanie) i wciąż nie chcesz robić zgłoszenia (z różnych powodów) i jednocześnie lubisz odrobinę ryzyka to aktywujesz Bonus tego samego dnia w którym aktywowałeś starter (póki do końca dnia masz ważność na wychodzące) ale oczywiście nie przed samą północą tylko przynajmniej kilka godzin przed nią (zakładam oczywiście tak jak w opcji 1., że najważniejsza rzecz czyli "Usługa – Pakiet 250MB co miesiąc" jest już aktywna).

            Problem "0 dni ważności konta" pojawia się tylko po migracji do PInK9 (i nie zawsze) i dopiero wtedy należy zrobić zgłoszenie/reklamację (gdy ten problem wystąpi i oczywiście nie skorzystasz z opisanej wyżej opcji 1. lub 2.).

            Uwaga!!! Opisane w tym komentarzu kwestie dotyczą problemu "0 dni ważności konta" w PInK9, którego niektórzy z Was mogą doświadczyć podczas "eksperymentów".

          • Wojtax
            Październik 5th, 2016 at 17:44 | #46

            @Adaś nie ma co sie pieklić moje pytanie tyczyło sie wpisu @Specjalisty.

            Jezeli już chcesz odpowiadać w jego imieniu, to powiedz mi jak jest możliwe przedłużenie ważności konta jakimkolwiek doładowaniem, zwrotem przez infolinie ?

            Jezeli coś Ci zwracają, oddają (złotówki) na konto główne, to nie wydłuża Ci sie konto o 7 dni, 30 dni itd. waznośc pozostaje taka sama. Chyba, że operator sieci Play daje klientom, traktuje klientów wyjatkowo w porównaniu z Orange, Heyah, TM itd….

          • Październik 5th, 2016 at 18:16 | #47

            Dokładnie to musisz jego o to zapytać, moim zdaniem za te pieniądze pewnie nie da się przedłużyć ważności konta jedynie można wykupić usługi.

          • Specjalista;)
            Październik 5th, 2016 at 18:30 | #48

            Zwrot czy tzw. "uznanie" czy jeszcze inna forma powiększenia kwoty (złotówek) na koncie głównym może się odbyć na kilka sposobów:

            1. Konsultant z odpowiednimi uprawnieniami (powiedziałbym Specjalista na samej górze) może wyedytować (poprawić) wartość złotówek na koncie (tak samo jak poprawia się błędnie napisany tekst pisząc, maila, smsa, czy komentarz) – ważność konta, bonusy i inne tego typu rzeczy nie zmieniają się wtedy. Do takiej możliwości dostęp ma wąskie grono osób w Play.

            2. Konsultant w taryfie PInK/Ink i innych internetowych (w których nie ma konta promocyjnego na złotówki) może zlecić zwykłe doładowanie konta w kwocie jaką on uzna za stosowną albo o jaką wnosiłeś w reklamacji/zgłoszeniu ze wszelkimi tego konsekwencjami: czyli dostajesz dodatkowo bonus MB wynikający z kwoty doładowania, wydłuża Ci się ważność konta itp.

            Ja w ostatniej serii zgłoszeń (problem "0 dni ważności" dotyczył kilku numerów), w którym się nieźle wkurzyłem wnosiłem o 20zł na konto główne i następnego dnia konsultant na wszystkie numery przyznał doładowanie 30zł (o 10zł więcej niż wnosiłem), które wydłużyło ważność konta o 30 dni i powiększyło konto MB o Bonus prawie 5GB ważny również 30 dni.

            Tak jest w taryfach internetowych w Play. Ale gdy np. prosisz o to samo w taryfie głosowej to ten sam konsultant doładuje Ci konto promocyjne a nie główne (nie będzie miał uprawnień do zrobienia doładowania konta głównego w taryfie głosowej) – do doładowania konto głównego w taryfie głosowej musi być konsultant z większymi uprawnieniami i ogólnie Twoje zgłoszenie musi być reklamacją w kwestii formalnej (a nie zgłoszeniem).

          • Wojtax
            Październik 5th, 2016 at 18:51 | #49

            Jest to bardzo ciekawe co piszesz a reklamacje moze nie w sieci Play tylko w T-mobile, Heyah czy nawet Orange, Virgin sa moim konikiem.
            Nigdy nie mialem okazji jak zyje skladajac reklame wyzszych sieciach, zeby konta byly przedluzane zaleznie od kwoty zwrotu, (jak piszesz wyzej) ale w tych innych nie ma rozroznienia na taryfy glosowe i internetowe, wiec to pewnie to.

            Juz wkrotce bede mial przyjemnosc, to sprawdzic w praktyce, czy tak jest w Play ;)

          • Październik 5th, 2016 at 11:34 | #50

            rok był 2016 :)

    • Mallorn
      Październik 7th, 2016 at 16:48 | #51

      Czyli zamawiasz inny starter, a przysyłają inny? O co kaman?Może ktoś jaśniej?
      O które startery dokładnie chodzi?
      I czy wiąże się to z jakimiś opłatami?

      • Październik 7th, 2016 at 17:12 | #52

        Przeczytaj mój pierwszy post i będziesz wszystko wiedział;)

        • Mallorn
          Październik 7th, 2016 at 22:23 | #53

          Ok. Ale co to za apakiet odnawialny mies.45zł. dzień 4zł.)
          Mogę prosić tak łopatologicznie które startery powinni wysyłać, a które dostajemy? Te za 9zł czy za 19?

          • Październik 7th, 2016 at 22:41 | #54

            45 miesiąc i 4 zł. dzień to startery pożądane starej edycji inaczej PINK1 konto 1 zł.Są to darmowe startery na próbę i takie bierz. Oczywiście możesz kupić te płatne za 9 lub 19zł.ale ale co dostaniesz to nikt nie wie.Trzeba tez brać pod uwagę to że mogą zacząć wysyłać te nowe a wtedy to już nic z tego nie wyjdzie.

          • Wojtax
            Październik 7th, 2016 at 23:16 | #55

            Po co Ty tlumaczysz niech sie wreszcie malolaty naucza czytac ze zrozumieniem, szkada na to czasu i pieniedzy.
            Chyba, ze masz i tego i tego nadmiar :)

          • dydaktyczny alex
            Październik 8th, 2016 at 07:25 | #56

            Jeśli zaczynasz to nie pakuj się w jakieś poboczne warianty – przeczytaj uważnie tekst Jakuba i przeleć się po salonach Play i stacjach benzynowych w poszukiwaniu starterów o których pisze. Migracja z innych starterów to wyższa szkoła jazdy, zostaw sobie to na później gdy zdobędziesz wiedzę Specjalisty;-). A różne pakiety odnawialne wykupujesz w Play24 – zacznij od podstaw i nie próbuj woltyżerki gdy jeszcze raczkujesz.

          • Wojtax
            Październik 8th, 2016 at 10:59 | #57

            Wlasnie tylko, ze Pan Specjalista nie tylko ma tak szeroka wiedze ale i kumoterskie uklady i znajomosci w sieci Play o ktorych nic nie chce mowic.

      • Październik 7th, 2016 at 17:53 | #58

        Zdjęcie nie jest wiążące dla operatora.
        Zobacz sobie procedurę zamawiania – w koszyku wyląduje ci inny starter.
        Oba darmowe, dostawa też.

        • Mysia
          Październik 12th, 2016 at 11:23 | #59

          Czyli że dostanę fioletowy?

          • Październik 12th, 2016 at 11:46 | #60

            Wg tego co mówią inni dostaniesz ten, który widzisz w koszyku, a nie na pierwszej stronie zamawiania.

    • Październik 10th, 2016 at 16:33 | #61

      Po tygodniu przerwy dziś aktywowałem pozostałe 2 darmowe startery PINK1. Tym razem ważność konta nawet po migracji do PINK9 to 3 dni!
      Co z tego jak nie uruchomił się cykliczny pakiet 250MB :( jedną z kart doładowałem 5 zł. ale to nic nie zmieniło poza ważnością konta 7 dni nadal czekam na aktywację zobaczymy :)

      • rudymax
        Październik 10th, 2016 at 22:48 | #62

        Specjalista napisał:
        "jest to znany (przynajmniej mi) i powtarzalny problem, gdy wykonasz "pewne" operacje w "pewnej" kolejności"
        Być może coś tym razem zrobiłeś inaczej. Jeżeli coś Ci się nasunie to napisz.

        • Październik 11th, 2016 at 10:43 | #63

          Wszystko robiłem tak samo ale coś zmienili w systemie bo wcześniej nie było ważności konta 3 dni.Nie przejmuje się czas na przychodzące to 90 dni doładuję 5 zł. za miesiąc i ruszy.Nie będę dzwonił pisał i prosił.

          • Wojtax
            Październik 11th, 2016 at 14:44 | #64

            Hmmm no to jezeli tak sie zrobilo, no to mamy zagwozdke z Play.
            Ja jeszcze nie podjolem sie rejestracji, wlaczenia, przejscia i sprawdzenia czy pakiet cykliczny 250MB sie aktywowal.
            Jednak w takim wypadku, awari bede zmuszony zrobic, to wczesniej nie czekac do stycznia.

            @Adas miej reke na pulsie ( informuj ) chyba ze Pan Specjalista cos podpowie, doradzi jak sie znajdzie :)

      • Listopad 14th, 2016 at 22:03 | #65

        Z tymi pozostałymi starterami nie poszło tak łatwo jak z pierwszym minął miesiąc i pakiety dopiero uruchomiły się po reklamacji złożonej przez Play24 oraz dodatkowo przez >>>Forum Play<<< w dziale Pomoc.To najszybsza forma w 24 godz!
        Po zgłoszeniu reklamacji na Play24 i ponownym zalogowaniu wniosek z rubryki zniknie i dlatego trzeba zapamiętać nr. zgłoszenia żeby podać na Forum Play.Oczywiście tam należy się zarejestrować no i przypominam o aktywnym koncie na reklamowanym numerze np. 5zł. – 7 dni.

        Powodzenia!

    • marcin
      Październik 18th, 2016 at 11:54 | #66

      Wczoraj zamówiłem sobie trzy takie karty – zobaczę co przyjdzie. Atak z ciekawości, wszedłem dziś do salonu Play i zapytałem o te darmowe startery, i o dziwo można je było do niedawna dostać też w salonie (bez konieczności zamawiania przez net). Do niedawna, bo w chwili obecnej ich wydawanie w salonach "zostało wstrzymane"…

    • Gabisia
      Październik 20th, 2016 at 16:25 | #67

      Ok mam starter "Wypróbuj internet 4G LTE 300MB w prezencie". Co mam dalej robić? – postępować wg instrukcji powyżej?

      • rymi
        Październik 20th, 2016 at 17:09 | #68

        Na Play24 zmień taryfę na PInK9 i resztę już wg artykułu

    • marcin
      Październik 25th, 2016 at 21:36 | #69

      właśnie dostałem 5 takich starterów (zamówiłem 3). Mam juz zarejestrowane 3 karty wg. dawnego regulaminu. teraz poeksperymentuje z migracja i regulaminem aktualnym – zobaczymy co wyjdzie.

    • Norbert
      Październik 26th, 2016 at 22:07 | #70

      Dobra przetestowałem parę starterów darmowych w starym stylu i oto moje wnioski:

      robiąc transfer pink1->pink9 bez aktywacji karty (Wsadzania go do telefonu), aktywuje sięautomatycznie pakiet 250mb cykliczny ale z datą ważności konta na 0 dni. robiąc transfer pink1->pink9 z aktywacją, konto ma 3 dni ważności, ale pakiet 250mb się nie włącza (i BOK już również nie chce włącząć :( )… sprawdzone na 4 kartach, więc te działania są pewnie zaprogramowane jakoś

      • ujyht
        Październik 26th, 2016 at 23:06 | #71

        sciema pewnie

      • Artur
        Październik 26th, 2016 at 23:13 | #72

        Rozumiem, że należy włożyć starter PInK1 do telefonu i od razu (bez wcześniejszego aktywowania go) zmienić kodem taryfę na PInK9, tak? I wtedy otrzymuje się starter z ważnością 0 dni, ale aktywnym pakietem cyklicznym; starter aktywował się poprzez zmianę taryfy (ew. aktywuje się go teraz przez *101#), na koniec doładowanie, które przywraca ważność konta – to wariant zakładający pomyślne zakończenie. Bo nie wiem, czy z wypowiedzi kolegi wynika, że nie da się startując z PInK1 uzyskać w żaden sposób pakietu cyklicznego? Mogę prosić trochę jaśniej?

        • Październik 26th, 2016 at 23:16 | #73

          Włożenie karty = aktywacja. To wszystko kolega sugeruje zrobić w Play24 jak rozumiem – bez wyjmowania karty SIM z opakowania.

          • Norbert
            Październik 26th, 2016 at 23:34 | #74

            Z aktywacją pakiet 250mb nie włączy się. Bez aktywacji (rejestracja karty po PUKU, zmiana taryfy w play24 pakiet 250 wlacza sie a okres ważności konta skraca się do północy tego samego dnia. Wtedy dopiero nalezy aktywowac kartę (wsadzić do tel) i zarejestrować bonus za rejestrację. Problem wiadomo jaki – że ryzykujemy zbyt mały margines przedłużenia się pakietu 250 za miesiąc… Taka jest jedyna opcja na dziś bez ponoszenia kosztów.

          • Artur
            Październik 26th, 2016 at 23:52 | #75

            A nie można po aktywacji (przy ważności konta do północy) po prostu doładować konta za 5zł, co da ważność na kilka dni i dopiero pod koniec tych kilku dni uruchomić bonus? :-)

          • Artur
            Październik 27th, 2016 at 00:00 | #76

            Aj, nie doczytałem ostatniego zdania napisanego przez kol. Norberta.

          • Specjalista;)
            Październik 27th, 2016 at 00:01 | #77

            zerknij np. tu (3 tygodnie temu): http://jdtech.pl/2016/08/play-100-gb-wazne-rok-za…

          • Artur
            Październik 27th, 2016 at 20:00 | #78

            Serdeczne dzięki!

        • Norbert
          Październik 26th, 2016 at 23:37 | #79

          Wkładasz do telefonu dopiero po rejestracji karty w play24 i zmianie taryfy również w play24

      • Artur
        Październik 27th, 2016 at 20:09 | #80

        Przećwiczyłem dzisiaj wariant bez aktywacji + doładowanie po zmianie taryfy, co wydłużyło ważność konta – potwierdzam, wszystko działa wg opisu kolegi Norberta.
        Zastanawiam się tylko, czy karta jest już aktywna (nie mam do niej fizycznego dostępu, nie była uruchomiona w telefonie) – wygląda, jakby była, tzn. w play24 widać datę ważności konta, ważność poł. wych. i przych., jest też widoczny pakiet danych ze startera. Za kilka dni się do niej "dobiorę", dopiero wtedy aktywuję bonus (zapas czasowy).

        • Roller11
          Październik 29th, 2016 at 13:18 | #81

          Jak zmieniłeś taryfę bez aktywacji?

          Jeśli w Play widać ważność poł. wych. i przych., to starter jest jednak aktywny. Powinno być widać same pytajniki przy tych danych, aby starter nie był aktywny.

          Jakim cudem chciałeś doładować starter bez jego aktywacji? W ogóle jak go doładowałeś?

          Nie da się zrobić żadnej czynności ze starterem bez jego aktywacji.

          • Artur
            Październik 29th, 2016 at 13:43 | #82

            Kolego, poczytaj od tego wpisu: http://jdtech.pl/2016/08/play-100-gb-wazne-rok-za…

          • Roller11
            Październik 29th, 2016 at 15:25 | #83

            Drogi Kolego, możesz wyjaśnić po co mam to jeszcze raz czytać?

          • Artur
            Październik 29th, 2016 at 15:46 | #84

            Żeby znaleźć odpowiedzi na swoje pytania? :-)

          • Roller11
            Październik 30th, 2016 at 00:51 | #85

            Ale ja znam odpowiedzi na swoje pytania, dlatego zadałem je Tobie :) bo Twoje odpowiedzi są inne od moich :D

          • Artur
            Październik 30th, 2016 at 16:48 | #86

            To co ja zrobiłem jest już dokładnie opisane na forum (podałem link), więc nie widzę sensu pisania tego ponownie.

  2. Wisizm
    Październik 4th, 2016 at 12:09 | #87

    Muli w godzinach 18-22, ale nie mam LTE.

  3. iks
    Październik 4th, 2016 at 01:07 | #91

    Nową kartę 9zł/1GB+3GB zarejestrowałem w play24 w sobotę, i wciąż zachowuje się jak brak zasięgu. Przy próbie powtórnej rejestracji w play24 zgłasza, że już jest zarejestrowana. Jest jakiś feler z tym rejestrowaniem nowych kart w play24? Czy komuś się może udało?

    • tomek
      Październik 4th, 2016 at 02:17 | #92

      A może karta zostala włożona do gniazda w smartfonie dual-sim ustawionego na pracę w 2G (lub do starej komórki działającej tylko w 2G)?

      • gienio
        Październik 4th, 2016 at 13:18 | #93

        moze zasiegu brak w twoim otoczeniu lub slot na karte nie jest LTE ,
        kolega tomek tez nadmienł co moze byc problemem posprawdzaj sobie

        • iks
          Październik 5th, 2016 at 10:08 | #94

          Chyba wcześniej próbowałem tylko w komórkach bez 3G/LTE. Teraz włożyłem do smartfona, i widzi się z Play. Trudno uwierzyć, że to było potrzebne, bo z tych kart można normalnie rozmawiać 0,29zł/min.

    • Grześ
      Październik 4th, 2016 at 14:08 | #95

      Rejestrowanie kart w play24 działa. Mnie się udało, coś ze trzy razy, ostatnio 19 X. Twój problem (jak wcześniej napisali koledzy) wynika najprawdopodobniej z tego, że telefon nie obsługuje LTE (3G?), lub oczekuje zalogowania do sieci głosowej 2G, zanim spróbuje logować się do danych (3G / LTE). Karty PInK / POnK nie obsługują usług głosowych. Z prawdopodobieństwem bliskim jedności, ale głowy za to nie dałbym sobie uciąć, za bardzo jestem do niej przywiązany :-) Spróbuj w modemie / routerze albo w smartfonie LTE. Jak ciągle nie będzie działać, do zapodaj objawy. Pzdr

      • Grześ
        Październik 4th, 2016 at 14:09 | #96

        Miałem na myśli 19 września :-)

      • Specjalista;)
        Październik 4th, 2016 at 16:11 | #97

        Nie pisz głupot – PInK/InK obsługują rozmowy i SMS/MMSy. Nie Obsługują za to 2G i roamingu krajowego.

    • Październik 4th, 2016 at 14:37 | #99

      A może jesteś poza zasięgiem 3G/LTE Play? A może próbujesz zalogować się urządzeniem tylko 2G/GSM? Te karty działają tylko w zasięgu macierzystej sieci Play w technologii 3G i LTE. Nie działają w 2G i roamingu krajowym innych operatorów.

      • iks
        Październik 5th, 2016 at 10:47 | #100

        Faktycznie, wcześniej próbowałem tylko telefonami z samym 2G.
        Nie wpadłem na to, że karta może obsługiwać rozmowy głosowe tylko przez 3G/LTE. Po trochu zasugerowałem się tym, że jak w smartfonie wyłączy się przesyłanie danych, to znikają napisy H/H+/3G/4G/LTE, i błędnie myślałem, że to oznacza wyłączenie protokołów 3G i LTE.

  4. Lux
    Październik 2nd, 2016 at 11:11 | #101

    Hej, mam Play na Kartę Start, zarejestrowane już dawno temu, nadal nie odebrany bonus za rejestrację.
    Zrezygnowałem z internetu stacjonarnego w UPC – 60mbit za 70 pln (był super, stabilny i transfer do 5mb/s ale mało przebywam w domu). Pomóżcie dobrać i aktywować ofertę na tel i internet w play lub rbm. Czy muszę kupić starter z określonej serii, czy wystarczy to co mam, mam też w domu starter RBM z 5gb za free – nie aktywowany jeszcze – chyba tylko internet.
    Doradźcie czy kupić nowy starter, czy aktywować jakieś pakiety? Chcę tel i internet na jednej karcie, mam tel xiomi mi4 lte. pozdrawiam

    • gienio
      Październik 2nd, 2016 at 20:57 | #102

      słabo wygenocjowales z UPC ja za 60mbit płace 37 m-c sami sie prosili zebym zostal najpierw chcieli 50 zl przy koncu umowy jak czas sie konczyl a potem na tydzien przed zaproponowali 37 zl :) tez mialem rezygniwac ale zostalem i na dodatek tylko 12 cy umowa, oczywiscie tez posiadam z play 2 startery po 9zl , Jeden działa od ponat miesiąca a drugi mam jeszcze nie aktywowany. Korzystam jak jestem poza domem.Do tego mam jeszcze net bez limitu za 10 zl doładowanerok waznosci konta juz 2 rok , ale nie podam jak i z czego to się wzieło , bo to moja tajemnica :) po prostu jakis fuks mi sie trafil .

      • Październik 3rd, 2016 at 14:42 | #103

        Składałeś w UPC pisemne wypowiedzenie? Bo ja składałem i żadnych super okazji nie udało mi się wynegocjować, choć mam taniej niż liniowi.

        • gienio
          Październik 3rd, 2016 at 17:45 | #104

          bez wypowiedzenia , sami dzwonili do mnie umowa od kwietnia br. do kwietnia 2017

    • Październik 3rd, 2016 at 15:15 | #105

      Możesz tego Play przenieść do Fakt, a potem do RBM5 – jeżeli masz zasięg macierzysty Play w technologii LTE i sprzęt LTE to masz DIL i 100GB gwarantowane miesięcznie.

      • lux
        Październik 4th, 2016 at 00:47 | #106

        Już wziąłem bonus za rejestrację, 400pln i 10gb na miesiąc. Potrzebuję nową kartę?

        • Październik 4th, 2016 at 14:36 | #107

          DIL w RBM5 nie ma żadnego związku z promocją rejestracyjną. DIL masz opisany tutaj: http://jdtech.pl/2015/09/darmowy-internet-lte-w-r…

          • lux
            Październik 4th, 2016 at 23:29 | #108

            Czy zachowam środki promocyjne po migracji?

          • Październik 5th, 2016 at 11:30 | #109

            Nie. Tylko saldo podstawowe.

          • lux
            Październik 5th, 2016 at 00:02 | #110

            Thx, to lepiej to zrobić od razu? Czy poczekać n

          • lux
            Październik 5th, 2016 at 11:37 | #111

            Czyli np ten miesiąc korzystam z bonusów. I za miesiąc robię migracje do rmb5 z dilem. W ten sposób mam 100gb na rok. A co z połączeniami tel i sms?

          • Październik 5th, 2016 at 12:25 | #112

            Według taryfy RBM5 (RBM II). Tylko musisz na czas rozmawiania i SMSowania zgodzić się na połączenia 2G i 3G, inaczej nie zadziałają – więc uwaga na transmisję danych w tym czasie.

          • Lux
            Październik 7th, 2016 at 09:44 | #113

            Dzięki Jakub, profeska. Znalazłem w domu starter RedBullMobile z promocji 5gb za free i 20% zniżki na House. Świeży bo promocja house była w dniach 15-29.06.2016. Za rejestracje dają 100pln + 10gb + rwk. Później za 30 pln masz no limit tel i sms i mms oraz 5gb internet. Czy to jest ten startet RBM o którym mowa? No i teraz pytanie z której promocji skorzystać? W sumie to net mi bardziej potrzebny bo dzwonie mało. Pozdro

          • Październik 7th, 2016 at 12:57 | #114

            To prawie na pewno jest starter RBM w taryfie Energy – musisz go zmigrować do RBM5 przez Fakt, ale stracisz wszystko, co nie jest na koncie podstawowym, a ważność ustawi się na sztywno na 14 dni.

  5. jaro166
    Październik 1st, 2016 at 14:27 | #115

    W taryfie Play Surf też jest ciekawie. Rozmowy i sms w play przez rok bez limitu i co miesiąc 1 gb internetu

  6. marcin
    Październik 1st, 2016 at 13:42 | #116

    Z ciekawostek – kto kupi Play: http://www.rp.pl/Telekomunikacja-i-IT/309289857-T…
    Myślę że promocja "rok ważności konta" jest gra na podbicie ceny – choć i bez tego jest nieźle:
    "W końcu czerwca w sieci Play aktywnych było 14,6 mln kart SIM, czyli ponad 25 proc. wszystkich pozostających w posiadaniu użytkowników w Polsce".

  7. marcin
    Październik 1st, 2016 at 13:09 | #117

    Dla zainteresowanych z Warszawy. Startery 3 + 6 za 19 zł są (a przynajmniej były dziś) dostępne w punkcie z telefonami i akcesoriami GSM w Galerii Gocław przy Fieldorfa – stoisko w holu, naprzeciwko kas hipermarketu Tesco:)

  8. gonzo
    Wrzesień 29th, 2016 at 09:21 | #118

    Udało się – pojawił się pakiet okresowy 250MB i nie zeżarło 100GB z promocji za rejestrację. Ale timing jest jakiś rozmyty:
    25.08 – aktywacja sima kodem *101#
    28.08 – włączenie w Play24 bonusa 100GB za rejestrację
    29.09 – pokazał się na koncie pakiet okresowy 250MB
    Dziwne że pakiet okresowy pokazał się dopiero po 35 dniach od aktywacji konta. W sumie mało ważne, istotne że przeżył całą kombinację pakiet rejestracyjny. Ale świadczy o małej precyzji włączania bonusów.
    Dzięki Jakubie za rozgryzienie patentu :-)

    • Nilfgard
      Wrzesień 29th, 2016 at 12:12 | #119

      To nie wystarczy 24h później,jak JD opisuje?

      • gonzo
        Wrzesień 29th, 2016 at 12:47 | #120

        Miałem na to tydzień czasu, włączyłem dla pewności po 3 dniach.

    • Fan scajfana
      Wrzesień 29th, 2016 at 14:56 | #121

      Dzięki za zgloszenie. mało osób raportuje syt. Z frontu. Mogę to u siebie jakoś sprawdzić, czy muszę czekać misiąc? 100 Gb i RWK aktywowałem po 24h, uważasz, że to za krótko?

      • gonzo
        Wrzesień 29th, 2016 at 16:22 | #122

        Wygląda na to że ważności pakietu rejestracyjnego nie da się nijak odczytać – ani na Play24, ani kodem USSD. Trzeba zanotować datę włączenia pakietu PromRej 100GB i jeśli 31 dni później jeszcze go będziesz miał to znaczy że wszystko poszło OK.
        Czyta się o pomyślnym zazębieniu pakietu PromRej przy jego włączeniu zaraz po aktywacji konta, a więc jeśli zrobiłeś to w 24h później (gdy pakiet okresowy był już aktywny w Play24) wszystko powinno być OK.

    • iks
      Wrzesień 29th, 2016 at 15:52 | #123

      To 29.09 to rozumiem pierwsze dodanie 250MB. Kiedy stwierdziłeś włączenie pakietu cyklicznego? Czy ktoś zna inny sposób sprawdzenia włączenia pakietu cyklicznego niż przez play24?

      • gonzo
        Wrzesień 29th, 2016 at 16:35 | #124

        dokładnie nie pamiętam, ale gdyby była jakaś zwłoka to bym pamiętał ;-) A więc włączył mi się automatycznie zaraz po aktywacji konta.

  9. Emyn Muil
    Wrzesień 28th, 2016 at 08:38 | #125

    To w końcu trzeba doładować po miesiącu czy nie?Gonzo coś sugeruje w komentarzach. Dawajcie znać kto ma jakie efekty – czy trzeba doładować po miesiącu,trzech, czy wcale?

    • Wrzesień 28th, 2016 at 09:32 | #126

      Trzeba wtedy, jak pakiet 100 GB straci ważność, zanim zadziała automat comiesięczny. Problemu nie ma, gdy 100GB aktywujesz 24 godziny PO uruchomieniu się pakietu cyklicznego. Ja na jednej karcie tak zrobiłem, na drugiej nie i problemu nie mam, ale są osoby, które taki problem mają i to dopisałem do procedury.

  10. Jan
    Wrzesień 26th, 2016 at 18:44 | #131

    Jakubd wypada w tej powyższej procedurze dopisać, żeby te 100GB aktywować dopiero po dobie od włączenia się pakietu cyklicznego, bo ja włączyłem zaraz po aktywowaniu się tego cyklicznego i w ciągu tych 30 dni zjadło wszystkie środki, czyli 9zł. 250MB i oczywiście pakiet 100GB nie został przedłużony.Dopiero przeczytałem w komentarzach o włączeniu tego pakietu 100GB ale dopiero po dobie.

    • Michal
      Wrzesień 26th, 2016 at 19:08 | #132

      Zgadzam sie z Toba. Ja tak jak Ty zaraz jak zobaczylem w play24, ze aktywowalo mi pakiet cykliczny 250MB uruchomilem 100GB i teraz po miesiacu 100GB sie nie przedluzylo. Chyba, ze Play w miedzy czasie cos zmienil w regulaminie, zeby wylaczyc to zapetlenie ofert.

      • Iks
        Wrzesień 27th, 2016 at 01:24 | #133

        Albo play zmienił reguły gry. Jak komuś się teraz skończy miesiąc, to niech da znać, czy ma jeszcze 100GB.

        • rymi
          Wrzesień 27th, 2016 at 09:42 | #134

          Mi pierwsze 30 dni skończyły się 24 września – przedłużyło tak jak Jakub podaje.

          • Jan
            Wrzesień 27th, 2016 at 10:03 | #135

            Pakiet 100GB aktywowałeś po dobie ,czy w tym samym dniu?

    • ard
      Wrzesień 29th, 2016 at 00:51 | #136

      Informuję, że 26 sierpnia aktywowałem kartę i pakiet 100 GB w tym samym dniu. Po 30 dniach w dniu 25 września pakiet 100 GB automatycznie i bezproblemowo mi przedłużyło. Dotychczas z pakietu 100 GB wykorzystałem 40 GB, a więc nawet nie połowę. Pozostało mi jeszcze do zużycia ok. 60 GB.

      • Ani
        Wrzesień 29th, 2016 at 08:24 | #137

        A jak to sprawdzić przed upływem 30 dni?Gdzie w play24 jest sprawdzenie ważności danych?

        • Jan
          Wrzesień 29th, 2016 at 20:15 | #138

          W play24 wystarczy kliknąć "stan konta"i masz wszystkie potrzebne info. lub w telefonie kodem *101#albo*107#zatwierdzasz zieloną słuchawką.

        • Wrzesień 29th, 2016 at 23:51 | #139

          Nie ma w Play takiej opcji. Nie ma możliwości sprawdzenia co kiedy się aktywuje w przyszłości niestety. Tylko aktualną ważność da się sprawdzić kodem USSD *101#.

Strony komentarza
1 ... 8 9 10 11 12 ... 18 5399
  1. Brak jeszcze trackbacków
Musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
>