Play 100GB za 9 PLN – nowy regulamin i ograniczenia
I stało się. Play uznał, że nasze kombinacje z uzyskaniem 100 GB za 9 PLN to dla ich sieci za dużo i zmienił regulamin promocji rejestracyjnej. Ograniczenia są zauważalne, ale dla osób korzystających z tego w ograniczonym stopniu mogą być niezauważalne. Podstawowe zmiany to ograniczenie liczby starterów, na których można skorzystać z promocji z 10 do 3.
Jest także inna zmiana, która ma niejasny wpływ na osoby, które już karty zarejestrowały.
Tak czy inaczej promocja jest nadal dostępna. Choć cały czas pamiętamy, że operator może ją ponownie ograniczyć lub zakończyć w dowolnej chwili – taki zapis jest w regulaminie i zawsze był. Taka jest natura wszelkich promocji.
Szczegóły
Nowy regulamin obowiązuje od 20 października 2016 do końca ustawowego okresu przejściowego, czyli 1 litego 2017. Stary regulamin przeszedł do archiwum, ale jak już ktoś skorzystał i ma starter z pakietem 100 GB, to oczywiście może korzystać dalej.
W punkcie I.2. pojawiła się informacja, że promocja dotyczy tylko osób, które zarejestrowały karty od 20 października. Niestety można to rozumieć dwojako:
- Osoby, które zarejestrowały kartę wcześniej (ale nie aktywowały karty ani promocji) nie mogą skorzystać z promocji wcale
- Osoby te mogą skorzystać z promocji na starych warunkach
Jednak podejrzewam, że to drobny kiks prawniczy i po prostu korzystamy teraz na nowych warunkach wszyscy. W praktyce jak to działa to zobaczymy po raportach użytkowników.
W regulaminie jest także literówka: Punkt 8.1 mówi o o sprawdzaniu Bonusu 10 GB, ale reszta regulaminu mówi o 100 GB. Poprawiono za to kilka innych drobnych i oczywistych błędów.
Najważniejsza zmiana jest w punkcie III.13: Każdy z Użytkowników może skorzystać z Oferty Promocyjnej dla maksymalnie 3 numerów telefonów. Wcześniej było ich oczywiście 10.
Zmianie nie uległ żaden z pozostałych punktów regulaminu.
Jak tylko wyjaśni się wątpliwość co do punktu I.2 postaram się odpowiednio zaktualizować ten wpis i artykuł, w którym opisuję promocję.
Dokumenty: Nowy regulamin promocji
Mam zestaw testowy zmieniłem taryfę na 9Pinka nie włącza mi się 250MB.Coś zrobiłem źle?
1. Jak nazywa się twoja taryfa i promocja? (https://24.play.pl/Play24/UserData Taryfa i Promocja)
2. Ile kosztuje w twojej taryfie pakiet internet bez limitu na miesiąc?
Najlepiej skopiuj nazwę taryfy i promocji z play24. A tak ogólnie to na twoje pytanie być może odpowie pkt 6. regulaminu zmiany oferty. A czy jest jakakolwiek szansa na aktywację pakietu, to zależy od tego jaką masz taryfę i promocję.
Mam PInk Wypróbuj internet 4G LTE – zmieniona taryfa na PINK 9.
Internet bez limitu przez 30 dni w Play Internet na Kartę45,00 zł
Na pytanie "Coś zrobiłem źle?" w skrócie mogę odpowiedzieć – użyłeś niewłaściwego zestawu startowego.
Według cennika http://www.play.pl/resources/pdf/2016/Cennik-Ofer… (Tabela nr 2) do zestawu startowego zasięgowego nie ma darmowego pakietu cyklicznego (w pozycji pakiet przyznawany co miesiąc jest "-").
Nie znam regulaminu zmiany taryfy z "PInk Wypróbuj internet 4G LTE" na "PINK 9", ale według punktu 6. regulaminu zmiany oferty na PINK ze starszych ofert http://www.play.pl/resources/pdf/2014/Regulamin_Z… przy zmianie oferty nie przysługują pakiety przypisane do zestawów startowych.
Niektórzy chwalili się, że nakłonili konsultanta infolinii lub przez złożenie reklamacji sobie załatwili włączenie tego pakietu, ale pewniejszym rozwiązaniem będzie kupienie jednego z właściwych starterów za 9, 19 lub 50 zł.
Czyli te startery zasięgowe są do kitu?
Próbowałem załapać o co chodziło Adam Fila i Specjaliście.Jak im się udało?
I czy pakiet nie aktywuje się po 30 dniach?
,,Proszę o włączenie pakietu 250mb cyklicznie dla oferty PINK9 zgodnie z regulaminem https://www.play.pl/resources/pdf/2016/Cennik-ofe…
Odpowiedź
Szanowny Panie Dzień dobry,
dziękuję za przesłane przez Pana zgłoszenie.
Odnosząc się do przesłanego zgłoszenia informuje, pakiet 250MB cykliczny przez rok został aktywowany na Pana koncie, przepraszam za poprzednich konsultantów którzy nie znaleźli tego w tabeli.
Pakiet zostanie aktywowany w ciągu 24h.,,
Zarejestrowałem wczoraj 3 numery z tego startera (przeniesione). Na 1 aktywował się pakiet, ale od razu wygasła ważność konta. na 2gim nie aktywowało się, ale ważność konta została. 3ci zniknął z play24, a obecnie jestem w pracy i nie mam do niego dostępu, żeby go przywrócić. Czy to znikanie ważności konta można odblokować u konsultanta i dopiero wtedy aktywować bonus za rejestrację?
Czyli słowo 'niechętnie włączają' idealnie pasuje.
Kolego corek66, minęły 24h, czy w zakładce usługi/pakiety masz już włączony ("na zielono") pakiet cykliczny?
tak , ale sytuacja mała miejsce 16. października
Realnie pakiety na tych starterach się nie aktywują. Skutecznej metody nie znam.
Wielka awaria w Play od piątku. Tysiące klientów traci codziennie po północy wszystkie GB i złotówki, które nie przedłużyły się bo pakiety/usługi przestały się aktywować. Więcej na forum Play: https://forumplay.pl/showthread.php/40819-Przykle…
Hahaha, niezły żart
To atak hakerski typu DDoS w wykonaniu wszystkich tych czajników, którzy czekali z rejestracją simów X+Y do stycznia. Hasłem do ataku stała się pogłoska o zmianie regulaminu bonusów rejestracyjnych
Mnie się chyba włączały pakiety po dwa razy, bo coś dużo SMSów szło. Ale wszystko jest z grubsza ok.
Ta awaria zaczęła się już w sierpniu! Tak! Miałem na karcie włożonej do routera w Polsce niezłą skarbonkę z dziesiątkami GB danych, bo uruchomiony na niej jest internet cykliczny bez limitu. Był też pakiet 100GB za rejestrację karty i roczna ważność konta. Pomyślałem że pojadę na tym pakiecie przydzielony miesiąc i kolejne miesiące z GB ze skarbonki.
Nie udało się, otóż po nieco ponad miesiącu: wyłączony internet w routerze (raport od domowników), wyłączone pakiety, wyczyszczone konto ze złotówek i na dokładkę usunięty numer z panelu Pay24. Musiałem wydzwaniać do Polski, do Pleya (16 sierpień, wieczorem) aby chociaż dodali numer do panelu zarządzania, a już dalej sam sobie poradzę. Cała reszta poszła się je… Usłyszałem tylko, że mają jakąś awarię systemu i zdarza się że numery znikają.
Czy w RBM i Fakt mobile mozna tak jak w play przedluzac bonusy 10GB i 100zl za rejestracje poprzez doladowania na facebook?
Zdaje się, że te doładowania dodatkowe obejmują tylko karty Play, ale nie analizowałem regulaminów. Zanim cokolwiek zrobisz przejrzyj odpowiednie dokumenty – ja tutaj mniej się znam, bo to taryfy głosowe.
Z faktem to nie wiem.. ale
"otrzymają dodatkowy pakiet złotówek w wysokości: 15% wartości Doładowania (zwany dalej „Bonusem”) dla Ofert Play na Kartę, Play na Kartę Rok Ważności Konta, Formuła Play na Kartę, FORMUŁA MINI MAX na Kartę, Play Fresh oraz Oferty RedBull Mobile na Kartę i Oferty RedBull Mobile na Kartę II" https://apps.socializer.pl/doladowania_play/media…
tak wogóle to ponoć obecnie nie można aktywować ŻADNYCH BONUSÓW za REJESTRACJĘ, dzwoniłem na infolinie i jest "problem techniczny". aktytwowalem mojemu Ojcu w piątek bonus za przeniesienie numeru i do tej pory nic nie ma…
Rzeczywiście jest problem z aktywacją 250Mb na zasięgowym po migracji…
Może to przez weekend?
Ktoś ma jakies doświadczenia?
Witam szanowne Koleżanki i Kolegów, trafiłem na to forum przed 6 miesiącami szukajac alternatywy dla 2Gb internetu za 12 zł z Orange i co? Zrezygnowałem z usług MNi 44 pln i wyłączenia 3 tygodniowe , zrezygnowałem z Neostrady 79pln i UPC ze starym modemem Thompsona za 67 pln miesięcznie , rodzina korzysta z modemów LTE nie za sprawą reklam Kevina czy braci Bermanów a własnie Play z RBM7 czy promocji 100gb,Od LTE nie ma odwrotu,stał sie czymś powszechnym, dostępnym i tanim, nie zgodzę się z przedmówcami ,że ,,martwe dusze,, nie maja znaczenia, posiadaja one RWK i operator małą promocją może je wskrzesić do życia., podjąłem decyzję,że w przyszłym tygodniu rezygnuję z abonamentu ERA -T-mobile /umowa od 2001r./ a moim zdaniem wędrówki ludów dopiero się zaczną i to niektórzy operatorzy/nie tylko komórkowi./ odczują boleśnie. Serdecznie dziękuję Jakubowi i wszystkim Forumowiczom za uświadomienie mi, że świat jednak biegnie naprzód z prędkością 150mb/s, pozdrawiam
Ja też mam umowę z T-mobile z tego samego okresu mniej więcej i też rezygnuję – ceny poszły u nich w górę, a jakość usług już nie.
Rezygnacja z kabla nie jest dobrym wyborem ,za pare miesiecy bedziesz klal ze net chodzi 1 mb chociaz nie jestes na lejku ;P
Zależy jakiego kabla W rodzinie dzieki mnie, a raczej jdtech prawie już 2 lata jadą na DIL z ograniczeniem 2Mbit/s Na Neo do 10Mega mieliśmy synchro 2-3 Mega, ale ciągłe zerwania itd No i taniej – jakieś 12zł miesięcznie zamiast 69 zł + 50 zł za numer stacjonarny ;-D
Wolę 1mb lejka niż zero neta przez 3 tygodnie i przychodzące rachunki z MNI / mniejszościowy udziałowiec Hyperiona z którym podpisywałem umowę/ straszenie karami za zerwanie umowy . Nikt nie zagwarantuje że np Vectra, UPC nie zostanie przejeta i odłączy internet każąc płacić i co wtedy , polecisz do sądu , Polska to kraj BEZPRAWIA , dlatego tak cenię sobie wolność którą daje LTE bez umowy , najwyżej zmienię kartę na innego operatora .
Gdyby kabel był gwarantem stabilności i niskich cen to tak. Ale tak niestety nie jest, a oferty komórkowe i "miedziane" powoli się wyrównują. No i tak jak pisze corek66 – w razie W idzie do kiosku po kartę innego operatora i używa dalej.
U mnie nie ma linii telefonicznej, a operatorzy radiowi to jacyś klauni, dlatego LTE bardzo mi na rękę. Kombinuję właśnie jak zrobić sobie na E398 zapasowe łącze, żeby uniezależnić się od humorów Play.
Nie wiem jak u innych, ale od 2007 mam net w Aster/UPC i nie pamiętam żadnej awarii [no może była jakaś przerwa jak byłem w pracy lub weekendzie albo na urlopie ;-D ]
Oczywiście wiem, że kablówka jest ograniczona terytorialnie, ale i tak ją wolę niż Neo [choć byłem tym szczęśliwcem który miał VDSLa i to z synchro prawie na MAXa czyli 73Mega]
Za 120Mega płacę 24,99zł więc czasami i kabel może być tani
Ja niestety na UPC narzekam i z powodu ceny i z powodu jakości – wiele zależy od lokalizacji, kto zbudował infrastrukturę (Aster zwykle lepiej budował) i tego, co ci się udało wynegocjować.
Wczoraj tzn, 21.10.2016r zarejestrowałam trzy karty zasięgowe Play i ok godziny 20-tej wszystkie trzy karty aktywowałam.Następnie według instrukcji z komentarzy na tym blogu zmigrowałam do: Play internet na kartę 9.Mimo iż są to moje pierwsze karty sim w Play (nigdy nie korzystałam z sieci tego operatora) i minęło już 24h od aktywacji to nadal nie mam przyznanego pakietu cyklicznego 250MB co mc. i nie mogę włączyć bonusa 100GB i rok ważności konta.Co teraz robić ,bo czasu mam tylko 2dni na tych kartach,czekać czy dzwonić do BOK Play i żądać włączenia tego cyklicznego pakietu.
Nigdzie nie było podanej sprawdzonej procedury dla takich kart. Ja takiej procedury nie znam.
Ale z nas Partyzanci… :-]
Ale wszyscy na tym zyskujemy
Czy jest w Play jakiś kod do sprawdzenia, ile numerów już zarejestrowaliśmy na daną osobę?
Nie ma.
A czy można to sprawdzić w jakikolwiek inny sposób, choćby w Play24?
Być może dzwoniąc na infolnię.
Według mnie możliwe są jeszcze inne interpretacje punktu I.2. nowego regulaminu, z których najgorsza wydaje mi się ta, że z promocji może skorzystać tylko ktoś, kogo danych nie było w P4 przed 20.10.2016 r., czyli nigdy nie miał abonamentu w Play/RBM ani jakiegokolwiek numeru zarejestrowanego w Play/RBM/FM na swój PESEL. Najlepiej jak ktoś to sprawdzi w praktyce i podzieli się wiedzą jak to interpretuje P4, to znaczy u jakich użytkowników promocja zadziała, a u jakich nie.
Na szczęście takich numerów Play nie robi.
Ciekawy jest też punkt 8. regulaminu zarówno starego jak i nowego. Podobne informacje są też w regulaminach bonusów za rejestrację taryf głosowych. Konkretnie strona, na której można sprawdzić stan bonusu, która prawdopodobnie należy do prywanej osoby.
hehehe mówisz, że kropka ma znaczenie ;-D Ale babol – pewnie tego nie zauważyli a to w końcu różnica czy 24.play.pl czy 24play.pl
Mam pytanie. Czy bonusy promocyjne za rejestrację numeru przyznawane są na 3 numery Play Internet na kartę oraz 3 numery na zwykłe połączenia głosowe? Czy łącznie można ich otrzymać 6? Dzisiaj aktywowałem drugi numer i bonus 100 GB Play Internet na kartę. Karta rejestrowana przez play24 we wrześniu. Bez problemu.
3 razy na klienta (PESEL) w sumie. Ja tak to rozumiem. Ale trzeba pytać, dobre pytanie.
Nie odpowiedziales na pytanie.
Dzwonilem na infolinie BOK Play i okazuje sie, , ze konsultaci nic nie widza na temat nowych regulaminow z nowa rejestracja kart od 20.10.
Zlozylem oficjalne zapytanie ale wszystko wskazuje ns to, ze artykul napisany za wczesnie i te dywagacje, bo nadal obowiazuje 10 kart sim w glosowych i internetowych.
W salonie w W-wie uzyskałem informację, że to dwie różne promocje i należy je traktować oddzielnie (więc łącznie 6 numerów po 3 z każdej prom.). Jak ktoś to sprawdzi w praktyce – dajcie znać.
Jest i odpowiedź na moje pytanie. Promocja "Bonus za rejestrację numeru w Play" oraz "Bonus za rejestrację numeru w Play dla oferty internetu w Play" są dwiema niezależnymi promocjami, więc można uruchomić bonus na 3 numerach z ofertą głosową oraz 3 bonusy na kartach internetowych.
Oficjalnie tak. A w praktyce?
Sprobuj ja rozmawialem z dwiema konsultantkami i konsultantem przelozonym i otrzymalem taka informacje.
Ja zarejestrowalem pierwszy starter z PInK ale aktywuje z koncem albo poczatkiem listopada wtedy zobaczymy kto pisze prawde.
Rejestrować i aktywować możesz dowolną ilość, nie ma żadnych ograniczeń.
*Rejestrować i aktywować STARTERÓW możesz dowolną ilość
Nie mam takiej opcji <włącz> ,jest napisane natomiast,,ze pakiet 250MB jest aktywowany automatycznie i jest bezpłatny.
Wyslij do nich zgłoszenie na play24, że nie działa i spytaj kiedy będzie działać te 250.
Nigdzie takiej informacji nie ma, w artykule powyżej też nie.
no bo…. teroretycznie to jaest starter zasięgowy…. czyli sprawdzasz czy masz zasięg…. i jak moasz to powinnaś mieć wybór takiej taryfy jaka Ci pasujeee… tej 9pln tez incuded. NA zdrowie!
Jestem tego samego zdania – w biznesie każde działanie musi być jakoś opłacalne, choć często na pierwszy rzut oka tego nie widać. Kto zna "Martwe dusze" Gogola wie jak Cziczikow postanawia zdobyć “martwe” dusze, by na tej podstawie uchodzić za bogacza i właściciela ziemskiego, a tym samym wzbudzać zaufanie pożyczających pieniądze bankierów. Był czas kiedy dla Play byliśmy martwymi duszami, a teraz, kiedy właściciel wycofał biznes z aukcji… cóż, już pozamiatane po promocji
Trwa awaria i są opóźnienia w realizacji zleceń.
Dzwoniłeś,pisałeś czy poszło z automatu
Opis problemu
Szczegółowy opis sprawy: ,,Proszę o włączenie pakietu 250mb cyklicznie dla oferty PINK9 zgodnie z regulaminem https://www.play.pl/resources/pdf/2016/Cennik-ofe…
Odpowiedź
Szanowny Panie,
dziękuję za przesłane przez Pana zgłoszenie.
Aktywacja pakietu:
Informuję, że pakiet się aktywuje automatycznie ale dopiero 30 dni po aktywacji usługi. Pan zmienił taryfę w dniu 23.10.2016 r. Po 30 dniach od tej daty zostanie aktywowany pakiet i zostanie przyznane 250 MB.
Warunki przyznania pakietu:
Informuję, że musi Pan utrzymywać ważność konta i połączeń internetowych, aby pakiet się przyznał.
Ja starter PInK19 aktywowałem 21.10, od razu był aktywny pakiet cykliczny. Dzisiaj rano uruchomiłem bonus – aktywacja zajęła kilka minut.
Specjalisto lub ktoś inny – znawca od taryf głosowych. Czy macie doświadczenia z tym doładowywaniem przez facebook, który przedłuża bonus. W regulaminie jest, że 1 konto fb (ktore lajkuje Play) daje bonus dla tylko 1 numeru Play. jak jest w praktyce, czy ktoś testował?
to można przed tymi 30 dniami nie przedłużając ważności konta, już teraz zawnioskować o bonus za rejestrację?
Rozumiem, że sytuacja była taka, że po zmianie PInK1 -> PInK9 usługa cyklicznego pakietu 250MB nie była włączona, tzn. nie była zaznaczona na zielono.
Odpowiedź konsultanta jest niespójna, gdyż najpierw pisze (zgodnie z regulaminem), że pakiet aktywuje się automatycznie 30 dni po AKTYWACJI USŁUGI (która – jak rozumiem – nie jest aktywna i stąd zgłoszenie do bok), po czym w kolejnym zdaniu stwierdza, że pakiet zostanie przyznany 30 dni po ZMIANIE TARYFY mimo tego, że usługa pakietu cyklicznego NIE JEST WŁĄCZONA.
Właśnie dostałem odpowiedź na moje zgłoszenie, dotyczące braku aktywnej usługi pakietu cyklicznego (wysłałem je bez powoływania się na regulamin) – sądząc po innej czcionce jest to wklejony szablon, który jest wysyłany na wszystkie tego typu zgłoszenia. Nie ma w niej mowy o 30 dniach od ZMIANY TARYFY, więc to chyba szablon dla tych, którzy mają "na zielono" usługę pakietu cyklicznego, ale zgłaszają, że OD RAZU nie dostali pierwszej paczki danych…
—
Realizacja zgłoszenia:
Informuję, że pakiet 250 MB przez 12 miesięcy jest aktywowany automatycznie 30 dni po aktywacji startera.
Aby z niego korzystać, wystarczy utrzymywać ważność konta i połączeń internetowych.
Moim zdaniem można, ALE pod warunkiem, że dostało się z bok odpowiedź taką, jak zaprezentował kolega Mirosław.
Po włączeniu bonusu będzie RWK (nie trzeba już doładowywać), a pakiet 100GB będzie na 30 dni. Jeśli taryfę zmieniono X dni przed włączeniem bonusu, to na X dni przed wygaśnięciem pakietu 100GB powinien aktywować się pakiet cykliczny (przy założeniu, że zadziała wg odpowiedzi konsultanta zacytowanej przez kolegę Mirosława), który przedłuży ważność bonusu. A jeśli cykliczny się nie uruchomi i GB przepadną to wtedy można złożyć reklamację, powołując się na wcześniejszą odpowiedź konsultanta
W te taryfie i na tym starterze problemu nie ma.
Jasne, wiem o tym doskonale
Swoim wpisem chciałem zwrócić uwagę, że zlecenia są już przetwarzane od ręki, bez żadnego kolejkowania (przyznanie bonusu w kilka minut vs 8h wczoraj, jak podał kolega Grzegorz).
"(…) opcja dodania numeru do konta Play24 podczas rejestracji nie działa. (…)"
Oj tam, oj tam
Dzisiaj po południu dodawałem starter i zadziałała. Być może to totolotek, ale u mnie TYM RAZEM zadziałała, więc proponuję nie generalizować
Zrobiłem tak i karta się aktywowała, sprawdziłem w play i normalnie jest ważność do 29.10, więc to ściema. Jak się włoży kartę i odbierze sms to się aktywuje
Po rejestracji przez PUK i podanie nr tel, żeby dodać do play24 karte włożyłem do smartfona z dual sim (wyłączyłem transmisje danych, do zwykłego telefonu nie można, bo to karta 3G), nie wpisywałem żadnych kodów tylko zerknąłem na kod z sms, po tym od razu wyłączyłem smartfona. Jak numer dodał się już do play24 tam sprawdziłem stan konta i było 1zł ważne do 29.10, więc jakoś to musiało się aktywować.
Ta karta nie odpali na starym telefonie bez 3G, próbowałem na SE c902 (w ogóle nie ma zasięgu). Może lepiej byłoby włożyć kartę do modemu, ale nie połączyć z internetem, wtedy też powinien przyjść sms przez aplikacje od modemu.
Ale c902 ma przecież 3G? Tylko może nie jesteś w zasięgu UMTS 2100 Play.
Przy rejestracji konta na str. Int. operatora
Sprawdzę tę procedurę i opiszę w artykule.
Wygląda na to, że można.
Pierwszego i tak nie da rady na PUK. Sms i tak musi przyjść.
Poprawność i tak sprawdimy za miesiąc
mówimy o tych starterach bez żadnego numeru ?
napewno można
Można, już to testowałem. POnK1 zamówiony za free z Play.pl dołączany do Play24 i rejestrowany na mnie przy pomocy PUK (zamiast SMS), następnie można przejść do PInK9 bez aktywacji. Pakiet cykliczny 250mb aktywny od samego początku, a więc tak jak pisał Specjalista – jest to pakiet przyporzadkowany do taryfy, a nie startera.
Odkryłem to kilka dni temu, czekałem z postem, aż uda mi się przejść pełny proces (obecnie trwa procedura reklamacyjna z powodu -1 dnia na połączenia wychodzące i 0 dni na pakiet danych po aktywacji ), ale widzę, że temat już ruszył niezależnie, więc dorzucam info od siebie.
Co ciekawe, wygląda na to, iż pakiet cykliczny już działa od momentu rejestracji (włączył się przed aktywacją), a więc być może nawet odliczają się już dni. Jeśli nie wskóram nic z reklamacją, doładuję za 5 zł i aktywuję Bonus RWK.
bo nie wiem skad te 10 dni napisaliscie?
Nie otrzymasz smsa na nieaktywowany starter. Jeśli odbierasz smsa to znaczy, że karta została już aktywowana. Nie da się zrobić żadnej czynności ze starterem bez jego aktywacji. Żadne niewykonywanie połączeń wychodzących, ani wyłączanie transferu danych (w tym w roamingu), w niczym tu nie pomoże.
Jesteś niestety w błędzie
Włożyłem przed chwilą nową kartę do modemu huawei e398 ( w aplikacji mobile partner w ogóle nie połączyłem się z internetem) i odebrałem sms dodający nr do play24 . Numer się dodał do Play24, sprawdzam stan konta i jest 1zł ważne do 30.10. Czyli co znowu się jakoś magicznie połączyło i aktywowało samo? Uważam, że to ściema.
Rozwiń myśl, bo naprawdę chciałbym się mylić, ale tak chyba nie jest.
Co Ci pokazuje jak wejdziesz na PLAY24, w stan konta, na tym starterze/starterach, które odebrały SMSa z hasłem? Jeżeli masz określoną datę na połączenia wychodzące i przychodzące to nastąpiła jego/ich aktywacja.
Nie lubię UPC I ich usług żadnych – wiem, bo mam
jeśli wystarczy ci starterów zasięgowych i cierpliwości mógłbyś przetestować czy procedury rejestracji SIM-a poprzez PUK oraz numer tlf dają te same wyniki jeśli chodzi o dodanie numeru do konta na PLAY24, możliwość zmiany taryfy i ważność konta. Kuba obiecał rozbudować artykuł o startery zasięgowe ale strasznie się z tym grzebie.
Napisałem to 2 dni temu. Na razie nie udało mi się nic sensownego zrobić.
Z tym, że ja wszystko dokumentuję zrzutami ekranów itd. To nie jest robota na 5 minut, a ja mam dziecko "na ręku" i jeszcze pracę.
Niestety to nie 10, a 3 dni na połączenie wychodzące.
Opisz jeszcze raz procedurę pliz. Powtórzę i sprawdzę jak to u mnie.
Przed chwilą przeprowadziłem procedurę i ze startera zasięgowego uzyskałem PInK9 z aktywną USŁUGĄ pakietu cyklicznego 250MB
Trochę "strachu" było, bo:
1. tym razem numer "zniknął": musiałem odpiąć i dodać go do Play24 za pomocą kodu z smsa (kartę włożyłem do Nokii e51).
2. Po dopisaniu numeru kilka razy wywalało mi błąd play24 – nie mogłem przejść do zarządzania przypisanymi numerami, ale w końcu się udało.
3. Po zalogowaniu do play24 zleciłem zmianę taryfy i wylogowałem się. Po ponownym zalogowaniu po jakimś czasie nadal była wyświetlona stara taryfa, ale pojawiła się już data ważności startera (niestety nie zapamiętałem, czy była do północy, czy inna).
Ostatecznie:
- wyświetliła się taryfa PInK9,
- USŁUGA pakietu cyklicznego jest włączona ("na zielono"),
- ważność jest do północy,
czyli pełen sukces – pozostaje tylko doładować i po kilku dniach uruchomić bonus
1. Rejestrujesz starter w Play24 poprzez podanie numeru telefonu i kodu PUK karty.
2. Przy potwierdzeniu danych rejestracji masz opcję dodania numeru do konta Play24, ale ta funkcja nie działa tak jak trzeba – nie będziesz miał możliwości zarządzania tym numerem. Najlepiej dodaj go później ręcznie.
3. Wkładasz kartę SIM do telefonu, wcześniej wyłączając w nim transmisję danych (jest kilka możliwości: możesz ją wyłączyć całkowicie albo przestawić na moduł Wi-Fi lub na drugi slot (w telefonach Dual SIM) i transfer danych w roamingu.
4. Włączasz telefon, karta zaloguje się do sieci (telefon musi obsługiwać transmisję 3G/UMTS) i otrzymasz SMS z kodem, który wpisujesz w Play24, aby dodać numer do konta. Po podpięciu numeru pod konto Play24 nic więcej nie robisz z tą kartą. Wyjmij ją od razu z telefonu, nie wpisuj żadnych kodów USSD, nie wykonuj żadnych połączeń ani nie łącz się z internetem – każda z tych czynności spowoduje aktywację karty SIM. Nie zatwierdzaj też automatycznych ustawień, jeśli przyjdzie taki SMS.
5. Logujesz się ponownie w Play24 i sprawdzasz stan konta. Jeśli wszystko zrobiłeś dobrze, karta powinna być nadal nieaktywna (brak daty ważności połączeń wychodzących), a na koncie będzie 1zł oraz 252MB.
Z powodu ich liczby – system antyspamowy działa. Ja je wyciągam za każdym razem, jak siadam do bloga. Spokojnie, nic nie ginie Nie publikuj wielokrotnie, nie trzeba. Na razie wyciągnąłem wszystko.
Dokładnie. Gratuluję. Widzicie, jak Play staje na głowie, żeby utrudnić nam życie? Wiadomo, że żadne zgłoszenie reklamacji w tym wypadku nie pomoże, bo nikt nam nie odpisze tego samego dnia. A kiedy wygasną połączenia wychodzące, jest bardzo prawdopodobne, że stracimy nasz pakiet cykliczny. Najlepiej po prostu doładować konto za piątkę i mamy święty spokój.
Miałem dokładnie tak samo.
Po przejściu na PInK9 uruchomił się pakiet 250MB, ale pojawiła się data ważności (de facto kilka godzin). Trochę mnie to zdziwiło ze zmiana taryfy powoduje aktywacje karty oraz skrócenie daty ważności do 0 dni – to chyba nie w pożądku, bo starter miał ważność dni.
Prawda, to nie jest zgodne z cennikiem taryfy, który wyraźnie mówi o 3 dniach ważności poł. wychodzących po aktywacji dla startera 1PLN.
Ale samoczynna aktywacja startera po zmianie taryfy? Coś takiego w ogóle nie powinno mieć miejsca, w żadnych okolicznościach. Jedyne, co można zrobić, to doładować konto za 5zł (przedłużysz ważność do 7 dni, dzięki czemu będziesz miał odpowiedni margines czasu). Składanie reklamacji nie ma sensu – żaden konsultant nie odpowie w tym samym dniu, a po wygaśnięciu poł. wychodzących najpewniej bezpowrotnie stracisz pakiet cykliczny.
Oczywiście, że nie w porządku. Pisałem już o tym kilka tygodni temu kilka razy i jak postępować w takim przypadku.
Piszesz reklamację i wnosisz o doładowanie np. 10zł na konto główne jako rekompensatę za nieregulaminowe skrócenie ważności konta do 0 dni.
Czekasz cierpliwie, ewentualnie piszesz odwołanie (gdybyś trafił na niekumatego) i podnosisz stawkę do np. 20-30zł.
W międzyczasie usługa nie przepada i dalej działa i przyznaje pakiety 250MB, które się sumują.
Gdy konsultant przyzna Ci doładowanie i wróci Ci ważność konta aktywujesz Bonus (Bonus można aktywować gdy konto jest ważne na wychodzące).
Oczywiście możesz sobie darować reklamację i sam doładować konto – Twój wybór.
Nie musisz, po prostu ja mam więcej pracy
"Wiadomo, że żadne zgłoszenie reklamacji w tym wypadku nie pomoże" – NIEPRAWDA.
"A kiedy wygasną połączenia wychodzące, jest bardzo prawdopodobne, że stracimy nasz pakiet cykliczny" – NIEPRAWDA.
Pisałem już kilka razy dość obszernie wiele tygodni temu (proszę sobie poszukać) co należy zrobić gdy doświadczymy "0 dni ważności konta" – nie trzeba wcale doładować konta (można otrzymać od operatora kilkadziesiąt zł na konto główne i ważność miesiąc) oraz że nie tracimy pakietu cyklicznego (mimo upłynięcia ważności konta, 250MB jest co miesiąc dalej przyznawane i MB nie przepadają oraz sumują się co miesiąc, ale oczywiście z karty nie można korzystać – tylko odbierać rozmowy i SMSy przez max 3 miesiące).
"Coś takiego w ogóle nie powinno mieć miejsca, w żadnych okolicznościach" – NIEPRAWDA.
"Jedyne, co można zrobić" – NIEPRAWDA.
"Składanie reklamacji nie ma sensu" – NIEPRAWDA.
"po wygaśnięciu poł. wychodzących najpewniej bezpowrotnie stracisz pakiet cykliczny" – NIEPRAWDA.
Prawie każda podjęta aktywność na nieaktywnym ale zarejestrowanym starterze powoduje jego aktywację.
Napisałem "prawie", bo są wyjątki. Jednym z nich jest SMS specjalny z hasłem otrzymany od Play, który służy do założenia konta na Play24 (i nie ma znaczenia w co część z Was wierzy w tym temacie, bo liczą się fakty).
Ale to, że do dzisiaj taki SMS nie powoduje aktywacji startera i dzięki temu są możliwe różne sztuczki nie oznacza, że od jutra taki SMS również nie będzie aktywował karty.
W Play (jak i u innych) obowiązuje zasada: kto pierwszy ten lepszy – bo promocje mogą zostać odwołane w każdej chwili bez podania przyczyny, a luki mogą zostać załatane – zwłaszcza gdy się o nich trąbi na lewo i prawo szczególnie jeśli się to zrobi w poczytnym artykule/wpisie.
Złożyłem reklamacje w poniedziałek – dziś wciąż ma status "rozpatrywana". Wnosiłem o przywrócenie daty ważności konta, i z zadałem pytanie na jakiej podstawie aktywowali starter pozbawiając mnie tym samym swobodnej decyzji w tym zakresie. Ciekawe co odpiszą. Wiem ze kilka lat temu P4 miała postępowanie w UOKIK z podobnego powodu – które przegrała. Zastosuję Twoja radę i gdy odpowiedzą negatywnie będę cisnął – nic nie tracę, no może poza wolnym czasem. Pozdrawiam
Specjalisto, szybkie pytanko. tydzien temu jeden z numerów wygasł (po 0 dniach), na nim jest usługa 250 mb aktywna. czy jak doładuję teraz, żeby przywrócić ważność konta , to mogę od razu rejestrować bonusy, czy też znów czekać te kilka dni?
Niestety roztrząsanie w oficjalnym zgłoszeniu/reklamacji skierowanym do Play tematu automatycznego aktywowania się startera po zmianie taryfy (co normalnie nie jest przecież możliwe, bo starter najpierw trzeba aktywować, a dopiero potem możemy zmieniać taryfy) może spowodować śledztwo w Play pod tytułem "jakim cudem umożliwiamy użytkownikom zmianę taryfy przed aktywacja startera?".
Konsekwencji takiego śledztwa możecie się domyślać.
To, że starter w "takim" momencie automatycznie się aktywuje to naprawdę żaden problem i komplikacja. Wręcz przeciwnie.
Albo chcesz mieć aktywowaną usługę "250MB co miesiąc" i aktywny starter z ważnością do końca dnia albo ważność 3 dni ale bez aktywnej tej usługi (oczywiście sprawa dotyczy darmowych starterów).
święte słowa pana radcy. Już widzę te tłumy zaaferowanych analityków z Play starających się rozgryźć jak właściwie działa ten ich cały system;-) Lektura bloga/komentarzy zwalnia ich od samodzielnego i żmudnego testowania.
Pisałem już o tym kilka miesięcy temu: ważny jest tylko i wyłącznie kilkudniowy odstęp od momentu aktywowania się usługi "250MB co miesiąc" do momentu aktywacji Bonusu 100GB.
A w momencie aktywacji Bonusu konto musi być ważne na wychodzące (nie da się włączyć żadnej usługi jeśli minęła ta ważność).
Więc jeśli od aktywacji usługi minął już tydzień i dzisiaj doładujesz konto i przywrócisz ważność (nie będziesz się bawił w reklamacje) to już po chwili możesz aktywować Bonus – bo minął tydzień.
Po prostu ważność połączeń wychodzących w PInK na nic nie wpływa poza:
- nie możesz dzwonić (możesz odbierać przez 90dni);
- nie możesz wysyłać SMSów/MMSów (możesz je odbierać przez 90dni);
- nie możesz internecić;
- nie możesz włączać i wyłączać usług (wyjątkiem są usługi jednorazowe, które po 30 dniach mają się wyłączyć – one się wyłączą oczywiście).
Usługi cykliczne (w tym "250MB co miesiąc") dalej działają: pakiet jest co miesiąc przyznawany, sumuje się z pozostałymi środkami, wydłuża ważność o kolejny miesiąc, MB nie przepadają ale oczywiście nie możesz z nich "chwilowo" korzystać.
To co napisałem (tutaj i w kilku innych miejscach tu na blogu) jest w kilku miejscach niezgodne z tym co jest napisane w regulaminie. Z tym, że ja piszę o tym jak faktycznie działa system a nie o tym jak ktoś chciał żeby działał.
Kiedy jest jakiś pozytywny zapis w regulaminie ale system działa inaczej (nie tak jak zapisano w regulaminie) np. nieregulaminowe skrócenie ważności konta do 0 dni przy zmianie taryfy – to się pisze reklamację, ale kiedy system działa na naszą korzyść a w regulaminie jest zgoła inaczej albo przemilczane to się wtedy siedzi cicho.
Mam nadzieję (kolejny raz), że trochę rozjaśniłem.
Dzięki Na infolinii dziś zaczynają twierdzić, że limit wszystkich bonusów (łącznie telefonicznych i internetowych) wynosi 3…
Niech ktoś to sprawdzić w praktyce…
Kolega to z pewnością dobrze sprawdził.
BTW: mam już gotowy opis procedury aktywacji PInK1 – ale skróciłem to i zapłaciłem 5 PLN, a nie przez reklamację.
Ok mój błąd, miałem ustawione tylko GSM temu nie wyszukiwało sieci ;d
Potwierdzam, że działa ten sposób, dziś odebrałem sms tym telefonem i karta się nie aktywowała (nie ma daty ważności w Play24)
"jest to najszybsze, najprostsze i najpewniejsze rozwiązanie w procedurze uruchomienia 100GB na starterze zasięgowym" – PRAWDA
"eliminuje jedną, istotną zmienną" – PRAWDA
"Po prostu nie musimy się o nic upominać" – PRAWDA
I ja tak zrobiłem opracowując artykuł o 100 GB za darmo
Ale to droga przez mękę.
Prosimy o konkretny opis w artykule o pink1, bo już się gubimy w tych wszystkich komentarzach.
Popieram
Będzie tutaj zajawka i krótki opis, a do tego osobny artykuł ze zrzutami ekranu (25 ich mam, więcej chyba nie potrzeba).
Spokojnie, zrzuty robić potrafię Chodziło mi o przetestowanie procedury, więc przy okazji mam wszystko sprawdzone.
Udało się przez play24 włączyć 4 bonus internetowy (zarejestrowane po 20.10, ale dane głównego numeru podane 4 lata temu…). Więc opinia tej babki z infolinii jak widać jest niewiążaca.
Przyznaje racje, ale na smartfonie i modemie się aktywowały i przez to straciłem w sumie 3 startery zasięgowe i teraz nawet nie mogę zamówić kolejnych ;/
Ja już kilka dni temu aktywowałem bonus na piątym starterze zarejestrowanym na mnie, tyle że 2 ostatnie bez włączonego pakietu cyklicznego i nie będzie 100GB na rok (wszystkie zarejestrowane po 20.10). System chyba nadal pozwala na aktywowanie 10 w sumie. Mam nadzieję, że tego nie zmienią w ciągu 5 dni, bo właśnie na dwóch ostatnich starterach aktywował mi się pakiet 250MB i teraz tylko czekam te kilka dni na aktywację bonusów
Ok zobaczymy czy się uda
Przecież możesz zamówić kolejne 3? Play tego nie ograniczał.
Za pierwszym razem dostałem aż 5 starterów. Dwa dni temu próbowałem zamówić kolejny i zamówienie zostało anulowane "Nie możemy zrealizować Twojego zamówienia. Zamówienie zostało anulowane w związku z przekroczeniem limitu darmowych starterów dla jednego klienta."
Myślę, że na ten sam adres nie przejdzie, tam można sobie dane totalnie zmyślić, żadnych nr dowodu czy peseli nie trzeba podawać. Spróbuję na adres siostry i najwyżej do niej kawałek podjadę jak już dojdą.
podaj inne imię i wszystko przejdzie
Nie, to są dwie oddzielne oferty. 10 GB i RWK (i jeszcze kasa) dla ofert głosowych (Play na Kartę) oraz 100 GB i RWK dla ofert internetowych.
Pierwszy Pakiet 250MB zostanie Ci przyznany 3 grudnia o godzinie 0:45 a nie 2 grudnia – jeśli tak jak napisałeś Usługa aktywowała się 2 listopada a miesiąc aktywacji ma 30 dni (a listopad ma).
Pisałem już o tym kilka razy ale napiszę ponownie: jeśli dzień aktywacji Usługi przyjąć jako pierwszy dzień, to pierwszy pakiet przyzna się 32. (trzydziestego drugiego!) dnia o godzinie 0:45. Jeśli natomiast liczyć troszkę inaczej: dzień aktywacji Usługi jest dniem numer 0, a dopiero następny dzień jest dniem numer 1, to pierwszy pakiet przyzna się 31. (trzydziestego pierwszego!) dnia o godzinie 0:45.
Tak jest zaprogramowane w systemie to cennikowe "po 30 dniach od dnia Aktywacji" (cytat z punktu 3. cennika PInK) i "30 dni od dnia aktywacji" (cytat z punktu 5 cennika PInK). Nawet te 2 fragmenty z cennika mówią o innym terminie bo "po trzydziestu dniach" to nie to samo co "trzydziestego dnia". Ale tak jak pisałem już nie raz: cennik PInK i InK jest katastrofalnie napisany.
Więc jeśli miesiąc aktywacji Usługi ma 30 dni (np. wrzesień, listopad) to pierwszy raz pakiet zostanie przyznany dnia o 1 większego w kolejnym miesiącu o godzinie 0:45. Np. 15 wrzesień – to 16 październik, 2 listopad – to 3 grudzień.
Jeśli natomiast miesiąc aktywacji Usługi ma 31 dni (np. październik, grudzień) to pierwszy raz pakiet zostanie przyznany tego samego dnia ale kolejnym miesiącu o godzinie 0:45. NP. 15 październik – to 15 listopad, 2 grudzień – to 2 styczeń.
Dla lutego policzcie sobie sami – luty nie ma nigdy ani 30 ani 31 dni więc część z Was się na lutym wysypie
Pozostaje jeszcze kwestia tego co się dzieje, gdy w kolejnym miesiącu nie ma dnia który odpowiadałby dniowi przyznania pakietu, np. Usługa aktywowała się 31 października to pierwszy pakiet powinien zostać przyznany 31 listopada o godzinie 0:45 ale jak wiadomo listopad ma 30 dni.
Ale tę kwestię omówcie sobie sami tak samo jak kwestię dlaczego tak jest jak napisałem i dlaczego podałem godzinę 0:45. Tylko mnie nie zjedzcie, że nie podaję wszystkiego na tacy
Oczywiście, ze względu na to ze Bonus 100GB uruchomiłeś kilka dni po tym jak aktywowała się Usługa to te precyzyjne moje przykłady są dla Ciebie praktycznie zbędne ale jak się pewnie domyślasz Twój komentarz to był tylko dla mnie pretekst aby kolejny raz coś bardziej naświetlić, rozwinąć i wyjaśnić bo część osób dalej czeka zbyt krótko z różnych powodów z uruchomieniem Bonusa.
I rozwiązaniem dla nich jest przypilnowanie o odpowiedniej porze i odpowiedniego dnia czy pakiet się przyznał, a jeśli tak się nie stało to dopiero wtedy, powiedzmy o godzinie 1:30 danego dnia doładować konto profilaktycznie.
Oczywiście nie trzeba czekać na tą ostatnią chwilę i najlepiej doładować konto kilka dni wcześniej (5zł daje 7 dni ważności) ale są i tacy (hardkorowcy), którzy nie chcą niepotrzebnie nawet tych 5zł wydawać.
Ale aby się przekonać czy trzeba czy nie trzeba zrobić to doładowanie, trzeba właśnie o tej porze tego konkretnego dnia monitorować saldo i ważność konta MB (czy przyszło czy nie przyszło do 1:30 to 250MB/500MB i czy data się wydłużyła) kodem *101#/*107# oczywiście pod warunkiem, że kartę masz pod ręką, albo nie pod ręką ale masz urządzenie, w którym zdalnie możesz taki kod "odpalić" (monitorowanie salda w Play24 jest nie praktyczne bo w tych godzinach czyli 0:01-2:00 aktualizuje się ono bardzo wolno i za każdym razem należy się przelogować).
I tylko pierwsze przyznanie pakietu możesz w ten sposób "zabezpieczyć" (opóźniając aktywowanie Bonusu o kilka dni).
W kolejnych miesiącach równo co miesiąc będziesz miał 3 wyjścia:
1) nic nie robić i tylko obserwować czy pakiet przyznał się bez opóźnień i przedłużył 100GB;
2) profilaktycznie co miesiąc 2-3 dni przed terminem ważności konta MB/GB doładować 5zł;
3) co miesiąc, kilkanaście minut przed godziną 1:00 zabawić się w hardkora i pilnować czy się pakiet przyznał – jeśli się przyznał do powiedzmy 1:30 to idziesz spać a jeśli nie to robisz jak najszybciej doładowanie.
Tylko opcja 2 i 3 w 100% uchroni Cię przed utratą 100GB jeśli nastąpią jakieś problemy po stronie Play (awaria, opóźnienie w przyznaniu pakietu cyklicznego – nawet kilkunastominutowe opóźnienie może już spowodować wyczyszczenie do 0 konta GB).
Opcja 2 jest dla "bogaczy" a opcja 3 jest dla hardkorów ale świadomych hardkorów – sam nie wiem czy tacy w ogóle są
Pewnie trzeba tu porównać dwie informacje?
1. Który tu jest "ten konkretny dzień"?
2. Jak sprawdzić czy się przedłużyło?
Które informacje są dla mnie ważne z odpowiedzi po wysłaniu komendy "*101#" i komendy "*107#"?
Jak po doładowaniu 5zł przedłuży się pakiet GB ?
Kwoty doładowań / bonusy MB / ważność konta MB w PInK (bonus MB sumuje się z MB które obecnie mamy i ewentualnie wydłuża ważność konta MB jeśli jest krótsza niż daje bonus):
5-9zł / 6MB / 7dni
10-19zł / 540MB / 7dni
20-29zł / 2GB / 14dni
30-49zł / 4,6GB / 30dni
50-74zł / 9,6GB / 60dni
75-99zł / 16,4GB / 90dni
100-124zł / 25,2GB / 120dni
125-300zł / 34,0GB / 150dni
301zł (karta zdrapka) / 46,7GB / 365dni
Jakub powiedział, ze opublikuje procedure jak uzyskac 100GB/12mies, bez doladowania za 5zl, całkowicie za darmo.
A ty karzesz ludziom doladowywac karte sim za min. 5zl.
Brakuje u ciebie opisu sytuacji (jak dla mnie standardowej), gdy starter jest w Mój profil, a nie ma w liście numerów.
Nie ma także opisu rejestracji na koncie Play24, na którym mamy więcej, niż jedną tożsamość.
Jest problem, bo sms mi nie przyjdzie, jeśli nie mam aktywnej transmisji danych. Zmarnowałam 2 karty w ten sposób(transmisja danych na wi-fi) na telefonie i tablecie.
Pomóżcie.
Można na darmowych starterach (i nawet na starterach z najstarszych taryf typu POnK, NPOnK, POnK4L) bez doładowania 5zł i nawet bez pisania reklamacji ale nie wiem czy Jakub o tym napisze (bo nie wiem czy wie/rozumie dokładnie jak to zrobić).
Jeśli ktoś przez ostatnie 3 miesiące przeczytał wszystkie moje komentarze tu na blogu Jakuba to powinien wiedzieć jak to zrobić.
Moja podstawowa procedura jest z 5 PLN. Wersja darmowa jest z reklamacją – czas oczekiwania dodatkowy to od 1 do 30 dni na rozpatrzenie reklamacji. Działa, ale tego nie próbowałem.
Wersji bez reklamacji/5PLN nie mam opracowanej i sprawdzonej, więc nie będę jej opisywał.
Głównym celem mojego opisu jest rozwiązanie problemu dostępności starterów. Poniedziałek/wtorek powinny do mnie przyjść startery, co potwierdzi, że ciągle przychodzą te właściwe.
Jestes znawca w temacie Play, to mu podpowiedz cos doradz.
Nie wiem czy wogole, ktos ma jeszcze, takie karty sim z takimi (starymi) taryfami ja u siebie nie moge znalezc, bo ich nie mam.
Doradzasz ludziom, zeby ladowali karty bez pewnosci uzyskania przedluzenia bonusu a potem taraca swoje limity 3 kart sim na jeden Pesel i wtedy jest placz, bo ten mi tak doradzil, proponowal.
Czyli oszukiwales nas mowiac, ze jest sposob bez doladowania a teraz sie chcesz wymiksowac.
Tego akurat nie nazwałbym aż takim problemem. Jest tego trochę na rynku, sam znalazłem w Warszawie kilka punktów, gdzie są nawet stałe dostawy i mam mały zapasik.
Problem w tym, że Jakub prawie całą wiedzę w tym temacie praktycznie już posiadł ale on musi osobiście wszystko sam przećwiczyć na własnej skórze, komputerze i własnych starterach i w różnych wariantach.
I uważam, że bardzo dobrze, że tak robi i wstrzymuje się z publikacją artykułów jak najdłużej.
Więc jeśli np. napiszę (nawet gdyby Jakub o tym jeszcze nie wiedział z moich wcześniejszych postów sprzed np. 2-3 miesięcy), że dla tych pozostałych starterów procedura jest identyczna jak dla PInK1 (w wersji z 5zł, w wersji z reklamacją i w wersji bez 5zł i reklamacji) to on i tak co najwyżej o tym tylko wspomni, zaznaczając że tego nie sprawdził ale "być może jest taka możliwość bo chodzą takie słuchy".
Ja mu o prawie wszystkim napisałem już 3 miesiące temu (część rzeczy podałem wprost, do części należało się domyślić) ale z powodu braku starterów, braku wiary (byłem tu wtedy nowy), czasu (wtedy również pewnie sam chciał wszystko sprawdzić i poeksperymentować), wiedzy (taryfy internetowe w Play to była dla niego nowość i np. w pierwszej wersji artykułu było sporo błędów) zeszły aż 3 miesiące do dzisiaj, a artykuł główny i tak dalej ewoluuje
Zresztą oryginalne informacje do artykułu zaczerpnął w całości lub w części najprawdopodobniej również ode mnie oczywiście nie mając wtedy tego świadomości (być może do dzisiaj tego nie wie, choć być może czegoś się obecnie albo od jakiegoś już czasu domyśla ). Oczywiście wszystko mogło się zrodzić w jego głowie ale obstawiam, że jest inaczej
Wszystko jest oczywiście OK – jeśli coś jasno i wyraźnie gdzieś opublikuję/napiszę no to po to aby było opublikowane i znane jak największej liczbie osób. Jeśli natomiast coś piszę w sposób mocno niejasny i zagadkowy, to robię to celowo, aby informacja tam ukryta za szybko się nie upowszechniła ale jeśli ktoś odkryje jeszcze tego samego dnia o co mi chodziło i opublikuje artykuł na pierwszej stronie Wyborczej to tylko się uśmiechnę.
Jeżeli napisałem, że mam gotową procedurę na wykonanie tej operacji bez doładowania, to możesz mnie nazwać oszustem.
Problem w tym, że ja będę miał pierwszą procedurę opracowaną dopiero, jak przyjdą do mnie startery z Play. Wtedy dopiero będę miał komplet informacji do opublikowania.
Na razie rozmawiamy o moich testach na moich starterach zasięgowych, które wcale nie muszą być dostępne praktycznie.
Jezeli darmowych starterow z tymi taryfami, to powiedz gdzie chetnie przyjade i odbiore w Warszawie takie….
Jakub wiekszosc ze starszych, wiekiem i wpisami na Twoim blogu wie jaki Ty jestes, lubisz sie…. a czy jestes oszczedny w slowach, to niech inni sie wypowiedza nie mi to oceniać.
Co do starterow, to dla mnie sa jedne zasiegowe z terminem uzytku 01.09.2018 i takie powinienes testowac. Osoby sledzace nie moga sobie pozwolic na testy, bo maja ograniczony dostep do wlaczenia bonusu do 3-ech kart sim na osobe i Ty po 20.10 powinienes o tym wiedziec.
http://oi68.tinypic.com/5cd7ox.jpg http://oi66.tinypic.com/w0hxt1.jpg
Nie, mówię o tych za 9 PLN. Zapłaciłem 9 PLN i jak ktoś potrzebuje, to się podzielę. Kosztami też – 9 PLN. Ale mam ich w sumie 5.
Procedura jest z grubsza OK. Brakuje podkreślenia problemów i ich wyjaśnienia.
Dokładnie – a ja pracuję nad pełnym opisem – ze wszystkimi problemami. Dlatego to trwa
No widzisz, a ja mam w szufladzie jeszcze 4 albo 5 innych starterów zasięgowych i nie wiem, jakie teraz faktycznie przychodzą z Play. I to też sprawdzam. Dlatego właśnie moja procedura musi być sprawdzona dokładniej.
Tak, Grzegorz, bardzo dziekuje. To rozumiem…. Chodzi mi o sytuacje, gdyby byla koniecznosc, w mommencie jakis zawirowan i “awarii” Play, po prostu nie wiem jaki kod USSD wtedy uzyc??
Acha, no i wlasnie chodzi mi jak zrobic to "ratunkowe" doładowanie )
*100*(zdrapka)# (to jasne). I teraz zeby uruchomic PAKIET MB – jaki kod?? Zeby ewentualnie przedluzyc??
Dziekuje Ci
Nie masz używać kodów USSD, masz doładować konto w ostatnim dniu ważności pakietu danych. I już. Kodami USSD sprawdzasz ważność pakietu danych.
Bardzo dobrze, ze masz jezeli sa z ta data jaka napisałem powyzej (a od prawie 2 lat przychodza tylko takie z Play), to mozesz zaczac sprawdzac i dopracowywac artykuł juz od dzisiaj.
Doładowanie przedłuży samo, nic nie trzeba robić.
No to oficjalnie zapewnij wszystkich, ze warto bedzie czekac…. (nie wycofasz sie jak bywło), ze nikt po tym opisie nie bedzie rozczarowany czy stratny
Poniewaz nie mialam nigdy Play Internet na karte – nie wiem jak zrobic ewentualne "ratunkowe" doładowanie (gdybym byla w potrzebie… No i pakiet cykliczny z jakiejs przyczyny nawalil:
Wtedy czy: Tylko wpisuje kod na telefonie: *100*(zdrapka)# i juz mam przedluzone konto, CZY musze jeszcze wpisac jakis kod USSD zeby uruchomic pakiet (jak to robi sie w taryfie glosowej)??
Już napisałem, którą procedurę kończę testować: PINK1 + doładowanie za 5 PLN pośrodku. Do tego uruchomię inny starter testowo jeszcze tym razem z reklamacją. Wersji darmowej bez reklamacji nie mam gotowej.
Jak nie zadziała automat w nocy, to doładowanie ratunkowe za 5 PLN wystarczy – ale masz na to czas około 1-2 godziny w nocy, w której przypada przedłużenie pakietu – między 1 a 3 rano. Więc mało prawdopodobne, żebyś to monitorowała.
Jeżeli masz tak źle oprogramowane urządzenie, że nie przyjmuje SMSów bez GPRS, to niestety trudno będzie pomóc. SMSy mogą być transmitowane przez GPRS albo przez CSD – i CDS przychodzące zawsze przychodzą bez problemu nawet, jak włączone masz SMS over GPRS. Jeżeli jednak twój sprzęt wymusza SMS over GPRS (nie spotkałem się), to poszukaj opcji, która to wyłącza. Albo zmień sprzęt. Ja do tego stosuję zwykły modem E3131.
No i jeszcze jedno – transmisja danych w urządzeniu to coś innego, niż offline mode itd.
Mam do wyboru tylko opcje gsm lub wcdma, czy to o to chodzi?
A w Huaweui 173 2u można to zrobić? Przez ich programik play online czy jak?
I jak go skonfigurować?
Przy konfiguracji SMSów? O jakim urządzeniu mówimy?
Ja tak będę zalecał w swoim artykule – modemy nieHiLinkowe są do tego idealne.
Tablet lenovo a3000 dual sim
A jak zrobić by nie nawiązał połączenia z netem, a przyszedł sms?
W Androidach nie spotkałem się z ustawieniami tego typu.
Ale też nie spotkałem się, żeby był problem z odbieraniem SMSów przy wyłączonej transmisji danych. Telefony wszystkie odbierają je bez problemu.
Ale nie użyłbym żadnego telefonu z powodu automatycznie wysyłanego do operatora żądania przesłania SMS z konfiguracją. Modemy tego nie robią, dlatego ja użyłem modemu.
Poradź więc jak skonfigurować modem
Nie naciskać przycisku "połącz" – to załatwia sprawę. Jak masz wątpliwości – ustaw sobie profil z APN, który nie działa w Play.
Jaki modem?
Ja bym ustawił modem tak, żeby nie łączył się automatycznie – np. podstawił mu błędną konfigurację APN (to na wszelki wypadek) i unikał naciskania przycisku połącz.
A gdzie przyjdzie sms – na laptopie odczytam go w programie playonline?
Tak, jak zawsze – Play Online i późniejsze edycje Play Internet mają normalnie przycisk SMS. A powiadomienie pojawia się w rogu ekranu nawet przy zegarku, jak aplikacja jest włączona.
`Nakrętki tylko do taryf głosowych.
Już wiadomo, że nie trzeba. Ale to jak pole minowe – 24 godziny spóźnienia i masz babo placek
Twój pakiet (konto GB) będzie zawsze ważny do 21. dnia przyszłego miesiąca do godzin 23:59 bez względu ile dni ma bieżący miesiąc i czy rok jest przestępny.
Natomiast pakiet odnawiał Ci się będzie po kilkudziesięciu minutach od tej daty/godziny: zawsze 22. dnia przyszłego miesiąca około godziny 1:00 (najczęściej około godziny 0:45).
Przy czym minutkę po północy tego 22. dnia czyli o godzinie 0:01 Twój pakiet nie jest kasowany mimo, że stracił już 2 minuty temu ważność.
Po prostu pakiety cykliczne w Play (wszystkie) KUMULUJĄ się (tak stanowi regulamin). I aby ta kumulacja działała to kasowanie przeterminowanych pakietów jest przesunięte na godzinę około 2.00-3.00 (tego 22. dnia miesiąca w Twoim przypadku).
Dzięki temu pakiet ma szansę się przyznać i przedłużyć ważność konta GB więc procedura kasowania środków następująca tuż po tym musi się obejść smakiem – dzięki czemu kumulacja działa.
Ale procedura przyznania pakietu może nawalić ze 100 różnych powodów. Wtedy jest totalny klops.
Oczywiście procedura kasowania też czasami nawala i zdarza się tak, że nawet do godziny 16:00 pakiet się nie przyzna ale i nie skasuje!
Z reguły jednak procedura kasowania rzadko nawala za to procedura przyznawania pakietów niestety częściej zawodzi.
Można oczywiście nic nie robić i tylko rano sprawdzić czy wszystko jest OK, a jak nie to napisać reklamację. Oczywiście do czasu jej rozpatrzenia (nie koniecznie od razu pozytywnego) nie masz na tej karcie neta (tylko marne 250MB z kolejnego pakietu).
Można też co miesiąc o tej 1:00 rano 22. dnia każdego miesiąca sprawdzać czy pakiet się przyznał, a jak nie to szybko doładować 5zł.
Można też co miesiąc doładować 2-3 dni przez tym 22. dniem (czyli 19. lub 20.) 5zł i położyć się wcześniej i spokojnie spać.
Możesz powiedzieć, że dałem Ci wybór
Nie stanowi problemu aż do czasu gdy pakiet cykliczny 1GB w kolejnym miesiącu odnowi się z kilkugodzinnym opóźnieniem (albo nawet kilkudziesięciominutowym).
To jest taki sam pakiet jak ten 250MB/500MB z PInK (jeśli chodzi o cykliczność) i działa – odnawia się – na identycznych zasadach. I są, czy mogą być, z nim identyczne problemy.
Pakietów głosowych jednak nikt nie pilnuje bo ludziska mają w nich z reguły mniej GB do stracenia no chyba, że ktoś zgromadził kilkadziesiąt GB, to wtedy jest identycznie z bezpieczeństwem jak w PInK – trzeba pilnować.
W PInK jest aż 100GB Bonusu i regulamin jest mocno zakręcony.
W dodatku Play nie miał zamiaru aby ten pakiet się przedłużał. Dali dlatego tak dużo bo nie wiedzieli (zapomnieli), że jest pakiet cykliczny w tej taryfie i myśleli, że ten pakiet każdemu przepadnie po 30 dniach (chyba, że ktoś będzie doładowywał konto co miesiąc) tzn. osoba która przygotowywała tę promocję w PInK na te 100GB o tym nie wiedziała (jak to w Play).
Więc teraz Play kombinuje i dosyć często zdarzają się awarie temu pakietowi 250/500MB – znacznie częściej jak pakietom w usługach głosowych. I to raczej nie jest przypadek ale trudno byłoby to udowodnić Playowi.
To doładowanie musisz powtarzać co miesiąc – oczywiście jeśli co miesiąc chcesz się zabezpieczyć.
Jak doładujesz np. 18 listopada to ważność wydłuży się do 25 listopada.
Gdy 22 listopada pakiet przyzna się z dużym opóźnieniem to się nic nie stanie bo masz właśnie ważność do 25.
W końcu pakiet się przyznaje 22 listopada powiedzmy o 10 rano i ważność z 25 listopada zmienia się na 21 grudnia.
Więc w grudni pakiet się odnowi 22 grudnia o koło 1:00 ale może być awaria.
Więc znowu musisz (jeśli chcesz) zabezpieczyć się jakoś np. na jeden ze sposobów opisanych wyżej i np. doładować 5zł 18 grudnia.
I tak co miesiąc.
Możesz też nic nie robić, tak jak z tym pakietem 1GB w głosowej taryfie. Jeśli ufasz operatorowi i wierzysz, że przez rok nie będzie awarii/opóźnienia w przyznawaniu pakietu cyklicznego to nic nie rób.
"To jest taki sam pakiet jak ten 250MB/500MB z PInK (jeśli chodzi o cykliczność) i działa – odnawia się – na identycznych zasadach. I są, czy mogą być, z nim identyczne problemy."
Problemy techniczne mogą być podobne, ale jest mała, ale bardzo istotna różnica: w 'Regulaminie Oferty Promocyjnej "Rok Internetu za darmo" dla Play na Kartę, Formuły Play na Kartę i Play na Kartę Lubię To!' w punkcie II. 10. zapisano wprost, że "niewykorzystane jednostki z pakietu na transmisję danych kumulują się z kolejnymi środkami przyznanymi w ramach Pakietu (…)" – takiego zapisu próżno szukać w "Cenniku oferty Play Internet na Kartę" (przejrzałem go pobieżnie).
Stąd w sytuacji przepadku pakietu danych przez zbyt późne przyznanie pakietu cyklicznego w taryfie głosowej ("Rok Internetu za darmo") jest gwarancja jego przywrócenia (przerabiałem to osobiście – reklamacja była rozpatrywana prawie 30 dni, ale pakiet został przywrócony wraz z ekstra rekompensatą w wysokości 30zł na konto promocyjne), o tyle w taryfie PInK reklamacja taka może być – moim zdaniem – nieskuteczna (albo zależna od wiedzy/niewiedzy konsultanta ją rozpatrującego).
Dlatego napisałem już nie jeden raz, że "regulamin PInK jest mocno zakręcony" i reklamowanie czegokolwiek w tej ofercie to loteria dal zwykłego śmiertelnika choćby z tego względu, że sami konsultanci nawet jak mają chęci to nie wiedzą jak postąpić bo nie rozumieją tej oferty i zapisów z regulaminu.
Można jednak wysłać zapytanie do Play czy wszystkie pakiety MB/GB cykliczne w Play kumulują się (a tak jest). Dostaniesz oficjalna odpowiedź TAK i będziesz miał oficjalną "podkładkę" do kolejnej – tej właściwej reklamacji.
Pamiętaj tylko aby zadać to zapytanie z numeru głosowego.
Bo jak zadasz takie pytanie z numeru internetowego to możesz dostać odpowiedź (nie na temat), że w taryfach internetowych nie ma pakietów MB/GB cyklicznych.
Kilka dni temu minął termin (30 dni od aktywacji startera), w którym wg konsultanta miał zostać przyznany pierwszy pakiet cykliczny (zwracałem mu uwagę, że USŁUGA pakietu cyklicznego jest nieaktywna, ale on był na to głuchy). Pakiet rzecz jasna nie został przyznany (to oczywiste, usługa była nieaktywna), więc napisałem zgłoszenie powołując się na poprzednie odpowiedzi, w których wskazywał dokładną datę, kiedy będzie przyznany pakiet cykliczny. W odpowiedzi napisał, że w poprzednich odpowiedziach nie sprawdził regulaminu zmiany oferty PInK (wg której po zmianie taryfy kasują się bonusy przypisane do starterów), więc pakiet nie będzie przyznany – przeprosił za wprowadzenie w błąd i na tym koniec. Nie chce mi się pisać odwołania. Dodam tylko, że taka sama reklamacja dotycząca innego startera została rozwiązana pozytywnie (czyli jak zwykle wszystko zależy od konsultanta), ale ciiiiii
Z tymi podkładkami to też różnie bywa, bo konsultant zawsze może napisać, że poprzednio… pomylił się
Patrz: http://jdtech.pl/2016/10/play-100gb-za-9-pln-nowy…
na jednej karcie rozpatrują mi reklamację juz 25 dni, a na innej – z tym samym problemem – sprawę załatwili pozytywnie w 24 h. To kwestia uznania/dobrej woli konsultanta.
Chodzi o startery i przejście PInK1 -> PInK9. Na wszystkich 4 kartach pakiet 250MB uruchomił się, ale skrócono mi date ważności na wychodzące do 0 dni – i to reklamowałem. Jedna reklamacja pozytywna trzy rozpatrywane.
Jest metoda bez reklamacji, właśnie jestem na etapie jej testowania.
RWK nie jest tutaj naruszany z tego co widzę i słyszę. Więc pakiet cykliczny, o ile go mamy, to możemy dalej użytkować.
Karta sim aktywowana 10.12.2016, konto jest ważne do 12.12.2016 i nie da się włączyć "rok ważności konta".
Zero problemów u mnie, a podobny układ – do tego numery rejestrowane na różne osoby.
Konsultanci nie mają tutaj żadnego wpływu na działanie systemu. To jest wg mnie problem związany z tym, jak powstaje system rozliczeniowy operatorów – to całkiem skomplikowana zabawka, z którą nie ma żartów. I niestety czasem jak ktoś sobie uprości życie przy implementacji jakiegoś rozwiązania marketingowo-prawnego, to takie są efekty. Po prostu burdel, który wykorzystujemy my, potem operator.
Kolejny problem to jest także sposób podłączenia stacji bazowej do sieci – czasem stacja bazowa o łącznej szybkości 1 Gbit/s jest wpięta do sieci łączem ADSL o przepustowości kilkudziesięciu Mbit/s…
Mam kilka takich starterów. I tutaj też ciekawe, jak rozliczą się te 10 GB doliczone po rejestracji.
Inspiracja jest z wątku poniżej (13 odpowiedzi):
……………………………..
Jacek · 6 dni temu
"Nie wiem czy ten pakiet 250 mb przedłuża się jeszcze u w….
……………………………..
I tam post "marcina" o tych usługach jak potem mój jego dialog w tym temacie.
O tym eksperymencie napisał jeden z forumowiczów jakiś czas temu – i napisał że był udany. Ja nie sprawdzałem, ale co mi szkodzi – może nadzieja matką głupców…., ale, jeśli jednak zadziała… Teoretycznie nie powinno, ale przy lichości systemu bilingowego Play nic nie wiadomo. Pakiet 250/500MB też z założenia (operatora) nie powinien przedłużyć bonusa 100GB, a jednak przez jakiś czas skutecznie przełamywał granice 30 dni (zapewne dla każdej rejestracji w starym regulaminie).
Kto się na to wtedy załapał to ma (ja mam 3 takie działające karty – promocja odpalona w sierpniu, wrześniu i październiku) – może i teraz się uda. Pokombinować warto.
Wszystkiego Dobrego w Nowym Roku!
Sprawdzałem jeszcze pod koniec listopada. Nic to nie dało. Taryfa Pink9.
Moja druga karta rejestrowana wg. nowego regulaminu, po 30 dniach straciła bonusa:(
Aktywacja 30.11, bonus odpalony 06.12 , pakiet cykliczny wszedł 31.12, 05.01 bonus dezaktywowany. Formuła www, odpalona 03.01 nie pomogła:(
Mam jeszcze jedną , trzecią i ostatnią, kartę rejestrowaną wg. nowego regulaminu – bonus odpalony 20.12.16, więc powinien przepaść 19.01.17.
Ma ktoś jakiś pomysł, jak go przedłużyć? Zastosuję i podzielę się wynikiem eksperymentu
Hmm, czyli sprawdzone i nie warto się w to ładować a usługę (A) i (B) zostawić na bardziej potrzebny okres (mamy RWK)
Pozostaje jeszcze kwestia, może odgrzewanego kotleta, bo jak mi się zdaje to m.in. ty już dużo wcześniej pisałeś, że poniższy patent z doładowaniem nie działa
………………………
sylwekZolkusza: "przedłuża się, pod warunkiem doładowania co najmniej 5 zł w dniu zakończenia ważności pakietu 250mb lub 500mb"
Jakub Danecki: "Sprawdzałeś to na kilku kartach?"
sylwekZolkusza: "tylko na jednej karcie tak przedłużam, zmienia się data o 5 dni ważność bonusowych danych, kart z bonusami mam zarejestrowanych 7, trzy z nich przedłużam większymi kwotami doładowań"
……………………………..
Ponieważ nie za bardzo w to wierze, zadałem pytanie, IMO istotne:
……………
karta ta była:
1. zarejestrowana, użyta i bonus aktywowany już po 20.10.16 czyli wg nowego regulaminu "3x_bonus/pesel" ?
2. zarejestrowana wg starego regulaminu "10x_bonus/pesel" a użyta i bonus aktywowany wg nowego regulaminu "3x_bonus/pesel" ?
3. zarejestrowana, użyta i bonus aktywowany przed 20.10.16 czyli wg starego regulaminu "10x_bonus/pesel" ?
…………………………..
ale brak odpowiedzi
Mogę potwierdzić wykasowanie bonusu na karcie rejestrowanej po 20 października. Doładowanie za 5 zł teoretycznie przedłużyło ważność całego zsumowanego pakietu danych, ale i tak bonus za rejestrację został usunięty po upływie 30 dni od aktywacji. Została tylko ilość przypisana do karty + pakiet 250 MB + pakiet z doładowania.
Zgłosiłem przez Play 24.
Argumentowałem że, według REGULAMIN OFERTY PROMOCYJNEJ „BONUS ZA REJESTRACJĘ NUMERU W PLAY” DLA OFERTY INTERNETU NA KARTĘ W PLAY obowiązującego od 20października 2016r. do 1 lutego 2017r., każdy z Użytkowników może skorzystać z Oferty Promocyjnej dla maksymalnie 3 numerów telefonów.
Oświadczyłem że mam 3 karty zarejestrowane wg. starego regulaminu i 2 według nowego i na tych pięciu kartach mam uruchomione bonusy.
Napisałem że chciałem skorzystać z promocji dla trzeciego numeru, i że niestety nie mogę tego zrobić gdyż w play24 wyświetla mi się komunikat „Nie spełniasz warunków promocji”.
Powołując się na informacje zamieszczoną na Forumplay
[ https://forumplay.pl/showthread.php/40808-Nowy-re... ]
mówiącą że od 20.10.2016 jest nowy, niezależny od poprzedniego, limit trzech numerów, poprosiłem o odblokowanie możliwości skorzystania z promocji, dla 3 mojego numer u XXX XXX XXX rejestrowanego po 20.10.2016r.
Konkludowałem że jest to mój trzeci numeru zarejestrowany w czasie obowiązywania regulaminu promocji zamykającego się datami 20 października 2016r. do 1 lutego 2017r. a więc mam prawo do odebrania bonusa za rejestrację gdyż nie wyczerpałem jeszcze limitu numerów.
Zareagowali w 24h – myślę że nie chcieli sami sobie przeczyć , bo ten wpis zamieszczony przez Pomoc PLAY, o nowej niezależnej puli jest na forum (link powyżej) i myślę ze w tej sytuacji przeważył na moją korzyść. Myślę że śmiało można się nań powoływać.
Jak najbardziej
A mój to: jfej@wp.pl Z góry dziękuję
andrzejek82@vp.pl
Uwaga!!
Jeszcze trzy miejsca dodatkowo…mogą zostać udostępnione… Także można dodawać nadal…
Dodam tylko, należy, że ostatni dzień promocji 18 stycznia( za trzy dni) jest to termin zgłoszenia, zaproszenia numeru poprzez sms i dopiero odtąd nadal jest 30 dni na dokonanie formalności w punkcie Orange…:))
Ciągle są tu i tam widoczne, ale na pewno nie nowo produkowane, jak w przypadku RBM5.
Są, na poczcie widziałem jeden ostatnio.
W metrze centrum w sklepie z telefonami widziałem 3+3 za 9 zł
Ja nawet w spożywczaku pod domem znalazłem. Zatrzęsienie tego jest.
MASAKRA, ale ja się im nie dziwię.