Home > Analiza, Promocje > Play – 100 GB ważne rok za 9 PLN – przewodnik

Play – 100 GB ważne rok za 9 PLN – przewodnik

Logo PlayOperatorzy postanowili zachęcić nas do rejestracji kart prepaid różnymi sposobami. Pierwszy i ciągle najbardziej interesujący wydaje się być Play, który nie tylko dał całkiem fajne pakiety, ale przez nałożenie promocji na dość skomplikowaną siatkę ofert spowodował, że można uzyskane w ten sposób środki i pakiety danych przedłużać. Postanowiłem wyłapać co ciekawsze oferty i opisać, jak z nich skorzystać w praktyce.

Na pierwszy ogień idzie dość prosta sprawa: Kupujemy starter za 9 PLN, rejestrujemy i po uruchomieniu promocji mamy 100 GB ważne rok i to z możliwością dalszego przedłużania, choć dalej już nie za darmo. Przez ten rok nie musimy zupełnie nic robić, tylko korzystać. Prosto i przez wszystkim tanio. To idealne rozwiązanie np. do tabletu, czy do awaryjnego zastosowania.

UWAGA: opisany poniżej sposób może już nie działać, ponieważ PLAY modyfikuje właśnie swoją platformę rozliczeniową tak, żeby pozostały pakiet ze 100GB był odbierany po 30 dniach jego działania. Informacje na temat bieżących ustaleń można znaleźć w komentarzach pod artykułem.

Starter Play Internet na Kartę na rok

Po pierwsze musimy się wyposażyć we właściwe startery. Potrzebny nam jest starter z edycji z końca 2015 roku – trudno się pomylić, bo nie ma odpowiadających poniższym starterów w najnowszej serii taryf InK (Internet na Kartę). Chodzi o promocję Play Internet na Kartę 3 GB na start + 3 GB gratis przez rok – za 9 PLN. Można kupić także starter za 19 PLN (dostajemy 9 GB o 6 GB na rok), ale to kosztuje więcej i poza tymi dodatkowymi w sumie 9 GB nie ma z tego żadnego więcej pożytku. Szukamy starterów w torebkach wyglądających tak:

Zadziałają także startery z poprzedniej edycji (koniec 2014), ale z tym samym regulaminem: 1+3 na rok za 9 i 3+3 za 19 PLN (od razu widać, że są jeszcze mniej opłacalne, niż te powyżej, ale ja akurat trafiłem na taki jak poniżej). Warto dodać, że użytkownicy raportują, że mimo napisu, że 9 PLN daje 1+3 faktycznie w Play24 widać, że na start otrzymujemy 3 GB. Podobnie powinno być z wersją droższą.

Większość punktów dodała do starterów przywieszki z informacją o obowiązkowej rejestracji i wygląda to mniej więcej tak:

Takie startery też są OK.

Można także zakupić droższe startery za 50 PLN na rok – na nich też działa ta promocja. Dostępne są dwie wersje: starsza Play Internet na Kartę na rok 12 GB (po prawej – na górze widok reklamowy, na dole faktycznie co dostawaliśmy od operatora, oficjalnie startery były dostępne tylko online) oraz aktualna edycja dająca w sumie 25 GB (1 Gb na start i po dwa GB miesięcznie):

Startery Play Internet za 50 PLNJeżeli zdobędziemy lub znajdziemy starszy starter, warto dokonać przejścia na nową edycję – zawsze to 12 GB więcej w ciągu roku.

Nie kupujemy natomiast żadnego z tych starterów z najnowszej edycji 2016:

Charakterystyczne punkty: Brak informacji o pakiecie rocznym, jaśniejszy kolor (wnętrze jest białe) oraz żółty pasek z informacją o rejestracji.

Oryginalna oferta była niezbyt atrakcyjna: co prawda co miesiąc dostajemy dodatkowy pakiet, ale i tak musimy płacić za utrzymanie konta: wychodzi niecałe 1 PLN za dzień (najbardziej opłacalne doładowanie to 2×125 PLN, co daje nam 2×150 dni ważności oraz 2×34 GB.

Jednak tutaj wchodzi promocja związana z rejestracją kart Prepaid.

Rejestrujemy kartę

Od czerwca zaczęła się wielka akcja z rejestracją kart w Play. W przypadku Play Internet na Kartę otrzymujemy za to możliwość uruchomienia bonusa: 1 rok ważności konta (głównego) oraz 100 GB transferu (ważne 30 dni).

No to gdzie jest haczyk?

Konto na dane to posiada osobną datę ważności, ale w założeniu taryfy jest ona taka sama lub większa, niż data ważności konta na połączenia wychodzące, dlatego nie jest wyświetlana w systemie Play24. Jednak w przypadku pakietów cyklicznych zawartych w powyższych starterach okazuje się, że wszystkie te dane lądują na jednym koncie, którego termin ważności przedłuża się co miesiąc o 30 dni, a saldo kumuluje się – czyli jest inaczej, niż w przypadku słynnego już pakietu #Freemium w Virgin, gdzie miesięczne bezpłatne pakiety (dane, minuty i SMS) co miesiąc resetują się.

Tu uwaga techniczna

To nie jest dokładnie kumulowanie się pochodzące z założenia taryfy. To raczej efekt uboczny działania systemu billingowego Play. Mianowicie co noc operator uruchamia procedury, które porządkują nasze konta. Dla nas interesujące są dwie takie procedury:

  • sprawdzanie, czy należy nam się przedłużenie/cykliczne naliczenie jakiegoś pakietu i ew. zmiana daty ważności.
  • sprawdzanie, czy wygasła ważność pakietów pakietów.

I teraz ciekawostka: naliczenie pakietów cyklicznych odbywa się między północą a 1 rano każdego dnia. Natomiast kasowanie pakietów, których ważność upłynęła, wykonywane jest między 2-3 rano. Proces można obserwować za pomocą kodów USSD w godzinach nocnych w dniu, w którym przypada rozliczenie kolejnego cyklu. Najpierw koło 1:00 pojawi się kolejny pakiet i przedłuży się ważność konta, a potem po 3 ewentualnie zniknie pakiet, którego ważność skończyła się o północy, jeżeli nie nastąpiło przedłużenie.

Stąd, o ile wszystko jest OK około godziny 1:30 pakiet po dniu, w którym kończyła się ważność danych musi się naliczyć kolejny pakiet cykliczny i to można zweryfikować. Jeżeli przedłużenie nie nastąpiło można prewencyjnie i doraźnie dokonać minimalnego doładowania (za 5 PLN), aby nie stracić 100 GB. Mamy na to od około godz. 1 do 3 rano.

Tak więc aktywacja RWK oraz pakietu 100GB na 30 dni w ramach promocji rejestracyjnej powoduje, że robi się ciekawie. W pierwszym miesiącu korzystania z opisanej tu procedury zobaczymy, że ważność konta danych wynosi właśnie 30 dni.

Jednak startery opisane wyżej mówią o cyklicznym uzupełnianiu konta za pomocą 250 lub 500 MB. Eksperymenty wskazują, że pakiety te sumują się i wzajemnie przedłużają. I faktycznie w Play24 w dziale Pakiety i usługi -> Pakiety -> Internet znajdziemy taki oto wpis:

Warto sprawdzić, czy faktycznie taka pozycja pojawiła się nam w systemie billingowym. Bez niej cała zabawa się nie uda.

Podsumowując: Dzięki RWK nie musimy doładowywać konta, żeby utrzymać jego ważność, a dzięki 100 GB mamy dodatkowe dane do wykorzystania, których ważność będzie podtrzymywana przez pakiet cykliczny – za darmo i bez dodatkowych czynności – przez rok.

Uwaga dotycząca nazewnictwa

Jak widzimy w serwisie Play24, interesująca nas usługa cyklicznego pakietu wbudowanego w taryfę znajduje się tutaj: Pakiety->Internet->Usługa i nazywa się Pakiet 250 MB przez 12 miesięcy – start 30 dni po aktywacji startera. Oglądając inne pozycje widzimy, że niektóre nazywane są pakietem, czasem paczką, czasem usługą mimo, że robią podobną rzecz. Jednak powyższy pakiet jest kompletnie inny od pozostałych pod względem funkcjonalności. Działa on następująco:

  • Pakiet się włącza (staje się zielony) automatycznie w ciągu 24 godzin od aktywacji startera
  • Mija 31 dni.
  • W nocy z 31 na 32 dzień następuje pierwsze dodanie do konta 250/500 MB i zwiększenie ważności konta danych do 30 dni.
  • Mija miesiąc kalendarzowy.
  • W nocy następuje kolejne dodanie danych i wydłużenie ważności.
  • Powyższe dwie operacje powtarzają się w sumie 10 razy.
  • Pakiet znika z konta.

Stąd wyjaśnia się, czemu powinniśmy poczekać 2 dni od momentu aktywacji pakietu cyklicznego do włączenia pakietu RWK i 100 GB za rejestrację.

Procedura

Widzimy, że to działa, więc teraz konkrety. Jak zrobić sobie taką kartę?

  1. Kupujemy prawidłowy starter. Taki, jak na zdjęciu na początku artykułu. Jak nie znajdziemy takiego za 9 PLN, może być ten za 19, jeżeli jesteśmy gotowi wydać więcej. Nie może to być jednak inny starter – ani z aktualnej, najnowszej edycji Play Internet na Kartę, ani w innych podtaryfach PInK i POnK, gdzie konto danych ma osobną datę ważności.
  2. Rejestrujemy kartę (lub ich kilka) w dowolny dozwolony przez operatora sposób.
    • W Salonie Play
    • Kiosku sieci RUCH (tylko przy zakupie)
    • W placówce własnej Poczty Polskiej
  3. Uruchamiamy kartę SIM (wykonujemy choćby jedno połączenie naliczane, np. z Internetem).
  4. Czekamy, aż na naszym koncie aktywuje się pakiet cykliczny (co trwa do 24h). Najłatwiej sprawdzić to w Play24.
    Uwaga: mamy na to tylko kilka dni – w razie problemów trzeba interweniować:
    • PInK 1 PLN – 3 dni
    • PInK 9 PLN – 7 dni (niezależnie od edycji – zarówno 1+3 jak i 3+3 GB)
    • PInK 19 PLN – 14 dni (niezależnie od edycji – zarówno 3+6 jak i 9+6 GB)
  5. Teraz należy odczekać najlepiej dwa dni (minimum to 24 godziny, ale ryzykujemy w tym wypadku utratę pakietu po 30 dniach), aby zrobić sobie margines bezpieczeństwa zazębiania się ważności promocyjnego pakietu danych i pierwszego comiesięcznego doładowania cyklicznym pakietem danych. W przeciwnym wypadku może się zdarzyć, że 100GB się nie przedłuży, bo straci ważność, zanim zadziała kolejny pakiet cykliczny.
  6. Uruchamiamy pakiet Pakiet 100GB i rok ważności konta.
    • Play24: Wybieramy właściwy numer telefonu, Pakiety i Usługi -> Pakiet 100GB i rok ważności konta.
    • USSD: *111*330*1#
    • SMS o treści start.330 pod nr 111

Play24 - Aktywny cykliczny pakiet 250 MB

Play24 - Aktywny cykliczny pakiet 250 MB

 

Status

Stan konta ja sprawdzam za pomocą Play24. Ale można to zrobić jeszcze za pomocą kodu USSD:

  • Ważność i saldo konta głównego i danych: *101#
  • Sama ilość i ważność pozostałych danych: *107# (w dokumentacji taryfy jest błąd i podany jest numer *108#)

Ograniczenia

Nie jest to jednak oferta rozwiązująca wszystkie problemy użytkownika raz na zawsze. Najważniejsze ograniczenia:

  • Korzystamy tutaj z taryfy internetowej PInK (Play Internet na Kartę). Oznacza to, że karta SIM działa tylko w zasięgu sieci macierzystej 3G i LTE Play – nie działa w sieciach partnerów roamingowych. Jeżeli nie jesteśmy zasięgu sieci własnej Play w technologii 3G ani LTE – nie skorzystamy. Nie działa także w zasięgu 2G Play.
  • Jeden użytkownik może skorzystać z promocji rejestracyjnej tylko 310 razy i tylko raz na każdym starterze (2016.10.20 liczba została ograniczona z 10 do 3). Kart możemy zarejestrować ile chcemy, ale aktywacji bonusów związanych z jednym użytkownikiem (identyfikacja zwykle po PESELu) uda się zrobić tylko 10.
  • Promocja rejestracyjna kończy się 1 lutego 2017 roku.
  • Po roku musimy sięgnąć do innych sposobów przedłużania ważności konta, jeżeli będziemy chcieli utrzymać ważność pozostałego pakietu danych – kupując zwykłe doładowania lub korzystając z innych promocji.
  • Promocja działa tylko na tych wskazanych przeze mnie 2 rodzajach starterów.
  • Musimy pilnować aktywacji pakietu cyklicznego przez pakietem promocyjnym 100GB i RWK. Czasem pakiet ten nie aktywuje się lub wcale nie ma go w systemie billingowym – rozwiązaniem jest kontakt z infolinią.
  • Całość może zostać w każdej chwili ukrócona przez Play i wygląda na to, że od listopada 2016 tak się dzieje.

FAQ – najczęściej zadawane pytania

  1. Czy musimy uważać na ustawienia związane z roamingiem?
    Nie, karta działa tylko w zasięgu Play. Nie zaloguje się do żadnej sieci zagranicznej ani partnerów roamingowych Play w Polsce.
  2. Jak wyglądają statery w nowej edycji NPInK? Nie chcę pomylić się przy zakupie.
    Nie ma kart NPInK odpowiadających pakietom 3+3GB lub 9+6GB na rok. Są karty po 9 i 19 złotych, ale oferują odpowiednio jednorazowe pakiety 3 GB i 30 GB. Mają zupełnie inny wygląd (białe) i jaskrawą informację o obowiązku rejestracji. Zdjęcia wszystkich starterów umieściłem w artykule powyżej.
  3. A co z kartą specjalną 12 GB na rok oraz 25 GB na rok w nowej edycji?
    Nie testowałem. Ale ta 12GB powinna działać. Opłacalność jednak jest znacznie niższa. Działa bez problemu ze starterem z nowej edycji, też za 50 PLN.
  4. Czy opisana procedura działa w innych starterach POnK, PInK i NPInK?
    Żadne inne nie zostały potwierdzone. Na pewno nie działa w żadnym POnK ani z podstawowych PInK. NPInK powstał już po wprowadzeniu promocji rejestracyjnej prawdopodobnie w celu załatania opisanej powyżej dziury regulaminowej.
  5. Regulamin zawiera opis startera za 1 PLN. Czy w nim też działa ta „promocja”?
    Działa po wykonaniu dość skomplikowanej procedury, opis będzie poniżej i w osobnym artykule.

Nie ma dokładnie takich starterów? Nic straconego

Przygotowałem i przetestowałem procedurę uruchomienia pakietu cyklicznego dla starterów zasięgowych, które można otrzymać z Play za darmo. Pojawią się w oddzielnym artykule. Pozwala to na uzyskanie powyższego całkiem bezpłatnie, lub (w wersji nieco uproszczonej) za 5 PLN. Ta procedura jest mocno zagmatwana i jeden fałszywy ruch powoduje, że się nie powiedzie, dlatego precyzja opisu jest tutaj bardzo istotna, dlatego prace nad artykułem się przedłużają. Tutaj umieszczę skrót, a pełny opis będzie oddzielnie.

***

Jak dla mnie to najfajniejsza promocja w tej chwili na rynku, aż szkoda, że trwa tylko do 1 lutego 2017 i umożliwia uruchomienie tylko 10 starterów na osobę. Co sądzicie o tej ofercie?

2016.08.16: Dodanie informacji o zgodnych starterach z edycji 2014 oraz FAQ. Poprawienie składni niektórych zdań tak, aby były bardziej jednoznaczne.
2016.08.17: Modyfikacja wyjaśnienia i zrzut pakietu cyklicznego z Play24
2016.08.19: Kolejne uściślenia – dziękuję za komentarze od specjalistów zajmujących się Play
2016.09.01: Informacja o działaniu edycji 2014 – 3 GB zamiast 1 GB wg opisu na start, przykłady zdjęć starterów niewłaściwych oraz przywieszki.
2016.09.06: Link do sklepu Play ze starterami 9+6 GB.
2016.09.07: Zrzut z Play24 z widokiem pakietu cyklicznego 250 MB
2016.09.27: Dopisana informacja o dobowym odstępie między aktywacją a uruchomieniem pakietu 100GB i informacja o tym, że działa ją także karty 50 PLN na rok z nowej i starej edycji, zdjęcie tych starterów oraz usunięcie startera za 50 PLN z nowej edycji z obrazka odradzającego.
2016.10.21: Zmiany w regulaminie rejestracji. Ograniczenie z 10 do 3 aktywacji.
2016.11.05: Wyjaśnienia, uzupełnienia i dodatkowe informacje na podstawie uwag Specjalisty.
2012.12.04: Informacja o możliwym zakończeniu „promocji”.

Regulaminy źródłowe: Cennik PInK 2015, Regulamin rejestracji PInK, Nowy regulamin promocji od 2016.10.20

Data pierwszej publikacji 2016.08.15
Kategorie:Analiza, Promocje
  1. Artur
    Październik 24th, 2016 at 22:43 | #1

    "Po takiej migracji należy upewnić się, że pakiet cykliczny uruchomił się. Może to wymagać kontaktu z infolinią, która ostatnio niechętnie aktywuje ten pakiet."

    Czy Autor mógłby rozwinąć co oznacza, że infolinia "niechętnie aktywuje ten pakiet"? Bo tego, że pakiet cykliczny nie jest aktywny po zmianie taryfy z PInK1 na PInK9, doświadczyłem empirycznie na 2 starterach. W obu przypadkach napisałem zgłoszenia przez Play24, ale (ze względu na aktualne problemy Playa?) wciąż "wiszą": jedno jako "rozpatrywane" (musiałem doładować konto, żeby w oczekiwaniu na odpowiedź BOK nie wygasła jego ważność), drugie jako "zarejestrowane".
    Nie rozumiem co znaczy słowo "niechętnie", bo wg mnie po zgłoszeniu od klienta albo uruchamiają pakiet albo odrzucają zgłoszenie podając jakieś uzasadnienie.

    • Październik 25th, 2016 at 11:49 | #2

      "niechętnie" to znaczy na kilkanaście opisywanych przypadków w komentarzach poniżej około 5% kończyło się powodzeniem, reszta była odrzucana z różnymi wyjaśnieniami. Jeżeli by było 0 lub 100% reakcji danych, to bym to napisał. A tak – jedyne co pasuje, to właśnie "niechętnie".

      • Artur
        Październik 25th, 2016 at 12:07 | #3

        Dzięki za odpowiedź, widzę, że ten temat przewija się w dyskusji pod nowym artykułem: http://jdtech.pl/2016/10/play-100gb-za-9-pln-nowy…

        Dzisiaj się przekonałem co znaczy "niechętne" uruchamianie: w odpowiedzi na prośbę o włączenie pakietu 250MB / 12 mies. (fakt, nieco nieprecyzyjnie to ująłem…) dostałem odpowiedź, że pakiet 250MB został aktywowany (to pakiet MB ważny kilka dni – ze startera PInK1), więc wszystko jest ok i ciach! – zgłoszenie zamknięte. Ponowiłem je i wyraźnie napisałem, że chodziło mi o cykliczny :> Teraz znów czekam…

  2. Cymbergaj
    Październik 24th, 2016 at 18:55 | #4

    Potwierdzam 2 startery PINK9 i PINK 19 działają bez zarzutu.
    Podziękowania dla autora art i wszystkich Specjalistów i Adasiów Fila!

    Szukałem czegoś do przesiadki dla rodziców po BDI i na rok mam spokój.

    Aktywowałem również darmowego Pinka 300MB w prezencie – niestety po migracji nie włączył się pakiet.
    Doładowałem za 5zł.
    Data ważności połączeń wychodzących 30.10.2016
    Data ważności połączeń przychodzących 28.01.2017

    Co robić dalej? Czekać?Doładować?
    A jeżeli reklamować to co? brak włączenia pakietu?

    • Norbert
      Październik 28th, 2016 at 16:00 | #5

      Reklamuj brak włączenia cyklicznego pakietu 250mb. mi dziś w końcu włączyli po 4 reklamacji ;>

  3. Jan
    Październik 22nd, 2016 at 23:08 | #6

    Czy ten starter jest ok.? http://allegro.pl/play-internet-na-karte-9zl-3gb-…
    Dzięki za pomoc
    Pozdrawiam

    • marcin
      Październik 22nd, 2016 at 23:27 | #7

      Jak najbardziej. Jakub umieścił nawet jego fote w artykule. Ja taki odpaliłem 22.08.16 i korzystam do dziś :)

      • Jan
        Październik 22nd, 2016 at 23:46 | #8

        Dzięki za odp. A jak Kolega sprawdził zasięg Play, ale bez roamingu? Na ich stronie widać zasięg, ale nie informują, gdzie są ich nadajniki… Nie wiem, czy u mnie w domu to zadziała i próbuję sprawdzić.

        • marcin
          Październik 22nd, 2016 at 23:58 | #9

          Nie wiem co napisać – mieszkam przy alei Stanów Zjednoczonych w Warszawie i tu Play serwuje wszystkie usługi i na zadowalającym poziomie. Ale mydle ze na Twoje pytanie odpowie Jakub albo kolega Specjalista – oni znają się na rzeczy perfekcyjnie.

          • Jan
            Październik 23rd, 2016 at 00:14 | #10

            Ok. dzięki. w międzyczasie znalazłem częściowo odpowiedź. Jakiego modemu używasz? A musiałeś coś ustawiać, czy on się sam automatycznie ustawia na pobieranie sygnału z macierzystej stacji, bo tylko w tych działa ta promocja. U mnie jest tak, że z okna widzę stację Orange/T-Mobile, a Play jest, wg mapy, jakieś 1 000 m w drugą stronę. Chodzi mi o to, żeby sie ten roaming z pobliskiej stacji nie "wpychał", zamiast macierzystej Play…

          • marcin
            Październik 23rd, 2016 at 00:49 | #11

            Aktualnie używam routera TP-Link MR3420 który kupiłem ze sklepu Jakuba i modemu Huawei E353s-2 z promocji którą swego czasu upubliczniał Jakub (pozdrawiam!) – i to nie jest kryptoreklama! – ale miałem okazję sprawdzić też LTE za pomocą Huawei E3372 i tez działało. Promocja działa mi też w starodawnej Noki C2-01 – w tym sensie działa ze mogę dzwonić z tej karty przy użyciu technologi 3G. W routerze nie grzebałem – mam tak jak ustawił Jakub (z intencja pod Aero2) i wszystko bangla bez problemowo

          • Październik 23rd, 2016 at 14:13 | #12

            Dzięki za pozdrowienia, sam też korzystam z tych modemów z tej promocji do dziś, choć już tylko jako zapasowych.

          • Specjalista;)
            Październik 23rd, 2016 at 11:19 | #13

            Do karty internetowej Play czyli np. takiej PInK roaming krajowy Ci się nigdy nie "wepchnie" choćby bardzo chciał i tylko on jeden był w Twoim zasięgu (wtedy karta PInK po prostu nie będzie działać bo nie będzie zasięgu). Także spokojnie – karta znajdzie odpowiedni nadajnik Play, a nadajnik Play znajdzie Twoją kartę/urządzenie (o ile będzie właśnie jakiś zasięg o czym się bardzo szybko przekonasz gdy odpalisz urządzenie z włożoną do niego kartą PInK).

    • Październik 23rd, 2016 at 14:11 | #14

      Tak, ale ja bym 39 PLN za starter o wartości 9 PLN nie zapłacił.

      • Jan
        Październik 23rd, 2016 at 21:29 | #15

        A gdzie dostać te, pokazane wyżej??? Ktoś tam pisał, że w Play zamówił i mu z zapasów przysłali. Ale na ich stronie już są te, niepolecane, które tej promocji nie dają. Więc ryzykować jest bez sensu, że może ze starych zapasów przyślą. W poniedziałek gdzieś po drodze zapytam, ale obawiam się, że w stolicy ciężko będzie coś znaleźć…
        Ale, jak rozumiem, do końca stycznia 2017 r. jest czas, więc można szukać tych starterów i aktywować np. po zakończeniu działania Aero2?
        Dzięki wielkie wszystkim za pomoc i odpowiedzi. Kolejny raz się przekonałem, że warto na tę stronę zaglądać :-) , bo o tej promocji Play nic nie wiedziałem

        • Paweł
          Październik 23rd, 2016 at 22:36 | #16

          Nie kupuj za tyle i nie dawaj zarabiać takim januszom biznesu! Zwyczajnie kłamie pisząc, że startery są niedostępne w sprzedaży, ja 2 dni temu dostałem 3 takie startery w sklepiku dworcowym w Wejherowie. Myślałem, że będę szukał nie wiadomo ile, a to trzeci sklep do którego wszedłem się spytać.

          • Jan
            Październik 24th, 2016 at 17:08 | #17

            Dzięki za radę, "zaliczyłem" dzisiaj kilkanaście punktów, co prawda w centrum Warszawy – ani śladu. Muszę gdzieś pod stolicę pojechać, może się trafi… A jeśli nie, to nawet za te 45 zł (z wysyłką) nie jest źle za 100 GB na rok… Za późno się dowiedziałem…

          • marcin
            Październik 24th, 2016 at 19:41 | #18

            ja widziałem w Tesco – jeszcze w sobotę – na Gocławiu te startery 3+3 za 19 zł. Facet w punkcie (taka "wyspa" na przeciwko linii kas, bliżej punktu informacji Tesco) z telefonami, tabletami etc. miał je na wystawie.

          • marcin
            Październik 24th, 2016 at 19:47 | #19

            oczywiście chodziło mi o 3+6 za 19 zł

          • Jan
            Październik 27th, 2016 at 22:54 | #20

            Dostałem dziś dwa ostatnie :-)
            Dziękuję i pozdrawiam :-)

    • Zdziś
      Październik 28th, 2016 at 13:49 | #21

      Niekoniecznie za 39, są uczciwsi http://allegro.pl/starter-play-internet-3-gb-3gb-…

  4. M.m
    Październik 22nd, 2016 at 07:53 | #22

    Czyli co…mimo że zarejestrowałem karty w okresie trwania poprzedniego regulaminu bonus mi się nie należy bo już mam zapisane oprócz nich już 3 karty na siebie??? K… mac no. To te karty do wyrzucenia bo przerejestrować ich na drugą osobę nie mogę?

    • Październik 22nd, 2016 at 08:29 | #23

      Można scedować kartę na inną osobę, więc nie są na straty.

    • juras
      Październik 22nd, 2016 at 09:48 | #24

      logika prawna by wskazywała, że jeśli zarejestrowałeś karty w momencie obowiązywania poprzedniego regulaminu to cała reszta też poleci w/g starego regulaminu. No ale nie wiadomo jak tam u operatorów z kulturą prawną, przykładem przywłaszczanie kasy z konta nieaktywnego przez 3m – to rabunek, który uchodzi płazem ze względu na ogólną słabość otoczenia prawnego w kraju.

      • M.m.
        Październik 22nd, 2016 at 09:56 | #25

        Pytałem się na fanpejdżu playa o karty zarejestrowane przed zmianą regulaminu, wspomniałem że już zapisałem na siebie parę kart, na pewno więcej niż 3, części nie aktywowałem jednak i zapytałem czy mimo nowego regulaminu będzie przyznany na te karty bonus. Odpowiedz: "Jeśli zostały zarejestrowane przed zmianą regulaminu to tak – dla tych kart obowiązuje stary regulamin.

        • M.m.
          Październik 22nd, 2016 at 09:59 | #26

          I dalej: "Ze względów technologicznych zlecenie aktywacji bonusu należy zgłosić Obsłudze Klienta na takich kartach."

          • M.m.
            Październik 22nd, 2016 at 10:13 | #27

            Dzwoniłem również na ich infolinię rejestracyjną i tutaj potwierdzenie : kto zarejestrował karty sim przed zmianą regulaminu , ten może je aktywować wg starego regulaminu po uprzednim telefonicznym kontakcie czy to z infolinią czy też z BOK otrzymując stosowny bonus natomiast ten kto już zarejestrował na siebie 3 karty sim, rejestrując kolejny numer nie uzyska bonusu.

          • juras
            Październik 22nd, 2016 at 11:01 | #28

            czyli – aktywacja wcześniej zarejestrowanych simów daje bonus choć wymaga kontaktu z BOK, ale już rejestracja nowych leci w/g nowego regulaminu i bonus tylko dla 3 simów uwzględniając te zarejestrowane w starym regulaminie. Można wytrzymać, choć mogliby tych zarejestrowanych wcześniej nie uwzględniać – jak nowy regulamin to liczymy od nowa.

  5. Specjalista;)
    Październik 20th, 2016 at 22:25 | #29

    No i stało się. Zwolennicy "czekania" do ostatniej chwili z aktywacją Bonusu 100GB/RWK w PInK maję od dziś trudniej: Play właśnie od dzisiaj wprowadził zmiany w regulaminie i jeden Użytkownik może już tylko maksymalnie 3 (trzy!) Bonusy – zamiast 10 – aktywować w taryfach internetowych. Również taryfy głosowe w Play dostały to ograniczenie. Taryfy RBM na tę chwilę mają jeszcze po 10 aktywacji wg regulaminu.

    • Specjalista;)
      Październik 20th, 2016 at 23:04 | #30

      Co ciekawe promocja ma też inną zmianę, możliwe że gorszą w skutkach: obowiązuje tylko dla numerów zarejestrowane od dziś 20.10.2016.
      Może to oznaczać, że dla numerów zarejestrowanych do wczoraj stara promocja właśnie się skończyła (nie ma dla niej już regulaminu – wylądował on w "Archiwalnych") i nie będzie już można od dziś na takim numerze aktywować Bonusu.

      • Jogibabu
        Październik 20th, 2016 at 23:35 | #31

        Właśnie kupiłem 3 startery…
        Czy oprócz ilości rejesgrowanych starterów na osobę coś jeszcze uległo zmianie?

      • rudymax
        Październik 21st, 2016 at 00:05 | #32

        I kosmici jednak wylądowali i to wcześniej niż 1 grudnia :) Przepraszam, ale nie mogłem się powstrzymać :)

      • marcin
        Październik 21st, 2016 at 10:40 | #33

        w poprzednim regulaminie był nie tylko paragraf o możliwości wycofania/zmiany promocji ale i sformowanie o ochronie praw nabytych – to chyba daje duże pole do interpretacji. Myślę o reklamowaniu usługi gdy np. sim – dajmy na to czwarty z kolei – zarejestrowany we wrześniu a uruchomiony w grudniu nie dostał bonusa…

        • Specjalista;)
          Październik 21st, 2016 at 10:57 | #34

          No to doczytaj ten punkt do końca! Masz wyraźnie napisane czym są te prawa nabyte i jak to działa – jeśli dostałeś Bonus to po odwołaniu regulaminu (co stało się wczoraj) będziesz mógł korzystać ze zdobytych środków (100GB i RWK) aktywowanych przed odwołaniem regulaminu ale nie będziesz już mógł aktywować Bonusu na innych numerach na zasadach starego regulaminu, ale możesz aktywować Bonus wg nowego regulaminu ale on jest dla osób które zarejestrowały numer od 20 października no i tylko dla 3 numerów max.

          • zosia
            Październik 21st, 2016 at 12:45 | #35

            Czyli te rejstrowane przed 20 pażdziernika się nie liczą?? Chyba jednak się liczą?

          • rudymax
            Październik 21st, 2016 at 12:53 | #36

            Komentujemy regulamin, którego zapisy są dopiero na bieżąco weryfikowane przez nas, użytkowników ofert Play'a. Dlatego trudno twierdzić coś kategorycznie, ale wpis kolegi Rafała zamieszczony niedawno, może sugerować problemy dla tych, którzy zarejestrowali numer przed 20 października odkładając aktywację pakietu na później.

      • gonzo
        Październik 21st, 2016 at 10:43 | #37

        Może ale nie musi. Gdyby jednak tak było, oznaczałoby to odebranie praw nabytych przez rejestrujących numer w czasie obowiązywania starego regulaminu.

    • Październik 21st, 2016 at 03:03 | #38

      A nowy regulamin gdzieś już wisi, czy to tylko na infolinii tak opowiadają?

      • rudymax
        Październik 21st, 2016 at 09:20 | #39

        http://promocje.play.pl/rejestracja/pdf/Regulamin…

      • Norbert
        Październik 21st, 2016 at 09:20 | #40

        wisi na obu zakładkach promocje.play.pl . jedynie dla przenoszących numer jeszcze nie zmieniono no i RBM

      • rudymax
        Październik 21st, 2016 at 09:21 | #41

        http://promocje.play.pl/rejestracja/pdf/Regulamin…

    • miecio
      Październik 21st, 2016 at 10:20 | #44

      Będzie trzeba wysłać mamę na pocztę, żeby zarejestrowała numer :)

      • Październik 21st, 2016 at 10:26 | #45

        I nie tylko najbliższą rodzinę.

        • marcin
          Październik 21st, 2016 at 10:35 | #46

          Widać właściciel Play nie potrzebuje już "martwych dusz" – oficjalnie wycofał ofertę sprzedaży spółki z rynku więc po co mu aktywne, ale nie zarabiające sim-y…

    • Artur
      Październik 24th, 2016 at 15:41 | #47

      1. Użytkownicy, którzy zarejestrowali numer przed zmianą Regulaminu Promocji mogą aktywować bonus na 10 numerach – w tym przypadku należy skontaktować się z Obsługą Klienta aktywacja kodem USSD bądź na Play 24 niestety nie będzie możliwa.
      2. Są to 3 bonusy na jedną osobę
      3. Od 20.10 jest nowy limit trzech numerów
      https://forumplay.pl/showthread.php/40808-Nowy-re…
      :-)

      • jola
        Październik 24th, 2016 at 18:42 | #48

        możesz trochę jaśniej?
        jak użytkownik aktywuje bonus na 10 numerach (pkt 1) przy 3 bonusach na osobe (pkt 2) ???

        • Specjalista;)
          Październik 24th, 2016 at 18:48 | #49

          1,2,3 to są odpowiedzi w tamtym wątku na 3 różne pytania.

          • Artur
            Październik 24th, 2016 at 19:53 | #50

            Tak jest, trzeba przeczytać wcześniejsze wypowiedzi – link podałem.

  6. Październik 20th, 2016 at 21:36 | #51

    Powiedzmy sobie szczerze – w regulaminie można zapisać wszystko, nawet to, co napisał kolega – to kwestia operatora i oprogramowania modułu księgowego. Ale takich numerów Play nie robił do tej pory i nie widzę powodu, żeby musiał.

  7. Piotr
    Październik 15th, 2016 at 15:37 | #52

    Czy rzeczywiście nie trzeba niczym doładowywać konta? "Pakiet 250 MB Gratis- co miesiąc przez rok od pierwszego użycia startera dostajesz dodatkowy pakiet 250 MB- łącznie 3 GB przez rok. Aby z niego korzystać, wystarczy utrzymywać ważność konta i połączeń internetowych. Pakiet jest aktywowany automatycznie i jest bezpłatny." Ta ważność nie jest zależna od tego czy doładowujemy konto?

    • Październik 15th, 2016 at 17:08 | #53

      Ta ważność jest zależna od tego czy doładowujemy konto.Teraz pakiet cykliczny 250MB nie włącza się zaraz po aktywacji startera tylko po około 30-35 dniach.

      • Nimrdelek
        Październik 15th, 2016 at 17:23 | #54

        Czyli po tych 30-35 dniach dopiero włączać te 100gb?

      • gienio
        Październik 15th, 2016 at 18:42 | #56

        pisze wyraznie w opcjach konta ze jest wlaczony na zielono 3 takie karty aktywowalem

        • Piotr
          Październik 15th, 2016 at 20:08 | #57

          No dokładnie, w play24 jest wyraźnie pokazane, że ten pakiet jest włączony. Aktywowałem kartę przez sprawdzenie stanu konta, a po rejestracji już pakiet cykliczny jest włączony. Z powyższego cytatu, który wkleiłem też wynika, że pakiet jest automatycznie odpalany od razu po aktywacji karty. Tylko zastanawia mnie czy ta ważność to jest utrzymywanie konta na środkach do wykorzystania.

          • Październik 16th, 2016 at 09:49 | #58

            Jak nie użyjesz promocji rejestracyjnej, to nie zadziała, bo nie będziesz miała prawa do wykonywania połączeń wychodzących. A jak użyjesz, to masz RWK.

      • Październik 16th, 2016 at 09:48 | #59

        Mącisz. Przepraszam, ale mącisz.
        Pakiet aktywuje się zwykle w ciągu 24 godzin. Widać to w Play24. Ale jego działanie jest takie, że doładowuje konto danych i wydłuża jego ważność o 30 dni dopiero po 30 dniach od aktywacji.

        • Kurkiewiczem go
          Październik 16th, 2016 at 15:31 | #60

          A mògłbyś zdementować lub potwierdzić info o tym wpisie Adama Fila.
          "Teraz pakiet cykliczny 250MB nie włącza się zaraz po aktywacji startera tylko po około 30-35 dniach."
          Ja włączyłem 100GB po 24h(praktycznie od początku miałem włączone 250MB)
          w okolicach 24-26 września (czy wtedy było jakieś zamieszanie z aktywacją pakietu cyklicznego?)
          Wg procedury w instrukcji.

          Wszystko zrobiłem ok?

          • Październik 17th, 2016 at 22:12 | #61

            Obowiązuje to, co w artykule.
            1. Pakiet się aktywuje i tak go widać w Play24.
            2. Pierwsze przedłużenie pakietu danych wykonuje się po 30 dniach.
            To, że pakiet jest aktywny, ale wykonuje faktyczne działanie po 30 dniach jest źródłem niejasności tutaj.
            Wszystko zrobiłeś dobrze. Nie było żadnych problemów z pakietami w ciągu ostatniego pół roku.

          • rudymax
            Październik 18th, 2016 at 00:39 | #62

            Nie zgodzę się ,że nie było kłopotów z pakietami w ciągu ostatniego pół roku. Własnie pod koniec września sporo osób miało problemy. Nie przedłużyły się pakiety nie tylko w tej taryfie, ale również cykliczne 1 GB w usłudze rok internetu za darmo, czy cykliczny 600 MB za 5 pln w RBM. Zresztą potwierdziłeś to pośrednio swoim wpisem tydzień temu:
            "Mi właśnie po 3 miesiącach jeden z tych starterów stracił 100GB z promocji – właśnie z powodu zbyt małego marginesu bezpieczeństwa."
            Tyle że powodem nie był zbyt mały margines bezpieczeństwa, ale problem z prawidłowym zadziałaniem mechanizmu przedłużania pakietów, którego zasady szczegółowo opisał Specjalista.

          • Październik 18th, 2016 at 11:32 | #63

            I teraz to analizuję dokładniej, pogadam z ekipą z Play po szczegóły lub ich potwierdzenie. Ale spróbuję drogi reklamacyjnej.

    • Październik 16th, 2016 at 09:47 | #64

      Nie trzeba doładowywać konta, jak uruchomisz pakiet promocyjny za rejestrację – masz rok ważności konta i te 100GB. Jeżeli tego nie zrobisz, to konto ma ważność 7 lub 14 dni, więc po prostu zdechnie, zanim skorzystasz z kolejnego doładowania automatycznego. Oryginalna oferta była taka, że zmuszała do przedłużania ważności konta doładowaniami i to nie było jakoś specjalne korzystne. Dopiero RWK zmieniło sprawę i sprawiło, że zrobiło się ciekawie.

      • Piotr
        Październik 16th, 2016 at 14:48 | #65

        Czyli jeśli wczoraj o 15 aktywowałem 3 kupione pakiety PInK (w play24 widać, że pakiet cykliczny 250 mb jest włączony) to najlepiej je gdzieś jutro odpalić kodem na 100 gb i RWK? Byleby nie przekroczyć tych 7 dni, a co z tymi złotówkami na kartach (łącznie 27 zł)? Można je wydać na co się chce? Szkoda byłoby je stracić po 7 dniach bez sensu.

        • gienio
          Październik 16th, 2016 at 16:45 | #66

          tak aktywuj jutro lub we wtorek te 100GB, ate 9 zl po 7 dnaich jest widoczne na koncie tak bynajmniej jest u mnie bo jak sprawdzam stan konta widneje 9zl i wiadomoze ze 1 rok waznosci konta od czasu aktywacji

          • Piotr
            Październik 16th, 2016 at 17:14 | #67

            No nic, może wypowie się ktoś kto jest w stanie potwierdzić, że wykorzystał te środki i nic nie "spartolił" przy okazji, bo z jednej strony szkoda tych 9 zł na pakiet, ale jeśli np. może się coś z ważnością gb przez rok posypać to jeszcze gorzej ;)

          • Październik 17th, 2016 at 22:15 | #68

            Jak dostałeś ważność konta rok, to masz rok – to dotyczy kasy. Ważność pakietu danych to zabawa z tym pakietem cyklicznym i tu się może posypać, jak się nie zazębią przedłużenia ale jak dasz margines bezpieczeństwa, nie będzie problemu.

          • Grześ
            Październik 17th, 2016 at 22:33 | #69

            Proszę o potwierdzenie, czy dobrze rozumiem sytuację: marginesu bezpieczeństwa można być pewnym tylko między pierwszym a drugim miesiącem (opóźniając aktywację bonusów o kilka dni). Od kolejnych granic między miesiącami już są wyścigi: jeśli kolejny pakiet 250 MB się nie aktywuje "przed północą" (piszę w uproszczeniu), to bonus gigabajtowy przepadnie. Rozwiązaniem tego problemu jest ręczne przedłużenie ważności pakietu "na dzień przed" upływem ważności bonusa. Służy do tego co drugi miesiąc na zmianę doładowanie z facebooka lub play24 za 5 zł oraz pakiet "10 zł za 5 zł".

            Jeśli któreś ze zdań powyżej jest fałszywe, to proszę o wskazanie które. ((Nie upieram się, że wszystkie są prawdziwe; chciałbym się po prostu upewnić :-) ). Dziękuję!

          • Specjalista;)
            Październik 17th, 2016 at 23:04 | #70

            Napiszę Ci jeszcze coś bardziej strasznego: kolejne pakiety są przyznawane PO północy czyli po terminie ważności poprzedniego np. jeśli poprzedni pakiet jest ważny do 15 listopada do 23:59, to kolejny pakiet przyzna się (i przedłuży konto MB do 15 grudnia do 23:59) około godziny 0:45 16 listopada.
            Dopiero około godziny 2:00 16 listopada (i każdego innego dnia) do akcji wkracza "moduł" kasujący przeterminowane środki czyli te, które były ważne do godziny 23:59 dnia poprzedniego (tu: 15 listopada) i nie zostały przedłużone podczas "sesji" przedłużania 0:45 rano.
            Tym sposobem pakiet i konto MB się sumuje i przedłuża, ale gdy nawali przyznanie pakietu z dowolnego powodu to o 2 rano konto MB będzie równe 0MB – trzeba wtedy reklamować.

            Pakiet "10za5" jest dla taryf głosowych i daje 10zł na konto promocyjne (i je przedłuża o 30dni) za 5zł pobrane z konta głównego.

          • zosia
            Październik 18th, 2016 at 09:18 | #71

            Gdzie znaleźć info o pakiecie "10za5"? Nigdzie nie mogę nic sensownego znaleźć. To jest tylko do Fresha?

          • rudymax
            Październik 18th, 2016 at 09:39 | #72

            Tak na szybko, ale chyba są aktualne:
            Play na Kartę i Play na Kartę Lubię to – http://www.play.pl/resources/pdf/Pakiet … 062012.pdf
            Play Fresh – https://www.play.pl/resources/pdf/Regul … za_5zl.pdf
            Formuła Play na Kartę – http://www.play.pl/resources/pdf/2014/R … 022014.pdf

          • rudymax
            Październik 18th, 2016 at 09:42 | #73

            Przepraszam, źle się coś wkleiło, napiszę jeszcze raz: http://www.play.pl/resources/pdf/Pakiet_10_zl_za_… https://www.play.pl/resources/pdf/Regulamin_Ofert… http://www.play.pl/resources/pdf/2014/Regulamin-O…

          • Październik 18th, 2016 at 11:28 | #74

            Ryzyko jest tylko za pierwszym razem, bo potem ten pakiet jest tak skonstruowany, że powinien się sam przedłużać. Ale oczywiście problemy są możliwe.

          • Grześ
            Październik 18th, 2016 at 13:01 | #75

            Ryzyko za pierwszym razem jest tylko wtedy, jeśli bonusy za rejestrację aktywuje się "za wcześnie". Wystarczy przeczekać ze dwa dni (i tak jest ich więcej w rezerwie w ramach ważności nowouruchomionego SIMa), w "międzyczasie" upewnić się, że pakiet 12 x 250 MB jest "na zielono". Jakubie (jesteś prawdopodobnie najbardziej doświadczonym w tym gronie, więc zwracam się wprost do Ciebie), na żadnym SIMie z których używasz, nie zdarzyło Ci się stracić bonusu gigabajtowego — z wyjątkiem granicy pierwszego / drugiego miesiąca. Dobrze myślę?

        • Październik 17th, 2016 at 09:51 | #76

          Tak, to zdrowy pomysł poczekać do jutra.
          Kasa na tych starterach będzie sobie wisieć do końca ważności kart, czyli jakieś 410 dni. Możesz ją np. wydzwonić.

          • Październik 17th, 2016 at 15:50 | #77

            Raczej tylko na usługi bo to nie są karty głosowe.

          • rudymax
            Październik 17th, 2016 at 17:52 | #78

            To faktycznie jest taryfa internetowa, ale to nie oznacza, że nie można dzwonić. Można z tej karty korzystać identycznie jak z głosowej. Zobacz na ulotkę załączoną do startera.

          • Specjalista;)
            Październik 17th, 2016 at 17:54 | #79

            Nie pisz głupot :) . PInK/InK obsługują rozmowy i SMS/MMSy. Nie Obsługują za to 2G i roamingu krajowego. A do cennika InK dodali nawet tabelę z cenami SMSów Premium ale na razie są zablokowane w tej taryfie (podobno pracują nad ściągnięciem tej blokady).

          • Październik 17th, 2016 at 18:45 | #80

            Faktycznie można, ograniczenie polega tylko na tym że działają w telefonach z 3G i 4G.

          • Październik 17th, 2016 at 22:17 | #81

            Tylko na oryginalnym POnK usługi głosowe były blokowane. Potem już nie.

  8. Mateusz
    Październik 9th, 2016 at 09:58 | #82

    Czy dobrze rozumiem?
    1) kupić właściwy starter,
    2) zarejestrować go,
    3) wykonać połączenie wychodzące lub połączenie z siecią w celu aktywacji karty sim, np. połączenie *101#,
    4) aktywować pakiet cykliczny – czy sam się aktywuje po jakimś czasie od aktywacji karty?
    5) w ciągu 24h od aktywacji pakietu cyklicznego aktywować RWK i 100gb?
    Czy mogę od razu w salonie zarejestrować 2 karty i od razu tą procedurę wykonać dla tych dwóch kart?

    • Październik 9th, 2016 at 15:33 | #83

      4. Na właściwym starterze aktywuje się samoczynnie.
      5. Można zaczekać dłużej, ale nie więcej, niż 7 dni, bo tyle ma ważności ten starter.
      Tak, możesz zarejestrować ile chcesz kart. Ale na jeden PESEL z promocji skorzystasz tylko 10 razy. Pamiętaj, że jak już zarejestrujesz jedną kartę, następne możesz rejestrować przez Play24.

  9. marcin
    Październik 6th, 2016 at 12:10 | #84

    A czy ktoś ma jakąś wiedzę na temat ew. "sztuczek" związanych z promocją taryf głosowych (bonus za rejestrację)? Da sie tu coś pokombinować?

    • Październik 6th, 2016 at 12:39 | #85

      Tylko 10 GB i RWK no i środki na koncie promocyjnym, których nie da się wykorzystać zbyt sensownie, ale można przedłużać ważność.

      • marcin
        Październik 6th, 2016 at 14:12 | #86

        na dobreprogramy.pl jest informacja że 
        Pakiet 10zł za 5zł – pakiet zamienia 5zł z konta głównego, na 10zł z konta promocyjnego ważne 30 dni. O ile możemy jednocześnie mieć aktywny tylko jeden pakiet, to system billingowy Play umożliwia aktywowanie nowego pakietu w ostatni dzień obowiązywania poprzedniego – w taki sposób promocyjne środki nie przepadają", i że "Jeżeli chcemy przedłużyć pakiet internetowy, wystarczy pod koniec ważności aktywować inny pakiet internetowy. Jest tak dlatego, ponieważ wszystkie pakiety i bonusy za transmisję danych są sumowane i gromadzone na jednym koncie,".
        Miałeś to na myśli?

        • Październik 6th, 2016 at 18:19 | #87

          Także doładowania dające kasę na promocyjne (przez fb było, nie wiem, czy jest nadal), przez akcje promocyjne (typu kapsle) itd.

        • Specjalista;)
          Październik 6th, 2016 at 19:20 | #88

          "w taki sposób promocyjne środki nie przepadają" – niestety przepadają czasami bo pakiet czasami włącza się kilkanaście/kilkadziesiąt godzin czyli już następnego dnia po północy gdy twoje konto promocyjne zostało własnie wyzerowane przez Play…

          Poprawnie należy to tak robić (może to Jakub dodać do swojego poradnika, nad którym pracuje):
          - co 2 miesiące kupujesz 10za5 (np. w nieparzyste miesiące);
          - co 2 miesiące doładowujesz 5zł poprzez np. FB – z Bonusem na konto promocyjne (w parzyste miesiące).

          Oczywiście dla pełnego spokoju należy to robić co 29 dni a nie co 30/31dni. Więc tak naprawdę należy w roku wykonać około 12,3 łącznych doładowań i zakupów pakietów 10za5 (choć do 30 stycznia 2017r ważność najlepiej zapewnić sobie kodami z fanty/sprite i coli, przy cyzm kodem z coli zapewnimy sobie ważność do 30 listopada).

          • zosia
            Październik 6th, 2016 at 21:53 | #89

            czemu co 2 miesiące??

          • Specjalista;)
            Październik 6th, 2016 at 23:21 | #90

            Załóżmy na początek, że wszystkie miesiące mają zawsze 30 dni. 1 stycznia kupujesz 10za5, ważność złotówek promocyjnych wydłuża się o 30 dni licząc od następnego dnia czyli do 1 lutego.
            1 lutego (ostatniego dnia ważności złotówek promocyjnych) robisz doładowanie ale takie które również daje np. 5% na konto promocyjne i je przedłuża o 30 dni do 1 marca.
            1 marca kupujesz 10za5 i masz ważność do 1 kwietnia.
            1 kwietnia robisz doładowanie z Bonusem na konto promocyjne i masz ważność do 1 maja.
            I tak dalej na zmianę.

            Oczywiście w realnym świecie miesiące mają 28/29/30 lub 31 dni więc o tym pamiętaj i w odpowiednim dniu zrób doładowanie lub zakupi. Dodatkowo odejmij 1 dzień na przeciążenie systemu/zwłokę/awarię/itp (tzn. rób doładowania lub kupuj pakiet 1 dzień wcześniej a nie ostatniego dnia ważności).

            Możesz oczywiście non-stop tylko doładowywać.

            Ale nie możesz non-stop kupować pakietu 10za5. Bo jego można uruchomić tylko raz na 30 dni i tylko wtedy kiedy ten "pakiet" 10za5 wyłączy się 30 dnia w Play24 – a dzieje się to o różnych porach dnia. Włączenie z kolei może trwać regulaminowo do 24 godzin (a nawet dłużej jeśli będzie jakiś poślizg/awaria/przeciążenie).
            Więc może się zdarzyć (i zdarza się dość często) że pakiet 10za5 jest przyznawany dopiero następnego dnia. A jeśli włączyłeś go ostatniego dnia – a włączyłeś bo wcześniej nie mogłeś – to kolejnego dnia będziesz miał na koncie promocyjnym tylko 10zł niestety.

            Dlatego pakiet 10za5 kupujesz co 2 miesiące, np. w miesiącach nieparzystych: w 1,3,5,7,9 i 11, a w miesiącach parzystych: 2,4,6,8,10,12 robisz doładowanie z Bonusem.

            Przy czym pisząc "co miesiąc" mam na myśli dokładnie "co 29 dni" lub mniej np. co 28 czy 27 dni. W każdym razie nie co 30 dni bo się obudzisz kolejnego dnia z kontem wyzerowanym (plus 10zł lub 5% od kwoty doładowania).

            Czy ktoś to zrozumiał, albo może czy ktoś dalej nie rozumie dlaczego co 2 miesiące a dokładniej to co 58 dni korzystamy z 10za5?

          • Specjalista;)
            Październik 6th, 2016 at 23:39 | #91

            Dodam, że znam osoby, które za moją radą dokonywały przedłużenia na wszelki wypadek co 28 dni (na zmianę – raz doładowaniem z bonusem, a raz pakietem 10za5) ale i tak zdarzyło się, że stracili pieniądze bo się coś w systemie Play pokićkało i te 2 dni to było za mało aby zareagować i zdążyć przedłużyć pakiet promocyjnych złotówek w inny sposób.
            Od tamtej pory przedłużają co 25 dni (5 dni przed terminem) i mają święty spokój i w razie czego extra 5 dni na podjęcie kroków gdyby coś nie zadziałało po stronie Play (w 5 dni to nawet konsultant może dać radę przedłużyć ręcznie te środki, bo w 1-2 dni to marne szanse).

          • Wojtax
            Październik 6th, 2016 at 21:56 | #92

            Napisałes poniżej, ze najlepiej pisać reklamacje a niezgłoszenie w Play24.
            Jak zatem złożyć "reklamacje w kwestii formalnej" mając tylko dostęp do zgłoszen w Play24 ?

            Czy Ty masz dostęp do indywidualnych maili pracowników (konsultantów) Playa, składasz u nich reklamacje ?

  10. Bolo
    Październik 5th, 2016 at 15:25 | #93

    Czy jest pewne na 100%, że jak kupię teraz starter i zarejestruję, to mogę uruchomić te 100GB pod koniec stycznia 2017? Czy kupić starter i poczekać z rejestracją do stycznia? Bo jak kupię i zarejestruję teraz, to jak podtrzymam to do stycznia bez doładowań?

    • gienio
      Październik 5th, 2016 at 15:56 | #94

      Aktywujesz sarter i dostajesz 1 rok waznosci konta ! tylko pamietaj dopiero jak aktywuje ci sie pakiet 250mb rok waznosci konta dopiero potem aktywuj ten bonus 100GB ale zrob to dopiero najlepeij za 2 dni

      • gienio
        Październik 5th, 2016 at 16:03 | #95

        własnie kilka minut temu zakupiłem jeszcze 4 szt takich starterow po 9zl :) ostanie sztuki w kiosku ruchu w centrum Dabrowy Górniczej.

    • Bolo
      Październik 5th, 2016 at 23:40 | #96

      Widzę, że nie zrozumieliście. Pytałem – czy jeśli dzisiaj zarejestruję starter, to czy mogę uruchomić te 100GB w styczniu a nie dzisiaj? Bo raz – nie ma pewności że ten pakiet będzie dostępny, dwa – nawet jeśli, to dzisiaj rejestruję a pakiet uruchamiam w styczniu, to znaczy, że będę mieć tylko 8 miesięcy netu jakby bo rok ważności się skończy na początku października '17 a pakiet ruszy od końca stycznia '17. Stąd pytałem, jak najlepiej to wykorzystać. Bo czekając z rejestracją do końca stycznia można się przejechać jeśli wyłączą promocję.

      • Specjalista;)
        Październik 6th, 2016 at 10:22 | #97

        Bonus RWK (i 100GB) nie dostajesz od dnia zarejestrowania tylko od dnia aktywowania Bonusu (kodem, poprzez Play24, infolinię itp.) i od dnia aktywacji Bonusu (a nie od dnia rejestracji) są liczone terminy czyli 365 dni dla konta głównego/złotówkowego i początkowe 30 dni dla 100GB.

        Z kolei 12 miesięcy dla pakietu 250MB/500MB jest oczywiście liczone od dnia aktywacji startera (o ile Usługa "pakiet 250MB" aktywowała się tego dnia a nie np. następnego).

        Więc jeśli dzisiaj zarejestrujesz (w październiku jak napisałeś) a starter aktywujesz i Bonus uruchomisz w styczniu 2017r to masz ważność konta głównego do stycznia 2018r, ważność GB będzie do lutego 2018roku (1+12 miesięcy).

        Jeśli zarejestrujesz teraz, aktywujesz starter teraz, a Bonus uruchomisz w styczniu 2017r to oczywiście 100GB przedłuży Ci się tylko te około 8 razy.

        I oczywiście promocja w styczniu może być już anulowana więc Bonusu nie dostaniesz (promocja może być anulowana w każdej chwili).

        • Specjalista;)
          Październik 6th, 2016 at 10:24 | #98

          *"Z kolei 12 miesięcy" – w zasadzie powinienem napisać "13 miesięcy" bo przez pierwsze 30 dni nie jest przyznawany pakiet, działa tylko usługa która ten pakiet przyznaje 12 razy w miesiącach 2-13 od uruchomienia.

Strony komentarza
1 ... 9 10 11 12 13 ... 18 5399
  1. Brak jeszcze trackbacków
Musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
>