Play 100GB za 9 PLN – nowy regulamin i ograniczenia
I stało się. Play uznał, że nasze kombinacje z uzyskaniem 100 GB za 9 PLN to dla ich sieci za dużo i zmienił regulamin promocji rejestracyjnej. Ograniczenia są zauważalne, ale dla osób korzystających z tego w ograniczonym stopniu mogą być niezauważalne. Podstawowe zmiany to ograniczenie liczby starterów, na których można skorzystać z promocji z 10 do 3.
Jest także inna zmiana, która ma niejasny wpływ na osoby, które już karty zarejestrowały.
Tak czy inaczej promocja jest nadal dostępna. Choć cały czas pamiętamy, że operator może ją ponownie ograniczyć lub zakończyć w dowolnej chwili – taki zapis jest w regulaminie i zawsze był. Taka jest natura wszelkich promocji.
Szczegóły
Nowy regulamin obowiązuje od 20 października 2016 do końca ustawowego okresu przejściowego, czyli 1 litego 2017. Stary regulamin przeszedł do archiwum, ale jak już ktoś skorzystał i ma starter z pakietem 100 GB, to oczywiście może korzystać dalej.
W punkcie I.2. pojawiła się informacja, że promocja dotyczy tylko osób, które zarejestrowały karty od 20 października. Niestety można to rozumieć dwojako:
- Osoby, które zarejestrowały kartę wcześniej (ale nie aktywowały karty ani promocji) nie mogą skorzystać z promocji wcale
- Osoby te mogą skorzystać z promocji na starych warunkach
Jednak podejrzewam, że to drobny kiks prawniczy i po prostu korzystamy teraz na nowych warunkach wszyscy. W praktyce jak to działa to zobaczymy po raportach użytkowników.
W regulaminie jest także literówka: Punkt 8.1 mówi o o sprawdzaniu Bonusu 10 GB, ale reszta regulaminu mówi o 100 GB. Poprawiono za to kilka innych drobnych i oczywistych błędów.
Najważniejsza zmiana jest w punkcie III.13: Każdy z Użytkowników może skorzystać z Oferty Promocyjnej dla maksymalnie 3 numerów telefonów. Wcześniej było ich oczywiście 10.
Zmianie nie uległ żaden z pozostałych punktów regulaminu.
Jak tylko wyjaśni się wątpliwość co do punktu I.2 postaram się odpowiednio zaktualizować ten wpis i artykuł, w którym opisuję promocję.
Dokumenty: Nowy regulamin promocji
Ciekawe czy, w kontekście nieodległego wejścia na giełdę Warszawską (mówi się o lipcu) Play zaskoczy nas jakąś ciekawą promocją. Plany dotyczące pozyskania kapitału z GPW i przeznaczenia go na ogromne inwestycje (m.in. chęć uniezależnienia się od roamingu krajowego) są ambitne i zastanawiam się czy P4 nie będzie chciał poprawić statystyk by zachęcić inwestorów…
Ta kasa pójdzie raczej w większości na zmianę struktury własności, więc nie spodziewałbym się niczego spektakularnego. Raczej trwającej od roku-dwóch ukrytej podwyżki cen. To, że Play jest tani zostało już tylko legendą.
Żeby zachęcić musi zarabiać, a to raczej nie oznacza obniżek cen i promocji.
z 8 dni temu zajrzałem na konto i było na internet wazne do pazdzirnika 2017 roku a 2 dni temu zaglądam i pisze ze internet wazny do 5 czerwca ,a mam na telefon do pazdziernika i na net tez tak miałem .
Napisałem wiec reklamacje i co mi odpisano poniżej;
Odpowiedź
Szanowny Panie,
dziękuję za przesłane zgłoszenie.
Chciałbym wyjaśnić, że zgodnie z regulaminem bonusu za rejestrację obowiązującego w okresie 06.06.16 – 01.02.2017 pakiet 100 GB był przyznawany na okres 30 dni.
Po rejestracji otrzymał Pan również rok ważności konta.
W związku z błędem stystemowym na Pana koncie – bonus nie został dezaktywowany po 30 dniach i jest aktywny do 05.06.2016.
Nie mogę niestety przychylić się do Pana prośby o wydłużenie okresu ważności pakietu do 10.2017.
Poniżej przesyłam regulamin bonusu za rejestrację dla ofert internetu na kartę.
http://www.play.pl/resources/pdf/2016/Regulamin-p…
W przypadku dodatkowych pytań zapraszam do kontaktu z Obsługą Klienta za pośrednictwem portalu Play24 (www.play.pl) lub *500 z telefonu Play oraz 790 500 500 z telefonu innego operatora.
Z pozdrowieniami
Łukasz K….
Konsultant Obsługi Klienta
Zachęcam do pozytywnej oceny mojej pracy. Nie jest to ocena firmy Play.
moze nakrętki pomogą…
Również zauważyłem podobną zmianę przy wyświetlaniu daty ważności pakietu. U mnie data końcowa pakietu wskazuje na 31 maja – zobaczę, co wtedy się stanie – pozostaje mieć nadzieję, że pakiet przyznawany automatycznie co miesiąc znów zadziała magicznie i przedłuży główny pakiet danych na kolejny miesiąc
Potwierdzam, że na moich kartach też wyświetla zakończenie promocji 100Gb w czerwcu. Czy jest jeszcze jakiś sposób, żeby ją zachować?
Wydaje mi się, że jednak niepotrzebnie się obawiamy!
Sam empirycznie będę mógł potwierdzić to dopiero za dwa dni, gdy oficjalnie zakończy się termin ważności obecnie pokazywany dla pakietu danych na mojej karcie;
ale tymczasem przeczytałem znakomite (jak zawsze!) objaśnienie od SPECJALISTY (najlepszego znawcy wszelkich zawiłości w działaniu i regulaminach sieci Play w Polsce ), zamieszczone ok. miesiąc temu w artykule "Play – 100 GB ważne rok za 9 PLN – przewodnik":
(poniżej wkleiłem właśnie ten fragment komentarza SPECJALISTY, gdyż doskonale tłumaczy on o co chodzi w tym co teraz obserwujemy i tym co odpisują konsultanci )
1. 100GB NIE miałeś ważne rok (i nikt nie miał). Konto główne było ważne rok, a nie 100GB. 100GB było ważne zawsze miesiąc do przodu po przyznaniu pakietu 250MB (który był/jest przyznawany przez 12 miesięcy i przez 12 miesięcy przedłuża te 100GB).
2. Data, którą wcześniej widziałeś (9.10.2017) to była tylko i wyłącznie data ważności konta głównego (czyli np. złotówek i rozmów wychodzących).
3. Data ważności GB NIE była widoczna w Play24 (aż do 19 kwietnia 2017 roku) dlatego błędnie założyłeś (jak kiedyś tutaj @JakubD i wielu innych), że jest to również data ważności GB. Datę ważności GB zawsze mogłeś sprawdzić kodem *101# i *107# i zawsze była ona na miesiąc do przodu (chyba, że doładowałeś konto takim nominałem, który dawał np. 60dni ważności).
4. Od 20 kwietnia nic się nie zmieniło w kwestii przepadania GB: pakiet 250MB ciągle przedłuża konto GB w PInK. Zmienił się za to tylko sposób prezentacji w Play24 – doszła wreszcie data ważności GB i już nie trzeba wklepywać kodu aby ją sprawdzić.
5. Jedynym "błędem systemowym" (czytaj "celowym działaniem Play"), który Play naprawił 20 kwietnia 2017 roku był brak informacji (przez ostatnie 2 lata!) o dacie ważności GB (trzeba było sprawdzać kodem albo dzwonić na infolinię).
6. Konsultanci mają kiepska wiedzę (ten który Ci odpisał się do nich zalicza) i stosują spychologię stosowaną.
Na mojej karcie InK50 ciągle jest 95GB ważne do września.
Nie martwcie się wszystko się przedłuży. Ja, wczoraj (30.05.2017) po północy (pakiet 250 wchodzi po północy każdego 30 dnia m/ca), otrzymałem na jednej z kart nową datę ważności MB/GB po doładowaniu ustanowiona na 29.06.2017 – a przedwczoraj była do 29.05.2017…
Wszystko działa tak jak zakłada taryfa – pakiety cykliczne, co miesiąc przedłużają ważność konta o kolejne 30 dni, tylko do kwietnia 2017 nie było tego widać w play24 (ale pokazywał to kod *107#) a teraz się wyświetla, no i trochę dezorientuje.
Potwierdzam! U mnie na karcie PInK 9zł właśnie dziś w nocy dodał się pakiet i automatycznie pokazywana ważność pakietu wydłużyła się o 30 dni, a więc wszystko jest OK, tylko dawniej nie była pokazywana data pakietu.
U mnie, na kolejnej karcie, tez się dziś przedłożyło. Wszystko działa jak trzeba.
jest ok pakiet przedłużył się do 5 lipca więc działa nadal
A jak przedłużyć gdy już sie kończy rok po 250mb miesięcznie?
chyba tylko doładowaniem
Tylko normalnym doładowaniem lub pakietami płatnymi (jeżeli masz dostępne w taryfie) – musisz policzyć, czy ci się opłaca.
Czyli ile trzeba by doładować minimalnie aby te 90kilka GB pozostało na karcie ?
Jeśli masz taryfę Play Internet na Kartę to minimalne doładowanie to 5 zł dające przedłużenie na 7 dni. Więcej masz w tabeli. http://www.play.pl/pomoc/internet-na-karte/konto/…
Zgodnie z cennikiem oferty. 30 PLN = 30 dni, 50 = 60 dni, 75=90 dni, 100=120 dni. Średnio opłacalne w porównaniu z podstawą, ale póki co nic innego nie ma.
Rozsądniejsze jest chyba przejście na taryfę zapewniającą ważność rok za 50 PLN. 12 GB w starej wersji i 25 w nowej (ale przejście na nową powoduje utratę pakietów).