Home > Analiza, Promocje > Play – 100 GB ważne rok za 9 PLN – przewodnik

Play – 100 GB ważne rok za 9 PLN – przewodnik

Logo PlayOperatorzy postanowili zachęcić nas do rejestracji kart prepaid różnymi sposobami. Pierwszy i ciągle najbardziej interesujący wydaje się być Play, który nie tylko dał całkiem fajne pakiety, ale przez nałożenie promocji na dość skomplikowaną siatkę ofert spowodował, że można uzyskane w ten sposób środki i pakiety danych przedłużać. Postanowiłem wyłapać co ciekawsze oferty i opisać, jak z nich skorzystać w praktyce.

Na pierwszy ogień idzie dość prosta sprawa: Kupujemy starter za 9 PLN, rejestrujemy i po uruchomieniu promocji mamy 100 GB ważne rok i to z możliwością dalszego przedłużania, choć dalej już nie za darmo. Przez ten rok nie musimy zupełnie nic robić, tylko korzystać. Prosto i przez wszystkim tanio. To idealne rozwiązanie np. do tabletu, czy do awaryjnego zastosowania.

UWAGA: opisany poniżej sposób może już nie działać, ponieważ PLAY modyfikuje właśnie swoją platformę rozliczeniową tak, żeby pozostały pakiet ze 100GB był odbierany po 30 dniach jego działania. Informacje na temat bieżących ustaleń można znaleźć w komentarzach pod artykułem.

Starter Play Internet na Kartę na rok

Po pierwsze musimy się wyposażyć we właściwe startery. Potrzebny nam jest starter z edycji z końca 2015 roku – trudno się pomylić, bo nie ma odpowiadających poniższym starterów w najnowszej serii taryf InK (Internet na Kartę). Chodzi o promocję Play Internet na Kartę 3 GB na start + 3 GB gratis przez rok – za 9 PLN. Można kupić także starter za 19 PLN (dostajemy 9 GB o 6 GB na rok), ale to kosztuje więcej i poza tymi dodatkowymi w sumie 9 GB nie ma z tego żadnego więcej pożytku. Szukamy starterów w torebkach wyglądających tak:

Zadziałają także startery z poprzedniej edycji (koniec 2014), ale z tym samym regulaminem: 1+3 na rok za 9 i 3+3 za 19 PLN (od razu widać, że są jeszcze mniej opłacalne, niż te powyżej, ale ja akurat trafiłem na taki jak poniżej). Warto dodać, że użytkownicy raportują, że mimo napisu, że 9 PLN daje 1+3 faktycznie w Play24 widać, że na start otrzymujemy 3 GB. Podobnie powinno być z wersją droższą.

Większość punktów dodała do starterów przywieszki z informacją o obowiązkowej rejestracji i wygląda to mniej więcej tak:

Takie startery też są OK.

Można także zakupić droższe startery za 50 PLN na rok – na nich też działa ta promocja. Dostępne są dwie wersje: starsza Play Internet na Kartę na rok 12 GB (po prawej – na górze widok reklamowy, na dole faktycznie co dostawaliśmy od operatora, oficjalnie startery były dostępne tylko online) oraz aktualna edycja dająca w sumie 25 GB (1 Gb na start i po dwa GB miesięcznie):

Startery Play Internet za 50 PLNJeżeli zdobędziemy lub znajdziemy starszy starter, warto dokonać przejścia na nową edycję – zawsze to 12 GB więcej w ciągu roku.

Nie kupujemy natomiast żadnego z tych starterów z najnowszej edycji 2016:

Charakterystyczne punkty: Brak informacji o pakiecie rocznym, jaśniejszy kolor (wnętrze jest białe) oraz żółty pasek z informacją o rejestracji.

Oryginalna oferta była niezbyt atrakcyjna: co prawda co miesiąc dostajemy dodatkowy pakiet, ale i tak musimy płacić za utrzymanie konta: wychodzi niecałe 1 PLN za dzień (najbardziej opłacalne doładowanie to 2×125 PLN, co daje nam 2×150 dni ważności oraz 2×34 GB.

Jednak tutaj wchodzi promocja związana z rejestracją kart Prepaid.

Rejestrujemy kartę

Od czerwca zaczęła się wielka akcja z rejestracją kart w Play. W przypadku Play Internet na Kartę otrzymujemy za to możliwość uruchomienia bonusa: 1 rok ważności konta (głównego) oraz 100 GB transferu (ważne 30 dni).

No to gdzie jest haczyk?

Konto na dane to posiada osobną datę ważności, ale w założeniu taryfy jest ona taka sama lub większa, niż data ważności konta na połączenia wychodzące, dlatego nie jest wyświetlana w systemie Play24. Jednak w przypadku pakietów cyklicznych zawartych w powyższych starterach okazuje się, że wszystkie te dane lądują na jednym koncie, którego termin ważności przedłuża się co miesiąc o 30 dni, a saldo kumuluje się – czyli jest inaczej, niż w przypadku słynnego już pakietu #Freemium w Virgin, gdzie miesięczne bezpłatne pakiety (dane, minuty i SMS) co miesiąc resetują się.

Tu uwaga techniczna

To nie jest dokładnie kumulowanie się pochodzące z założenia taryfy. To raczej efekt uboczny działania systemu billingowego Play. Mianowicie co noc operator uruchamia procedury, które porządkują nasze konta. Dla nas interesujące są dwie takie procedury:

  • sprawdzanie, czy należy nam się przedłużenie/cykliczne naliczenie jakiegoś pakietu i ew. zmiana daty ważności.
  • sprawdzanie, czy wygasła ważność pakietów pakietów.

I teraz ciekawostka: naliczenie pakietów cyklicznych odbywa się między północą a 1 rano każdego dnia. Natomiast kasowanie pakietów, których ważność upłynęła, wykonywane jest między 2-3 rano. Proces można obserwować za pomocą kodów USSD w godzinach nocnych w dniu, w którym przypada rozliczenie kolejnego cyklu. Najpierw koło 1:00 pojawi się kolejny pakiet i przedłuży się ważność konta, a potem po 3 ewentualnie zniknie pakiet, którego ważność skończyła się o północy, jeżeli nie nastąpiło przedłużenie.

Stąd, o ile wszystko jest OK około godziny 1:30 pakiet po dniu, w którym kończyła się ważność danych musi się naliczyć kolejny pakiet cykliczny i to można zweryfikować. Jeżeli przedłużenie nie nastąpiło można prewencyjnie i doraźnie dokonać minimalnego doładowania (za 5 PLN), aby nie stracić 100 GB. Mamy na to od około godz. 1 do 3 rano.

Tak więc aktywacja RWK oraz pakietu 100GB na 30 dni w ramach promocji rejestracyjnej powoduje, że robi się ciekawie. W pierwszym miesiącu korzystania z opisanej tu procedury zobaczymy, że ważność konta danych wynosi właśnie 30 dni.

Jednak startery opisane wyżej mówią o cyklicznym uzupełnianiu konta za pomocą 250 lub 500 MB. Eksperymenty wskazują, że pakiety te sumują się i wzajemnie przedłużają. I faktycznie w Play24 w dziale Pakiety i usługi -> Pakiety -> Internet znajdziemy taki oto wpis:

Warto sprawdzić, czy faktycznie taka pozycja pojawiła się nam w systemie billingowym. Bez niej cała zabawa się nie uda.

Podsumowując: Dzięki RWK nie musimy doładowywać konta, żeby utrzymać jego ważność, a dzięki 100 GB mamy dodatkowe dane do wykorzystania, których ważność będzie podtrzymywana przez pakiet cykliczny – za darmo i bez dodatkowych czynności – przez rok.

Uwaga dotycząca nazewnictwa

Jak widzimy w serwisie Play24, interesująca nas usługa cyklicznego pakietu wbudowanego w taryfę znajduje się tutaj: Pakiety->Internet->Usługa i nazywa się Pakiet 250 MB przez 12 miesięcy – start 30 dni po aktywacji startera. Oglądając inne pozycje widzimy, że niektóre nazywane są pakietem, czasem paczką, czasem usługą mimo, że robią podobną rzecz. Jednak powyższy pakiet jest kompletnie inny od pozostałych pod względem funkcjonalności. Działa on następująco:

  • Pakiet się włącza (staje się zielony) automatycznie w ciągu 24 godzin od aktywacji startera
  • Mija 31 dni.
  • W nocy z 31 na 32 dzień następuje pierwsze dodanie do konta 250/500 MB i zwiększenie ważności konta danych do 30 dni.
  • Mija miesiąc kalendarzowy.
  • W nocy następuje kolejne dodanie danych i wydłużenie ważności.
  • Powyższe dwie operacje powtarzają się w sumie 10 razy.
  • Pakiet znika z konta.

Stąd wyjaśnia się, czemu powinniśmy poczekać 2 dni od momentu aktywacji pakietu cyklicznego do włączenia pakietu RWK i 100 GB za rejestrację.

Procedura

Widzimy, że to działa, więc teraz konkrety. Jak zrobić sobie taką kartę?

  1. Kupujemy prawidłowy starter. Taki, jak na zdjęciu na początku artykułu. Jak nie znajdziemy takiego za 9 PLN, może być ten za 19, jeżeli jesteśmy gotowi wydać więcej. Nie może to być jednak inny starter – ani z aktualnej, najnowszej edycji Play Internet na Kartę, ani w innych podtaryfach PInK i POnK, gdzie konto danych ma osobną datę ważności.
  2. Rejestrujemy kartę (lub ich kilka) w dowolny dozwolony przez operatora sposób.
    • W Salonie Play
    • Kiosku sieci RUCH (tylko przy zakupie)
    • W placówce własnej Poczty Polskiej
  3. Uruchamiamy kartę SIM (wykonujemy choćby jedno połączenie naliczane, np. z Internetem).
  4. Czekamy, aż na naszym koncie aktywuje się pakiet cykliczny (co trwa do 24h). Najłatwiej sprawdzić to w Play24.
    Uwaga: mamy na to tylko kilka dni – w razie problemów trzeba interweniować:
    • PInK 1 PLN – 3 dni
    • PInK 9 PLN – 7 dni (niezależnie od edycji – zarówno 1+3 jak i 3+3 GB)
    • PInK 19 PLN – 14 dni (niezależnie od edycji – zarówno 3+6 jak i 9+6 GB)
  5. Teraz należy odczekać najlepiej dwa dni (minimum to 24 godziny, ale ryzykujemy w tym wypadku utratę pakietu po 30 dniach), aby zrobić sobie margines bezpieczeństwa zazębiania się ważności promocyjnego pakietu danych i pierwszego comiesięcznego doładowania cyklicznym pakietem danych. W przeciwnym wypadku może się zdarzyć, że 100GB się nie przedłuży, bo straci ważność, zanim zadziała kolejny pakiet cykliczny.
  6. Uruchamiamy pakiet Pakiet 100GB i rok ważności konta.
    • Play24: Wybieramy właściwy numer telefonu, Pakiety i Usługi -> Pakiet 100GB i rok ważności konta.
    • USSD: *111*330*1#
    • SMS o treści start.330 pod nr 111

Play24 - Aktywny cykliczny pakiet 250 MB

Play24 - Aktywny cykliczny pakiet 250 MB

 

Status

Stan konta ja sprawdzam za pomocą Play24. Ale można to zrobić jeszcze za pomocą kodu USSD:

  • Ważność i saldo konta głównego i danych: *101#
  • Sama ilość i ważność pozostałych danych: *107# (w dokumentacji taryfy jest błąd i podany jest numer *108#)

Ograniczenia

Nie jest to jednak oferta rozwiązująca wszystkie problemy użytkownika raz na zawsze. Najważniejsze ograniczenia:

  • Korzystamy tutaj z taryfy internetowej PInK (Play Internet na Kartę). Oznacza to, że karta SIM działa tylko w zasięgu sieci macierzystej 3G i LTE Play – nie działa w sieciach partnerów roamingowych. Jeżeli nie jesteśmy zasięgu sieci własnej Play w technologii 3G ani LTE – nie skorzystamy. Nie działa także w zasięgu 2G Play.
  • Jeden użytkownik może skorzystać z promocji rejestracyjnej tylko 310 razy i tylko raz na każdym starterze (2016.10.20 liczba została ograniczona z 10 do 3). Kart możemy zarejestrować ile chcemy, ale aktywacji bonusów związanych z jednym użytkownikiem (identyfikacja zwykle po PESELu) uda się zrobić tylko 10.
  • Promocja rejestracyjna kończy się 1 lutego 2017 roku.
  • Po roku musimy sięgnąć do innych sposobów przedłużania ważności konta, jeżeli będziemy chcieli utrzymać ważność pozostałego pakietu danych – kupując zwykłe doładowania lub korzystając z innych promocji.
  • Promocja działa tylko na tych wskazanych przeze mnie 2 rodzajach starterów.
  • Musimy pilnować aktywacji pakietu cyklicznego przez pakietem promocyjnym 100GB i RWK. Czasem pakiet ten nie aktywuje się lub wcale nie ma go w systemie billingowym – rozwiązaniem jest kontakt z infolinią.
  • Całość może zostać w każdej chwili ukrócona przez Play i wygląda na to, że od listopada 2016 tak się dzieje.

FAQ – najczęściej zadawane pytania

  1. Czy musimy uważać na ustawienia związane z roamingiem?
    Nie, karta działa tylko w zasięgu Play. Nie zaloguje się do żadnej sieci zagranicznej ani partnerów roamingowych Play w Polsce.
  2. Jak wyglądają statery w nowej edycji NPInK? Nie chcę pomylić się przy zakupie.
    Nie ma kart NPInK odpowiadających pakietom 3+3GB lub 9+6GB na rok. Są karty po 9 i 19 złotych, ale oferują odpowiednio jednorazowe pakiety 3 GB i 30 GB. Mają zupełnie inny wygląd (białe) i jaskrawą informację o obowiązku rejestracji. Zdjęcia wszystkich starterów umieściłem w artykule powyżej.
  3. A co z kartą specjalną 12 GB na rok oraz 25 GB na rok w nowej edycji?
    Nie testowałem. Ale ta 12GB powinna działać. Opłacalność jednak jest znacznie niższa. Działa bez problemu ze starterem z nowej edycji, też za 50 PLN.
  4. Czy opisana procedura działa w innych starterach POnK, PInK i NPInK?
    Żadne inne nie zostały potwierdzone. Na pewno nie działa w żadnym POnK ani z podstawowych PInK. NPInK powstał już po wprowadzeniu promocji rejestracyjnej prawdopodobnie w celu załatania opisanej powyżej dziury regulaminowej.
  5. Regulamin zawiera opis startera za 1 PLN. Czy w nim też działa ta „promocja”?
    Działa po wykonaniu dość skomplikowanej procedury, opis będzie poniżej i w osobnym artykule.

Nie ma dokładnie takich starterów? Nic straconego

Przygotowałem i przetestowałem procedurę uruchomienia pakietu cyklicznego dla starterów zasięgowych, które można otrzymać z Play za darmo. Pojawią się w oddzielnym artykule. Pozwala to na uzyskanie powyższego całkiem bezpłatnie, lub (w wersji nieco uproszczonej) za 5 PLN. Ta procedura jest mocno zagmatwana i jeden fałszywy ruch powoduje, że się nie powiedzie, dlatego precyzja opisu jest tutaj bardzo istotna, dlatego prace nad artykułem się przedłużają. Tutaj umieszczę skrót, a pełny opis będzie oddzielnie.

***

Jak dla mnie to najfajniejsza promocja w tej chwili na rynku, aż szkoda, że trwa tylko do 1 lutego 2017 i umożliwia uruchomienie tylko 10 starterów na osobę. Co sądzicie o tej ofercie?

2016.08.16: Dodanie informacji o zgodnych starterach z edycji 2014 oraz FAQ. Poprawienie składni niektórych zdań tak, aby były bardziej jednoznaczne.
2016.08.17: Modyfikacja wyjaśnienia i zrzut pakietu cyklicznego z Play24
2016.08.19: Kolejne uściślenia – dziękuję za komentarze od specjalistów zajmujących się Play
2016.09.01: Informacja o działaniu edycji 2014 – 3 GB zamiast 1 GB wg opisu na start, przykłady zdjęć starterów niewłaściwych oraz przywieszki.
2016.09.06: Link do sklepu Play ze starterami 9+6 GB.
2016.09.07: Zrzut z Play24 z widokiem pakietu cyklicznego 250 MB
2016.09.27: Dopisana informacja o dobowym odstępie między aktywacją a uruchomieniem pakietu 100GB i informacja o tym, że działa ją także karty 50 PLN na rok z nowej i starej edycji, zdjęcie tych starterów oraz usunięcie startera za 50 PLN z nowej edycji z obrazka odradzającego.
2016.10.21: Zmiany w regulaminie rejestracji. Ograniczenie z 10 do 3 aktywacji.
2016.11.05: Wyjaśnienia, uzupełnienia i dodatkowe informacje na podstawie uwag Specjalisty.
2012.12.04: Informacja o możliwym zakończeniu „promocji”.

Regulaminy źródłowe: Cennik PInK 2015, Regulamin rejestracji PInK, Nowy regulamin promocji od 2016.10.20

Data pierwszej publikacji 2016.08.15
Kategorie:Analiza, Promocje
  1. Mateusz
    Sierpień 25th, 2016 at 00:07 | #1

    Witam, czy stosując się do zamieszczonej instrukcji uzyskujemy pakiet 100gb ważny przez rok czy pakiet 100gb ważny przez 30 dni?

    • Sierpień 25th, 2016 at 01:20 | #2

      Otrzymujemy pakiet z karty SIM + pakiet cykliczny z karty SIM + 100 GB i teraz co miesiąc wszystkie dane są przedłużane o 30 dni, o ile wszystko wykonaliśmy zgodnie z opisem.

  2. LUDVIG
    Sierpień 24th, 2016 at 17:01 | #3

    Starter kupiony – taki za 9zł 3+3. Włączony pakiet odnawiający się po 250MB/mies i RWK+100GB. Czy nic nie trzeba robić dodatkowo? Tzn doładowywać, kombinować z pakietami, uruchomieniem czegokolwiek jeszcze? trzeba pilnować czegoś w Play24? Skoro to jest do końca stycznia 2017, to można pod koniec stycznia włączyć taką kartę i przez cały 2017 mieć te 100GB do wykorzystania? Jesli zdejmą tę promocję, to wyłączą działajaće pakiety i RWK czy tylko nowych nie uruchomią? I co dziwne, ta karta nie działa w telefonie a tylko w modemie.

    • Eugeniusz
      Sierpień 24th, 2016 at 20:28 | #4

      100GB to bedziesz mial tylko przez jeden miesiąc !

      • Sierpień 25th, 2016 at 00:14 | #5

        Zgadza się, przez 30 dni, ale (czego chyba nie zrozumiałeś) potem pakiet 250 MB będzie przedłużał go 11 razy o 30 dni.

        • Eugeniusz
          Sierpień 25th, 2016 at 15:35 | #6

          to ja wiem ze pakiet 250 MB bedzie potem 11 -mcy bo teraz mam juz liczone 1 wszy miesiac , mi chodzilo ze te 100 GB jest tylko na 30 dni w promocji tak samo jak daja za karte telefiniczna ale tam jest 100zl lub wiecej +10GB na miesiąc a konto wazne na rok ale jak „stowki sie nie wydzwoni w miesiacu to znika z konta zostaje tylko swoje co ma sie doladowane i rok wazne

          • Sierpień 25th, 2016 at 15:46 | #7

            Stówkę (albo nawet pięć) też można przedłużać na różne sposoby, będzie i o tym. Ale pakiet 100GB trafia na to samo konto rozliczeniowe, co pakiet cykliczny, więc dostajesz 100Gb z ważnością 30 dni, a pakiet cykliczny będzie ci wydłużał sam siebie jak i te 100 GB. Jeszcze coś jest niejasne?

    • Sierpień 25th, 2016 at 00:11 | #8

      Nie trzeba kompletnie nic robić. O ile czegoś nie zmienią, to tak, można 1 lutego zrobić taki starter i masz na cały 2017. To co mogą zrobić to zmienić sposób aktywacji kolejnych pakietów 250 tak, aby się nie sumowały ich dane. Ale wątpię, żeby to zrobili. Karta działa świetnie i w telefonie, ale musi to być telefon (i ew. slot w dualSIMach) z obsługą 3G i ew. dodatkowo LTE. Nie zadziała w sieci 2G.

      • LUDVIG
        Sierpień 31st, 2016 at 11:09 | #9

        ok, a jak sprawdzić stan MB? Wszedłem na play24 i nie widzę nigdzie żadnych informacji o stanie MB i o ważności. Szukałem i szukałem i jedynie można zobaczyć ilość wykorzystanych połączeń tj zużytych mb, swoją drogę bez sensu pokazane bo nie zgadza się z tym co wykorzystywałem. Ale mniejsza o to., interesuje mnie jak sprawdzić ile jeszcze zostało na koncie i do kiedy.
        Ale fajnie że działa jako tako, zobaczymy jak długo. Kupiłem Plusa z 50GB i po dwóch tygodniach wyłączono możliwość dzwonienia, internet itd, pewnie trzeba było doładować o czym nie informują w sklepie tej sieci, jak kupowałem to powiedzieli, że mam miesiąc na wydzwonienie tych promocyjnych 500zl i 50GB. A tu jak zwykle syf. Pójdę im to g…o zwrócić żeby sobie wsadzili w otwór od tyłu.

        • Sierpień 31st, 2016 at 13:01 | #10

          Salda subkont masz normalnie na samym środku w Play24, przycisk Stan Konta. Nie ma osobnej informacji o ważności – to tylko przez *101#. Zrzut ekranu masz w artykule.
          Wskazania systemu billingowego i pomiary lokalne to temat rzeka, szkoda na to miejsca tutaj, choć też kiedyś o tym napiszę.
          Plus: Ja kupiłem Plus z internetem 15 GB + rejestracja 50 GB i działa normalnie 30 dni.

          • LUDVIG
            Wrzesień 1st, 2016 at 12:33 | #11

            Niestety, u mnie nici z netu pomimo że są GB na koncie i nici z dzwonienia. Karta to Plush na kartę, 3GB za 5zł. Syf , syf, syf, jak wszystko od nich. TMobile też jest osłabający, kradnie itp, ale Plus to już szczyt wszystkiego.

          • Wrzesień 1st, 2016 at 21:51 | #12

            U mnie na tej testowej karcie saldo się wyzerowało (w zasadzie spadło do 1 PLN), jest konto ważne dalej i jest 50 GB. Wszystko OK. Ale brałem Ja+Internet na Kartę 5 GB za 5 PLN (w praktyce oczywiście 512 MB tylko na start, ale to już stare oszustwo). Już nie wspomnę o "roku ważności konta" (drobnym maczkiem: po doładowaniu za 150 PLN).

          • LUDVIG
            Wrzesień 5th, 2016 at 14:02 | #13

            Oni tylko i wyłącznie nauczyli się kraść, wszystkie te firmy są tyle warte, nie tylko w komunikacji ale wszędzie, sklepy dużych sieci, supermarkety, itp itd. Kiedy wreszcie zapanuje porządek w tym kraju? Piłsudski by się przydał. Z sieci telekom tylko Orange mi nie podpadł w złodziejstwie, za to odpowiadają na reklamacje bardzo długo, chociaż jak zadzwonią a nie piszą, to szybko. A taki TM nie odpowiedział mi NIGDY na reklamację, co za paranoja. I u mnie pomarańcza działa najlepiej, chociaż nie rozumiem dlaczego bo inne BTSy mam tak samo kilkaset metrów od domu. Ogólnie Plusa (a raczej minusa) odpuszczam, TM podobnie. Co pozostaje? Orange nie ma dobrych tj rewelacyjnych pakietów i promocji, bonusów itp. NJU z 40/80/100/120GB na mies za 29zł? To już jest cena dobrego(?) netu z kablówki bez limitu. Rejestrowanie kart z TM żeby wyrwać darmowe pakiety, do tego połowę ukradną, już mi się nie chce. Jeszcze te Play 100GB ma sens. Jest coś równie dobrego?

          • Wrzesień 5th, 2016 at 15:55 | #14

            Trochę jednak demonizujesz świat i operatorów. To są tylko firmy, mają procedury, jak pojedziesz po procedurze, załatwiasz wszystko, o ile masz rację. Ja miałem reklamacje u wszystkich operatorów z W4 (do niedawna W3 + Play, ale teraz Play jest w środku stawki już) i w każdej firmie miałem problemy jak i rozwiązania natychmiastowe.

  3. no wire
    Sierpień 23rd, 2016 at 18:10 | #15

    Kupiłem starter 3+3 za 9zl, po wizycie w niedzielę w sklepie Play miała być uruchomiona w 15 minut, do dzisiaj czekałem tj dwa dni i karta nie ma zasięgu w telefonie. Z ciekawości włożyłem ją do modemu i … działa. Nie rozumiem. A włożona ponownie do fona nie. Ktoś mi to wyjaśni? To jak mam korzystać z rozmów skoro nie ma zasięgu? No i jak mam aktywować te opcje smsami czy kodami USSD skoro nie ma zasięgu w telefonie? Nie wiem jak w Play, ale korzystając z Plusa muszę przekładać kartę do fona bo z modemu nie chce Plus włączać usług itp. Żeby sprawdzić stan bonusowych 50GB muszę przekładać do fona. Paranoja. Modem Huawei E3372. Powinno działać tak jak w TMobile czy Orange, a tu lipa. To w Plusie jak mówię, w Play nie wiem jeszcze. No i nie mam jak utworzyć konta w Play24 skoro nie mogę otrzymać hasła do jego utworzenia które przysyłane jest na tę kartę. Ktoś coś wie?

    • Sierpień 23rd, 2016 at 20:26 | #16

      A przypadkiem telefon ten nie jest 2G? Albo ten slot?
      Karty internetowe Play działają TYLKO w 3G i LTE.

      • no wire
        Sierpień 31st, 2016 at 11:01 | #17

        To po co jest informacja o cenach połączeń głosowych skoro nie można zadzwonić z telefonu?

        • Sierpień 31st, 2016 at 13:03 | #18

          Ale przecież połączenia głosowe działają – ale tylko w zasięgu działania startera, czyli w technologii 3G (w LTE ciągle nie ma obsługi rozmów, telefonów też prawie nie ma, które obsługują VoLTE).

  4. ijoii
    Sierpień 22nd, 2016 at 17:38 | #19

    Wydaje mi się , że jak aktywowałem 100gb, to zniknęły te pierwsze gigabajty?

    • marcin
      Sierpień 22nd, 2016 at 19:01 | #20

      U mnie było tak: przed aktywacja bonusa miałem 12504 MB, a po aktywacji (po jakichś 5 minutach) pojawiło się 114858 MB – to tak jak bym dostał ponad 2 GB extra. Coś nie bardzo w Play potrafią rachować…

      • Sierpień 22nd, 2016 at 20:45 | #21

        ale wziąłeś pod uwagę, że 1 GB to 1024 MB?

        • marcin
          Sierpień 22nd, 2016 at 21:48 | #22

          Racja. Nie wziąłem tego pod uwagę. Znaczy się wszystko gra.

    • Sierpień 22nd, 2016 at 20:44 | #23

      U mnie nie.

  5. marcin
    Sierpień 22nd, 2016 at 13:30 | #24

    Dziękuję bardzo za cynk :)
    Moja druga karta 3GB + 3GB za 9zł zdobyta (dla zainteresowanych : w kiosku przy kościele, na rogu Al. Stanów Zjednoczonych i ul. Grenadierów – na przeciwko siedziby Aero2:) ). Teraz ją zarejestruje ale z aktywacją poczekam do stycznia – żeby dłużej cieszyć prawie darmowym internetem :)
    pozdrawiam

    • tomek
      Sierpień 23rd, 2016 at 16:11 | #25

      Marcin czy nie obawiasz się o to, że po długim odczekaniu od momentu rejestracji karty stracisz możliwość wykorzystania bonusa za rejestrację?

      Pytam, ponieważ kiedy w salonie Play spytałem, czy jest jakiś czas (oczywiście przed końcem stycznia 2017), w ciągu którego trzba wykorzystać bonus za rejestrację, to pracownik powiedział mi, że trzeba to zrobić w ciągu dwóch miesięcy od zarejestrowania, bo potem bonus przepadnie.

      Ale w regulaminach nigdzie nie mogę znaleźć takiej informacji.

      Dlatego wydaje mi się, że ten pracownik salonu Play wprowadził mnie w błąd, pewnie pomyliło mu się z siecią Orange, w której są dwa miesiące na wykorzystanie bonusu.

      Może ktoś właśnie wie czy w Playu jest jakiś limit czasowy na wykorzystanie bonusu za rejestrację?

      • Specjalista ;)
        Sierpień 23rd, 2016 at 16:55 | #26

        Pracownik w salonie Cię okłamał. Bonus możesz włączyć w każdej chwili (jeśli promocja nie zostanie odwołana – czytaj niżej) od rejestracji najpóźniej do 1 lutego 2017 roku. Ale…

        Play może w każdej chwili promocję zakończyć ( i daję 50% szans, że promo 100GB w PInK nie wytrzyma do 1 lutego; promo 100zł w głosowych pewnie będzie do końca). Mówi o tym wyraźnie regulamin promocji, cytat:

        "14. Operator zastrzega sobie prawo do odwołania niniejszego regulaminu w każdym czasie bez podawania przyczyny, (…) co oznacza, że Użytkownik (…) nie będzie miał możliwości aktywowania Promocji. (…)".

        Jakub nic o tym nie wspomniał, a ja myślę, że warto o tym wspomnieć :) i oczywiście się pospieszyć bo tę lukę ze 100GB ważnymi rok można rozwiązać w banalny sposób – kończąc promocję!

        • tomek
          Sierpień 23rd, 2016 at 17:19 | #27

          Dziękuję za wyjaśnienie!

          Dokładnie tak myślałem, że temu pracownikowi coś się pomyliło, choć mocno obstawał on przy terminie dwóch miesięcy na wykorzystanie bonusu od momentu rejestracji, ale zapewne pomyliło mu się z takim wymogiem w Orange, który wyraźnie podaje to w swoich regulaminach, natomiast w regulaminach Play nigdzie nie ma takiego czegoś.

          Natomiast to spostrzeżenie o możliwości nagłego zakończenia promocji przez Play jest bardzo pomocne!!
          Warto będzie więc uważać, aby nie przekombinować w skorzystaniu z tej promocji i aktywować bonus najlepiej prędko, bez odkładania na sam koniec (a ewentualnie np. jeden dodatkowy starter – jeśli ktoś tak potrzebuje – można zachować na dłużej z myślą o aktywowaniu go pod koniec aktualnie określonego momentu tej promocji).

        • marcin
          Sierpień 23rd, 2016 at 18:07 | #28

          Dla tego ja uważam że TRZEBA KARTY REJESTROWAĆ TERAZ, a aktywować i uruchomić promocję kiedy się chce – oczywiście najpóźniej w styczniu 2017. Chodzi o „prawa nabyte” – bonus należy się ZA REJESTEACJĘ i jeśli kartę zarejestrujemy pod sankcją aktualnie obowiązującego regulaminu, to jego zasady nas dotyczą. Ja też obstawiam że PLAY zmieni regulamin (powołując się na jego punkt III. 14), ale będzie się on odnosił wyłącznie do rejestracji, po jakiejś konkretnej dacie – zapewne chwili wejścia w życie nowego regulaminu. Każde inne działanie będzie łamaniem prawa, bo prawo nigdy nie działa wstecz.
          Z podobnych powodów PLAY nie może nic zrobić z omawianymi na blogu, korzystnymi dla nas starterami – każdy kto kupił zawarł umowę z PLAY i ten do czasu upływu terminu ważności starterów musi świadczyć usługę na zasadach na jakich umówił się z klientami. To znaczy może coś zrobić- wycofać startery z rynku, a posiadaczom nieaktywnych kart zwrócić pieniądze – logistycznie trudne i ekonomicznie nie opłacalne.

      • marcin
        Sierpień 23rd, 2016 at 16:58 | #29

        Ja rozumiem to tak. Rejestracja sim jest warunkiem koniecznym do jej aktywacji. Aktywacji (po rejestracji) można dokonać kiedy się chce, byle by nie przekroczyć daty ważności karty. Na mojej karcie widnieje data 01.05.2019 co oznacza ze do 30.04.2019 mogę tą kartę uruchomić – oczywiście nie zamierzam czekać tak długo i datą graniczną będzie początek stycznia 2017. W regulaminie bonusa nie ma mowy o żadnych terminach, poza tym że możliwość włączenia sobie tej promocji zaczyna się po 24 h od rejestracji. Jedynym zagrożeniem z którym trzeba się liczyć jest to zawarte w punkcie III. 14 .
        "Operator zastrzega sobie prawo do odwołania niniejszego regulaminu w każdym czasie bez podawania przyczyny, z zastrzeżeniem, że odwołanie nie wpływa na prawa i obowiązki uprzednio nabyte przez
        Użytkownika, co oznacza, że Użytkownik może korzystać ze środków przyznanych przed odwołaniem ale nie będzie miał możliwości aktywowania Promocji. Informacja o odwołaniu usługi zostanie opublikowana na stronie internetowej http://www.play.pl lub w inny sposób podana do wiadomości publicznej”.
        Ale nie sadze żeby zmieniali zasady gry w trakcie gry – to chyba by groziło perturbacjami z UOKIK czy UKE
        Ale nie jestem specem od prawa telekomunikacyjnego i jego praktyki więc może ktoś mądrzejszy się wypowie.

        • Sierpień 23rd, 2016 at 20:25 | #30

          Data ważności startera zwykle nie jest wiążąca – często da się je uruchomić wiele lat po upłynięciu terminu.

        • Sierra
          Sierpień 26th, 2016 at 01:51 | #31

          @ "Jedynym zagrożeniem z którym trzeba się liczyć jest to zawarte w punkcie III. 14 . (…) nie sadze żeby zmieniali zasady gry w trakcie gry – to chyba by groziło perturbacjami z UOKIK czy UKE"

          Jest pewien myk a nawet, IMO, strzał w stopę. Na samym początku napisali tak
          ………………..
          REGULAMIN OFERTY PROMOCYJNEJ „BONUS ZA REJESTRACJĘ NUMERU W PLAY” DLA OFERTY INTERNETU NA KARTĘ W PLAY
          Obowiązuje od 6 czerwca 2016r. do 1 lutego 2017r.
          ………………
          A więc wyraźnie określili do kiedy obowiązuje promo.
          Mogli użyć sformułowania "Obowiązuje od 6 czerwca 2016r. do odwołania" więc zapisy w pkt II.14. obowiązują chyba po 01.02.2017 ;) )

          • Kazik
            Sierpień 26th, 2016 at 12:05 | #32

            "Operator zastrzega sobie prawo do ODWOŁANIA niniejszego REGULAMINU w każdym czasie bez podawania przyczyny, z zastrzeżeniem, że odwołanie nie wpływa na prawa i obowiązki uprzednio nabyte przez Użytkownika, co oznacza, że Użytkownik może korzystać ze środków przyznanych przed odwołaniem ale nie będzie miał możliwości aktywowania Promocji. Informacja o odwołaniu usługi zostanie opublikowana na stronie internetowej http://www.play.pl lub w inny sposób podana do wiadomości publicznej”.

            Czytamy ze zrozumieniem.
            Ale wydaje mi się, że tego nie zrobią z uwagi na konkurencję.

          • Sierra
            Sierpień 26th, 2016 at 12:38 | #33

            Jak najbardziej przeczytałem że zrozumieniem pkt. 14 i dlatego napisałem jak napisałem o "myku" niuansie prawnym więc tobie też polecam "czytanie ze zrozumieniem" ;)

            ps. gdy reklamowałem usługę 10G/10z/30d (system skończył 10G i zaczął naliczać wysokie opłaty) to w odpowiedzi konsultant zacytował mi regulamin do tej usługi, odwołałem się wykazując niekatulaną datę (chyab do konca roku a ona była przedłużana) i reklamacja została uznana, zwrot kosztów + 5zł doładowania, nie przedstawiono mi regulaminu z nową datą.
            Podobnie jest z użytkownikiem, który w tym wątku stracił sporo GB bo sprawdzał stan konta zapisanym w regulaminie *108# (bez efektu) bo to błąd i działa *107#.
            Prawdziwe wygrane to te wykorzystujące malutkie niedopatrzenia ;)

          • Specjalista ;)
            Sierpień 26th, 2016 at 13:05 | #34

            1. Regulamin jest ważny od czerwca do stycznia, co oznacza, że wszystkie punkty regulaminu są w tym okresie ważne (łącznie z punktem 14.).
            2. Jeden z ważnych (mający moc prawną) i ważnych (istotnych) punktów regulaminu czyli punkt 14. mówi, że cały regulamin może być w dowolnej chwili odwołany (w okresie jego ważności). Wtedy nie będzie już można aktywować Bonusów, a osoby które zdążyły Bonus otrzymać – nie stracą go (mogą wykorzystać zdobyte środki).
            3. Nie jest istotne czy w tytule jest podana konkretna data zakończenia promocji czy sformułowanie "do odwołania". Jeśli jest podana konkretna data to po prostu nie musi być ona podawana w jakimś kolejnym punkcie regulaminu, który informuje kiedy obowiązuje promocja.
            4. W regulaminie jasno i klarownie jest to wszystko moim skromnym zdaniem napisane – PROMOCJA MOŻE BYĆ W KAŻDEJ CHWILI ODWOŁANA.

          • Sierpień 26th, 2016 at 14:33 | #35

            Tyle mówi teoria, praktyka – jak będą musieli, to odwołają.

  6. Kuba
    Sierpień 22nd, 2016 at 11:59 | #36

    Dzięki Kuba !
    Karta aktywowana dzisiaj, pakiet 100GB ruszył po minucie wszystko działa jak należy.
    No może poza prędkością, w Śródmieściu Warszawy mam dwie kreseczki zasięgu na pięć,
    a transfer nie przekracza 10 Mb/s, gdzie aero2 po odpaleniu 30 GB potrafiło zdrowo powyżej 50 polecieć.
    W wolnych chwilach poszukam tych starterów na peryferiach, 9 pln za miesiąc LTE to bardzo sympatyczna sprawa :)

    • Sierpień 22nd, 2016 at 15:29 | #37

      Znam miejsca, gdzie Play chodzi 320Mbit/s (siedziba Play :) jak i na mieście, gdzie jest 100, ale i takie, gdzie ledwo 1 Mbit/s działa.

      • Eugeniusz
        Sierpień 24th, 2016 at 19:14 | #38

        100Gb!!! tylko wazne przez 30 dni wlasnie dzis aktywowalem /a na rok jest waznosc konta wiec nie pisac bzdur ze mozna wykorzystac to 100 GB na rok

        • Eugeniusz
          Sierpień 24th, 2016 at 20:27 | #39

          i dodam ze pakiet 250mb przez 12 mcy sie aktywowal samoczynnie po wczesniejszej aktywacji 100GB na miesiac i rok waznosci konta

          • Sierpień 25th, 2016 at 00:13 | #40

            I też się wszystko działa, choć akurat aktywacja 250 MB i 100GB nie mają ze sobą związku przyczynowo-skutkowego i jeżeli kolejność ich uruchomienia była taka, jak opisujesz (a co gorsza stało się to w odstępie 1 dnia), to możliwe, że procedura nie zadziała.

        • Sierpień 25th, 2016 at 00:12 | #41

          I wszystko się zgadza. A resztę procedury doczytałeś?

    • marek
      Sierpień 22nd, 2016 at 20:13 | #42

      Jeśli Plus u Ciebie lepiej chodzi to kup internetowy starter plusa. tam za 5 zl i zarejestrowanie masz 65 GB mc.

  7. Miłosz
    Sierpień 21st, 2016 at 13:20 | #44

    Pakiet cykliczny w PinK RWK 3GB + #GB uruchamia sięautomatycznie po 30 dniach od aktywacji karty, co wynika chociażby stąd http://www.play.pl/resources/pdf/2016/Cennik-Ofer… rozdział II pkt 3. Skąd więc w artykule info o aktywacji do 24h od pierwszego połączenia?

    • ihikj
      Sierpień 21st, 2016 at 13:52 | #45

      Trzeba czytać za zrozumieniem…mówiąc ironicznie :] I nie przekręcać nic. Albo to nie lub …na przykład :-]

    • Specjalista ;)
      Sierpień 21st, 2016 at 14:14 | #46

      Kolego Miłosz, Pierwszy raz pakiet (pierwszy pakiet z 12 pakietów) uruchamia się 30 dni od aktywacji USŁUGI, która te pakiety przyznaje, a ta USŁUGA uruchamia się w momencie aktywacji startera, przy czym ten "moment" na uruchomienie USŁUGI może trwać zgodnie z polityką Play (bo regulamin tego nie precyzuje) do 24h aczkolwiek zdarza się, że trwa to znacznie dłużej albo usługa wcale się nie włącza (wtedy reklamacja).
      Czy teraz jest to dla Ciebie jasne?

      • Specjalista ;)
        Sierpień 21st, 2016 at 14:17 | #47

        W zasadzie w pierwszych słowach powinienem użyć innego sformułowania: "Kolego Miłosz, Pierwszy raz pakiet (pierwszy pakiet z 12 pakietów) jest PRZYZNAWANY".
        Tak powinno być jeszcze jaśniej :)

    • Specjalista ;)
      Sierpień 21st, 2016 at 14:25 | #48

      Dodam, że w Play większość usług, które przyznają pakiety cykliczne działa tak, że włączenie takiej usługi od razu przyznaje pierwszy pakiet. A ta usługa w PInK działa nieco inaczej. Usługa się włącza (po aktywacji startera, do 24h) i po kolejnych 30 dniach przyznaje pierwszy pakiet. Kolejne pakiety (2-12) przyznawane są według jeszcze innych lekko zmienionych zasad bo co miesiąc licząc od kolejnego dnia po przyznaniu pierwszego pakietu (a nie co 30 dni).
      Zauważyłem, że sporo osób ma problem ze zrozumieniem działania tej usługi i pakietu cyklicznego w PInK :) a w Play osoba, która przygotowała te 100GB dla PInK nawet nie wiedziała, że ten pakiet/usługa jest :) (inaczej nie dałaby 100GB wiedząc, że przez rok to się będzie samo przedłużać hehe).

      • Sierpień 21st, 2016 at 15:35 | #49

        Dzięki za podzielenie się tą wiedzą. Czyli z tego co piszesz, wynika że:
        1) starter aktywujemy i jednocześnie rejestrujemy np. 20 sierpnia,
        2) pilnujemy aby usługa cyklicznych MB została włączona, włączy się np. 21 sierpnia,
        3) czekamy najlepiej trzy dni i 24 sierpnia włączamy bonus za rejestrację,
        4) 21-22 lipca wpadnie kolejny pakiet cyklicznych MB,
        5) dzięki temu przedłuży 100GB które było ważne do 24 lipca, a teraz będzie już do 21-22 sierpnia,
        6) i tak w kółko przez rok.

        Czy moje rozumowanie jest słuszne ?

        • Specjalista ;)
          Sierpień 21st, 2016 at 17:51 | #50

          Ad.1) najpierw rejestracja a potem aktywacja (nie jednocześnie i nie na odwrót :) )
          Ad.4i5) po sierpniu jest wrzesień :) a po wrześniu paździenik :) :) :)

    • Sierpień 21st, 2016 at 16:46 | #51

      Nie zrozumiałeś widzę komentarzy, albo oferty.
      1. Pakiet (co widać w Play24) aktywuje się w ciągu 24 od momentu aktywacji karty
      2. Pierwsze doładowanie/przedłużenie pakietu danych pakiet realizuje po 30 dniach od momentu aktywacji pakietu.
      3. Jeżeli wykonasz uruchomienie promocji rejestracyjnej PRZED odpaleniem się pakietu – ryzykujesz tym, że cykliczny pakiet przedłuży konto danych jeden dzień PO utracie ważności pakietu 100GB. A tego nie chcemy.

      • Sierpień 21st, 2016 at 18:39 | #52

        Myślę, że myślimy o tym samym ale ja trochę inaczej to sformułowałem :-) .
        Twój pkt.1 to u mnie pkt.2 – czyli to samo, pakiet np. 250MB powinien się aktywować w ciągu 1 dnia.
        Twój pkt.2 to u mnie pkt.4 – podobnie j/w, po miesiącu kolejny pakiet 250MB przedłuża pakiet obecnych danych.
        Twój pkt.3 to u mnie pkt.3 – j/w, musimy zwrócić uwagę aby Bonus uruchomić po aktywacji cyklicznego pakietu 250MB, najlepiej po 3 dniach wg mnie.

        Podsumowując, w Twoim artykule, w sekcji "PROCEDURA" jest bardzo podobnie, ale między krokami (4) i (5) brakuje istotnej informacji aby poczekać i aktywować Bonus za rejestrację co najmniej 1 dnień po aktywacji cyklicznego pakietu 250MB. Bo może się stać to co napisałeś w pkt.3. Warto by uaktualnić artykuł o tą informację.

        Szukałem regulaminu dla tych starterów i cyklicznych 250MB przez rok, ale nie znalazłem. Ma ktoś linka do niego ?

        PS Do Specjalista: rzeczywiście pokręciłem kolejności, czeski błąd.

        • Sierpień 21st, 2016 at 22:03 | #53

          Według mojego rozumienia wystarczy, aby to był ten sam dzień: "Czekamy, aż na naszym koncie aktywuje się pakiet cykliczny (co trwa do 24h). Najłatwiej sprawdzić to w Play24".

          • Specjalista ;)
            Sierpień 21st, 2016 at 23:14 | #54

            Jakub: pakiet 100GB jest ważny 30 dni, a pierwszy pakiet jest przyznawany również po 30 dniach. Ale nie znasz dokładnego algorytmu liczenia tych dni i inny fragment kodu systemu te dwie daty liczy, w dodatku w regulaminie nie jest napisane czy dzień uruchomienia Bonusu to 1 dzień czy dzień 0, tak samo nie jest napisane jak liczone jest 30 dni dla pakietu. Jak liczone są te 30 dni przy przejściu przez miesiące które mają 28/29/30/31.

            Dodam, że np. DIL też ma w regulaminie 30 dni i też nie jest sprecyzowane od kiedy to jest liczone, a jest liczone jest właśnie od dnia aktywacji – pierwszym dniem w DILu jest dzień aktywacji.

            Mając to wszystko na uwadze, minimum ten jeden dzień należy odczekać, a dla 100% bezpieczeństwa i jakiegoś dodatkowego, nie wiem 1-dniowego poślizgu "systemu" albo błędu w liczeniu w jakimś miesiącu przez system i dla świętego spokoju, 3 dni są najlepsze :) Pamiętaj, ryzykujesz bezpowrotną utratę 100GB mających wystarczyć na rok. Czy 3 dni kogoś zbawią?

          • jelol
            Sierpień 21st, 2016 at 23:25 | #55

            co za 3 dni?

          • Specjalista ;)
            Sierpień 21st, 2016 at 23:59 | #56

            za wiki: Dzień – czas między wschodem i zachodem Słońca. Określenie to utożsamia się z dobą.
            Czyli 3 takie "dni" :)

            Ale możesz uruchomić w tym samym dniu jeśli chcesz.

          • Sierpień 22nd, 2016 at 15:25 | #57

            Mogę dopisać zalecenie. Ale pytanie – dlaczego akurat 3 dni, a nie 7? W ciągu roku mamy przecież 8 miesięcy po 31 dni :)

        • Specjalista ;)
          Sierpień 21st, 2016 at 23:00 | #58

          Nie chcę się czepiać ale Jakub ten koment wyżej napisał jako odpowiedź na koment Miłosza :)

          • Specjalista ;)
            Sierpień 21st, 2016 at 23:03 | #59

            tzn. ten zaczynający się od słów "Nie zrozumiałeś widzę komentarzy, albo oferty…"
            PS Nie cierpię się tu udzielać i się staram nie udzielać :) Komentowanie jest tragiczne, komentarze nie mają numerów i dat. Nie można zwijać poszczególnych gałęźi komentarzy i dochodzi do masy pomyłek.

          • Sierpień 22nd, 2016 at 00:19 | #60

            Chyba jest dokładnie tak jak napisałeś a ja to omylnie wziąłem jako komentarz do mojej wypowiedzi.

            Jakub: zrób coś z tym, bo to już nie pierwszy raz widzę takie zamieszanie, kto do kogo pisze/komentuje itp. Może dasz radę jakoś przedłużyć te zagięte strzałki, tak aby łączyły się z wypowiedzią do której się odnoszą. Jakieś klamry albo kolorowania, coś na wzór tego jak środowiska programistyczne oznaczają bloki, pętle.

            Albo najlepiej tak jak na zwykłym forum, wpisy wg daty i czasu, można cytować czyjąś wcześniejszą wypowiedź.

          • jelol
            Sierpień 22nd, 2016 at 09:38 | #61

            to nie forum, to komentarze pod arykułem :)

          • Sierpień 22nd, 2016 at 14:26 | #62

            Jasne, ale jak widać, czasami komentarzy robi się tyle, że powstaje lekkie zamieszanie.
            Chodzi głównie o formę ich ułożenia/rozmieszczenia. Forma z for jest chyba najlepiej sprawdzona. Albo coś na wzór stackoverflow.com . To tylko moje skromne sugestie :-) .

          • Sierpień 22nd, 2016 at 15:31 | #63

            Migracja z IntenseDebate jest niemożliwa ot tak. Planuję od kilku miesięcy wymianę całego wyglądu forum na nowy, w tym przejście na Disqus, ale nic nie zastąpi forum – dlatego jest forum.jdtech.pl.
            Ale jeżeli znacie jakiś system komentarzy do Wordpressa (zewnętrzny, nie wbudowany), to ja chętnie zmigruję nawet dziś.

          • Sierpień 22nd, 2016 at 15:28 | #64

            Właśnie :)

          • Sierpień 22nd, 2016 at 15:28 | #65

            Komentarze tutaj nie służą do takiej dyskusji po prostu – są tylko dwa systemy – IntenseDebate (ten tutaj) i Disqus – jeszcze gorszy, bo zajmuje olbrzymią część ekranu. Proponuję założyć wątek na forum.jdtech.pl – mogę to zrobić i tam przenieść bardziej skomplikowane kwestie.

          • Sierpień 22nd, 2016 at 15:23 | #66

            Niestety systemy komentarzy dla blogów są słabe, albo jeszcze gorsze – dlatego do dyskusji powstało forum.jdtech.pl. Ale daty są, struktura drzewa też.

          • Sierpień 22nd, 2016 at 15:22 | #67

            Komentarze piszę na pewno pod właściwymi postami, bo na backendzie widzę tylko posty, na które odpowiadam, a nie strukturę drzewa. Ale na frontendzie faktycznie czasem nie widać, kto na to odpowiada :)

  8. Stan
    Sierpień 20th, 2016 at 17:46 | #68

    Jakim kodem sprawdzić czy "pakiet 250MB co miesiąc przez rok" jest aktywny?
    Wie ktoś?

  9. Kris
    Sierpień 20th, 2016 at 13:35 | #70

    Play24 po zalogowaniu pokazuje teraz taki komunikat: https://i.imgur.com/GYNHkyg.png
    Ktoś jeszcze to widział?

    • ard
      Sierpień 20th, 2016 at 13:47 | #71

      Przed chwilą rejestrowałem 3+3 GB na rok. Babka mówiła, że dużo rejestracji mają. Szczególnie tych głosowych i kazała odczekać parę godzin aby system wszystkich przyjął. Sprawdzić czy zarejestrowany *111*49*1# Potem dopiero aktywować pakiet 100 GB ale to też powiedziała, że bonus uruchomi się dopiero prawdopodobnie od jutra. Na tym odcinku też kolejka. Ogólnie to Play się zapchał.

      • Eugeniusz
        Sierpień 21st, 2016 at 16:35 | #72

        witam gdzie zakupiles taka karte za 9zl bo ciezko znalezc juz za 9 -taka

        • ard
          Sierpień 21st, 2016 at 20:11 | #73

          Starsze startery do internetu Playa 3GB + 3GB za 9 zł kupiłem w moim małym sklepiku osiedlowym sprzedającym: prasę, papierosy, alkohol, napoje słodycze, itp. Kilka godzin wcześniej szukałem takich w centrum miasta bez skutku. Na stacjach benzynowych i w małych punktach naprawy telefonów, komisach były tylko te większe po 19 zł 3GB + 6GB. Nowych starterów, tych żółtych, nigdzie jeszcze nie widziałem poza salonem Playa.

    • Sierpień 20th, 2016 at 21:05 | #74

      Tak. Normalne. Teraz po prostu można zarejestrować numer w samym Play24, o ile masz jakąś inną usługę na swoich danych.

  10. tomek
    Sierpień 20th, 2016 at 01:34 | #75

    U mnie również jest problem z aktywacją karty – od momentu zarejestrowania jej w salonie Play w piątek wciąż nie można jej aktywować – może są to faktycznie jakieś obecne przejściowe problemy w tej sieci.

    Chciałbym natomiast zapytać, czy prawdą jest, że w Play na wykorzystanie bonusu (jego aktywację) przysługującego za zarejestrowanie karty, mamy dwa miesiące – tak jak jest to w Orange – a po tym czasie będzie już za późno i bonus przepadnie?

    Tak powiedział mi pracownik w salonie Play, ale w regulaminach nie widziałem takiej informacji.

    • Sierra
      Sierpień 20th, 2016 at 01:49 | #76

      1. Przejściowe czy nie przejściowe, ty masz 7dni na wykorzystanie i uruchomienie bonusa 100GB+RWK więc napisz zgłoszenie z żądaniem aktywacji karty i uruchomieniem cyklicznej usługi dodawania 250M (9zł) czy 500 MB (19zł) prze 12 miesięcy. Jak będzie włączona i na zielono http://jdtech.pl/wp-content/uploads/2016/08/Play2… to sam sobie uruchomisz bonus 100GB+RWK
      2.Na wykorzystanie bonusu (jego aktywację), gdy karta jest zarejestrowana a nie używana masz czas do czasu trwania promocji 1.02.2017 ale faktycznie kilka dni wcześniej. Może być też zarejestrowana później i aktywowana.gdy będziesz potrzebował, graniczne jest 1.02.2017 r.
      W twoim przypadku, uzytej już karty a nie aktywowanej, po 7 dniach stracisz internet wieć jak chcesz dodtrwać przez te 2 m-ce, chyba że będziesz doąłdowywał

      • Sierpień 20th, 2016 at 10:02 | #77

        Skąd ten termin 7 dni? Starter jest ważny 14 dni, a sama promocja – bez ograniczenia czasowego (poza oczywiście 1 lutego 2017).

        • Specjalista ;)
          Sierpień 20th, 2016 at 10:18 | #78

          Jakub: PInK1 ma ważność startową 3 dni, PInK9 7 dni, a PInK19 14 dni. Z PInK1 należy oczywiście przejść na PInK9 bo w PInK1 nie ma pakietu cyklicznego 250MB

          • Sierpień 20th, 2016 at 10:19 | #79

            Dobra, czytałem przecież cennik :)
            Jak włączyć pakiet cykliczny po zmianie PInK1 na PInK9? W praktyce, a nie teorii, bo nie mam takiej karty pod ręką do testów.

          • Specjalista ;)
            Sierpień 20th, 2016 at 10:30 | #80

            Nie odpowiem Ci na to pytanie zwłaszcza publicznie, sorki. Mam nadzieję, że się na mnie nie pogniewasz :)

          • Sierpień 20th, 2016 at 11:08 | #81

            Spoko, tylko próbowałem :) Ale przez to ta część informacji jest nieprzydatna i tyle :)

          • Specjalista ;)
            Sierpień 20th, 2016 at 10:38 | #82

            Mogę tylko dodać, że można przejść na PInK9 i aktywować "250MB" z dowolnego starego startera (nie tylko darmowego/płatnego PInK1) "data" a więc POnK, NPOnK i POnK4L (w dowolnej edycji kwotowej płatnej i darmowej). Więc jak masz trochę darmowych starterów z edycji PInK i starszych to możesz się "pobawić" jak masz czas. Darmówki z najnowszej InK nie "działają" z tą metodą.
            Proszę tylko abyś nie upubliczniał informacji jak to zrobić "skutecznie" (aby był aktywny pakiet/usługa "250") gdy to ewentualnie odkryjesz bo Play zaraz tę możliwość zablokuje – jestem tego na 100% pewien.
            Tak samo jak zablokował około 15 czerwca właśnie automatyczną aktywację tej usługi/pakietu na darmowych starterach "data" (np. PInK1) po zwykłym przejściu na PInK9 (do 15 czerwca po przejściu do PInK9 usługa się od razu włączała na zielono).

          • Sierpień 21st, 2016 at 16:13 | #83

            Wszystko się zgadza i przed chwilą sam sprawdziłem na swojej karcie PInK 1zł.
            Po raz kolejny wielkie dzięki dla Ciebie za podzielenie się wiedzą.
            Reszta do znalezienia w Internecie, wystarczy trochę własnej inicjatywy.

          • Specjalista ;)
            Sierpień 20th, 2016 at 10:40 | #84

            9zł to nie jest dużo za normalny starter PInK9 – niech chociaż tyle Play zarobi :)

        • Sierra
          Sierpień 20th, 2016 at 10:22 | #85

          "Skąd ten termin 7 dni? Starter jest ważny 14 dni"
          Jakub, ze źródła które sam podałeś na końcu tego artykułu: "Regulaminy źródłowe: Cennik PInK 2015"
          A tam jest: dla PiNK-9zł (19zł)
          ………………………
          Okresy ważności
          połączeń internetowych: 7 dni (14 dni)
          konta Użytkownika: 7 + 90 dni (14 + 90 dni)
          ………………………
          Tomek nie napisał który ma starter a poza tym mój za 9 zł po *101# dla karty, która pierwsze użycie miała 17.08.16 wyrzuca: do wykorzystania stan złotówek i promocyjnego konta transmisji danych do wykorzystania do 24.08.2016 g. 23:59 a wiec zgadza się: 17+7 = 24 dzień sierpnia.
          19 złotowcy mają 7 dni wecej.
          Więc jak sie konto nie aktywuje do tego czasu, to zdąże tylko wykorzystać 2,6GB i internet zniknie.
          Mogę dołądować ale pytanie czy jeżęli karta ma status nieaktywnej to tak coś dojdzie do skutku i system to zobaczy :(

          • Sierpień 20th, 2016 at 10:28 | #86

            Już mnie "specjalista" poprawił. Niewyspany jestem :)

          • Sierra
            Sierpień 20th, 2016 at 10:56 | #87

            Przy okazji kwestia doładowania czyli uratowania tych nieaktywnych naszych kart gdyb przeciągnęło się to powyżej 7 dni.

            1. Jak rozumiem, zgodnie z pkt 7 i 8 to OWKU (okres ważności konta użytkownika = 90 dni) włącza się dopiero po wykorzystaniu/upłynięciu OWPI (okres ważności połączeń internetowych=7 lub 14 dni). I przez czas obowiązywania OWKU (3 m-ce) mam możliwość doładowania konta i przywrócenia funkcjonalności OWPI ?

            2. Dedukuję, że w takiej sytuacji, nie mając ciągle aktywowanego konta mogę przeczekać bez jego doładowywania do czasu aktywacji. Gdy się aktywuje, to pakiet cykliczny 250/500MB pewnie się nie włączy (bo internet zawieszony) i trzeba będzie doładować.
            Można jednak sprawdzić czy konto się aktywowało próbując uruchomić jedną z pozostałych usłu za 0 zł.

            3. Minimalna kwota doładowania, czyli kto mówi prawdę ?
            a. na ulotce do karty-10 zł przedłuża o 7dni
            b. w w/w cenniku Tabela nr 5: od 5 PLN – 19 PLN przedłuża o 7 dni
            Wg mnie, w (a) to uśredniona marketingowa zagrywka a prawdę mówi (b)

            "Już mnie "specjalista" poprawił. Niewyspany jestem :) "
            Gdy specjalista swój text opublikował ja swój jeszcze pisałem, więc bez F5 nie maiłem szans zobaczyć :)

          • Specjalista ;)
            Sierpień 20th, 2016 at 11:39 | #88

            1. Tak

            2. Mogą zaistnieć takie problemy (karta zakładam zarejestrowana):
            a) karta nie chce się aktywować – żadne terminy wtedy jeszcze nie biegną;
            b) karta się aktywowała (można jej używać) i usługa "250MB" się aktywowała
            ale usługa Bonus 100GB/RWK nie chce się aktywować (np. system twierdzi, że karta nieaktywna) – terminy już biegną;
            b) karta się aktywowała (można jej używać) ale usługa "250MB" się nie aktywowała -terminy już biegną; włączenie wtedy (jeśli się da) Bonusu 100GB/RWK to praktycznie porażka (trzeba się ratować doładowaniami)
            Nie che mi się dokładnie pisać jak postępować w każdym przypadku. Komentarz się do tego nie nadaje.

            Jeśli nie będą aktywne połączenia wychodzące (internetowe) to stan żadnej usługi nie może się zmienić na ON, co najwyżej jakaś usługa może się wyłączyć. Nie sprawdzisz aktywności konta próbując włączyć jakąś usługę bo w Play24 po prostu nie będziesz miał żadnej możliwości sterowania usługami i będziesz miał od razu u góry odpowiedni komunikat zanim nawet cokolwiek spróbujesz zrobić.
            Dodatkowo jeśli konto nie ma ważności połączeń wychodzących/internetowych to usługa "250MB" nie włączy się (jeśli z jakiegoś powodu się wcześniej nie włączyła) ani automatycznie ani ręcznie przez konsultanta (i może potem już nigdy się nie włączyć). W najlepszym razie konsultant poprosi Cię najpierw o doładowanie aby mógł tę usługę włączyć. Oczywiście mówię tu o przypadku kiedy kartą się aktywowała w sensie takim, że terminy zaczęły biec, a usługa "250MB" się nie aktywowała.
            Jeszcze jeszcze kilka innych kwestii związanych z tymi problemami ale nie chce się rozpisywać.

            3. 5zł w PInK daje 7dni+dzień0 (na starterze dali od 10zł, ale opakowanie startera to nie cennik/regulamin), tzn. dzień doładowania to nie jest 1. dzień z tych 7 dni ważności a właśnie dzień0.

          • tomek
            Sierpień 23rd, 2016 at 16:30 | #89

            Dziękuję Wam bardzo za pomoc i te wszystkie objaśnienia!

            Starter który zakupiłem to ta starsza wersja "1 GB + 3 GB na rok" za 9 zł.
            Zauważyłem, że startery te obecnie mają doczepioną na plastikowym sznurku informację o konieczności rejestracji, w formie tekturowej żółtej gwiazdki i to pewnie również może być jeszcze dodatkowy sposób na odróżnianie ich od nowych starterów, które informację o rejestracji mają już wdrukowaną na górze na sobie.

            Natomiast mój problem z aktywacją karty jak się okazało wynikał z tego … (tu wstyd się przyznać) .. że po prostu próbowałem aktywować ją w slotach/komórkach obsługujących tylko 2G.
            (były to odpowiednio: smartfon dual-sim w konfiguracji z dwoma kartami, przy której akurat slot do którego wkładałem PInK działał w 2G, oraz stara komórka, używana właśnie do takich testowych działań z kartami SIM).
            Dlatego myślę że w przypadku problemów z aktywacją tych starterów warto jest zwrócić uwagę właśnie na to, czy karta ma możliwość dostępu poprzez 3G.

            Dopiero informacja w artykule i komentarzach o braku działania tych kart w trybie 2G naprowadziła mnie na właściwe rozwiązanie i gdy włożyłem starter do modemu 3G, wtedy odrazu bardzo ładnie ruszyła transmisja danych (a więc aktywował się bez żadnych przeszkód :-) )

Strony komentarza
  1. Brak jeszcze trackbacków
Musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
>