Home > Przepis > Aero2 – jak zdobyć kartę SIM wg nowego regulaminu

Aero2 – jak zdobyć kartę SIM wg nowego regulaminu

Często pojawiającym się pytaniem jest jak właściwie można w tej chwili zostać szczęśliwym posiadaczem karty SIM, aby mieć możliwość korzystania z usług bezpłatnego dostępu do Internetu. Postanowiłem więc w oparciu o nowy regulamin obowiązujący od 1 września 2011 i stronę internetową operatora, a także doświadczenia własne oraz czytelników opisać całą procedurę.

W tej chwili możliwe jest uzyskanie karty na trzy sposoby: zamówienie z odbiorem osobistym, zamówienie z wysyłką pocztą (te metody wymagają oczekiwania od 1 do 2 miesięcy) oraz załatwienie wszystkich formalności od ręki w punkcie dystrybucyjnym bez dodatkowego oczekiwania. W pierwszych dwóch przypadkach mamy możliwość skorzystania z elektronicznego formularza na stronie operatora. Regulamin przewiduje także odbiór karty za pośrednictwem punktów dystrybucyjnych. Od 15 grudnia 2011 działają trzy punkty na terenie Warszawy w ramach salonów firmowych operatora Sferia S.A.

Poszczególne metody opisałem oddzielnie, podobnie jak to uczynił operator na swojej stronie. Zacznę od najpopularniejszego rozwiązania.

Zamówienie z wysyłką pocztą

Operator przygotował procedurę zamówienia karty za pośrednictwem poczty.

A. Wersja z użyciem formularza online (zalecana):

1. Wchodzimy na stronę http://www.aero2.pl i ściągamy sobie Regulamin Bezpłatnego Dostępu do Internetu, aby zapoznać się precyzyjnie z zasadami, na jakich korzystać będziemy z usług.

2. Przelewamy na konto podane na stronie Aero2 depozyt 20 PLN. Przelew opisujemy Imię i nazwisko PESEL, gdzie Imię i nazwisko zastępujemy naszym imieniem i nazwiskiem, a zamiast PESEL podajemy oczywiście  nasz numer PESEL lub numer paszportu (w przypadku obywateli innych państw). Po zaksięgowaniu generujemy sobie potwierdzenie wykonania przelewu – zwykle dostaniemy wygenerowany przez bank plik PDF.

3. Na kolejne konto (uwaga, jak widać trzeba wykonać dwa oddzielne przelewy na dwa różne konta) na podanej wyżej stronie (konto zaczynające się od 74) należy przelać 7 PLN tytułem Imię i nazwisko PESEL, oczywiście zastępując Imię i nazwisko oraz PESEL jak powyżej. Po zaksięgowaniu generujemy sobie potwierdzenie wykonania przelewu – zwykle dostaniemy wygenerowany przez bank plik PDF.

4. Przechodzimy na stronę https://bdi.aero2.pl/ i wypełniamy elektroniczny formularz zamówienia. Strona ta prowadzi nas za rękę przez całą procedurę. W środku formularza jest pole, w którym możemy załączyć PDF z potwierdzeniem przelewu za depozyt i opłatę za wysyłkę. Warto go tutaj od razu załączyć.

5. Po chwili otrzymamy wiadomość email, w której znajdziemy odnośnik, za pomocą którego musimy potwierdzić złożenie wniosku i swój adres email.

6. Po potwierdzeniu otrzymamy kolejną wiadomość z załącznikiem PDF, który zawiera gotowy wniosek do wydrukowania i podpisania (w dwóch miejscach) i szczegółową instrukcję, co i gdzie mamy wysłać zwykłą pocztą.

Przewodnik po procedurze wypełniania formularza online można obejrzeć tutaj: Aero2 – jest interaktywny formularz zamówienia.

Co zrobić, gdy formularz w postaci PDF nie dotrze do nas emailem?

Jeżeli pomyliliśmy się przy podawaniu adresu email, nie uda nam się potwierdzić wniosku i po 24 godzinach będziemy mogli ponownie wypełnić wniosek. Jeżeli jednak wszystko wypełnione zostało poprawnie, operator informuje: Jeśli wiadomość nie zostanie dostarczona prosimy o informację e-mailem na adres bok@aero2.pl. Koniecznie w temacie wiadomości do Aero2 wpisz swój numer PESEL i informację „Brak Zamówienia”.

Można także samodzielnie formularz utworzyć ponownie wypełniając przygotowany przeze mnie Interaktywny formularz zamówienia BDI 03042012. Można także wydrukować PDFa ze strony operatora i wypełnić go ręcznie, ale wtedy koniecznie musimy zadbać o czytelność.

7. Otrzymany w ten sposób (za pośrednictwem email lub pobrany bezpośrednio po wypełnieniu) wypełniony formularz zamówienia karty SIM drukujemy i podpisujemy (w dwóch miejscach) po dokładnym sprawdzeniu.

6. Pakujemy do koperty:

  • Wydrukowany, wypełniony i podpisany formularz
  • Potwierdzenie wniesienia depozytu
  • Potwierdzenie wniesienia opłaty za przesyłkę pocztową
  • Kopię dowodu tożsamości (w przypadku dowodu osobistego – obie strony)

I wysyłamy (najlepiej za pomocą przesyłki poleconej) do operatora na adres:

Aero2 Sp. z o.o.
Bezpłatny Dostęp do Internetu
ul. Trembeckiego 11A II piętro
35-234 Rzeszów

8. Czekamy cierpliwie na przeanalizowanie formularza oraz powiązanie go z przelewem przez BOK operatora. Gdy operator będzie miał dla nas gotową kartę SIM, prześle do nas powiadomienie emailem, a następnie karta zostanie wysłana pocztą na adres wskazany w formularzu. Informacje o aktualnym czasie oczekiwania publikuję regularnie na blogu. W tej chwili jest to od 2 to 4 tygodni.

B. Wersja z tradycyjna:
(operator oficjalnie jej nie oferuje, ale jeżeli nie mamy dostępu do Internetu można z niej skorzystać należy jednak pamiętać, że realizacja takiego zamówienia może trwać dłużej).

1. Zawsze należy najpierw zapoznać się z regulaminem usługi. Jest on dostępny na stronach Aero2 – http://www.aero2.pl/bdi.html. Tam znajdziemy także dokument PDF o nazwie Wzór Zamówienia Bezpłatnego Dostępu do Internetu.

2. Drukujemy formularz zamówienia pobrany wyżej i wypełniamy go ręcznie. Dla osób, które podobnie jak ja piszą niewyraźnie, ale ciągle potrafią się podpisać, przygotowałem interaktywną wersję formularza: Interaktywny formularz zamówienia BDI 03042012. Następnie drukujemy go i podpisujemy w dwóch miejscach. Pamiętamy o zaznaczeniu pola Wysyłka Karty SIM Poczta Polska (opłata 7 zł).

3. Przelewamy na konto podane na stronie Aero2 (to zaczynające się od 24) depozyt 20 PLN. Przelew opisujemy Imię i nazwisko PESEL, gdzie Imię i nazwisko zastępujemy naszym imieniem i nazwiskiem, a zamiast PESEL podajemy oczywiście  nasz numer PESEL lub numer paszportu (w przypadku obywateli innych państw). Po zaksięgowaniu generujemy sobie potwierdzenie wykonania przelewu – zwykle dostaniemy wygenerowany przez bank plik PDF.

4. Na kolejne konto (uwaga, jak widać trzeba wykonać dwa oddzielne przelewy na dwa różne konta) na podanej wyżej stronie (to zaczynające się od 74) należy przelać 7 PLN tytułem Imię i nazwisko PESEL, oczywiście zastępując Imię i nazwisko oraz PESEL jak powyżej. Po zaksięgowaniu generujemy sobie potwierdzenie wykonania przelewu – zwykle dostaniemy wygenerowany przez bank plik PDF.

5. Pakujemy do koperty:

  • Wydrukowany, wypełniony i podpisany formularz
  • Potwierdzenie wniesienia depozytu
  • Potwierdzenie wniesienia opłaty za przesyłkę pocztową
  • Kopię dowodu tożsamości (w przypadku dowodu osobistego – obie strony)

I wysyłamy (najlepiej za pomocą przesyłki poleconej) do operatora na adres:

Aero2 Sp. z o.o.
Bezpłatny Dostęp do Internetu
ul. Trembeckiego 11A II piętro
35-234 Rzeszów

6. Czekamy cierpliwie na przeanalizowanie formularza oraz powiązanie go z przelewem przez BOK operatora. Gdy operator będzie miał dla nas gotową kartę SIM, prześle do nas powiadomienie emailem, a następnie karta zostanie wysłana pocztą na adres wskazany w formularzu. Informacje o aktualnym czasie oczekiwania publikuję regularnie na blogu. W tej chwili jest to od 2 do 4 tygodni.

Mamy kartę, co dalej?

Teraz musimy umieścić ją w odpowiednim urządzeniu. Polecam listę zgodnych modemów, jak sprawdzić, czy mój telefon/modem jest zgodny i krótki materiał szczegółowy o wymaganiach technicznych.
Warto pamiętać, że karta regulaminowo jest aktywowana w ciągu 7 dni roboczych, jednak dotychczas wszystkie wydane karty były aktywne od razu.

Porady ogólne

1. Jeżeli wiadomości z BOKu Aero2 do nas nie docierają, koniecznie sprawdźmy skrzynkę ze spamem, jeżeli mamy taką możliwość.

2. Im lepiej się przygotujemy i spełnimy wszystkie wymagania, tym łatwiej i sprawniej przebiegnie cała procedura.

3. Warto sprawdzić, czy posiadamy właściwe urządzenie zgodne z wymaganiami operatora, a także czy tam, gdzie chcemy korzystać z usługi znajdziemy się w jej zasięgu. Krótki poradnik na ten temat zamieściłem tutaj.

4. Operator bez problemu akceptuje standardowe potwierdzenia przelewów generowane przez większość polskich banków w ich interfejsach internetowych.

5. Przy przelewie należy podać adres operatora, np. ten podany powyżej (dostępny także na stronie operatora).

6. Nie trzeba wyrażać zgód na przetwarzanie danych osobowych, zalecam jednak zaznaczenie dwóch pierwszych zgód dotyczących elektronicznego informowania o zmianach w danych operatora i regulaminie – szkoda ewentualnych drzew na przesyłanie tego zwykłą pocztą.

7. Uwaga: formularz podpisujemy w dwóch miejscach. W przypadku zamawiania przez pocztę wykonujemy dwa przelewy na dwa różne konta.

8. Przesyłki najlepiej wysyłać do operatora pocztą poleconą, choć operator nigdzie tego nie wymaga (ale także zaleca). Karty są przysyłane za zwykłym listem poleconym.

Źródło: Aktualna strona BDI operatora Aero2

Historia: zmian:
2012.04.08 – uaktualniony został Interaktywny formularz zamwienia BDI 03042012 w formie pliku PDF w związku ze zmianami na początku kwietnia 2012.
2012.12.20 – uaktualnienia dotyczące zmian liczby punktów dystrybucyjnych i informacje o pełnomocnictwie.
2012.12.22 – wyjaśnienie co zrobić, gdy email z PDF formularza nie przyjdzie.
2013.01.20 – usunięcie informacji o odbiorze na Lwowskiej 19, nowy formularz interaktywny.
2013.02.20 – Dodanie informacji o tym, że operator dosyła formularz PDF, jeżeli nie dojdzie.
2013.09.14 – Nowy adres korespondencyjny Aero2 i ostateczne usunięcie informacji o odbiorach osobistych.
2013.09.15 – Aktualizacja szczegółów procedury
2013.11.15 – Aktualizacja odnośników
2013.12.30 – Aktualizacja odnośników po przebudowie strony Aero2.

Data pierwszej publikacji 2011.09.01
Kategorie:Przepis
  1. Mirek
    Listopad 15th, 2013 at 16:46 | #1

    Zmienił się adres strony z numerami kont (podany http://www.aero2.pl/bdi-2.html – nie istnieje).
    Nowy: http://www.aero2.pl/faq.html#Answer1

  2. Rods
    Listopad 7th, 2013 at 20:44 | #3

    A ja mam pytanie czy dokonując przelewu 20 i 7 zł poprzez tradycyjny przekaz pocztowy wystarczy im wysłać skan/kopię czy też musi to być oryginał?

    • qweir205
      Listopad 7th, 2013 at 22:30 | #4

      Ja im wysłałem skan i nie było żadnego problemu.

    • Listopad 7th, 2013 at 23:31 | #5

      Spokojnie może być kopia. Na wszelki wypadek lepiej sobie zostawić oryginał.

  3. Ola
    Październik 13th, 2013 at 15:25 | #6

    mam pytanie czy w druku polecenie zapłaty w polu nadawca wpisujemy cały adres AERO2?

    • Październik 13th, 2013 at 16:27 | #7

      Nie bardzo rozumiem – co ma polecenie zapłaty to Aero2 – polecenie zapłaty to usługa płacenia rachunku co miesiąc, a tutaj nie ma czegoś takiego.
      Przy zamówieniu karty wykonujemy zwykły przelew: nadawcą jesteśmy my, a odbiorcą Aero2

  4. Marcin
    Październik 9th, 2013 at 14:25 | #8

    Witam serdecznie mam dwa pytania pierwsze czy mogę za depozyt ( kartę ) i przesyłkę zapłacić tradycyjnymi wpłatami np. na poczcie, w banku a nie przez internet drugie czy przesłanie ksera dowodu jest oby na pewno bezpieczne czy mógł bym w nim np zamazać niektóre dane markerem a zostawić tylko te potrzebne do realizacji zamówienia pozdrawiam

    • Październik 9th, 2013 at 15:58 | #9

      Tak, sposób dokonania wpłaty jest nieistotny, póki otrzymujemy potwierdzenie, które możemy wysłać potem pocztą. Wersja z kontem i dostępem elektronicznym jest po prostu najtańsza. Wysłanie kopii dokumentów zawsze niesie ryzyko, dlatego wysyłamy to listem poleconym. Co bardziej ostrożni piszą grubszym flamastrem np. "tylko dla Aero2", albo "na potrzeby zamówienia BDI" na kopii dowodu tak, aby napis wchodził na obraz dowodu, ale nie zasłaniał istotnych elementów (PESEL, numer, dane osobowe).
      Po dotarciu przesyłki do Aero2 ryzyko wg mnie jest znikome – nie słyszałem o wycieku danych klientów z siedzib operatorów GSM (przepisy GIODO są tu bardzo surowe).

  5. Adam
    Wrzesień 2nd, 2013 at 07:20 | #10

    Mam pytanie o składanie zamówienia na kartę Aero2. Czy trzeba wypełniać zarówno formularz rejestracyjny na stronie Aero2 i ponownie w wersji wydrukowanej wraz z odcinkami wpłaty i ksero dowodu czy tylko można wysłać do nich wszystkie te dokumenty pocztą i to wystarczy. Bo jakiś czas temu to wystarczyło ale teraz widzę że coś się pozmieniało na stronie Aero2.

    • Wrzesień 2nd, 2013 at 07:38 | #11

      W znakomitej większości przypadków formularz po wypełnieniu na stronie przychodzi do nas pocztą elektroniczną w postaci wypełnionego pliku PDF, który drukujemy i podpisujemy. Formularz wniosku z naszym podpisem jest niezbędny – podpisany w formie papierowej musi być do nich wysłany zwykłą pocztą.
      Przyjmują jednak także same formularze bez wypełnienia dokumentów online, jednak takie dokumenty, zwłaszcza wypełnione ręcznie mogą być analizowane dłużej – lepiej im ułatwić pracę i wypełnić wersję elektroniczną.

  6. Paweł
    Sierpień 29th, 2013 at 10:48 | #12

    Witaj Jakubie, mam pytanie, mam już jedną kartę AERO i chciałbym dostać drugą – czy jest taka możliwość?

    Z góry dziękuję za odpowiedź

    • Sierpień 29th, 2013 at 11:12 | #13

      Na jeden PESEL wydawana jest tylko jedna karta SIM. Problem można próbować obejść, ale potrzebujesz do tego np. pełnoletniego członka rodziny.

  7. musiolek
    Lipiec 30th, 2013 at 10:00 | #14

    Witam.

    Panie Jakubie mam problem, a mianowicie podczas składania elektronicznego formularza popełniłem błąd w rubryce KOD POCZTOWY i zamiast 26-010 wpisałem 20-010. Formularz zatwierdziłem i tak poszedł drogą elektroniczną do Aero. Po wydrukowaniu formularza z pliku PDF zauważyłem dopiero, że zawiera on błędny kod pocztowy i teraz nie wiem co zrobić.do tego mogę dorzucić karteczkę z informacją o w/w zmianie.

    Czy wystarczy gdy na gotowym wydrukowanym (gotowym) formularzu przekreślę błędny kod pocztowy, a obok dopiszę ręcznie prawidłowy i zmianę tą zaparafuję swoim własnoręcznym podpisem?

    Myślałem też o interaktywnym formularzu z tutejszej strony, ale po ostatnich zmianach wyraźnie różni się on od tego przesyłanego przez operatora Aero.

    Proszę o pomoc i z góry dziękuję…

    Michał

    • Lipiec 30th, 2013 at 11:01 | #15

      Wydaje mi się, że tak wyróżniona informacja będzie wystarczająca dla Aero2, żeby poprawić wpis w bazie danych – sam formularz to za mało, żeby zauważyli zmianę. Będę robił aktualizację formularza, bo faktycznie zaszły zmiany na stronie Aero2 w formularzu online, jednak aktualny formularz jest zgodny z tym, co publikuje Aero2 jako wzór formularza PDF na głównej stronie BDI.

  8. Paweł
    Lipiec 24th, 2013 at 09:44 | #16

    Jakubie, mam pytanie.
    Czy formularz ten wydrukowany i podpisywany musi być identyczny jak ten elektroniczny który już wysłałem.
    Chodzi mi o kwestie wyrażania zgody w punkcie 3,4,5,6. W elektronicznym który już wysłałem zaznaczyłem że wyrażam zgode a papierowego jeszcze nie wysłałem czy moge to zmienić na papierowym i zostanie to uwzględnione.

    • Lipiec 24th, 2013 at 16:14 | #17

      Wiążący dla operatora jest formularz wydrukowany (tak stanowi KC, na którym opiera się regulamin), ale procedura nie przewiduje tego, żeby te dwie wersje były inne i sytuacja jest… w tej kwestii niejasna. Nie wiem, co w systemie zostanie zaznaczone – to co na wersji elektronicznej, czy to co na papierze.

      • Paweł
        Lipiec 24th, 2013 at 16:44 | #18

        To, jak sądzisz lepiej wysłać podpisany taki jak został wygenerowany elektronicznie (ze zgodą), czy na tym papierowy zaznaczyć ze nie wyrażam zgody i dołączyć kartkę z inforamcją o zmianie. Czy taka zmiana może mieć wpływ na to ze nie otrzymam karty.
        Dzieki za odpowiedź.

        • Lipiec 25th, 2013 at 11:01 | #19

          Kartka o zmianie to dobry pomysł. Na pewno nie może to mieć wpływu na to, czy dostaniesz kartę, czy nie.

          • Paweł
            Lipiec 25th, 2013 at 13:44 | #20

            Dzięki Jakubie za pomoc, zmieniłem te dane podpisałem wniosek i dołączyłem kartę z informacją o zmianie, do góry wniosku dopisałem długopisem numer wniosku taki jak wygenerował na elektronicznym. Myślę że wszystko powinno być w porządku. Czekam na informacje o wysłaniu karty.

          • Lipiec 25th, 2013 at 13:52 | #21

            Potrwa to około miesiąca. Koniecznie daj znać, jak się sprawa potoczy.

          • Paweł
            Sierpień 27th, 2013 at 08:34 | #22

            Karta wczoraj dotarła bez żadnych problemów.

          • Sierpień 27th, 2013 at 08:41 | #23

            Dzięki za potwierdzenie – jak widać wszystko działa poprawnie także w Aero2.

  9. Teddybe
    Kwiecień 23rd, 2013 at 09:56 | #24

    Panie Jakubie

    23 kwietnia wszedłem aby się zarejestrować a tu siurpryza : (

    ,,W związku z trwającymi pracami serwisowymi, formularz zgłoszeniowy będzie niedostępny. Za utrudnienia przepraszamy.

    Biuro Obsługi Klienta

    Aero 2 Sp. z o.o.,,

    Ciekawe jak długo ?

    Pozdrawiam i dziękuję za wiele interesujących informacji.

    Teddybe

    • Kwiecień 23rd, 2013 at 10:36 | #25

      Właśnie też to wczoraj zauważyłem – jak dzisiaj się nie "poprawi", to trzeba to opisać. Na razie można na szczęście korzystać z tradycyjnej formy – wszystko wypełnić ręcznie (lub w interaktywnym PDF) i formularz nie jest niezbędny.

  10. szymon
    Kwiecień 1st, 2013 at 11:05 | #26

    Witam
    Wie ktoś czy te przelewy można wykonać z cudzego konta? Jak wygląda wtedy sprawa zwrotu kaucji?

    • Kwiecień 1st, 2013 at 12:16 | #27

      Tak, przelew możesz wykonać z dowolnego konta lub wykonać wpłatę na poczcie.
      Zwrot kaucji jest zawsze na dowolne wskazane konto – procedurę rezygnacji znajdziesz na stronie Aero2, a i ja ją opiszę.

Strony komentarza
  1. Brak jeszcze trackbacków
Musisz być zalogowany aby dodać komentarz.
>