Home > Analiza, Promocje > Play – 100 GB ważne rok za 9 PLN – przewodnik

Play – 100 GB ważne rok za 9 PLN – przewodnik

Logo PlayOperatorzy postanowili zachęcić nas do rejestracji kart prepaid różnymi sposobami. Pierwszy i ciągle najbardziej interesujący wydaje się być Play, który nie tylko dał całkiem fajne pakiety, ale przez nałożenie promocji na dość skomplikowaną siatkę ofert spowodował, że można uzyskane w ten sposób środki i pakiety danych przedłużać. Postanowiłem wyłapać co ciekawsze oferty i opisać, jak z nich skorzystać w praktyce.

Na pierwszy ogień idzie dość prosta sprawa: Kupujemy starter za 9 PLN, rejestrujemy i po uruchomieniu promocji mamy 100 GB ważne rok i to z możliwością dalszego przedłużania, choć dalej już nie za darmo. Przez ten rok nie musimy zupełnie nic robić, tylko korzystać. Prosto i przez wszystkim tanio. To idealne rozwiązanie np. do tabletu, czy do awaryjnego zastosowania.

UWAGA: opisany poniżej sposób może już nie działać, ponieważ PLAY modyfikuje właśnie swoją platformę rozliczeniową tak, żeby pozostały pakiet ze 100GB był odbierany po 30 dniach jego działania. Informacje na temat bieżących ustaleń można znaleźć w komentarzach pod artykułem.

Starter Play Internet na Kartę na rok

Po pierwsze musimy się wyposażyć we właściwe startery. Potrzebny nam jest starter z edycji z końca 2015 roku – trudno się pomylić, bo nie ma odpowiadających poniższym starterów w najnowszej serii taryf InK (Internet na Kartę). Chodzi o promocję Play Internet na Kartę 3 GB na start + 3 GB gratis przez rok – za 9 PLN. Można kupić także starter za 19 PLN (dostajemy 9 GB o 6 GB na rok), ale to kosztuje więcej i poza tymi dodatkowymi w sumie 9 GB nie ma z tego żadnego więcej pożytku. Szukamy starterów w torebkach wyglądających tak:

Zadziałają także startery z poprzedniej edycji (koniec 2014), ale z tym samym regulaminem: 1+3 na rok za 9 i 3+3 za 19 PLN (od razu widać, że są jeszcze mniej opłacalne, niż te powyżej, ale ja akurat trafiłem na taki jak poniżej). Warto dodać, że użytkownicy raportują, że mimo napisu, że 9 PLN daje 1+3 faktycznie w Play24 widać, że na start otrzymujemy 3 GB. Podobnie powinno być z wersją droższą.

Większość punktów dodała do starterów przywieszki z informacją o obowiązkowej rejestracji i wygląda to mniej więcej tak:

Takie startery też są OK.

Można także zakupić droższe startery za 50 PLN na rok – na nich też działa ta promocja. Dostępne są dwie wersje: starsza Play Internet na Kartę na rok 12 GB (po prawej – na górze widok reklamowy, na dole faktycznie co dostawaliśmy od operatora, oficjalnie startery były dostępne tylko online) oraz aktualna edycja dająca w sumie 25 GB (1 Gb na start i po dwa GB miesięcznie):

Startery Play Internet za 50 PLNJeżeli zdobędziemy lub znajdziemy starszy starter, warto dokonać przejścia na nową edycję – zawsze to 12 GB więcej w ciągu roku.

Nie kupujemy natomiast żadnego z tych starterów z najnowszej edycji 2016:

Charakterystyczne punkty: Brak informacji o pakiecie rocznym, jaśniejszy kolor (wnętrze jest białe) oraz żółty pasek z informacją o rejestracji.

Oryginalna oferta była niezbyt atrakcyjna: co prawda co miesiąc dostajemy dodatkowy pakiet, ale i tak musimy płacić za utrzymanie konta: wychodzi niecałe 1 PLN za dzień (najbardziej opłacalne doładowanie to 2×125 PLN, co daje nam 2×150 dni ważności oraz 2×34 GB.

Jednak tutaj wchodzi promocja związana z rejestracją kart Prepaid.

Rejestrujemy kartę

Od czerwca zaczęła się wielka akcja z rejestracją kart w Play. W przypadku Play Internet na Kartę otrzymujemy za to możliwość uruchomienia bonusa: 1 rok ważności konta (głównego) oraz 100 GB transferu (ważne 30 dni).

No to gdzie jest haczyk?

Konto na dane to posiada osobną datę ważności, ale w założeniu taryfy jest ona taka sama lub większa, niż data ważności konta na połączenia wychodzące, dlatego nie jest wyświetlana w systemie Play24. Jednak w przypadku pakietów cyklicznych zawartych w powyższych starterach okazuje się, że wszystkie te dane lądują na jednym koncie, którego termin ważności przedłuża się co miesiąc o 30 dni, a saldo kumuluje się – czyli jest inaczej, niż w przypadku słynnego już pakietu #Freemium w Virgin, gdzie miesięczne bezpłatne pakiety (dane, minuty i SMS) co miesiąc resetują się.

Tu uwaga techniczna

To nie jest dokładnie kumulowanie się pochodzące z założenia taryfy. To raczej efekt uboczny działania systemu billingowego Play. Mianowicie co noc operator uruchamia procedury, które porządkują nasze konta. Dla nas interesujące są dwie takie procedury:

  • sprawdzanie, czy należy nam się przedłużenie/cykliczne naliczenie jakiegoś pakietu i ew. zmiana daty ważności.
  • sprawdzanie, czy wygasła ważność pakietów pakietów.

I teraz ciekawostka: naliczenie pakietów cyklicznych odbywa się między północą a 1 rano każdego dnia. Natomiast kasowanie pakietów, których ważność upłynęła, wykonywane jest między 2-3 rano. Proces można obserwować za pomocą kodów USSD w godzinach nocnych w dniu, w którym przypada rozliczenie kolejnego cyklu. Najpierw koło 1:00 pojawi się kolejny pakiet i przedłuży się ważność konta, a potem po 3 ewentualnie zniknie pakiet, którego ważność skończyła się o północy, jeżeli nie nastąpiło przedłużenie.

Stąd, o ile wszystko jest OK około godziny 1:30 pakiet po dniu, w którym kończyła się ważność danych musi się naliczyć kolejny pakiet cykliczny i to można zweryfikować. Jeżeli przedłużenie nie nastąpiło można prewencyjnie i doraźnie dokonać minimalnego doładowania (za 5 PLN), aby nie stracić 100 GB. Mamy na to od około godz. 1 do 3 rano.

Tak więc aktywacja RWK oraz pakietu 100GB na 30 dni w ramach promocji rejestracyjnej powoduje, że robi się ciekawie. W pierwszym miesiącu korzystania z opisanej tu procedury zobaczymy, że ważność konta danych wynosi właśnie 30 dni.

Jednak startery opisane wyżej mówią o cyklicznym uzupełnianiu konta za pomocą 250 lub 500 MB. Eksperymenty wskazują, że pakiety te sumują się i wzajemnie przedłużają. I faktycznie w Play24 w dziale Pakiety i usługi -> Pakiety -> Internet znajdziemy taki oto wpis:

Warto sprawdzić, czy faktycznie taka pozycja pojawiła się nam w systemie billingowym. Bez niej cała zabawa się nie uda.

Podsumowując: Dzięki RWK nie musimy doładowywać konta, żeby utrzymać jego ważność, a dzięki 100 GB mamy dodatkowe dane do wykorzystania, których ważność będzie podtrzymywana przez pakiet cykliczny – za darmo i bez dodatkowych czynności – przez rok.

Uwaga dotycząca nazewnictwa

Jak widzimy w serwisie Play24, interesująca nas usługa cyklicznego pakietu wbudowanego w taryfę znajduje się tutaj: Pakiety->Internet->Usługa i nazywa się Pakiet 250 MB przez 12 miesięcy – start 30 dni po aktywacji startera. Oglądając inne pozycje widzimy, że niektóre nazywane są pakietem, czasem paczką, czasem usługą mimo, że robią podobną rzecz. Jednak powyższy pakiet jest kompletnie inny od pozostałych pod względem funkcjonalności. Działa on następująco:

  • Pakiet się włącza (staje się zielony) automatycznie w ciągu 24 godzin od aktywacji startera
  • Mija 31 dni.
  • W nocy z 31 na 32 dzień następuje pierwsze dodanie do konta 250/500 MB i zwiększenie ważności konta danych do 30 dni.
  • Mija miesiąc kalendarzowy.
  • W nocy następuje kolejne dodanie danych i wydłużenie ważności.
  • Powyższe dwie operacje powtarzają się w sumie 10 razy.
  • Pakiet znika z konta.

Stąd wyjaśnia się, czemu powinniśmy poczekać 2 dni od momentu aktywacji pakietu cyklicznego do włączenia pakietu RWK i 100 GB za rejestrację.

Procedura

Widzimy, że to działa, więc teraz konkrety. Jak zrobić sobie taką kartę?

  1. Kupujemy prawidłowy starter. Taki, jak na zdjęciu na początku artykułu. Jak nie znajdziemy takiego za 9 PLN, może być ten za 19, jeżeli jesteśmy gotowi wydać więcej. Nie może to być jednak inny starter – ani z aktualnej, najnowszej edycji Play Internet na Kartę, ani w innych podtaryfach PInK i POnK, gdzie konto danych ma osobną datę ważności.
  2. Rejestrujemy kartę (lub ich kilka) w dowolny dozwolony przez operatora sposób.
    • W Salonie Play
    • Kiosku sieci RUCH (tylko przy zakupie)
    • W placówce własnej Poczty Polskiej
  3. Uruchamiamy kartę SIM (wykonujemy choćby jedno połączenie naliczane, np. z Internetem).
  4. Czekamy, aż na naszym koncie aktywuje się pakiet cykliczny (co trwa do 24h). Najłatwiej sprawdzić to w Play24.
    Uwaga: mamy na to tylko kilka dni – w razie problemów trzeba interweniować:
    • PInK 1 PLN – 3 dni
    • PInK 9 PLN – 7 dni (niezależnie od edycji – zarówno 1+3 jak i 3+3 GB)
    • PInK 19 PLN – 14 dni (niezależnie od edycji – zarówno 3+6 jak i 9+6 GB)
  5. Teraz należy odczekać najlepiej dwa dni (minimum to 24 godziny, ale ryzykujemy w tym wypadku utratę pakietu po 30 dniach), aby zrobić sobie margines bezpieczeństwa zazębiania się ważności promocyjnego pakietu danych i pierwszego comiesięcznego doładowania cyklicznym pakietem danych. W przeciwnym wypadku może się zdarzyć, że 100GB się nie przedłuży, bo straci ważność, zanim zadziała kolejny pakiet cykliczny.
  6. Uruchamiamy pakiet Pakiet 100GB i rok ważności konta.
    • Play24: Wybieramy właściwy numer telefonu, Pakiety i Usługi -> Pakiet 100GB i rok ważności konta.
    • USSD: *111*330*1#
    • SMS o treści start.330 pod nr 111

Play24 - Aktywny cykliczny pakiet 250 MB

Play24 - Aktywny cykliczny pakiet 250 MB

 

Status

Stan konta ja sprawdzam za pomocą Play24. Ale można to zrobić jeszcze za pomocą kodu USSD:

  • Ważność i saldo konta głównego i danych: *101#
  • Sama ilość i ważność pozostałych danych: *107# (w dokumentacji taryfy jest błąd i podany jest numer *108#)

Ograniczenia

Nie jest to jednak oferta rozwiązująca wszystkie problemy użytkownika raz na zawsze. Najważniejsze ograniczenia:

  • Korzystamy tutaj z taryfy internetowej PInK (Play Internet na Kartę). Oznacza to, że karta SIM działa tylko w zasięgu sieci macierzystej 3G i LTE Play – nie działa w sieciach partnerów roamingowych. Jeżeli nie jesteśmy zasięgu sieci własnej Play w technologii 3G ani LTE – nie skorzystamy. Nie działa także w zasięgu 2G Play.
  • Jeden użytkownik może skorzystać z promocji rejestracyjnej tylko 310 razy i tylko raz na każdym starterze (2016.10.20 liczba została ograniczona z 10 do 3). Kart możemy zarejestrować ile chcemy, ale aktywacji bonusów związanych z jednym użytkownikiem (identyfikacja zwykle po PESELu) uda się zrobić tylko 10.
  • Promocja rejestracyjna kończy się 1 lutego 2017 roku.
  • Po roku musimy sięgnąć do innych sposobów przedłużania ważności konta, jeżeli będziemy chcieli utrzymać ważność pozostałego pakietu danych – kupując zwykłe doładowania lub korzystając z innych promocji.
  • Promocja działa tylko na tych wskazanych przeze mnie 2 rodzajach starterów.
  • Musimy pilnować aktywacji pakietu cyklicznego przez pakietem promocyjnym 100GB i RWK. Czasem pakiet ten nie aktywuje się lub wcale nie ma go w systemie billingowym – rozwiązaniem jest kontakt z infolinią.
  • Całość może zostać w każdej chwili ukrócona przez Play i wygląda na to, że od listopada 2016 tak się dzieje.

FAQ – najczęściej zadawane pytania

  1. Czy musimy uważać na ustawienia związane z roamingiem?
    Nie, karta działa tylko w zasięgu Play. Nie zaloguje się do żadnej sieci zagranicznej ani partnerów roamingowych Play w Polsce.
  2. Jak wyglądają statery w nowej edycji NPInK? Nie chcę pomylić się przy zakupie.
    Nie ma kart NPInK odpowiadających pakietom 3+3GB lub 9+6GB na rok. Są karty po 9 i 19 złotych, ale oferują odpowiednio jednorazowe pakiety 3 GB i 30 GB. Mają zupełnie inny wygląd (białe) i jaskrawą informację o obowiązku rejestracji. Zdjęcia wszystkich starterów umieściłem w artykule powyżej.
  3. A co z kartą specjalną 12 GB na rok oraz 25 GB na rok w nowej edycji?
    Nie testowałem. Ale ta 12GB powinna działać. Opłacalność jednak jest znacznie niższa. Działa bez problemu ze starterem z nowej edycji, też za 50 PLN.
  4. Czy opisana procedura działa w innych starterach POnK, PInK i NPInK?
    Żadne inne nie zostały potwierdzone. Na pewno nie działa w żadnym POnK ani z podstawowych PInK. NPInK powstał już po wprowadzeniu promocji rejestracyjnej prawdopodobnie w celu załatania opisanej powyżej dziury regulaminowej.
  5. Regulamin zawiera opis startera za 1 PLN. Czy w nim też działa ta „promocja”?
    Działa po wykonaniu dość skomplikowanej procedury, opis będzie poniżej i w osobnym artykule.

Nie ma dokładnie takich starterów? Nic straconego

Przygotowałem i przetestowałem procedurę uruchomienia pakietu cyklicznego dla starterów zasięgowych, które można otrzymać z Play za darmo. Pojawią się w oddzielnym artykule. Pozwala to na uzyskanie powyższego całkiem bezpłatnie, lub (w wersji nieco uproszczonej) za 5 PLN. Ta procedura jest mocno zagmatwana i jeden fałszywy ruch powoduje, że się nie powiedzie, dlatego precyzja opisu jest tutaj bardzo istotna, dlatego prace nad artykułem się przedłużają. Tutaj umieszczę skrót, a pełny opis będzie oddzielnie.

***

Jak dla mnie to najfajniejsza promocja w tej chwili na rynku, aż szkoda, że trwa tylko do 1 lutego 2017 i umożliwia uruchomienie tylko 10 starterów na osobę. Co sądzicie o tej ofercie?

2016.08.16: Dodanie informacji o zgodnych starterach z edycji 2014 oraz FAQ. Poprawienie składni niektórych zdań tak, aby były bardziej jednoznaczne.
2016.08.17: Modyfikacja wyjaśnienia i zrzut pakietu cyklicznego z Play24
2016.08.19: Kolejne uściślenia – dziękuję za komentarze od specjalistów zajmujących się Play
2016.09.01: Informacja o działaniu edycji 2014 – 3 GB zamiast 1 GB wg opisu na start, przykłady zdjęć starterów niewłaściwych oraz przywieszki.
2016.09.06: Link do sklepu Play ze starterami 9+6 GB.
2016.09.07: Zrzut z Play24 z widokiem pakietu cyklicznego 250 MB
2016.09.27: Dopisana informacja o dobowym odstępie między aktywacją a uruchomieniem pakietu 100GB i informacja o tym, że działa ją także karty 50 PLN na rok z nowej i starej edycji, zdjęcie tych starterów oraz usunięcie startera za 50 PLN z nowej edycji z obrazka odradzającego.
2016.10.21: Zmiany w regulaminie rejestracji. Ograniczenie z 10 do 3 aktywacji.
2016.11.05: Wyjaśnienia, uzupełnienia i dodatkowe informacje na podstawie uwag Specjalisty.
2012.12.04: Informacja o możliwym zakończeniu „promocji”.

Regulaminy źródłowe: Cennik PInK 2015, Regulamin rejestracji PInK, Nowy regulamin promocji od 2016.10.20

Data pierwszej publikacji 2016.08.15
Kategorie:Analiza, Promocje
  1. Eugeniusz
    Wrzesień 21st, 2016 at 11:06 | #1

    Transfer na tym LTE 100gb do wykorzystania to masakra w dzien muli zaje…. w nocy to jakos idzie a tak to wielkie g..

    • Wrzesień 21st, 2016 at 11:15 | #2

      Dodajmy – na twojej stacji bazowej, a dokładnie na twoim sektorze tej stacji oraz na używanym przez Ciebie paśmie (a są 4 różne). Ale faktycznie, w Play to się zdarza.

  2. Sebastian
    Wrzesień 20th, 2016 at 23:18 | #3

    Czy ktoś potwierdza ważność pakietu 100GB powyżej 1 miesiąca? Dziala jak opisano w artykule?

    • tomek
      Wrzesień 20th, 2016 at 23:39 | #4

      U mnie jeszcze nie upłynął pełny miesiąc testowania karty, ale w wielu komentarzach pod spodem zarówno Jakub jak i inni użytkownicy potwierdzali, że wszystko jest OK :-)

    • Wrzesień 21st, 2016 at 00:10 | #5

      Ja korzystam – właśnie już trzeci miesiąc stuknął. Na razie jak widzisz nikt nie zgłasza problemów.

  3. Nunatak
    Wrzesień 20th, 2016 at 21:42 | #6

    A czy

    Internet na Kartę
    Starter zasięgowy

    łapie się do promocji?

    • Wrzesień 21st, 2016 at 00:08 | #7

      Jak znajdziesz metodę włączenia pakietu cyklicznego, to się łapie. Na razie metody nie znamy.

  4. sebus
    Wrzesień 20th, 2016 at 14:01 | #8

    Wiadomość z play24 (20.09):

    "Informujemy, że dziś od godziny 22:00 prowadzone będą prace modernizacyjne. Mogą wystąpić problemy z dostępem do usług Play24. Zakończenie prac planowane jest na środę do godziny 12:00.

    Przepraszamy za wszelkie niedogodności."

    Czyżby jakieś prace nad systemem bilingowym, mające na celu "ukrócenie" nadużywania bonusów 100GB?

    • Wrzesień 20th, 2016 at 14:53 | #9

      Wyłączenie DILa to nie wymaga takich prac. Może rozbudowa systemów, albo dodanie nowych ofert?

    • marcin
      Wrzesień 20th, 2016 at 17:40 | #10

      Teraz nie opłaca im się kombinować i likwidować "niekorzystnej" dla siebie "dziury" w systemie. Bo to może wcale nie "dziura", ale "lep na muchy"? Poza tym lada moment studenci wrócą na uczelnie i warto będzie ich zgarnąć na "dziurawą" promocję. A potem się zobaczy, ale przez rok – nawet "martwe dusze" – będą w cenie. W statystyce zarejestrowany i aktywny sim to sim – i można go sprzedać jako "składnik majątkowy" Play – podbijając cenę Play.

    • gonzo
      Wrzesień 20th, 2016 at 18:31 | #12

      to raczej jakieś przekładki sprzętowe – upgrade oprogramowania trwa krótko.

      • Wrzesień 20th, 2016 at 21:08 | #13

        No to nie jest jedna aplikacja na laptopie – to znacznie większe systemy teraz. No i sam system billingowy działa dalej, tylko interfejsy będą niedostępne niektóre.

  5. ziutek
    Wrzesień 20th, 2016 at 08:23 | #14

    Zarejestrowałem nowy starter za 9zł, wszystko zrobiłem wg instrukcji, wszystko poszło szybko i działa. Dzięki Jakubie! Masz u mnie wirtualnego browara ;)

    • ziutek
      Wrzesień 20th, 2016 at 08:24 | #15

      Dodam tylko dla ścisłości, że "nowy" oznacza nierozpakowany ;) Nie chodzi o taki biały, tylko o ten fioletowy ;)

  6. ard
    Wrzesień 17th, 2016 at 21:21 | #17

    Dziwne trochę. W Play Internet na Kartę mam cały czas ten sam adres IP. W nju mobile internetowy z rachunkiem adres IP zmienia się po każdym rozłączeniu z internetem lub po restarcie laptopa. W play pomimo wyłączenia laptopa IP nadal jest takie samo.

    • Wrzesień 18th, 2016 at 19:58 | #18

      O którym IP mówisz? Wewnętrznym, który dostał twój modem/router, czy o zewnętrznym widocznym w Internecie? Najczęściej to dwa różne IP i w zasadzie jak są różne, to bez znaczenia jak masz jeden IP lub rzadko zmienny.

  7. pla
    Wrzesień 15th, 2016 at 14:27 | #19

    Przetestowałem rejestracje numeru przez stronę play24. Działa bez problemu, aktywacja karty po ok. 30 minutach (wykonałem jedno połączenie z internetem), numer dodany w play24 (ręcznie) po kolejnych ok. 30 minutach. Pakiet odnawialny 500 MB zaznaczony na zielono, pakiet 100 GB włączony i dostałem info, że zostanie aktywowany do 24 godzin.

    Do rejestracji trzeba wykorzystać kod PUK karty, bo karta jest nieaktywna i nie dochodzą smsy.

    • pla
      Wrzesień 15th, 2016 at 14:33 | #20

      Teraz sprawdziłem i pakiet 100 GB jest już włączony. Teraz trwa to znacznie szybciej niż kiedyś. :)

  8. Croltim
    Wrzesień 15th, 2016 at 10:31 | #21

    Witam
    Kupiłem wczoraj na Orlenie starter RedBull z puszką (starterów 3+3 jakoś nie mogę namierzyć) i czy ktoś może mi opisać co i jak z nim można zrobić, i czy tylko będzie działać na LTE czy też na 3G

    • Wrzesień 15th, 2016 at 12:24 | #22

      http://jdtech.pl/2015/09/darmowy-internet-lte-w-r…
      Nie musisz tylko robić migracji, bo masz już właściwą taryfę.
      Promocja z rejestracji – masz jedynie 10 GB i nie masz RWK, więc nie robi wrażenia specjalnego ta część promocji.

  9. Radosław
    Wrzesień 13th, 2016 at 10:28 | #23

    Chciałbym zamówić ze strony Play więcej niż 1 szt. tego startera, bo nigdzie indziej nie mogę dostać, tylko nie można zmienić ilości sztuk jak się wejdzie w ten link podany w artykule… gdzie mam wejść żeby zamówić więcej sztuk? Wziąłbym ze 2 ale nie chcę 2 razy płacić 12zł za wysyłkę…

    • rymi
      Wrzesień 13th, 2016 at 11:44 | #24

      http://sklep.play.pl/ecommerce/control/category?c… i zaznacz Internet i będzie ten starter za 19zł i Zamawiam – jak zrobisz to drugi raz to będzie komunikat, że masz już w koszyku jeden i czy dodać następny :-)

    • Wrzesień 13th, 2016 at 12:17 | #27

      A jak wrócisz na stronę główną i dodasz ponownie nie pojawia się kolejna sztuka?

      • Radosław
        Wrzesień 15th, 2016 at 12:48 | #28

        Właśnie takim sposobem zamówiłem 3 szt. ;)

  10. Skumaj
    Wrzesień 13th, 2016 at 09:31 | #29

    Witam,
    miałem taryfę starszą niż tuta opisane. W nazwię było coś " … 4G LTE". Przeszedłem na tryfę tutaj opisaną jako tą właściwą czyli PiNK9. 250MB jako usługa jest niekatywna, odczekałem 24h nie zostala autmatycznie włączona. Zadzwoniłem do BOK, nie uruchomiono mi jej od ręki – tylko założyli zgłoszenie. Dzisiaj oddzwonili w sprawie tego zgłoszenia i powiedzieli że usługa dająca 250 MB co miesiac przez rok, jest tylko tych co kupili starter a nie dla tych co zmieniaja taryfę ze starszej. Jednak w play24 dalej mi się wyświetla ta usługa, ale nie bez możliwości jej ręcznego włączenia. Jakieś propozycje ? Może na jakiś regulamin można się powołać ?

    • Wrzesień 13th, 2016 at 12:17 | #30

      W regulaminie nic nie ma takiego. Nie wiem jak skutecznie aktywować tę usługę, po prostu chodzą słuchy, że się da.

    • Wrzesień 13th, 2016 at 14:29 | #31

      Tu jest regulamin ogólny w którym jest mowa o tych 250MB: https://www.play.pl/resources/pdf/2016/Cennik-ofe…
      Z tego co rozumiem, to karta nie może być aktywna dłużej niż 30 dni, bo wtedy już można zapomnieć o tej usłudze. Przed migracją na PInK 9zł, warto by mieć na koncie głównym z 10zł, może to coś pomoże, o ile nie przekroczyło się terminu wspomnianych 30 dni. Ale trzeba to sprawdzić w praktyce.

      Ja jakiś czas temu zmigrowałem z PInK 1zł na PInK 9zł, ale karta miała już kilka miesięcy i stan konta głównego 1zł – efekt taki sam jak u Ciebie, usługa widoczna w Play24 ale nie da się jej aktywować.

      "…jest tylko tych co kupili starter a nie dla tych co zmieniaja taryfę ze starszej." – o tym nic nie znalazłem w regulaminie.

      • Wrzesień 13th, 2016 at 15:11 | #32

        Nie zauważyłem takiego wymogu co do tych 30 dni. Pakiet aktywuje się kiedy się aktywuje (nie ma o tym w regulaminie, doświadczenie wskazuje, że w ciągu 24h), a pierwszy bonus jest po 30 dniach. Jeżeli widzisz punkt regulaminu, który mówi coś więcej, wskaż go. Nie ma także nic o migracji i aktywacji, ani o tym, że po zmianie taryfy nie może działać.

    • piotr
      Wrzesień 13th, 2016 at 15:51 | #33

      Mam dokładnie to samo, też zmigrowałem ze starszej taryfy, usługe mam nieaktywną, jeden konsultant mowi ze w tej zmigrowanej taryfie nie da się właczyć, drugi że usługa zostanie właczona po 30 dniach. Jest jakiś sposób na włączenie tych 250 MB co miesiąc przez rok? Dodam że na drugim (oryginalnym) starterze wszystko jest ok.

    • Mirek
      Wrzesień 14th, 2016 at 15:23 | #34

      Tu jest regulamin migracji do oferty "Play Internet na Kartę" z innych starszych ofert /taryf: https://www.play.pl/resources/pdf/2014/Regulamin_…
      Dokument jest z końca 2014 roku, ale nowszego chyba nie ma. W punkcie 6-tym warunków skorzystania z migracji jest napisane, że "dodatkowe pakiety i bonusy przypisane do Zestawów Startowych" (PInK) nie przysługują przy zmianie oferty na "Play Internet na Kartę".

      • Specjalista;)
        Wrzesień 14th, 2016 at 17:56 | #35

        "Dodatkowym pakietem lub bonusem przypisanym do Zestawu startowego" jest tylko i wyłącznie:
        - w przypadku startera 9zł pakiet 2,57GB na start i 9zł na koncie głównym (czyli 439,45MB wg cennika);
        - w przypadku startera 19zł pakiet 8,09GB na start i 19zł na koncie głównym (czyli 927,73MB wg cennika).

        Natomiast Pakiet Cykliczny 250MB (dla PInK9) lub 500MB (dla PInK19) to element taryfy odpowiednio PInk9 i PInK19.

        Dlatego po migracji np. z POnK4L (czy PInK1) do PInK9 nie otrzymujesz 9zł i 2,57GB, ale otrzymujesz Pakiet Cykliczny 250MB (jest widoczny w Play24).

        Zupełnie inną kwestią jest to, że ten pakiet nie chce się obecnie (bo do około 15 czerwca przez ostatnie półtora roku się uruchamiał) uruchomić "automatycznie" po migracji (nie w każdym przypadku :) ).
        Mogę tylko napisać, że dlatego bo Play się zorientował (rychło wczas bo po wprowadzeniu Bonusu 100GB hehe) około 15 czerwca, że w taryfie PInK9 i PInK19 są pakiety cykliczne które te Bonusowe 100GB będą przedłużać przez rok. Więc sztucznie zablokował automatyczną aktywację tego pakietu dla migrujących około 15 czerwca aby mieć jak najmniejsze straty (całkowicie z Bonusu 100GB nie mógł się wycofać tuż po jego ogłoszeniu przecież, z taryfy PInK9 i PInK19 też nie mógł go usunąć; a osoba, która ten temat zawaliła – zapomniała że w PInK jest pakiet cykliczny i dała wolną ręką aż 100GB – w Play już raczej nie pracuje).

        Ale można to obejść – jak już pisałem o tym wcześniej – ale na razie sposobu nie podam. Przykro mi i przepraszam.

        Ale śledźcie temat bo w pewnym momencie się pewnie wygadam (taki mam zamiar zresztą).

      • Wrzesień 14th, 2016 at 18:08 | #36

        To by wyjaśniało, że tylko sposobem można uzyskać ten efekt.

        • Specjalista;)
          Wrzesień 14th, 2016 at 18:28 | #37

          Powiem jeszcze, ze pisanie reklamacji ("że usługo-pakiet się nie aktywował, ale mi się on należy") to też jedna z metod ale z różnych względów myślę że w większości przypadków konsultanci Wam tego nie włączą (już są przeszkoleni aby m.in. gadać, że przy migracji się nie należy, ale na pytanie dlaczego do 15 czerwca się pakiet włączał po migracji to już Wam nie odpowiedzą, a kłótnie co do tego co jest "bonusem przypisanym do Zestawu startowego" a co jest elementem taryfy to już naprawdę możecie sobie darować bo nikt z Play nie zrozumie o co Wam chodzi).

          • Specjalista;)
            Wrzesień 14th, 2016 at 18:50 | #38

            Zwróćcie też uwagę, że wspomniany wyżej regulamin migracji ze starych taryf (POnK, NPOnK i POnK4L) do PInK nie reguluje W OGÓLE migracji z taryfy PInK1 do PInK9 (a taka migracja jest również możliwa – PInK1 to startery gratisowe lub za 1zł gdyby ktoś nie wiedział) czyli takiej migracji w ogóle nie dotyczy punkt 6 tego regulaminu (już bez wdawania się w dyskusję czy pakiet cykliczny jest elementem startera czy elementem taryfy).

            Ale taka migracja z PInK1 do PInK9 również już "normalnie" (od około 15 czerwca) nie powoduje aktywacji pakietu cyklicznego ale konsultant nie może się w tym przypadku powołać na punkt 6 tamtego regulaminu migracji bo tamten regulamin nie reguluje takiej migracji!

            Migracja z PInK1 do PInk9 w ogóle nie jest regulowana żadnym oficjalnym dokumentem czy regulaminem!

            Na marginesie: co ciekawe (ale to chyba większość wie) opcje migracji w Play24 są zawsze mniejsze (lub nawet nie ma żadnych) niż faktycznie możliwe do wykonania.

            Jeśli traficie na odpowiedniego konsultanta z odpowiednimi uprawnieniami i jednocześnie niezbyt gramotnego (są tacy :) ) i powiecie, że chcecie zmienić taryfę ale nie pamiętacie jak ona dokładnie się nazywała i prosicie o przeczytanie wszystkich taryf na jakie można z danej przejść to:
            - sprytny i "oczytany" konsultant nie przeczyta Wam pewnych taryf, na które mają zakaz przenoszenia,
            - z kolei konsultant z odpowiednimi uprawnieniami (aby miał dostęp do wszystkich taryf) ale jednocześnie jak napisałem "niebyt gramotny" przeczyta Wam wszystkie taryfy jak leci i będziecie wtedy zdziwieni jakie są możliwości migracji w systemach Play.

          • Wrzesień 14th, 2016 at 20:09 | #39

            Dokładnie :) Usunę na razie ten akapit, póki sposób się nie wyłoni.

Strony komentarza
1 ... 6 7 8 9 10 ... 18 5399
  1. Brak jeszcze trackbacków
Musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
>