Aero2 – jak zdobyć kartę SIM wg nowego regulaminu
Często pojawiającym się pytaniem jest jak właściwie można w tej chwili zostać szczęśliwym posiadaczem karty SIM, aby mieć możliwość korzystania z usług bezpłatnego dostępu do Internetu. Postanowiłem więc w oparciu o nowy regulamin obowiązujący od 1 września 2011 i stronę internetową operatora, a także doświadczenia własne oraz czytelników opisać całą procedurę.
W tej chwili możliwe jest uzyskanie karty na trzy sposoby: zamówienie z odbiorem osobistym, zamówienie z wysyłką pocztą (te metody wymagają oczekiwania od 1 do 2 miesięcy) oraz załatwienie wszystkich formalności od ręki w punkcie dystrybucyjnym bez dodatkowego oczekiwania. W pierwszych dwóch przypadkach mamy możliwość skorzystania z elektronicznego formularza na stronie operatora. Regulamin przewiduje także odbiór karty za pośrednictwem punktów dystrybucyjnych. Od 15 grudnia 2011 działają trzy punkty na terenie Warszawy w ramach salonów firmowych operatora Sferia S.A.
Poszczególne metody opisałem oddzielnie, podobnie jak to uczynił operator na swojej stronie. Zacznę od najpopularniejszego rozwiązania.
Zamówienie z wysyłką pocztą
Operator przygotował procedurę zamówienia karty za pośrednictwem poczty.
A. Wersja z użyciem formularza online (zalecana):
1. Wchodzimy na stronę http://www.aero2.pl i ściągamy sobie Regulamin Bezpłatnego Dostępu do Internetu, aby zapoznać się precyzyjnie z zasadami, na jakich korzystać będziemy z usług.
2. Przelewamy na konto podane na stronie Aero2 depozyt 20 PLN. Przelew opisujemy Imię i nazwisko PESEL, gdzie Imię i nazwisko zastępujemy naszym imieniem i nazwiskiem, a zamiast PESEL podajemy oczywiście nasz numer PESEL lub numer paszportu (w przypadku obywateli innych państw). Po zaksięgowaniu generujemy sobie potwierdzenie wykonania przelewu – zwykle dostaniemy wygenerowany przez bank plik PDF.
3. Na kolejne konto (uwaga, jak widać trzeba wykonać dwa oddzielne przelewy na dwa różne konta) na podanej wyżej stronie (konto zaczynające się od 74) należy przelać 7 PLN tytułem Imię i nazwisko PESEL, oczywiście zastępując Imię i nazwisko oraz PESEL jak powyżej. Po zaksięgowaniu generujemy sobie potwierdzenie wykonania przelewu – zwykle dostaniemy wygenerowany przez bank plik PDF.
4. Przechodzimy na stronę https://bdi.aero2.pl/ i wypełniamy elektroniczny formularz zamówienia. Strona ta prowadzi nas za rękę przez całą procedurę. W środku formularza jest pole, w którym możemy załączyć PDF z potwierdzeniem przelewu za depozyt i opłatę za wysyłkę. Warto go tutaj od razu załączyć.
5. Po chwili otrzymamy wiadomość email, w której znajdziemy odnośnik, za pomocą którego musimy potwierdzić złożenie wniosku i swój adres email.
6. Po potwierdzeniu otrzymamy kolejną wiadomość z załącznikiem PDF, który zawiera gotowy wniosek do wydrukowania i podpisania (w dwóch miejscach) i szczegółową instrukcję, co i gdzie mamy wysłać zwykłą pocztą.
Przewodnik po procedurze wypełniania formularza online można obejrzeć tutaj: Aero2 – jest interaktywny formularz zamówienia.
Co zrobić, gdy formularz w postaci PDF nie dotrze do nas emailem?
Jeżeli pomyliliśmy się przy podawaniu adresu email, nie uda nam się potwierdzić wniosku i po 24 godzinach będziemy mogli ponownie wypełnić wniosek. Jeżeli jednak wszystko wypełnione zostało poprawnie, operator informuje: Jeśli wiadomość nie zostanie dostarczona prosimy o informację e-mailem na adres bok@aero2.pl. Koniecznie w temacie wiadomości do Aero2 wpisz swój numer PESEL i informację „Brak Zamówienia”.
Można także samodzielnie formularz utworzyć ponownie wypełniając przygotowany przeze mnie Interaktywny formularz zamówienia BDI 03042012. Można także wydrukować PDFa ze strony operatora i wypełnić go ręcznie, ale wtedy koniecznie musimy zadbać o czytelność.
7. Otrzymany w ten sposób (za pośrednictwem email lub pobrany bezpośrednio po wypełnieniu) wypełniony formularz zamówienia karty SIM drukujemy i podpisujemy (w dwóch miejscach) po dokładnym sprawdzeniu.
6. Pakujemy do koperty:
- Wydrukowany, wypełniony i podpisany formularz
- Potwierdzenie wniesienia depozytu
- Potwierdzenie wniesienia opłaty za przesyłkę pocztową
- Kopię dowodu tożsamości (w przypadku dowodu osobistego – obie strony)
I wysyłamy (najlepiej za pomocą przesyłki poleconej) do operatora na adres:
Aero2 Sp. z o.o.
Bezpłatny Dostęp do Internetu
ul. Trembeckiego 11A II piętro
35-234 Rzeszów
8. Czekamy cierpliwie na przeanalizowanie formularza oraz powiązanie go z przelewem przez BOK operatora. Gdy operator będzie miał dla nas gotową kartę SIM, prześle do nas powiadomienie emailem, a następnie karta zostanie wysłana pocztą na adres wskazany w formularzu. Informacje o aktualnym czasie oczekiwania publikuję regularnie na blogu. W tej chwili jest to od 2 to 4 tygodni.
B. Wersja z tradycyjna:
(operator oficjalnie jej nie oferuje, ale jeżeli nie mamy dostępu do Internetu można z niej skorzystać należy jednak pamiętać, że realizacja takiego zamówienia może trwać dłużej).
1. Zawsze należy najpierw zapoznać się z regulaminem usługi. Jest on dostępny na stronach Aero2 – http://www.aero2.pl/bdi.html. Tam znajdziemy także dokument PDF o nazwie Wzór Zamówienia Bezpłatnego Dostępu do Internetu.
2. Drukujemy formularz zamówienia pobrany wyżej i wypełniamy go ręcznie. Dla osób, które podobnie jak ja piszą niewyraźnie, ale ciągle potrafią się podpisać, przygotowałem interaktywną wersję formularza: Interaktywny formularz zamówienia BDI 03042012. Następnie drukujemy go i podpisujemy w dwóch miejscach. Pamiętamy o zaznaczeniu pola Wysyłka Karty SIM Poczta Polska (opłata 7 zł).
3. Przelewamy na konto podane na stronie Aero2 (to zaczynające się od 24) depozyt 20 PLN. Przelew opisujemy Imię i nazwisko PESEL, gdzie Imię i nazwisko zastępujemy naszym imieniem i nazwiskiem, a zamiast PESEL podajemy oczywiście nasz numer PESEL lub numer paszportu (w przypadku obywateli innych państw). Po zaksięgowaniu generujemy sobie potwierdzenie wykonania przelewu – zwykle dostaniemy wygenerowany przez bank plik PDF.
4. Na kolejne konto (uwaga, jak widać trzeba wykonać dwa oddzielne przelewy na dwa różne konta) na podanej wyżej stronie (to zaczynające się od 74) należy przelać 7 PLN tytułem Imię i nazwisko PESEL, oczywiście zastępując Imię i nazwisko oraz PESEL jak powyżej. Po zaksięgowaniu generujemy sobie potwierdzenie wykonania przelewu – zwykle dostaniemy wygenerowany przez bank plik PDF.
5. Pakujemy do koperty:
- Wydrukowany, wypełniony i podpisany formularz
- Potwierdzenie wniesienia depozytu
- Potwierdzenie wniesienia opłaty za przesyłkę pocztową
- Kopię dowodu tożsamości (w przypadku dowodu osobistego – obie strony)
I wysyłamy (najlepiej za pomocą przesyłki poleconej) do operatora na adres:
Aero2 Sp. z o.o.
Bezpłatny Dostęp do Internetu
ul. Trembeckiego 11A II piętro
35-234 Rzeszów
6. Czekamy cierpliwie na przeanalizowanie formularza oraz powiązanie go z przelewem przez BOK operatora. Gdy operator będzie miał dla nas gotową kartę SIM, prześle do nas powiadomienie emailem, a następnie karta zostanie wysłana pocztą na adres wskazany w formularzu. Informacje o aktualnym czasie oczekiwania publikuję regularnie na blogu. W tej chwili jest to od 2 do 4 tygodni.
Mamy kartę, co dalej?
Teraz musimy umieścić ją w odpowiednim urządzeniu. Polecam listę zgodnych modemów, jak sprawdzić, czy mój telefon/modem jest zgodny i krótki materiał szczegółowy o wymaganiach technicznych.
Warto pamiętać, że karta regulaminowo jest aktywowana w ciągu 7 dni roboczych, jednak dotychczas wszystkie wydane karty były aktywne od razu.
Porady ogólne
1. Jeżeli wiadomości z BOKu Aero2 do nas nie docierają, koniecznie sprawdźmy skrzynkę ze spamem, jeżeli mamy taką możliwość.
2. Im lepiej się przygotujemy i spełnimy wszystkie wymagania, tym łatwiej i sprawniej przebiegnie cała procedura.
3. Warto sprawdzić, czy posiadamy właściwe urządzenie zgodne z wymaganiami operatora, a także czy tam, gdzie chcemy korzystać z usługi znajdziemy się w jej zasięgu. Krótki poradnik na ten temat zamieściłem tutaj.
4. Operator bez problemu akceptuje standardowe potwierdzenia przelewów generowane przez większość polskich banków w ich interfejsach internetowych.
5. Przy przelewie należy podać adres operatora, np. ten podany powyżej (dostępny także na stronie operatora).
6. Nie trzeba wyrażać zgód na przetwarzanie danych osobowych, zalecam jednak zaznaczenie dwóch pierwszych zgód dotyczących elektronicznego informowania o zmianach w danych operatora i regulaminie – szkoda ewentualnych drzew na przesyłanie tego zwykłą pocztą.
7. Uwaga: formularz podpisujemy w dwóch miejscach. W przypadku zamawiania przez pocztę wykonujemy dwa przelewy na dwa różne konta.
8. Przesyłki najlepiej wysyłać do operatora pocztą poleconą, choć operator nigdzie tego nie wymaga (ale także zaleca). Karty są przysyłane za zwykłym listem poleconym.
Źródło: Aktualna strona BDI operatora Aero2
Historia: zmian:
2012.04.08 – uaktualniony został Interaktywny formularz zamwienia BDI 03042012 w formie pliku PDF w związku ze zmianami na początku kwietnia 2012.
2012.12.20 – uaktualnienia dotyczące zmian liczby punktów dystrybucyjnych i informacje o pełnomocnictwie.
2012.12.22 – wyjaśnienie co zrobić, gdy email z PDF formularza nie przyjdzie.
2013.01.20 – usunięcie informacji o odbiorze na Lwowskiej 19, nowy formularz interaktywny.
2013.02.20 – Dodanie informacji o tym, że operator dosyła formularz PDF, jeżeli nie dojdzie.
2013.09.14 – Nowy adres korespondencyjny Aero2 i ostateczne usunięcie informacji o odbiorach osobistych.
2013.09.15 – Aktualizacja szczegółów procedury
2013.11.15 – Aktualizacja odnośników
2013.12.30 – Aktualizacja odnośników po przebudowie strony Aero2.
Jakim listem poleconym aero2 wysyła do nas kartę Sim?
Poleconym ekonomicznym, czy poleconym priorytetowym? Czy jeszcze jakimś innym poleconym?
Karty SIM są wysyłane priorytetem ekonomicznym.
Tzw. Masło maślane. Jedno wyklucza drugie, pewnie chodziło o polecony ekonomiczny.
Nie podałem adresu w przelewie. Mogę już się obawiać tego, że nie dostanę katy?
(
O jakim adresie mowa?
Najważniejsza jest kwota, wykonanie dwóch różnych przelewów na różne konta i PESEL w tytule przelewu.
Czyli wszystko jest chyba w porządku. Podałem tytuł w przelewie na depozyt "Depozyt DBI (mój PESEL)"
I w przelewie za przesyłkę "Opłata za wysyłkę karty SIM BDI (mój PESEL)". I tutaj się zastanawiam czy też prawidłowo wpisałem tytuł przelewu? A druga sprawa, że podczas drukowania przez jakiś błąd data wniosku nałożyła mi się na literki DDMMRR i do tego jeszcze odwrotnie do tych liter. Zauważyłem to będąc już na poczcie. Skreśliłem ten to miejsce i nad tym napisałem według tych literek prawidłowo datę. Czy przyjmą mi taki wniosek z tym drobnym przekreśleniem i tym tytułem przelewu. Przepraszam, że o takie głupoty pytam, ale pierwszy raz załatwiałem takie dokumenty.
*drobna pomyłka w odpowiedzi. Nie DBI tylko BDI. sorki.
W kwestii przelewów – jest PESEL, jest OK. Precyzyjny opis poza tym nie jest potrzebny. Co do poprawek na formularzu – najważniejsze są podpisy i to, co zostało wypełnione online.
No to już mogę być spokojny.
A co się stanie jeśli wniosek nie został przesłany zgodnie z harmonogramem dostarczania zamówień? Chodzi o to, że innego dnia niż w harmonogramie wniosek dojdzie do nich pocztą.
A tego pytania nie rozumiem – harmonogram opisuje 'przyszło do nas…. to wyślemy….' a nie odwrotnie (musisz wysłać do nas do….).
wie ktoś czy mogę zamówić drugą kartę aero na te same dane?
Nie, nie można. Jeden PESEL, jedna karta.
taki szczegół tylko. Obywatele RP nie wpisują Imienia i nazwiska w tytule przelewu a tylko PESEL.
cytat ze strony BDI:
"Wpłać 20 zł na konto o numerze: [...] – w tytule przelewu podaj: „Depozyt BDI” oraz numer PESEL dla obywateli RP lub imię i nazwisko oraz numer paszportu dla obywateli innych państw.
Wpłać 7 zł na konto o numerze: [...]– w tytule przelewu podaj: "Opłata za wysyłkę karty SIM BDI” oraz numer PESEL dla obywateli RP lub imię i nazwisko oraz numer paszportu dla obywateli innych państw."
Zalecenie pochodzi od Aero2. Ułatwia identyfikację w przypadku ew. błędu w PESELu, gdy przelew robimy nie ze swojego konta. Takie dodatkowe zabezpieczenie.
Jasne, pewnie nie zaszkodzi dopisać imienia i nazwiska. Po prostu na stronie http://aero2.pl/Bezplatny-Internet/Zamow-karte/Ja…
piszą co innego.
…
z kolei w mailu, jakim przychodzi formularz do wydruku piszą:
"w tytule przelewu należy podać swoje dane (imię, nazwisko i nr PESEL). "
Wpisałem sam PESEL, zobaczymy.
Przy okazji gratuluję pomysłu i dziękuję za informacje na tej stronie. Bardzo przydatne.
Ja wpisałem tydzień temu sam pesel w obu przelewach i już dziś mam powiadomienie, że karta wysłana.
Proszę o pomoc potrzebuje numer telefonu do firmy gdzie zamawia sie karte aero 2 niewiem gdzie go szukac. Przelałam juz pieniądze na konto a karty nadal nie otrzymałam.
Nie ma kontaktu telefonicznego z Aero2 z tego co wiem – BOK nie obsługuje tego kanału.
Proponuję się upewnić, że wszystkie papiery zostały wysłane prawidłowo i wysłać zapytanie emailem (przekazując wszystkie niezbędne dane do identyfikacji, przede wszystkim PESEL użyty w przelewach i wniosku).
ILE CZEKA SIĘ NA KARTĘ ???….PO ZAKOŃCZENIU WSZYSTKICH FORMALNOŚCI
W tej chwili od momentu wysłania dokumentów trwa to około 5-7 dni.
dostalem potwierdzenie przelewu esm-em od banku jak im mam poslac kopie…
masz konto w banku ? w jaki sposób robiłeś przelew ?
Nie ma czegoś takiego, jak potwierdzenie przelewu SMS, no chyba, że mówisz o hasłach jednorazowych. Wszystkie dane niezbędne do identyfikacji przelewu to byłoby co najmniej kilka SMSów (na około około 10).
Bank slaski , gdzie znajde potwierdzenie przelewu?
pewnie jest w historii przelewow potwierdzenie klikasz na wygeneruj i zapisujesz.
Witam, aero2 wczesniej zgłaszało mi się jako aero2 roaming a teraz zgłasza mi się jako plus roaming ot taka ciekawostka czy to jest spowodowane tym że wcześniej ustawiłem lokalizacja w modemie ?
To zależy od oprogramowania, firmware modemu oraz samego urządzenia. Któryś z tych elementów się zmienił i dlatego zmieniła się informacja. Od 1.10.2012 pracujemy na kartach SIM operatora Aero2 (260-17) które łączą się w roamingu krajowym z siecią Plusa (260-01).
W artykule nie działają linki z nr kont (oba) , z regulaminem. Pojawia się komunikat, ze strona nie istnieje. O co chodzi???
Kilka dni temu całkowicie zmieniła się strona Aero2 – wszystkie linki przestały działać, nie zdążyłem jeszcze zrobić aktualizacji: http://jdtech.pl/2013/12/aero2-zupelnie-nowa-stro…
Problem rozwiązany.
witam.mam pytanie.przy składaniu wniosku przez internet dołączyłam potwierdzenie zapłaty depozytu,zapomniałam jednak o potwierdzeniu wpłaty tych 7 zł.co zrobić?
Wniosek online ma drugorzędne znaczenie – kopie dowodów wpłat i tak trzeba dołączyć do dokumentów w wersji papierowej i to rozwiązuje problem.