Play 100GB za 9 PLN – nowy regulamin i ograniczenia
I stało się. Play uznał, że nasze kombinacje z uzyskaniem 100 GB za 9 PLN to dla ich sieci za dużo i zmienił regulamin promocji rejestracyjnej. Ograniczenia są zauważalne, ale dla osób korzystających z tego w ograniczonym stopniu mogą być niezauważalne. Podstawowe zmiany to ograniczenie liczby starterów, na których można skorzystać z promocji z 10 do 3.
Jest także inna zmiana, która ma niejasny wpływ na osoby, które już karty zarejestrowały.
Tak czy inaczej promocja jest nadal dostępna. Choć cały czas pamiętamy, że operator może ją ponownie ograniczyć lub zakończyć w dowolnej chwili – taki zapis jest w regulaminie i zawsze był. Taka jest natura wszelkich promocji.
Szczegóły
Nowy regulamin obowiązuje od 20 października 2016 do końca ustawowego okresu przejściowego, czyli 1 litego 2017. Stary regulamin przeszedł do archiwum, ale jak już ktoś skorzystał i ma starter z pakietem 100 GB, to oczywiście może korzystać dalej.
W punkcie I.2. pojawiła się informacja, że promocja dotyczy tylko osób, które zarejestrowały karty od 20 października. Niestety można to rozumieć dwojako:
- Osoby, które zarejestrowały kartę wcześniej (ale nie aktywowały karty ani promocji) nie mogą skorzystać z promocji wcale
- Osoby te mogą skorzystać z promocji na starych warunkach
Jednak podejrzewam, że to drobny kiks prawniczy i po prostu korzystamy teraz na nowych warunkach wszyscy. W praktyce jak to działa to zobaczymy po raportach użytkowników.
W regulaminie jest także literówka: Punkt 8.1 mówi o o sprawdzaniu Bonusu 10 GB, ale reszta regulaminu mówi o 100 GB. Poprawiono za to kilka innych drobnych i oczywistych błędów.
Najważniejsza zmiana jest w punkcie III.13: Każdy z Użytkowników może skorzystać z Oferty Promocyjnej dla maksymalnie 3 numerów telefonów. Wcześniej było ich oczywiście 10.
Zmianie nie uległ żaden z pozostałych punktów regulaminu.
Jak tylko wyjaśni się wątpliwość co do punktu I.2 postaram się odpowiednio zaktualizować ten wpis i artykuł, w którym opisuję promocję.
Dokumenty: Nowy regulamin promocji
Panie i panowie udało mi się przedłużyć pakiet internetowy 100 gb na statreże zasięgowym 1 zł o kolejny msc,
A mógłbyś Panie powiedzieć z jakiej partii byl ten starter zasięgowy albo kiedy go dostałeś, przyszedł na dany adres lub jak była taka możliwość odebrałeś w punkcie ( salonie ) Play ?
Starter z tych 'starych' zamówiony na adres starych znaczy 300 MB na start. Co ważne nie zmieniałem taryfy.
czyli co, na Pink1 to zrobiłeś?
Play online na kartę 4 G lte 1 zł
Wiem, ze starych ale mi chodzi KIEDY dostales, czy tydzien, czy miesiac, pol roku, czy rok temu ?
Jak rozpoznać stary od nowego?
Tym, że nie da się zmienić na pinka dziewiątego?
Gdybyście potrzebowali, wygrzebałem regulamin do tych darmowych starterów:
play.pl/resources/pdf/2016/Regulamin-Uslugi-Darmowy-Internet-LTE-na-Starterze-1zl_19042016.pdf
wystarczy odpalić 1 usługę z w/w i msc do przodu
Możesz napisać kiedy włączyć usługę i czy przedłużenie następuje z chwilą włączenia usługi, czy od dnia następnego po dniu obowiązywania pakietu 100GB? Jeżeli dobrze zrozumiałem, to możliwe jest dwukrotne przedłużenie pakietu?
Ależ to wszystko masz w artykule – RWK+100GB odpalasz po minimum 48h i już.
Przedłużać możesz ile chcesz, tylko darmowe sposoby są tylko dwa.
O ile dobrze rozumiem, to artykuł dotyczy Pink9, a kolega jaro166 podaje sposób przedłużenia pakietu 100GB w taryfie Play online na kartę 4 G lte 1 z (bez migracji do Pink9). Nie sądzę, aby dało się w tej taryfie przedłużać pakiet "ile chcę" Swoją drogą taryfa Pink9 też mnie interesuje. Przeczytam artykuł jeszcze raz i poszukam tych dwóch darmowych sposobów, których wcześniej nie zauważyłem. Dzięki za odpowiedź.
Tak jest dobrze rozumiesz
Kolego puchacz najlepiej włączyć ostatniego dnia ważności pakietu 100GB -można wcześniej- ale wtedy tracimy cenne dni. Przedłużenie następuje z chwilą włączenia usługi u mnie ok 30 min. Powinno zadziałać dwukrotnie np. w 1msc www, a w drugim noc na próbę .
Tak przypuszczałem. Dzięki za odpowiedź jaro166.
Jakub, napisałeś w komentarzu "Staram się trzymać nazewnictwa używanego przez operatora i na ekranie".
I w tym jest właśnie problem, że "starasz się trzymać". Jeśli chodzi o "Pakiet 100GB" to tu jest sprawa jasna: to jest pakiet i używanie ciągle w stosunku do niego słowa "pakiet" nie powoduje żadnych problemów. Inaczej jest z "pakietem 250MB".
W całym Play/RBM/Fakt zarówno w prepaidzie jak i abonamencie nie ma takiego drugiego pakietu (usługi) cyklicznego, który działa w podobny sposób jak ten z PInKa. Wszystkie inne pakiety cykliczne w Play/RBM/Fakt w momencie aktywacji czy włączenia (automatycznego czy ręcznego) od razu w tym momencie przyznają pierwszą paczkę danych, czyli włączenie/aktywacja pakietu powoduje przyznanie pakietu (w tym samym momencie). Mówienie w odniesieniu do tych pakietów, że pakiet się nie włączył oznacza również się się nie przyznał. Albo, że się przyznał to oznacza również, że się włączył.
I do takiego sposobu mówienia o pakietach cyklicznych są wszyscy w Play (konsultanci, kierownicy, specjaliści i informatycy z Play) i klienci w Play przyzwyczajeni.
I nagle pojawia się ten pakiet cykliczny z PInKa, którego zasady działania nie rozumie prawie nikt w Play i jego klienci również.
Kiedy ktoś pisze o tym pakiecie "Pakiet włączy się od razu" i za chwilę "Pakiet włączy się po 30 dniach" no to coś tu jest nie tak. Albo włączy się od razu albo za 30 dni. I najlepsze, że obydwa te sformułowania są poprawne jeśli by się trzymać – tak jak ty chcesz – używania cały czas słowa "pakiet".
Albo inny przykład: ktoś pisze reklamację, bo mu się usługa (przyznająca pakiety) nie włączyła, czyli może napisać: "Nie włączył mi się pakiet. Proszę o włączenie". Na co konsultant odpisuje "Pakiet włączy się po 30 dniach" bo gdzieś widział, że pakiet włącza się dopiero po 30 dniach. I konsultant sobie wtedy myśli, że klient źle zrozumiał działanie pakietu, a klient myśli, że konsultant źle zrozumiał. W efekcie nie mogą się dogadać. A po prawdzie obydwoje wszystko pokręcili i być może nawet obydwoje nie rozumieją zasady działania tego "pakietu".
I teraz kiedy wszyscy na potęgę próbują aktywować "pakiet" na darmowych starterach i im się on nie włącza (bo trzeba wykonać konkretne czynności w konkretnej kolejności) i piszą reklamację, to ten problem się nasilił – wystarczy poczytać komentarze jak odpisują konsultanci i jak najprawdopodobniej błędnie formułują swoje roszczenia klienci.
Więc pisząc reklamację musicie podszkolić konsuli. Trzeba wyraźnie podkreślić, że "nie włączyła się automatycznie usługa (nie zapaliła na zielono w Play24), która przyznaje te pakiety, a pierwszy raz przyznaje pakiet dopiero po 30 dniach od aktywowania się tej usługi oczywiście tylko i wyłącznie jeśli ta usługa jest aktywna (świeci się na zielono)".
cdn…
…cd
Proponuję również na potrzeby tego bloga używać sformułowania "Usługa 250MB" albo "Usługa pakietowa" albo krótko "Usługa" w odniesieniu do pozycji w Play24 i w stosunku do tego czy ona się aktywowała automatycznie (zapaliła na zielono) czy nie (to, ze w Play jej nazwa zaczyna się od słowa "Pakiet" po prostu trzeba zignorować i wyrzucić z pamięci i tego słowa nie używać w takim momencie).
Natomiast "Pakiet 250MB" używajmy tylko w stosunku do comiesięcznych paczek danych 250MB, z których pierwsza jest przyznawana po 30 dniach od aktywacji "Usługi".
Ale tak jak pisałem, tylko tu na blogu możemy się umówić na takie skróty i określenia – pisząc reklamację musicie bardzo dokładnie konsultantom to wyjaśnić – tak jak napisałem wyżej – i dodatkowo powołać się na cennik oferty PInK, w której jest dokładnie wszystko wyjaśnione. Zerknięcie do Play24 i opieranie się na tym co tam jest napisane o tym "pakiecie" jest niewystarczające (a tak robią konsultanci i klienci) i wprowadza w błąd wszystkich wzajemnie.
…cd
Będzie też o tyle łatwiej wszystko zrozumieć, że słowo "usługa" jest rodzaju żeńskiego a słowo "pakiet" rodzaju męskiego i z kontekstu będzie wynikać o czym piszemy/myślimy/dyskutujemy nawet czasami bez używania słów "usługa" i "pakiet" – obecnie jest niemożliwe czasami się dogadać (tzn. ja wiem o czym piszę, o czym myślę, i część tutaj osób też wie o czym pisze, ale właśnie problem w tym, że źle dobiera słowa). Ale to tylko propozycja.
Dobry pomysł, przeredaguję artykuł i dodam wyjaśnienie.
Ale przyznasz, że nazwa "Pakiet 250MB…" widnieje na zrzucie ekranu z Play24 i tak to do dziś wygląda – trzymając się nazewnictwa.
Ty masz absolutną rację co do reszty, w zasadzie kopiuj wklej do artykułu można zrobić
Jakub, ja tam nie widzę słowa "Pakiet", widzę cały czas "Usługa 250MB co miesiąc" no ale ja już tak mam (a na serio to oczywiście tam jest słowo "Pakiet" i w tym właśnie problem, że każdy myśli, ze to taki sam pakiet jak każdy inny w Play czy w innych sieciach).
A co do kopiuj wklej to możesz do woli powielać moje teksty (w całości czy fragmentach) tylko popraw błędy/składnię/szyk wyrazów bo piszę czasami dużo i szybko i czasami jakiś wyraz mi umknie albo wstawiam go nie tam gdzie trzeba czy końcówka wyrazu nie taka jaka być powinna. Ortograficzne błędy tym bardziej proszę poprawić (choć ich powinno być najmniej).
Oczywiście najlepiej pewne rzeczy sprawdzić samemu ale pewne fakty z moich wpisów aż kolą w oczy – tak są oczywiste, tzn. tak mi się wydaje – i nie trzeba ich dodatkowo weryfikować.
Cieszę się również, że kolejny już raz poprawiłeś punkt 5. na "Teraz należy odczekać 1 dzień (zalecam dwa)".
Pamiętam jak pisałem kilka miesięcy temu aby nie uruchamiać Bonusu w tym samym dniu a Ty to kwestionowałeś i pisałeś coś w stylu "nie widzę potrzeb aby czekać z aktywacją Bonusu do kolejnego dnia" no a obecnie zalecasz już dwa dni
Spokojnie, napiszę to po swojemu
Ja reaguję cały czas na zmiany i takie artykuły jak ten aktualizuję na bieżąco – w zależności od zainteresowania i zmian.
Mam karte zarejestrowana 29 września, bonus sie pojawił i wszystko działa.
Teraz pytanie o 13. Każdy z Użytkowników może skorzystać z Oferty Promocyjnej dla maksymalnie
3 numerów telefonów. Czy tutaj chodzi o promocje z internetem ? Bo mam konto w Play24, mam tam numer z którego dzwonie, i teraz ile kart z 100 Giga internetu mogę zarejestrować ? 3 czy 2. Czy numer z którego dzwonie tez sie w to wlicza ? Czy to moze byc tak ze 1dzwonienie+3internet, czy 1 dzwonienie+2internet.
.
Liczniki podobno są oddzielne dla głosowych i dla danych i dla poszczególnych marek z grupy też (osobno dla Fakt, Play i RBM)
Mam 3 osobne konta dla 3 kart sim. Jak je skumulowac w jedno?
Dodać 2 numery do wybranego trzeciego konta i już.
Mam 19zł na Pink 19 czy mogę wykorzystać te środki na np. sms specjalny?
niema możliwości korzystać z sms specjalny, na rozmowy zwykłe sms/mms owszem tak, weekedy bez limitu i inne usługi.
A po zmianie taryfy?Czy srodki na koncie przepadają?
pieniądze przenoszą się do innej taryfy internetowej.
Tak.
Mój pakiet 100GB został przedłużony o kolejny miesiąc. Czy, jeżeli przestanę teraz korzystać z tej karty i np. włożę ją do tabletu w maju 2017r.to pakiet będzie automatycznie przedłużany? Chodzi o to, czy jeżeli karta będzie nieaktywna, to pakiet będzie się przedłużał. Pozdrowienia dla Jakuba i Forumowiczów;)
O ile nie będzie takiej awarii jak tydzień temu – to nic nie trzeba robić. Karta nie musi być włożona do telefonu i działać, żeby dane się przedłużały.
Zarejestrowałem drugi numer PINK 9 przez stronę play24. Nie aktywowałem tylko przez PUK
Ktoś wie czy starter się aktywował, czy też mogę przetrzymać go do końca stycznia?
Zobacz w Play24 – widzisz datę ważności. jak nie ma – to się nie aktywował.
Tylko rejestrowałem numer – przez PUK i nie mam konta osobnego. Czy aktywacja konta nie wymaga sms?Jeżeli nie to jak to zrobić?
Jak się zalogować do play24 bez uruchamiania karty i otrzymywania smsa?
Nie można. Musisz mieć przynajmniej jeden numer aktywny w play24, wtedy możesz do niego "podpiąć" inny bez uruchamiania karty.
Normalnie zalogować się, o ile założyłeś już konto na play 24. Loguję się na konto play 24 poprzez karty; nju mobile internetowy, przez Virgin albo aero2. To zależy od urządzenia przez które loguję się. W każdym z nich mam inną kartę. W play24 mam już dwie aktywne karty na Play internet i mogę bez problemu odczytać terminy ważności konta i zużycie GB.
Ale jak dołączyć ten numer – mam już w ten sposób zarejestrowany.
Jak go dodać do play24 bez otrzymania smsa
Trzeba aktywować starter. Inaczej go nie dodasz play24.
Startery zasięgowe należy włączyć tylko na moment otrzymania smsa aktywacyjnego z hasłem jednorazowym do konta.
Bez akceptowania ustawień konfiguracyjnych i nawiązywania połączenia z internetem.
Zmienić taryfę na play24.pl na Pink 9 i wtedy JEST od początku AKTYWNY PAKIET 250MB co miesiąc.
Testowane na kilku kartach i komtach.
Nie otrzymasz smsa na nieaktywowany starter. Jeśli odbierasz smsa to znaczy, że karta została już aktywowana. Nie da się zrobić żadnej czynności ze starterem bez jego aktywacji. Żadne nieakceptowanie ustawień konfiguracyjnych, ani nie nawiązywanie połączeń z internetem, w niczym tu nie pomoże.
Rzadko to robie ale w przypadku aktywacji karty sim zgodze sie z Tobą.
Tu nie chodzi o brak aktywacji karty tylko o włączenie od razu pakietu 250 MB.
Jeżeli zrobisz to tak jak Forma linka to zadziała – oczywiście karta będzie aktywna.
Forma linka rozwiązała problem nieaktywowania pakietu po zmianie taryfy.
Tylko tyle i AŻ TYLE.
Podziękujcie miast bulgotać
tylko skąd Forma linka te 10 dni ważności konta wziął?
A po co te 10 dni? Wystarczy 24h odstępu między aktywnym pakietem 250ki a włączeniem 100gb
nie wystarczy już.. http://www.telepolis.pl/forum/viewtopic.php?f=22&… wpis „JarekT”
Blędnie skopiowałeś adres możesz jeszcze raz?
I dlaczego Jakub nie zaktualizował wpisu że trzeba dłużej czekać?
a) wytnij początek adresu do http://www...
b) nie wiem, ale pewnie dlatego że to mogą być jednak chwilowe zatory związane z rozległą awarią w Play
Czytam na razie i sprawdzam informacje.
Witaj. Próbuję robić jak w twoim poście, ale nie da się wysłać smsa aktywacyjnego, komunikat błąd wysyłki hasła jednorazowego, jak wysłać skutecznie tego smsa?
Opisz proszę w punktach co zrobić ze starterem zasiegowym, po wsadzeniu do telefonu, aby otrzymać tego smsa
Udało mi się zarejestrować numer za pomocą kodu PUK,ale nie mogę teraz zmienić taryfy na PInK9.Po zalogowaniu do Play24>Mój profil,widzę numer na liście a przy nim przycisk "Aktywuj".Kiedy przechodzę do:Play24
Zarządzaj swoimi usługami w Play, na liście moich numerów nie ma tego nowo-zarejestrowanego numeru to jak dalej postępować aby zmigrować do PInK9
Przy takim "błędzie", dany numer musisz odpiąć od konta i podpiąć ponownie za każdym razem wylogowując się i logując ponownie.
Miałem ten błąd i Twoja rada pomogła.
Jak podpiąłeś ponownie numer do konta? Jeśli zrobiłeś to przez włożenie karty do telefonu i odebranie SMSa, to co Ci pokazuje jak wejdziesz na PLAY24 w stan konta na tym starterze? Jeżeli masz określoną datę na połączenia wychodzące i przychodzące to nastąpiła jego aktywacja. Włączył Ci się ten pakiet 250 MB?
Zarejestrowałem starter zasięgowy w Play24, zaznaczając opcję dodania numeru do konta. Wylogowałem się i zalogowałem. Teraz wygląda to u mnie tak, jak opisujecie: http://i68.tinypic.com/2cz23xg.jpg
Numer niby został dodany do konta, lecz nie ma go na liście w panelu zarządzania usługami. Mogę spróbować go usunąć i podpiąć jeszcze raz (tym razem ręcznie), ale w tym celu będę musiał wyłamać kartę z plastiku, żeby odebrać SMS z kodem. Z moich dotychczasowych doświadczeń wynika, że nie powinna się samoczynnie aktywować.
Zarejestrowałem starter zasięgowy w Play24, zaznaczając opcję dodania numeru do konta. Wylogowałem się i zalogowałem. Teraz wygląda to u mnie tak, jak opisujecie: http://i68.tinypic.com/2cz23xg.jpg
Numer niby został dodany do konta, ale po przejściu do panelu zarządzania usługami nie wyświetla się na liście. Wobec tego mogę spróbować dodać go jeszcze raz (ręcznie), ale będę musiał wyłamać kartę z ramki, żeby odebrać SMSa z kodem. Jeśli moja sztuczka z zapobieganiem aktywacji zadziała też na starterze PINK1, to będę mógł zmienić taryfę i po 2-3 dniach aktywuję 100GB za rejestrację.
Zrobiłem wszystko zgodnie z tym co w tym wątku opisano i działa. Mam zarejestrowaną kartę zasięgową, nie aktywną, dodaną do play24, na której zmieniłem taryfę na Pink 9.
Karta po migracji do Pink 9 uzyskała datę ważności – do 30.10.2016 (czyli kilka godzin) – pakiet cykliczny świeci się na zielono.
Teraz mam pytanie: czy jeśli dziś nie doładuję konta to pakiet cykliczny przepadnie definitywnie ("Aby z niego korzystać, wystarczy utrzymywać ważność konta i połączeń internetowych")? Cy może zostanie zawieszony a jego działanie będzie kontynuowane po doładowaniu – jak w tej sytuacji będzie traktowany czas kiedy konto nie mogło wykonywać połączeń wychodzących – tzn. jeśli doładuję konto 5 XI to te 5 dni od dziś będą się liczyły w 30 dniowym cyklu pakietu, czy też staną się "czarną dziurą" i zostaną pominięte, a pakiet dostanę za 35 dni? I jeszcze jedno – skoro nie wykonałem żadnego połączenia wychodzącego z zarejestrowanej karty, i na taryfie zasięgowej nie było daty ważności, to jakim cudem po migracji taka data się pojawiła. Migracją można aktywować kartę?
Co Ci pokazuje jak wejdziesz na PLAY24, w stan konta, na tych starterach, które odebrały SMSa z hasłem? Jeżeli masz określoną datę na połączenia wychodzące i przychodzące to nastąpiła ich aktywacja.
Po przejściu na Pink 9 pojawiły się daty ważności (de facto kilka godzin) i dziś już karta jest nie ważna na wychodzące. Co ciekawe nie była ona nawet włożona do urządzenia w czasie zmiany taryfy – a na taryfę zasięgowej karta nie miała żadnej daty ważności – była nie aktywna a przy numerze wyświetlał się przycisk "Aktywuj"
Zdziwiłem się że ze Play może, bez woli użytkownika, aktywować mu kartę – to chyba naruszenie moich praw – i na to złożyłem reklamacje. Wnioskowałem w niej także o włączenie 7 dniowej daty ważności liczonej od dnia aktywacji. Ciekawe co odpiszą.
Na razie jeden wciągnąłem przez rejestrację przez PUK i… wisi tylko opcja aktywuj, nie da się wejść do opcji zmiany taryfy ani przez Play24 na stronie, ani przez apkę mobilną.
ja zrobiłem tak jak radził kolega Specjalista: "Przy takim "błędzie", dany numer musisz odpiąć od konta i podpiąć ponownie za każdym razem wylogowując się i logując ponownie". I potem już wszystko działało – SIM był nie aktywny (w play24 nie miał dat ważności) ale mogłem na nim zmienić taryfę. Po zmianie na Pink 9 pojawiły się daty ważności – jak pisałem powyżej, karta nawet nie była w urządzeniu.
Dzięki za wyjaśnienie, zabieram się za testy.
Potwierdzam, że nie da się dodać karty do play24 bez wysłania SMS na tę kartę.
Szkoda.A chociaż włącza ci się od razu 250mb? Czy też musisz reklamować?
a próbowałeś już rejestrować przez nr tel z SIMem wetkniętym w inny sprzęt i nasłuchującym smsa z kodem?
Tak też sprawdzę. Ale ryzyko aktywacji jest za dużo dla normalnych ludzi.
widzę, że play zaczął USUWAĆ z play24 zgłoszenia dotyczące aktywacji usługi 250mb co miesiąc…
Czy można zarejestrować kartę, poprzez play24, nie aktywując jej?
Chcę mieć zarejestrowaną kartę na siebie ale jeszcze nie aktywowaną.
Pytam, bo dodając kolejny numer do konta na play24 na ten numer przychodzi sms z kodem który trzeba wklepać w play24. Trzeba więc kartę włożyć do modemu/telefonu. Samo zalogowanie karty w sieci, bądź otrzymanie smsa aktywuje kartę?
NA Pink19 pomimo aktywnego pakietu 100GB i RWK mogę jeszcze raz włączyć: Pakiet 100GB i rok ważności konta
O co kaman? Włączać czy nie?
Włączaj! Idź na rekord! Będzie 200 Gigolców!
A nam przynajmniej sprawdzisz czy pakietu nie wyłączą
Mam podobną sytuację na PINK 9 – aktywacja koniec września.
Po prostu Play daje kolejne prezenty!
Aktywujcie, bo zaraz wyłączą
Coś majstrują przy RWK 100GB – proponuję szybko dodawać do rejestracji startery.
Sprawdziłem i też mam – pytanie aktywować czy nie?
próbowałem przez play24 i wyskoczył komunikat że usługę można aktywować tylko raz