Play 100GB za 9 PLN – nowy regulamin i ograniczenia
I stało się. Play uznał, że nasze kombinacje z uzyskaniem 100 GB za 9 PLN to dla ich sieci za dużo i zmienił regulamin promocji rejestracyjnej. Ograniczenia są zauważalne, ale dla osób korzystających z tego w ograniczonym stopniu mogą być niezauważalne. Podstawowe zmiany to ograniczenie liczby starterów, na których można skorzystać z promocji z 10 do 3.
Jest także inna zmiana, która ma niejasny wpływ na osoby, które już karty zarejestrowały.
Tak czy inaczej promocja jest nadal dostępna. Choć cały czas pamiętamy, że operator może ją ponownie ograniczyć lub zakończyć w dowolnej chwili – taki zapis jest w regulaminie i zawsze był. Taka jest natura wszelkich promocji.
Szczegóły
Nowy regulamin obowiązuje od 20 października 2016 do końca ustawowego okresu przejściowego, czyli 1 litego 2017. Stary regulamin przeszedł do archiwum, ale jak już ktoś skorzystał i ma starter z pakietem 100 GB, to oczywiście może korzystać dalej.
W punkcie I.2. pojawiła się informacja, że promocja dotyczy tylko osób, które zarejestrowały karty od 20 października. Niestety można to rozumieć dwojako:
- Osoby, które zarejestrowały kartę wcześniej (ale nie aktywowały karty ani promocji) nie mogą skorzystać z promocji wcale
- Osoby te mogą skorzystać z promocji na starych warunkach
Jednak podejrzewam, że to drobny kiks prawniczy i po prostu korzystamy teraz na nowych warunkach wszyscy. W praktyce jak to działa to zobaczymy po raportach użytkowników.
W regulaminie jest także literówka: Punkt 8.1 mówi o o sprawdzaniu Bonusu 10 GB, ale reszta regulaminu mówi o 100 GB. Poprawiono za to kilka innych drobnych i oczywistych błędów.
Najważniejsza zmiana jest w punkcie III.13: Każdy z Użytkowników może skorzystać z Oferty Promocyjnej dla maksymalnie 3 numerów telefonów. Wcześniej było ich oczywiście 10.
Zmianie nie uległ żaden z pozostałych punktów regulaminu.
Jak tylko wyjaśni się wątpliwość co do punktu I.2 postaram się odpowiednio zaktualizować ten wpis i artykuł, w którym opisuję promocję.
Dokumenty: Nowy regulamin promocji
Wysłałem zgłoszenie, że pakiet cykliczny mi się nie aktywował. Odpowiedź: "Chciałam Pana poinformować, że Pakiet 250 MB przez 12 miesięcy przyznaje się automatycznie po dokonaniu pierwszego doładowania. Sprawdziłam, że nie doładował Pan jeszcze konta, dlatego pakiet ten nie przyznał się."
Czy to prawda?
Nieprawda
Ok to co odpowiedzieć aby aktywowali, bo ważność ucieka
Podaj imie i nazwisko tej, oblatanej osoby w Play ktora tak Ci odpowiedziala na zgloszenie.
Klaudia Czachorowska
Nawet jej odpowiedzieć nie mogę, status zakończone
Kolego, możesz odpowiedzieć pisząc kolejne zgłoszenie, a w jego treści napisać, że dotyczy zgłoszenia nr xxx.
Pamiętaj, że możesz również ocenić pracę konsultanta.
Ok a co mam odpisać żeby to włączyli? Podeprzeć się jakimś punktem z regulaminu? Czy może lepiej zadzwonić? Ale wtedy też nie wiem co powiedzieć, bo nie znam dokładnie zasad tego pakietu.
Panowie, PRZEGINACIE!!!
Myślę, że ta osoba nie życzyłaby sobie publicznego ujawniania jej danych.
Proszę kolegę Jakuba Daneckiego o rozważenie wykasowania posta z danymi osobowymi.
też to mi się za bardzo nie podoba to podanie nazwiska, ale samo nazwisko i imię nie są danymi osobowymi
A w powiązaniu z miejscem pracy i zajmowanym stanowiskiem? Ile jest w Play konsultantów o takim nazwisku?
Poza tym nie interesuje mnie definicja danych osobowych w sensie ustawowym, uważam, że takich danych nie wolno podawać publicznie i już.
No nie – danymi osobowymi jest nawet adres IP. Ale imię i nazwisko nie musi identyfikować konkretnej osoby.
Pracownika Play? Którego rozmowy są nagrywane? Nie wydaje mi się, żeby to był problem.
Proponuję aby kolega Jakub założył rubrykę pod tytułem komiczne odpowiedzi konsultantów Playa
,, Szczegółowy opis sprawy: Pakiet 250 MB przez 12 miesięcy nie włączony po 24h
Odpowiedź
Szanowny Panie,
dziękuję za przesłane przez Pana zgłoszenie.
Niestety w związku z rejestracją numeru, nie może Pan skorzystać z tego pakietu…..
Miał Pan możliwość aktywacji tego pakietu jak był Pan jeszcze anonimowym użytkownikiem. Bardzo przepraszam za te niedogodności. A.B.
DOBREEEEE
A ja dostałem odpowiedź, że pakiet cykliczny zostanie aktywowany (w sensie przyznany po raz pierwszy) po 30 dniach OD AKTYWACJI STARTERA (dodatkowa informacja: ja już konto doładowałem za 5zł, żeby doczekać się odpowiedzi przed wygaśnięciem jego ważności). W odpowiedzi na to napisałem kolejne zgłoszenie: napisałem, że usługa "pakiet cykliczny" NADAL nie jest włączona (nie jest "na zielono"). Odpowiedź (innego konsultanta) była taka jak poprzednia: pakiet aktywuje się po 30 dniach od uruchomienia startera.
Nie pozostaje nic innego jak włączyć bonus (od aktywacji startera minął już prawie tydzień, więc "zapas" jest) i czekać, czy po 30 dniach od aktywacji pojawią się dane z pakietu cyklicznego i przedłużą ważność MB.
Ale wtedy już nici z 100GB na rok, po 30 dniach 100GB wygaśnie i wtedy dopiero się aktywuje 250MB.
Napisałem:
1. "pakiet cykliczny zostanie aktywowany (w sensie przyznany po raz pierwszy) po 30 dniach OD AKTYWACJI STARTERA" – ważne jest to, co w nawiasie: przyznany ma być pakiet DANYCH (a więc przedłużyć ważność konta MB),
2. "od aktywacji startera minął już prawie tydzień, więc "zapas" jest" – będzie ok tygodnia zapasu.
Jeśli usługa (przyznająca pakiety, którą spora część nazywa błędnie pakietem) nie jest na "zielono" to bez względu co Ci napisze 100 konsultantów i co zrobisz to pakiet NIE zostanie przyznany ani po 30 dniach ani po 31 ani żadnego innego dnia w przyszłości i NIE przedłuży się to 100GB.
Kluczowe jest włączenie się (automatycznie albo poprzez konsultanta) NAJPIERW tej usługi. Doo tego momentu nic nie robisz z Bonusem (nie aktywujesz go), co najwyżej ładujesz konto co 7 dni za 5zł do czasu ewentualnego pozytywnego rozpatrzenia reklamacji.
Gdy usługa się włączy to dopiero od tego momentu za 30 dni zostanie pierwszy raz przyznany pakiet, a kolejne pakiety będą przyznawane już co miesiąc (nie co 30 dni!).
I od tego momentu (włączenia się usługi) czekasz minimum 2 dni a najlepiej 3-4 dni (jeśli będziesz miał konto tyle ważne) aktywujesz dopiero Bonus.
Piszę to chyba 5 raz i raczej ostatni.
To może podpowiedz jak im to napisać w zgłoszeniu aby zrozumieli i aktywowali to w końcu?
1. Jak kolega pewnie zauważył, ja rozróżniam usługę od pakietu,
2. Wiem, że najpierw musi być – pisząc najprościej – "usługa na zielono", a dopiero po 30 dniach od jej włączenia ("zazielenienia") przychodzi pierwszy pakiet. Właśnie dlatego po pierwszej odp. konsultanta (że pakiet włączy się 30 dni od aktywacji startera) napisałem kolejne zgłoszenie (że USŁUGA nadal nie jest włączona).
3. Dostałem odp. identyczną jak poprzednio: PAKIET uruchomi się po 30 dniach od aktywacji startera – w tym momencie uznałem, że wyczerpałem możliwość dyskusji z BOK. Teraz aktywuję bonus i jeśli PAKIET przyjdzie po 30 dniach to przedłuży bonus (w co – podobnie jak kolega – wątpię…), a jeśli PAKIET nie przyjdzie i nie przedłuży bonusu to będę miał ok tygodnia na reklamację na podstawie dwóch poprzednich – jednoznacznych – odpowiedzi konsultantów.
Uffff, mam nadzieję, że teraz jest wszystko jasne
Artur, ja napisałem mój komentarz dla wszystkich, bo naprawdę szkoda czasu na dyskusję z każdym z osobna i na dochodzenie, czy Ty/On/Ona rozumie PERFEKCYJNIE o co chodzi z tą usługą/pakietem a jest to bardzo ważna sprawa.
Tak samo – ktoś to może doskonale wiedzieć ale ubrać w nieodpowiednie słowa i znowu następuje seria nieporozumień.
Nawet Jakub w artykule trochę miesza używając określenia "pakiet" na tą usługę, a gdy chodzi już o ten konkretny pakiet (paczkę danych) to też używa słowa "pakiet" i następuje konsternacja.
Nawet konsultanci to robią ale oni nawet tego (tej usługi i pakietu w PInK) nie rozumieją w stopniu podstawowym a czasem nawet nie wiedząc o jej istnieniu (i nie wiedziała o istnieniu tego pakietu osoba (czy osoby), która zdecydowała się przyznać aż 100GB w Bonusie w taryfach PInK).
Rozumiem, że większość wierzy w to co powie konsultant na infolinii, w salonie, czy odpisze w zgłoszeniu i w tym jest problem – bo oni, jeśli chodzi o oferty/usługi/pakiety w prepaidzie są bardzo mocno niedouczeni i bardzo mocno zmyślają i/lub kłamią aby tylko zamknąć zgłoszenie.
Zupełnie inną kwestią jest co zrobić aby usługa się aktywowała sama i automatycznie (aby nie bawić się w zgłoszenia) na starterach PInK1 i innych starterach np. POnK, NPoNK, POnK4L ale widzę, że dyskusja w tym temacie jest w "trakcie".
Wiesz, akurat nazwa "Pakiet 100 GB" oraz "Pakiet 250 MB" to nazwy "Usług" używane przez Play w ich systemie Play24 – widać to na zrzucie. Staram się trzymać nazewnictwa używanego przez operatora i na ekranie, żeby było łatwiej.
Chyba, że tak Spróbuje też aktywować bonus przed końcem ważności konta, ale doładowywać nie będę, jest 3 dni ważności od aktywacji więc akurat starczy zapasu.
Na aktywacje pakietu z ich strony chyba nie ma co liczyć, pisałem już 3 zgłoszenia.
To znaczy, że konsultant nie wie, jak działa taryfa i tyle. Pierwsze doładowanie pojawia się 30 dni po aktywacji pakietu, czyli musiałbyś teraz czekać 60 dni do sprawdzenia. Zamknij case z tym konsultantem i innego szukaj.
Dobrze, ale na jaki zapis powoływać się, żeby dowieść, że usługa "Pakiet 250 MB przez 12 miesięcy – start 30 dni po aktywacji startera" ma się aktywować samoczynnie i od razu?
No tutaj jest problem Tylko na podstawie tego, jak to działa w praktyce i tego żądać.
Eee…. coś się stało dziwnego na moich obu zarejestrowanych aktywnych kartach…
1. Wczesniej aktywowany pakiet 100GB pokazuje się jako wyłaczony z informacją że mogę jeszcze włączyc jeden
2. Pakiet cykliczny jest czynny (zielony)
3. Saldo z pakietu 100GB nie zniknęło – mogę je wykorzystać
Co się dzieje? Czy mam teraz już tylko 30 dni na wykorzystanie bieżącego salda czy mogę aktywować kolejne pakiety 100GB?
mam podobnie
ja też – karta uruchomiona 26.08
a termin ważności tych 100gb jaki macie w tel? bo ja nie mam dostępu do tej karty w tej chwili
Włącz usługę
Usluga byla juz aktywowana na Twoim numerze. Z uslugi mozna skorzystac tylko raz. Wiecej na http://www.play.pl
Jesli chodzi Ci o daty ważnosci połaczeń to nic sie nie zmieniło – rok od momentu rejestracji. jednak obawiam sie, że po prostu zrobili obejście i saldo z tej puli 100GB zostanie zablokowane po tym jak wygaśnie pakiet cykliczny po 30 dniach. Druga opcja – być może można reaktywować pakiet 100GB, ale jeszcze nie próbowałem i nie wiem czy się da. Kto chętny żeby spróbować?
no ja spróbowałem, wkleiłem to co od razu wyskoczyło…
Nie rozumiem o co chodzi Ok, zniknęło oznaczenie wykorzystania bonusu (nie jest na zielono, ale mimo to nie można aktywować go ponownie), poza tym nic się nie zmieniło.
"(…) zrobili obejście i saldo z tej puli 100GB zostanie zablokowane po tym jak wygaśnie pakiet cykliczny po 30 dniach" – no tego to kompletnie nie rozumiem, przecież pakiet cykliczny nie wygaśnie po 30 dniach (usługa jest na zielono, jak napisano w pierwszym poście), tylko się odnowi (skumuluje z poprzednim saldem danych). Czy kolega podejrzewa, że pakiet 100GB został zapisany na innym koncie danych niż dane z pakietu cyklicznego i w zw. z tym cykliczny może nie przedłużać 100GB, tak? No ale na jakiej podstawie takie przypuszczenia? Mam wrażenie, że to wróżenie z fusów…
Ano na takiej podstawie, że tak właśnie działają wszystkie nowe karty, w których pakiet 100GB nie odnawia się po 30 dniach. Też mam nadzieję, że się mylę, ale obawiam się, że El Dorado się skończyło…
100GB ważne zawsze maks 30 dni – ale przedłuża się pakietem 250 MB, o ile nam działa.
Udało mi się wczoraj aktywować pakiet 100GB na zarejestrowanej wcześniej karcie – to była moja trzecia karta. Wszystko się uruchomiło szybko i bezproblemowo. Z kolei na mojej drugiej karcie odnawialny pakiet trzydziestodniowy uruchomił się niedawno bez problemów, mimo że nie czekałem 24h na aktywację darmowego 100GB. Jak narazie widać że wszystko działa. Nie wiem jak będzie z rejestracją 4 karty, ale moge ja zarejestrować nie na siebie Jakubie – dzięki jeszcze raz.
WAŻNE !!! Usługa BDI ( Bezpłatnego Dostępu Internetowego ) w Aero2 przedłużona !!! – oficjalna informacja od minister cyfryzacji Anny Streżyńskiej….
w LTE, czy tak jak teraz?
Niech zdejmie im jeszcze kapcia za karę!
A masz linka do tej informacji?
Wiadomo do kiedy?
Anna Streżyńska podała ową informację na Twiterze , link : https://twitter.com/AnnaStrezynska/status/7906566… , niedługo dowiemy się dalszych szczegółów.
A oni już na straty koncesję spisali. Mam nadzieję, że p.Streżyńska pociśnie ich za brak LTE(powinniśmy już na nim śmigać) i kapciuchy(ludziom starszym przepisanie kodu zajmuje sporo czasu)
Jej dziecko, ktore jest tylko jej i nie mialem watpliwosci, ze nawet jak stanie sie doroslym, to bedzie dbala o niego nawet jak juz nie bedzie Ministrem C.
Żadnych szczegółów nie znamy. Poza tym, że się jednak z UKE dogadali.
Może jakaś presja społeczna na uke:-) coby kapcie usunęli za brak LTE.Internet mają dziadkowie i nadziwić się nie mogą że internet dla wykluczonych cyfrowo jest "na kartki" a ja mam w tablecie "normalny":-)
WAŻNE !!! Usługa BDI przedłużona !!! – oficjalna informacja od minister cyfryzacji Anny Streżyńskiej.
Wczoraj w salonie PLAY na ul Puławskiej w Warszawie uzyskałem informację o najlepszej z możliwych interpretacji regulaminu:
Kto zarejestrował do 10 kart do 20.10 może je nadal odpalić. Jeśli dorejestruje kolejne 3 po 20-tym też powinny działać.
Nie do końca chce mi się w to wierzyć, ale oby chociaż pierwsze zdanie było prawdą.
Jeśli ktoś sprawdzi w praktyce – dajcie znać, ja uruchomię (jeśli się da) w listopadzie i grudniu.
Niestety sami sobie zaprzeczają, po nowemu – jak pisze Jakub 3 numery dla numeru PESEL, wcześniejsze aktywacje: do 10.
< https://forumplay.pl/showthread.php/40808-Nowy-regulamin-promocji-Bonus-za-rejestracj%C4%99-numeru/page8?s=f000d0db6d8f0623f323a10d656ae39e>” rel=”nofollow”>;https://forumplay.pl/showthread.php/40808-Nowy-regulamin-promocji-Bonus-za-rejestracj%C4%99-numeru/page8?s=f000d0db6d8f0623f323a10d656ae39e>
Chciałem ich przycisnąć z zasięgowym żeby mi włączyli, ale niestety:
"Chciałabym poinformować, że pakiet "250 MB przez 12 miesięcy" jest aktywowany automatycznie co miesiąc przez rok. Nie mam więc możliwości aktywowania go przez system i w dowolnym momencie."
W związku z tym mam kilka pytań:
1.Czy po miesiącu sam się aktywuje i dopiero wtedy odczekać kilka dni i walnąć 100GB?
2 . Czy istnieje jakieś ryzyko nieprzedłużenia się pakietu wciągu 12 mieś.?
1. Powinien, przeczytaj dokładnie artykuły Jakuba, jeśli zrobisz jak piszesz powinieneś mieć pewność.
2. Istnieje, vide – obecne zawirowania w związku z awarią.
Ostatnie pytanie – doładowałem za piątaka ważność wychodzących mam do końca października.By nie stracić tej ewentualnej 250ki za miesiąc wystarczy tylko ważność przychodzących?I za ile ewentualnie doładować?
Plus na kartę po rejestracji daje 50GB i rok ważności konta, startery na alledrogo latają po 3,5 zł
Play dobranoc.
Tylko te dane są tylko na 30 dni…
Taką odpowiedź otrzymałem z BOK AERO2 na pytanie czy kiedy odpalą LTEw mojej miejscowości (zezwolenie UKE mają) i chyba wszystko jasne: "aktualna rozbudowa sieci Aero2 w zakresie LTE będzie realizowana w oparciu o zapotrzebowanie dostarczane przez odbiorców hurtowych, w większości o charakterze pojemnościowym." Duże zagęszczenie odbiorców odpalają małe nie, tak to rozumiem, tylko po co starają się o zezwolenia, których nigdy nie zrealizują?
Wiele lokalizacji zostało załatwione w papierach hurtem i nikt nie analizował pozycji po pozycji. I czasem się okazuje, że tam nie ma nawet wcześniejszej wieży, albo lokalne protesty spowodowały, że nigdy nie powstała i nie powstanie.
Karta aktywowana 22 października (wcześniej aktywowałem więcej niż 3 ) i od razu na play24 włączyłem pakiet 100 GB, 23 października nic się nie stało, dopiero dzisiaj 24 października na koncie pojawiło się 100 GB i rok ważności. Tak więc limit 3 włączeń w nowym regulaminie chyba działa od nowa, nie zlicza wcześniejszych włączeń. Na razie….