Aero2
Darmowy internet Aero2 dostępny dla każdego
Od 10 maja 2011 powszechnie dostępna stała się usługa bezpłatnego, mobilnego dostępu do Internetu świadczona przez operatora Aero2. Usługa jest świadczona nieodpłatnie w systemie 3G do 21 grudnia 2016, zgodnie z koncesją operatora. Dodatkowo w technologii LTE usługa może być świadczona nawet do 2019 roku. Oferowana jest szybkość na poziomie 512kbit/s. Połączenie z siecią jest zrywane zawsze po 60 minutach i można od razu połączyć się ponownie. Od czasu do czasu musimy wpisywać kody CAPTCHA. Poza tym dostęp do Internetu nie jest w żaden inny sposób ograniczany.
Korzystanie z usługi wymaga uzyskania karty. Kartę można w tej chwili zamówić na stronie operatora i zostanie ona dostarczona pocztą w ciągu kilku tygodni. Jedynym kosztem, jaki trzeba ponieść na rzecz operatora jest 20 PLN kaucji za kartę SIM, która to kwota jest zwracana po zakończeniu korzystania z usługi oraz opłata za przesyłkę pocztową wysokości 7 PLN.
Warto zwrócić uwagę na konieczność precyzyjnego dobrania modemu, gdyż usługa świadczona jest w nietypowym paśmie częstotliwości (3G/UMTS 900MHz) i nie wszystkie urządzenia są zgodne z tym wymaganiem. Jednocześnie sieć Aero2 nie nadaje w starym systemie 2G i urządzenia zgodne jedynie z GPRS i EDGE nie będą działały. Dlatego też przygotowałem odpowiednią listę zgodnych modemów.
Od 1 kwietnia 2014 roku firma wprowadziła dodatkowe zabezpieczenie – co jakiś czas użytkownik jest weryfikowany za pomocą kodów CAPTCHA, który potwierdza, czy przed komputerem faktycznie siedzi użytkownik, a nie automat wznawiający połączenie. To utrudnia korzystanie, jednak sama usługa działa poza tym prawidłowo. Najważniejsze tematy związane z kodami poniżej.
Przydatne odnośniki:
Procedura uzyskiwania karty SIM
Lista modemów zgodnych z usługą operatora Aero2
Lista tabletów zgodnych z Aero2
Lista telefonów DualSIM zgodnych z Aero2
Poradnik – jak wybrać modem do bezpłatnego Internetu?
Wyjaśnienie dotyczące 3-letniego okresu świadczenia usługi
Skąd wzięła się bezpłatna usługa dostępu do Internetu?
Dla zaawansowanych: Wymagania techniczne operatora Aero2
Oficjalna strona usługi bezpłatnego dostępu do Internetu Aero2
Jak sprawdzić, czy mój modem lub telefon są zgodne z Aero2
Jak sprawdzić, czy jesteśmy w zasięgu sieci operatora
Często zadawane pytania dotyczące bezpłatnego internetu w Aero2
Kody CAPTCHA:
Szybki przegląd kodów CAPTCHA w Aero2
Typowe problemy z kodami CAPTCHA
Instrukcja obsługi kodów CAPTCHA
Wyłączenie kodów dla osób niepełnosprawnych
Aplikacje pomocne przy wprowadzaniu kodów dla Windows i Androida
Płatna usługa Aero2 mini wyłączająca kody CAPTCHA i przerwy co godzinę:
Polecam także przewodnik po blogu i zawartych na nim informacji.
There is also short information available in English.
Witam. Od ponda tygodnia mój modem (zte mf60) nie łączy się z internetem aero2. Okolice Gostynina. Zasięg jest jak był do tej pory (ponad 1rok) Nie wiem co się dzieje. Może ktoś coś wie czy coś się dzieje?
Opisz dokładniej objawy – bo jak zasięg jest no to w czym problem?
Witam P. Jakubie ! Chciałbym podziękować za Pana ogromny wkład w pomoc, jestem pod ogromnym wrażeniem pana pracy. Dzięki tej stronie dowiedziałem się o aero2 w grudniu 2012, a pod koniec stycznia 2013 już miałem darmowy net. Dzięki Panu skonfigurowałem mój ruter (zte mf 60), wgrałem jakieś nowe oprogramowanie, już teraz wszystko pozapominałem. Korzystałem i korzystam z panelu administrującego modemem (192.168.0.1). Wszystko bylo OK, (na miarę oczywiście aero2 ) do 9 lipca, kiedy to modem przestał się łączyć i koniec… Bywało że "popychałem" go nieraz z w/w panelu, a teraz nie chce się połączyć. Na wyświetlaczu mam zasięg ja zawsze 3 – 4 kreseczki – wysoka antena kierunkowa. Napis 3G, R, PL-PLUS… nie wiem co jest grane? Napisałem maila do aero, ale na tę chwilę nie mam jeszcze odpowiedzi.. Serdecznie pozdrawiam i raz jeszcze dziękuję za wszystko co Pan tutaj robi. franek
Bardzo proszę o sprawdzenie konfiguracji urządzenia – czy na pewno ciągle aktywny jest odpowiedni profil. Polecam wycieczkę w zasięg innej stacji bazowej – może to lokalna awaria sieci?
Witam. Już jest wszystko OK! Przyszła odpowiedź od Aero, i też zasugerowali mi to co Pan. Wszedłem po raz n-ty w ustawienia i… ku mojemu zdziwieniu ten nieszczęsny APN był inny (internet) nie mam pojęcia jak to się samo przestawiło… Niech ta lekcja będzie gdzieś na widoku dla innych. Serdeczne dzięki!!!
z pozdrowieniami wakacyjnymi franek
Cieszę się, że problem udało się rozwiązać.
Korzystam z aero w centrum Skierniewic już 18miesięcy. Moje obserwacje. Tuż przed wprowadzeniem kapci, logowanie do aero było bardzo trudne, a jeśli nawet się udawało, to sieć ledwo działała. Było to irytujące! Wprowadzenie kapci zadziało jak magiczna różdżka, to znaczy od momentu wprowadzenia kapci nie mam problemów z logowaniem, a i transfer się poprawił. Nie odnotowałem ani jednego przypadku, gdzie miałbym problemy z logowaniem. Jak to wytłumaczyć? Czyżby było tak dużo użytkowników bootów? O co chodzi?
Jak dla mnie po wprowadzeniu kapci, jest lepiej. Mimo, że trzeba je wpisywać, co ileś tam minut.
Jak dla mnie – właśnie, po raz kolejny dowiodłeś, że Aero2 nie wywiązuje się z Umowy. To oczywiste, że utrudnienie dostępu do sieci, spowoduje zmniejszenie ilości korzystających i poprawi jakość połączenia pozostałym. Tylko czy odstraszanie użytkowników, to realizacja idei "bezpłatnego" dostępu do internetu?
Idea ideą (teraz to już Orange – tak mi się skojarzyło:), jednak prawnie sprawdzili to z każdej strony i dlatego mamy kody…
Problem z logowaniem się był w zasadzie celowym działaniem operatora – to, że jest lepiej to wynik obniżenia zainteresowana Aero2, a nie pozytywne działanie operatora. Ale mimo to uważam BDI za cenną usługę, która popularyzuje i ułatwia dostęp do sieci, choć wygoda dawna zniknęła bezpowrotnie.
Ja też uważam, że kapeć jest ok. Przed wprowadzeniem praktycznie już nie dawało się korzystać z WIFI musiałem mieć modem wpięty do komputera. Teraz hula i śmiga jak należy. Jeżeli ktoś woli tracić czas oczekując na połączenie niż wpisać kod i się cieszyć netem to jego problem.
Rozumiem, że popierasz rozwiązanie typu "sieć wodociągowa nie daje rady, to podnieśmy ceny wody" – mniej użytkowników, mniej problemów z wodą.
Witam!
Ostatnio zakupilam darmowy internet aero 2 modem 3G HSUPA USB STICK (7.2Mbps) zostal on pomyslnie zainsalowany na laptopie (windows 7) ale nie moge sie polaczyc z internetem wyskakuje bład 680 , modem jest nowy karta tez niedawno zakupiona . Jezli ktos wie jak zrobic zeby sie polaczyc z internetem prosze o kontakt na gg 9752315 lub email adaa16@o2.pl z góry dzieki.
A możemy prosić o nazwę modelu, zdjęcie, cokolwiek co pozwoli ustalić, co to za modem? Bo na razie nie mam pojęcia co to za urządzenie, jaka firma go wyprodukowała… Może jakiś link do oferty sprzedaży?
Od dobrego pół roku mam to aero2 i wiem że za darmo toboli gardło ale to horror już przy samym łączeniu dostaje amoku wpisując te kopnięte cyfry i litery, używam chcialem używać w telefonie tylko do gps i kicha totalna i wiem że to za darmo ale niech to działa.Jak ktoś chce zaczynać to serdecznie odradzam w pleyu 3 zł. na miesiąc 25mb i mi to starcza …
Są aplikacje wspomagające wpisywanie kodów. Warto spróbować: http://jdtech.pl/2014/06/aero2-i-captcha-w-androi…
a ja walczę już z aero2 od roku i mam go serdecznie dosyć.
co z tego że odpuścili/ułatwili z Captcha – od 3 tygodni próbuję się łączyć (Kraków i Szczecin) i uzyskałem tylko 3 pojedyncze połączenia przez godzinę. I od tej pory koniec. Pomimo, ze mam dwa zalecane modemy z autopołączeniem – żaden z nich obecnie nie łączy. Mam tylko ograniczone połączenie między modemem/routerem a komputerem. Co z tego że wyświetla mi że jest sieć – jak praktycznie nie działa. Jak włożę byle jaką kartę innego operatora – na wszystkich działa jak burza.
Ale jaki dokładnie jest problem, bo nie wiemy – ja chętnie pomogę, jeżeli dowiem się, co nie działa. Najwygodniej to opisać na forum.jdtech.pl
wydaje mi się, że celowe rozłączanie sesji po mniej niż 1h jest niedopuszczalne. tymczasem jeżeli się wyłączy modem po mniej niż 1h to przy następnym połączeniu aero pozwala działać bez kapcia, ale tylko przez bliżej nieokreślony czas, jak pozostał z poprzedniej sesji. w efekcie użytkownik nie wie na co może liczyć. powinna być przynajmniej możliwość zapewnienia sobie pewnego działania (pomijam problemy techniczne) przez pełną godzinę!
Mam ten sam problem. Nawet jak działań pół godziny i się rozłączam to po kolejnym połączeniu juz muszę się logowac:- jest to masakryczne i irytujace
Nie wiem ludziska w czym macie problem…Najlepiej- jakby dopłacali wam za to, że używacie coś za darmo
Fakt: kapcie dla "środków kapuścianych" rzeczywiście mało czytelne. Sesja co 60 min- prawda! Transfer mi nie schodzi poniżej 512 kB/s!
Nie podoba się? Zawsze można użyć orange: 1GB za 12 zł/30 dni- tam od 4Mb/s.
Dobra alternatywa, gdzie nie mam dostępu do hot spotów miejskich.
Hp mini z connection manager i aero2. Na mapie zasięgu słabiutko, ale w pomieszczeniu na 5 mam 3 kreski(HSDPA)
Pozdrawiam- wiecznie ze wszystkiego niezadowolonych!
Musieli wprowadzić CAPTCHA by skarbówka nie mogła się doczepić.
"Aero2 informuje, że korzystanie z Bezpłatnego Dostępu do Internetu przez osoby fizyczne nie podlega obowiązkowi składania PIT-8C, ponieważ jednorazowa sesja połączenia z Internetem nie jest dłuższa niż 60 min, co oznacza, że wartość tego świadczenia nie przekracza kwoty zwolnionej z opodatkowania." http://www.aero2.pl/O-spolce/Aktualnosci,news_id,…
Dla mnie ten komunikat to bzdura…
Równie kuriuzualnego uzasadnienia jeszcze nie widziałem, Aero2 nie wywiązuje się z umowy wobec podatników bo… chroni ich przed Urzędem Skarbowym!
Kolejny naiwny wierzący w "za darmo". Jeśli godzisz się na to, żeby Twoje podatki były trwonione na darowywanie ZA DARMO koncesji wartej setki milionów, to Twoja sprawa. Nie obrażaj natomiast Tych, którzy nie mają problemów z czytaniem, liczeniem i wyciąganiem wniosków.
Pozdrawiam – zadowalającego się byle czym.
Trzy godzinne sesje w aero2 nie starczyły żeby ściągnąć plik 50MB, strach dokonywać operacji bankowych, o wysyłaniu zeznań podatkowych nie wspominając, to do czego ma niby służyć to BDI???
Faktycznie lokalnie zdarzają się przeciążenia i problemy z działaniem usługi, ale wiele osób nie ma aż takich problemów z korzystaniem z BDI.
A ktokolwiek prowadzi statystyki jak często i na jakim obszarze zdarzają się te "lokalnie… …przeciążenia i problemy z działaniem usługi"? Bo odnoszę wrażenie, że AERO2 skuteczną propagandą przekonało użytkowników, że skoro "za darmo", to nie ma co się domagać właściwej jakości usługi. Powtórzę jeszcze raz: ZAPŁACILIŚMY wszyscy jako podatnicy kilkaset mln za tę usługę. Wiem to między innymi z tego bloga. I dlatego uważam, że opłacani także z naszych podatków urzędnicy państwowi, którzy w naszym imieniu zawarli tę umowę, winni teraz także w naszym imieniu skutecznie ją egzekwować. A przerywanie połaczenia i stosowanie kodów Captcha jest sposobem na niewywiązywanie się w pełni z tej umowy. Uzasadnienie jest kuriuozalne i obraźliwe dla podatników. To stosowanie odpowiedzialności zbiorowej, w sytuacji gdy AERO2 twierdzi, że wie kto nadużywa tego "bezpłatnego" internetu. Już sam termin "nadużywanie" budzi wątpliwości. Kto to będzie oceniał? AERO2? Według jakich kryteriów? A wydałoby się, że epokę kiedy ktoś lepiej wiedział co nas uszczęśliwi mamy już za sobą.
Nie wierze!! Za darmo internet maja i narzekaja!! Polacy chorzy ludzie!!!
A twojego zdania w tym temacie nie rozumiem.
Ja używam router zte mf60 i tablet asusa memo pad hd7 jak jestem poza domem do przeglądania internetu i jestem zadowolony z tego aero2. W domu do internetu mam huawei b593s-22 i lte z plusa uzupełniam to lte play na kartę. I jest ok.
Jakie "za darmo"??? A koncesja warta kilkaset milionów, z naszych podatków to pies? I nie obrażaj Polaków, którzy umieją liczyć i nie wierzą w bajki, że coś jest za darmo. Widać sam się Polakiem nie czujesz.
Jakieś 2 lata temu z powodzeniem korzystałam z internetu aero, byłam zadowolona.
Kilka dni temu zaczęłam korzystać znowu i co? jedna wielka MASAKRA! internet co chwila się wyłącza, daj Boże żeby to było co 60 min, a nie co 15! NIE DA SIĘ Z NIEGO KORZYSTAĆ!!! ani ponownie połączyć. Ludzie, zróbcie coś z tym bo kłamiecie w żywe oczy. Tłumaczenie, że liczba niezadowolonych uzytkowników nie wzrosła to jakiś podły żart. O poziomie korzystania z kapcia zgadzam się w pełni z pozostałymi użytkownikami.
Zlikwidujcie lepiej tę możliwość zupełnie, nie poniżajcie się w ten sposób.
NIE JEST WART NAWET TYCH 20 ZŁ ZA KARTĘ SIM!
od wprowadzenia nowych kodów jeszcze ani raz nie udało mi się zalogować, strata czasu!
Generalnie nie ma z tym żadnych problemów, zwłaszcza po rozwiązaniu wszystkich podstawowych problemów 15 maja. Na czym polega twój problem?
Po wpisaniu kodu daję sprawdź i za każdym razem wyskakuje mi info niepoprawna odpowiedź. kod jest na 100% poprawnie przepisany.
W tablecie? W komputerze? W aplikacji? W jakiej przeglądarce? Bez tych informacji nie da się pomóc.
w telefonie samsung, przeglądarka google (zawsze działało)
Google Chrome, czy wbudowany Internet?
wbudowany internet (przeglądarka z telefonu)
To proszę spróbować z Chrome (dostępny za darmo w sklepie Play).
zainstalowałem chrome i działa ale internet bardzo wolno chodzi, żeby wpisać kod to czekałem parę minut, jakoś marnie to widzę było dobrze i się skończyło. Przedtem internet śmigał jak trza i bez dodatkowych przeglądarek. Wgrałem jeszcze Opere ale to samo. Pozdrawiam dzięki za pomoc.
To może być awaria lokalna u operatora. Warto zrobić wycieczkę w zasięg innej stacji bazowej – jeżeli będzie tak samo, szukamy problemu u siebie. Jeżeli lepiej – zgłaszamy operatorowi.